|
Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi: 03 Aralık 2009 (12:56), Konuya Son Cevap : 19 Kasım 2011 (11:42). Konuya 36 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
04 Aralık 2009, 14:31 | Mesaj No:21 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 | RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
Hz. Aişe (r.anhâ)'dan rivayet edilmiştir: "(Muâze adında) bir kadın, Aişe'ye: Biz kadınlardan biri, (hayız’dan) temizlendiği zaman (hayız zamanında kılamadığı) namazını kaza etmeli mi diye sordu? Aişe'de: Sen, Harûriyye misin? Biz, Peygamber (s.a.v) ile birlikte (bulunduğumuz sırada) hayız olurduk. Fakat bize, (hayızlı iken kılamadiğimiz) namazı kaza etmeyi emretmezdi yada biz bunu yapmazdık diye cevap verdi. (Buhârî, Hayz 20; Müslim, Hayz 67 (335); Ebu Dâvud, Taharet 104 (262, 263); Tirmizî, Taharet 97 (130), Savm 68 (787); Nesâî, Hayz 17, Savm 64; İbn Mâce, Taharet 119 (631); Ahmed b. Hanbel, 6/231-232) Dikkat edilirse 7 imam bu hadisi aynı şekilde rivayet etmiştir. Şayet bu uygulamaların Allah Resulune ait olmadığını iddia ediyorsanız bunu ispatlamak zorundasınız! Yazımdaki bu kısmı iyi düşünmeniz gerekir! “eğer bu durumda namaz kılınabilseydi muhakkak Peygamberimiz (SAV) devrinde bunun sayısızca örneğini görecektik.” Bize yukarıdaki hadisin zıddını gösteren bir tane uygulama getirebilir misiniz? |
04 Aralık 2009, 19:08 | Mesaj No:22 |
Re: Kadınlarımız hayızlı iken (ay halinde) ibadet edebilirmi? Sayın arkadaşım yazdığınız hadisi ben yazımda zaten örnek vermiştim. Sizinde söylediğiniz gibi hadis nasıl başlıyor? Hz. Aişeden rivayet edilmiştir. Hiç bir rivayet Kuranın süzgecinden geçmiyorsa delil olarak kabul edilemez. Bir başka yazımda hadisler itikadi konularda delil sayılırmı dediğimde eğer siz evet sayılır diyorsanız benim sizinle bu konuyu tartışmam zaten mümkün değil. Her türlü söz, hadis, bilgi Kuranın onayından geçmediği taktirde sanıdan öte gidemez. Bana bahsedilen hadisin zıttını getirmemi istemişsiniz, ben size bunun zıttını getirmek yerine bu sorunu Kurana sormanın daha doğru olduğunu söylüyorum. Kurana sorduğumuzda böyle bir yasağın olmadığı çıkıyor. Allah açıkca emretmediği hiçbir konuda sorumlu tutmayacağını söylüyorsa, bizlerin yapması gerektiği Kurandan delil aramaktır. Elbette herkezin düşüncesine saygı duymalıyız, eğer siz hayır benim için yazdığınız hadis apaçık delildir diyorsanız bu sözlerin hükmünü yerine getirirsiniz. Her insan hesabı tek başına verecektir. Siz doğru bildiğinizi söylediniz ben doğru bildiğimi söyledim. Sanırım gerçekleri Rabbin huzurunda göreceğiz. Selametle | |
04 Aralık 2009, 23:38 | Mesaj No:23 |
Durumu: Medine No : 16627 Üyelik T.:
11 Şubat 2012 | RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
ilk defa bir konu tekfirsiz, hakaretsiz, iftirasız tartışılıyor gözlerim yaşardı bu fikri (hayızlı oruçtan bahsediyorum) dillendiren ve onaylayan alimler (bizzat izlediğim için isim veriyorum) islamoğlu, ve abdülaziz bayındırdır. bir kısım cenahların onlara sapık damgasına karşılık, onlar bunların birer FİKİR/GÖRÜŞ olduğunu ifade etmişlerdir. genel olarak muhsin hocam söyleyecek söz bırakmamış.. sadece söylenecek, dört büyük imam muhaddis ve fakihlerin ihtilaf etmediği bir konuda ihtilaf çıkarmak ne kadar doğru? haluk beye hadisler itikadi konularda delil sayılırmı fikrine karşılık bir sorum olacak; efendimizin hüküm koyma yetkisi var mıdır yok mudur ? mea selameh.. |
