|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Ravza'm,Açılış Tarihi: 04 Kasım 2012 (00:10), Konuya Son Cevap : 25 Ağustos 2015 (01:36). Konuya 66 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
28 Ocak 2013, 13:57 | Mesaj No:41 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 7. ÜNİTE SORULARI SÖZÜN estetik ahengi için ........ KULAĞIN estetik ahengi için ...... EYLEMLERİN estetik ahengi için ...... yukarıdaki boşluklara sırasıyla ne gelmelidir a-şiir-musıki-ahlak b-ahlak-musıki-şiir osmanlı Düşünürleri Platoncu .............. ikiliğine dayalı felsefe yapma tarzını sürdürürler. a-)doğru-yanlış b-)asıl-kopya Duraklama döneminde bölünmüş bilinç farklı unsurları eski yeni şekliyle tarihsel yani .........Organize etmeye başlanmıştır. a-yatay b-dikey osmanlı düşünürleri yükselme döneminde ilk defa hangi sorunla yüzleştiler osmanlının çöküş döneminde de düşünürlerin sorunu budur a-kaos b-gelişme c-gerileme Son dönem osm. Düşünürlerinin temel özelliği ........... ikilemi içinde düşünce üretmektir. a-kaos-kozmos b-kaos-kozmo politik birbirine zıt felsefi akımların aynı anda osmanlı sınırları içinde taraftar bulması ...........sorunuyla yakından ilgilidir. a-asıl-kopya b-kaos-kozmos Düşünür olmanın temel şartını bilgi aktarımından ziyade şahsi görüş ve ittihatlar geliştirmeye bağladığı için eserlerinde şahsi yaklaşım ön plandadır. yukarıda kimden bahsedilmektedir a-molla fenari b-bedreddin simavi şerhi isagoci kimin eseridir a-kayserili davud b-molla fenari Osmanlı döneminde hangi padişah tehafüt geleneğini devam ettirmiştir. a-fatih sultan mehmet b-kanuni sultan süleyman Risale fi tahkiki vucudil-vacip eseri ile ibn sinanın görüşlerini özetlemesi ve eski ve yeni kelamcıların filozofları yanlış anladığını ileri sürmesi tehafüt geleneğine katkı olarak görülür. yukarıda kimden bahsedilmiştir a-bedreddin simavi b-molla fenari c-molla lütfi d-taşköprülü zade Osmanlı entelektüellerinin gözünde en en büyük türk filozoflarından ......sayılır a-hocazade b-tusi c-bedreddin simavi İlimlerin tasnifi MEVZUATÜL ULUM eseri kim yazmıştır a-molla fenari b-molla lütfi c-taşköprülü zade kimin için nakli ilimlerin kavranmasının temelinde akli ilimler vardır a-molla lütfi b-katip çelebi ....... Osmanlı düşünürlerini **** fizik olarak felsefeye yönlendiren etken Osmanlı toplumunun sorunlarına genel bir çözüm yolu bulabilmektir. a-duraklama b-gelişme c-son anokranizm açılımı? a-Günümüze göre Osmanlıyı yorumlamak b-batı düşüncesine göre osmanlıyıyorumlamak c-Osmanlılardaki felsefi düşünceyi yalnızca kendi şartları altında alıgılamak Osmanlıda mimari anlayışın en önemli kaygısı? a-Estetik b-Sağlamlık c-büyüklük -yükseliş dönemi olarak bilinir -nihilist ataist faaliyetler görülmemektedir -zemin mekan sorunu yoktur Yukarıda hangi dönemin özellikleri verilmiştir? a-estetik imar b-bölünmüş yatay(duraklama) c-Zemin mekan kaybı çöküş Osmanlı düşünürlerin kısmen eğitim bilim askerlik hukuk gibi alanlarda yenilik arayışına girdikleri kendi dünyalarını yeni eski iki farklı açıdan algılanamaya başlama bilincine ...denir? a-İçinde bölünmesi sorunu b-dışında bölünmesi durumu c-kendini yenilemesi durumu Osmanlı ilk şeyhülislamı? a-Molla Lütfi b-Molla Fenari c-Hocazade Msulihiddin Varidat adlı eserinde Allahın varlığının zuhurunu açıklamaya çalışan kişi? a-Molla Fenari b-Kemal Paşazade c-Bedreddin Simavi d-Yahya Nevi e-Mestcizade Abdullah Tasavvuf geleneği ile ilgilenmiş Akıl nakil bilgi yolları ile sorunlara yaklaşmışlar Felsefi Kelam geleneği içinde tutum geliştirmişler Aşğıdakilerden hangisi yukarıda ortak özellikleri verilen kişilerden değildir? a-Hocazade-Yahya Nevi b-Kemalpaşazade-Muhammed Karabaği c-Mestcizade Abdullah-Müeyyedzade Abdullah d-Katip Çelebi-Gelibolulu Mustafa Koçi Anakronizm nasıl ortaya çıkar ? a-günümüz için geçerli olan kavram ya da anlayışları ,bunların söz konusu olmadığı zaman dilimlerinde aramakla ortaya çıkar b-günümüz için geçerli olmayan kavram ve anlayışları,söz konusu oldukları zamanlarda ortaya çıkarırlar. Osmanlıdaki felsefi düşünceyi yalnızca kendi şartları içinde algılamaya çalışmakla ortaya çıkan bir yöntem sıkıntısıdır… a-terkipçilik b-tarihsellik c-tasnif d-tahlil Osmanlı düşünürlerin genel tutumu ..............yoluyla fikir üretmektir. a-gruplama b-sentezleme c-ayrıştırma Osmanlı toplumunun .............. ve ............ döneminde Felsefe sorun olarak algılanmaz. a-yükselme-duraklama b-kurluş-yükselme c-yükselme-yıkılış Osmanlı düşünürlerin çoğunluğu için düşüncenin kendisine dayanacağı ...........yada........... sorunu yoktur. a-zemin -mekan b-bölünmüş bilinç c-estetik-imar - sentez faaliyetinin kurallarını veren bir disiplindir. -estetik imar çabasının zorunlu bir unsurudur. -Mimar anlayışında kaygılar estetiktir. -Beşeri faaliyet alanlarının ALLAH’ın kainatta kurduğu nizama göre estetik bir ahenk içinde İmar edilmesidir *yukarıda bilgi hangi kavramın tanımlamasıdır? a-imar b-mantık c-estetik Osmanlı düşünürleri sentez işlemini belli bir amaç ideal hedef kavram doğrultusunda yapar.bu doğrultuda fizik ve ****fizik araştırmalarına ........... adını verir. a-erdem b-estetik c-hikmet d-imar hangisi estetik sürecine katkıda bulunmamıştır? a-kayserili davut b-molla fenari c-hocazade d-katip çelebi -Orhan gazi tarafından iznikte kurulan Osmanlı devletinin ilk medresesinde uzun yıllar müderrislik yapmıştır. -İbn.Arabi’nin vahdeti vucut(varlığın birliği)öğretisini felsefi kavramlarla yorumlayarak sentezlemesi yani kelam tasavvuf ve felsefeyi ortak bir dil içinde buluşturmuştr. -Selçuklu medreselerinde ortaya çıkmış birikimi Osmanlı medreselerine aktardığı için iki farklı dönem arasında köprü şeklinde görülür. -Farabi İbn.Sina Müslüman meşşai filozofların varlık ve zaman görüşlerini eleştiren ebul berekat bağdadi nin yaklaşımlarını kendi açısından eleştirerek