28 Ocak 2024 23:21 | ||
Hâdimul İslam |
Ayetlerle desteklenmiş hadislerle örneklenmiş nefis çok özenli bir çalışma Allah razı olsun![]() | |
25 Aralık 2010 22:24 | ||
NUR |
Güzel bir çalışma olmuş elinize sağlık..Verdiğiniz son hadis tesellimiz inş ... Bela ve musibetler konusuna gelince geçen gün öğrendiğim anektodu paylaşayım:Bizler başımıza bir bela, musibet, hastalık isabet ettiğinde hemen ''ya rabbi bu sıkıntıyı /hastalığı hemen benden gider '' diye dua etmemeliymişiz.Hz. Eyüp gibi '' Bu hastalık benim vücudumda görevini yaptıktan sonra onu benden gider ''diye dua etmeliymişiz.Doğru dua etmek te çok önemli vesselam.. | |
25 Aralık 2010 18:28 | ||
BEDİİ HAMİT | Sakat doğan çocuklar, geri zekalı olarak doğan çocuklar veya kanser hastalığına yakalanıp, acı çeken çocuklar..... BAKARA-216 Olur ki hoşunuza gitmeyen bir şey, sizin için hayırlıdır ve olur ki, sevdiğiniz şey de sizin için bir şerdir. Allah bilir de siz bilmezsiniz. Çocukların başına gelen bela ve musibetler belki de onların faydalarınadır. Onun sakat veya hastalıklı olarak doğması veya sonradan bu musibete yakalanması belki de onlar için şer değil,hayır amaçlı olabilir. KAMER-49- Biz her şeyi belirli bir plan uyarınca yarattık (Şüphesiz Biz her şeyi bir ölçüye göre yaratmışızdır. Muhakkak ki Biz her şeyi bir kaderle, bir ölçü ile yarattık.) KASAS: 68- Rabb'in dilediğini yaratır, seçer. Seçim onlara ait değildir. ,Allah onların ortak koştuğu şeylerden uzaktır, yücedir. (Evet KASAS ayeti net ve açık ki, seçim ve seçme Allahın kendisine ait olmaktadır. Bize ait değil. Allah Bize sormadı .Dünyaya gelirken kız mı yoksa erkek mi gelmek istersin, zengin veya fakir bir ailede mi doğmak mı istersin, japon veya mucusi veya hristyan bir toplumda mı gelmek istersin veya hastalıklı sakat mı gelmek istersin ? ) Bebek veya çocuklara gelen musibetlerle çocuklar denenmez. Aileleri denenir. Aileleri yoksa yakın akrabaları , yoksa da çevredekiler yani toplum denenir. Bir tıp doktoru bana şöyle bir soru sormuştu. İki yaşında olup da, kansere yakalanan çoçukları gördükçe, O'nun soruları ile karşılaşıyorum. Mesela : ALLAH insanları deniyorsa, iki yaşındaki bir çoçuğu neden deniyor ? İmtihan nefse hakimiyet ve sabır noktasındaysa, akli melekesi dahi olmayan çoçukda nefsin sınanması da ne demek? Denediği ailesi ise, bu sefer islamiyetin özünde anlatılan esaslara ters değil mi? Hani islamiyette kimse kimsenin suçunu yüklenmezdi. Vs, vs. vs... KENDİSİNE VERDİĞİM CEVAP ŞÖYLEDİR. Akıllara ve zihinlere takılan bir sorudur bu. Allahın Süphan özelliğidir. Yani asla yaptığı işlerde zerre kadar yanılmaz kusur ve hata etmez herşeyi ile pekala güzel ve dosdoğru olacak şekilde yaratır. Hata varsa o da bizim beynimizde düşünce yeteneğimizde hata vardır ki, ancak bu şekilde sorduğumuzda cevabını da kendimize göre kendimiz verebiliyoruz. Peki o halde sorunuza soru ile karşılık verip, şöyle sorayım.Allah