Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Güz Dönemi* > İslam Düşünce Tarihi > İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA)

Konu Başlıkları: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA) Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
09 Ocak 2016 11:55
nurşen35
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA)

Alıntı:
Abdullah1 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
emeği geçenlerden ALLAH razı olsun.teşekkürler.
Cümlemizden

Başarılar diliyorum..
07 Ocak 2016 01:07
Abdullah1
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA)

emeği geçenlerden ALLAH razı olsun.teşekkürler.
10 Aralık 2015 18:10
nurşen35
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35)

Alıntı:
wuslat Üyemizden Alıntı Mesajı göster
36.soru yanlış
Eğer aşağıdaki sorudan bahsediyorsanız hiç bir problem yok.

İbni Sina'nın sembolik tarzında yazmış olduğu eserin adıdır.



36-ibni sinanın sembolik hikaye tarzında yazıllmış eseri hangisidir?

A-hay b. yakzan

B-eş şifa

C-en necat



İbni Sina'nın diğer eserleri;

21- İbn Sina nın eserleri ?
George C . Anawati, Müfellefatü İbn Sina adlı çalışmasında dünya kütüphanelerinde filozofa nisbet edilen 276 adet eser tesbit etmiştir.
1 –Eş – şifa : Felsefeye dair en önemli eserdir. Asiklopedik tarzdadır. İlk defa İbrahim Medkur başkanlığındaki bir heyet tarafından yirmi iki cilt halinde yayımlanmış.
2 – En – Necat :Felsefenin temel konularında okuyucuya bilgi vermek için yazılmıştır. Süryanice, İbranice, Farsça , Latince , Fransızca , İngilizce, Almanca ve İspanyolca ya çevrilmiş. En-Necat ın Kitabün nefs bölümü Fazlurrahman tarafından doktora tezi olarak İngilizceye tercümesiyle birlikte yayınlanmıştır.
3 – El – İşarat ve t tenbihat . ilk defa Jacques Forget tarafından yayımlanan kitabın son ilmi neşri, Nasirüddin i Tusi şerhiyle birlikte Süleyman Dünya tarafından gerçekleştirilmiştir.
4 – Danişname – i Ala i . Felsefe alanında Farsça yazılmış ilk ansiklopedik eserdir.
5 –El –Mebde ve’l-me’ad
6 – Uyunül’l – hikme
7 – Hay b. Yakzan. Sembolik hikaye tarzında yazılmıştır.
8- El- Hikmetü’l – merikıyye


10 Aralık 2015 11:51
Mihrinaz
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA)

4. ünitedeki bu soruyu kasdettiniz galiba..



36-ibni sinanın sembolik hikaye tarzında yazıllmış eseri hangisidir?

A-hay b. yakzan

B-eş şifa

C-en necat

soruyu yada cevapları düznleyerek bölüm editörümüz gerkeni yapacaktır.teşekkür ederiz belirttiğiniz için..
09 Aralık 2015 23:16
wuslat
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35)

36.soru yanlış
19 Aralık 2014 20:50
nurşen35
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA)

İSLAM DÜŞÜNCESİ VE KAYNAKLARI 10. ÜNİTE SORU VE CEVAPLAR


1. İslam düşüncesinin Batı'ya geçiş yolu hangisidir ?


a. Hıristiyanların Müslümanlarla Sicilya , İspanya ve Güney İtalya fetihlerinde doğrudan teması
b. Batılıların İtalya , İspanya ve Güney Fransa'dan zengin çocukların İslam medresesinde okumaya başlamaları
c. İslam eğitim kurumlarını taklit ederek ilk Batı üniversiteleri kuruldu.
d. Harun Reşid ile Şarlman arasındaki diplomatik ilişkiler
e. Haçlı savaşları ve Arapçadan yapılan tercümeler
f. HEPSİ



2. İbn Rüşd'ün felsefesi Batı'da neden yasaklanmıştır ?


a. Batı felsefesinin önemli kaynaklarından olduğu için
b. Kilise ve Hıristiyan düşünürlerin teslise inancının akılla izah edilemez olduğunu açıklaması
c. Batı felsefesini çok iyi bilmediği



3. Batı felsefesine etki eden müslüman filozoflar arasında hangisi yoktur ?


a. Kindi - Farabi - İbn Sina
b. İbn Bacce - İbn Tufeyl
c. İbn Rüşd - Gazzali
d. Molla Lütfi


4. Kindi'nin Latinceye çevrilen eserlerinden meşhur olan Gerardo da Cromena tarafından çevrilen '' Liber Introductorius in artem demonstrationis '' adıyla tercüme edilen eseri hangisidir?


a. Kitabü't - Tuffaha
b. Risale-i Mahiyeti'l Akl
c. Hiçbiri


5. Felsefi bilgilere ulaşabilmek için Arapça öğrenen ünlü İngiliz filozofu kimdir ?


a. Roger William
b. Johannes Hispanesis
c. John Locke


6. Kindi'den etkilenen Hıristiyan filozof kimdir ?


a. Guillaume d' Auvergne
b. albertus Magnus
c. Hepsi


7. Kindi'nin eserlerini Yahudi filozoflara aynen aktaran talebesi kimdir ?


a. Ebu Hikem
b. Ebu Süleyman Rabi b. Yahya
c. Hallac-ı Mansur



8. Farabi Batı'da hangi Yahudi filozoflar tarafından tanınmıştır?


a. İbn Meserre
b. İbn Gabriel
c. Hepsi


9. Farabi Batılı Yahudiler arasında hangi isimle meşhurdur?


a. Alpharabius - Albumasard
b. Avennasar - Abunazar - Albunasar
c. Hepsi


10. Farabi'nin eserlerinden üç kez Latinceye çevrilen eseri hangisidir ?


a. Tenbih ala Sebili's - Sa'ade
b. Kitabu İhsai'l - Ulum
c. Kitab fi'l - Hatabe



11. Farabi'nin eserlerinden hangisi Alpharabius adıyla tercüme edilmiştir ?


a. Kitabu'l - Mizac
b. Kitabu Meratibi'l - Ulum
c. Kitab fi'l Fususi'l Münteza'a



12. Farabi'nin üç kez İbranice'ye çevrilen eseri hangisidir?


a. Kitabu Kıyas-ı es - Sağir
b. Risale-i fi's - Safsata
c. Kitabu fi'l - Akl ( es Sağir )



13. Farabi'nin Arapça aslı bulunmamış, fakat Katalanca'ya çevrilmiş eseri hangi isimle anılır ?


a. De ortu scientarum
b. Gundissolimus
c. Ketab ha Deat



14. Farabi'nin Allah'ın varlığının ispatı için ortaya koyduğu deliller ve Allah'ın sıfatları hakkındaki yorumu hıristiyan filozoflar tarafından hangi isimle tekrarlanmıştır?


a. Falaguera
b. Cremona
c. Summa Theologia



15. '' Avicenna '' diye bilinen İslam düşünürü kimdir ?


a. İbn Rüşd
b. İbn Sina
c. Farabi



16. İbn Sina'nın eseri '' Assipha '' adıyla Latince'ye çevrilen , '' La Logigue d' Avicenna '' adıyla Fransızca'ya çevrilen, Süryani hıristiyan '' İbnül İbri tarafından Süryanice'ye çevrilen eseri hangisidir ?



