![]() |
Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an"/Muhsin Arslan Tarih Boyunca semavi dinleri dejenere için, çıkar, şeytanilik, küfür, siyaset adına her imkân kullanılmıştır. Bu planlar Tevrat, Zebur ve İncil için uygulanmış ve maalesef başarıya ulaşılmıştır. Şimdilerde, Bilinçli Ya da Bilinçsiz bir şekilde Kurana girişilmektedir. Bilinçli olanlar Müsteşrik dediğimiz, Müslüman gibi görünüp, kaleyi içten yıkmaya çalışan oryantalistler. Bilinçsiz olanlar ise, bu rüzgâra Allah rızası(!) için kapılanlardır. Kuranın Sahibi tarafından Koruma altına alındığı, vahyin aslı sigortalandığı gerçeğini bilenler, Tevrat incil'e yaptıklarını yapamayacaklarının bilincinde. Kuranı yok edemeyeceklerine göre, Müslümanların kurana bakışını, berrak yaklaşımını, çeşitli hile ve desiselerle bulandırmaya çalışmaktadırlar. "Ey Müslümanlar şeytan sizi Allahın rahmetiyle aldatmasın " ilahi ikazın bir benzeriyle karşı karşıyayız."ey Müslümanlar bu güruh sizi kuranla aldatmasın diyoruz." Kurandan cımbızla çektikleri ayetleri, sıfır Arapça ile meallerden faydalanarak, her tarafa lastikleştirerek, siyak sibakına bakılmaksızın, sebebi nüzulünü köşeye atarak, İlk ve Tartışılmaz kuran Müfessiri Hz Muhammed sav’ı görmezden gelerek, Başta ashabı kiram ve 1400 yıllık İslam alimlerini rafa kaldırarak, biz anlarız, biz biliriz hezeyanlarıyla, Kurana değil(hadleri değildir) ama Müslümanların berrak imanlarına, teslimiyetlerine büyük darbe indirmekteler. Tarihte mezhepler, meşrepler, siyasi olsun fıkhi olsun, farklı düşünmeleri asla temelde değil, furuu da idi. iman ve İslam esaslarında bir tartışma konusu olmamıştır. Hz Resulullah'ın Sünnetini tartışmaya açan olmamıştır. Onlarda abdestin şartı 4 mü 5 mi. rüyetullah nasıl olacak? Miracın şekli fiziki mi ruhani mi? vs gibi teferuatta görüş ayrılıklarıyla, islamın temeliyle barışık düşünmüşlerdir... Ama günümüzde bazı güruhlar da bu çok farklıdır ; 1-Sünnet ve hadisi şeriflere inanırız ama içlerinde mevzu, uydurma olasılığı ile Müslümanları tüm hadislerden soğutma çabası güdülmektedir. Bu çok sinsi ve şeytani bir plan. Tepkileri yok etmek için, sizden biriyim, bende müslümanım gibi süslü cümleler ile iknacı olurlar. 2-sık sık konular ile alakasız ayet servis ederler. Müslümanların ekserisi kuran ilimlerine, ayetlere, hadislere, sünnete vakıf olmadığından, bu sinsi düşüncelere kapılabiliyorlar. 3-bilinçli olarak bu işi üstlenenleri bir tarafa bırakalım, bilinçsizce bu işe girişen saf ve samimi Müslümanların piyonlaşması, bu ihanetlere alet olması gerçekten üzücüdür. 4-başörtüsü, kadınların imamlık yapması, kadının tesettürü, çalışması, kurana abdestsiz dokunulabilmesi, taaddüdü zevcad, cuma namazının farziyeti, darul harb konusu, muta nikâhı, zikrin gereksiz olduğu, tasavvufun hurafe olduğu, âlimlerin yanıldığı, müfessirlerin, mucedidlerin, kerametlerin hafife alındığı vs gibi yumuşak karınları tespit edip, ağrıtmaya, mideleri bulandırmaya devam etmektedir. 5-imam azamların,gazalilerin,kutupların,bediüzzamanların, elbennaların,ibni abbasların,hedef tahtasına oturtulduğu,ruhaniyetlerine acımasızca vicdansızca saldırıldığı bir ortam oldu sanal alem.. 6-edilei şeriye icmai ümmet ile sabit olan, Kuran, Sahih sünnet, İcma, Kiyas bu güruh dördü bire indirilmiştir. Sloganları "Yalnız Kuran." 7-en önemlisi Müslümanların hidayetine zerre katkıları yoktur bu güruhun. Her şeyı her mukaddesatı hafife ala ala, insanların mukaddesat hassasiyetlerini yok etmektedirler. 8-bu güruh, ashabı kirama Hz demeyi fetişizm olarak algılamaktadır. Tasavvuf âlimlerinin çoğunu tekfir etmekten çekinmemektedir. Bazıları kuranca sabit olan mübarek gün ve geceleri hurafe olarak görmektedirler. Allah'ım İçimizdeki beyinsizler yüzünden bizi helak etme... [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Muhsin Arslan 12.07.2010 Malazgirt |
kurana abdestsiz dokunulabilmesi,cuma namazının farziyeti,zikrin gereksiz olduğu,tasavufun hurafe olduğu,alimlerin yanıldığı,mufessirlerin,mucedidlerin,kerametlerin bu guruh,ashabı kirama hz demeyı fetişizm olarak algılamaktadır.hafife alındığı vs gibi yumuşak karınları tesbit edip,ağırtmaya ,mideleri bulandırmaya devam etmektedir..bazıları kuranca sabit olan mubarek gün ve geceleri hurafe olarak görmektedirler Muhsin abi bu hususta fikrimi beyan edecem katılmadığım hususlar mevcut..... |
Öncelikle Kurana abdestsiz dokunulamayacağı hususu: Vakia suresi 78-79-80 ayeti kerimeleri siyak sibak ve nüzulünü baz alarak değerlendirdiğimizde Müşriklerin Allah resulüne inen ayetlerin şeytanlar tarafından indirildiği iddialarına cevap olarak Allah katında korunduğu ve ona tahir olanların dokunduğu bunlarında Allah katında olana işaret olduğu açıktır.Kuran'a abdestsiz dokunulamayacağı hakkında Ayet olarak net bir hüküm yoktur. Ama şunu diyebiliriz : Kuran herhangi bir kimsenin kitabı veya sözü olmadığını idrak ederek Allah'ın kelamına karşı saygı edep bazında Abdestli dokunmak ve okumak TAKVA gereğidir diyebiliriz.Yoksa Kurana abdest ile dokunma ve okuma söylemleri insanları Kurandan uzaklaştırdığı gibi,Kuranıda tekelcilere hapsetmiştir.Biz anlarız ve biliriz diyenlerin tekeline... |
