Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KADIN AİLE ÇOCUK.::. > Kadın-Aile-Çocuk > Kadın Mahrem Konular > KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

Konu Başlıkları: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ? Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
19 Kasım 2011 11:42
umithechtel
Cevap: RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

Alıntı:
Kürt_Mücahide Üyemizden Alıntı Mesajı göster
hayızlı kadının kendisi değil,hayız kanı necistir gayri tahirdir.
Günümüzde bu necis artik sorun degil. Simdikinin hayizli kadinlari bin yil önceki kadinlarin temiz hallerinden de temiz. Eee, nolacak simdi? Necasetten arindigina göre namaz kilabilir sizin dediginize göre.
Lütfen yukaridaki yazimi iyi okuyun. Ya hüküm vermeyin, ya da Kuran'a göre hüküm verin. Biz bilmeyiz, Allah bilir!
19 Kasım 2011 11:37
umithechtel
Cevap: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

Adetli kadin iki seyi yapamaz: Namaz kilamaz, tavaf yapamaz.
Ayetlerle isbati:
Bakara 222: Sana 'kadınların aybaşı halini' sorarlar. De ki: "O, bir rahatsızlık (eza)dır. Aybaşı halinde kadınlardan ayrılın ve temizlenmelerine kadar (yathurne) onlara (cinsel anlamda) yaklaşmayın. Temizlendiklerinde (tetahherne), Allah'ın size emrettiği yerden onlara gidin. Şüphesiz Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever."

Demek ki Allah, kadinlarin o hâlini temiz olarak saymiyor.
Peki bu temiz olmama hâli namaza neden engeldir:
Maide 6: "Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/yahut yıkayın. Eğer cünüp iseniz iyice temizlenin! Hasta yahut yolculuk halinde iseniz yahut biriniz tuvaletten gelmişse yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi ondan meshedin. Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek (yutahhire) ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz."

Yani: Abdestsizlik bir tür 'temiz olmama' hâlidir ki, bu temiz olmama hâli namaza engeldir.
Allah, kadinlarin o hâlini de 'temiz olmama' olarak nitelendiriyor.
Bu temiz olmama hâli necaset midir? Buna necaset demek dogru olmasa gerek. Cünkü günümüzde kadinlari akan o kandan koruyacak bir cok yenilik var (ped, tampon...). Bunlarla maddi temizlik saglanabilir. Allah bunu bilmez mi hiç! O zaman bu temiz olmama hâli necasetten baska bir sey olsa gerek diye düsünüyorum.
Kaldi ki abdest ayetinde Allah erkeklere de temiz olmayi emrediyor. Insan maddî açidan ne kadar temiz olursa olsun yine de temiz olmak için abdest almak zorundadir. Demek ki bu temizlik necastan arinmadan farkli birsey.

Hadisle isbati:
“Muâze anlatıyor: Aişe’ye sordum, dedim ki “Neden adetli kadın orucu kaza ediyor da namazı kaza etmiyor?” “Sen Harûriyye misin?” dedi. “Hayır, Harûriyye değilim, ama soru soruyorum.” deyince şöyle dedi: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu kaza etmemiz emredilirdi, ama namazı kaza etmemiz emredilmezdi.” (Müslim, Hayız, 69; Ebu Davud, Taharet, 104; Nesaî, Siyam, 64).

Kaza kelimesinin Kuran'daki anlami:
Cuma 9-10:
"Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.
Artık namazı kaza ettiğiniz (kılıp bitirdiğiniz) (kudiyeti) zaman yeryüzüne yayılın ve Allah'ın fazlından isteyin ve Allah'ı çok zikredin. Umulur ki, böylece siz felâha (kurtuluşa) erersiniz."

Ayetten de anlasilacagi üzere kaza etmek (kudiyeti), namazi ertelemek degil, tam zamaninda kilmaktir. Zira ayet cuma namazi ile ilgilidir ve herkes bilir ki cuma namazi baska bir vakitte kilinmaz.

