|
Konu Kimliği: Konu Sahibi İmamHüseyin,Açılış Tarihi: 09 Nisan 2009 (02:57), Konuya Son Cevap : 08Haziran 2011 (18:06). Konuya 23 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
09 Nisan 2009, 02:57 | Mesaj No:1 |
Abdestsiz Kur’ana El Sürmenin Hükmü: Abdestsiz Kur’ana El Sürmenin Hükmü: İlim adamları abdestsiz olarak mushafa dokunmanın hükmü hakkında fark*lı görüşlere sahiptir Cumhur, Amr b Hazm yoluyla gelen hadis dolayısıyla ona dokunulmayacağı kanaatindedir Ali, İbn Mesud, Sa'd b Ebİ Vakkas, Sa-id b Zeyd, Ata, ez-Zühri, en-Nehâi, el-Hakem, Hammad, Malik ve Şafii'nin de aralarında bulunduğu bir grup fukaha hep bu kanaattedirler Ebu Hanife'den farklı rivayet gelmiştir Abdestsiz olanın ona elini sürebi*leceği rivayeti geldiği gibi, -ki bu İbn Abbas, eş-Şa'bî ve başkalarının da ara*larında bulunduğu bir grup seleften de rivayet edilmiştir- Kur'ân'ın dışına, ke*narlarına ve Kur'ân yazısı bulunmayan yerlere elini değdirebileceği fakat, ya*zılı bölümüne ancak abdestli bir kimsenin el sürebileceği görüşü de rivayet edilmiştir Muhammed İbnu'l-Arabî dedi ki: Eğer o bu hususu kabul ediyorsa bu onun aleyhine getirilen delili pekiştirmektedir Çünkü yasak bölgenin yakın çevresi de ay*nı şekilde yasaktır Diğer taraftan Peygamber (sav)'ın Amr b Hazm'a yazdı*ğı mektupta bu hususta oldukça güçlü bir delil vardır Malik dedi ki: Abdest*siz olan bir kimse Kur'ân-ı Kerim'i kesesinin askısı ile veya yastık üzerinde taşıyamaz Ebu Hanife bunda sakınca yoktur, demiştir Askı ile onu taşıya*na yahut arada bir engel ile ona dokunana engel olunmaz el-Hakem, Hammad ve Davud b Ali'den rivayete göre; müslümanın ve kâfirin abdestli ya da abdestsiz Kur'ân'ı taşımasının ya da ona el sürmesinin bir sakıncası yoktur Ancak Davud; Müşrik bir kimsenin Kur'ân'ı taşıması caiz de*ğildir, demiştir Onlar buna mubah derken Peygamber (sav)'ın Kayser'e mektup göndermesini delil göstermişlerdir Ancak bu bir zaruret konusudur, bunda delil olacak bir taraf yoktur Küçük çocukların mushafa el sürmelerine gelince, bunda da iki görüş var*dır Bir görüşe göre ergenlik yaşına gelmiş bir kimseye kıyasen yasak oldu*ğudur, diğeri ise caiz olduğudur Çünkü abdestsiz olarak el değdirmesinin yasaklanması halinde Kur'ân'ı ezberleyetnez Zira Kur'ân'ın öğrenilmesi kü*çük yaşta mümkündür Diğer taraftan küçük çocuğun abdest alması her ne kadar muteber ise de onun tahareti kâmil değildir Zira onun niyette bulun*ması sahih olamaz Eksik bir taharet hali üzere taşıması caiz olduğuna gö*re, tamamıyla abdestsiz olarak onu taşıması da caiz olur İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an, Buruç Yayınları: 17/56-57 | |
Konu Sahibi İmamHüseyin 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
MUHAMMED MUSTAFÂ'SIN | Şiirler ve Şairler | AŞK'ÜL İSLAM | 1 | 2401 | 09 Mayıs 2009 14:06 |
Rahmetli İmam Humeyni’den bir şiir | Şiirler ve Şairler | İmamHüseyin | 0 | 2728 | 09 Mayıs 2009 14:04 |
MÜSLÜMAN COĞRAFYASINA AĞIT | Şiirler ve Şairler | namzet davadar | 1 | 2123 | 09 Mayıs 2009 14:03 |
MÜSLÜMANLAR KARDEŞTİR | Şiirler ve Şairler | Yitiksevda | 3 | 2624 | 09 Mayıs 2009 14:01 |
MÜSLÜMANLIK NEREDE! | Şiirler ve Şairler | Mahru | 3 | 2353 | 28 Nisan 2009 23:39 |
03Haziran 2010, 00:37 | Mesaj No:2 |
Kur'ana abdestsiz dokunulurmu ?