a. Kitabu'n - Nefs
b. Kitabu'ş - Şifa
c. Kitabu'n - Necat



17. İbn Sina'yı '' Asil filozof'' diye tanıtan , eserlerinde etkilenen hıristiyan filozof hangisidir?


a. Guillaume d' Auvergie
b. Alexandre de Hales
c. Hepsi



18. İbn Sina'nın hangi yahudi filozoflara etkisi olmuştur?


a. İbn Davud
b. Musa b. Meymun
c. Hepsi



19. Batı'da '' Algazel '' olarak tanınan İslam filozofu kimdir?


a. Gazzali
b. Farabi
c. İbn Rüşd



20. Gazzali'nin Latince'ye çevrilen eserlerinden hangisi yanlıştır?



a. Makasidü'l - Felasife
b. Tehafutu'l - Felasife
c. En - Nefsu'l - İnsani
d. Mizanü'l - Amel



21. Gazzali'nin İbranice'ye çevrilen eserlerinden hangisi yanlıştır?




a. Tehafutu'l - Felasife
b. Makasidu'l - Felasife
c. Mizanu'l - Amel
d. En - Nefsü'l - İnsani



22. Batı dünyası Gazzali'nin hangi tarz görüşlerinden etkilenmiştir?



a. Nominalist
b. Metodik şüpheci
c. Hepsi



23. Modern Batılı filozoflardan Pascal Gazzali'nin hangi görüşünden etkilenmiştir ?


a. '' Kalp gözü teorisi '' sezgicilik
b. '' Bahse girme '' yoluyla Allah'ın ispatı
c. Hepsi



24. Gazzali'den etkilenen Doğu hıristiyan filozofu ve İslam dünyasında '' Ebu'l Ferec '' olarak tanınan Süryani filozof kimdir?



a. İbn Gabriel
b. Bar Herbracus
c. Rabi Yahya



25. Gazzali'nin görüşlerinden '' yaradılış , alemin hadisliği , haşr ve ilahi aşk konularından etkilenen yahudi filozof kimdir?



a. Joseph Albo - Abraham Bibago
b. Isaac Abravanel - Rabbi Mose Almosnino
c. Hepsi



26. Gazzali'nin bazı yahudi ve hıristiyan düşünürlerce tercih edilmesinin nedeni nedir ?



a. Felsefede dini konuları da akılcı bir yaklaşımla savunması ve temellendirmesidir.
b. Tarihi- toplumsal varlık alanının mahiyeti gereği ortaya koyduğu tavır.



27. Batı'da '' Avenpace ya da Avempace '' olarak tanınan İslam filozofu kimdir ?



a. İbn Rüşd
b. İbn Bacce
c. İbn Sina



28. İbn Bacce'nin Latince'ye ve İbranice'ye çevrilen eserlerinden hangisi yanlıştır ?




a. Kitab Tedbiri'l - Mutavvahid
b. Risaletu'l - Veda
c. Kitab fi'l - Hatabe



29. İbn Bacce'nin hıristiyan ve yahudi filozofları tarafından hangi görüşüyle tanınmıştır ?



a. Kelam ve felsefi görüşteki problemler
b. Ruhların ittisali teorisi
c. Felsefi görüşlerin Batı'ya da uyması




30. Latinlerce '' Abubacer veya Aben Tofal '' olarak tanınan en ünlü eseri Hayy b. Yakzan olan İslam düşünürü kimdir?



a. İbn Rüşd
b. İbn Tufeyl
c. İbn Sina



31. Hayy b. Yakzan '' Mihrab '' dergisinde 1923 yılında Türkçe'ye kimin tarafından tercüme edilmiştir ?



a. İbn Bacce
b. Babanzade Reşid
c. Abraham de Balmes



32. İbn Tufeyl 'in ünlü eserinin Hayy b. Yakzan'ı Farça'ya tercüme eden kimdir ?



a. Bediu'z - Zaman Firuzanfer
b. J. Kuzmin
c. Zaraposa



33. İbn Tufeyl 'in eserlerindeki hangi görüşü hıristiyan filozoflara etki etmiştir ?



a. Sulh ve istikrar görüşü
b. Tabi din teorisi
c. Varlık alanı görüşü



34. Hayy b. Yakzan'a İbranice şerh yazan meşhur yahudi düşünür kimdir ?


a. spinoza
b. Daniel Defoe
c. Moise de Narbonne



35. Batılılarca '' Averrose , Averroys , Aben- Rassad, Avenryz, Adveroys , Aben- Rois , Aben - Rust'' adıyla anılan İslam düşünürü kimdir ?


a. İbn Bacce
b. İbn Rüşd
c. Farabi



36. İbn Rüşd'ün hangi eserine İbranice olarak şerh edilmiştir?



a. Cevheru'l Cirmi ve Risale fi İmkaniyeti'l İttisal
b. Kitab fi'l Fahs
c. Zamima



37. İbn Rüşd'ten etkilenen ilk hıristiyan filozof kimdir?



a. Michel Scot
b. Herman I ' Allemond
c. Hepsi



38. Hollandalı en ünlü olan İbn Rüşdcülerden olan rahip
kimdir?




a. Hermann van Riswik
b. Levi Ben Gerson
c. Elie del medigo


39. Latin İbn Rüşdcüler İbn Rüşd'ün görüşlerini nasıl izafe etmişlerdir ?


a. Din kaideleri
b. Felsenin amacı
c. Çifte hakikat



40. İbn Rüşd ünlü eseri '' Faslu'l Makal'da hangi görüşü savunmuştur?


a. Dinin ayrı , felsefenin yani aklın ve bilimin ayrı olmadığını savunmuştur.
b. Tanrı ile insanın bilgisini aynı kategoride ele almasını savunmuştur.



41. İbn Rüşd'ün eserlerinden etkilenen yahudi filozof kimdir?


a. Musa b. Meymun
b. Joseph ben _ Juda
c. Hepsi



42. Yahudi filozoflar İbn Rüşd'ün hangi görüşünü benimsemişlerdir?



a. Haşir ve ruh hakkındaki görüşlerinden etkilenmişler ve haşrin sadece ruhani olduğu ...
b. İnsanlık için ortaya koyduğu iyi niyete dayalı fikirleri




Bu hizmet medineweb.net ailesine mahsustur.alıntı yapılması halinde kaynak verilmesi zorunludur.

hazırlayan nurşen35
17 Aralık 2014 19:50
nurşen35
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA)

İSLAM DÜŞÜNCESİ VE KAYNAKLARI 9. ÜNİTE SORU VE CEVAPLAR


1. İslam'da tarih düşüncesinin önemli bbir ismi olan, Astronomi , Matematik , Fizik , Tıp, Coğrafya , Tarih ve dinler tarihi üzerinede çeşitli eserleri olan ayrıca Harizmce , Soğdca , Arapça , Farsça , Grekçe , İbrnice , Süryanice ve Sanskritçe gibi dilleri konuşan düşünür kimdir ?


a. İbn Rüşd
b. Ebu'l Reyhan Muhammed b. Ahmed el- Biruni
c. Gazzali



2. Biruni'nin Sanskritçe'den Arapça'ya yaptığı çevirilerden günümüze ulaşan eseri hangisidir?



a. Kitabü'ş - Şifa
b. el- Medinetü'l - Fazıla
c. Tercümetü Kitabi Batencel



3. Biruni '' Geçmiş olayları sadece bir kronoloji biçiminde değil, toplum yapıları, dinsel inançlar ve uygarlık açısında incelediği eseri hangisidir ?