hocam karşı olduğunuz ve benimde sizinle hemfikir olduğumuz noktada bir eleştiri yapmadan geçemiyeceğim. bu kurancı dediğiniz bazı kişilere köşe yazarlığı vermeniz,bu sakat düşünceye çanak tutmak değilmidir? mazur görün kırılmayın lütfen kimseye-söyleme000 |
Alıntı:
evet000 evet000 |
cuma namazının farziyeti cuma namazının farziyeti : Kuran ile Farz kılınan Cuma namazını ele aldığımızda temel kökeni insanları bilinçlendirme ve Cumanın sıhati şartları hususunda değinilmiştir.Kimseye cuma kılmayın demek haddimize değildir ama kılmıyor isekde belli sebepleri vardır.Sadece Farziyeti kalkması bazında kılıyorum yoksa Cuma gerçek manada cuma namazı olarak Laik sistemde kılınmıyor bu bana ait olan görüş ... |
Günümüz islam aleminde Tek teslimiyetin Allah'a olması gerekir iken. İnsanların çok az bir kısmı Kuran'daki Allah'ın İslamı ile yaşamlarını devam ettirmektedirler.Geriye kalan toplulukların büyük bir kısmı diğer dinlerdeki yaşam tarzları ile aynı durumdadırlar. Allah'ın İndinde tek din olan İslam dini dışında bir yaşam sarfetmektedirler. Mana itibari ile İslam Allah'a teslim olmak anlamına gelir.Eğer zaten tam bir teslimiyet ile Başka hiç bir şeye yönelmeden tapmadan,putlaştırmadan,vesile kılmadan,bu tür sapkınlıklardan kendini alıkoyarak yapılacak teslimiyetin adı.Allah'a teslimiyettir ve bu teslimiyetin adıda İslamdır ve Allaha teslim olma dini vardır başkada bir din olamaz(batıldır) ''Din yalnız Allah’ın oluncaya kadar onlarla savaşın" Bakara suresi 193. ayette geçen onlar kimler olabilir.Allah'a ortak koşanlar(Allah'ın bizler emrettiği din dışında)Yanlış anlaşılmasın(Bunları kutsallaştırmadan yaşamaya çalışan kardeşlerimi tenzih ederim) Şu anki islam dünyasında Allah'ın dini olan islamın parça parça bölünmüşlüğünün sebepleri yol olarak değilde kutsanmış bir şekilde uyulan şu kesimler Mezhepler dini,Tarikatlar dini,İlmihaller dini,Hadisler dini,Efendilerin dini,Abilerin dini,Şeyh efendilerin dini,bidatler,hurafeler,vs Din Allah'ın emri olan teslimiyet iken.Allah'ın emri olan dine başka eklemeler yapmak ne kazandırıyor. ataların dedelerin nenelerin hurafelerin merkez olduğu islam ile Allahın seçtiği islam arasında ne fark vardır? Kuran'i yaklaşım her zaman, insanları ilmi yollara sevkederek gayri nizami olan ,taklidi bir inanç sisteminden alıkoymaktadır.tahminler ve ihtimaller üzere olan bir inaç sistemini menediyor.İnançta taklide dayalı yönelişler gerçeğe ulaşmak yolunda Allah'ın islamı olan yoldan sapmalara neden olmaktadır. İslam bu taklit yolunun inançta sapmalara neden olduğunu belirtmektedir. Bunun yanında gerçeği yakalamak yolunda bütün, çabasını sarf ettiği halde, kendi elinde olmayan ve şartların bir neticesi olarak gerçeğe ulaşamayanı mazur görmektedir.Çünkü bu dinin yoluna girdik*ten sonra düşünme fırsatına daha yakın olabilirler. Peygamberler ve diğer insanlar,Allah'a davet yolunda bu tür bir atalar çizgisi üzerinde olanlarla karşılaşmışlardır, ve bu tarz bir inanç sistemi ile mücadele etmişlerdir.Bu tür inanç sistemleri toplumu da geri kal*mışlığa mahkum etmiştir.Atalarının ve dedele*rin kutsal mirası adı altında toplumu sapmalara götüren bu inancı yanlışlık ve sapıklık*ları da ataların mirası diye sahiplenmişlerdir. İşte Kuran'ı Kerim, toplumsal ve insani meseleler ve düşünce*ler karşısında böyle bir eğilime şiddetli bir savaş açmış,Kendilerine bağlanıp yollarına tabi oldukları bu atalarının, sapma nedenleri üzerinde,akli düzeyleri ve gidişatları üzerinde sıkı bir inceleme yapmaya çağrı yapmaktadır. Atalardan birçoğunun akıllarının bir şeye basmadığı ve doğru bir yol üzere olmadıkları açığa çıkacaktır. Çünkü bu atalar, hurafeler ve efsa*nelerle doldurulmuş hurafeci bir anlayışla yaşadıkları, Hayatlarının prensiplerini çizerken, ilimden kültürden uzak bir cahillik içerisinde bu*lunmuşlardır. Böyle olunca, tuttuğu düşünceye ve Allah'ın İslamına saygısı olanlar nasıl olurda böyle kimselerin takipçileri olabilirler. tarikatler islamın neresindedir? NOT:(Tartışmaya dahil olmak isteyenler lütfen dayanakları ile gelsinler kimse kafasına göre yorum yapmasın delileriyle çürütsün .) Şimdi Kuranın zahiri ve mecazi(anlatım)bazı şeylere vurgu yapmak için timsali örnekler vermiştir hepimiz bilmekteyiz. Ama iddia sahipleri olan tasavvufi çevreler birde batıni yönü var diyorlar.Peygamber ve Ashabı döneminde böyle bir iddia olmadığı halde bugün nasıl dinin içine giribilmiş? Şöyle bir örnek vereyim:Biri karşınıza dikilmiş size her türlü hakareti yapıyor siz o kişiye ne dediğini sorduğunuz an sorgulamaya hemen ya siz yanlış anladınız ben hakaret değildi başka manada(batıni) size bir şeyler demek istemiştim dese bunun batini yönü kalırmı? İslam'da ibadetin şekli Kuran ve Sünnetle belirlenmiştir. Ama günümüzde tasavvufi çevreler Kuran'i Kerim'in ve Rasulullah'ın gösterdiği ibadet şeklinin çerçevesi dışında onlara az gelmişki!,Kuran'i Kerim ve peygamberden görülmemiş bir takım hal ve hareketler dahil edilmiştir. Bunlardan sonu gelmeyen vird ve nafileler dans ederek ve yüksek seslerle yapılan zikirler,islam akaidiyle bağdaşmayan istiğase(yardım isteme), rabıta ve tevessülle yapılan dualar, ricalul gayb gavsı azam, evliya, yatır ve ölülerden medet