KUR'ANA ABDESTSİZ DOKUNULURMU ? Muhsin hocam Buyrun bu konuyu deliller ile ele alalım Farzmıdır Tüm arkadaşların katılımını bekleriz.. 56:68 Hiç içtiğiniz suyu düşündünüz mü? 56:69 Siz mi onu bulutlardan indirdiniz, yoksa Biz miyiz onun yere inmesini sağlayan? 56:70 (O tatlı bir su şeklinde iner, ama) dileseydik yakacak kadar tuzlu ve acı yapabilirdik: öyleyse neden (Bize) şükretmiyorsunuz? 56:71 Hiç tutuşturduğunuz ateşi düşündünüz mü? 56:72 Ateşin yakıtı olarak görevlendirilen ağacı var eden siz misiniz, yoksa Biz miyiz onun varoluşunun sebebi? 56:73 Onu (Bizi) hatırlamanı(zı)n bir vasıtası ve (hayatlarının) yabaniliği içinde kaybolmuş ve acıkıp susamış bütün insanlar için bir rahatlama vasıtası yaptık. 56:74 Öyleyse kudret sahibi Rabbinin ismini yücelt! 56:75 HAYIR, (bu Kuran'ın) parçalar halinde indirilişini tanıklığa Çağırırım, 56:76 eğer bilseniz bu en güçlü bir teyiddir! 56:77 O, gerçekten değerli bir hitabedir, 56:78 sağlam korunan ilahî kelâm içinde (insana tebliğ edilmiş)tir 56:79 ki ona ancak (kalben) temiz olanlar dokunabilir: 56:80 bütün âlemlerin Rabbinden (gelen) bir vahiy! 56:81 Şimdi böyle bir habere küçümseyerek mi bakıyorsunuz, 56:82 ve hakikati yalanlamayı günlük gıdanız olarak mı görüyorsunuz? 56:83 Peki, öyleyse, (ölüm döşeğindeki bir adamın) boğazına (son nefesi) dayandığında, (Vakıa 68-83 ) Kuran'ın abdestsiz alınamayacağına delil olarak görülen ayet 79 bakalım bu ona mı delildir ?