a. el- Asarü'l - bakiye
b. Ani'l - Kuruni'l - haliye
c. Hepsi



4. Biruni'nin Tahkik meli'l - Hind eseri hakkınndaki ifadelerden hangisi doğrudur?


a. Gazneli Mahmud'un seferi sırasında yazılmıştır
b. Eserde bir dini atmosferi ve kültür alemini tanıtmıştır
c. Maniheizm ve Hinduizm arasında mukayeseler yapar ve ilmi objektifliğini sürekli korur.
d. Hind medeniyetinin niçin düşüşe geçtiğini tartışır ve Yunan medeniyetiyle karşılaştırma yapılır.
e. Hepsi



5. Hint bilgini Brahmasiddhante adlı eserinde ay ve güneş tutulmalarını Brahmanların mitolojilerine uygun tarzda yorumlayan aşağıdaki bilginlerden hangisidir?


a. Hinduizm
b. Brahmagupta
c. Varamihira



6. Biruni farklı kaynaklardan gelen haberleri akıl ve bilimin verileri çevresinde incelendiğinden dolayı '' Hintliler adit / aditya adlı putun Kartacuk döneminde yapıldığı iddialarına nasıl cevap vermiştir ?


a. Biruni havanın ve yerin nemi olduğu yerde ağaçtan yapılmış bir putun asla bu kadar uzun var olamayacağını belirtmiştir
b. Mitolojik açıklamaları reddetmiş , ilmi açıdan açıklamıştır.
c. Hiçbiri



7. Biruni'nin tarih düşüncesiyle ilgili ifadelerden aşağıdakilerden hangisi görüşlerini yansıtmaktadır ?


a. Geleneksel rivayetçi tarih anlayışından farklılaşarak tarihi akli bir birikim içindedir.
b. Tarihsel rivayetleri eleştirmeyi metodik olarak kullanır
c. Birikimlerini , İslam kültüründen , Hint medeniyetinden , Yunan felsefesinden ve Farabi 'den istifade etmiştir
d. Tarihsel olguların ve farklılıkların ortaya çıkış süreçlerinde sebep - sonuç ilişkilerini kurar
e. Hepsi



8. İslam düşünce geleneğinde Tarih , Felsefe , Matematik ve Tıp alanlarında eserler veren , Ahlak felsefesinde öncülük yapan, Tarihçilik anlayışını Tecaribü'l - Ümem adlı eserinde ele alan düşünür kimdir ?



a. İbn Rüşd
b. İbn Sina
c. İbn Miskeveyh



9. İbn Miskeveyh'e göre tarih anlayışını ifade eden aşağıdaki şıklardan hangisi doğrudur ?


a. Akılcılık , tenkitçilik ve faydacılık prensiplerine bağlı kalınarak yapılan bir tarihçilikte amaç geçmiş olayları doğru tesbit etmek ve açıklamak.
b. Tarihçi olayların tasviriyle yetinmemeli , felsefi görüşle beşeri menfaatler çerçevesinde yorumlamalıdır.
c. Doğadan farklı olarak insanın aklının , ruhunun ve medeni kültürel birikimlerinin de devrede olması sebebiyle dinamik bir süreçtir.
d. Hurafe ve aslı astarı olmayan rivayetleri aktaran tarihçileri ciddi bir şekilde eleştirir
e. Tarih milletlerin sebepler zincirine dayanan belgesidir, bu belgeyle devrin ahlak , iktisat ve toplum psikolojisiyle ilişkileri kurulmalıdır
f. Hepsi



10. İslam düşünürlerinden Tunus'da doğmuş, Abdülmüheymin'den hadis ve siyer , Zevavi'den kıraat , Satti'den fıkıh , Abili'den fıkıh usulü, Fahreddin er- Razi'den kelam ilmi öğrenen Arap dili ve edebiyatı konusunda da dersler alan düşünür kimdir ?


a. İbn Sina
b. İbn Haldun
c. İbn Tufeyl



11. '' Zahiri görünüşü itibariyle eski zamanlardan, devletlerden ve önceki çağlardan meydana gelen olaylardan haber vermekten daha fazla bir şey olmadığını söyleyen '' tarih anlayışını vurgulayan İslam düşünürü kimdir ?


a. İbn Sina
b. İbn Rüd
c. İbn Haldun



12. İbn Haldun'a göre tarih anlayışı ifadesi aşağıdakilerden hangisi doğrudur ?


a. Tarih düşünmek , hakikati araştırmak ve olayların sebeplerini bulup ortaya çıkarmak
b. Olan şeylerin ilkeleri incedir, hadiselerin keyfiyet ve sebepleri hakkındaki bilgi derindir.
c. Tarih asil ve hikmette soylu bir ilimdir
d. İber tarihi olaylardan onların tabiatlarına ve sebeplerine doğru bir düşünce yolculuğu olmaktadır.
e. Mukaddime adlı eserini tarih düşüncesine dair görüşlerini ve Ümran ilmini bilgi ve deney birikimiyle yazmıştır
f. HEPSİ



13. İbn Haldun el- İber 'i altı bölüme ayırmıştır. Eserde II. ve V. ciltlerinde hangi konuyu işlemiştir ?


a. Hz. Peygamber (sav)
b. Hülafa-i Raşidin
c. Abbasiler ve Emeviler
d. Hepsi



14. Ümran ilminin amacı nedir ?


a. İnsanları taklitten kurtarıp daha önce olmuş bitmiş olanla daha sonra olacak olanın anlaşılması konusunda bir bakış açısı kazandırmaktır.
b. Mitolojik açıklamalardan bahseder
c. Akıl ve bilimin verilerini inceler



15. Ümran ilminin konusu hangisidir ?


a. Yeni ve bağımsız bir bilim inşa etmek
b. İnsanın tarih içinde toplumsal varlık oluşunu ve toplumsal değişimi inceler
c. İbn Haldun'un '' İnsanın alışkanlıklarının onun ikinci tabiatı olması'' ifadesinden sosyal ve siyasi yapılara paralel olarak insan tabiatının değişime uğraması.
d. Hepsi



16. İbn Haldun'a göre varlık alemi hangisidir ?


a. Unsurlar alemi
b. Olaylar alemi
c. Hepsi



17. Tarihde ve bugün ortaya çıkan topluluklar insanların ihtiyaçlarını giderme yolları , siyasal yönetimler bunların yükseliş ve düşüşleri şehirlerde üretilen sanatlar ilimler gibi konular hangi alemi oluşturur ?


a. Olaylar alemi
b. Akıl alemi
c. Bilim alemi



18. İbn Haldun'a göre Rivayetçi Tarihçinin özelliği aşağıdakilerden hangisidir ?


a. Rivayetleri tahkik etmeden aktarır
b. Tarihi olaylarda sebep - sonuç ilişkisi kurmaz
c. Tarihi rivayet ilimleri içerisinde ele alır
d. Tarihi olayları tikel olarak ele alır
e. Hepsi



19. İbn Haldun'a göre Ümran ilmine sahip tarihçinin özelliği hangisidir ?



a. Rivayetleri ümran ilmi zemininde tahkik eder
b. Tarihi olaylar arasında sebep - sonuç ilişkisi kurar
c. Tarihi hikemi ilimler içerisinde değerlendirir
d. Tarihi olaylardaki genel ilkeleri tesbit etmeye çalışır
e. Hepsi



