Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Bahar Dönemİ* > Din Eğit. Ve Din Hiz. Rehberlik > Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

Konu Başlıkları: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
22 Mayıs 2014 01:17
ihsan_silvan
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

cevapları nerde
28 Mart 2014 18:49
azranur
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

Alıntı:
Tuba_ Üyemizden Alıntı Mesajı göster
c
birincisi gözlem gezisi yöntemi olacak diğeri
28 Mart 2014 18:35
Tuba_
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

Alıntı:
azranur Üyemizden Alıntı Mesajı göster
1-bir dersin özel veya genel amaçlarını gerçekleştirmek üzere,önceden hazılanan plan çerçevesinde belli olayların,nesnelerin ve durumların,gerçek mahallinde izlenmesi ,.......... ve incelenmesine yönelik öğretim amaçlı faaliyetlerdir.
yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
a-Gösterip yaptırma yöntemi
b-Gözlem gezisi yöntemi
c-Örnek olay incelemesi yöntemi
c
2-bir olayı yada bir sorunu yazılı veya sözlü,görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak , söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma ,neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı bir öğretim yöntemidir.
yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
a-Gösterip yaptırma yöntemi
b-Gözlem gezisi yöntemi
c-Örnek olay incelemesi yöntemi
c
28 Mart 2014 08:30
azranur
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

1-bir dersin özel veya genel amaçlarını gerçekleştirmek üzere,önceden hazılanan plan çerçevesinde belli olayların,nesnelerin ve durumların,gerçek mahallinde izlenmesi ,.......... ve incelenmesine yönelik öğretim amaçlı faaliyetlerdir.
yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
a-Gösterip yaptırma yöntemi
b-Gözlem gezisi yöntemi
c-Örnek olay incelemesi yöntemi

2-bir olayı yada bir sorunu yazılı veya sözlü,görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak , söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma ,neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı bir öğretim yöntemidir.
yukarıda bahsedilen yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
a-Gösterip yaptırma yöntemi
b-Gözlem gezisi yöntemi
c-Örnek olay incelemesi yöntemi
28 Mart 2014 00:17
NİSAREYYAN
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

Alıntı:
Tuba_ Üyemizden Alıntı Mesajı göster
1.''İlke'' kelimesinin sözlük anlamı değildir?
A.Başka şeylerin kendisinden türediği ilk madde
B.temel inanç
C. yasa
a C. yasa
2.felsefi bir terim olarak ilenin anlamı hangisidir?
A.zamansal mantıksal, epistemolojik ya da ontolojik düzende ilk olana verilen ad
B.her türlü tartışmanın dışında sayılan öncül, mebde
a

3.Din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkelerden değildir?
A.Biyesellik
B.Çoğulculuk
C.Açıklık
b
4.Bazı insanlar..................... sahiptirler; dinleme becerileri yüksektir,kelime oyunlarını severler,sözel olarak iyi iletişim kurarlar.
boşluğu doldurunuz
A.sözel- dilsel zeka
B.görsel-uzamsal zeka

a
5.Bazı insanlar ise ........................sahibidirler;güçlü muhakemeleri vardır,soyut ve kavramsal düşünebilirler.
Boşluğu doldurunuz

A.görsel-uzamsal zeka
B.matematiksel-mantıksal zeka
b

6.Bireysellik ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında yoktur?
A.muhataplarının herbirinin ayrı kişiliğinin olduğunu bilmeli
B.bireysel farklılıkların bulunduğunu göz önünde bulundurmalı
C.Kişileri barındırdıkları özellilkleri dolayısıyla yargılayabilmeli

c
7.''Din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel.'' sözü hangi mütefekkire aittir?
A.İbn Haldun
B. Muhammed İkbal
b
8.Bütünlük ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında hangisi yoktur?
A.toplumun bazı fertlerini eğitip diğerlerini daışarda tutmak doğru değildir
B.bireylerle birebir eğitim esaastır
b
9.Açıklık ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gereken hangisi olabilir?
A.konuları anlatırken somuttan soyuta,bilinenden bilnmeyene doğru bir yakalaşım sergilemelidir
B. konuları anlatırken soyuttan somuta,bilinmeyenden bilinene doğru bir yaklaşım sergilemelidir
a