istemeler gibi. Allah ayeti kerim'de apaçık olarak, Allah'a yaklaşmak isteyen kendi iman, amel ve gayretini vesile kılsın demektedir.ama tasavvufi çevreler bu vesile kavramınıda katletmişler..... Allahın yanında makbul ve geçerli olan İslam'ın da bütün temel öğretileri Kuran'ı Kerim'de ve Peygamber efendimizin sahih sünnetinde belirlenmiştir.Bu hükümler apaçık iken ,tasavvuf Allah'ın dinini şeriat, tarikat ve hakikat diye parsellemiş, şeriata dinin kabuğu ve zahiri adını vererek kurtuluş için kişinin mutlaka tarikat yolu ile marifete ve hakikate ulaşması gerektiğini söylemiştir İnsanlardan kimilerini peygamberlerin ötesinde ve kainatın kaderinde tasarruf edenler kabul ederken, kimilerini de kapıkulu, şeyhin hizmetçisi ve eşiğinde kölesi haline getirmiştir,tam bir teslimiyeti(koyunluğu)kendilerine yaptırıyorlar. Kuran ve sünnet'ten delili olmadan olmadan tasavvuf'u İslamın özü gibi göstermeye çalışanlar şu ayeti dikkatlice bir baksınlar. Yoksa onların, Allah'ın izin vermediği bir dini getiren ortakları mı var? Eğer erteleme sözü olmasaydı, derhal aralarında hüküm verilirdi. Şüphesiz zalimlere can yakıcı bir azap vardır. Şura: 21 Bu ayeti kerimede Allah, dini ve dini hükümleri ancak kendi vazedeceğini, başkasının, hak dine bir şey katmaya hakkı olmadığını ifade buyuruyor. Peygamber efendimiz bir hutbesinin sonunda şu sözleri söylemişlerdir. Sözün en hayırlısı Allah'ın kitabıdır yolun en hayırlısı Muhammed'in yoludur. İşlerin kötüsü sonradan çıkanlardır (yani bidatlardır). Her bidat sapıklıktır (Müslim, Mişkât I, 51). Öyleyse her insan burda anlatılanların neresinde olduğuna bir baksın! Tarikatların en önemli kurallarından biri müridin kendisini şeyhine teslim etmesidir. Kuran’ın akletmemizi emretmesine rağmen tarikatlarda körü körüne itaat esastır. Müridler akıllarını bir kenara bırakıp bir sakal bırak bir takke tak birde tesbih,cübbe tamamdır anlayışı ile din budur anlayışı ile şeyhlerine tabi olmaları, bu prensibi kabul edip şeyhe tabi olan kişiye şeyhin Mehdiliğinin veya İsalığının inandırılması, şeyhin dünyadaki en üstün insan olduğunun iknası, kişinin maddi açıdan sömürülmesi, dine yapılan ilave ve eksiltmelerin yutturulması gayet kolay olmaktadır,bunun dışında o kadar yardım edilmesi gereken mazlum varken sırf bir zikir almak için binlerce km yol katedip şeyh efendilerinin yanına gidenlere ne demeli.Kuran apaçık zikir iken? gelenekçilik duyumculuk rüyacılık kerametçilik şeyhcilik islamın neresindedir..? ve islamın bunlara bakışı nedir ? Gelenekçilik,Duyumculuk, konusunu Atalar anlayışında vermiştik Kerametçilik,Şeyhçilik konularına bakalım: Allahın emir ve yasaklarına uyan ve Allah'ı canı gönülden sevip tam bir teslimiyetle boyun eğen bağlanan her kul Allah'ın velisidir. Velilik belirli kesimlerin tekelinde olmayıp,bu inançla hayatını sürdüren her Müminin sahip olabileceği bir erdemdir. Bu kavramı kişilere has bir özellik olarak görmek bu özelliği taşıyor diye onlara olağanüstü şeyler atfetmek onları putlaştırmadır, Allah'ın İslamı dışındadır ve olağanüstü görmeler bir kuruntudan ibarettir. Kuruntu dinde ölçü olamaz. Nitekim bu tür yaklaşımlar Kuran tarafından reddedilmektedir.Peygamber efendimiz dahil hiçbir kimse gaybı bilememektedir Yalnız Allah'ın bilgisi dahilindedir .Bu gerçeği görmek istemeyenler veli olduğunu iddia ettikleri bazılarının geleceği gördüklerini, ve velilik kavramını ne kadar yanlış değerlendirdiklerini, en açık örneğidir. Allah'u Teala Kuran'i Kerimde ,Allah'ın Kitabına ve Elçisine bağlanmayı,kurtuluşun yolu olarak bildirmiştir. Bu İkazlara rağmen vahyin kaynağından bi haber kimseler ölü veya diri insanlardan, falcılardan, muskacılardan, şeyhlerden, mürşidlerden,vs kimselerde yardım beklemeleri ne kadar vahyin kaynağından uzak kalmışlığın göstergesidir. Ve bu kimseler kendilerini kurtarabilmişlermi bide başkalarına yardım etsinler? Allah, iman edenlerin velisidir. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. İnkar edenlerin velileri de tağuttur, onları aydınlıktan karanlıklara çıkarırlar. İşte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedi olarak kalırlar.(Bakara 257) Sizin veliniz yalnızca Allah, O'nun Resulü ve namaz kılan, zekat veren ve rüku eden müminlerdir (Maide 55) Ey iman edenler! Eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşılık küfürden hoşlanıyorlarsa, onları veliler (dost) edinmeyiniz. Sizden her kim onları veli (dost) edinirse işte onlar da zalimlerin ta kendileridir (Tevbe 23) Allah aşkına Allah bizlere bu dini,bu kadar apaçık sunmuşken başka şeylere yönelmek ne fayda sağlıyor Akledip doğruyu eğriyi ayırd edemiyoruzmu?