insanları deniyorsa iki yaşındaki çocuğu nasıl deneyebilir ? Veya Anne ve babasına emanet edilmiş, zeka geriliğinde olan insanlar da aramızda var. Niçin yaratılmış olabilir. Bunlarda imtihan edilme gayesi var mıdır ? Bakın siz cevabını vermişsiniz bile denenen iki yaşındaki çocuk değil başta ailesi ve ondan sorumlu olacak ( Ona yardım edebilecek ) tüm insanların denenmesidir bu. Hani islamiyette kimse kimsenin suçunu yüklenmezdi. Demişsiniz hangi suç bu ? Siz bunu veya bahsettiğiniz o doktor bu şekilde mi yorumlayıp değerlendiriyor ? Dikkat ! O çocuk o hastalıktan öldüğünde gideceği yer cehenem olabilir mi ? Cennet ehlidir o . Hem de sınanmadan ( acılarına çektiğine karşılık olarak ) cennete girer ki, insanları sınamaya vesile olarak gönderilmiştir. Herhangi bir suça karşılık değil. Tegabün- 15 ayeti: Doğrusu mallarınız ve çocuklarınız sizin için bir imtihandır: büyük mükâfat ise allah'ın yanındadır. O halde gücünüz yettiğince Allah'a isyandan kaçının. Evet sorunuza cevab verildi sanırım. Kuran cevabladı ben değil Bu bir imtihandır . Peki kime ? ------------------------------------------------ Bebek veya çocuklara gelen musibetlerle çocuklar denenmez. Aileleri denenir. Aileleri yoksa yakın akrabaları, akrabaları yoksa da çevredekiler yani toplum denenir. Çocuklara gelen bu gibi musibetler aslında kendilerine gelmez. Ailesine ,yakın akrabasına, topluma kısacası tüm insanlığa gelmiştir. Bu gibi çocuklara gösterilecek sabır, merhamet, şefkat ve her türlü yardımda bulunmakla başta aileleri olmak üzere tüm insanlar hayır işlemiş olurlar. İşlenen salih ameller olarak, ahirette kendilerine sevap olarak döner, günahlarına da kefaret olur. Aksi de olabilir. Onlara sabretmeyip ,şefkatte bulunmamak, horlamak, onlara yardım etmemek, ilgisiz olmak imtihanı kaybettirir. Bütün bunlar Ahirette size kötü amel olarak döner. Sonuç olarak söylenebilir ki, Çocukların musibetler karşısındaki acısı ile kendileri değil, çevredeki insanlar (Ana- Baba, vs kişiler ) çok çetin bir imtihanla denenir. Ona yapılacak veya yapılmayacak her türlü yardımla. Kimlerin yapacağı, kimlerin yapmayacağı ile denenirler. En azından ona hayır duası yapıp yapmayacağı ile denenirler. Çocuğun günahı olmadığı için çektiği bu acı ve ızdraplar günahlarına kefaret değil, cennetteki derecesinin yükselmesine vesile olur. ( Çektiği acıların karşılığı olarak ) Bu konuyu Sevgili Peygamberimizin bir başka hadisi ile noktalayalım: "Ne acaiptir müminin işi! Gerçekten onun her işi hayırdır. Bu hal, müminden başka hiçbir kimse için böyle değildir. Eğer ona sevinç verici bir şey isabet ederse şükreder. Bu da kendisi için bir hayır olur. Eğer ona zarar ve ziyan verecek bir şey isabet ederse sabreder, bu da kendisi için hayır olur. BEDİİ HAMİT [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] | |
25 Aralık 2010 17:36 | ||