10.genel anlamda ''yöntem'' in tanımı nedir?
A.hedefe ulaşmada izlenen yol
B. bir amacı gerçekleştirmek için koşulan şartlar
a
11.Eğitim öğretim sürecinde öğrenme olayını gerçekleştirmek amacıyla başvurulan tüm yollara........................ denir

boşluğa hangisi gelmelidir?
A.öğrenim stratejileri
B.öğretim yöntemleri
b
12..................bir amacı gerçekleştirmek için işe koşulan yöntem, teknik ve taktiklerin bütününü ifade eden bir kavramdır
A.strateji
B.koşul
a
13. I.Kullanılacak araç ve gereçlere yöntem ve tekniklere belli ölçülerde işaret eder
II.belli öğrenme ve öğretme durumları için daha uygun seçimler yapmamıza imkan verir
Öğretim yaklaşımları olrak da bilinen öğretim stratejilerinin genel olarak belirlenmesi hangi sonuçları doğurur?
A.yanlız I
B.I ve II
b
14.Sunuş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.öğretmen-öğrenci arasında yoğun etkileşim yaşanır
B.genelden özele doğru bir yol izlenir
C.özelden genele doğru bir yol izlenir
c
15.Buluş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.Keşif yoluyla öğretme yaklaşımı da denir
B.tümevarımcı bir mantık izlenir
C.bu yolda öğrenci öğretmene ihtiyaç duymadan kendisi keşfetmelidir
c
16.I.Öğrencilerin ilgi ve merak duygularının harekete geçirilerek problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlandığında,
II.Öğrenci merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
III.Öğretmen merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
Araştırma ve inceleme yoluyla öğretim stratejisi hangi durumlarda tercih edilebilir
A.yanlız I
B. I veII
C.I II ve IIIb
28 Mart 2014 00:03
Tuba_
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

Alıntı:
NİSAREYYAN Üyemizden Alıntı Mesajı göster
ÜNİTE 4
(SAYFA 65,66,67,68,69,)

1.''İlke'' kelimesinin sözlük anlamı değildir?
A.Başka şeylerin kendisinden türediği ilk madde
B.temel inanç
C. yasa
a
2.felsefi bir terim olarak ilenin anlamı hangisidir?
A.zamansal mantıksal, epistemolojik ya da ontolojik düzende ilk olana verilen ad
B.her türlü tartışmanın dışında sayılan öncül, mebde
a

3.Din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkelerden değildir?
A.Biyesellik
B.Çoğulculuk
C.Açıklık
b
4.Bazı insanlar..................... sahiptirler; dinleme becerileri yüksektir,kelime oyunlarını severler,sözel olarak iyi iletişim kurarlar.
boşluğu doldurunuz
A.sözel- dilsel zeka
B.görsel-uzamsal zeka

a
5.Bazı insanlar ise ........................sahibidirler;güçlü muhakemeleri vardır,soyut ve kavramsal düşünebilirler.
Boşluğu doldurunuz

A.görsel-uzamsal zeka
B.matematiksel-mantıksal zeka
b

6.Bireysellik ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında yoktur?
A.muhataplarının herbirinin ayrı kişiliğinin olduğunu bilmeli
B.bireysel farklılıkların bulunduğunu göz önünde bulundurmalı
C.Kişileri barındırdıkları özellilkleri dolayısıyla yargılayabilmeli

c
7.''Din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel.'' sözü hangi mütefekkire aittir?
A.İbn Haldun
B. Muhammed İkbal
b
8.Bütünlük ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında hangisi yoktur?
A.toplumun bazı fertlerini eğitip diğerlerini daışarda tutmak doğru değildir
B.bireylerle birebir eğitim esaastır
b
9.Açıklık ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gereken hangisi olabilir?
A.konuları anlatırken somuttan soyuta,bilinenden bilnmeyene doğru bir yakalaşım sergilemelidir
B. konuları anlatırken soyuttan somuta,bilinmeyenden bilinene doğru bir yaklaşım sergilemelidir
a