05 Aralık 2009, 00:09 | Mesaj No:24 |
Re: Kadınlarımız hayızlı iken (ay halinde) ibadet edebilirmi? Değerli kardeşim ben her sorunun cevabını kurandan ararım. Bakın bu sorunuza kuran nasıl cevap veriyor? Enam suresi 57. ayet: De ki: "Ben Rabbimden gelen bir beyyine üzerindeyim. Ama siz onu yalanladınız. Acele istediğiniz şey benim yanımda değil. Hüküm yalnız ve yalnız Allah'ındır. Hakkı o anlatır. Ayırt edip çözüm getirenlerin en hayırlısı O'dur. Sanırım Rabbim, deki onlara diyerek bizlere Allah ın elçisinin ne söylemesini istiyor? ( Hüküm yalnız ve yalnız Allah'ındır. Hakkı o anlatır. Ayırt edip çözüm getirenlerin en hayırlısı O'dur.) Selametle kalınız | |
05 Aralık 2009, 00:20 | Mesaj No:25 |
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
Hmm bir de Diyanet İşleri Başkanlığı bu konuda ne diyor bir bakalım Dinimiz müslümanları ibadet etmekle yükümlü kılmıştır. Hemen her konuda olduğu gibi bu konuda da kadın ile erkek arasında bir ayırım yapmamıştır. Çünkü erkeğin olduğu kadar kadının da ibadete ihtiyacı vardır. Erkek, yapmakla yükümlü olduğu ibadet görevini yapmadığı zaman Allah'a karşı sorumlu olduğu gibi kadın da aynı şekilde sorumludur. Ancak kadınlarda, ayhali (hayz), lohusalık (nifas) ve istihaza (özür akıntısı) denilen, kendilerine özel bazı haller vardır. Kadınların ayhali dönemlerinde, -temizleninceye kadar,- cinsî ilişkide bulunmaları Kur'an-ı Kerim'de (Bakara, 2/222) yasaklanmış; namaz, oruç ve Kabe'yi tavaf da, sünnetle bu yasak kapsamına alınmıştır. Nitekim, Fatma binti Ebî Hubeyş'in: -Ben istihazalı bir kadınım; hiç akıntım durmuyor. Namazı bırakayım mı? şeklindeki sorusuna Hz.Peygamber (s.a.): -"Hayır, o hayız akıntısı değil; damardan gelen hastalık kanıdır. Adet gördüğün günler sayısınca namazı bırak. (Bu sayı dolunca) yıkan ve namaz kıl" (Müslim, Hayz, 14; Ebû Davûd, Taharet, 109; Tirmizi, Taharet, 96; Nesaî, Hayz, 2) buyurmuştur. Bu istihazalı durumda olan kadınlar, taharet yönünden özürlü kimseler gibi, her vakitte abdest alarak namazlarını kılarlar. Nitekim Tirmizi'nin rivayetinde: "vakit gelince her namaz için abdest al" ziyadesi de yer almıştır. Kadınların ayhali dönemlerinde namaz kılamayacakları, oruç tutamayacakları ve Kabe'yi tavaf edemeyecekleri ayrıca bu günlerde kılamadıkları namazlarını kaza etmeleri de gerekmediği konusunda İslâm müctehid ve fakihleri arasında icma vardır. Sözüne itibar edilen hiçbir İslâm bilgini bunun aksini söylememiştir. Nitekim: - Neden, âdet gören bir kadın (temizlendikten sonra âdet günlerinde kılmadığı namazları kaza etmiyor da tutmadığı oruçları kaza ediyor? diye soru soran Muaze adlı hanıma Hz.Aişe: - Sen (hanımların ay halinden kılamadıkları namazların da kazası gerekeceğini söyliyen) Haruriye'den misin? demiş; - Hayır, Haruriye değilim, ama (öğrenmek için) soruyorum, cevabı üzerine: Hz.Aişe: - "Vaktiyle bu iş bizim başımıza geldiğinde, orucu kaza etmekle emrolunduk, namazın kazasıyle emrolunmadık, (Müslim, Hayz, 15) demiştir. Ayhalinde iken kadınların Kâbe'yi tavaf edemeyecekleri konusunda da Hz.Aişe; veda haccı esnasında yolda Serif denilen yerde âdet görmeye başlaması üzerine, Rasûlüllah (s.a.)'in: - "Bu Allah Teâlâ'nın, Hz.Adem'in kızları üzerine yazdığı bir şeydir. (senin elinde olan bir şey değildir). Hacıların, hacla ilgili yaptıklarını sen de yap. Ancak âdet gördüğün sürece Kâbeyi tavaf etme, buyurduğunu" (Buharî, Hayz, 1) nakletmiştir. Nifas (lohusalık) hali de hayız gibidir. Hayız ile ilgili hükümler aynen nifas için de geçerlidir. Nitekim bazı hadis-i şeriflerde "nifas" kelimesi "hayız" anlamında da kullanılmıştır. İbn Hazm diyor ki, Peygamberimizin "nifas" kelimesini "hayız" anlamında da kullanmasından, bunların hükümlerinin aynı olduğu anlaşılır.