|
Konu Kimliği: Konu Sahibi KARAKÖSE,Açılış Tarihi: 03Haziran 2010 (23:10), Konuya Son Cevap : 11 Ağustos 2010 (12:46). Konuya 59 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03 Ağustos 2010, 13:44 | Mesaj No:11 | |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 | Alıntı:
| |
03 Ağustos 2010, 19:24 | Mesaj No:12 | |
Alıntı:
Ne var ki, hadislerin sahih olup olmadığını nasıl kontrol edeceğiz ? Allahın muazam kitabı yanımızda dururken ve ayetleri muhkem iken, hadis ayetin yerine mi geçecek ? Hadisi ayetin yerine mi koyacağız ? Eğer ki hadisler kuranla uyuşmuyorsa, üstelik taban tabana zıt ise atın o hadisi çöpe | ||
03 Ağustos 2010, 22:40 | Mesaj No:13 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 |
ayetler elbette ve şüphesiz ki tartışılmaz tek kaynaktır.hadis kaynağıda(sünnet) zaten ayetlerden beslenmektedir... hadisler içinde kuranla çelişen,uydurma mevzu olduğu aşikar olanlarda mevcuttur elbette.. bi şey daha var ki,kuranda olmayıp yada muğlak olan onlarca hüküm hadis ile anlaşılmıştır. ve bi şey dahaya dikkat etmek gerek ki,hadisi koruyan ayettir.hadisler benim benzerimdir vahy dir diyen bizzat kur'an...إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ gelelim asıl konuya; siz süper bir sofraya oturmaya hazırlanan iştahlı aç bir insana,bu kapların birinde zehir vardır,yada pislik bulaşmıştır veya iğrençlik mevcuttur dediğinizde,o insanın sofraya bakışını ve aç kalkışını düşünün... uydurma hadis vardır diye insanlara sık sık bu nahoşluğu hatırlatırsanız tüm hadislere soğutursunuz...o safhaya gelinmiş ki insanlar hadis kaynaklarına dudak büker hale gelmiştir.hadisten gelen sünnetleri kaale almaz hale gelmiştir.insanların kafasına acabalar hep canlı tutula tutula ,adeta insanları hadise karşı toptan retçiliğe itmiştir.. BU DOĞRU HAK VE ADALET OLAMAZ.MESULİYET GEREKTİRİR. diğer asıl konu ise; girişeceğimiz hüküm islam ruhuna aykırı olmamalı.fayda sağlamalı.şeytana zeytin dalı uzatılmamalı.zinakara faizciye tefeciye katile teröriste merhamet salgılamamalı. başkasının adına konuşmamalı.onlarca insanı acımasızca zalimce öldüren zalime merhamet damarımız maalesef mevcuttur. o zalim yada zani yada deyus bizim kızımıza eşimize yakınımıza dokunsa ,onu kıyma makinasına sokmaktan çekinmeyız ama,başkasına yapmışsa AMANNN İDAM ÇAĞDIŞI diyebiliyoruz. vs vs vs..... dağıttım farkındayım... bırak dağınık kalsın.. syglar |
03 Ağustos 2010, 23:04 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | EBDA Şeriat devleti konusu doğru ama bu tür konulara cevap yazmak zorundayız çünkü bu tartışmanın kaynağını (recm yoktur demek) hadisleri inkar etmek oluşturuyor. Değerli kardeşim o zaman İslamda recm varmıdır yokmudur bu hususta buyrun konuşalım Öncelikle Akıl-Kuran ile bakarım sonra sünnet ve hadis sırası ile ama tek sorunsuz kaynak Kuran ve ona uygun olan sünnet hadistir. İnşaallah konuyu en ince detayına kadar değerlendireceğiz...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
03 Ağustos 2010, 23:05 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 |