10.genel anlamda ''yöntem'' in tanımı nedir?
A.hedefe ulaşmada izlenen yol
B. bir amacı gerçekleştirmek için koşulan şartlar
a
11.Eğitim öğretim sürecinde öğrenme olayını gerçekleştirmek amacıyla başvurulan tüm yollara........................ denir

boşluğa hangisi gelmelidir?
A.öğrenim stratejileri
B.öğretim yöntemleri
b
12..................bir amacı gerçekleştirmek için işe koşulan yöntem, teknik ve taktiklerin bütününü ifade eden bir kavramdır
A.strateji
B.koşul
a
13. I.Kullanılacak araç ve gereçlere yöntem ve tekniklere belli ölçülerde işaret eder
II.belli öğrenme ve öğretme durumları için daha uygun seçimler yapmamıza imkan verir
Öğretim yaklaşımları olrak da bilinen öğretim stratejilerinin genel olarak belirlenmesi hangi sonuçları doğurur?
A.yanlız I
B.I ve II
b
14.Sunuş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.öğretmen-öğrenci arasında yoğun etkileşim yaşanır
B.genelden özele doğru bir yol izlenir
C.özelden genele doğru bir yol izlenir
c
15.Buluş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.Keşif yoluyla öğretme yaklaşımı da denir
B.tümevarımcı bir mantık izlenir
C.bu yolda öğrenci öğretmene ihtiyaç duymadan kendisi keşfetmelidir
c
16.I.Öğrencilerin ilgi ve merak duygularının harekete geçirilerek problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlandığında,
II.Öğrenci merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
III.Öğretmen merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
Araştırma ve inceleme yoluyla öğretim stratejisi hangi durumlarda tercih edilebilir
A.yanlız I
B. I veII
C.I II ve III
b
27 Mart 2014 23:45
Tuba_
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

Alıntı:
fathaeytal Üyemizden Alıntı Mesajı göster
1)’’Namaz nasıl kılınır?’’konusunu anlatırken öğrenciye kazandırmak istediğimiz davranışlarne tür davranışları kapsar?

a)duyuşsal
b)psiko-motor

b

2)psikomotor davranışların öğrenciye aktarırken ilk akla gelen yöntem ne olmalıdır?

a)gösterip-yaptırma
b)soru-cevap

a

3)’’insanın bireysel ve toplumsal hayattaki yeri’’konulu bir derste akla gelecek yöntemler hangileri olmalıdır?

a)gösterip-yaptırma-problem çözme,gözlem gezisi
b)anlatım,soru-cevap,tartışma

b

4)öğretim yöntemleri ,muhatabın özelliklerini dikkate alınarak seçilmek durumundadır.

I-anlayış düzeyleri
II-motivasyonları
II-kavrama kapasiteleri

Yukarıdaki özelliklerden hangileri bireysellik ilkesini dikkate aldığımızda,insanların birbirlerinden farklılık gösteren özelliklerindendir?

a)yalnız I
b)I-II ve III

b
5)Okulöncesi dönem çocukların eğitiminde,hangi yöntemler kullanılmalıdır?

a)sözel etkileşime dayalı yöntemler
b)görsel ağırlıklı,etkinlik merkezli yöntem


b
6)Ergenlik dönemi eğitiminde hangi yöntemler kullanılmalıdır?

a)analiz sentez basamağında işlem yapmalarına imkan verecek tartışma veya problem çözme yöntemi
b)görsel ağılıklı ve onlara söz hakkı vermeden düz anlatım yöntemi

a

7)bir öğretmende bulunması gereken en önemli nitelik nedir?

