04 Temmuz 2018 20:57 | |
mehmet akif2 | Anayasada düzenlenen kamu tüzel kişileri |
04 Temmuz 2018 20:55 | |
mehmet akif2 | ![]() |
04 Temmuz 2018 20:52 | |
mehmet akif2 | MERKEZDEN VE YEREL YÖNETİMİN FAYDALARI VE ZARARLARI |
04 Temmuz 2018 11:33 | |
mehmet akif2 | Hukuk devleti: Hukuk devleti ilkesi de Almanya’da ortaya çıkmış Fransa’da geliştirilmiştir. Hukuk devleti yönetilenlere karşı hukuk kurallarıyla bağlı olan devlettir. Hukuk devleti ilkesinin unsurları şunlardır: Yasama ve yürütme işlemlerinin yargısal denetimi Temel hak ve özgürlüklerin güvence altına alınmış olması Kanunların Anayasaya uygunluğunun yargısal denetimi Kanuni idare ilkesi Devlet faaliyetlerinin belirliliği ilkesi Kanuni hâkim güvencesi ve mahkemelerin bağımsızlığı Kuvvetler ayrılığı İdarenin mali sorumluluğu Yasaların genel olması ve anayasaya uygunluğu Adil yargılanma hakkı |
04 Temmuz 2018 11:31 | |
mehmet akif2 | ![]() |
04 Temmuz 2018 11:28 | |
mehmet akif2 | İdare Hukukunun Alanının Belirlenmesi Kamu Gücü Ölçütü: İdarenin kamu gücü kullanarak yaptığı işler idare hukukuna tabidir ve bu işlemlerden doğan uyuşmazlıklar idari yargıda görülür. Kamu Hizmeti Ölçütü: Kamu hizmetleri, idare organlarının sağlık, eğitim, ulaşım gibi alanlarda verdikleri hizmetlerdir. Tekel olması zorunlu değildir, amaç kamu yararıdır. |
04 Temmuz 2018 11:23 | |
mehmet akif2 | İdare Hukukunun Özellikleri Genç bir hukuk dalıdır. Tedvin ( kodifiye ) edilmemiştir. ( metinleştirilmemiştir ) İçtihatlara dayanır.( kurallar yasa koyucu tarafından oluşturulmamıştır. ) Kamu yararı düşüncesi egemendir. İdare hukuku uygulamalarından doğan uyuşmazlıklar idari yargıda çözümlenir. Temel işlevi idareyi hukuka bağlamaktır. Statü hukukudur ( devletin kuralları geçerlidir. ) İdare hukuku dinamik bir hukuk dalıdır. İdare hukuku bağımsız bir hukuk dalıdır. İdare hukukunun işlemleri tek taraflıdır. |
04 Temmuz 2018 11:19 | |
mehmet akif2 | İdari fonksiyonun özellikleri şunlardır: İdari işlemler ve eylemlerle yerine getirilir. Kamu gücü kullanılır İdare tek taraflı ve icrai karar alma yetkisine sahiptir. Bireylerle eşitlik söz konusu değildir. Sürekli bir devlet fonksiyonudur. Kendiliğinden harekete geçer. Bireylerle doğrudan ilişki kurar. |
24 Mayıs 2018 12:24 | |
mehmet akif2 | 24 Aralık 2017 se yayımlanan 696 Sayılı KHK Madde 81 ile; ARTIK TÜTÜN ve ALKOL PİYASASI DÜZENLEME KURUMU YOK. Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu kapatılmıştır. Bilindiği üzere Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanuna göre Düzenleyici ve Denetleyici Kuruluşlarımız arasında sayılmaktaydı. III Sayılı Cetvelde yer almaktaydı. |
24 Mayıs 2018 12:23 | |
mehmet akif2 | 24 Aralık 2017 de yayımlanan 696 Sayılı KHK Madde 73 ile; ARTIK ŞEKER KURUMU YOK. Şeker Kurumu Kapatılmıştır. Bilindiği Üzere Şeker Kurumu 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa göre Düzenleyici Denetleyici Kurum sayılmamış yani III Sayılı Cetvelde yer almamasına rağmen Bağımsız idari otoritelerden sayılmaktaydı. |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم , بسم الله الرحمن الرحيم Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz. Gerçekten Allah, bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir. (İnsan-30) | عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال Ademoğlunun bir dere altını olsa ikincisini ister. Onun ağzını topraktan başka bir şey doyurmaz. | Me’yus olmayınız. Her dert, -Ne olursa olsun- dermanı mümkündür. Arayınız, bulunuz. - (Söz - 255) |
|