BEDİİ HAMİT | Şura 30 Başınıza gelen herhangi bir musibet, kendi ellerinizle işledikleriniz yüzündendir. (Bununla beraber) Allah çoğunu affeder. ENBİYA-35. .....Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz Çocukların Musibetler karşısındaki acısı Çocuklara ve masumlara gelen musibetlerde ilahi hikmet nedir ? Çocuk hatta bebeklere gelen musibetler neyin karşılığıdır ? Ellerinin işlediği günahların karşılığı deseniz olamaz. İmtihan ve sabır deseniz o da olamaz. | |
25 Aralık 2010 16:42 | ||
BEDİİ HAMİT | Alıntı:
Allah razı olsun kardeşim, Allah bizleri musibetler karşında hz eyyübün sabrı gibi tahammül gücü versin ve bizi bu imtihanıyla başarılı kılsın Çocukların Musibetler karşısındaki acısı Çocuklara ve masumlara gelen musibetlerde ilahi hikmet nedir ? Çocuk hatta bebeklere gelen musibetler neyin karşılığıdır ? Ellerinin işlediği günahların karşılığı deseniz olamaz. İmtihan ve sabır deseniz o da olamaz. devamla yazacağım | |
24 Aralık 2010 22:41 | ||
sitemim | Çok istifade edebileceğim şahane bir ders olmuş.Elleriniz dert görmesin inş..Tşkler... | |
24 Aralık 2010 17:37 | ||
BEDİİ HAMİT | Muminlere İsabet eden her musibet ( Hastalık vs gibi ) mutlaka işlenen günahların karşılığı değildir.Sabır imtihanıyla denenmesi üzerine de gelebilir. Örnek, Peygamber efendimizin ne günahı vardı da, son günlerinde hastalık ona erişti ve son nefesini ağrı ve acılarla bu hastalığın pençesinde verdi. O HALDE DÜNYADA İKEN TEDAVİSİ MÜMKÜN OLMAYAN AMANSIZ HASTALIĞIN PENÇESİNE DÜŞENLER ( KANSER, MS HASTALIĞI GİBİ ) çok şiddetli bir şekilde imtihan edilirler.Çektikler her acı karşında Hz eyyübün sabrı gibi sebat edip, Allaha hamd ediyorlarsa ve diyorlarsa ki, (Biz allaha aidiz ) (BAKARA-156. Onlar; başlarına bir musibet gelince, “Biz şüphesiz (her şeyimizle) ALLAHa aidiz ve şüphesiz O’na döneceğiz” derler.) Günahları varsa silinip kefaret olabileceği gibi, ( Şayet yoksa da ) derecelerinin artmasına da sebeb olur. SORU: Hz Eyyüp peygamber ne ile nasıl denenmişti ? Musibetlere sabır ve hamd ile demeyecek miyiz ! İŞTE MÜMİNLERE ÖRNEK KUL OLARAK HZ EYYÜPÜN ( AS ) SABRI Kuran'da dört yerde Hz. Eyüp'ten bahsedilir ve onun sabrı müminlere örnek olarak gösterilir. ALLAH'tan vahiy alan seçilmiş bir kul olan Hz. Eyüp (Nisa Suresi, 163), ciddi bir hastalığa yakalanarak sıkıntı çekmiştir. Ancak içinde bulunduğu her türlü ağır şartta daima sabrı ve ALLAH'a olan güveni ile öne çıkmıştır. ALLAH onun bu vasfını tüm müminlere örnek olarak gösterir: ... Gerçekten, Biz onu sabredici bulduk. O, ne güzel kuldu. Çünkü o, (daima ALLAH'a) yönelip-dönen biriydi. (Sa'd Suresi, 44) Hz. Eyüp yakalandığı hastalığın yanısıra bir de şeytanın olumsuz telkini ile karşı karşıya kalmıştı. Ancak Hz. Eyüp bu sıkıntısını samimi olarak ALLAH'a açmışve O'ndan yardım dileyerek dua etmiştir: Kulumuz Eyyub'u da hatırla. Hani o: "Herhalde şeytan, bana kahredici bir acı ve azab dokundurdu" diye Rabbine seslenmişti. (Sad Suresi, 41) Bir başka