farklı zaman anlayışı geliştirmiştir. - Zaman anlayışını nihayetül beyan fi dirayetiz-zaman adlı eserinde dile getirmiştir. -İbn.Arabi’nin füsusul-hikem adlı eserine yazdığı matlau hususilkilem fi mania fususil-hikem adlı eseriyle ünlenmiştir. -ibn Arabinin varlığın birliği öğretisini felsefi kavramlarla savunmuştur * yukarıda verilen açıklamalar hangi islam düşünürüne aittir? a-molla fenari b-gazali c-hocazede d-bedrettin simavi e-kayserili davud Risale fi tahkiki vucudil-vacip eseri ile ibn sinanın görüşlerini özetlemesi ve eski ve yeni kelamcıların filozofları yanlış anladığını ileri sürmesi tehafüt geleneğine katkı sağlayan düşünür? a-molla lütfü b-molla fenari c-molla ahmet d-bedrettin simavi osmanlının ilk şeyhüslamı? a-molla bedrettin b-molla fenari c-bedreettin simavi d-hocazede bedrettin simavinin Felsefe, tasavvuf ve kelam alanlarını kapsayan eseri.............tır. a-Nurü'l-kulub b-varidat c-Vahdet-i Vücud ’’ maddeci panteizm ‘’e yaklaşan çözümler getirdiği kanaatiyle değerlendirilen düşünür? a-hocazade b-bedrettin simavi c-molla fenari. En önemli disiplin mantıktır sözü kime aiitr? a-aristo b-gazali c-ibn kind d-reşit rıza Akıl-nakil yöntemiyle sorunlara yaklaşmışan düşünür? a-hocazade b-bedrettn simavi c-molla fenari Osmanlı topraklarında ilk ................... matbayı kurdu. a-ibrahim müteferrika b-taşköprülüzade c-hocazade d-f.sultan mehmet Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
29 Ocak 2013, 09:37 | Mesaj No:42 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 8. ÜNİTE SORULARI “benim amacım varlıkların hakikatini bilmektir. bunun için önce bilginin hakikatini onun ne olduğunu araştırmak gerekir” bu söz kime aittir a-farabi b-ibn sina c-gazali Selçuklular döneminde sırf felsefecilik yapan ......... siyasal anlamda sorunlara neden oldular bundan dolayı felsefeye de tepki oluşmuştur. a-batıniler b-zahiriler c-şia aşağıdakilerden hangisi başta tamamen reddenler arasında değildir -Hanbeli - İlk dönem şia - İlk Şafii - Malikiler - Klasik selefiyye -hanefiler – zahiri fıkıh ve hadis ekolü Tehafütül felasife nin açılımı? a-Filozofların tutarlılığı b-Filozofların tutarsızlığı Felsefi fikirleri kullanarak dine batini fikirlerini getiren ve tefahüt geleneğinin başlamasına sebeb kişi? a-Nizamülmülk b-Gazali c-Hasan Sabbah d-Farabi Tefahüt geleneği içinde 2.eseri yaan ? a-İbn Sina b-İbn Haldun c-İbn Rüşd Tehafüler....... eserlerdir? a-Kelami b-Fıkhi b-Sosyal d-Felsefi Gazali hangi görüşü tehafütü içinde hedef almıştır? a-İlahiyat-Tabiyat b-Riyaziyat c-Mantık d-Matematik Gazalinin tehafütü yazma amaçlarından değildir? a-Avamı tehdit eden fikirlerden onları korumak b-Hakikati bilmek bildirmek c-Eşariliği güçlendirmek d-Mutezile ye cevap vermek e-İlmini ve ismini yaymak f-Ezher şiasına rekabet g-Hasan Sabbahın batini düşüncelerini durdurmak Gazali kaç meselede filozofları hedef aldı? a-20 b-17 c-19 Gazali Farabi ve İbn Sinanın özellikle ......... fikirlerini hedef almıştır? a-Mantık b-Matematik c-****fizik Gazalinin "MAKASIT" ında felsefi ilimler tasnifi arasında hangisi yoktur? a-Riyaziyat b-İlahiyat c-Fizik d-Mantık e-Tabiayat Gazaliye göre Filozofların delilleri.....değil .....dir.? a-Burhani-Zanni b-Zanni-burhani aşağıdakilerden hangisiKelamcılar ve filozofların telif etmek istedikleri unsurlar arasında değildir - alem ezeli ve ebedi midir? - İki ALLAH mümkün müdür? - ALLAH ın zatı ve sıfatları nedir? -üç ALLAH mümkün müdür? - ALLAH tarif edilebilir mi? - Gök canlımıdır? - Gök ruhları cüz’i leri bilirmi? - Ruh nedir? - Cesetler dirilir mi? - Mucize mümkün müdür. Tehafütler kelami eserler değil ......... eserler kategorisindedirler a-dini b-felsefi Gazali filozofları eleştirmek işine felsefe öğrenmekle başladı. bir yıl okuma bir yılda müteal sonunda ......... eserini yazmıştır a-makasidul-felasife b-tehafütül felasife - Gazali filozofları sadece **** fizik ve tabiiyyat alanında yirmi konuda eleştirmiştir. -bu meselelerin üçünde küfürle .......etmiş -on yedi meselede filozofların ...... içinde olduklarını vurgulamıştır. a-)itham-bidat b-)bidat-itham .......aristotelesi şerh eden ve onu en iyi bilen kişidir. a-ibn rüşd b-gazali Tehafütül felasife nin açılımı? a-Filozofların tutarlılığı b-Filozofların tutarsızlığı Felsefi fikirleri kullanarak dine batini fikirlerini getiren ve tefahüt geleneğinin başlamasına sebeb kişi? a-Nizamülmülk b-Gazali c-Hasan Sabbah d-Farabi Tefahüt geleneği içinde 2.eseri yaan ? a-İbn Sina b-İbn Haldun c-İbn Rüşd Tehafüler....... eserlerdir? a-Kelami b-Fıkhi b-Sosyal d-Felsefi Gazali hangi görüşü tehafütü içinde hedef almıştır? a-İlahiyat-Tabiyat b-Riyaziyat c-Mantık d-Matematik Gazalinin tehafütü yazma amaçlarından değildir? a-Avamı tehdit eden fikirlerden onları korumak b-Hakikati bilmek bildirmek c-Eşariliği güçlendirmek d-Mutezile ye cevap vermek e-İlmini ve ismini yaymak f-Ezher şiasına rekabet g-Hasan Sabbahın batini düşüncelerini durdurmak Gazali kaç meselede filozofları hedef aldı? a-20 b-17 c-19 Gazali Farabi ve İbn Sinanın özellikle ......... fikirlerini hedef almıştır? a-Mantık b-Matematik c-****fizik Gazalinin "MAKASIT" ında felsefi ilimler tasnifi arasında hangisi yoktur? a-Riyaziyat b-İlahiyat c-Fizik d-Mantık e-Tabiayat Gazaliye göre Filozofların delilleri.....değil .....dir.? a-Burhani-Zanni b-Zanni-burhani İbn Rüşd Gazalinin filozofları eleştirdiği hangi hususda aynı düşünceyi paylaşr? a-Allahın cüiyatı bilmediğini söylemeleri b-Cesetlerin haşri c-Alemin kıdemi Yaklaşık 200 yıl aradan sonra tefahüt geleneği hangi padişah ile tekrar gündeme geldi? a-Fatih Sultan Mehmed b-II .Selim c-Kanuni d-Yavuz Sultan Selim Gazali ile başlayan tehafüt geleneği"İbn Rüşd ün Felsefi metodu ve İmam Gazali ile Bazı konuarda Münazarası"eseri ile Osmanlının son şeyhülislamlarından.........'a.kadar devam etmiştir? a-Muslihiddin Abdullah b-İbn Kemal Paşa c-Musa Kazım Efendi Hangisi Fatihin tehafüt ile görevlendirdiği kişilerden değildir? a-Ali tusi b-Hocazade c-Kemal Paşazade Gazali den sonra felsefe ile kelamı birleştiren? a-Musa Kazım b-Fahreddin Razi c-Yahya Nevi Tehafüt-it Tehafüt kimin eseridir? a-İbn Haldun b-İbn Rüşd c-Gazali d-İbn Sina Gazalinin eleştirileri İbn Sina ve Farabi üzerinden hangi filozofadır? a-Platon b-Eflatun c-Spinoza d-Aristo İmam Gazalinin kelam ve felsefi düşünce ile tanışması Eşari ekolünün büyük üstadı......ile olmuştur? a-ibni Baz ve el-Kahtani b-Ebul meali el-Cüveyni felsefe müslüman düşünürler arsında 3e ayrılmıştır.bunlardan hangisi yanlıştır a.sırf felsefe yapanlar b.tasavvufla felsefeyi uzlaştıranlar c.felsefi metodla dini savunanlar d.felsefeyi dinle uzlaştıranlar eleştiri kelimesi dilimize hangi dilden geçmiştir a.san itçe b.arapça c.