a)çocuklara tek bir anlatım tekniğini kullanarak onların ders dinlemelerine imkan verme
b)öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmesi

b

8)öğretmenin yöntem seçiminde;

I-öğretmenin kişilik özellikleri
II-aldığı eğitim,içinde yetiştiği aile
III-sosyo-ekonomik çevre

Gibi faktörlerin hangisi yada hangilerinin etkili olduğu söylenebilir?

a)yalnız II
b)I-II ve III

b

9)zaman bakımından en ekonomik yöntem hangisidir?

a)anlatım
b)problem çözme

a

10)sunuş yoluyla öğretim stratejisi çerçevesinde bir ders planlanıyorsa hangi yöntemler kullanılır?

a)soru-cevap,örnek olay incelemesi,problem çözme
b)anlatım,soru-cevap,gösterip yaptırma


b
11)konuları bir sıraya veya düzene göre anlatma ve açıklama metodu olarak bilinen yöntem hangisidir?

a)anlatım
b)gözlem gezisi


a
12)takrir ve düz anlatım adlarıyla anılan yöntem hangisidir?

a)soru-cevap yöntemi
b)anlatım yöntemi
b


13)eğitimcilerin çoğu anlatım yöntemini en etkisiz yöntem olarak değerlendirmelerinin sebebi nedir?

a)öğrenciyi pasifleştirmesi
b)öğretmenin yeterince aktif olmaması

a

14)anlatım yöntemini kullanırken öğretmen,mesajların öğrenciye ulaşıp ulaşmadığını ,anlattıklarının doğru anlaşılıp anlaşılmadığını sürekli kontrol etmelidir.

İfadesi;

a)doğrudur
b)yanlıştır

a

15)öğretmenin anlatım yöntemini başarılı şekilde uygulamasında;

I-anlatımdaki açıklığı,öğrencilerle göz teması,
II-görünümü,giyim kuşamı,
III-konuşma tarzı,ses tonu,hareketleri,jest ve mimikleri,

Hangisi yada hangileri etkili olan hususlardandır?

a)I ve III
b)hepsi

b

16)anlatım metodunda,anlatım süresi kaç dakikayı aşmayacak uzunlukta olmasına dikkat edilmelidir?

a)15-20 dakika
b)35-40 dakika

a


17)tüm bilgilerin yalnızca öğretmen tarafından verilmesi yerine ,zaman zaman cümleler yarıda bırakılarak öğrencilerin tamamlaması istenebilir.düşünceler bir soru veya problem şekline sokularak öğrencinin ilgi ve merakının arttırıldığı bu yönteme ne ad verilir?

a)etkileşimli anlatım yöntemi
b)karşılıklı anlatım metodu

a

18)soru cevap yönteminin diğer adı nedir?

a)Sokrates yöntemi ve bulduru yöntemi
b)Aristo yöntemi ve sunum yöntemi


a
19)soru cevap yöntemi eski kaynaklarımızda hangi adla anılır?

a)istecevap
b)isticvap

b dir heralde a şıkkı biraz uydurulmuş gibi geldi

20) Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir?(çıkmış soru)

a)Öğrencinin özellikleri
b)Velilerin özellikleri

a

21) “İnsan kişiliği, doğuştan getirdiği özelliklerin çevre ile girilen
etkileşimi sonucu geliştirilir ve yenilerinin eklenmesiyle
şekillenir. Herkesin boyu, ağırlığı, saç ve göz rengi, zekâsı ve
toplumsal özellikleri farklıdır; biri diğeri ile aynı değildir. Bu
farklılaşma, kişinin bedensel, zihinsel, duygusal, toplumsal,
ahlâkî ve dinî özelliklerinde de görülür.”