Buna göre Hz. Aise sunu demistir: "Bize o hâlimizde orucu zamaninda tutmamiz, namazi ise kilmamamiz emredilmistir".
07 Aralık 2009 11:25
kebuter
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

KURANA DOKUNAMAZ MI? O DA NEREDEN CIKTI? KURAN HANGI AYETI ILE BUNU YASAKLIYOR DELININ NEDIR? ABDESTSIZ VEYA OZEL BIR DONEMDE OKUYABILDIGIN SEYIN MUSHAF HALI OLAN BIR KITABA NEDEN DOKUNULAMASIN KI?
KURAN, VAHYIN SOZLU HALININ BIZZAT KENDISIDIR, ONUN YAZIYA CEVRILMIS SEKLI KURANIN BIZZAT KENDISI OLMAYIP MUSHAFTIR. KURANIN (MUSHAFIN) TUMU MU KURANDIR YOKSA BIR CUZ'U DE KURAN MIDIR? EVET BIR CUZ'U, BIR AYETI DE KURANDIR. O HALDE BAHSETTIGINIZ DONEM VE DURUMLARDA, ICINDE AYET GECEN HICBIR GAZETE DERGI KITAP TUTAMAMANIZ DA GEREKMEZ MI?
06 Aralık 2009 21:25
EbdA
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

Alıntı:
kebuter Üyemizden Alıntı
kendisinin necis olmamasi namazi hayizli iken eda edebilecegi anlamine gelirmi peki?
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Buraya bakınız
06 Aralık 2009 19:33
kebuter
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

kendisinin necis olmamasi namazi hayizli iken eda edebilecegi anlamine gelirmi peki?
06 Aralık 2009 17:40
EbdA
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

Alıntı:
Kürt_Mücahide Üyemizden Alıntı
hayızlı kadının kendisi değil,hayız kanı necistir gayri tahirdir.
06 Aralık 2009 16:23
Kürt_Mücahide
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

hayızlı kadının kendisi değil,hayız kanı necistir gayri tahirdir.
06 Aralık 2009 16:19
EbdA
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

Bismihi Subhanehu..
Selamun Aleykum,
Hayızlı kadın pis değildir! Bunu iddia eden de yok! Ayet sabittir

"Sana Kadınların Ay Hâlini De Sorarlar. De Ki: O Bir Ezadır."

Yazınızda bakıldığı zaman Ehli Sünnetin kadını hayızlı iken PİS gösterdiğini iddia ediliyorsunuz.

Bunun için sizden delil isitiyorum

Âişe (R): Peygamber (S), ben hayızh iken başını kuca*ğıma yaslar, sonra Kur'ân okurdu, diye tahdîs etmiştir. (Buhari Hayz) hadisine rağmen hayızlı kadını PİS sayan da kim?

Hayızlı kadının namazdan muhaf tutmak onun PİS olduğunu iddia etmek değildir!

Siz konuyu bile anlamadan yazıyı kopyala yapıştır yöntemi ile okumadan, araştırmadan yayınlamışsınız. Yazınızı inceleyelim:

Alıntı:
Bu bölümün sekizinci hadisinde,
İbrahim en-Naha-i;
Hayızlı kadının ayet okumasında beis yoktur,demiştir.
İbn Abbas da:
Cünübün kur�an okumasında bir beis görmemiştir.(Yiyip içmesinde de bir günah yoktur.Cünüplüğün süresi, önümüzdeki namaz vaktine kadardır.)
Buhari'nin Hayz kitabında böyle bir hadis bulamadım! Bana bunun kaynağını getirir misiniz?

Alıntı:
11.hadis:
Aişe annemiz anlatıyor..
Ya Resulullah ben temiz olamıyorum diyen bir kadına;Resulullah:
��Bu ancak bir damar kanıdır,Hayız değildir.Hayız vakti geldiği zaman namazı bırak,hayız zamanın geçince kendinden kanı temizleyerek namazı kıl;buyurdu..
(o günkü imkanlarla bile izin veriliyor.Halbuki çoğu sahabenin kullanacak bez bile bulamadıkları oluyordu,hadislerden bunu öğreniyoruz.)
Bu hadiste açıkça "Hayz vakti geldiği zaman namazı bırak" yazmışken siz istihaze (özür kanı) ile ilgili olan kısmı gösterip, hayızlı namaz kılabilir diyorsunuz. Böyle bir yorumu çıkarmak için hadisi nasıl okuduğunuzu merak ettim.