çince d.yunanca kindi-farabi-ibni sinanın ortak özellikleinden biridir a.batınıliği savunmuşlardır b.tehafüt geleneği onlarla başlar c.felsefeyi tamamen reddetmişler d.felsefeyi dinle uzlaştırmaya çalışmışlar hanbeli -zahiri fıkıh ve hadis ekolü,klasik selefiyye,ilk dönem şia,malikiler ve ilk şafiiler.. bunların felsefi bakış açısıyla ilgili özellikleri nedir a.felsefeyi dinle uzlaştırmışlar b.kuran ve sünnet dışında yorum yapılabilir c.insanın ihtiyaç duyduğu herşey kuranda ve hadislerde bulmak mümkün değildir d.başlangıçta felsefeyi tamamen reddetmişlerdir hangisi tehafüt kelimesinin gazzalinin kullandığı şeklinde, anlamlar arasında yoktur a.tutarlı bir düşünceye dayanmadan kurulmuş olan fikir yapıları b.arka arkaya bir şeyin üzerine düşmek c.pervanenin lambaya çarpması d.filozofların dinsiz olması ibni rüşd ve gazzalinin tehafütlerinde asıl maksatları nedir a.felsefe yapmak b.allahın varlığını ispat c.hakikate ulaşma d.birbirlerini kıskanmışlar tehafütlerle ilgili hangisi yanlış bilgidir a.tarafgir bir yaklaşımla yazılmışlardır b.sorgulayıcı eleştiri anlayışla yazılmıştır c.eleştirinin yanında tastik içinde yazılmışlardır d.hepsi dini terminolojinin gazzaliyle birlikte felsefeye girişi nasıl olmuştur a.eserinde tekfir,küfürle itham vardır b.ilmihal bilgilerine değinmiştir c.hadis rivayetinde bulunmuştur d.tefsir yapmıştır gazalinin filozoflara karşı getirmiş olduğu eleştiriler, art niyetli kişiler tarafından,filozofların düşüncelerine değilde doğrudan felsefeye yapıldı sanısını oluşturmuştur.bu durumun yarattığı sonuç ne olmuştur a.felsefe ve tehafüt geleneği yankı bulmuş,herkes tehafüt eserleri yazmaya başlamış,felsefenin önü osmanlıya kadar açılmıştır b.felsefenin bidat,dine katkısı olmayan, faydasız,zararlı bir ürün olduğu düşüncesi taraftar bulmuştur filozoflara göre alemin kıdemi ne demektir a.alemden önce zamanın bulunmamış olması b.alemden önce bir zaman vardır c.alemden sonra zaman araştırılıyordu kişiyi, düşünceyi, eseri, görüşleri belirterek bir incelemeye tabi tutmak a) eleştiri b) acelecilik dinle felsefeyi uzlaştırmaya çalışanlar, dinden felsefeye doğru olmak üzere ……………….la, felsefeden dine doğru olmak üzere …………… dır a) filozoflar - kelamcılar b) kelamcılar - filozoflar felsefeyi tamamen reddedenler göre, Kuran ve sünnet dışındaki dinle ilgili yorum ve görüşler a)bidat b)caiz …………….., tehafütü’l felasife isimli eserini kaleme almış ve tehafüt geleneği başlamıştır a) ibn rüşd b) gazzali tehafüt kelimesinin anlamlarından değildir yıkım çöküntü acelecilik istikrarsızlık gerileme düşüncesiz sonuç Tehafüt geleneğinin ortaya çıkış nedenin başında …………. görülür a) felsefe-din ilişkisi b) tanrı-alem ilişkisi İbn Rüşd’ün eser yazmasındaki amacı değildir a) gerçeğe ulaşabilmek b) din-felsefe ilişkisini incelemek tehafütler, sorgulayıcı yeni yeni fikirlerin doğmasına zemin hazırlayan bir eleştiri anlayışıyla yazılmıştır doğru yanlış Gazzali’nin Tehafütü’l Felasife’sini yazdığı dönem hangisidir a) mantığın ve felsefi yöntemlerin kelam ilmine girmeye başladığı dönem b) felsefi yöntemlerin yaygınlaşıp, önemli ölçüde kelami eserlerin felsefi nitelik taşıdığı dönem tehafüt geleneğinin başlamasında siyasi otoritenin etkisini inceleyerek, Gazzali’yi bu konuda eser yazmaya teşvik eden devlet adamı a) Nizamülmülk b) Hocazade Aristoteles’i şerh eden ve onu en iyi bilen filozof olarak kabul edilen a) Gazzali b) İbn Rüşd İbn Rüşd sonrası tehafütlerin kaleme alınmasının nedenlerindendir *devlet yöneticilerinin akli ve felsefi ilimlere ilgisi *felsefe ve kelam arasında ortak olan temel problemleri bilimsel seviyede tartışma isteği *din-felsefe ilişkisinin incelenmesi *gazzali ve ibn rüşdün tehafütlerinin incelenip karşılaştırma yapılararak değerlendirilmesi *fıkhi alanda dinamizmin yeniden canlandırılıp devam ettirilmesi arzusu *düşünce alanında tenkitçi ortamın hazırlanmasını sağlayarak taklitten uzak orijinal fikirlerle çözümün üretilmesi. *Hepsi Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
30 Ocak 2013, 08:35 | Mesaj No:43 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız 9. ÜNİTE EBDA82'YE AİT KODLAMA BİRUNİ NİN BİLDİĞİ DİLLER HArizmce SANitçe SOğdca FArsça İBranice ARapça (ibar-e-) SÜRyanice gREKçe |