Yukarıdaki bilgiler, din eğitim ve öğretim ilkelerinden hangisiyle
doğrudan ilgilidir?(çıkmış soru)


a)Bireysellik
b)Bütünlük


a mı
22) Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?(çıkmış soru)

a)Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması

b)Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi



b
23) Aşağıdakilerden hangisi anlatım yönteminin eş anlamlısı olarak kullanılır?(çıkmış soru)

a)İsticvab yöntemi
b)Takrir yöntemi


b
24) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duyulmayabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru)

a)Anlatım yöntemi
b)Soru-cevap yöntemi

a
allah razı olsun hocam
27 Mart 2014 20:42
Tuba_
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

4. ünite 77-78-79-80. Sayfalar
1-öğrencinin özgüvenini desteklemek ve bireysel olarak o derse karşı ilgisinin artması nasıl sağlanır?
a-cevabını koly şekilde verebileceğini düşündüğümüz sorular sormak
b-cevapları önceden vermek

2-en az 3-6 veya daha fazla öğrencinin bir araya gelerek bir konuyu incelemesi, bir sorun üzerinde konuşması ve çözüm üretmesi Hangi çalışma kapsamına girer?
a-etkileşimli anlatım yöntemi
b-grup çalışması

3-grup liderinin görevi nedir?
a-çalışmaları yönetir tartışmaların seyrini kontrol eder
b-grubu uzaktan seyreder

4-hangisi grup çalışmalarının faydaları arasında değildir?
a-iletişim kurma becerileri gelişir
b-sorunları daha iyi anlama ve tanımlama ve çözüm yolları üretme kabiliyetleri gelişir
c-haklılıklarını kanıtlamayı öğrenirler
d-bilgilerini ve düşüncelerini açıkça ortaya koyma ve birbirleriyle paylaşma imkanı verir

5-öğretmenin, öğrencilerinin kendilerini ifade edebilme güçlerini keşfetme imkanı bulduğu çalışma hangisidir?
a-grup çalışması
b-sunum çalışması

6-‘’iki grubun bir konuyu karşıt iki tez halinde ele alarak dinleyiciler ve jüri önünde savunmalarıdır’’ bu tanım hangi yönteme aittir?
a-küçük grup tartışması
b-münazara

7-hangisi problem çözme yönteminde izlenen süreçlerden değildir?
a-problemi fark etme
b-tanımlama
c-hipotez geliştirme
d-veri toplama
e-sonuca ulaşma
f-sonuçları değerlendirme
g-tutum ve davranışlar

8-gösterip yaptırma yönteminin diğer adı nedir?
a-demonstrasyon
b-bulduru yöntemi

buradan sonrası lider yay. Soruları

9-aşağıdakilerden hangisi soru-cevap yönteminin üstün yönlerinden biri değildir?
a-öğrencinin sosyalleşmesine imkan verir
b-eleştirel düşünmeyi engeller

10-I-insanı varlık ve yaradılış hakkında düşünmeye sevk etmede,
II-hayat, ölüm ve ölümden sonrası hakkında düşünmeye teşvik etmede,
III-insanların yapıp ettikleri hakkında öz değerlendirme yapmalarını sağlamada,
Yukarıda verilenlerden hangilerinde temel dini metinler incelendiğinde soru cevap yöntemine rastlanır?
a-II ve III
b-I-II-III

11-aşağıdakilerden hangisi soru cevap yöntemi kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar arasında yer almaz?
a-sorular mümkün oldukça kapalı uçlu olmalıdır
b-sorular genellikle tüm sınıfa sorulmalıdır

12-aşağıdakilerden hangisi öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlayan etkili iletişim kurma becerilerini geliştiren bilgilerini ve düşüncelerini açıkça ortaya koyma ve birbirleriyle paylaşma imkanı veren, sorunları daha iyi anlama, tanımlama ve çözüm yolları üretme kabiliyetlerini geliştiren böylecede belli bir soruna tek başına getirebilecekleri çözümlerden çok daha farklı çözümler getirebileceklerini fark etmelerine yardımcı olan öğretim yöntemidir?
a-örnek olay incelemesi
b-grup çalışması