20. Toplum halinde yaşamak zorunda olan insanların yaşam formları temelde hangisidir ?


a. Bedevi
b. Hadari
c. Hepsi



21. İbn Haldun fıkıh literatüründen istifade ederek insanların ihtiyaçlarının hangisi olduğunu ifade etmiştir ?


a. Zaruri
b. Haci
c. Kemali
d. Hepsi


22. İnsanın yaşamı için zorunlu olmayan fakat insanın varlığını kolaylaştıran ve insanın gelecek ihtiyaçları bakımından önemli olan ihtiyaçlarına ne denir ?


a. Zorunlu ihtiyaç
b. Haci ihtiyaçlar
c. Kimliğini bulma ihtiyaçları



23. İbn Haldun'un en özgün katkılarından biri hangisidir ?


a. İnsanların temel yaşam biçimleriyle onların, karakterleri arasındaki ilişkiyi gözlemleyip kavramsallaştırmasıdır
b. İnsanların ihtiyaçlarını karşılama biçimleri, alışkanlıklarını ve sonra da karakterini belirlemektir
c. Hepsi


24. İhtiyaçlarını karşılamalarına bağlı olarak oluşturduğu temel özelliklerden hangisi doğrudur ?


a. Özgürlüğe düşkünlük ve güçlü asabiyet
b. Doğal dayanıklı olmaları ve işlerini kendileri görmeleri
c. Cesaret ve iyiliğe daha meyyal olmaları
d. Hepsi


25. İbn Haldun'a göre insanların ihtiyaçlarını karşılamalarının diğer bir yaşama biçimi de Hadari (şehirli ) yaşam biçiminin özelliklerinden hangisi doğrudur ?


a. Bağımlılık ve zayıf asabiyet
b. Rahat yaşama alışmışlık, kırılganlık ve tembellik - korkaklık
c. İş bölümü, iyiliklere duyarsızlık
d. Hepsi


26. İbn Haldun'un '' Tavırlar ( aşamalar ) nazariyesi nedir ?


a. Asabiyetle dini davet arasındaki ilişkiyi analiz eder
b. Tarihi - toplumsal varlık alanının tabi olduğu kurallar bu varlık alanının mahiyeti ve tabiatının zorunlu neticesidir
c. Göçebelerde şehirliler arasındaki bu mücadelenin dairesel ve sürekli olduğunu düşünür



27. Devletin geçirdiği döngüsel aşamalardan hangisi doğrudur ?


a. Kuruluş ve zafer aşaması
b. Gücün şahsileşmesi ve imar dönemi
c. Sulh ve istikrar dönemi
d. Çözülme ve yok oluş devresi
e. Hepsi


28. İbn Haldun Meşşai filozofların taksimini takip ederek felsefi ilimleri hangisi olarak ifade etmiştir ?


a. Mantık ilmi
b. Fizik bilimleri
c. İlm-i ilahi - ilahiyat
d. Matematik ilimleri
e. Hepsi


29. İbn Haldun'a göre felsefeye en çok değer veren millet kimdir ?


a. İranlılar
b. Yunanlılar
c. Hepsi


30. İbn Haldun Ümram ilmini nasıl açıklamıştır ?


a. Tarihi - toplumsal varlık alanındaki değişimleri ve süreklilikleri tesbit etmek
b. Devletin yükseliş ve çöküşlerini açıklamak
c. İnsan ve toplum davranışlarını açıklamak


31. Asabiyet kavramı ne demektir ?


a. Mücadele ruhu
b. Dayanışma ruhu
c. Sahip olma ruhu

Bu hizmet medineweb.net ailesine mahsustur.alıntı yapılması halinde kaynak verilmesi zorunludur.




hazırlayan nurşen35
15 Aralık 2014 20:43
nurşen35
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA)

İSLAM DÜŞÜNCESİ VE KAYNAKLARI 8. ÜNİTE SORU VE CEVAPLAR



1. Yunanca yargılama , ayırt etme anlamına gelen krisis sözcüğünden gelen terim nedir ?



a. Felsefe
b. Mantık
c. Eleştiri



2. Felsefi düşünce nasıl bir düşüncedir ?


a. Mantıksal bir teori
b. Eleştirel bir düşünce
c. Hiçbiri



3. Müslüman düşünürleri tarafından felsefe hangi ifadeyle vurgulanmıştır ?



a. Sırf felsefe yapanlar
b. Felsefeyi dinle uzlaştıranlar
c. Felsefi metodla dini savunanlar
d. Hepsi



4. Kindi , Farabi ve İbn Sina gibi filozoflar müslüman toplumlarda neyi kabul ettirmişlerdir?



a. Felsefeyi dinle uzlaştırmaya çalışmışlardır.
b. Mantıksal düşünce ön plana çıkmıştır
c. İlim konularını daha çok vurgulamışlardır



5. Başlangıçta Felsefeyi red edenler içinde Hanbeli - Zahiri Fıkıh ve Hadis ekolü , Selefiyye , ilk dönem Şia , Malikiler ve Şafiiler neyi savunmuşlardır?



a. İnsanın ihtiyaç duyduğu her şey Kur'an ve hadislerin zahirinde mevcuttur.
b. Kur'an ve Sünnet dışındaki dinle ilgili yorum ve görüşler bi'dattır.
c. Hepsi




6. İlk dönemde felsefi fikirlerin siyasi hareketler kullanılmaya başlanması ve felsefi fikirleri kullanarak dine batıni yorumlar getirenler kimdir ?



a. Hasan Sabbah ve Şiiler
b. Oryantalistler
c. Batılı filozoflar




7. Selçuklu nizamiye medresesinin büyük hocası Gazzali İslam hakkında yorum yapan kelamcılar, filozoflar ve batıni görüşlere sahip kişiler hakkında fikir eleştirileri '' Tehafetü'l Felasife '' adlı eseriyle hangi geleneği başlatmıştır?



a. Harran geleneği
b. Hermes geleneği
c. Tehafüt geleneği



8. Tutarsızlık , yıkım , çöküntü , acelecilik, düşüncesiz sonuç ve istikrarsızlık gibi kelimeler hangi kelimenin anlamı olarak kullanılmaktadır?



a. Felasife
b. Tehafüt
c. Fıkıh



9. Ebu Hamid el- Gazzali tehafüt kelimesinin anlamını nasıl ifade etmiştir?



a. Anlamsız ve acelecilik ve tutarsız düşünce
b. Felsefi ve ilmi tartışmalar
c. Tutarlı bir düşünceye dayanmadan kurulmuş olan fikir yapıları arka arkaya bir şeyin üzerine düşmek, çarpmak , pervanenin lambaya çarpması.