__________________ İmanı olanın, imkanı tükenmez. | |
03Haziran 2010, 00:39 | Mesaj No:3 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] "Kur’an okurken abdest almak farzdır” öyle mi?! Bir okuyucumuz, 18 Temmuz 2000 tarihli Zaman Gazetesi'ndeki bir köşe yazısından alıntı yaparak soruyor: “Kur’an okurken abdest almak, gerçekten de bu yazarın dediği gibi farz mıdır?” Önce mezkur yazıdan ilgili pasajı alalım: “Hazret-i Kur’an’ı eline alan herkesin abdestli olması farzdır. Abdestsiz Kur’an ele alınamaz. Ancak dini kitaplar için böyle bir mecburiyet yoktur. Dini kitapların sadece içinde bulunan ayetlere elle dokunmak için abdestli olmak gerekir. Ayetten boş olan yerlere, yazılara abdestsiz dokunulabilir, okunabilir. Kur’an’la dini kitap arasında böyle bir ince fark vardır. Kur’an-ı Kerim’in ayetten boş olan kısımları da ayet hükmündedir. Bu yüzden dikişli kabına bile abdestsiz dokunulamaz. Abdestsiz kimseler bir mendil veya temiz bezle tutup bir yerlere koyarlar. Abdestsiz ele alamazlar.” Allah Allah! “İnce fark”ı da öğrenmiş olduk. Hele “dikişli kabına bile dokunulamaz” cümlesi karşısında bitmemek mümkün mü? Ben bu zamana kadar ne Kur’an’dan, ne Rasulullah’tan, ne sahabeden ve ne de müctehid imamlardan Kur’an okurken abdestin farz olduğuna dair ‘sahih’ bir şey okumadım, duymadım. Bir şeye “farzdır” demek, helâl ve haram koyma yetkisine girer. Helâl ve haram koyma yetkisinin ise kime verildiği bellidir. Burada “farz olduğu” söylenen bir hüküm olduğuna göre, o hükmü farz kılan delili muhkem ve mütevatir nasslarda bulmamız gerekir. Kur’an’da abdestin sadece namaz için emredildiğini görüyoruz. Bu konuda, çok yaygın bir yanlış anlamaya alet edilen bir ayet vardır: “Ona temiz olanlardan başkası dokunamaz.” (56.79) Birazcık Arapçadan, ilimden, Kur’an’dan, tefsirden nasibi olan kimsenin bu ayetteki “o” zamirinin bir önceki ayetteki “gizli kitab”a gittiğini bilir, bir. Bu ayet Mekke’de, Abdest’in geçtiği tek Kur’an ayeti (5.6) ise Medine’de inmiştir, iki. Ayetteki “dokunmasın” şeklinde yanlış algılanan “la yemessuhu” ibaresi “inşai” değil “ihbari”dir ve “dokunamaz” demektir; oysa ki Kur’an’a münkiri de müşriki de dokunur, üç... Bilgime güvenmeyip, “Kur'an okumak için abdest farzdır” diyen sahih bir hadis, bir imam, bir alim var mıdır diye Mektebetu’l-Elfiyye’den 400.000 hadisi, bazıları Mebsut gibi 30 cildi bulan 1000’e yakın kitabı, tüm mezheplerin 40’ı aşkın kaynaklarını taradım, böyle bir şey bulamadım. En iyisi, bu konularda en katı davrandığını bildiğimiz Süyuti’nin “Kur’an okumanın âdabı” başlığında yazdıklarını aynen tercüme etmek: “Kur’an okuma sırasında abdest almak müstehaptır; çünkü tilavet zikirden efdaldir ve Peygamber (sav) temizlenmeksizin zikretmeyi hoş karşılamazdı. İmamu’l-Harameyn dedi ki: “Abdestsiz Kur’an okumak mekruh değildir, çünkü Peygamber abdestsiz okuyordu. el-Mühezzeb Şerhi’nde ise: Eğer kişi Kur’an okurken yellenme ihtiyacı hissetse, yellenme sırasında harfleri doğru telâffuz edemeyeceği ihtimaline karşı okumayı durdurur.” (el-itkan, 1/295) Buraya, başta Hanefiler olmak üzere, tüm mezhep ve meşreplerin temel referanslarından sayfalarca alıntı yapar, tercüme ederim. Fakat yerim yok, vaktim yok, keyfim yok; lüzum da yok. Tüketenler de, üretenler de