13-aşağıdakilerden hangisi gerçek hayattan problemlerin ele alınarak öğrencilerin karar verme ve çözüm üretme kabiliyetlerinin geliştirilmesinin hedeflendiği öğretim yöntemidir?
a-gözlem gezisi yöntemi
b-problem çözme yöntemi

14-bilgi kazandırmak ilgi uyandırmak göze ve kulağa aynı anda hitap etmek suretiyle işin nasıl yapıldığını göstermek için başvurulan bir öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
a-gezi yöntemi
b-gösterip yaptırma yöntemi

15-aşağıdakilerden hangisi gösterip yaptırma yöntemi kullanılırken dikkat edilmesi gereken hususlar ile ilgili yanlış bir ifadedir?
a-gösteri için önceden hazırlık yapılmalıdır
b-gösteri uzun ve karmaşık ise uygun aralıklarla bölümlenmemelidir


kolay gelsin arkadaşlarım

şimdi evden çıkmam gerekiyo sorularımı gelince cevaplarım inşallah
27 Mart 2014 15:35
NİSAREYYAN
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

ÜNİTE 4
(SAYFA 65,66,67,68,69,)

1.''İlke'' kelimesinin sözlük anlamı değildir?
A.Başka şeylerin kendisinden türediği ilk madde
B.temel inanç
C. yasa

2.felsefi bir terim olarak ilenin anlamı hangisidir?
A.zamansal mantıksal, epistemolojik ya da ontolojik düzende ilk olana verilen ad
B.her türlü tartışmanın dışında sayılan öncül, mebde


3.Din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak yöntem ve tekniklere esas teşkil eden ilkelerden değildir?
A.Biyesellik
B.Çoğulculuk
C.Açıklık

4.Bazı insanlar..................... sahiptirler; dinleme becerileri yüksektir,kelime oyunlarını severler,sözel olarak iyi iletişim kurarlar.
boşluğu doldurunuz
A.sözel- dilsel zeka
B.görsel-uzamsal zeka


5.Bazı insanlar ise ........................sahibidirler;güçlü muhakemeleri vardır,soyut ve kavramsal düşünebilirler.
Boşluğu doldurunuz

A.görsel-uzamsal zeka
B.matematiksel-mantıksal zeka


6.Bireysellik ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında yoktur?
A.muhataplarının herbirinin ayrı kişiliğinin olduğunu bilmeli
B.bireysel farklılıkların bulunduğunu göz önünde bulundurmalı
C.Kişileri barındırdıkları özellilkleri dolayısıyla yargılayabilmeli


7.''Din, ne mahza tefekkür, ne sırf histir, ne de ancak amel.'' sözü hangi mütefekkire aittir?
A.İbn Haldun
B. Muhammed İkbal

8.Bütünlük ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gerekenler arasında hangisi yoktur?
A.toplumun bazı fertlerini eğitip diğerlerini daışarda tutmak doğru değildir
B.bireylerle birebir eğitim esaastır

9.Açıklık ilkesi doğrultusunda din eğitimcisinin yapması gereken hangisi olabilir?
A.konuları anlatırken somuttan soyuta,bilinenden bilnmeyene doğru bir yakalaşım sergilemelidir
B. konuları anlatırken soyuttan somuta,bilinmeyenden bilinene doğru bir yaklaşım sergilemelidir


10.genel anlamda ''yöntem'' in tanımı nedir?
A.hedefe ulaşmada izlenen yol
B. bir amacı gerçekleştirmek için koşulan şartlar

11.Eğitim öğretim sürecinde öğrenme olayını gerçekleştirmek amacıyla başvurulan tüm yollara........................ denir

boşluğa hangisi gelmelidir?
A.öğrenim stratejileri
B.öğretim yöntemleri

12..................bir amacı gerçekleştirmek için işe koşulan yöntem, teknik ve taktiklerin bütününü ifade eden bir kavramdır
A.strateji
B.koşul