Abdulmelik kardeşim çok güzel açıklamış. Cahil aklı toptancıdır yani bir parçasına bakarak tümünü inkar eder. Evet uydurma hadis vardır ama uydurma hadis vardır diyerek tüm hadisleri de inkar etmek insafsızlıktır. Hadis imamları hayatlarını sahih hadisleri toplamak için harcarken bizim google müritleri internet başında yıllar içinde yapılan çalışmaları çöpe atmaya kalkışmışlardır işin gülünç tarafı ise kendilerine "hanif" ismini vermeleridir fakat tenekeye altın demekle teneke altın olmuyor. Mustafa İslamoğlu'nun (her ne kadar tüm fikilerini kabul etmesem de) şu tespiti çok yerindedir. "Bir hadis-i şerifi duyduğumuz zaman öncelikle onun sahih olup olmadığına bakmalıyız şayet sahih ise o zaman ne demek istediğini anlamaya çalışmalıyız. Mesela "Ağaç secde eder" diye bir hadis olsun bu hadis üç insan tarafından şöyle anlaşılır 1- Hadisleri (veya her duyduğunu) araştırmadan kabullenen "Evet ağaç insan gibi eğilir ve secde eder çünkü hadis bunu söyler" der. 2- Hadisleri araştırmadan tümünü inkar eden "Bu ne saçmalık hiç ağaç secde eder mi" der. 3- Hadisi araştırıp sahih kaynaklardan bulan (Buhari başta olmak üzere Kütübü Sitte içinde) kişi secde ile ne denmek istendiğini araştırır ve "Evet secde ile Allah'a itaat ima edilmiştir gerçekten ağaç Allah'a itaat etmektedir (secde etmektedir)" der. Bugünlerde ilk iki kutuptakilerini çok görmekteyiz. İlk kutup hadisi araştırmadan olduğu gibi kabul ederken ikinci grup yine araştırma zahmetinde bulunmadan hadisi inkar etmektedir. Evet bir hadis sahih kaynakta geçiyorsa doğrudur ama o ilk görünen manasını vermeyebilir. RECM ile ilgili inkarda buradan gelmektedir. Tüm hadisleri (güya sahih oldukları kesin değilmiş) inkar edenler dini sadece Kitaba indirmeye çalışmaktadırlar. Kitapta RECM'i bulamayan bu kişiler tüm hadislere rağmen RECM yoktur deme cürretinde bulunabilmektedirler. Selametle inşallah. |
03 Ağustos 2010, 23:13 | Mesaj No:16 | |
Durumu: Medine No : 458 Üyelik T.:
23 Ekim 2007 | Alıntı:
Selametle inşallah. | |
03 Ağustos 2010, 23:49 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Değerli kardeşim Sünnet ve Hadis hususunda elbette çok dikkatli olmak ve toptan reddiyeciği bırakmak lazım. Hadis ve sünnet Kuran hakikatleri ile çelişmeyeceğine göre recm hususundaki hadisler Kuran ile çelişmektedir.Nur suresi 2 ayet ile çelişmektedir.Recm Yahudi şeriatine göre Allah resulü tarafından uygulanmıştır.Kuranda hiç bir delil yok iken recmi Kurana muhalif rivayetleri Allah resulüne maletmek doğru değildir.''Canlı Kuran Örneği Allah Resulü Muhammed''in Kuran ile çelişecek söz söylemesini düşünmek ve ona maletmek kendisine iftiradır. Ebda kardeşim Hadisler hususunda sizinde belirttiğiniz gibi bir usul vardır Hadis usulü günümüzde bir şeyi reddetmek kadar kolay bir yol yoktur ama o reddiyede ne kadar Kurani usul edile-i şerriye baz alınıyor buna bakmak lazım bakın siz güzelce rivayetleri vermişsiniz bu rivayetleri Kurana havale ettiğimde Nur suresi 2 ayetine ters düşmektedir şimdi kardeşim olarak siz söyleyin ne yapmamız gerekir? İnşaallah en kısa zaman Peygambersiz Bir Kuran Anlayışı Olamaz diye bir çalışma ile günümüzde herkesin kendi aklına göre dini yorumlaması beğendiğini kabul beğenmediğini reddetmesi heva ve hevesler ile bakılması Kuran'ın nasıl anlaşılması gerektiğini dahi bilmeyen İnternet Alimlerinin düştüğü hatalar yaşamlarında namaz yok zekat yok eylemsiz söylemler ile kendilerini müfessir gören anlayışlara karşı nasıl dikkatli olunması hususları nasip olursa 3 4 güne yayınlamaya çalışacağım Allah'a emanet olunuz... Zina eden kadın ve erkeğin herbirine yüzer sopa vurunuz. Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız, O'nun dini konusunda onlara acımayınız. Onların ceza görmesine mü'minlerden bir grup da şahit olsun. (Nur-2) (Seyyid Kutub) İmdi, zina eden kadın ve erkeğin her birine yüz değnek vurun ve eğer Allah'a ve Ahiret Günü'ne inanıyorsanız, onlara karşı duyduğunuz acıma, sizi Allah'ın bu yasasını uygulamaktan alıkoymasın; ve inananlardan bir topluluk da onların cezalandırılmalarına şahit olsun. (Nur-2) (Muhammed Esed) Zine eden kadın ve zina eden erkek:İşte bunlardan her biri için etkisi cilt ile sınırlı yüz vuruş yapın eğer Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız,o ikisine olan acıma duygunuz sizi Allah'ın hükmünü uygulamaktan alıkoymasın;inananlardan bir gurup ta onların cezalarına tanık olsun.(Nur-2) (Mustafa İslamoğlu) Ey Kitab-ı Mukaddesin izleyicileri! Şimdi size, (kendi kendinizden) gizlediğiniz Kitabın birçoğunu açıklamak ve bir kısmını da bağışlamak amacıyla Elçimiz gelmiştir. Şimdi Allahtan size bir ışık ve apaçık bir ilahi kelam ulaşmıştır, ki onunla Allah, kendi rızasını arayan herkese kurtuluşa götüren yolları gösterir, rahmetiyle onları karanlığın derinliklerinden aydınlığa çıkarır ve dosdoğru bir yola yöneltir. (Maide 15-16) Recmedilen Yahudiler Buharı ve Müslim, İbni Ömer'den şunu rivayet ederler. Yahudiler, zina halinde yakaladıkları bir çifti alıp Peygamber Efendimize getirmişlerdi. Peygamberimiz onlara “kitabınızda bu hususta ne buldunuz» der. Onlar da» kitabımıza göre zina edenlerin yüzlerini karaya boyar, rusvay ederiz» derler. Resülüllâh ta onlara “Yalan söylüyorsunuz. Tevratta Recm vardır. Eğer doğru söylüyorsanız, getirin Tevratı okuyun» buyurur. Yahudiler de Tevrat okuyan birisini getirip okuturlar. Ancak okuyan, bir yeri eliyle örter. Resülüllâh onun elin kaldırtınca, Recme ait olan hüküm ortaya çıkar. Bunun üzerine Yahudiler “Evet Ya Muhammed, Tevratta' Recm vardır, ancak biz bu cezayı aramızda gizli tutuyorduk» derler. Bu durum karşısında Yüce Peygamberimiz, zina eden bu çiftin Recmedilmesini emreder. Bu recm hadisesini Berrâ Bini Azip, şöyle rivayet eder: Yüzü karaya boyanmış ve kırbaçlanmış bir Yahudi Resülüllâha getirilmiş. Yahudilere Resülüllâh, “siz kitabınızda Zina Cezasını bu çeşit mi buldunuz?» buyurur. Onlar da, evet derler. Peygamberimiz, Yahudi âlimlerinden birini çağırıp» sizi Tevratı Musaya gönderen Allâha yemine davet ediyorum. Kitabınızda zinanın cezası böyle midir?» buyurur. Yahudi de, hayır, dedikten sonra sözüne devamla “eğer bana yemin verdirmeseydin, recmin cezasını haber vermiyecektim. İşin aslı şu. Bizim ileri gelenlerimiz arasında zina çoğalmıştı. Bunlara recmi tatbik etmez olduk. Ama fakirlere zayıflara bu cezayı uyguluyorduk. Bu da adalete uygun gelmiyordu. Düşündük taşındık, bunun ortasını bulalım ve herkese uygulayalım dedik, bu gördüğün cezayı kabule mutabık kaldık. Bunun üzerine Resülüllah “Ey Allah'ım, öldükten sonra senin emrini ilk dirilten ben oldum» buyurduktan sonra o yahudinin recmini emreder. (Tefs. Ayetül ahkam) Şahsım adına bu tür hayatımızda uygulaması olmayan mevzuları tartışmak bize bir şey kazandırmıyor. Hadisler Nur suresi 2 ayetten öncesi içindir ve uygulama eski şeriate göre yapılmıştır.Nur 2 ayeti kerime ile Recm yerine sopa cezası uygulaması başlamıştır... [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Şu vereceğim linkte Bu hususta tüm detaylar verilmiştir ....