10. Tehafütü'l Felasife'nin anlamı nedir?


a. Tutarlı düşünceler
b. Filozofların tutarsızlığı
c. Fıkıhçıların tutarlılığı



11. Gazzali tehafüt'ünü yazarken diğer bir amacı da nedir ?



a. Halkın inançlarını ve onları tehdit eden fikirlerden korumak
b. Eş'ariliği güçlendirmek
c. Hepsi



12. Felsefenin hakikat arayıcısı ve hakikatin peşine düşmek olduğuna göre Gazzali'nin gayesi nedir ?



a. Batınilikten uzak durmak
b. Fıkıh ilimlerin doğruluğunu araştırmak
c. Hakikatin bilgisine ulaşmak



13. Gazzali'den sonra filozofların yazdığı tehafütlerin ortak gayesi nedir ?




a. Gazzali ile filozoflar arasındaki felsefi tartışmalara hakemlik yapmak
b. Gazzali'den sonra filozoflar büyük bir çalışma yapmadılar
c. Filozoflar en iyi fıkıh düşüncesini bulmaya çalıştılar




14. Felsefi yöntemlerin yaygınlaşıp önemli ölçüde Kelami eserlerin felsefi nitelik taşıdığı dönemde ikinci tehafütü kim yazmıştır ?



a. İbn Sina
b. İbn Rüşd
c. İbn Tufeyl



15. İlimleri mantık, matematik , metafizik , fizik, ahlak ve siyaset olmak üzere altı grupta değerlendiren filozof kimdir ?



a. Gazzali
b. Kindi
c. Farabi



16. İran'ın Horasan bölgesinde Tus şehrinde doğan, 1111 yılında bu şehirde vefat eden , Cürcan'da İslami eğitim alan, hocası Eş'ari ekolünün büyük üstadı İmamu'l Harameyn Ebu'l Meali el- Cüveyni olan Nizamülmülk'ün sarayında siyasi danışman olarak görev alan filozof kimdir ?



a. Ebu Hamid el- Gazzali
b. Hasan Sabbah
c. İbn Sina




17. Gazzali Tehafütü'l Felasife adlı eseriyle Meşşai filozofların metafizik fikirlerini hedef alan filozof hangisidir ?



a. Farabi
b. İbn Sina
c. Hepsi



18. Gazzali'nin Nizamiye medresesinde üç yıl eğitim ve öğretim işiyle uğraşırken hocalığını esnasında yaptığı yorumlar hangisidir?



a. Mevki kazandıran ilim hayatı
b. Mevki terk ettiren ilme çağrı
c. Hepsi



19. Gazzali'nin Tehafüt'ünde filozoflara yönelik eleştirilerini üç meselede tenkid ve küfürle itham etmiş olduğu konular hangi görüşler içindir ?



a. İlahiyyat
b. Tabiiyyat
c. Hepsi



20. Gazzali'nin ikinci eserinde '' Filozofların anlayışlarını kavramadan önce, görüşlerinin yanlışlıklarına vakıf olmak imkansızdır. Dahası bu karanlığa körü körüne taş atmak gibidir'' diye ifade edilen eseri Riyaziyat , İlahiyat , Tabiiyyat ve Mantık olmak üzere dört başlık altında ele alınan eseri hangisidir?


a. Maksadı- Fıkıh
b. Müşkülü - İlim
c. Makasidü'l - Felasife



21. Gazzali'nin tenkit ettiği felsefe hangi felsefedir ?


a. Meşşai felsefesi
b. Tabiatçılık felsefesi
c. Aristo felsefesi




22. Gazzali'nin filozoflara yönelttiği eleştirilere karşı İbn Rüşd'ün ele aldığı eseri hangisidir ?




a. Felasifi - Felasif
b. Tehafütüt - Tehafüt
c. Tehafütül - Felasife



23. Gazzali'nin '' Filozofların tutarsızlığı'' adlı yorumuna İbn Rüşd'ün yorumu ne olmuştur ?



a. İbn Rüşd'ün tutarlılığı
b. Filozofların tutarlılığı
c. Gazzali'nin tutarsızlığı



24. Gazzali'nin Aristo filozoflarını küfürle itham ettiği konu hangisidir ?


a. Cesetlerin haşri
b. Allah'ın cüziyyatını bilmedikleri
c. Alemin kıdemi
d. Hepsi



25. İbn Rüşd'e göre Gazzali'nin filozofları yanlış yorumlamasının nedeni nedir ?



a. İlim konusunda tek düze çalışmalar yapması
b. Filozofların aynı konularda farklı düşünceleri
c. Filozofların Tanrı ile insanın bilgisini aynı kategoride ele aldıklarını zannetmiş olması



26. İbn Rüşd'ü yorumlayan ve Tanrı ile insan ve diğer varlıkların mukayesini doğru bulmayan kimdir ?



a. Gazzali
b. Farabi
c. Devvani



27. İnsanın detaylı düşünmesini öneren Devvani'nin görüşleri hangisidir ?



a. Allah'ın herşeyi icmali ve tafsili bilgisiyle bildiğidir
b. Cüzilerin tümel bilgisi tikelleri bilmesinin ilkesidir
c. Hepsi



28. Gazzali ile başlayıp İbn Rüşd ile devam eden Tehafüt geleneği iki yüzyıl kadar kesintiye uğradıktan sonra kimin tarafından Tehafüt tartışmaları yeniden başlamıştır ?



a. Fatih Sultan Mehmed
b. Farabi
c. İbn Tufeyl



29. Fatih Sultan Mehmed'in yeniden Tehafüt yazılmasını istemesindeki neden nedir ?


a. Karanlığa körü körüne taş atmamak
b. İlmi bilgilerde filozofların bilgisine ulaşmak
c. Felsefi problemler üzerinde tartışma zemini hazırlamak ve eleştirel düşünceyi geliştirmek



30. Gazzali'den sonra felsefe ile kelamı birleştiren kimdir ?


a. İbn Rüşd
b. Devvani
c. Fahreddin Razi



31. Fatih Sultan Mehmed'in Gazzali'nin Tehafüt'üne benzer kitap yazmaları için görevlendirdiği kimdir ?



a. Hocazade Mustafa Muslihuddin
b. Ali Tusi
c. Hepsi



32. Hocazade'nin bazı konularda Gazzali'ye muhalefet eden tehafütüne haşiye yazan kimdir ?


a. Kemal Paşazade
b. Karabaği
c. Hepsi



33. Osmanlının son şeyhülislamının yazdığı '' İbn Rüşd'ün felsefi metodu ve İmam-ı Gazzali ile bazı konulardaki münazarası '' adlı eser kime aittir ?



a. Musa Kazım Efendi
b. Mustafa Muslihuddin
c. Hiçbiri



34. İslam dünyasında yaklaşık 800 yıllık süre içinde tehafüt tarzında yazılan eserlerin konusu aşağıdakilerden hangisidir ?


a. İlahiyat
b. Tabiiyyat
c. Alem ve gök
d. Hepsi



35. Gazzali'nin filozofları tekfir ettiği görüşlerden biridir ?

a. Filozofların ahirette insanın , ruhun dirileceği kabul edip, bedenin dirilişini inkar etmeleridir.
b. Filozofları hiç bir konuda tekfir etmemiştir
c. Hiçbiri



36. Tehafüt geleneği içerisinde olan düşünür hangisidir ?


a. Gazzali
b. İbn Rüşd
c. Ali Tusi ve Hocazade
d. Hepsi





Bu hizmet medineweb.net ailesine mahsustur.alıntı yapılması halinde kaynak verilmesi zorunludur.



hazırlayan nurşen 35
13 Aralık 2014 20:17
nurşen35
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35-ADEMSEVDA)

İSLAM DÜŞÜNCESİ VE KAYNAKLARI 7. ÜNİTE SORU VE CEVAPLAR



1. Bir takım kavram ve anlayışların söz konusu olmadığı zaman dilimlerinde aramakla ortaya çıkan düşünme hatasına ne denir ?


a. Anokranizm
b. Ankorazim

2. Günümüz Türkiye'sinde felsefeye felsefi bir anlam yüklenip yüklenmediği nasıl bir imkan sağlamaktadır ?


a. Osmanlıda kelam bilgilerini anlayabilmek..
b. Osmanlı dönemindeki felsefenin konumunu anlayabilmektir...