30 Ocak 2013, 14:26 | Mesaj No:44 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 9. ÜNİTE SORULARI biruni Birikimin arka planı İslam kültüründen hint medeniyetinden ......... ........... geleneğinden yararlanmıştır a-yunan helenistik b-yunan felsefe TECARİBÜL-ÜMEM kimin eseridir a-biruni b-ibn miskeveyh ibn miskeveyh hangi felsefede öncü olmuştur a-ahlak b-me ta fi zik İbn miskevey tecaribül-ümem eserinde peygamber efendimiz dahil hiçbir peygamberin tarihine yer vermemiş midir a-evet b-hayır ...........filozofların doğaya uyguladıkları sebep-sonuç ilişkisini daha soyut olarak ele alır a-biruni b-ibn haldun İbn Haldun iki türlü varlık alanından bahseder aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-unsurlar alemi b-sınırlar ötesi alem c-havadis(olaylar) alemi havadis(olaylar) aleminde hangi unsur ele alınır a-me ta fi zi k b-insan asabiyet ne demektir a-sinirlilik b-toplumsal dayanışma ......tarihi olaylarda sebep-sonuç ilişkisi kurmaz ......... tarihi Olaylarda sebep-sonuç ilişkisi kurar a-rivayet-ümran b-ümran-rivayet ........ilminin amacı insanları taklitten kurtarıp daha önce olmuş bitmiş olanla daha sonra olacak olanın anlaşılması konusunda bakış açısı kazandırmaktadır a-ümran b-asabiyet insanoğlu çevresi ve içinde bulunduğu doğayı akıl tarihsel birikim ve iradesi aracılığıyla yeniden inşa eder ibn Haldun bunu .......şeklinde isimlendirir a-imar b-inşa etmek aşağıdakilerden hangisi ibn halduna göre hadari yaşamın temel özellikleri arasında yer almaz 1- bağımlılık ve sınırlanmışlık 2- zayıf asabiyet 3-rahat yaşamaya alışılmışlık kırılganlık ve tembellik 4- iş bölümü ve uzmanlık 5- korkaklık 6-cesaret 7- iyiliklere duyarsızlık İbn Miskeveyh hangi alanda eser vermemiştir? a-Tarih b-Edebiyat c-Matematik d-Tıb e-Felsefe -Tarih dinamik bir süreçtir -Tarih Canlı bir organizmadır -Eleştiri yöntemi kullanılmalıdır -Rivayetleri aktaran tarihçileri ciddi şekilde eleştirir -Tabiatta olduğu gibi tarihte de tesadüfe yer yoktur -Bir belge yorumlanırken devrn ahlak,iktsisat,toplum psikolojisi ile yorumlanmalıdır -Determinist bir anlayış sergilemez Yukarıdaki tanımlar kime ait? a-Biruni b-İbn Haldun c-İbn Miskeveyh İbn Haldun İlminden yararlandığı alim ve ilmi hangi şıkda yanlış verilmiştir? a-Zevavi-kıraat b-Satti-fıkıh c-Abili-fıkıh usulu-kelam-mantık-felsefe-matematik d-Fahreddin razi—tefsir İnsan unsurlar aleminden hangi sebeble ayrılır? a-Akıl ve irade b-Nefs ve ruh c-Görme-İşitme İbn Haldununn yaşam formları arasında hangisi yoktur? a-Bedevi b-Hadari c-Medeni İbn Haldun ihtiyaçları 3 e ayırırır hangisi bunlardan değildir? a-Umrî b-Zaruri b-Hâci c-Kemali Hangisi Umran ilmine sahip bir tarhçinin özelliklerinden değildir? a-Rivayetleri umran zemininde tahkik eder b-Tarihi olalar arasında sebeb-sonuç ilişkisi kurar c-Tarihi hikemi ilimler içinde değerlendirir d-Genel ilkeleri tespite çalışır e-Tarihi olayları tikel ele alır Gelecekte ihtiyaçlarını karşılma hususunda belli bir noktaya gelmiş insanların estetik ve başka kaygılarla geliştirdiği hususlar? a-Zaruri ihtiyaçlar b-Haci ihtiyaçlar c-Kemali ihitiyaçlar Hangisi göçebe yaşamın özelliklerinden değildir? a-Özgürlük b-Güçlü asabiyet c-Doğal ve dayanıklı olmaları d-İşlerini kendileri yapmaları e-Cesaret f-Rahat yaşama alışmışlığı g-İyiliğe meyyal olmaları Hangisi İbn Haldunun tavırlar nazariyesi bölümlerinden değildir? a-Kuruluş zafer aşaması b-Gücün şahsileşmesi aşaması c-İmar Dönemi d-Yıkım Dönemi e-Sulh ve istikrar dönemi f-Çözülme ve yokoluş devresi biruninin zamanında pencap-keşmir bölgeleriin incelemesine sebep olan seferler hengisidir a.malazgirt-çalduran b.dandanakan-malazgirt c.sümenat-mültan tarih yazıcılığında 10. ve11 yy da hakim anlayış neydi a.bilimsel anlayış b.akılcı anlayış c.rivayetçi anlayış d.hiçbiri bir belge yorumlanırken devrin ahlak, iktisat ve toplum pskolojisiyle ilişkileri kurulmalıdır.kimin tarih anlayışıdır a.biruni b.farabi c.miskeveyh hangisi ibn haldunun eserleridir a.tahkik malil hind-patanjali b.tecaribül ümem-mukaddime c.mukaddie-el iber ümran ilmiyle ilgili hangisi yanlıştır a.konusu,amacı ve yöntemiyle yeni birbilim olarak inşa edilir b.toplumun zorunluhallerinin ele alır c.insanın tarih içinde toplumsal varlık olşunu konu edinir d.olayları dış görünüşüyle tasvir eder hangisi bn halduna göre birlikte yaşama özelliğinden kaynaklanan ortak olgu değildir a.asabiyet b.mülk c.devlet d.bedevi ile şehirli yaşam e.sanatlar f.yeme-içme ibn haldunun ilgi alanına girmeyen konu hangisidir a.bedevi ve şehir yaşamının getiri ve götürüleri b.göçebe hayatlar c.bu hayatları etkileyen asabiyet duygusu d.yöneticilerden kaynaklanan zulüm ibn haldunun asabiyet kavramıyla bahsettiği bağlılık ve dayanışma ,18 yy dan sonra ve günümüzde hangi kavramlarla karşılığını bulmuştur a.sabır-cesaret b.türkçülük-siyasetçilik c.milliyetçilik-ideoliji-kimlik hangisi ibn halduna göre felsefi ilimler arasında değildir a.mantık b.fizik c.matematik d.ilmi ilahi e.astronomi ibn halduna göre felsefeye değer veren miletler kimlerdir a.yunan-italyan b.iran-endülüs c.yunan- iran İslam tarih düşüncesinin önemli isimleri arasında saymamız gereken ilk kişi kimdir? a-BİRUNİ b-ibn Haldun c-ibn muskeveyn aşağıdakılerden hangisi Biruninin bildiği dillerden değildir? a-harizmce, b- Soğdca, c-Arapça, d- Farsça, e- Grekçe, f- İbranice, g-Süryanice, ı-ingilizce i-Sankritçe Biruninin Sanrttçeden Arapçaya yaptığı çevirilerden elimizde kalan tek örnek hangisidir? a-Tercemetü Kitabi Batencel b-el-asari’l –bakiye anil kurunil haliye c-tahkik-i ma li’l hind biruni nin Geçmiş olayları sadece kronolojik olarak değil,toplum yapısı,dinsel inanç ve uygarlık bakımından da incelediği eseri hangisidir? a-Tercemetü Kitabi Batencel b-el-asari’l –bakiye anil kurunil haliye c-tahkik-i ma li’l hind Biruninin antropolojik bir yapısı olan,Grek dini,Hıristiyan mezhepleri,Manihaizm ve hinduizm arasında mukayeseler yaptığı eseri ? a-Tercemetü Kitabi Batencel b-el-asari’l –bakiye anil kurunil haliye c-tahkik-i ma li’l hind Aşağıdakılerden hangisi .Biruni nin tarih düşüncesinin köşe taşlarından değildir? a-tarihi akli bir birikim ve çerçeve içinde anlar. b- tarihsel rivayetleri eleştirmeyi metodik olarak kullanır… c- İslam kültüründen, Hint medeniyetinden, Yunan felsefe geleneğinden ve bunların İslam dünyasındaki temsilcisi Farabi’den istifade etmiştir. d- yöntem olarak mukayeseli tarih anlayışını kullanır, mukayesede gözlemlerine başvurur. Tarihsel olgularda sebep-sonuç ilişkisi kurar… e- Akılcılık, tenkitçilik ve faydacılık prensiplerine bağlı kalınarak yapılan tarihçilikte amaç geçmiş olayları tespit etmek İslam düşünce geleneğinin tarih düşüncesinin önemli ikinci ismi kimdir? a-İBN MİSKEVEYH b-biruni c-ibn sina e-ibn Haldun ibn miskevnin tarihçilik anlayışını hangi eserinde görüyoruz? a-Tecaribül ümem b-patanjali c-mukaddime aşağıdakılerden hangisi .