İnsanı hayvandan ayıran özelliği nerde kalıyor o zaman?Herkes benim şeyhim benim cemaatim benim benim diyor Ama Yüce Allah hiçbir zaman ben değil biz demiştir. gelenekçilik duyumculuk rüyacılık kerametçilik şeyhcilik islamın neresindedir..? ve islamın bunlara bakışı nedir ? Gelenekçilik,Duyumculuk, konusunu Atalar anlayışında vermiştik Kerametçilik,Şeyhçilik konularına bakalım: Allahın emir ve yasaklarına uyan ve Allah'ı canı gönülden sevip tam bir teslimiyetle boyun eğen bağlanan her kul Allah'ın velisidir. Velilik belirli kesimlerin tekelinde olmayıp,bu inançla hayatını sürdüren her Müminin sahip olabileceği bir erdemdir. Bu kavramı kişilere has bir özellik olarak görmek bu özelliği taşıyor diye onlara olağanüstü şeyler atfetmek onları putlaştırmadır, Allah'ın İslamı dışındadır ve olağanüstü görmeler bir kuruntudan ibarettir. Kuruntu dinde ölçü olamaz. Nitekim bu tür yaklaşımlar Kuran tarafından reddedilmektedir.Peygamber efendimiz dahil hiçbir kimse gaybı bilememektedir Yalnız Allah'ın bilgisi dahilindedir .Bu gerçeği görmek istemeyenler veli olduğunu iddia ettikleri bazılarının geleceği gördüklerini, ve velilik kavramını ne kadar yanlış değerlendirdiklerini, en açık örneğidir. Allah'u Teala Kuran'i Kerimde ,Allah'ın Kitabına ve Elçisine bağlanmayı,kurtuluşun yolu olarak bildirmiştir. Bu İkazlara rağmen vahyin kaynağından bi haber kimseler ölü veya diri insanlardan, falcılardan, muskacılardan, şeyhlerden, mürşidlerden,vs kimselerde yardım beklemeleri ne kadar vahyin kaynağından uzak kalmışlığın göstergesidir. Ve bu kimseler kendilerini kurtarabilmişlermi bide başkalarına yardım etsinler? Allah, iman edenlerin velisidir. Onları karanlıklardan aydınlığa çıkarır. İnkar edenlerin velileri de tağuttur, onları aydınlıktan karanlıklara çıkarırlar. İşte onlar cehennemliklerdir. Orada ebedi olarak kalırlar.(Bakara 257) Sizin veliniz yalnızca Allah, O'nun Resulü ve namaz kılan, zekat veren ve rüku eden müminlerdir (Maide 55) Ey iman edenler! Eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşılık küfürden hoşlanıyorlarsa, onları veliler (dost) edinmeyiniz. Sizden her kim onları veli (dost) edinirse işte onlar da zalimlerin ta kendileridir (Tevbe 23) Allah aşkına Allah bizlere bu dini,bu kadar apaçık sunmuşken başka şeylere yönelmek ne fayda sağlıyor Akledip doğruyu eğriyi ayırd edemiyoruzmu?İnsanı hayvandan ayıran özelliği nerde kalıyor o zaman?Herkes benim şeyhim benim cemaatim benim benim diyor Ama Yüce Allah hiçbir zaman ben değil biz demiştir. Konunun özetini şöyle vermeye çalışayım: İman üç kısımdan oluşmaktadır 1:İnanmaktır. 2:İnanmanın geçerli olabilmesi için doğru biçimde olmasıdır. 3:İnandığını yaşamak,Eyleme dökmektir. Müslümanız demelerine rağmen İslam'ı yanlış anlayanları dörte ayırabiliriz. 1:İslamı bilmeyenler 2:Yanlış bilenler, hak ile batılı birbirine karıştıranlar 3:Münafıklar 4:İnancını hayata geçiremeyenler Şimdi Herkes Müslüman'ım diyor bunu Maddeler Halinde Vereyim: 1:Din Yalnız Allah'ındır diyerek kulluk yapmayı, yaşamının ana gayesi sayanlarda. 2:Allah'la birlikte birçok ilah edinmiş, yaşamını insanlarca belirlenen esaslara göre düzenleyen, heva ve hevesine göre yaşayanlarda. 3:Küfrü reddedenlerde, ona rıza gösterenlerde. 4:Doğru ve yanlışı Allah'ın kitabı ve sahih sünnet belirlemelidir diyenlerde 5:Heva ve hevesini, bidat ve hurafeleri din edinenlerde. 6:Kuranın öngördüğü şekilde inanan ve yaşayanlarda. 7:Mürşidinin, şeyhinin,efendisinin,atalarının veya cemaatinin öngördüğü şekilde inanan, ve yaşayanlarda. 8:Veli olarak Allah yeter diyenlerde. 9:Allah'la kendi arasında tayin ettiği aracıları veli edinenlerde. 10:Mürşit Kurandır diyenlerde. 11:İnsanları mürşid edinenlerde. 12:Rehber Kurandır diyenlerde. 13:Biz Kuran'ı anlamayız bize üstadlarımızın dedikleri yeter diyenlerde. 14:Allah'tan başka şefaat edici olan yoktur diyenlerde. 15:Allah'tan başkalarını şefaatçi seçen tayin edenlerde. Bu verilen Maddelerde Belirtilen kısımları göz önüne alırsak gerçek manada Allah'ın bizden istediği Müslümanlık hangisi, Acaba yanlışlık nerede? Yanlışlık islam'da ve Müslümanlık'ta olamaz. Yanlışlık İslam'ı ve Müslümanlığı gereğince kavrayamamaktadır. Maalesef kendilerine Müslümanım diyen birçok kimse İslam'ı da Müslümanlığı da gerçek anlamı ile bilmiyor ve anlayamamışlardır Bu bir tek sebebi vardır Oda İlahi kaynak olan Kuran'dan ne kadar uzak kalmışlığımızın göstergesidir. Müslüman olmak yalnız şehadet kelimesini söylemekten ibaret değildir,Şehadet kelimesinin manasını idrak edip ona göre yaşamaktır, Aynı zamanda Kuran'ın tümünden sorumludur ve muhattaptır. Gerçek Müslüman ve Mümin olmak istiyorsak. Allah'ın kitabında gösterdiği Dini öğrenip yaşamak ve o din dışındaki bütün yolları reddetmek zorundayız. Konuya ekleyeceğim bunlar eğer bu eklenen maddeleri yazıları çürütmek isteyen veyahut yanlıştır diyen kardeşlerim olabilir eğer var ise lütfen düzeltmem için gerekli nedenini açıklayarak bildirmelerini rica ediyorum.Bu anlatılan kısımlarda kişiler ve şahıslar eleştirmek için değildir Yalnız ve Yalnız Allah'ın İslamını daha iyi kavrayıp hatalarımızı anlayıp düzeltmemiz içindir. Daha önceden bir konuda yapmış olduğum Allah'ın İslamı anlayışı üzere yorumlarım: |
Alıntı:
bunun yolu budur. susturup dışlayamazsınız çünkü işe yaramaz. burda yazmazsalar başka yerde yazarlar.en azında burda karşı düşüncelerimizle karşılık veririz.... sonuçta burdaki her kardeşimiz bizim islam kardeşimizdir.art niyetli birilerinin aramızda olacağına inanmıyorum. saygılar... |
