|
Konu Kimliği: Konu Sahibi bilinmez,Açılış Tarihi: 21 Ağustos 2011 (13:43), Konuya Son Cevap : 23 Ağustos 2011 (21:13). Konuya 34 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
21 Ağustos 2011, 13:43 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Namazların cem i konusu ve teravih namazı Namazların cem i konusu ve teravih namazı Namazların CEM`i konusu ve TERAVİH namazı Kur’an’da namazların birleştirmesinden-cem edilmesi diye bir uygulamadan bahsedilmez. Kur’an’da bahsedilmeyen bir hususun Hz. peygamberin sünnetinde-uygulamasında olduğunu söylemek de mümkün değildir.. Esasen cem uygulaması Kur’an hükümüne aykırıdır. Kur’an namazın vakti bildirilen bir ibadet olduğunu söylüyor. (Nisa-103) Namazlar birleştirildiği zaman-cem edildiği zaman cem edilen namazlardan biri bildirilen vakitte kılınmamış olur. Bir namazı bildirilen vaktinde kılmayıp diğer bir namazın vaktinde o namazla birleştirerek kılmak ayet hükmüne aykırıdır.. Namazların cem’i konusu mezhep kökenli bir kabüldür, uygulamadır. Sünni eköle göre cem edilebilen namazlar, öğle ile ikindi namazı ve akşam ile yatsı namazıdır. Sünni eköl Kur’an’da üç vakit olarak bildirilen namaz vakitlerini önce beş vakit olarak ilan etmiş sonrada Kur’an’da bildirildiği gibi üç vakte indirmak için cem uygulamasını devreye sokmuştur. “Hz. peygamberimiz beş vakit namazı cem ederek üç vakitte birleştirerek de kılmıştır” Söylemi yerine; “ Hz. peygamberimiz Kur’an hükümlerine uygun olarak sabah, akşam ve gece-teheccüd namazlarını kılmıştır. Bunların haricinde evinde günün değişik zamanlarında fazladan, nafile namazlar da kılmıştır. ”Demek, Kur’an ve sünnet verilerine daha uygun bir ifade olacaktır.. Dileyen dilediği zaman, dilediği kadar Allah’ın rızası için namaz kılar. Ancak, Kur’an’da bildirilmeyen, farz olmayan namazların, farz namazlar olduğunun söylenmesi, kabul edilmesi Allah’ın yetkilerine müdahaledir. Teravih ve tespih namazları gibi çeşitli isimlerle kılanan namazlar farz olmayan namazdır. Sadece farz namazların mescitte cemaatle kılınması, fazladan nafile olarak kılınan namazların ise evde kılınması Hz. peygamberimizin uygulaması, sünnetidir. Hz. Peygamberimizin sünnetine sıkı sıkıya bağlı olduğunu söyleyen mezhepçi, tarikatçı, tasavvufçu, cemaatçi geleneksel İslamcıların teravih namazlarını peygamberimizin sünnetine aykırı şekilde camilerde kılması anlaşılır bir tavır değildir. Sünnete bağlı olduğunu söyleyen ve Hz. Muhammad’e saygısı olan kişiler teravih namazını evlerinde kılmalıdırlar. Teravih namazlarının camide kılınmaması; evde kılınması Hz. Muhammed’in sünnetidir. Hz. Peygamberin sünneti İslam’ın-dinimizin bir unsurudur, parçasıdır. Teravih namazını dinine uygun kılmak isteyen Müslümanlar, bu namazı evlerinde kılmalıdır.ayrıca rasulullahın SADECE RAMAZANA HAS BİR NAMAZDA KILMAMIŞTIR. Saygılarımla, Mustafa Kallavi..