13. I.Kullanılacak araç ve gereçlere yöntem ve tekniklere belli ölçülerde işaret eder
II.belli öğrenme ve öğretme durumları için daha uygun seçimler yapmamıza imkan verir
Öğretim yaklaşımları olrak da bilinen öğretim stratejilerinin genel olarak belirlenmesi hangi sonuçları doğurur?
A.yanlız I
B.I ve II

14.Sunuş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.öğretmen-öğrenci arasında yoğun etkileşim yaşanır
B.genelden özele doğru bir yol izlenir
C.özelden genele doğru bir yol izlenir

15.Buluş yoluyla öğretim stratejisi için hangisi yanlıştır?
A.Keşif yoluyla öğretme yaklaşımı da denir
B.tümevarımcı bir mantık izlenir
C.bu yolda öğrenci öğretmene ihtiyaç duymadan kendisi keşfetmelidir

16.I.Öğrencilerin ilgi ve merak duygularının harekete geçirilerek problem çözme becerilerinin geliştirilmesi amaçlandığında,
II.Öğrenci merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
III.Öğretmen merkezli bir öğrenme gerçekleştirmek istendiğinde
Araştırma ve inceleme yoluyla öğretim stratejisi hangi durumlarda tercih edilebilir
A.yanlız I
B. I veII
C.I II ve III
27 Mart 2014 15:20
EyMeN&TaLhA
Cevap: Din eğitimi ve din hizmetlerinde rehberlik soru-cevap bölümü

4.ÜNİTE


(70-71-72-73-74-75.SAYFALAR)

1)’’Namaz nasıl kılınır?’’konusunu anlatırken öğrenciye kazandırmak istediğimiz davranışlarne tür davranışları kapsar?

a)duyuşsal
b)psiko-motor



2)psikomotor davranışların öğrenciye aktarırken ilk akla gelen yöntem ne olmalıdır?

a)gösterip-yaptırma
b)soru-cevap



3)’’insanın bireysel ve toplumsal hayattaki yeri’’konulu bir derste akla gelecek yöntemler hangileri olmalıdır?

a)gösterip-yaptırma-problem çözme,gözlem gezisi
b)anlatım,soru-cevap,tartışma



4)öğretim yöntemleri ,muhatabın özelliklerini dikkate alınarak seçilmek durumundadır.

I-anlayış düzeyleri
II-motivasyonları
II-kavrama kapasiteleri

Yukarıdaki özelliklerden hangileri bireysellik ilkesini dikkate aldığımızda,insanların birbirlerinden farklılık gösteren özelliklerindendir?

a)yalnız I
b)I-II ve III


5)Okulöncesi dönem çocukların eğitiminde,hangi yöntemler kullanılmalıdır?

a)sözel etkileşime dayalı yöntemler
b)görsel ağırlıklı,etkinlik merkezli yöntem



6)Ergenlik dönemi eğitiminde hangi yöntemler kullanılmalıdır?

a)analiz sentez basamağında işlem yapmalarına imkan verecek tartışma veya problem çözme yöntemi
b)görsel ağılıklı ve onlara söz hakkı vermeden düz anlatım yöntemi



7)bir öğretmende bulunması gereken en önemli nitelik nedir?

a)çocuklara tek bir anlatım tekniğini kullanarak onların ders dinlemelerine imkan verme
b)öğretim yöntemlerini etkili biçimde kullanabilmesi



8)öğretmenin yöntem seçiminde;

I-öğretmenin kişilik özellikleri
II-aldığı eğitim,içinde yetiştiği aile
III-sosyo-ekonomik çevre

Gibi faktörlerin hangisi yada hangilerinin etkili olduğu söylenebilir?

a)yalnız II
b)I-II ve III



9)zaman bakımından en ekonomik yöntem hangisidir?