sayın yitiksevda ve sayın müslümanlar, dikkat ederseniz ben orda cumanın farziyetini,darul harbı yada kuranın abdesli okunuşunu açmadım.her konu kendi alanında açılması gereken teknik konulardır. kuranın abdesli alınacağını ve bunun farz olduğunu iddia etmedim,sizin gibi düşünüyorum. cuma konusu ha keza.. benim değindiğim konu bunların teknikliği değil.bu konuları tek tek başlık halinde açtık ve düşüncelerimizi söyledik.temelde düşünce farklılığımız yok aslında.yitik sevdanın getirdiği açılıma zaten katılıyorum. peki sorun ne diyorsanız? diyorum ki,herkes yitik sevda değil,herkez fecr değil,herkes müslümanlar gibi değil,hayatında kuran meali okumayan dimağlar var burda. dolayısıyla bu tür teknik ilim isteyen,emek isteyen konular ilim meclislerinin işi olsa gerek.insanların kafasını bulandırmak,islamdan soğutmak,cumadan uzaklaştırmak,yada kadına giydirdiğimiz eşarpı yok etmek,gibi negatiflere imza atılıyor. bilenler zaten mücadele eder. ya BİLMİYENLER ????????????????????? |
Bakınız burda yani bu başlıkta amacım cuma farzmı değilmi,keramet varmı yokmu,tasavufun islamdaki yeri nedir vs gibi ve yitiğin dile getirdiği diğer ana başlıkların doğruluğunu yada yalnışlığı değildir. arkadaşlar isterse başlıkları tek tek açsınlar ve sonuna kadar inceliyelim.çünkü her başlık kendi alanında açılması gerekiyor ve ayak üstü cevap hem sağlıksız hemde konuyu katleder. burada tüm arkadaşlarımızın samimi bi şekilde öğrenme öğretme çabası var... ben musteşrikleri,samimiyetsizleri dile getirdim,amaçlarını dile getirdim,tahribatlarını dile getirdim.bu konuya odaklanalım. bunu ele alalım bence. |
Muhsin abi haklısınız İlmi Münazaralar kendi alanlarında ele alınmalı dediğiniz gibi daha meal okumamış namaz kılmayı dahi bilmeyen vb bir çok insana hitap eden sanal alemde ne yazıkki 1400 yıllık sorunlara çözüm aramak daha din hakkında bilgisi olmayan kişileri uzaklaştırır bu hususta size katılıyorum Bizler İslamın özünü asli kaynak Kuran ve Allah resulünün örnekliği ile ortaya koymaya çalışmalıyız sizi çok iyi anladım saygılar ... |
arkadaşlar şu sorulara,sorunlara odaklanalım bence ; 1-insanlara bir kez bile olsa şu kuran mealini okutalım,en azında içerik hakkında düşünceleri olur. 2-namaz nedir niçin kılınır ve neden kılınmaz bunun gerekçesini ikna ederek insanlara ulaşalım 3-günde onlarca kez kelime i şehadet getiren insanlara,papağan gibi değil, gereğini yap öğretelim. 4-islamın sewmu selat haccu zekattan ibaret olmadığını kavratalım. 5-midesinde faiz olan haccıyı,malında zekat olan zengini,karısı kızı gelinin sahne kıyafetiyle sokağı kirleten sofuyu hizaya getirelim. 6-Allah ile tek bağı kimliğinde yazılan islam'dan ibaret olan,yaşantısı,ahlakı dinsizce olan müslümancıkları onaralım. 7-eşimizin kızımızın çocuğumuzun eğitimine ahlakına gelişimine ağırlık verelim. 8-doğurup sokağa attığımız haydutların,serserilerin hesabını önce bi verelim.! 9-okuyamıyan,aç olan,zor durumda olan,komşularımızı ,gençlerimizi,dul yetimlerimizi bi gözetelim! 10-insanları nasıl kazanırım,hidayetlerine nasıl sebeb olabilirim düşüncesinin peşine düşelim. 11-şimdi desek ki ey müslümanlar,ey medinewebli kardeşlerim gelin hep birlikte aramızda bir komisyon kuralım.kendi aramızda 10 öğrenci okutalım.burslarını düzenli verelim.ben varım diyen 5 kişi olur.düşündürücü değil mi ???? sırası geldiğinde cumayı,kandili,abdesti tartışırız... saygılar.. |
yitiksevda abi hemen savunmaya geçmişsin hayırdır gülümseyen000 malesef ki islamı algılamada çok büyük yanlışlar oluyor. bunun yanlış algılamanın başında uydurma hadisler olduğu bir realitedir. ama şuda var ki dinsizin hakkından imansız gelmez ikisinin hakkındanda muhakkak Allah gelir. uydurma hadis var diye sünneti red etmek, kuran yeter yanlışının başka bir türlüsünü yapmaktır. sünnetullah ümmet için anayasal niyelik taşır.resulü zişanın men ettiği şeye riayet etmeyen, Allaha karşı gelmiş olur. ve birçok ayete baktığımızda Allah ve resulü diye başlar.. bazı ayetlerde onlar hüküm buyurduklarında der bunları bilen bilir. muhsin hocanında sonda saydığı maddelerin hepsi kurandaki anayasa maddeleri. kuranı okuyup anlayan yaşamına empoze ettiren bu maddeleri tatbik etmesini bilir. kaleminize sağlık hocam. |
Ecrin savunmadan ziyade Taklidi bir imanı benimsemediğimi Tahkiki imanı benimsediğimi ve bu tahkiki imanı elde etmeye çalışır ike tüm bidat ve hurafeleri asla kabullenmeyeceğimi iyi bilirsin Allah'ın Kelamına Allah Resulü Muhammedin sünnetine ters düşen her şeyi süzgeçten geçirerek alırım almaya çalışırım 1400 yıldır Emevi Şeytanının dayatmış olduğu yanlış din inancını benimsemediğimi ve her zaman Hakk adına o yanlışlar ile mücadele edeceğimi izah etmeye çalıştım Muhsin Abiye saygım vardır abimdir . |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an" Alıntı:
Diğer yandan Peygamber efendinmiz (s.a.v.) İslamın iman ve ahlakını, yaşamakla yetinmemiş içinde doğup büyüdüğü cemiyeti, insanlığa örnek olabilecek biçimde yoğurmayıda başarabilmiştir..Böylece doğan üçyüzbünlük sahabi kadrosu sadece İslamın öncüleri olarak kalmamış, ''Yüce Allah'ın kendilerinden'' ''Kendilerininde Yüce Allah'dan razı'' olduğu (Tevbe/100) bir seçkinler ordusu haline gelmiştir..Şimdi kalkıpta bu insanları basit ve sıradan insanlar gibi görmek, onları yok saymak, eğer cehaletten değilse mutlaka bir ard niyetin göstergesidir.. Kur'an bize, Peygamber efendimizi (s.a.v) örnek gösterdiği gibi, Peygamber efendimizde (s.av.) ashab-ı Kiram'ı bizlere örnek göstermiştir..Daha sonra, silsile halinde O'na ve Onlalara uyan alimler, veliler ve Ahlak kahramanları gelir...Bu güzel insanları kendilerine ''Model'' olarak alamayan insanlar ömür boyu karamsar, huzursuz ve saldırgan olmaya mahkumdurlar.......... |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an" Müslümanlar, bazen yazmadığım bir şeyi bana mal ederek o kadar çekilmez oluyorsun ki! bazen konuyu anlamadan cımbızlayarak ahkam kesilmen ayrı bir tebessüm alanıdır. 1-bir din tamamlandıysa tamamlanmıştır.o dine mensup olan Peygamberin,ashabın,yetişmiş alimlerin,fetva anlamında,tefsir anlamında,fıkıh anlamında açılımları dine hizmetmi oluyor dine ekleme mi oluyor? ekleme diyorsan tedavi olmalısın! 2-tasavuf islami değildir demişsin.yahudi yada hristiyanimidir? Muhalafet edeyım derken anlaşılmaz çıkmazlara giriyorsun farkındamısın? adı çokmu önemli?kuranda geçen tezkiye,nefsi mutmainne alanına ne diyorsun sen ? biz tasavuf adını verdik.sen başka adı ver başkası başka ad versin ne farkeder?tasavuf islami değildir demekle bir şeyı ispatlıyorsun? "CEHALETİNİ!" 3-kuranı kuran tefsir eder demişsin kısmen haklısın.kısmen diyorum çünkü bu tezinde eksik ve sakat.kuran anlaşılması için bazen kendisini tefsir eder,bazen resulunu devreye sokup tefsir eder.eğer kuran kuranı tefsir eder ve bu yeterlidir diyorsan bana şu soruların cevabını kurandan vermelisin.
neyse... |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an" yalniz kuran yeterlidir ifadesi gercektende sinsi plandir islam icine karistirilmak istenen oyunlari icinde barindirir dikkatli olmak lazim . yazi cok guzel .................. |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an" Alıntı:
""Bismillahirrahmanirrahim"" Eşrefoğlu arkadaşım sünnet ikinici kaynaktır yada dinde başka kaynaklarda vardır başlığını açtığımız zaman işte asıl sorun burda başlamakatdır.Halbuki kurani kerimde çok muhkem ayetlerden Allah'ın Rasulunün nübüvet esnasında doğumundan vefatına kadar kontrol altında olduğunu biliyoruz. O halde peygamberimizin din adına söylediği ve yaptıkları müslümanlar için nasıl ikinci kaynak olabilir.Ben dikkatleri hep bu yöne çekmeye çalışmaktayım. O hevasından konuşmayacağına göre onun hayatı ve ahlakı Yüce Allah'ımız tarafından övülmeye layık görüldüğüne göre nasıl ikinci kaynak olabilirki.O kuranın yaşanmış tefsir edilmiş halidir.Kuranın yaşanmış tefsirr edilmiş halini,Allah makbul gördüğüne göre bu birinci kaynaktır demek daha doğru olur kanısındayım. Çünki Hz.Ayşe annemiz onun hayatı kurandır diye buyurmuştur.Muhsin hocanın başlık yaptığı sinsi plan hakikaten takdire şayandır.Kuran ehli olduğunu söyleyenler ister bilerek ister bilmeyerek peygamberi devre dışı bırakmanın çabasına hizmet etmektedirler. Bakın dikkatlerinizi bir yere çekmek istiyorum.Peygamber Muhammed Mustafa (sav) mi devre dışı bırakma ptt görevlisi olarak algılanmasını sağlamak çabası,onun yaşadığı henüz vahiyyin kesilmediği dönemde de yahudilerin ortaya attıkları,müslümanların kafalarını bulandırmak için çoook sinsi bir plandır.Bugün bu plan dahada geliştirilerek devam etmektedir. Yahudiler biz Musaya (a.s) ma inanır Muhammede (a.s) inanmayız dediler,şimid şu ayete bir bakalım. "" Allah'ı ve peygamberlerini inkar edenler, Allah ile peygamberleri arasında ayırım yaparak; `Buna inanır, fakat şuna inanmayız' diyenler böylece, iman ile küfür arası bir yol tutturmak isteyenler var ya, onlar gerçek anlamı ile kafirdirler. Biz kafirler için onur kırıcı bir azap hazırladık."" Nisa/150- Bu ayete dikatle baktığımızda birincisi Allah'ın ile peygamberlerin arasını ayırmak,ikincisi Allahın peygamberlerinin arasını ayırmak. Muhsin hocam bu ayeti tam olarak meal edermisiniz ben inşallah yanlış anlamıyorumdur.Yani bu ayette Allah ve Rasulunun arasını ayırmamak gerektiğine inanıyorum.İşte yahudilerin bu sinsi planı karşsınında Allah bizi 1400 sene önce uyarmıştır. Ehl-i kuran grubunun islama ilaveler yapmayın,din adına yeni şeyler çıkarmayın fikrine katıldığımıda belirtmek istiyorum. Kuran kuran diye inleyenlerin neden kuranın içerisindeki peygamberi göremdiklerinide bir türlü anlamıyorum.Eğer Allah Rasulune bu kuranı tefsir edip insan hayatına nasıl yansıyacağının bir zaruret olduğuna kara vemesydi,cenabbi Allah kurani bir kerede melekleri ile gönderip bu kitabı okuyun ona göre hesaba çekileceksiniz derdi,peygamberlere de ihtiyaç kalmazdı,oysaki Allah kuran da siz ahirette mazaret sahibi olmayasınız,bu kitabı biz analamdık o yüzden yaşayamdık,bu kitaptaki hükümler bir insanın yaşayabileceği şeyler değil demeyesiniz diye, sizin gibi insan olan size örneklik teşkil edecek Allah'ın ayetlerini tefsir edip bizatihi uygulamalı size gösterecek elçiler seçtik,kim onlara itaat emezse bana isyan etmiş olur,kim onlara karşı gelir,onların size söylemiş olduğu şekilde tam bir teslimiyetle iman etmezseniz bu iman bizim tarafımızdan kabul görmeyecektir diye buyurmuştur. Onun için gibi Nebi (sav) in kurani tefisr edişi ve yaşayışını devre dışı bırakanlar yukardaki ayetin kapsamına gireceklerine bütün kalbimle inanıyorum. Gelgelelim kuran da ki peygamberi daha iyi anlamadaki yardımcı açıklıyıcı kitaplara. Allah bazılarınızı bazılarıza üstün kıldım buyurur.Bütün insanların,doğayı,hayatı,olayları yorumları,anlama ve anlatma kabiliyetleri farklıdır farklıdır.