3. Osmanlı düşünürü sıfatını hak eden felsefeci, mutasavvıf , kelamcı , fıkıhçı gibi bilginlerin genel tutumu nedir ?


a. Varlığın meydana gelişini bir ilke ile açıklar...
b. Osmanlı düşünürleri deist dünya görüşünü savunurlar
c. Genel dünya algısı ya da çerçevesi içinde sentezleme yoluyla fikir üretmektir..



4. Osmanlı düşünürlerinin genel sabit mekan anlayışı nedir ?



a. Genel çerçeve - Dünya görüşü
b. Ahiret anlayışı - Dünya görüşü
c. Muhabbet - Metanet


5. Şerh ve haşiye geleneği nedir ?


a. Kur'an ilimleri arasında aynı ya da farklı anlama gelenleri ayırdetmek
b. Mevcut bir genel dünya görüşü içinde metinlerin ve metinlerde ele alınan konuların yeniden konumlandırılması
c. Bir davranış üzerinde hüküm birliği



6. Alfred N. Whitehead'in Platoncu felsefeyi şerh eden, açıklayan ve yorumlayan gelenekler nelerdir ?



a. Platon Batı düşünce tarihinde oluşturulan felsefe gelenekleri içinde sürekli yeniden konumlandırılan bir büyük düşünürdür.
b. Geleneklerin hepsi bir şekilde Platon tarafından oluşturulan genel felsefi düşüncenin sınırları içinde kalmaktadır.
c. Hepsi



7. Osmanlı düşünce tarzında önem arz eden disiplin nedir ?


a. Platoncu düşünce geleneği
b. Batı'dan taklit edilmiş felsefe geleneği
c. Mantık ( Aristocu mantık geleneği )



8. Mantık nedir ?


a. Herşeyden önce Allah'ın varlıkları yaratma tarzının yani alemdeki düzenliliğin açığa çıkma tarzıdır...
b. Felsefeci, kelamcı, fıkıhçı ve bazı bilginlerin genel tutumu
c. İmkan dahilinde felsefeyi konumlandırmak...



9. Osmanlı düşünürlerinin temelde bir mimar anlayışıyla hareket ettikleri görülmesinin en önemli kaygısı nedir ?


a. mimari anlayış
b. Planlı çalışma
c. Estetik



10. Vahdet-i vücut ( varlığın tekliği ) anlayışını savunan düşünür kimdir ?


a. İbn Haldun
b. İbnü'r Ravendi
c. Davud el- Kayseri



11. Osmanlının yükseliş ve duraklama dönemlerindeki eserlerin özelliği nedir ?



a. Düşünülür olması
b. Planlı algılanması
c. Metinlerin ele alınması




12. Osmanlı düşüncesinin genel olarak estetik imar kaygısıyla hareket etmesi tüm estetik yapıların genel sorunu nedir ?



a. Belli bir kalıpta olmayışı
b. Kendi içine kapalılık
c. Sadeliğin ön planda olması




13. Mimari tasarımları belirleyen mekansal düşünmenin temel kavramları nelerdir ?



a. Alt ve üst
b. Arka ve ön
c. İç ve dış



14. Osmanlının duraklama döneminde kendisini yeniden fark ettirmeye başlaması hangi modern düşünceyi teşkil etmektedir ?



a. Bizler - Sizler
b. Ötekiler - onlar
c. Ben - Sen ya da Ben - Öteki



15. Osmanlı düşünürlerinin eğitim, bilim, askerlik ve hukuk gibi alanlarda yenilik arayışları ve eski - yeni şeklinde algılamaya başlandıkları sorun nedir ?



a. Farklı bir anlayışa yönlendirme
b. Genel dünya algısı
c. Bilincin kendi içinde bölünmesi sorunu




16. Kelam , tasavvuf ve felsefeyi ortak dil içinde buluşturan ve Osmanlı devletinin ilk medresesinde müderrislik yapan kimdir ?




a. Gazzali
b. Ebu'l el- Hişam
c. Davud el- Kayseri




17. Kayseri el - Davud'un zaman anlayışını dile getiren eseri nedir ?



a. Nihayetü'l - Beyan fi Dirayeti'z - Zaman
b. Eş Şeceretü'l - İlahiyye
c. Muhabbetü'l - Ahvaliye



18. İbn Arabi'nin Füsusu'l - Hikem adlı eserine yazdığı şerh hangisidir ?



a. Vahdet-i Vücut
b. Felasifeyi- Felasif
c. Matla'u Hususi'l Kilem Fima'ani Fususi'l Hikem



19. Mantık , Felsefe ve Astronomi gibi alanlarda eserler yazan düşünür kimdir ?



a. İbn Tufeyl
b. Bedreddin Simavi
c. Muhammed Afgani




20. Felsefe , Tasavvuf ve Kelam alanlarını kapsayan Bedreddin Simavi'nin eseri nedir ?



a. Var mı ötesi
b. Varisidat
c. Varidat



21. Eğitimini hem akli hem de Felsefe , Mantık, Astronomi ve Matematik ilimlerle tamamlayan Osmanlı Devletinin ilk Şeyhülislamı kimdir ?



a. Gazzali
b. Molla Fenari
c. Şeyhülislam Caferi




22. Molla Fenari'nin eseri olan Şerh-i İsagoci hangi esere yazılmış şerhdir ?




a. er - Risaletü'l - Esiriyye fi'l - Mizan
b. er - Nihayetü'l - Beyan
c. el - Dirayeti'l - Mekan




23. Miftahu'l - Gayb adlı tasavvufi esere şerh yazan kimdir ?



a. Bedreddin Simavi
b. Molla Fenari
c. Sadreddin Konevi




24. Kayseri Davud , Bedreddin Simavi ve Molla Fenari'nin savundukları ortak görüş aşağıdakilerden hangisidir ?




a. Harran geleneği
b. Batı tarzı gelenek
c. Vahdet-i Vücud




25. Hocazade , Kemal Paşazade , Muhammed Karabaği , Müeyyedzade , Yahya Nevi Efendi ve Mestçizade Abdullah Efendi Osmanlı döneminde hangi geleneğin temsilcileridir ?




a. Tehafüt geleneği
b. Meşşai geleneği
c. Aristocu geleneği




26. Osmanlı entellektüellerin gözünde en büyük Türk filozofu hangisidir ?


a. Hocazade
b. Mehmet Ali Ayni
c. Hepsi




27. Kemal Paşazade'nin '' Haşiye Ale't Tehafüt adlı eserini Türkçe'ye çeviren kimdir ?



a. Kayseri el- Davud
b. Ahmet Arslan
c. Sadeddin Simivi



28. İbn Sina'nın görüşlerini özetleyen ve eski - yeni kelamcıların filozofları yanlış anladığını ileri sürmesi dolayısıyla Tehafüt geleneğine katkıda bulunan kimdir ve eseri nedir ?



a. Molla Lütfi - Risale fi Tahkiki Vücudi'l Vacib
b. Molla Fenari - Fususi'l Hikem
c. Kayseri el- Davud - Nihayetü'l Beyan




29. Bilimleri tasnif etmesi ve onları tanımlamaya çalışması açısından hem klasik ilimler tasnif geleneğini sürdürür ve yaşadığı dönemde ilim zihniyetini sergileyen aşağıdakilerden hangisidir , eseri nedir ?