Alıntı:
15.hadis:
....Aişe ®şöyle demiştir;
Kadınlardan biri Resulullah ile birlikte İ�tikaf etti.
(itikaf ramazanın son on gününde camide bir hücrede bütün zamanını ibadete vermektir )
Bu kadının, leğen altında( iken kırmızı kanı görülür halde idi,)o, namazını kılardı.
(Resulullah onu namazından men etmemiş,camiyi terk et dememişti.)
Bu olay Buhari'de İstihaze (Özür kanı) altında verilmiştir. Bu kadın hayızlı değil istihazeliydi. Bu durum ne namaza, ne de oruca mani değildir. Hatta bu durumda cinsi müasebet bile yasaklanmamıştır. Halbu ki HAYIZLI İKEN CİNSİ MÜNASEBET YASAKLANMIŞTIR. Şimdi nasıl oluyor da İstihaze için vereilen hüküm ile hayız için verilen hüküm aynı oluyor diyorsunuz?

Alıntı:
Yine ;Aişe ® dan rivayetle Müminlerin annelerinden biri(Peygamber hanımlarından bahsediyor) Hayızlı iken i�tikaf etmiştir.
( yani yukarıdaki kadın gibi bütün zamanını ibadete vermiştir.İtikafta oruçlu ve namazlıydı deniliyor.)
[size=large]Bu hadisi neden değiştirdiniz! [/size]Buharide HAYIZLI İKEN DEĞİL İSTİHAZE HALİNDEYKEN diyor. Hadisi değiştirmekte ki maksadınız ne?

Hadisin doğrusu şöyledir:

Bize Mu'temir, Hâlid'den; o da İkrime'den; o da Âi*şe'den tahdîs etti ki, mü'minlerin annelerinden biri istihâzah iken i'*tikâf etmiştir (Buhari Hayz)

Şimdi sorularıma geleyim:
1- Hayızlı iken namaz kıldığı yada oruç tuttuğu rivayet edilen bir rivayet gösterebilir misiniz?
2- Buhari'de olmayan bir hadisi neden orda geçiyor diye yayınladınız?
3- Buhari'de verilen hadisi neden değiştirdiniz?

Bu sorulara cevap vermekle mükellefsiniz.

Daha fazla bilgi için şağıda ki bağlantıları izleyiniz!

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Selametle inşallah...
05 Aralık 2009 21:53
Akyürek
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

İşte delilleri :

Önce hayız kitabının başındaki konuyla ilgili ayeti yazıyorum.

’’ Sana kadınların ay halini de sorarlar.De ki;
O bir ezadır.Onun için hayz zamanında kadınlardan ayrılın.
( cinsi temasta bulunmayın)
Temizlendikleri vakte kadar kendilerine yaklaşmayın.
(kasıtın cinsel ilişki olduğu,birlikte aynı yatakta yatmalarında,tenlerinin değmesinde bir sakınca olmadığı,Hz Aişe annemizden nakledilen birçok hadisle açıklanmıştır).
İyice temizlendiler mi o zaman Allah’ın size emrettiği yerden onlara gidin.
Herhalde Allah hem çok tövbe edenleri ,hem çok temizlenenleri sever.’’

Bu bölümün sekizinci hadisinde,
İbrahim en-Naha-i;
Hayızlı kadının ayet okumasında beis yoktur,demiştir.
İbn Abbas da:
Cünübün kur’an okumasında bir beis görmemiştir.(Yiyip içmesinde de bir günah yoktur.Cünüplüğün süresi, önümüzdeki namaz vaktine kadardır.)

Peygamber(s.a.v.de zamanlarının hepsinde (Yani her halinde zikir ederdi.