İbn miskeveyh in tarih anlayışının dışında kalır? a-Sadece rivayetleri nakletmek değildir, aynı zamanda yorumlar b-Akılcılık, tenkitçilik ve faydacılık prensiplerine bağlı kalınarak yapılan tarihçilikte amaç geçmiş olayları tespit etmek, c-sebepleriyle açıklamak, gelecek için varsayımlar üretmektir d-. Tarih, dinamik bir süreçtir, canlı bir organizmadır e- tarihsel rivayetleri eleştirmeyi metodik olarak kullanır… İbn miskeveyh hangi tarihçileri eleştirir? a-Hurafe ve aslı astarı olmayan rivayetleri aktaran tarihçiler b-sahih hadislere dayanarak eleştiren tarihçiler c-geçmiş kaynaklara dayanarak eleştirenler İslam ilim geleneğinde tarih düşüncesi olarak en meşhur ve etkili isim hangisidir? a-İBN HALDUN b-BİRUNİ C-ibn MİSKEVEY İbn haldunun tarih düşüncesindeki analizlerinde belirleyici olan nedir? A-Devletlerin yükseliş ve düşüşüyle ilgili kişisel tecrübeleri B-devletler arası ekonomik ilişkiler c-halkın refah ve mutluluğuna verilen önem .İbn Haldun felsefeye direk eleştirisini hangi eserinde yapar? a-Mukaddimesinde b-tahkik malil hind patanjali c-mukaddie –el iber ibn haldunun eserinin isminde kullandığı İBER kelimesi ne anlama gelmektedir? a-Düşünme, akıl yürütme, ibret b-eleştirmek,akıl yürütme,ders c-düşünme,sevme,sevilme İbn haldunun ümran ilmi ile ilgili verilen hangi disiplin yalnıştr? a-Kelam-fıkıh-siyaset felsefesi-İran nasihatname geleneği… b- Temelde ise tarih disiplininin bir uzantısıdır c-insnalara mutluluğu ve disiplini aynı anda verebilmek ibn haldunun Rivayetçi tarihçilerin özellikleriNDEN DEĞİLDİR? J .a-rivayetleri tahkik etmeden aktarır. b-.tarihi olaylarda sebep sonuç ilişkisi kurmaz. c-.tarihi rivayet ilimleri içinde ele alır. d-. Tarihi olayları tikel olarak ele alır, ilkeleri soruşturmaz e.-tarihsel rivayetleri eleştirmeyi metodik olarak kullanır… Göçebe yaşamın temel özelliklerinden değildir? a- özgürlüğe düşkünlük b- güçlü asabiyet c-doğal ve dayanıklı olmaları d-işlerini kendileri görmeleri e- cesaret f- iyiliğe meyyal olmaları g-bağımlılık ve sınırlandırılmışlık şehirli yaşamın temel özelliklerinden değildir? a- Bağımlılık ve sınırlandırılmışlık b- zayıf asabiyet c- rahat yaşama alışmışlık, kırılganlık ve tembellik d-iş bölümü ve uzmanlık e- korkaklık f-özgürlüğe düşkünlük g- iyiliklere duyarsızlık İbn Haldun asabiyeti kan bağıyla sınırlamaz. bu bilgi; a-doğru b-yalnış Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
31 Ocak 2013, 08:27 | Mesaj No:45 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 10. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR Descartes öncülüğünü yaptığı(ibn rüşdcülüğün uzantısı aslında) akım KARTEZYANİZM -------------- - kindiden etkilenen ilk batılı filozoflar: Kodlama: (al-m-a) albertus magnusguillaume auvergne latince olarak çeviri yapmışlardır. --------------------------- İSLAM FELSEFESİNİN BATI FELSEFESİNE KATKISI ŞU ALANLARDA OLMUŞTUR MET afizik MANtık MUSİKİ AHlak felsefesi BİLİM felsefesi PSKOLOJİ --------------------------------------------- FARABİNİN KATALANCAYA ÇEVRİLEN ESERİ De ortu sicientarum ----------------------- PASCAL; gazalinin KALP GÖZÜ TEORİSİ ve BAHSE GİRME yoluyla ALLAHın ispatı görüşünden etkilenmiştir. ------------ pascal-allahın ispatı görüşünden descartes-metodik şüpheciliğnden gazaliden etkilenmiştir. ------------------- |
31 Ocak 2013, 22:38 | Mesaj No:46 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 10. ÜNİTE SORULARI tercüme faaliyetleri aydınlanma devrinde kimle başlamıştır a-hegel b-descartes XVII. yy. .......... fikirlerinin batıda tutulmasıyla AYDINLANMA DEVRİ başlar. a-ibn sina b-ibn tufeyl aşağıdakilerden hangisi kindiden etkilenen ilk batılı filozoflar arasında değildir a-descartes b-albertus c-magnusguillaume d-auvergne kindinin ibraniceye çevrilen eseri hangisidir a-kitabut-tuffaha b-risale fi mahiyetin nevm ve rüya aşağıdakilerden hangisi kindinin latinceye çevrilen eserleri arasında değildir - risale fi mahiyetil-akl - fil-cevahiril-hamse - risale fi mahiyetin nevm ve rüya - risale fi icaz ve ihtisar fi burhanil mantıki - kitabut-tuffaha farabinin 3 kez latinceye ve ibraniceye de çevrilen eseri hangisidir a-kitabu ihsail ulum b-kitabu meratibi ulum farabinin sadece ibraniceye çevrilen eseri hangisidir a-kitab fi hatabe b-kitab fi fusulil münteze farabinin katalancaya çevrilen eseri hangisidir a-kitabul mizaç b-De ortu sicientarum Latince ismi AVİCENNA İbranice ismi AVENSİNA olan kimdir a-farabi b-ibn sina Bonaventura albertus magnus ve descartes "......... "misalini aynen kullanmıştır a-uçan adam b-koşan adam gazalinin eserleri kaçıncı yüzyıldan itibaren eserleri Latince ve İbraniceye çevrilmiştir. a-XI. yy b-XII. yy kim gazalinin KALP GÖZÜ TEORİSİ ve BAHSE GİRME yoluyla ALLAHın ispatı görüşünden etkilenmiştir a-pascal b-descartes ABUBACER veya ABENTOFAL olarak tanınan kimdir a-ibn bacce b-ibn tufeyl İbn rüşde göre iki ayrı hakikat vardır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-din hakikatı b-bilim hakikatı c-insan-toplum hakikatı çifte hakikat kuramı kime aittir a-ibn rüşd b-gazali hay b. yakzanı türkçeye kim çevirmiştir a-babanzade reşit b-babanzade naim İngilteredeki KUAKER MEZHEBİ hay b. yakzanı ....... kitap olarak kabul etmişlerdir. a-felsefi b-dini ittisal teorisi kime aittir a-gazali b-ibn bacce ........... 'yi en çok benimseyen Yahudi filozofu MUİSE DE NARBONNE. a-ibn tufeyl b-ibn rüşd c-ibn bacce islam felsefesinin batı felsefesine katısı bazı alanlarda olmuştur ,hangisi bu alanlar arsında değildir a.mantık b.