Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KUR'ÂN-I KERİM.::. > Kurân-ı Kerîm > Kur'ân-ı Kerim Genel > Görünen yerler müstesna

Konu Başlıkları: Görünen yerler müstesna Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
22Haziran 2010 15:59
Abdulhamit 1
Alıntı:
sahabe merak ettiği herşeyi peygambere sormuştur ve cevabını böyle öğrenmişlerdir.sahabenin Kur'an da anlamadığı hususları da peygamber ayetlerde ki konuları açıklayarak anlatmıştır.
Evet güzel yerinde bir tespit yapmışsınız. Allah razı olsun

Şu ayet zaten herşeyi açıklamaz mı ?

......Allah'a ve ahiret gününe inanıyorsanız bir şeyde ihtilafa düştünüz mü o hususta Allah'a ve Peygambere müracaat edin; bu hareket, hem hayırlıdır, hem de sonu pek güzeldir. (Nisa 59)
22Haziran 2010 12:48
YuNuS S. Kur'an da başörtü konusu geçmiyor diye biliyorum ama kadının mahrem yerleri bellidir saç da bunlardan biridir, örtülmesi gerekir. ayrıca Kur'an ı hadisler olmadan anlamak mümkün değildir. misal vermek gerekirse kuranda namazı kaç rekat kılacağımızı sünnetinin farzının kaç rekat olduğu detaylı bir şekilde yazmaz. bunları hadislerden biliriz. sahabe merak ettiği herşeyi peygambere sormuştur ve cevabını böyle öğrenmişlerdir.sahabenin Kur'an da anlamadığı hususları da peygamber ayetlerde ki konuları açıklayarak anlatmıştır.
24 Mayıs 2010 13:39
nebi_tr
RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA

skr
20 Mayıs 2010 12:16
HALUK GÜMÜŞTABAK
Re: Görünen yerler müstesna

Değerli Abdulhamit kardeşim sizin için şu düşünce ve mantık yeterliyse, yani Rabbin herşeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdikki anlayasınız ayetine uyuyorsa sorun yok demektir.( Örtüleriyle Demesi başın örtüneceğine delildir.)
Armağan kardeşimiz bencede çok haklı hepimiz söyleyeceklerini söyledi uzatmanında bir anlamı yok zaten. Bundan sonrasını Allah ömür verdiğince hem bu Dünyada hemde Rabbin huzurunda göreceğiz. Allah cümlemizin yardımcısı olsun
17 Mayıs 2010 19:55
Armagan
RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA

Abdulhamit Bey siz Yitiksevda ve Haluk abi bu konuda yeteri kadar delıllerınızı sundunuz.Kimse inandıklarının tersini kabul etmez.Görünen o ki iki tarafda fikrinden zikrinden bir adım ötesini kabul etmedi.Dısardan baktıgımızda da (bence) daha fazla kafamız karışmasın artık derim....
17 Mayıs 2010 19:30
Abdulhamit 1
Re: Görünen yerler müstesna

Alıntı:
Haluk:
Şimdide gelin bakalım Allah aynı ayette yaka açıklarını kapatın örtün sözü ile başın örtülme emrinin burada aynı şekilde verilip verilmediğine bakalım. Eğer gerçekten aynı yöntemle emrediyorsa siz haklısınız derim ve sizden özür dilerim.
bi humurihinne = ÖRTÜLERİNİ

Örtüleriyle Demesi başın örtüneceğine delildir. Çünkü neden örtüye vurgu yapsın ki. Yakası açık olan elbiseyi giymeyeceksiniz der veya göğüs üstlerini açık bırakmayacaksın derdi. Gögüs yırtmacından boyuna olan bölgeyi açık bırakmayın kapatın derdi.