hep olacak. Böyle başa böyle tarak. Biraz da insanımız ciddi ve uyanık olsun; bitli baklanın kör alıcısı olmasın. Şafii’dir, Hanefi’dir meselesi değil bu! Allah’ın emretmediği bir şeyi emretmek, farz kılmaktır ki, bunun vahameti “Kur’an okurken abdest almanın hükmü nedir?” sorusundan çok daha derindir ve problem dinin temelleriyle ilgilidir. Şakası var mı bu işin? Biri kalkıp da “Şu farzdır?” diyorsa, dinini donundan birazcık fazla ciddiye alan bir Müslümanın, “Nerede, hangi delille?” diye sorması “farz olur.” Çünkü, o ünlü usul kuralı gereğince “farzı” bilmek farz olduğu gibi, farz olmayanı farz bilmek de “haram” olur. Eğer o kişi üçüncü, beşinci sınıf ilmihalleri getirip de önünüze koyuyorsa, bu kez sizin “İlmihal yazarlarının farz koyma yetkisi olduğunu bilmiyordum” demeniz “farz” olur. Kaldı ki bunlar arasında “Tevrat’ı abdestli okumak farzdır” diyenini bile gördüm ben. Bir şeye “farz” demek, “haram” demek ciddi bir iştir; Allah’a atfen verilmiş bir hükümdür, kimse keyfi olarak “farz” ve “haram” ilan edemez. Ne demiştik bir yazımızda: Cahiller dinden ıskonto yaparlar, ham sofularsa dine zam yaparlar; bu ikisi de birdir. Siz siz olun, etrafınızda ahkâm kesenlere Kur’an’ın öğrettiği gibi sorun: “Kul hâtû burhanekum in kuntum sadıkîn: De ki: Hadi getirin delilinizi, eğer doğru söylüyorsanız?” ( M.İslamoğlu, 25 Eylül 2000 Akit Gazetesi) | |
03Haziran 2010, 00:42 | Mesaj No:4 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] 1-kuranı kerim okunması sevap ibadet olan tek kitaptır. 2-kuranı kerim'e abdestli dokunmak okumak farz değil edep saygı anlamında gereklidir.bu konuda farz olduğuna dair elimizde sahih delil yoktur. 3-la yemessuhuayetinin abdest ile alakası yoktur. 4-fıkıh kitaplarında geçen delilsiz o kadar şey var ki... bu konuda senle hemfikirim Arkadaşım. yemekte espiri yapmıştım sana.ciddi anlamışsın. saygılar
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03Haziran 2010, 00:42 | Mesaj No:5 |
Muhsin hocam ayeti kerime’de O, gerçekten değerli bir hitabedir,sağlam korunan ilahî kelâm içinde (insana tebliğ edilmiş) tir, ki ona ancak (kalben) temiz olanlar dokunabilir. Ayetlerin nüzul sebebine baktığımızda Müşrikler tarafından iddia edilen vahyin Şeytanlar tarafından indirildiği iddiasına karşı Bu ayeti kerimeler ile Allah’ın muhafazasında olan bu yüce kitaba şeytanların dokunamayacağı,ancak Tahir olanların zeburu tevratı incili peygamberlere getirenlerin tertemiz olan melekler olduğu açıkça belirtilmektedir. ‘’Sebebine gelince ayetin başındaki "la" edatı cümledeki eylemin gerçekleşmeyeceğini belirten bir olumsuzluk edatıdır, yasaklama anlamı taşıyan bir edat değildir. Yoksa yeryüzünde bu Kuran'ı temizler de, pisler de, mü'minler de, kafirler de elleyebilirler. Bu durumda olumsuz anlamı gerçeklik kazanamaz, askıda kalır. Yalnız eğer olumsuzluk müşriklerin Kur'an'ı şeytanların indirdikleri yolundaki iddialarına bağlanır da arkasından bu iddianın reddedildiği kabul edilirse cümlenin anlamındaki olumsuzluk gerçekleşmiş olur. Çünkü o takdirde Kur'an'ın gökte saklanan orjinaline "temiz ler”den başkası el sürmemiş, dokunmamış olur. Bir sonraki ayet de bu yaklaşım tarzını destekler. "O Allah tarafından indirilmiştir."Yani şeytanların getirdikleri bir mesaj