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
Konu Sahibi bilinmez 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ELFAZI KÜFÜR | Tevhid Ve Şirk Konuları | bilinmez | 2 | 731 | 29 Ağustos 2021 23:16 |
BiR SORU | Tevhid Ve Şirk Konuları | bilinmez | 19 | 6882 | 19 Aralık 2018 23:11 |
SiZCE HANGİSİ MÜSLÜMAN | Tevhid Ve Şirk Konuları | bilinmez | 0 | 1151 | 18 Aralık 2018 22:55 |
ALLAH A iMAN NASIL OLUR.. | Tevhid Ve Şirk Konuları | bilinmez | 0 | 1295 | 27 Ekim 2018 22:27 |
HELVADAN KANUNLAR ve TEKFİR | Tevhid Ve Şirk Konuları | bilinmez | 0 | 1292 | 03 Ekim 2018 21:57 |
21 Ağustos 2011, 15:34 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı Namazların cem'i meselesini Kur'an'da geçmiyor diye yoksaymak, bugüne kadar bize kadar hadis rivayetlerini bir çırpıda reddetmek demektir. Bayram namazı da Kur'an da geçmez, şimdi Bayram namazı Kur'an'da geçmiyor diye yok mu sayılması lazımdır. Kur'an'da namazın vakitli farz kılındığı belirtirken sayısal anlamda "5 vakit" ibaresi geçmez. Ama Allah rasulu a.s sözleriyle ve uygulamalarıyla bunun 5 vakit olduğunu bizlere bildirmiştir. Ayrıca Allah Rasulunun Hacc zamanı Arafat'ta öğle ile ikindiyi ve akşam ile yatsıyı cem ederek kıldığı mütevatirdir ve halen uygulanmaktadır. Böylece cem olayı yaşayan sünnet halindedir. Arafattaki cem olayından başka Rasulullahın seferde de bazen cem ettiği güçlü rivayetler ile sabittir. Yukardaki yazıdaki mantık Allah Rasulunu devreden çıkarmanın ürünüdür.
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
21 Ağustos 2011, 16:42 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı fecr hoca sizin anlatımınıza göre ALLAH RASULU KURANA AYKIRI BİR ŞEY yapmış çıkmaz mı...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
21 Ağustos 2011, 18:02 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı Kur'ana aykırı olduğunu nerden çıkardınız?. Peygamber Kur'an'a aykırı olarak cem yapmış olsaydı, hemen ayetle uyarılırdı. Uyarılmadığına veya Allah Rasulunun yaptığının (Cem konusunda) yanlış olduğunu beyan eden bir ayet olmadığına göre Kur'an onaylamış olmuyor mu?. Bir şey Kur'an'da yoktur diye o şeyin yanlış olduğu anlayışını nerden çıkarıyorsunuz?
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) |
21 Ağustos 2011, 19:08 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
kuranda olmayan rasulullahın hayatında varsa BU SÜNNET olmaz mı...burda anlatmak istediğim kuranda üç vakit olan namazın nasılda beş olduğudur. Ayrıca kuranda namazı SAVAŞ ESNASINDA DAHİ ,CEM DEĞİLDE KISALTMADA Bİ MAHSUR YOK DEYİP RUHSAT VERİYOR,Cem olayında olan nafile ibadet olmaz mı o zaman...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
21 Ağustos 2011, 19:42 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı Bir şey Kur'an'da yoktur diye o şeyin yanlış olduğu anlayışını nerden çıkarıyorsunuz?fecrden alıntı... kuranda olamayanı İSLAMIN Bİ ŞARTIYMIŞ gibi insanlara dayatmak varmıdır islamda.... Hayırda yarışmak adına kişi kendine nafile ibadet yapar ,yalnız bunu sünnettir veya farzdır derse ve buda islamda yoksa buda BİDAT VE SAPIKLIK OLMAZ MI...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
22 Ağustos 2011, 10:20 | Mesaj No:7 | |||
Durumu: Medine No : 6340 Üyelik T.:
19 Ocak 2009 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı Alıntı:
Cem olayın nafilede olması imkansızdır. Alıntı:
Alıntı:
__________________ Selam Hidayete Tabi Olanlara Kur'an Senin Lehinde ve Aleyhinde Hüccettir(Müslim) | |||
22 Ağustos 2011, 11:22 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