Ümmü Atiyye ;
Biz hayızlı kadınlar mescide (camiye gitmeleri,mü’min lerin tekbirleriyle tekbir etmeleri ve dua etmeleri ile emr olunur idik,dedi.
Cabir dedi;
Aişe haç sırasında hayz oldu da Beyti tavaf hariç,bütün haç fiillerini yaptı ve namaz kılmıyordu.
(Çünkü abdest tutması,yani kanın vücut dışına çıkmasının engellemesi imkansızdı

11.hadis:
Aişe annemiz anlatıyor..
Ya Resulullah ben temiz olamıyorum diyen bir kadına;Resulullah:
’’Bu ancak bir damar kanıdır,Hayız değildir.Hayız vakti geldiği zaman namazı bırak,hayız zamanın geçince kendinden kanı temizleyerek namazı kıl;buyurdu..
(o günkü imkanlarla bile izin veriliyor.Halbuki çoğu sahabenin kullanacak bez bile bulamadıkları oluyordu,hadislerden bunu öğreniyoruz.)

(Görüldüğü gibi,namazdan uzak tutan kanın vücut dışına çıkışıdır.İster hayız kanı ister başka sebeple olsun,kanın çıkışı ve bulaşması abdesti bozduğu için,namaz kılmayı engeller.Kanın tampon petlerle engellenmesi,geçici abdeste izin veriyorsa namaz kılmakta bir beis yoktur.Ayetler bu konuya değinmemiş.Hadislerde ise bu şekilde…

Şimdi okuyacağımız hadiste ise daha da büyük müsaade olduğu görülüyor.
15.hadis:
....Aişe (r)şöyle demiştir;
Kadınlardan biri Resulullah ile birlikte İ’tikaf etti.
(itikaf ramazanın son on gününde camide bir hücrede bütün zamanını ibadete vermektir )
Bu kadının, leğen altında( iken kırmızı kanı görülür halde idi,)o, namazını kılardı.
(Resulullah onu namazından men etmemiş,camiyi terk et dememişti.)

Yine ;Aişe (R) dan rivayetle Müminlerin annelerinden biri(Peygamber hanımlarından bahsediyor) Hayızlı iken i’tikaf etmiştir.
( yani yukarıdaki kadın gibi bütün zamanını ibadete vermiştir.İtikafta oruçlu ve namazlıydı deniliyor.)

Sanırım bu kadar açıklama yeterlidir.Yani açıkladığım şekilde kanın akışını geçici engelleyebiliyorsak, abdest alıp namaz kılınabilir.Kadın Allah indinde, kulluğu yerine getirmede, erkekten daha aciz değildir.

Ayet mealince,adet kadına eziyet veren bir haldir.O halde namaz kılabilmesi için özel gayret göstermek,zor bir işi Allah için yapmak durumunda kalmaktan ibarettir.Herhalde latif olan Allah’ın, böyle davranıp kendisine ibadet eden kadınları özel olarak ziyade sevapla karşılaması umulur.

Kuran okumak,zikir yapmak,kurana dokunmak,camiye ve her toplantı yerine girmek, asla yasaklanmamıştır.Haşa kadın mescide girişi yasaklanan,aşağılanan biri değildir.Bütün vakit namazlarını,cuma, bayram,cenaze namazlarını mescitlerde kılabilir.Her türlü ayeti duayı okuyabilir.Mescitlerin en arka saflarında saf tutmalarının istenmesi,edep ve hayadan dolayıdır.Kadınları utanıp sıkılmaktan, erkekleri, gözlerini şüphe uyandıracak bakışlardan korumak içindir.

Umarım faydalı olabilmişimdir.Herşeye rağmen samimi bir mümin bütün bilgilerinden sonra gönlünün fetvasını da dikkate alır.
Gönüller hakkın nazargahıdır.
Allah dua ve namazlarınızı,ibadetlerinizi kabul buyursun.
05 Aralık 2009 21:50
Akyürek
RE: KADINLARIMIZ HAYIZLI İKEN (AY HALİNDE) İBADET EDEBİLİRMİ?