değildir. Yalnız elimizde bu ayetin başka bir anlama geldiğini belirten iki hadis vardır. Bu hadislere göre ayetin anlamı "Kur'an'a sadece temiz olanlar el sürebilir" biçimindedir. Fakat tefsir bilgini İbn-i Kesir bu hadisler hakkında şöyle diyor: "Bu hadisler zehri ve başkaları tarafından aktarılmıştır. Böyle bir aktarma zincirine güvenerek getirdikleri sözleri delil olarak kullanmamız doğru değildir. Bu hadisi Darukudni Amr b. Hazm'e, Abdullah b. Ömer'e ve Osman b. Ebul As'a dayandırarak aktarmıştır. Ama her üçünün aktarma zincirlerinde de tartışılabilir halkalar vardır.’’ (Fizilal’il Kur’an Seyyid Kutup)
__________________ İmanı olanın, imkanı tükenmez. | |
03Haziran 2010, 00:44 | Mesaj No:6 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] kur an a abdestsiz dokunulur mu ? sorusuna sn islamoğlu nun alıntı yapılan cevabı çok tuhaf geldi.. evvela sorulan soruyu iyi anlamak gerekmezmi ? dokunmak ile "okumak" fiilini ayırdedemeyen bir kavrayış bu suale cevap verme selahiyetine sahip değildir . islamoğlu, hiç bir ilmihalde ve mezheblerin görüşlerinde ve taradığı 400 000 (oy oy oy) hadiste , 1000 cilt kitab ta (vayki vay) kur an ı abdestsiz okumak haramdır hükmünü bulamadım diyor.okumak yerine dokunmak a baksaydı hem okuyucunun sorusunu anlamak la cevabın yüzde ellisini bulmuş olurdu hemde kendini bu kadar yormazdı (ki sadece abdest hususunda onca kitab okumak ve hadis araştırmak bir ömre sığar mı bilmem)... hanefi fıkhına ait tüm ilmihallerde kur an a abdestsiz dokunulamayacağı yazılır...eğer bulamamışsanız ben tek tek kopyalayım... hele ki bir tane hadis bile bulamadım (gafı mı deyim ezbercilikmi deyim ) demesi beni dahada üzdü... sahih hadisler de "kur an a abdestsiz dokunmayınız" iabaresini görmemiş mi görmezden mi gelmiş yoksa biri bizi aldatıyor a mı getirmeye çalışılmış! --- sözün özü; sünnet kavramının varlığına inanan ve allah rasulu sav in islam anlayışını benimseyen bir müslümana göre abdestsiz kur an a dokunulmaz.gerisi zorlama olur...fazla zorlayan organlarına yazık eder... --- alimimiz okumak la dokunmak ı ayırdedememiş ...400 000!! hadis ile 1000 kitabı boşuna karıştırmış... sormazki bilsin... selametle. | |
03Haziran 2010, 00:44 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Değerli kardeşim Kurana abdestsiz dokunulamayacağı hususunda Vakia suresi 79 ayeti kerime delil olarak sunulur ama Ayeti kerimenin siyak ve sibakına Nüzulüne baktığımızda Abdest ile alakalı olmadığı açıktır. Mezheplere göre bakmıyoruz olaya Kuran ile öncelikle bakmak gerek Eğer Kuranda bu konuda bir hüküm yoksa Sünnete müracaat edilir Kuranda olan bir hususta başka burhan aramakta abes olur. M İslamoğlu fikrini beyan etmiştir isteyen kabul eder isteyen etmez İslamda kimseye fikri dayatma olayı yoktur eğer vicdanen Abdestsiz dokunmada bir rahatsızlık hissetmiyorsa sorunda yoktur. Herkesin aynı görüşü benimsemesini de beklemiyoruz Ben abdestsiz olarak okuyorumda üstümde gezdiriyorumda bir sakıncaa görmüyorum ama kimseyede illa abdestsiz al oku gezdir demiyoruz.... “Gizli, korunmuş bir kitapta yazılıdır.” Onun aslı. Levh-i Mahfuzda metni, korunmuş, temiz tutulmuş, kirletilmeden, zayi edilmeden muhafaza edilmiştir. Levhi Mahfuz’a, o korunma altındakine ancak temiz olanlar, mukarreb melekler dokunabilirler. Oraya ancak temizler ulaşabilirler. Kuran Resulullah Efendimize vahy olunmadan önce Levhi Mahfuz’da korunma altında olduğu.Mekke müşriklerinin ona Allah vahy etmiyor, şeytanlar ve cinler öğretiyor şeklindeki iftiralarına cevap veriliyor burada. Bırakın bu kitabı cinlerin, şeytanların indirmesini öğretmesini Allah’ın tertemiz meleklerinin dışında hiç kimse onun yakın semtine bile yaklaşamazlar, deniyor.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