(El-Muhalla, I, 273) İslam âlimleri, nifasın hükmünün, hayız gibi olduğu hususunda ittifak halindedir.(Neylü'l-evtar, I, 333) Âdet gören veya lohusa olan kadınların Kur'an-ı Kerim'i okumalarına gelince; bu konuda İslâm âlimlerinin farklı görüşleri vardır. İmam Mâlik ve Ahmed İbn Hanbel'e göre hayızlı veya lohusa olan kadınların el sürmeyerek ezbere veya yüzünden Kur'an-ı Kerim'i okuyabilirler.(Fethu Babi'l-İnaye, I,217) İmam Mâlik bu durumdaki Kur'an öğretici ve öğrencilerinin Kur'an-ı Kerim'i tutmalarını da öğretme ve öğrenme zaruretine binaen câiz görmüştür. (Fethu Babi'l-İnaye, I, 217-218) Zahiri mezhebi fakihlerinden İbn Hazm ise hayız ve lohusa olan kadınlarla cünüp olan kimselerin hem Kur'an-ı Kerim'i tutmaları ve hem de okumalarının câiz olduğunu söylemiştir.(el-Muhallâ, I, 94) Hanefi ve Şafiîler ise Tirmizî, ile İbn Mâce'nin İbn Ömer (r.a.)den rivâyet ettikleri: "Ayhali olan kadın ve cünüp olan kimse Kur'an'dan hiçbir şey okuyamaz."(Tirmizi, Tahare, 98; İbn Mâce, Tahare, 105) anlamındaki hadis-i şerifini esas alarak, hayız veya lohusa olan kadınların Kur'an-ı Kerim'i okumalarının caiz olmadığını söylemişlerdir. Görüldüğü üzere, Kur'an-ı Kerim'de yasaklanmadığı için, kadınların âdet günlerinde namazlarını kılıp oruçlarını tutabilecekleri sözü isabetli değildir. Bu iddia, bu konudaki hadis-i şeriflere ve peygamberimizden günümüze kadar ki icma haline gelmiş uygulamaya aykırıdır. Yukarda belirtildiği üzere, sözüne itibar edilen hiç bir İslâm âlimi böyle görüş ileri sürmemiştir. Konuya kadın erkek eşitliği açısından bakmak da yanlıştır. Bunun kadın erkek eşitliğiyle bir ilgisi yoktur. Peygamberimiz hanımların bu halleri devam ettiği sürece namaz kılamıyacaklarını, oruç tutamıyacaklarını ve Kâbeyi tavaf edemiyeceklerini bildirmiştir. Şüphesiz her konu Kur'an-ı Kerim'de detaylı olarak yer almamıştır. Kur'an-ı Kerim'den sonra İslâmî hükümlerin ikinci kaynağı da sünnettir. Kur'an-ı Kerîm'de: "Kim Peygambere itaat ederse, gerçekte Allah'a itaat etmiştir. (Nisa, 4/80); "Peygamber size ne verdi ise onu alın ve size neyi yasakladı ise ondan sakının."(Haşr,59/7) buyurulmuş; peygamberimizin emir ve tavsiyelerine uyulması emredilmiştir. Sünnette yer alan ve tarih boyunca da sünnete uygun olarak uygulanan bir konu hakkında aykırı bir görüşte bulunmanın bir değer taşımıyacağı açıktır. | |
05 Aralık 2009, 00:31 | Mesaj No:26 | |
Durumu: Medine No : 16627 Üyelik T.:
11 Şubat 2012 | RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ? Alıntı:
| |
05 Aralık 2009, 10:48 | Mesaj No:27 |