ayette, Hz. Eyüp'ün içli duasından şöyle söz edilir: Eyüp de; hani o Rabbine çağrıda bulunmuştu: "Şüphesiz bu dert (ve hastalık) beni sarıverdi. Sen merhametlilerin en merhametli olanısın." (Enbiya Suresi, 83) 4-Musibetler her zaman günahkarlara gelmez masumlara da gelir. Buradaki amaç yine sabır imtihanıdır. Bir bela, bir musibetten çekininiz ki, geldiği vakit yalnız zalimlere mahsus kalmayıp masumları da yakar. ( Enfal-25 ) 5-Musibetler insana hayır amaçlı da verilebilir. Yani musibet gibi görünenler aslında bizim hayrımıza verilmiş olabilir.Lakin biz onu bilemeyiz. . Yine sabırla karşılayacağız. BAKARA-216:......Olur ki hoşunuza gitmeyen bir şey, sizin için hayırlıdır ve olur ki, sevdiğiniz şey de sizin için bir şerdir. ALLAH bilir de siz bilmezsiniz. Çocukların Musibetler karşısındaki acısı Çocuklara ve masumlara gelen musibetlerde ilahi hikmet nedir ? Devamı var | |
24 Aralık 2010 17:07 | ||
BEDİİ HAMİT | YAZDIKLARIMI ÖZETLEYECEK OLURSAM Şura 30 ayetinde ifade edildiği gibi musibetler 1- ( Cehennem musibeti, cehennem azabı ) Ahirette mutlaka ellerimizin işlediği ameller ( günahlar ) üzerine gelir. 2- Dünyada iken insanlara isabet eden musibetler ise Allahın insanı denemesidir. İnsanın hayır ve şer ile denenmesi üzerine olabileceği gibi ellerimizin işlediği davranışlar üzerine de olabilir. Ellerimizin işlediği hatalı davranışlar sonucu musibetlere çarpılmamız sünettullah gereğidir. Örnek Uhut savaşında müslümanlara nasıl bir musibet gelmişti . Peygamberimizin sözünü dinlemeyen Okçu müminlerin bir davranış hatasıyla değil midir ? 3- Musibetlerin geliş sebebindeki asıl amaç insanın sabırla denenmesidir. İnsan Sabırla denendiğinde ve Allaha isyan etmeksizin Allaha hamd ettiğinde sabır gösterdiğinde bu sabırla salih amel İşler. Salih ameller işlenen günahları yok eder. Böylelikle musibetler karşında sergilenen bu çok güzel davranış insanın ( Hud 114 ,Ankebut 7, Muhammed 2 ayetlerine göre ) günahlara kefaret ( karşılık ) olur. ...Şüphesiz iyilikler, kötülükleri yok eder . (Hud,114) Şüphe yok ki, Yapılan salih ameller, günahlara karşılık gelir. Ve Günahları silip, yok eder. İman edip salih amel işleyenlerin kötülüklerini elbette örteceğiz. Onları işlediklerinin daha güzeliyle mükâfatlandıracağız.(Ankebut-7) İman edip yararlı işler yapanların, Rableri tarafından hak olarak Muhammed'e indirilene inananların günahlarını Allah örtmüş ve hallerini düzeltmiştir.(Muhammed-2) Mülk 2 : O, amel (davranış ve eylem) bakımından hanginizin daha iyi (ve güzel) olacağını denemek için ölümü ve hayatı yarattı…’’ ENBİYA-35. .....Sizi bir imtihan olarak hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ancak bize döndürüleceksiniz Ayetlere dikkatli bakınız lütfen imtihan hem hayır ve hem de şer ile olabiliyor. Bu nedenle İmtihan olmayan insan hiç yoktur. Ama bazıları hayırla, bazıları şer ile , bazıları hem şer ve hem hayırla MUTLAKA DENENİYORLAR. Ali