İşte bu sebeple anlama ve anlatma kabileyetleri üst seviyelerde gelişmiş olan insanlar,Allah'ın kitabına daha vakıf olmuş din kardeşlerimize alim diyoruz. Bu alim kardeşlerimiz hayatlarının büyük bir bölümünü,Allah'ın kitabı üzere ilim yaparak geçirdiklerinden dolayı bizden daha fazla bilgi sahibi olmaları,amlama ve anlatma melekelerinin daha çok gelişmiş olması kadar tabi doşal bir şey olamaz. Burada dikkat edilmesi gereken husus şudur,her müslüman tevhid noktasında dinin özünü gerektiren bilgilere,yeterli seviyede olacaktır ki, alimlerimizin insan olması hasebiyle tevhidi noktlarda hata yaptıklarında onları düzeltebilsinler. ""Hz.Ömer birgün vaaz ederken:ey cemaat ben halifeniz olarak bir gün yanlış yaparsam sizler ne yapacaksınız.Cemaatin içerisinde bir müslüman:siz yanlış yaparsanız ben sizi kılıcımla düzeltirim dedi.Hz.Ömer:Allah'ıma şükürler olsun ki Ömer bin Hattab yanlış yapığında onu düzeltecek müslümanlar vardır dedi."" İşte bu anlayış bütün alimlerimiz de vardı,fakat alimlerimize sonradan tabi olduklarını ileri sürenler,bırak onların yanlışlarını düzeltme düşüncesi,adeta onları dinin önüne koymaktadırlar. Halbuki onlar bizim için dini daha iyi anlama yada,melekeleri az gelişmiş insanların dini doğru anlamaları noktasında büyük bir Allah'ın lütfudurlar.Bu sebeple alimlerimizin kitaplarını fikirlerini Allah'ın kitabı gibi görmemek onların birer insan olduklarını her zaman hatırlamak,hata yaptıkları zaman kılıcımızla onları düzeltmeyi düşünmemiz gerekmektedir. Bizim bu düşüncemizi eğer onlar şuan yaşamış olsalardı bu onları çok mutlu edeceğine inanmaktayım. Muhsin hocam alimler noktasında bazı konularda alimlerimize karşı olan taasubumuz bu ehl-i kuran gibi guruhlara maalesef çok prim vermektedir.Bunun farkındamıyız değilmiyiz bilemiyoruz.Onlarla konuştuğmuzda hep önümüze sürdükleri şeyler,din adına,dinden olamayn,dine sonradan sokulan bidat ve hurafeleri önümüze sürdürdüklerine tanık olmaktayız. Bazı insanların kurana çok aykırı sözlerini adeta suratımıza bir tokat gibi vurmaları beni adeta çıldırtıyor. Yoksa bir peygamberin tanımını bile yapmaktan aciz,bu insan grubunun o kadar çelişki, iğrenç,fikirlerine yaşantılarına tanık oldum ki anlatmakla bitiremem.Namazı dahi anlamamış baş örtüsü kuranda güya onlara göre yok, haremlik selamlık gibi dinimizin ince hasas denglerini göremeyecek kadar,zavallı basit düşüncelerin isanları asla dinde kardeşim olamazlar gitsinler kimin kardeşleri oluyorlarsa olsunlar.. Muhsin hocam tasavuf terimine yüklemiş olduğunuz mana elbetteki kuranda karşılığı olan manalardır buna hiç bir itirazım yok. Ben bu terimleri türetenlerin senin kadar masumane anlamlar yüklediklerine maalesef inamıyorum.Birde konu din olunca neden Allah'ın bizim için beğendiği teremilerin yerine başka terimler kullanıyoruz onuda bir türlü hazm edemiyorum. Hocam siz arapçayı bilen bir insansınız,kurandaki terimleri arap putperestleri kendi kafalarına göre anlamlar yüklemiş,günlük hayatlarında kullanıyorlardı şunu iyi biliyorsunuz ki Allah bu terimleri almış ıslah etmiş ve inanılmaz anlamlar yüklemişitir öyle değilmi hocam. O halde hangi insan,hangi alim haşa Allah kadar bilgedir? Allah'ın bu kadar güzel anlam yüklediği terimleri kim meydana getirebilir ki.Allah bu ayetlere benzer bir ayet yazsınlar da görelim bakalım diye buyurmuyormu?işte o ayetler o terimlerle kuranda ifadesini bulmuştur. Yanlışmıyım hocam? Selamun Aleykum |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an" Kuranın onaylamadığı hususları beyan etmek asla yalnız Kuran olamaz Bu Kuranın yaşama aktarılmış olan canlı örneğidir. |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an" hayri abi bana yönelttiğin soruya acizane cevap vereyım. 1-Allah'ı ve peygamberlerini inkar edenler 2-Allah ile peygamberleri arasında ayırım yaparak 3-Buna inanır, fakat şuna inanmayız' diyenler 4-iman ile küfür arası bir yol tutturmak isteyenler ayette geçen bu dört madde küfür olarak tarif edilir.1.madede Allah yegane hakimi mutlaktır.hükmünü insanlara iletmek için sünnetullah gereği peygamber aracılığıyla ulaştırmakta.peygambere ulaşmak için melek aracılığıyla...sünnetulah budur.Allaha inanmak için zincirde kopukluk olamaz.peygambere inanırım melek hariç,meleğe inanırım Allah hariç gibi tutarsızlıklar 4.madede anlatılmaktadır. Allah ile peygamberleri arasında ayırım yaparak ibaresinden de tefsir alimleri şunu anlamışlardır.Allahın hükümlerinden kuran,melek ayağı güvenilirlik,peygamber ayağı sünnet gibi kavramları ayırmak,birisini kabul diğerini red eden,neye iman ettiklerini bilmez şapşallar olarak tarif edilmektedir.sünneti askıya alanlar sahihlik şüphesini öne sürmektedirler.bu çok sinsi bir bahane. bu tür insanları sıkıştırdığında sahihlik bahanelerini unuturlar,direk sünnet gereksiz hurafe diyorlar.yani amaç Allah ile peygamberini ayırmak. sünneti kurandan kopardıktan sonra sıra peygamberler arasında ayrıma