Mümin murdar olmaz.Cünüpken bile, pis murdar olmaz.
Sadece o halde namaz kılamaz,denilmiş. O da, temizleninceye kadardır.
Birçok inanış temelsiz.

Müslümanlar niye bu kadar geri kaldılar sanıyorsun...İnanışlarımıza da ibadetlerimize de fesat karıştı da o yüzden, dünya önderliğini kaybettik.

Kan,damarda durdukça,candır.Çıkar çıkmaz,havayla temas eder etmez, pisliktir.Hastalık taşıyan bir aracıdır.O yüzden yenilmesi de ve üzerimizdeki bulaşığı da haramdır.Hemen arınmayı gerektirir.Kan abdest bozan birşey olduğu için, kanlı beden veya giysiyle namaz kılınmaz,

Hayızlı namaz kılınmaz,Oruç tutulmaz diyenler yanlış hüküm vermişlerdir ! Mustafa islamoğlu hocamızın anlattıklarından hareketle, Bir bayan regl olacağını sezmiş ve vücuduna kanın yayılmasını,elbisesinin kirlenmesini engellemişse neden bütün vücudunu yıkasın ki.

Varsayalım beş on santim çevre kirlendi.Kirlenen bölgeyi yıkaması yeterlidir.

O,bacımız,kızımız,annemiz,varlığının gereği olan bir sebepten dolayı neden başka insanlardan,çocuklar,hayızdan kesilmiş kadınlar ve erkeklerden farklı olarak, pis,murdar olmuş olsun.Allah kullarını terk eder mi.Kendisine yüklenen kadınlığın gereği bir foksiyondan dolayı kutsiyetinden ne kaybedecek ki pis,murdar sayılsın.Camiye neden giremezmiş.Camiyi kirletmiyorsa niçin girmeyecekmiş.

Yaptığı yemeği yiyeceksiniz, yıkadığı bulaşığı temiz sayacaksınız, fabrikada çalışmasını hoş karşılayacaksınız, gerektiğinde öpüp koklayacaksınız,çocuğunuzu emzirmesine izin
vereceksiniz, öğretici, öğrenici, yönetici olarak kabulleneceksiniz ama camiye sokmayacak, Kur’an’a dokundurtmayacaksınız.???

Abes işlerdir bunlar. Şeytanın hileyle,cehaletle,kadınların Allah’la ilgili olmasını engellemesinden başka bişey değil..Değil dokunmak, Kur’an’ı Kerimi okuyabilir bile.

Canı yanınca hayızlı kadın Allah dese, taşa mı dönüşüyor,yoksa fatiha okuması mı yasaklanmış,besmele çekemiyor mu.
’’Kuran Fatihadır,fatiha besmeledir’’hadisi şerifini nereye koyuyorlar.

Temizlenmek kaydıyla,yani kanamayı durdurup,varsa kan bulaşmış bölgeleri temizlenmiş olarak abdest de alınır, namaz da kılınır.
Sızdırmaz petlerin, her kadının kolayca ulaşabileceği ve alabileceği kadar hesaplı, yaygın olduğu çağımızda, böyle bir sorun yaşanmamalı.
Kadınlarımız, kızlarımız namaz kılmaktan men edilmemeli.Bunu akıl izan sahibi bir mümin hemen kabul eder.
Ama falan kitap, filan ulema demeye başlarsanız,bu hurafelerden islam fıkıhını temizleyene kadar bu tür yanlışları uygular,şeytanın namazı terk ettirme azim ve zaferine katkıda bulunursunuz.

Temel kural,abdest olmadan namaz kılınmaz:kanlı beden veya elbise ile abdest alınmaz.Erkek egemen toplumlarda kadını aşağılamanın bir yoludur bu.Şeytanidir.Efendimiz zamanında,kadına karşı, böyle horgörülere rastlanmaz.Yalnız ut yerinizi kapatacak kadar örtünüz varsa, namaz kılabilirsiniz, diyen efendimizin dinine,Allah’ın sınırsız rahmetine rağmen çooook bidatler ve yanlış yasaklamalar eklenmiştir maalesef...

Geceniz hayırlı olsun.
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.