İşte Mesaj bu şekilde yerine oturur. Şayet ayette böyle bir ifade olsaydı. İşte ben o zaman sizi anlarım bu ayette başörtüsü yok diye
17 Mayıs 2010 19:28
Abdulhamit 1
Re: Görünen yerler müstesna

Alıntı:
Yitiksevda
bu görüşü 14 asırdır redddeden çıkmamıştır bu hususta hiç bir şüphe görmüyorum ve siz öyle anlamak istiyorsanız o sizin anlayışınızdır Kur'an'ın değildir
Alıntı:
Abdulhamit
(Fakat dışarı çıktığınızda cilbab giyinin der. Peki, Nedir bu cilbab ve bu elbise ile nereler örtünecek ve nasıl giyilecek. Kuranda Cilbabın bir tanımı bir tarifi var mı? Baş dâhil, Vücut hatlarını çepeçevre saran vücut hatlarını dolayısıyla süsleri gizleyen bir elbise değil midir?)
Alıntı:
Haluk.
İşte aramızdaki kur’ana bakış farkımız burada arkadaşım. Rabbim asla bir kıyafet belirtmemişken siz kendi düşüncelerinizi ayete hemen nasıl ilave ediyor ve diyorsunuz ki; Bakın tarif edilmemiş kur’anda ama siz hemen baş dâhil her yerin kapanmasını anlatıyor diyebiliyorsunuz.
Peki siz cilbabın özelliğinizden ne anladınız. Kuranda bir detay , bir tanım olmadığı halde...

Neresi kapanacak örneğin diz altı veya üstü kapanacak mı? Açık olabilir mi ? Açık olursa ne olur ? O zaman ki giyim kuşamda başörtünün cilbabın bir parçası ve bütünleyicisi olmadığını başörtüsünün Allahın emri olmadığını nasıl ve hangi ayetten anladınız ?

O zaman ki giyim kuşamı ( Cilbabı ) Allah üzerlerine almalarını söylüyor. Bu tarz giyimi önemle tavsiye ediyor. Ama siz diyorsunuz ki bu bir örf adet giyimi. Öyle olacak tabii, bir başka örf adet giyimini mi önerecekti. O zaman ki iklim şartlarına uygun elbise ile örtünün demiştir. Kutup ikliminin elbisesini önerecek değil ya. Örf ve adetleriyle başı örtülü bir topluma, başın örtülü kalmasını istemiştir. Başörtünüzü Açabilirsiniz dememiştir. Böyle bir istisna veya bu anlama gelecek bir ayet indirmemiştir.


BAKIN NE DEMİŞTİM

(Zaten o zamanki toplum bu elbiseyi özellikleriyle biliyordu. Böyle bir tanım ve detay vermesi kuran üslubuna uygun düşmez. Süregelen bir uygulama için kuran detay ve tanım vermez. Ancak uygulamada görülen aksaklıkları onarmaya çalışır.)


SİZ NE DEDİNİZ:

Alıntı:
Haluk:
Yapılmasını özellikle istediği konularda çok açık belirtir ve izah eder. Örneğin İbrahim peygamberden bu yana tüm dinlere namazı, orucu, zekâtı ve haccı emrettiğini farz kıldığını söylediği halde tekrar çok açık izahatlarda bulunur detay verir.
Sanırım benim açıklamalarıma karşı verdiğiniz böyle bir örnek, benim örneğimle hiç uyuşmadı. Elbette namazı, orucu vs ibadetleri bu topluma bildirecek ve açıklayacak idi. Çünkü bunlara daha önce hiç bildirilmemişti. Ortada Süregelen bir uygulama yoktu. Yoktu ki, O toplum putperes bir toplum idi. ve bunların hiçbirinden habersizdi. Süregelen bir uygulama olsaydı o zaman sizin bu tarz ifadeniz mantıklı olurdu.

Söylediklerimi tekrar ediyorum. Çünkü çok önemli

Zaten o zamanki toplum bu elbiseyi özellikleriyle biliyordu. Böyle bir tanım ve detay vermesi kuran üslubuna uygun düşmez. Süregelen bir uygulama için kuran detay ve tanım vermez. Ancak uygulamada görülen aksaklıkları onarmaya çalışır..

Nur 31 ayetinde cilbabı yanlış ve hatalı kullananlar var. Ve istismar edenler de vardı. Ve ayet bunlar gibi olmayın diye de inmiştir.

Peygamber hanımlarına kızlarına ve tüm mümin hanımlara emredilen Cilbabla, Peygamber hanımları, kızları ve mümin hanımlar göğüs üstlerindeki yakalarını açık bırakıyorlar mıydı , kırıta kırıta yürüyorlar mıydı? Süslerini uluorta sergiliyorlar mıydı ?