imran 140: Eğer başınıza bir bela gelirse, (bilin ki,) benzer bir belaya (başka) insanlar da uğramıştır; zira böyle (iyi ve kötü) günleri insanlara sırayla paylaştırırız: (Bu,) Allah'ın, imana erenleri seçip ayırması ve aranızdan hakikate (hayatları ile) şahitlik yapanları seçmesi içindir -çünkü Allah, zalimleri asla sevmez- ALİ İMRAN-141. Bir de Allah iman edenleri arındırmak ( kusursuz kılmak ) ve küfre sapanları mahvetmek için böyle yapar. ALİ İMRAN 142: Yoksa siz, Allah sizden cihad edenleri ve sabredenleri belli etmeden cennete gireceğinizi mi sandınız? | |
23 Aralık 2010 00:44 | ||
BEDİİ HAMİT | CENNETE GİRMEK KOLAY DEĞİL Evet, cennete girmek kolay değil, o kadar da ucuz değil. Bakın ne diyor rabbimiz insanlar hakkında BAKARA-214- Acaba sizden öncekilerin başlarına gelenlerin benzeri sizin de başınıza gelmeksizin, kolayca Cennet'e gireceğinizi mi sandınız?..... Nedir bu bizden öncekilerin başlarına gelenler ve ne ile denendiler ki, cennete girip girmeyecekleri apaçık belli oldu ? DİKKAT ! Bizden öncekilerin başlarına gelen, bizim de başımıza gelecek. Bu ALLAHın insanı sabır ve nefsi ile musibetler karşısında denemesidir. ALLAH yolunda insanın nefsi ile cihad etmesinin denemesidir. Bu en büyük denemedir ki, gerektiğinde nefsini veya canını ALLAH yolunda verecek. İŞTE ALLAH BÜTÜN BUNLARI GÖRECEK , İNSAN HAK YOLUNDA BÜTÜN BUNLARI HAK EDECEK VE ÖYLECE MÜKAFAT OLARAK HAZIRLADIĞI CENNETİ VERECEK. Yoksa siz, ALLAH içinizden cihad edenlerle, sabredenleri deneyip bilmeden cennete gireceğinizi mi sandınız?"( Al-i İmran: 142 ) Ayet-i kerimede geçen "cihad" kelimesinin geniş bir anlamı vardır. İnsanın düşmanlarla savaşmasına cihad denildiği gibi, kötülüğe "Nefs-i Emmare'ye" karşı savaşmağa da cihad denir. Hatta ikinci kısım cihadın önemi daha fazla olduğundan Hz. Resulullah (selamun aleyküm.a) ona "Cihad-ı Ekber" (büyük cihad) birincisine ise "Cihad-ı Asğer" (küçük cihad) ismini vermiştir. "...Biz sizi kötülük ve iyilikle deneyerek ne olduğunuzu ortaya çıkaracağız..." Enbiya 35 DİKKAT ! İMTİHAN NEFSE HAKİMİYET VE SABIRLA OLACAKTIR " İnsanlar, imtihandan geçirilmeden, sadece "İman ettik" demeleriyle bırakılıvereceklerini mi sandılar? Andolsun ki, biz onlardan öncekileri de imtihandan geçirmişizdir. Elbette ALLAH, doğruları ortaya çıkaracak, yalancıları da mutlaka ortaya koyacaktır." (Ankebut, 2-3) "Andolsun ki içinizden cihad edenlerle sabredenleri belirleyinceye ve haberlerinizi açıklayıncaya kadar sizi imtihan edeceğiz."( Muhammed 31 ) ( BU AYETTEKİ CİHADI NEFSİ İLE CİHAD OLARAK ANLAMAMIZ MÜMKÜN ÇÜNKÜ ZORLUKLARI KARŞI SABRETMEK NEFSİ İLE CİHADI GEREKTİRİR. ) İnsan hayırlarla olduğu gibi Zorluklarlarla da İMTİHAN EDİLMEKTEDİR. BELED-4- Biz insanı birtakım zorluklar, zahmetler ve sıkıntılar içinde yarattık.( Biz insanoğlunu, bitip tükenmez, meşakkat, sıkıntı, çaba, çile, mücadele ve uğraşı ile meşgul olmak üzere yarattık.) Bela ve musibetler insanların günahlarına kefaret olabilir , olmayabilir de. Musibetlerin gelmesi her insanın Günahına kefaret olmayabilir. Demek istediğim, eğer musibete sabredilmez, Allaha isyan edilirse günahlara kefaret olunmaz. Dikkat ! Bu bela ve musibetlere sabır göstermenize bağlıdır. Eğer sabretmez, isyanda bulunursanız ahirette size katlanarak gelir. Devamı olacak | |