a. Molla Fenari - Fususi'l Hikem
b. Kemal Paşazade - Ale't Tehafüt
c. Molla Lütfi - Mevzuatü'l Ulum



30. Kuramsal tartışmaların genel çerçevesinin çizilmesi ve pratik dini hayat içerisinde ilimlerin konumlandırılması ne demektir ?



a. Kendi çapında gelişmişlik
b. Mantık çerçesinde hareket etmek
c. Estetik imar kaygısı



31. Klasik düşünürleri arasında geçit ( dehliz ya da dihliz ) kavramına en fazla vurgu yapan İslam filozofu aşağıdakilerden hangisidir ?



a. Gazzali
b. Aynü'l kudat Hemedani
c. Hepsi




32. Osmanlının toplumsal , kurumsal yapısında ve idari kararlarında ortaya çıkan büyük zafiyet - bozulma öncelikle bu alanlarda düşünürlerin eleştirel görüşler geliştirmesine ve çözüm arayışlarına girmesine yol açan eserler aşağıdakilerden hangisine aittir ?



a. Gelibolulu Mustafa
b. Koçi Bey
c. Hepsi




33. Osmanlının güçlü zamanlarında uygulanan kurallara geri dönüş şeklinde dillendirilmesi nostaljik bilincin ortaya çıktığını eski - yeni nasıl kazandığını gösterir ?


a. İkili bir zamansal görünüm
b. Batılı görünüm kazanması
c. Hiçbiri



34. '' Öncelikle akli ilimlerin öğrenilmesi ve bu bilgiler ışığında nakli ilimlerin kavranması gereklidir '' diye epistemolojik teşhis kime aittir ?



a. Bedreddin Simavi
b. Ahmet Arslan
c. Katip Çelebi




35. Katip Çelebi'nin eseri aşağıdakilerden hangisidir ?


a. Mizanu'l - Hak
b. Keşfu'z - Zunün
c. Hepsi




36. Aslen Avrupalı olan ve çok sayıda Batı - Doğu dilini bilen, ilk matbayı kuran, İslam'ın üstünlüğünü savunan , Risale-i İslamiye eserinin sahibi mühtedi kimdir ?


a. Gazzali
b. İbrahim Müteferrika
c. Molla Lütfi




37. Osmanlının yenileşme çalışmasında mekan algısının değişmeye başlamasıyla Felsefe , Bilim , Sanat ve Mimaride ortaya çıkan değişim nedir ?



a. Bölünmüş ( yatay ) bilinç
b. Dağılmış ( düz ) bilinç
c. Eklenmiş ( eğik ) bilinç




38. Mustafa Sami , Şinasi, Sadık Rıfat Paşa , Safvet Paşa , Ahmet Cevdet Paşa gibi düünürlerin ortak özellikleri nedir ?



a. Osmanlıda Batı tarzı öne çıkarmışlardır
b. Osmanlının gelişmesini engellemişlerdir
c. Osmanlıda yenileşme ( reform ) hareketine destek vermeleri



39. Zeminin kendisini salt zihni maddi ve ilmi düzeyde belirlenebilir bir şey olarak kabul edilen düşünme tarzına ne denir ?



a. Metafizik
b. Fizik
c. Mantık




40. Osmanlı düşüncesinin son tarihsel dönüşümü neyi temsil eder?



a. Doğrudan modern metafiziğe geçiş
b. Klasik metafizikten , modern metafiziklere geçiş
c. Modern metafizikten , klasik metafiziklere geçiş




41. Materyalizm, Evrimcilik , Feminizm ve Ruhçuluk gibi felsefi akımlar bir felsefe araştırma ve anlamdırma çabasının ötesinde hangi değeri üstlenir ?



a. Kurtuluş Teolojisi
b. Kurtulma Teknikleri
c. Kurtuluş Terminolojisi




42. '' Allah'ı inkar edip, bütün olan şeyleri tabiat yapar diyenlere Allah'ın adını tabiat koymuşlar, çare yok bir Allah'a muhtacız '' diye ifade eden Osmanlı düşünürü kimdir ?




a. Gazzali
b. Kethüdazade Mehmet Arif Efendi
c. Kayserili Ahmet Efendi




43. Metafiziksel felsefelerin önde gelen Osmanlı düşünürü kimdir ve Mustafa Şekip nasıl temsil etmiştir ?



a. Baha Tevfik - Materyalist yaklaşım
b. Şehbenderzade Filibeli Ahmet Hilmi - Ruhçu yaklaşım
c. Rıza Tevfik - Pozitivist yaklaşım
d. Ziya Gökalp - Sosyolojik yaklaşım
e. Mustafa Şekip - Sezgici yaklaşım
f. HEPSİ




44. Metafizik olarak Felsefe yapmayan Batı düşüncesi ile irtibat halinde İslam düşüncesine katkıda bulunan düşünür aşağıdakilerden hangisidir ?



a. M. Şemsettin Günaltay
b. Elmalılı Hamdi Yazır
c. Mehmet Akif
d. Namık Kemal
e. Fatma Aliye ve Emine Semiye
f. HEPSİ













Hazırlayan nurşen35..

Bu hizmet medineweb.net ailesine mahsustur.alıntı yapılması halinde kaynak verilmesi zorunludur.
04 Aralık 2014 04:41
EyMeN&TaLhA
Cevap: İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ soru ve cevaplar (nurşen35)

6. ÜNİTE



1-batılı yazarların politik pan islamizm'in kahramanı olarak gördükleri islam düşünürü kimdir?

A-muhammed abduh

B-cemaleddin afgani

C-İsmail hakkı İzmirli



2-muhammed abduh ve cemaleddin afganinin Müslümanları batının sömürgeciliğine karşı harekete geçirmeyi hedefledikleri arapça çıkardıkları gazetenin adı nedir?

A-el urvet el vuska

B-ceride-i havadis

C-mizan


3-cemaleddin afganinin materyalistlere karşı yazdığı eserin adı nedir?

A-er redd aled-dehriyyin

B-er redd aled materyalizm

C-er redd aled modernizm


4-ingilizlerin sömürgesi altındaki Müslüman topraklarına girmesi yasaklanan islam düşünürü kimdir?

A-muhammed abduh

B-cemaleddin afgani

C-babanzade Ahmet naim


5-müslüman hayırseverler cemiyetinin kuruyucularından olup arapça eserleri canlandırma cemiyetini kuran islam düşünürü kimdir?

A-Mehmet akif Ersoy

B-muhammed ikbal

C-muhammed abduh



6-akli delillerin imanı zayıflatmayıp aksine güçlendireceğine ve düşünme sanatı ve bilimi olan mantığın değerini tam olarak kavramanın İslam kelamı için zorunlu olduğunu savunan islam düşünürü kimdir?

A-muhammed ikbal

B-cemaleddin afgani

C-muhammed abduh


7- muhammed abduh'a göre akıl nedir?

A-nassın yardımı olmaksızın iyiyi kötüden ayırabilme

B-nassın yardımı ile iyiyi kötüden ayırabilme

C-nassın yardımı olmaksızın iyi işler yapma


8-kimin tarafından dinde ıslahat hareketinin ahlakta reform amacını gerçekleştirmeye yarayacak bir araç olarak görülmüştür?