O halde Görülen aksaklıklar üzerine Nur 31 le daha güzel bir açıklama getiriliyor. Cilbabın nasıl kullanacağı ile ilgili.


Allah emrediyor. ( Ahzab 59 ) Dış elbiselerinizi üzerinize alacaksınız. Bu benim emrimdir. Söyle onlara (Kendi hanımlarına,kızlarına ve Müslüman kadınlara) dış elbiselerini kuşansılar.

ALLAHIN NE DEDİĞİNİ VE KİME HİTAP ETTİĞİNİ BİLEN İNSANLAR, PEYGAMBERİN REHBERLİĞİNDE DIŞ GİYSİ İLE ÖRTÜNDÜLER.

Cilbabın açıklayıcısı Nur 31 ayeti inince de örtünmelerine daha ayrıntısıyla dikkat ettiler.
17 Mayıs 2010 10:34
HALUK GÜMÜŞTABAK
Re: Görünen yerler müstesna

Düşünce ve inançlarınıza sonsuz saygılarımla, değerli arkadaşım sizde Allah a emanet olun. Halukgta
16 Mayıs 2010 23:06
Yitiksevda
RE: GÖRÜNEN YERLER MÜSTESNA

İslam dinini ve kur’anı hiç duymamış görmemiş ve kur’anı hiç okumamış bir topluma kur’anı versek ve desek ki alın size rehber bir kitap, bu rehbere göre hayatınızı yaşayın ve idame ettirin. Sizce gözleri gören aklı başında insanlar olarak hepsi günümüzde üzerinde fırtına koparılan başın örtülme emrini ya da regli halinde kadının ibadet yapamamasını ya da günümüzde yenmesi haram olan onca listeyi onlarda bizim gibi anlarlar mı? Cevabınızı biliyorum hayır anlamazlar ve başın örtülme emrini de çıkaramazlar diyorsunuz bunu duyuyor gibiyim. Cevap olarak da kur’an tek başına yetmez, eğer peygamberimizin hadisleri ya da fıkıh kitapları olmaz ise kur’an tek başına anlaşılmaz ve uygulanmaz diyeceksin. Kendim sordum kendim cevap verdim eğer böyle söylemeyecekseniz şimdiden özür dilerim sizden, bunu da peşinen söyleyeyim, çünkü günümüzde böyle söyleniyor da.

Sayın abim benim nezdimde Temel Kaynak Kur'an'dır=Sünnettir hadise gelince Kur'an'a Uygun ise elbette alırım lakin ters düşerse elimin tersi ile tereddüt etmeden iterim. Alimlere gelince emeklerine saygı adına yaşamış oldukları asırlar ve şartları gözönünde bulundurarak onların Kur'an=Sünnet'ten anladıkları tüm hakikatleri benimserim eğer Kur'an süzgecinden geçmeyecek fikirleri ve söylemleri var ise elerim ama toptancı değilim aklederek Kur'an ve sünneti bir birinden ayırmadan hedefime odaklanırım sizin ile belki anlaşamadığım bir iki husustan biri Başörtüsüdür ben ve benim gibi Kur'an'ı anlayanlar bu emre şüphesiz inanırlar ama ve bu görüşü 14 asırdır redddeden çıkmamıştır bu hususta hiç bir şüphe görmüyorum ve siz öyle anlamak istiyorsanız o sizin anlayışınızdır Kur'an'ın değildir saygılarımla En emin Olan Allah'a emanet olun...
16 Mayıs 2010 22:48
HALUK GÜMÜŞTABAK
Re: Görünen yerler müstesna