gelir.benim peygamberim seninkini döver aşamasından da bi şeyler koparsalar zaferlerine adım adım... sonra hadis ravileri ashabı kiramı eleştirerek yıpratarak gözden düşürerek hadislerin güvensizliğini kanıtlarlar... ashabı hallettikten sonra sıra tabiinlere gelecek.babalarına saygı göstermeyen haydi haydi bunları hiçç kaale almazlar..bu dönemde fıkıh mezhep oluşumları var malum.fıkıh mezhepleri yok etmek için,gözden düşürmek için var güçleriyle tabiini yıpratacaklar... tabiin ile teba tabiinleride hallettikten sonra,sıra alimlere gelecek.her birisine mutlaka bir kulp takacaklar..nerde bir alim varsa,nerde bir tebliğci varsa hedefleri olurlar..ibn teymiye vahhabidir.seyyıd kutup radikaldır.bediüüzaman kürttür.fethullah gülen ülkücüdür.filankes hurafecidir.falankes üfürükçüdür.şu devletçidir bu diyanetçidir şu irancıdır vs.... alimlerde bitirilirse... sıra islama gelecek. tasavuf uydurma.zikir hurafe,kandil bidat,cuma farz değil,kadın önümüzde namaz kılmalı(karşı çıkarsan sapıkmısın derler),kuranı abdestiz okuyun,namaz sünnetleri o neee,kıble kabe olmasa da olur her taraf ALlahın,haccmı araplara yatırımmı yapıyorsunuz etraftaki fakiri doyur yeter,kurbanmı keseceksin katliammmm,cemaatle namazmı kılacaksın laik imamın arkasında namaz kılanınnnnn,kızı karısı sahne kıyafetiyle gezer ,tesettür ayetini haletmişler malum,namazmı haaa o duadır,yok rekat mekat, vs vs vs... ah... |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an" Yitik sevda arkadaşım her nedense bazı insanlar düşüncelerini mertçe ortaya koymak yerine bazı şeylerin arkasına sığınmayı din zanediyorlar. Eğer ki insan Allah'ın kitabını okumuş ve düşüncelerini sağlam bilgi üzerine bina etmiş ise,bu düşüncesini üstü kapalı olma yerine,yuvarlak kelimelerle değil net bir şekilde ortaya koymalıdır.Bunun tersi kurana aykırı bir durum olmaktan başka birşey değildir. Allah siz anlayasınız diye biz kuranı kolaylaştırdık size bir elçi ile bunun nasıl algılanacağını ve nasıl yaşanacağını gösterdik diye buyurduğu halde,birileri her nedense Allah'ın elçisi hususun da ki fikirlerini bir türlü orataya koymaktan geri durmaktadır.Halbuki bizim okuduğumuz kuran da Allah insanlardan korkmayın benden korkun dediği halde,bazı insanlar insanlardan tepki alacak diye bu görüşlerini bir türlü orataya koymaktan insanlardan korkmayı tercih edebilmektedirler. Peygambere bakış açısı endeksli bir din anlayışı taşıyan bazı çevreler sokaklarda olsun kendi kitaplarında olsun peygamberi ptt görevlisi olduğu zehirli fikirlerini açıklamaktan çekinirler.Madem ki bunu açıklamak kolay birşey değil o halde her cümlenizin aralarına neden peygamberi dışlayıcı bir şekilde satırlar kuruyosunuz. Bu sinsi planı bütün insanlar net bir şekilde görmekte zorluk çekebilirler ki çekiyorlarda, fakat bu çevrelerin yazılarını okuduğum vakit ben şahsen bu sinsi planı çok net görmekteyim.Ve diyorum ki biraz dürüst olalım düşüncemizi ortaya koyalım dileyen cevap veririr dilayen kabul eder dileyen red eder. Fakat bazı çevreler bunun yerine duygu sömürüsü yaparak konuyu başka yerlere çok maharetlidirler. |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an"/Muhsin Arslan .................................................. .................................................. ............... arkadaşlar şu sorulara,sorunlara odaklanalım bence ; 1-insanlara bir kez bile olsa şu kuran mealini okutalım,en azında içerik hakkında düşünceleri olur. 2-namaz nedir niçin kılınır ve neden kılınmaz bunun gerekçesini ikna ederek insanlara ulaşalım 3-günde onlarca kez kelime i şehadet getiren insanlara,papağan gibi değil, gereğini yap öğretelim. 4-islamın sewmu selat haccu zekattan ibaret olmadığını kavratalım. 5-midesinde faiz olan haccıyı,malında zekat olan zengini,karısı kızı gelinin sahne kıyafetiyle sokağı kirleten sofuyu hizaya getirelim. 6-Allah ile tek bağı kimliğinde yazılan islam'dan ibaret olan,yaşantısı,ahlakı dinsizce olan müslümancıkları onaralım. 7-eşimizin kızımızın çocuğumuzun eğitimine ahlakına gelişimine ağırlık verelim. 8-doğurup sokağa attığımız haydutların,serserilerin hesabını önce bi verelim.! 9-okuyamıyan,aç olan,zor durumda olan,komşularımızı ,gençlerimizi,dul yetimlerimizi bi gözetelim! 10-insanları nasıl kazanırım,hidayetlerine nasıl sebeb olabilirim düşüncesinin peşine düşelim. 11-şimdi desek ki ey müslümanlar,ey medinewebli kardeşlerim gelin hep birlikte aramızda bir komisyon kuralım.kendi aramızda 10 öğrenci okutalım.burslarını düzenli verelim.ben varım diyen 5 kişi olur.düşündürücü değil mi ???? sırası geldiğinde cumayı,kandili,abdesti tartışırız... .................................................. .................................................. ....................... Her daim okunmasi gereken cok cok guzel bi yazi olmus hocam.ArO* Yaziya yorum olarak yazdiginiz maddeler de gunumuzde hala konusulmasi gereken onemli sorunlar kanimca... |
Cevap: Sinsi Plan; "Yalnız Kur'an"/Muhsin Arslan Bu maddeleri alip evime asacagim hakkinixi helal edin...Allah razi olsun hocam... rabbim islamin cizgidinden sirati mustakimddn ayirmasin. amin... |
SAAT: 19:45 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.