****fizik c.musiki d.bilim fel e.matematik f.pskoloji bizim medereselerimizin taklidi niteliğinde olan batıda kurulan ilk üniversite veya mektep hangisidir ve nerede kurulmuştur a.sicilyada-iskenderun mek. b.castilla krallığı-solomon mek. c.napolyon krallığı-salerno mektebi d.hepsi islam düşüncesinin batıya geçiş yollarından değildir a.haçlı savaşları b.diplomatik ilişkiler c.arapçadan yapılan tercüme hareketleri d.is.eğitim kurumlarının taklit edilmesi e.zaten geri kalmış olna batıya acımış olmamız İSLAM FELSEFESİNİN BATI FELSEFESİNE KATKISI ŞU ALANLARDA OLMUŞTUR MET afizik MANtık MUSİKİ AHlak felsefesi BİLİM felsefesi PSKOLOJİ ibn rüşdün fikirlerinin kilise üzerinde etkili olmasının üzerine bazı filozoflar rahatsız oldular,rüşdçülüğe karşı neyi kulandılar a.ibni sinacılığı b.gazzaliciliği c.kindi d.hepsi sicilya kralı nın sarayında uzun zaman hocalık yapmış alim kimdir a.kindi b.gazali c.el idrisi d.beyhaki yahudi filozoflar,farabinin hangi eseri için undan lokma gibidir tabirini kullanmışlardır a.hatabe b.kitabu fil akl c.mebadiul mevcuat d.hiçbiri ingilizce-almanca-fransızca-rusça-farsça-ispanyolca ve daha birçok dile çevrilen esr ve yazarı kimdir a.makasidul felasife-gazali b.mişkatül envar-gazali c.hak bin yekzan-tufeyl d.kitabü şifa-ibni sina gazzalinin bazı yahudi ve hristiyan düşüürlerce tercih edilme sebesi hangisidir a.felsefede dini konuları akılcı bir yöntemle savunması b.büyük bir fiozof olması ve etrafında kitleler oluşması c.ibn rüşte karşı kullnılan bir silah olduğunda çok merak uyandırması d.hiçbiri ortaçağda batılılaraca bilinmeyen müslüman düşünür kimdir a.ibn rüşd b.biruni c.ibn bacce d.ibn sina e.gazali islam felsefesinin batıya tesiri iki yönde olmuştur.hangisi bunlar arasında değildir a.islam felsefesi yoluyla klasik yunan felsefesi nin batıya geçmesi b.batılılar unutulmuş yunan felsefesini islam filozoflarından öğrendiler c.müslüman filozofların kendilerine has düşünceleri d.batılılar bu anlamda zaten ilerdeydiler onlar müslüman filoofları etkilemişler descartes öncülüğünü yaptığın akımın adı nedir a-cartelizm b-kartezyanizm Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
31 Aralık 2013, 10:38 | Mesaj No:47 |
Durumu: Medine No : 20781 Üyelik T.:
10 Ekim 2012 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız 1. ünite soruları hz ömerin çevirisini emrettiği daha sonra beğenmeyip durdurduru iran tarihinin krallarından bahseden eser? hüdayi name el maktül hangisi sokrat sonrası sistem filozoflarından değildir eflatun aristo potinus proclus galen, pisagor eflatuncu felsefe eğitimi nerede verildi urfa nusaybin cündişapur mektebi nerede kuruldu nusaybin iran antakya mektebinde hristiyanlığın yanı sıra hangi felsefeler okutuldu eflatuncu-fisagorcu astronomi-astroloji hermenötik öğretinin son temsilcisi hangi okuldur cündişapur [COLOR="Red"]harran harran mektebinin en ünlü temsilcisi kimdir sabit ibn kurra harise islam felsefesi tabiri hangi yüzyılda kimler tarafından başlatıldı 19. yy. oryantalistler 19. yy. rasyonalistler felsefe için külli mahiyet sebep diyen düşünür kindi farabi ibn rüşd felsefe için hangi tanımı yapmıştı allahı ve onun sanatını bilmek ilim ve amelle ruh terbiyesi hangisi 12. yy. da endülüste yetişen büyük filozoflardan değildir? ibn bace ibn tüfeyl ibn rüşd ibn haldun islam felsefesi adına osmanlıda ilk adım kim zamanında atıldı fatih kanuni el mukaddime eseriyle şöhret bulan uzviyetçi veya biyolojik anlayışı benimseyen düşünür ibn tüfeyl ibn haldun hangisi meşşailiği eleştiren filozoflardan değildir aristo gazali el berekat el bağdadi el berekat el bağdadinin en önemli eseri muteber fi'l hikme ihya tarih felsefesini ilk temellendiren filozof ibn haldun ibn bace din felsefesinin temelleri kimler zamanında atılmış maturidiler mutezililer |
31 Aralık 2013, 13:00 | Mesaj No:48 |
Durumu: Medine No : 22954 Üyelik T.:
14 Aralık 2012 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ ÜNİTE-1 1-Düşünce hareketlerinin sistemleşmesi hangi dönemde olmuştur emeviler abbasiler 2-Emeviler dönemindeki düşünce hareketlerine.............. Abbasiler döneminde.................. denilmiştir. fırka-mezhep mezhep -fırka 3-İskenderiyye kütüphanesinin Antakya ya taşınması hangi devirde olmuştur_ ömer b Abdulaziz 1. Abdulmecid 4-Antakya mektebinde hocalık yapan en önemli bilgin? süryani probus s. proclus 5-hangisi iskenderiyye şehrinde kurulan iki mektepten değilidr? ilahiyat mektebi tasavvuf mektebi felsefe mektebi 6-Aristo nun hermenötik kitabı arapçaya hangi isimle çevrilmiştir? kitabül ibare kitabüt tevhid 7-Felsefe kelimesinin karşılığı olan Filosofia ne anlama gelir? ruh terbiyesi hikmet sevgisi 8-Hikmeti bir fazilet,iyi olanın tatbiki olarak gören filozof? farabi kindi 9-Felsefe,nesnelerin mahiyet ve nedenlerinin bilinmesi diye tanımlayan düşünür? farabi kindi ibn rüşd 10-hakikatin ölçüsü inasandır,herşey dili kullanmaya bağlıdır görüşü hangi akıma aittir? sofistaiyye reybiyye şüphecilik 11-Hangisi Meşşailerin düşüncelerinden ayrılır? Tanrı da varlık öz anlamı yapmazlar varlık özden önce gelir mantık ve psikoloji de tümden gelimi benimserler 12-Meşşailer varlığı 3 kısma ayırırlar.bunlar arasında hangisi yoktur? zorunlu deruni mümkün mümteni 13-Meşşailerin Aristo yu takip etmelerindeki 4 neden hangileridir? I-fail IIşekli III-zorunlu IV-maddi V-gaye 14-işrakiyye nin kurucusu kimdir? şehabeddin sühreverdi ebul berekat el bağdadi 15-İşrak kavramı hangi düşünürle otaya çıkmıştır* kindi farabi gazali 16-Sühreverdi nin en temel metafizik kavramı nedir? hey'e cevher nur 17-Sezgi nin ön planda olduğu akım? İşrakiyye rivakiyye Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
__________________ Güçlük kolaylıkla beraberdir, kendine gel, ümidi bırakma! Akıllı insan bilir ki, ölümün arkasında bile daha güçlü bir hayat beklemektedir. (Hz. Mevlana) |
31 Aralık 2013, 23:14 | Mesaj No:49 |