Bilinmez kardeş Fecr kardeşin açıkladığı gibi Cem olayı bir kolaylıktır Hanefi mezhebinde sadece hac yolculuğunda diğer mezheplerde ise uzun yolculuklarda istenirse namaz cem edilebilir. Onlarda şu hadislere dayanarak bu sonuca ulaşmışlardır. "Hz. Peygamber ile beraber Tebük savaşına çıktık. Hz. Peygamber, öğle ile ikindiyi birlikte, akşam ile yatsıyı da birlikte kılardı." (Müslim, II, 10; Ebu Davud, I, 285; İbn Mâce, I, 340) "Rasûlullah (s.a.s.) Medine'de korku veya yağmur yokken, öğle ile ikindiyi, akşamla yatsıyı da birlikte kıldı." İbn Abbas'a Rasûlullah'ın bununla ne yapmak istediği sorulmuş, o şu cevabi vermiştir: "Ümmetine meşakkat vermemeyi kastetti..." (Sahîh-i Müslim Trc., IV,136,137) Bunun kolaylığını bizzat ben yaşadım. BU OLAY KURAN'A AYKIRI MI? Birşeyin Kuran'ı Kerim'e aykırı olması demek açıkça bildirilen bir emrin tersini yapmak demektir. Kuran'da "namazı birleştirmeyiniz" diye açık bir var mı ki yapılan Kuran'a ters düşsün? Ayrıca Kuran'da açıkça bildirilmeyen durumlar için Peygamberimiz (AS) yetki vermiştir. Bunlardan bazıları şu ayetlerdir; "Onlar ki, ellerindeki Tevrat ve İncil'de yazılı bulunan o elçiye, o ümmi peygambere uyarlar. O ki kendilerine iyiliği emreder, onları kötülükten men eder; onlara temiz ve hoş şeyleri helal, pis ve çirkin şeyleri haram kılar…." (A'raf, 7/157) "Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resulünün haram kıldığını haram saymayan ve hak dini din edinmeyenlerle, ezilip büzülüp kendi elleriyle cizye verinceye kadar savaşın." (Tevbe, 9/29)Bu ayetlerde Peygamberimiz'in (asm) haram kılma yetkisi açıkça görülmektedir. İkinci ayette "Allah'ın haram kıldığı..." denildikten sonra Resülünün haram kıldığı da ayrıca belirtilmiştir. Bu nedenle her ikisini de sadece Allah'ın haram kıldığı ayetler olarak sınırlamak yanlış olur. Allah'ın haram kılması ayetlerle olduğuna göre, Resülünün haram kılması bundan ayrı olmalıdır. Ancak Resülünün haram kılması da Allah'ın izni iledir. (sorularlaislamiyet) İlave bilgi için: [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
22 Ağustos 2011, 11:50 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı
Kur'an'da 3 vakit olduğunu nerden çıkardın. 5 vakit olduğunun delillerini geniş bir şekilde rahmetli BEDİİ HAMİT ( Abdülhamit Abi ) 'in geniş bir çalışması vardı. İslami Düşünce de yayınlamıştı, burda yayınlandı mı tam hatırlamıyorum.fecr den alıntı.... Fecr abim,asıl sorun burda,kuranda niisa süresi 103,te VAKTİ BELİRLENMİŞTİR DİYOR, Bu vakit 5,yoksa üç müdür onu bulmak lazım,abdulhamit[bediihamit],in yazısını hem okudum hemde çıktısını alıp tekrar tekrar okudum,ORDADA ZORLAMAYLA OLAN Bİ ÇOK TEVİLLE 5 tir deniyor..hatta o yazıyı islami düşüncede bende yayınladım ... cemin bidat oluş tarzı şuşekilde savunma yapanlar için dedim NAMAZ 3 VAKİTTİR,diğer iki vakti İSE PEKİŞTİRİLMİŞ SÜNNETTİR[Çoğunlukla şia kaynakları bunu savunur] Diğer taraftan hanefiler sadece ARAFATTA kabul eder demişsiniz tamamda hocam Allah rasululunun hiç bir sıkıntı olmadanda CEM ETTİĞİNİ SÖYLEYEN BİR ÇOK RİVAYET VAR hatta EBDA arkadaşımızda vermiş bu rivayetlerden bi kaç tane... not..fecr hocam tam olarak kuranda 5 vakitse siz bu beş vakti kısaca verebilirmisiniz...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
22 Ağustos 2011, 12:10 | Mesaj No:10 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Cevap: Namazların cem i konusu ve teravih namazı Alıntı:
NOT..RASULULLAHIN HARAM KOYMA YETKİSİ HAKKINDA SİTEDE KONULAR AÇILMIŞTI....Rasulullah illete göre haram koyar illet kalktımı ortadan hükümde kalkar HARAM KOYMA YETKİSİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞÜM BUDUR buda kurandada var,içkinin ,domuz etinin haramken helal kılındığı ve daha sonra illet ortadan kalkınca tekrar haramhükmü devam eder...
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Teravih Namazı | vertyucek | Muhtelif Konular | 0 | 17Haziran 2015 03:21 |
Çocuklar ve Teravih Namazı! | enderhafızım | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 04 Mart 2013 15:57 |
Teravih namazı yalnız kılınır mı? | NUR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 11 Nisan 2009 00:22 |
Teravih Namazı | NUR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 1 | 11 Nisan 2009 00:22 |
Teravih Namazı | MERVE DEMİR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 9 | 03 Eylül 2008 15:15 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|