A-İsmail hakkı izmir

B-nurettin topçu

C-muhammed abduh



9-dinin çağrı yolunu akıl olarak gören ve dini fikirleri akılcı ve bilimsel olan islam düşünürü kimdir?

A-muhammed abduh

B-cemaleddin afgani

C-İsmail hakkı İzmirli



10-2. abdülhamidin tahttan indirilmesi için fetva veren islam düşünürü kimdir?

A-Elmalılı hamdi yazır

B-İsmail hakkı İzmirli

C-muhammed abduh


11-ahmet naimin üzerinde tartışılan eseri hangisidir?

A-ilmi mantık

B-kırk hadis

C-islamda davayı kavmiyye



12-tbmm tarafından hadis tercüme ile görevlendirilen islam düşünürü kimdir?

A-Elmalılı hamdi yazır

B-babanzade Ahmet naim

C-İsmail hakkı izmirli



13-babanzade Ahmet naime göre sorunlara çözüm ne ile mümkündür?

A-yeniden yenilenerek islamın ilkelerine sarılmak

B- ıslahatlara yönelmekle

C-ilim meclisleri açmakla



14-mehmet akif ersoyun İslamcı düşünceye geçişi kim vasıtası ile olmuştur?

A-muallim naci

B-muallim nadi

C-muallim hadi


15-mehmet akif ersoyun sanat sanat için değil sanat cemiyet içindir teması hangi eserinde okuyucu tarafından görülür?

A-safahat

B-tefsiri şerif

C-hadisi şerif




16-akif düşüncel manada başlangıçta.................. sonraları ise....................düşüncel içeriğe yönelmiştir?

A-selefi -sufi

B-sufi -selefi


17-elmalının TBMM kararıyla yayınladığı eser hangisidir?

A-hak dini kuran dili

B-hak dili kuran dini

C-hak dini kuran dini




18-sanatçı kişiliği daha çok hattatlığında ortaya çıkan ve musikiye aşina olan islam düşünürü kimdir?

A-Mehmet akif Ersoy

B-Elmalılı hamdi yazır

C-babanzade Ahmet naim


19-dini endişelerle pozitif ilimlerin önüne engel konulmaması gerektiğini savunan islam düşünürü kimdir?

A-Elmalılı handi yazır

B-muhammed ikbal

C-Mehmet akif Ersoy



20-hilafetin kutsal olmadığı görüşü kime aittir?

A-İbrahim hakkı İzmirli

B-muhammed ikbal

C-Elmalılı hamdi yazır


21-elmalılı hamdi yazır hangi eserinde Allahın kendisini affetmesini talep etmiştir?

A-metalib ve mezahib

B-istincai ve istikrat

C-hak dini kuran dili



22-elmalılı hamdi yazır dinle çatışan filozofları nasıl tanımlamıştır?

A-mutlak olarak dinle çatışan filozoflar gerçeğe ulaştıklarından değil gerçeği kavrayamadıklarından bu tavır içine girmişlerdir

B-mutlak olarak dinle çatışan filozoflar gerçeğe ulaşmamış fakat geçeği kavramış kişilerdir..



23-eskiler şahsiyet yaratırlardı,biz ise ahlak kitapları okuyucuları yaratıyoruz diyerek yakınan islam düşünürü kimdir?

A-İsmail hakkı İzmirli

B-muhammed ikbal

C-hilmi ziya ülken



24-islam dünyası uykudadır sözüyle üzüntüsünü dile getiren islam düşünürü kimdir?

A-Mehmet akif Ersoy

B-nurettin topçu

C-muhammed ikbal


25-modernlik ve geleneği birbiriyle uzlaştıran,doğu ile batı arasındaki uçurumu avrupadaki rahat bir ömür fırsatının yanında bu kıta uygarlığının günden güne çöküntüye kaydığını belirten islam düşünürü kimdir?

A-muhammed ikbal

B-Mehmet akif Ersoy

C-Elmalılı hamdi yazır


26-esra hodi hangi islam düşünürün eseridir?

A-kindi

B-faRAbi

C-muhammed ikbal


27-muhammed ikbali etkileyen iki düşünür kimlerdir?

A-Mevlana-niethzsche

B-Mevlana -Farabi



28-hilmi ziya özkan aşağıdakilerden hangi düşünceyi savunmuştur?

A-toplumsal sorunların düşünce alanında büyük akademik çalışmalara engel olacağını

B-toplumsal sorunların düşünce alanında zenginlik katacağını

C- hiçbiri


29-sosyoloji ile felsefe birlikte ,aynı paralelde yürümelidir .sosyolojinin ancak felsefe temeline dayanılarak kurulabilceğini kabul eden islam düşünürü kimdir?


A-muhammed ikbal

B-nurettin topçu

C-hilmi ziya ülken



30-nurettin topçunun önemli düşünce sisteminden biri olan isyan ahlakından kasıt nedir?

A-nizam yıkıcı ihtilal ve anarşiyi değil iradenin kendi içinde bulunduğu şartlara boyun eğmemek

B-anarşiye boyun eğmektir

C- mükemmelliğe giden yolun önündeki engele karşı çıkmamak



31-sarbonnede felsefe alanında doktora yapan ilk türk öğrenci kimdir?

A-nurettin topçu

B-muhammed ikbal

C-hilmi ziya ülken




32-islam dinin özü ve esası ahlaktır.nurettin topçuya göre islam ahlakının 3 temel esası nedir?


A-hürmet,merhamet,hizmet

B-sabır ,şükür,af

C-adalet,eşitlik



33-nurettin topçuya göre ahlak nedir?

A-insan hareketlerinin metafiziğidir

B-nefstir

C-insanın karakterdir




34-nurettin topçuya göre tasavvuf nedir?

A-dinde dogmatizmi reddeden, dini aktif bir güç ve hareket haline getiren, islamın ahlaki özünü mistik tecrübenin konusu yapan derin bir felsefi yaşayıştır

B-dini ayin


35-tasavvufu hz muhammedin samimi tarikatının adı olduğunu belirten ve kalp eğitimi olarak gören düşünür kimdir?

A-muhammed ikbal

B-nurettin topçu

C-Mehmet akif Ersoy




36-islam istikbalimize yerleşecek ve islamın vaat ettikleri isimli eserlerin yazarı kimdir?

A-nurettin topçu

B-roger garaudy

C-İsmail hakkı izmirli


37-roger garaudy Müslüman olduktan sonra hangi ismi almıştır?

A-reca carudi

B-rica carudi

C-reca karudi



38-roger garaudy çalışmalarını daha verimli hale getirmek için ne yapmıştır?

A-unescoya bağlı medeniyetlerin diyaloğu için milletlerarası enstitüyü kurmuştur

B-milletler arası islam medeniyetini kurmuştur


39-roger garaudy'e göre günümüzde insan ........................................... için vardır.bilimsel sosyalizm dedikleri de bu bozuk iktisat anlayışının bir uzantısıdır.


A-yalnızca yemek ve yalnızca içmek için vardır

B-yalnızca üretmek ve yalnızca tüketmek için vardır



40-roger garaudye göre büyüme sadece ............................değil ........................dir.


A-iktisadi ve siyasi bir fenomen değil her şeyden önce bir iman fenomenidir

B-iktisadi ve siyasi bir fenomendir




HAZIRLAYAN=ADEMSEVDA

Bu hizmet medineweb.net ailesine mahsustur.alıntı yapılması halinde kaynak verilmesi zorunludur.
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.