23 Aralık 2010 00:30 | ||
BEDİİ HAMİT | Peygamber efendimizin sünnetleri kuranın fiili uygulamasıdır. Hadis şerifleri ise kuranın açıklayıcısıdır. Allah yolundaki mümine isabet eden her yorgunluk, hastalık, sıkıntı, üzüntü, keder, hatta ayağına batan diken bile, günahlarına kefaret olur. [Buhari] Nasıl günahlara kefaret olur ? HUD 114 AYETİ tefsir edildiğinde Günahlara nasıl kefaret olacağının işaretini verir. ...Şüphesiz iyilikler, kötülükleri yok eder . (Hud,114) Şüphe yok ki, Yapılan salih ameller, günahlara karşılık gelir. Ve Günahları yok eder. Kişi musibetlere sabır gösterdiğinde, Allah tarafından takdir edilen bir pek güzel salih amel üzerinde bulunur. Kişi musibetlere sabır gösterdiğinde, acılara sabırla tahammül edip, Allaha hamd ettiğinde Allah tarafından sevilen ve pek takdir edilen bir pek güzel salih amel üzerinde bulunur ki, ALLAHın verdiği musibetler karşısında ALLAHa isyan etmeksizin, ALLAHa hamd, dua ve sabır ile ALLAH yönelenlere Allah cennetini vaad etmiştir. Musibetlere sabır göstermek, kulun işlediği salih amellerden midir ? Soruyu kuran şöyle cevaplar LOKMAN 17: Ey yavrum, namazı ikame et (namaz kıl)! Ma'ruf ile (irfanla, iyilikle) emret ve münkerden (kötülükten) nehyet (münkeri yasakla, mani ol). Ve sana isabet eden şeylere (musîbetlere) sabret. Muhakkak ki bu, azmedilen (mutlaka yapılması gereken) işlerdendir. Kulun Musibetler karşısında Sabırla, namazla ve dua ile gösterdiği bu salih ameli Hud 114 ayetine göre Kötülüklerini siler yok eder. Yani günahlarına kefaret olur. Zümer 10:Ancak sabredenlere mükafaatları hesabsız ödenecektir'' SABREDENLERİ MÜJDELE ALLAH MUSİBETLER KARŞISINDA SABREDEN KULLARINA MÜJDE VERİYOR BAKARA 155 :Ve sizi mutlaka korku ve açlıktan ve mal, can ve ürün eksikliğinden imtihan ederiz. Ve sabredenleri müjdele. Muminler musibetler karşısında Bakın ne derler BAKARA-156. Onlar; başlarına bir musibet gelince, “Biz şüphesiz (her şeyimizle) ALLAHa aidiz ve şüphesiz O’na döneceğiz” derler Mümin, sabre başvurduğu takdirde ALLAH da onunla beraber olur ve onu destekler. “Ey iman edenler! Sabır ve namaz ile ALLAH’tan yardım isteyin. Çünkü ALLAH muhakkak sabredenlerle beraberdir.” (Bakara 2/153) İşte onlar, sabretmelerine karşılık (cennetin en gözde yerinde) odalarla ödüllendirilirler ve orda esenlik dileği ve selamla karşılanırlar. Orda ebedi olarak kalıcıdırlar; o, ne güzel bir karargah ve ne güzel bir konaklama yeridir. (Furkan Suresi, 75) CENNETE GİRMEK KOLAY DEĞİL | |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|