|
Konu Kimliği: Konu Sahibi İmamHüseyin,Açılış Tarihi: 09 Nisan 2009 (02:57), Konuya Son Cevap : 08Haziran 2011 (18:06). Konuya 23 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03Haziran 2010, 00:48 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Değerli kardeşim Hadis diyorsunuz ben size istediğiniz hususta kabul ve red eden rivayetler getirebilirim hangisine güveneceğiz ? Kuranda hükmü açık olan bir hususta neden hadise ihtiyaç duymalıyız ?
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
03Haziran 2010, 00:48 | Mesaj No:12 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] hükmü açık olan ne burada ? kur an a abdestsiz de dokunulabileceği mi ? yada bu husustan bahsedilmiyorsa dokunabiliriz mi anlayacağız ? -- kur an a abdestsiz dokunulacağına dair bir hadis mevcut ise buyrun seve seve okuyup istifade edelim.. -- ayrıca islamoğlu nun kaynak gösterdiği suyuti nin eserinde islamoğlunu çok sıkıntıya sokacak hükümler var okumak babını almış ama dokunmak hakkındaki görüşleri atlamış..aynı eserden.... "Bizim ve âlimler topluluğunun görüşü, abdestsiz olanın Kur'an'a dokunmasının haram olduğudur. O abdestsiz olan, ister küçük abdest (namaz abdesti) almamış olsun, isterse büyük abdest (yani gusül abdesti). Çünkü Kur'an-ı Kerim'de, 'Kur'an'a ancak temiz olanlar dokunabilir' buyurulmaktadır. Sünen-i Tirmizi ve diğerlerinde geçen bir hadis şöyledir: Kur'an'a ancak abdestli olanlar dokunabilir." (İtkan 2/1188 Dâr-ı İbn-i Kesir/Beyrut) | |
03Haziran 2010, 00:49 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Yıldızların mevkilerine yemin olsun ki bu indirdiğimiz, yüce Kurandır. O, Allahın katında bulunan ve hiçbir şeyin dokunmadığı bir kitapta korunmuş*tur Ona ancak, Allahin, maddi ve manevi murdarlıklardan alındırdığı kimseler dokunabilir. Bu Kur'an, âlemlerin rabbi tarafından korunmuş olan kitaptan alı*narak yeryüzüne indirilmiştir. Âyet-i kerimede "Ona, tertemiz olanlardan başkası el süremez" buyurul-maktadır. Abdullah b. Abbas, Mücahid, Dehhak ve Cabir b. Zeyd'e göre âyette zikredilen "O" zamirinden maksat, Allah katında korunmuş olan kitaptır. Yani Levh-i Mahfuz'dur. Bu izaha göre âyetin manası şöyledir: "Levh-i Mahfuza, ter*temiz olan yaratıklar dışında hiçbir şey dokunamaz. Öyle ki ona toz dahi kona*maz. Bu hususta Dehhak diyor ki: "Kâfirler,Kur'anı Hz. Muhammed'e şeytanın indirdiğini zannetmişlerdir. Bunun üzerine Allah teala, Kur'anı Hz. Muham*med'e şeytanların indiremeyeceklerini, onların buna layık olmadıklarını veon-larıı-ı, Kur'anm indiği Levh-i Mahfuzdan uzak olduklarını bildirmiştir." Dehhak daha sonra şu âyetleri okumuştur. "Kur'anı şeytanlar indirmedi." "Bu onlara yanaşamaz.zaten güç de yetiremezler." "Hem de onlar, vahyi dinlemekten uzak tu*tulmuşlardır. [66] Bu izaha göre "Tertemiz varlıklardan kimlerin kastedildiği hakkında çeşitli görüşler zikredilmiştir. Abdullah b. Abbas, Saki b. Cübeyr, Cabir b. Zeyd, îkrime, Mücahid ve Ebııl Âliye'ye göre burada ifade edilen "Tertemiz olanlar"dan maksat melekler*dir. Bu hususta Abdullah b. Abbas diyor ki: "Allah teala kitap indirmeyi diledi*ğimle onu, elçileri olan melekler kopya ederler. Onun indireceği kitaba, tertemiz olanlardan yani meleklerden başkası dokunamaz. îkrime'den nakledilen diğer bir görüşe göre ise "Tertemiz olanlar" ifade*sinden maksat, Tevrat'ı ve İncil'i taşıyanlardır." Ebul Âliye ve İbn-i Zeyd'den nakledilen diğer bir görüşe göre ise bunlar, peygamberler ve melekler gibi günahlardan arınmış kimselerdir. Bu âyetin tefsi*rinde İbn-i Zeyd diyor ki: "Tertemiz olanlar, melekler ve peygamberlerdir. Zira Kur'ani Allah katından indiren melekler tertemiz ve kendilerine kitap indirilen peygamberler de tertemizdir. Mesela Kur'anı indiren Cebrail de tertemizdir. Kur'an kendisine gelen Hz. Muhammed ve diğer peygamberler de tertemizdir. İbni Zeyd bu izahtan sonra şu âyetleri okumuştur. "Kur'an çok şerefi i .yüceltilmiş, tertemiz sahifelerdedir. " "Şerefli, itaatkâr elçi meleklerin elleriyle yazılmış*tır [66] Şura Suresi, 210-212 [67] Abese Suresi, 80/ 13, 16
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
03Haziran 2010, 00:49 | Mesaj No:14 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] alıntıladığınız cevap bahsi geçen ayet in ihtilafı ile alakalı ...abdestsiz dokunma meselesi sadece o ayetle delillendirilmiyor hadisler ile destekleniyor.. dikkat ederseniz..sahih hadisler bir ölçü olmazmı sizce itikatta veya amelde ? 4 mezhebin tamamı abdestsiz kur an a dokunma nın HARAM olduğu hükmüne nasıl vardı dersiniz ? -- islamoğlu hoca nın okumak - dokunmak konusundaki arka kapıyı dolanmasına ne dersiniz ?[/ | |
03Haziran 2010, 00:50 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Değerli kardeşim sözü uzatmayacam mezheplere göre bakmıyorum bu benim görüşüm İtikadi hususlarda Kuran ile bakarım bu konuda çok rahatım ve rabbimin kelamını her zaman okumaya çalışırım abdestli olmayı daha evla görürüm ama illada Farz denirse Kuran'da böyle bir hüküm yokken Allah resulünden bizlere ulaşmış olan tevatür derecesinde sahih bir hadis yokken kalkıp hüküm vermek haddime değildir kuranın nüzulüne siyakına sibakına baktığımızda Haram hükmü yoktur.... Tertemiz meleklerin dokunduğu Kuran'a, bizler de dokunurken abdestli olmaya dikkat edelim. Herhangi bir insanın kitabına değil Allah'ın kitabına dokunuyoruz. Abdestsizseniz, fakat abdest alma du*rumunuz da yok, Kur'ân okumak istiyorsanız bu durumda okumak, okumamakdan iyidir. Ancak imkanların olduğu yerde temiz olmaya, tertemiz meleklere özenmeye gayret edelim. Musa topbaş Şifa tefsirinden alıntı
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
03Haziran 2010, 00:50 | Mesaj No:16 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] tevatür hadis var ise yinede illede kur an olsun mu ? -- herhangi bir mezhebe tabi olmayan a elbette sözüm yok..hatta kimseye.. ama gerçek şudur ki,4 mezheb in 4 ünde de (islamoğlu nun tabi olduğu da dahil,sizinkide -şafii olduğunuzu hatırlıyorum yanılmıyorsam- ) kur an a abdestsiz dokunmak gerek kur an dan gerek sünnet ten alınan deliller ile HARAM DIR.. selametle kalın. | |
03Haziran 2010, 00:51 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Allah razı olsun önemli olan fikirleri dayatmadan en güzel şekilde konuşmadır .... Kendimi mezhep ismi ile adlandırmam kardeş .... Haramdır demek Allah adına konuşmaktır Peygamber adına konuşmaktır Allah bir konuda hüküm vermişse başkasının ahkam kesmesi doğru değildir. Haram değildir dokunulabilir okunabilir taşınabilir aksini iddia eden Kuran'dan buyursun hüküm getirsin.