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ? Değerli arkadaşım emin olmak sözünü yanlız Kuran için kullanabiliriz. Bunun dışından rivayetlerle gelen tüm sözleri Kuran süzgecinden geçirmeliyiz. Emin olduğumuz, hiç şüphe götürmeyen yanlız Kurandır. İşte sorun burada başlıyor zaten bunu yapabilsek içimize kimse nifak sokamazdı. Ukba nikli kardeşim Diyanetten bir alıntı yapmış Allah razı olsun. Lütfen sakin bir şekilde düşünelim. Burada dikkat edin bazı örnekler verilmiş ama kuranda tek bir örneği dahi yok. Düşünelim hacca bir kadın gitti. Okadar masraf yaptı. Kabeyi tavaf edilecek gün ve arefe günü regli oldu ve tavaf yapamadı. Bu kadının haccı kabul olmayacakmı? Onca yolu boşunamı gitti? Bakın akla da Kuranada uymuyor. Kuranın koymadığı bir hükmü kimsenin koyamayacağını bilmeliyiz. Zaten peygamberimizde bunu asla yapmazdı, bunun tersini söylemek ona yapılacak en büyük saygısızlıktır bana göre. Ecrin kardeşimin söyledikleri hoşuma gitti doğrusu Allah cümlemizden razı olsun.(hakaretsiz, iftirasız tartışılıyor gözlerim yaşardı.) İyi bir müslüman karşısındakini iyice sabırla dinler, daha sonra yine sabırla onu kuran ile uyarır, çünkü peygamberimizde aynen böyle yapmıştır. Rabbim bile ne diyordu elçisine hatırlayın. Sen onlara güzellikle yaklaşmasaydın seni dinlemezlerdi. Selametle. | |
05 Aralık 2009, 21:50 | Mesaj No:28 |
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
Mümin murdar olmaz.Cünüpken bile, pis murdar olmaz. Sadece o halde namaz kılamaz,denilmiş. O da, temizleninceye kadardır. Birçok inanış temelsiz. Müslümanlar niye bu kadar geri kaldılar sanıyorsun...İnanışlarımıza da ibadetlerimize de fesat karıştı da o yüzden, dünya önderliğini kaybettik. Kan,damarda durdukça,candır.Çıkar çıkmaz,havayla temas eder etmez, pisliktir.Hastalık taşıyan bir aracıdır.O yüzden yenilmesi de ve üzerimizdeki bulaşığı da haramdır.Hemen arınmayı gerektirir.Kan abdest bozan birşey olduğu için, kanlı beden veya giysiyle namaz kılınmaz, Hayızlı namaz kılınmaz,Oruç tutulmaz diyenler yanlış hüküm vermişlerdir ! Mustafa islamoğlu hocamızın anlattıklarından hareketle, Bir bayan regl olacağını sezmiş ve vücuduna kanın yayılmasını,elbisesinin kirlenmesini engellemişse neden bütün vücudunu yıkasın ki. Varsayalım beş on santim çevre kirlendi.Kirlenen bölgeyi yıkaması yeterlidir. O,bacımız,kızımız,annemiz,varlığının gereği olan bir sebepten dolayı neden başka insanlardan,çocuklar,hayızdan kesilmiş kadınlar ve erkeklerden farklı olarak, pis,murdar olmuş olsun.Allah kullarını terk eder mi.Kendisine yüklenen kadınlığın gereği bir foksiyondan dolayı kutsiyetinden ne kaybedecek ki pis,murdar sayılsın.Camiye neden giremezmiş.Camiyi kirletmiyorsa niçin girmeyecekmiş. Yaptığı yemeği yiyeceksiniz, yıkadığı bulaşığı temiz sayacaksınız, fabrikada çalışmasını hoş karşılayacaksınız, gerektiğinde öpüp koklayacaksınız,çocuğunuzu emzirmesine izin vereceksiniz, öğretici, öğrenici, yönetici olarak kabulleneceksiniz ama camiye sokmayacak, Kur’an’a dokundurtmayacaksınız.??? Abes işlerdir bunlar. Şeytanın hileyle,cehaletle,kadınların Allah’la ilgili olmasını engellemesinden başka bişey değil..Değil dokunmak, Kur’an’ı Kerimi okuyabilir bile. Canı yanınca hayızlı kadın Allah dese, taşa mı dönüşüyor,yoksa fatiha okuması mı yasaklanmış,besmele çekemiyor mu. ’’Kuran Fatihadır,fatiha besmeledir’’hadisi şerifini nereye koyuyorlar. Temizlenmek kaydıyla,yani kanamayı durdurup,varsa kan bulaşmış bölgeleri temizlenmiş olarak abdest de alınır, namaz da kılınır. Sızdırmaz petlerin, her kadının kolayca ulaşabileceği ve alabileceği kadar hesaplı, yaygın olduğu çağımızda, böyle bir sorun yaşanmamalı. Kadınlarımız, kızlarımız namaz kılmaktan men edilmemeli.Bunu akıl izan sahibi bir mümin hemen kabul eder. Ama falan kitap, filan ulema demeye başlarsanız,bu hurafelerden islam fıkıhını temizleyene kadar bu tür yanlışları uygular,şeytanın namazı terk ettirme azim ve zaferine katkıda bulunursunuz. Temel kural,abdest olmadan namaz kılınmaz:kanlı beden veya elbise ile abdest alınmaz.Erkek egemen toplumlarda kadını aşağılamanın bir yoludur bu.