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
04 Ağustos 2010, 18:42 | Mesaj No:18 | |
Alıntı:
Bakın çok güzel bir noktaya temas etmişsiniz ne diyorsunuz ? Hadis kaynağıda(sünnet) zaten ayetlerden beslenmektedir... AMENNA RECİM SÜNNETİ VEYA HADİSİ HANGİ KAYNAKTAN ( HANGİ AYETTEN ) BESLENMEKTEDİR ? BEN O HADİSİ ATIN ÇÖPE DERKEN BU ÖNEMLİ HUSUSUN ALTINI ÇİZMİŞİM. kuranda olmayıp yada muğlak olan onlarca hüküm hadis ile anlaşılmıştır. DEMİŞSİNİZ. Kuranda olmayan veya muğlak olan nedir ? Ayet herşeyi açıklamıyor mu ? YOKSA SİZ DE KEÇİ YEDİ O AYETİ DİYENLERDENSİNİZ * | ||
04 Ağustos 2010, 18:55 | Mesaj No:19 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 |
Bu belirtmiş olduğunuz sözde RECM ayeti hususunda Hz Ömere atılan iftiralara baktımda kendi yalanlarını onaylamak adına hiç bir kimseye iftira atmaktan çekinmeyen emevi ürünü olan bir çok rivayet Kuran ve Sünnete bire bir ters özellikle Hz Ömere maledilen rivayeti buraya yazmak dahi abes olur Kuranla kesin olan bir hüküm üzerine hüküm nasıl oluyor Hani Kuran-Sünnet-Hadis olması gerekli iken neden Kuran'da açıkça hükmü belli olan Zina üzere hüküm koymaya çalışılıyor çözemedim Kabbul ahbar gibi amr bin as gibi vb lerinin uydurmaları Allah Resulü Hz Muhammede ait olamaz...
__________________ Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır . -İmam Ali- (a.s) |
04 Ağustos 2010, 19:01 | Mesaj No:20 |
KURAN SİZE KARŞI ÇIKIYOR VE BAKIN SİZLERE NASIL CEVAP VERİYOR. EVLİ CARİYELERE VERİLECEK HÜKMÜ AÇIKLAYARAK İçinizden, inanmış hür (muhsan) kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, elleriniz altında bulunan inanmış cariyelerinizden alabilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyleyse iffetli yaşamaları, fuhuş yapmamaları ve gizli dost da tutmamaları şartıyla, sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin.Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara yapılan azabın yarısını uygulayın." (Nisa 4/25) AYET ÖLÜMÜN YARISINI MI UYGULAYIN DİYOR ? HAYDİ O HALDE ÖLÜMÜN YARISINI UYGULAYIN RECİMLE, NASIL UYGULARSINIZ ? ŞAYET RECM CEZASI OLSAYDI AYET BU ŞEKİLDE Mİ İNERDİ ? | |
Konuyu Toplam 6 Kişi okuyor. (0 Üye ve 6 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Müslümanlarda Sahabe Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 6 | 04 Ocak 2012 14:20 |
Müslümanlarda Tarafsızlık Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 29 Aralık 2010 22:52 |
Müslümanlarda Garibanlık Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 2 | 25 Kasım 2010 00:04 |
Müslümanlarda İbadet Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 1 | 18 Eylül 2010 22:29 |
Müslümanlarda Kurban Paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL | KARAKÖSE | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 03Haziran 2010 23:08 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|