Durumu: Medine No : 20781 Üyelik T.:
10 Ekim 2012 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız 1-İnanma eylemi en üst değerden en alt değere ve sonrasında değersize doğru bir ………………. Biçimini tercih ederken düşünme eylemi düşünülebilir olanı doğrudan tecrübe etme anlamında ……………………. Biçiminde yaklaşır. a dikey/yatay b yatay/dikey 2-hangisi inanma eylemi grubuna girmez? a)anlama b) itaat c)olması gereken d)mutlak neden e)düşünülebilir muhteva 3-Allahın kainatta olup biten herşeyi ezelde belirlediği ve insanın adeta rüzgar önündeki yaprak gibi hareket etmek zorunda olduğu düşüncesi hangi mezhebe aittir? mutezile cebriya 4-islam düşünce tarihinde bilinçli itaat anlamında genelde ........... ve kör itaat anlamında ..................kelimeleri kullanılır tahkiki iman/taklidi iman taklidi iman/tahkiki iman 5-dilleri dünyaya ve varlığa yönelen perspektifler gibi ele alırsak, bu durumda islam düşüncesinin içinde doğduğu ve geliştiği dillere nispetle gerçekliği farklı açılardan görme algılama düşünme ve ona yaklaşma imkanlarına kavuştuğunu söyleyebiliriz düşüncesi kime aittir wilhelm von humboldt aristo 6-aşağıdaki dillerden hangisi arapçanın kendini yenilemesine katkıda bulunmamıştır yunan süryani farsça türkçe 6-türkçedinin düşünce önce din diline göre varlık ve şekil kazanan birşey ise bu durumda islam düşüncesi doğrudan kuran ve hadislerdeyer alan din dilinin açıkça bilinebiliranlamlarına göre varlık veşekil kazanmalıdır düşüncesi kime aittir farabi ibn hazm 7-ibn hazm hangi metoda karşı çıkmış kıyas nass 8-hükmün yalnızca allaha ait olduğunu kuranın kendi başına anlaşılır olduğuna inanan düşünce akımı hangisi hariciler mutezile 9-]insan aklı saf ( fıtrata uygun) ve mantıklı kullanırsa dini nassların anlamlarına erişebilir hangi düşünceye ait mutezile zahiri 10-bu dünyayı ilgilendiren hususlarda hangi yaklaşımı benimsemek gerekir dinden düşünceye düşünceden dine 11-islam düşüncesinin mistik ve hikemi görünüm kazandığı yer iran hint alt kıtası 12-hangi düşünürlere göre islam düşüncesi gerçek rasyonalitesini kuranda yalnızca işaret edilen felsefi hakikatleri tecrübe ederek kazanabilir farabi ibni sina 13-dil oyunları sorununu geliştiren filozof [COLOR="red"]ludwig wittgenstein aristo 14-el- munkız mine'd-dalal eseri kime aittir gazali ibni sina 15-islam düşüncesinin asıl rasyonalitesini felsefi düşünme tarzı içinde aramak gerekmektedir diyen düşünürler ibni sina-farabi gazali-ibn rüşd 16-]yabancı kültürler sorununa değinen felsede ve islam dini arasında temelde bir zıtlık olmadığını kanıtlamak için çaba gösteren filozof ibni sina ibn rüşd 17-bir şeyi yaparken kendisi olabilmesini, kendisini gerçekleştirebilmesini ifade eden kavram fiiliyat heyula 18-islam düşünürlerinin eserlerini yazma amaçları rasyonel bilincin gelişmesi islam dinine olan bağlılıkları 19-kuran ayetlerine bakarak insanın adaletli davranması gerektiğini belirlemek .............. pratik hayat ortamında adaletli olmakise ........... tefsir/yorum yorum/tefsir 20-ıssız bir adada büyüyüp tabiatı gözlemleyerek kendi teorik ve ontolojik rasyonel bilincini geliştiren bir çocuğun hikayesini anlatan eser kime aittir ibn tufeyl gazali 21-islam filozofları rasyonel bilincin pratik gelişim sorununu hangi eserlerde ele almışlar siyaset ahlak matematik geometri 22-pratik bilinci şehir halkı içinde yaşayan filozofların özelliklerinden biri olarak yansıtan filozoflar ibn bacce ibn tufeyl ibn rüşd ibni sina 23-pratik bilinci toplumun siyasi filozof liderinin temel özelliklerinden biri olarak ele alan filozoflar farabi ibni sina ibn bacce ibn tufeyl 24-islam düşüncesinin en temel alanı ve sorunu nedir şehir insan 25-islam düşüncesinin temel alanı neden köyler değildir köylerde sınırlı sayıda kelime hazinesi vardır ve köklü bilimsel araştırmalar için yeterli değildir köy diyalojik bir ortamdır 26-hangi filozoflar şehir için dijalojik ortam tabirini kullanmış sokrat/platon gazzali/ ibni rüşd 27-islam düşüncesinin ve özel olarak felsefi düşüncenin asli hedefi nedir hakikati keşfedebilme hakikat tecrübesine erişebilmek ve bu tecrübeyi bilgi düzeyindeinsnaların ilgisine sunmaktır islam felsefesi alanı oluşturmak 28-islam düşünürleri varlığın dış dünyada kendi başına bir gerçeklik olarak bulunması ............. bu varlığın zihnimizde bir kavram ve imge aracılığıyla farklı bir gerçeklik olarak yer alması ............ ontik /ontolojik ontolojik/ontik 29-hangi filozof hak ve hakikati açıklarken zulmün varlığı hakikattir ama hak değildir demiş ibn hazm ibn rüşd 30-........... kavramı daha çok kuran metnini dilsel ve tarihsel boyutlarıyla anlamayı ifade ederken ...................... kavramı müslümanların içinde yaşadıkları tarihsel ortam ile kuran metni arasında bağlantı kurma çabasına işaret eder tefsir/ yorum yorum/tefsir |
01 Ocak 2014, 09:39 | Mesaj No:50 |
Durumu: Medine No : 22954 Üyelik T.:
14 Aralık 2012 | Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız ÜNİTE-4 1-Grek ve iran felsefe ve bilim eserlerinden Arapça ya yapılan tercüme faaliyetlerinde etkin rol alan filozof? Farabi kindi 2-Kindi ile ilgili bilgilerden hangisi yanlıştır? -Kufe de doğmuştur. -İlk islam filozofudur. -Kura’an eğitiminin yanında felsefe dersi de görmüştür (dil ve edebiyat tahsili olmalıydı) -yaklaşık 277 eseri vardır 3-Kindi hakkında verilen hangi bilgi doğru değildir. Arapça’ya doğrudan tercümeler yapmıştır Arapça da geliştirdiği bilim ve felsefe kavramları yoluyla ,Yunanca felsefi düşüncenin Arapça konuşulan dünyada kabulünü belirlemede etkin rol oynamıştır 4-Kindi nin eserleri hakkında en son çalışmayı yapan kimdir? Mehmet kaya Mahmut kaya 5-Kindi’nin çok eser telif etmesinin sebebi nedir? Farklı kültürlerle yoğun ilişki sonrası ,hem eski kültürleri aanlamada hem de düşünürleri tarafından islam kültürüne gelecek olan eleştirilere bilimsel ve düşünsel donanım için. Memun un kurdurduğu Beytül Hikme de bilgin kaşif ve mütercim olduğu için 6-Fil Felsefetil Ula isimli eser kimindir ve özelliği nedir? Kindi---Felsefe alanında yazdığı en hacimli eserdir İbn-i Sina---Felsefi bazı terimlerin açıklamasını içerir. 