Şeytanidir.Efendimiz zamanında,kadına karşı, böyle horgörülere rastlanmaz.Yalnız ut yerinizi kapatacak kadar örtünüz varsa, namaz kılabilirsiniz, diyen efendimizin dinine,Allah’ın sınırsız rahmetine rağmen çooook bidatler ve yanlış yasaklamalar eklenmiştir maalesef... Geceniz hayırlı olsun. | |
05 Aralık 2009, 21:53 | Mesaj No:29 |
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
İşte delilleri : Önce hayız kitabının başındaki konuyla ilgili ayeti yazıyorum. ’’ Sana kadınların ay halini de sorarlar.De ki; O bir ezadır.Onun için hayz zamanında kadınlardan ayrılın. ( cinsi temasta bulunmayın) Temizlendikleri vakte kadar kendilerine yaklaşmayın. (kasıtın cinsel ilişki olduğu,birlikte aynı yatakta yatmalarında,tenlerinin değmesinde bir sakınca olmadığı,Hz Aişe annemizden nakledilen birçok hadisle açıklanmıştır). İyice temizlendiler mi o zaman Allah’ın size emrettiği yerden onlara gidin. Herhalde Allah hem çok tövbe edenleri ,hem çok temizlenenleri sever.’’ Bu bölümün sekizinci hadisinde, İbrahim en-Naha-i; Hayızlı kadının ayet okumasında beis yoktur,demiştir. İbn Abbas da: Cünübün kur’an okumasında bir beis görmemiştir.(Yiyip içmesinde de bir günah yoktur.Cünüplüğün süresi, önümüzdeki namaz vaktine kadardır.) Peygamber(s.a.v.de zamanlarının hepsinde (Yani her halinde zikir ederdi. Ümmü Atiyye ; Biz hayızlı kadınlar mescide (camiye gitmeleri,mü’min lerin tekbirleriyle tekbir etmeleri ve dua etmeleri ile emr olunur idik,dedi. Cabir dedi; Aişe haç sırasında hayz oldu da Beyti tavaf hariç,bütün haç fiillerini yaptı ve namaz kılmıyordu. (Çünkü abdest tutması,yani kanın vücut dışına çıkmasının engellemesi imkansızdı 11.hadis: Aişe annemiz anlatıyor.. Ya Resulullah ben temiz olamıyorum diyen bir kadına;Resulullah: ’’Bu ancak bir damar kanıdır,Hayız değildir.Hayız vakti geldiği zaman namazı bırak,hayız zamanın geçince kendinden kanı temizleyerek namazı kıl;buyurdu.. (o günkü imkanlarla bile izin veriliyor.Halbuki çoğu sahabenin kullanacak bez bile bulamadıkları oluyordu,hadislerden bunu öğreniyoruz.) (Görüldüğü gibi,namazdan uzak tutan kanın vücut dışına çıkışıdır.İster hayız kanı ister başka sebeple olsun,kanın çıkışı ve bulaşması abdesti bozduğu için,namaz kılmayı engeller.Kanın tampon petlerle engellenmesi,geçici abdeste izin veriyorsa namaz kılmakta bir beis yoktur.Ayetler bu konuya değinmemiş.Hadislerde ise bu şekilde… Şimdi okuyacağımız hadiste ise daha da büyük müsaade olduğu görülüyor. 15.hadis: ....Aişe (r)şöyle demiştir; Kadınlardan biri Resulullah ile birlikte İ’tikaf etti. (itikaf ramazanın son on gününde camide bir hücrede bütün zamanını ibadete vermektir ) Bu kadının, leğen altında( iken kırmızı kanı görülür halde idi,)o, namazını kılardı. (Resulullah onu namazından men etmemiş,camiyi terk et dememişti.) Yine ;Aişe (R) dan rivayetle Müminlerin annelerinden biri(Peygamber hanımlarından bahsediyor) Hayızlı iken i’tikaf etmiştir. ( yani yukarıdaki kadın gibi bütün zamanını ibadete vermiştir.