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
03Haziran 2010, 00:52 | Mesaj No:18 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Allahın kitabında yazmayan Peygamber efendımızın sünnetınde yer almayan bır konu hakkında farzdır haramdır demek ne kadar dogru olur? Ne iştir bu! Ebu Kinane anlatıyor''Ebu Musa El_Eşari r.a. 300 yakın hafızı bir araya toplayıp Kuranın yücelıgınden bahsederek sunları söledı.... Bu kuran sızler ıcın hem sevap hem vebal kaynagıdırKurana uyunuz onu kendınıze uydurmayınız Kurana ittiba edenı Kuran cennet bahcelerıne ındırır Kuranı kendısıne uyduranı da Kuran tepesı üstü cehenneme atar (Ebu Nuaym_el_Hılye. 1/257) Kuran okuyacak kişi gusülsüz olmamalıdır ama abdestsız dokunulamaz okunmaz farzdır denmesınede katılmıyorumAbdest almak güzeldır abdestlı okunmasıda güzeldır ama FARZ degıldır Yada abdestsız dokunmak GÜNAH degıldır FARZ ve GÜNAH kavramınıda bız belırleyemeyız işde asıl günah budur......... | |
03Haziran 2010, 00:52 | Mesaj No:19 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Konuya taasupça yaklaşmak işi yokuşa sürmekten başka bir işe yaramaz. "Abdestsiz kurana dokunulmaz düşüncesi : kaynaksız, sistematik düşünceden yoksun, ezbere konuşmanın bol olduğu bir fikrin ürünüdür." ben abdestsiz kitap bile okumam bu ayrı ama eğer farzdır derseniz vahip katiplerininde muhakkak abdestli olması gerekir. hadi bunu geçelim efendimiz döneminde kuran kitap haline getirilmişmidir ki bununla ilgili farzdır hükmü çıksın... abdest saygı, edep için alınır... ama eğer abdest farzdır derseniz inananlar ile kuran arasına bir set koymuş olursunuz. sanırım tepkiler bu yüzden... hiç kimsenin sırf muhalefet olsun diye kurana abdestsiz dokunacağını sanmıyorum...
__________________ İmanı olanın, imkanı tükenmez. | |
03Haziran 2010, 00:53 | Mesaj No:20 |
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Bizler rehber olarak eğer kur'anı almış isek, onun vermediği bir hükme iman etmemeliyiz. Onun yasak koymadığına kendimizce yasaklar koymak dine uymak değil, dini kendimize uydurmak olacaktır. Atalarımızdan böyle gördük sözünü, rabbim örnekleriyle verir ve asla kabul etmez. Kur'anı abdetsiz okuyamazsınız hükmünü rabbim vermediğine göre, bunun Allah emri olduğunuda kimse söyleyemez. Bizleri ne yazıkki bu şekilde kur'andan uzaklaştırmışlar ve ona müracaat etmede zorluklar çıkarmışlardır. Eğer her zaman elimize alamıyorsak, ona müracaat etmek kısıtlanacaktır, böylece zor ulaşılmayan beşerin kitapları daha çok elde dolaşacak ve danışılacak kitaplar olacaktır. Bizler gerçek İslamı yaşamak ve yaşatmak istiyorsak, artık bizlere bağlanan prangalardan kurtulmalıyız diye düşünüyorum. SAYGILARIMLA | |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Abdestsiz Dolaşmamak | nurşen35 | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 11 Ekim 2019 18:53 |
İran’da ”Abdestsiz Namaz Kılan İmam” | FECR | Serbest Kürsü | 0 | 02 Ocak 2019 16:42 |
Abdestsiz KURAN'A Dokunulabilir mi? | Mihrinaz | Soru Cevap Arşivi | 2 | 26 Ekim 2018 15:05 |
İnternet te abdestsiz olarak Kuran okuyabilirmiyiz | KuM TaNeSi | Soru Cevap Arşivi | 0 | 09 Nisan 2009 12:31 |
Abdestsiz namaz - Fıkıhsız tasavvuf | medinelii | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 16 Temmuz 2008 18:41 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|