7-Kindi nin bilimler tasnifinde Yanlış olan bilgi hangisidir? İlk önce ilimleri dini ve akli(insani) olmak üzere ikiye ayırır Dini ilimlerin kaynağı vahiydir İlk bilim tasnifi yapanlardandır 8-Aşağıdakilerden hangisi Kindi nin bilimler tasnifinde yer almaz? Doğrudan ilim Teorik Arketip Pratik Siyaset 9-“Allah :nefsi,latif olmayan madde ile latif olan metafizik arasında bir mertebeye koymuştur.Böylece fizikten metafizik bilgiye geçmek mümkün olmaktadır.’’ görüşü hangi filozofa aittir? Kindi Gazali Farabi El kavl fin nefs 10-Kelam fin nefs el muhtasar isimli eserleri kindi hangi alanda yazmıştır? Fizik Psikoloji Metafizik Reddiye 11-Kindi ye göre felsefe nedir? İlk sebebin bilgisine götüren bilimsel bakış açısıdır. İnsanın gücü ölçüsünde varlığın hakikatini bilmesidir. 12-Kindi nin felsefe si hakkında yanlış olan hangisidir? Felsefe yi akli ,ruhi ve ahlaki etkinlikler alanında insanı disipline edip olgunlaştıran bilgi dalı olarak görür İnsan sanatlarının en üstünü ve en değerlisi felsefedir. Felsefe yi felsefi ve bilimsel bir bakış açısı ile ele alır Felsefi düşünceyi bütün bir sistem olarak değil de bazı analizler ile ele alma eğilimindeydi 13-Metafiziğin en çok ele aldığı konulardan hangisi Kindi yi çok meşgul etmiştir? Varlık problem Mantık problemi 14-Hangisi Kindi nin savunduğu bilgi kaynaklarından değildir? Duyu algıları Akıl Formel Sezgi Vahiy 15-İnsana dışardan etki eden bir güç olmayıp,nefsin fonksiyonu olan tümel kavramlardan ibaret olan akıl hangisidir? Güç halindeki akıl Sürekli fiil halindeki akıl 16-Nefsin mahiyet ve işlevlerini -Arınmasının yol ve yöntemlerini -Ölümden sonraki durumunu Felsefi açıdan irdeleyip temellendiren ilk filozof? Kindi Farabi İbn sina 17-Dini telakkinin dışına çıkarak ahlakı, bir felsefe problemi olarak tartışan ilk meşşai filozof…………….. Farabi Kindi İbn rüşd 18-Din ile felsefeyi uzlaştırma çabalarına derinlik kazandıran filozof? Kindi Farabi 19-Farabi hakkında hangi bilgi doğru değildir? Türk kökenlidir Birinci muallim ünvanıdır Müzik alanında eser yazmıştır Bir süre kadılık yapmıştır 20-Farabi en büyük başarısını hangi alanda göstermiştir? Sezgi Mantık Nefis 21-Eserleri kabaca 3 ana başlık altında toplanır.Hangisi bunlar arasında yoktur? Popüler nitelikli olanlar Bilimsel incelemerden sonraki sonuçların derlemeleri Mantık alanında çalışmalar 22-Farabinin ilim tasnifi arasında yer almaz? a-Din b-Matematik c-Mantık d-Fizik ve m e t a f i zi k e-medeni ilimler 23-Farabi ye göre Taşıdıkları değer açısından ilimler 3 kategoridir.Bunlar nelerdir? Astronomi-geometri-dini ilimler Ahlak-siyaset –dini ilimler 24-Mantığı tasavvurat ve tasdikat şeklinde iki kısma ayıran filozof? Kindi Farabi İbn sina 25-Farabi nin evren şemasında hangisi bulunmaz? İlk sebep Faal akıl Nefis Form Siret 26-Aşağıdaki verilenlerden hangisiFarabi nin görüşlerine uymaz? Faal aklı Cebrail olarak isimlendirir Bilginin kaynağının duyular olduğunu söyler Varlığı zorunlu olan ve zorunlu olmayan şeklinde 2 ye ayırır Bilginin kaynağını doğuştan bilgi teorisi ile ilişkilendirir 27-Farabi nin,aklın anlamlarını tartıştığı risalesi hangisidir? Meanil akl Uyun el-mesail 28-Farabi aklı 2 ye ayırmıştır.. …………….insan davranışlarını belirler …………….duyularla gelen bilgilerin nefs aracılığıyla mükemmelleşmesini sağlar. Ameli--bilfiil Ameli –nazari Nazari—ameli 29-Faziletleri Nazari/fikri/ahlaki/ameli/ şekilde 4 kategoriye ayıran filozof? İbn sina Farabi 30-Farabi nin el medine tül fazıla(erdemli devlet) iisimli eserinde 4 görüş ortaya çıkar..hangisi bunlardan değildir? Ontolojik teori Fıtrat teorisi Onkolojik teori Adalet teorisi 31-Farabi ye göre devletler erdemli ve erdemsiz olarak 2 ye ayrılır..aşağıdakilerden hangisi erdemsiz devlet sınıfına girmez? Sapık Fasık Bilgisiz Cahil Değişebilen 32-hangileri Farabi nin etkilediği düşüncelerdir? İslam felsefesi---yahudi İslam felsefesi—hristiyan -yahudi 33-farabi nin nübüvvetle ilgili tezinden etkilenmeyen? İbn sina ibn rüşd kindi ibn meymun Albertus magnus Spinoza 34-Tıp ve felsefe alanında büyük otorite manasında Eş-şeyhur Reis ünvanıyla,Batı da ise Avennic olarak bilinen filozof? İbn sina Farabi 35-İbn sina hangi çağda büyük filozoflardan kabul ediliyordu? Latin orta çağında grit ilk çağında 36-Felsefe alanında Farsça olarak yazılmış ilk ansiklopedik eser? uyunul hikme danişname i alai 37-Arapça bilim ve felsefe dili olarak hangi filozofun eserlerinde zirveye ulaşmıştır? farabi kindi ibn sina 38-ibni sina nın tıp kitabının ismi nedir eş-şifa el-Kanun üt-tıp 39-ibn- i sina nın felsefeye dair en önemli eseri? eş-şifa el felsefiyye Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur GÜl)
__________________ Güçlük kolaylıkla beraberdir, kendine gel, ümidi bırakma! Akıllı insan bilir ki, ölümün arkasında bile daha güçlü bir hayat beklemektedir. (Hz. Mevlana) |
Konuyu Toplam 8 Kişi okuyor. (0 Üye ve 8 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
İslam Düşünce Tarihi Final Soru ve Cevaplar | nurşen35 | çıkmış ve deneme sınavlar | 0 | 16 Nisan 2018 10:55 |
İslam Düşünce Tarihi 7/8/9/10. ünite Özetleri | nurşen35 | İslam Düşünce Tarihi | 2 | 15 Nisan 2018 15:55 |
İslam Düşünce Tarihi Erol71 4.5.6. Ünite Özetleri | nurşen35 | Erol 71 Hoca'nın Toplu Özetleri | 7 | 17 Kasım 2016 00:04 |
2010 - 2011 İslam Düşünce Tarihi soruları | Medineweb | İslam Düşünce Tarihi | 0 | 18 Aralık 2013 21:07 |
İslam Düşünce Tarihi Final Soruları | makbergülü | çıkmış ve deneme sınavlar | 0 | 29 Ocak 2013 15:51 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|