03Haziran 2010, 00:46 | Mesaj No:8 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] islamoğlu nun eleştirdiğim yönü,dokunmayı sorana okuma nın hükmünü anlatmış...yani topu taca atmış...üstelik afaki rakamlar vermek sureti ile..(400 000 hadis,1000 kitab,40 mezheb alimi görüşü vs.) -- la yemessühü ayetine birçok müfessir 2 mana vermiş biri bahsedildiği gibi şeytan ın indiremeyeceği vs diğeri abdestsiz kur an a dokunulamayacağı...örnek verebilirim isterseniz hemde tonla... benim asıl üzerinde durduğum dini yanlız kur an olarak görme yanlışlığı...bunu sizde yapmışsınız belki bir refleks belki alışkanlık...ama peygamber ayetten ne anlamış birazda buna bakmak lazım..yoksa oruc için imsak vaktinde yastığımzın altına siyah ip beyaz ip kor zahirde dolanır dururuz.... -- şeriata delil olarak rasullah sav i görmemek itikadı fazla zorlar ...dediğim gibi hem iç hem de dış organlara zarar verir.. sahih hadisler de eğer delil değil ise konuşacak fazla söz yoktur.. unutmadan, hüküm koyma yetkisi rasullah sav e de verilmiştir... | |
03Haziran 2010, 00:47 | Mesaj No:9 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Elbette Allah'a itaat eden Resulüne itaat etmiştir Yalnız Kuran fikrini benimseyenlerden değilim Allah resulünü postacı gören zihniyetler hatadadır . Kardeşime şunu izah edeyim Dediğiniz gibi Bu ayeti kerimeler hususunda Alimlerin iki görüşü mevcuttur Biri onay verirken biri Lehvi Mahfuz olarak anlıyor benim nazarımda saygı edep babında elbette Abdest ile dokunmak ve okumak daha güzeldir ama Abdestsiz dokunulamaz veya okunamaz görüşü İnsanları Kuran'dan uzaklaştırmıştır .....
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
03Haziran 2010, 00:47 | Mesaj No:10 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] "abdestsiz dokunmayınız" hadisleri ile ilgileniyormusunuz ? sahih olan bir hadis varken bir konu hakkında, farklı alimlerin görüşünü benimsemek ne kadar rasullah a itaat olabilir ? allah rasulu bu hükmü koymuş ise başka söz söylemek allah a itaat edin rasulune de itaat edin ayeti ne zıt değilmidir ? | |
Konuyu Toplam 4 Kişi okuyor. (0 Üye ve 4 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Abdestsiz Dolaşmamak | nurşen35 | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 11 Ekim 2019 18:53 |
İran’da ”Abdestsiz Namaz Kılan İmam” | FECR | Serbest Kürsü | 0 | 02 Ocak 2019 16:42 |
Abdestsiz KURAN'A Dokunulabilir mi? | Mihrinaz | Soru Cevap Arşivi | 2 | 26 Ekim 2018 15:05 |
İnternet te abdestsiz olarak Kuran okuyabilirmiyiz | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 0 | 09 Nisan 2009 12:31 |
Abdestsiz namaz - Fıkıhsız tasavvuf | medinelii | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 16 Temmuz 2008 18:41 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|