a)anlatım
b)problem çözme



10)sunuş yoluyla öğretim stratejisi çerçevesinde bir ders planlanıyorsa hangi yöntemler kullanılır?

a)soru-cevap,örnek olay incelemesi,problem çözme
b)anlatım,soru-cevap,gösterip yaptırma



11)konuları bir sıraya veya düzene göre anlatma ve açıklama metodu olarak bilinen yöntem hangisidir?

a)anlatım
b)gözlem gezisi



12)takrir ve düz anlatım adlarıyla anılan yöntem hangisidir?

a)soru-cevap yöntemi
b)anlatım yöntemi



13)eğitimcilerin çoğu anlatım yöntemini en etkisiz yöntem olarak değerlendirmelerinin sebebi nedir?

a)öğrenciyi pasifleştirmesi
b)öğretmenin yeterince aktif olmaması



14)anlatım yöntemini kullanırken öğretmen,mesajların öğrenciye ulaşıp ulaşmadığını ,anlattıklarının doğru anlaşılıp anlaşılmadığını sürekli kontrol etmelidir.

İfadesi;

a)doğrudur
b)yanlıştır



15)öğretmenin anlatım yöntemini başarılı şekilde uygulamasında;

I-anlatımdaki açıklığı,öğrencilerle göz teması,
II-görünümü,giyim kuşamı,
III-konuşma tarzı,ses tonu,hareketleri,jest ve mimikleri,

Hangisi yada hangileri etkili olan hususlardandır?

a)I ve III
b)hepsi



16)anlatım metodunda,anlatım süresi kaç dakikayı aşmayacak uzunlukta olmasına dikkat edilmelidir?

a)15-20 dakika
b)35-40 dakika




17)tüm bilgilerin yalnızca öğretmen tarafından verilmesi yerine ,zaman zaman cümleler yarıda bırakılarak öğrencilerin tamamlaması istenebilir.düşünceler bir soru veya problem şekline sokularak öğrencinin ilgi ve merakının arttırıldığı bu yönteme ne ad verilir?

a)etkileşimli anlatım yöntemi
b)karşılıklı anlatım metodu



18)soru cevap yönteminin diğer adı nedir?

a)Sokrates yöntemi ve bulduru yöntemi
b)Aristo yöntemi ve sunum yöntemi



19)soru cevap yöntemi eski kaynaklarımızda hangi adla anılır?

a)istecevap
b)isticvap



20) Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir?(çıkmış soru)

a)Öğrencinin özellikleri
b)Velilerin özellikleri




21) “İnsan kişiliği, doğuştan getirdiği özelliklerin çevre ile girilen
etkileşimi sonucu geliştirilir ve yenilerinin eklenmesiyle
şekillenir. Herkesin boyu, ağırlığı, saç ve göz rengi, zekâsı ve
toplumsal özellikleri farklıdır; biri diğeri ile aynı değildir. Bu
farklılaşma, kişinin bedensel, zihinsel, duygusal, toplumsal,
ahlâkî ve dinî özelliklerinde de görülür.”

Yukarıdaki bilgiler, din eğitim ve öğretim ilkelerinden hangisiyle
doğrudan ilgilidir?(çıkmış soru)



a)Bireysellik
b)Bütünlük



22) Aşağıdakilerden hangisi, soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?(çıkmış soru)

a)Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması

b)Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkân vermesi





23) Aşağıdakilerden hangisi anlatım yönteminin eş anlamlısı olarak kullanılır?(çıkmış soru)

a)İsticvab yöntemi
b)Takrir yöntemi




24) Araştırma-inceleme yoluyla öğretim stratejisinde hiç ihtiyaç duyulmayabilecek veya en az ihtiyaç duyulabilecek öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?(çıkmış soru)

a)Anlatım yöntemi
b)Soru-cevap yöntemi





kolay gelsin arkadaşlar=)))
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.