İtikafta oruçlu ve namazlıydı deniliyor.) Sanırım bu kadar açıklama yeterlidir.Yani açıkladığım şekilde kanın akışını geçici engelleyebiliyorsak, abdest alıp namaz kılınabilir.Kadın Allah indinde, kulluğu yerine getirmede, erkekten daha aciz değildir. Ayet mealince,adet kadına eziyet veren bir haldir.O halde namaz kılabilmesi için özel gayret göstermek,zor bir işi Allah için yapmak durumunda kalmaktan ibarettir.Herhalde latif olan Allah’ın, böyle davranıp kendisine ibadet eden kadınları özel olarak ziyade sevapla karşılaması umulur. Kuran okumak,zikir yapmak,kurana dokunmak,camiye ve her toplantı yerine girmek, asla yasaklanmamıştır.Haşa kadın mescide girişi yasaklanan,aşağılanan biri değildir.Bütün vakit namazlarını,cuma, bayram,cenaze namazlarını mescitlerde kılabilir.Her türlü ayeti duayı okuyabilir.Mescitlerin en arka saflarında saf tutmalarının istenmesi,edep ve hayadan dolayıdır.Kadınları utanıp sıkılmaktan, erkekleri, gözlerini şüphe uyandıracak bakışlardan korumak içindir. Umarım faydalı olabilmişimdir.Herşeye rağmen samimi bir mümin bütün bilgilerinden sonra gönlünün fetvasını da dikkate alır. Gönüller hakkın nazargahıdır. Allah dua ve namazlarınızı,ibadetlerinizi kabul buyursun. | |
06 Aralık 2009, 16:19 | Mesaj No:30 | ||||
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 | RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?
Bismihi Subhanehu.. Selamun Aleykum, Hayızlı kadın pis değildir! Bunu iddia eden de yok! Ayet sabittir "Sana Kadınların Ay Hâlini De Sorarlar. De Ki: O Bir Ezadır." Yazınızda bakıldığı zaman Ehli Sünnetin kadını hayızlı iken PİS gösterdiğini iddia ediliyorsunuz. Bunun için sizden delil isitiyorum Âişe (R): Peygamber (S), ben hayızh iken başını kuca*ğıma yaslar, sonra Kur'ân okurdu, diye tahdîs etmiştir. (Buhari Hayz) hadisine rağmen hayızlı kadını PİS sayan da kim? Hayızlı kadının namazdan muhaf tutmak onun PİS olduğunu iddia etmek değildir! Siz konuyu bile anlamadan yazıyı kopyala yapıştır yöntemi ile okumadan, araştırmadan yayınlamışsınız. Yazınızı inceleyelim: Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Hadisin doğrusu şöyledir: Bize Mu'temir, Hâlid'den; o da İkrime'den; o da Âi*şe'den tahdîs etti ki, mü'minlerin annelerinden biri istihâzah iken i'*tikâf etmiştir (Buhari Hayz) Şimdi sorularıma geleyim: 1- Hayızlı iken namaz kıldığı yada oruç tuttuğu rivayet edilen bir rivayet gösterebilir misiniz? 2- Buhari'de olmayan bir hadisi neden orda geçiyor diye yayınladınız? 3- Buhari'de verilen hadisi neden değiştirdiniz? Bu sorulara cevap vermekle mükellefsiniz. Daha fazla bilgi için şağıda ki bağlantıları izleyiniz! [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Selametle inşallah... | ||||
Konuyu Toplam 4 Kişi okuyor. (0 Üye ve 4 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
MEDİNEWEB KPSS LİSTE HALİNDE GÜNCEL BİLGİLER | mehmet akif2 | KPSS Genel Kültür | 6 | 04 Kasım 2017 19:40 |
MEDİNEWEB KPSS TARİH RESİM HALİNDE ÖNEMLİ BİLGİLER | mehmet akif2 | Tarih | 24 | 08 Mayıs 2017 22:02 |
Adetli İken Oruç Tutmanın Hükmü | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 1 | 14 Mayıs 2014 02:17 |
Adetli İken Kuran Okumanın Hükmü | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 0 | 09 Ocak 2009 04:20 |
Adetli İken Namaz Kılmanın Hükmü | Şuara | Kadın Mahrem Konular | 0 | 09 Ocak 2009 04:20 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|