Değerli arkadaşım ben her düşünceye ve inanca sonsuz saygı duyarım. Bunu her yazımda söylemişimdir. Burada benim aslında hiç uzatmadan başörtüsü konusunda düşüncelerimi, kur’andan anladıklarımı söylemekti amacım o kadar. Verdiğiniz örneğe gelince, aslında çok düşündürücü bir örnek. Gel istersen bu örneği fil için değil de gözleri de gören insanlar için kur’an örneğinden yola çıkarak düşünelim. İslam dinini ve kur’anı hiç duymamış görmemiş ve kur’anı hiç okumamış bir topluma kur’anı versek ve desek ki alın size rehber bir kitap, bu rehbere göre hayatınızı yaşayın ve idame ettirin. Sizce gözleri gören aklı başında insanlar olarak hepsi günümüzde üzerinde fırtına koparılan başın örtülme emrini ya da regli halinde kadının ibadet yapamamasını ya da günümüzde yenmesi haram olan onca listeyi onlarda bizim gibi anlarlar mı? Cevabınızı biliyorum hayır anlamazlar ve başın örtülme emrini de çıkaramazlar diyorsunuz bunu duyuyor gibiyim. Cevap olarak da kur’an tek başına yetmez, eğer peygamberimizin hadisleri ya da fıkıh kitapları olmaz ise kur’an tek başına anlaşılmaz ve uygulanmaz diyeceksin. Kendim sordum kendim cevap verdim eğer böyle söylemeyecekseniz şimdiden özür dilerim sizden, bunu da peşinen söyleyeyim, çünkü günümüzde böyle söyleniyor da.

Şimdi günümüze gelelim Rabbin kitabına baktığımızda günümüz insanları kendi düşüncelerine deliller arıyor ve kendilerince de buluyorlar. Yani birinin bulduğu delilin tam tersi bir delil çıkaranlar hiç bahsedilmeyen verilmeyen hükümlere verilen hükümleri anlayanlar var aramızda. Bu sizin söylediğiniz gibi yüzlerce yıl öncesinden başlamış. Şimdi sormak isterim size, gözleri görmeyen ve hiç fil görmemiş insanların file dokunduğunda kendilerince bir şeylere benzetmesi gibi, bizlerin gözleri açık baktığı, aynı şeyi, aynı sözleri okuyor olmamıza rağmen çok ama çok farklı şeyleri anlamamızın ne farkı var? Değerli kardeşim bizlerin de ne yazık ki gönül gözü körleşmiş de göremiyoruz, ama farkında bile değiliz.

Verdiğiniz ayet örneği çok güzel bir örnek aslında bizler için tekrar hatırlayalım.

(Bakara 41: Bunun için de, size geçmişte bildirilmiş olan haberleri doğrulayıcı nitelikte indirdiğim bu vahye inanın; onun gerçekliğini inkâr edenlerin öncüsü olmayın; mesajlarımı küçük bir kazanca değişmeyin ve Bana, yalnızca Bana karşı sorumluluk bilinci taşıyın!)
Bu ayetten sonraki ayet ise çok daha dikkat çekici.

Bakara 42: -Hakkı batıla karıştırıp da bile bile hakkı gizlemeyin!


Evet değerli arkadaşım işte Rabbim bizlerin dikkatini çekerek bakın nasıl ikaz ediyor ve ne diyor? Ben sizlere öyle bilgiler indirdim ki sizden öncekilere indirilenler hakkında da bilgiler verdim onları onayladım sizlere haber verdim. Bu mesajlarımı küçük menfaatlere sakın değiştirmeyin. Hakkı batıl ile rivayetlerle emin olmadığınız bilgilerle değiştirmeyin diye nasılda dikkatimizi çekiyor. Ayrıca Rabbim dini Allah a has kılarak yaşamamızı da önemsiyor ve bu konuda bizleri uyarıyor.

Sonuç olarak şunu asla unutmayalım ki rabbim önemsediği konuları çok net sınırlarla belirlemiştir. Kesinlikle yapmamızı istemediği konuları HARAM sözcüğüyle anlatıp tek tek listelemiştir. Bundan kaçınmayanların da başına geleceği örnekleri vermiştir. Şu soruyu soralım kendimize kadın saçının açık olması eğer haram ise neden Rabbim bunu bize açıkça söylememiştir de, çok özel insanlar özel sözcüklerden bunu anlıyor, çıkarıyor da daha sonra Rabbim bizleri sorumlu tutuyor. Bunu düşünelim ve bu sorunun cevabını arayalım. Bizler birer beşeriz peygamberler bile hata yapıyorsa elbette hepimiz hata yaparız, dilerim Rabbim den bizlere büyük hatalar yaptırmasın ve korusun. Rabbim cümlemizin yardımcısı olsun. SAYGILARIMLA
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.