Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları > Cuma namazı kadınlara farz değil midir?

Konu Başlıkları: Cuma namazı kadınlara farz değil midir? Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
04 Ocak 2011 14:06
BEDİİ HAMİT CUMA NAMAZI KADINLARA DA FARZDIR.AMA NASIL ?

Bu konudaki çalışmalarımı sizinle paylaşacağım
04 Ocak 2011 13:07
kamer34 Cuma namazı üzerine bir kaç söz daha söylemeden geçemiyeceğim.

konunun detaylarına inmeden Ayet lafzı üzerinde biraz düşünmeğe dikkat çekmek istiyorum.
İşte Cuma Suresi/9.Ayet.

"Ey İMAN EDENLER,CUMA GÜNÜ NAMAZ İÇİN ÇAĞRILDIĞINIZ VAKİT,
HEMEN ALLAH,IN ZİKRİNE KOŞUN VE ALIŞ VERİŞİ BIRAKIN .
BİLİRSENİZ BU SİZİN İÇİN DAHA HAYILIDIR."
CUMA/9

Bu ayetin lahzının ilk cümlesinde."Ey İMAN EDENLER" diye hitap etmektedir.
bu cümle genillik arz eder.tıbki şu ayet gibi

""Üzerinde ALLAH,ın isminin anılmadğı şeyi yemiyin...""(enam/121.) ayette kesen kişinin ismi,cismi,dini,ekek yada kadın olduğu beyan edilmemiştir.buna benzer çok sayıda ayet vardır.

Cuma Suresinde ki bu ilk cümle de aynen böyledir.Bu cümle de namaza çağrılan kişinin erkek yada kadın olduğu ifade edilmemiş, akıl baliğ bütün müslümanlara hitaptır.Yalnız davet edilen kişinin enam suresinden farklı olarak dini belirtilmişir. şimdi ayetin ikinci cümlesine bakalım.


""CUMA GÜNÜ NAMAZ İÇİN ÇAĞRILDIĞINIZ VAKİT,""Ayetin bu cümlesinin lafzından anlaşılan bir çok mana vardır,bunlara kısa bir göz atalım.

1-- Bu cümlede cuma namazı farziyeti çıkmaz. Çün ki ayet ""cuma günü"" namaza diye başlamaktadır.cuma günü sadece cuma namazı deiğil beş vakit namaz vardır,tıbki öbür günler gibi.Ayetin lafzından cuma namazına çağrıldığınızda diye başlamış olsaydı o zaman cumaya has bir namazın varlığından söz edilebilinirdi.

2--""CUMA GÜNÜ NAMAZ İÇİN ÇAĞRILDIĞINIZ VAKİT,"" ayetin bu cümlesinin lafzından 12 ile 2 arasında iki rekat cuma namzı kılınmalıdır anlamıda çıkmaz.Çün ki ayet cuma günü diye başlamıştır bu cümlede herhangi bir vakit belirtilmemiştir. şimdi ayetin böbür cümlesine gelelim

""HEMEN ALLAH,IN ZİKRİNE KOŞUN VE ALIŞİVERİŞİ BIRAKIN"" ayetin bu cümlesinden ben şahsen şöyle bir mana da çıkarıyorum. Allah namaz vakti alışverişi bırakın diye buyuryor.Alışverişi istisnalar hariç,biliyoruz ki genelde erkekler yapar.Hele 1400 sene önceyi göz önünde bulundurur isek bence yüzde doksandokuz erkekler yapardı.bende diyorum ki ayetin bu cümlesinden hitap sadece erkekleredir.buna ne diyeceksiniz.

SON SÖZ:

Bütün bu manaların çıktığı ayetleri Allah,ın kast ettiği manayı anlayambilmek için.Mutlak manada bir elçiye zaruret ihtiyacı doğurmuştur
Bu ayetlerin doğru anlaşılması ve nasıl tatbik edileceğini bizlere öğreten bir öğretmen gerekmektedir

Allah bu gerekliliği çok iyi bildiği için bize öğretmenlerin öğretmeni olan Hz Muhammmed Mustafayı görevlendirmiştir.İşte ben buna sünnet diyorum.

Büyük müfesir Hz. Muhammed Mustafanın sünnetine bakmadan ayetleri anlamaya kalkışmak bana göre deliliktir.Bu anlayış Allah,ın yüce kitabı Kuran ilede örtüşmez

Benim karşı olduğum şey Allah Rasulü adına küstahça insafsızca bir takım iftiralar atılmış ve islam ümmmeti de bunun üzerine binlerce kitap yazmak zorunda kalmıştır.

Peygamberin söylediği söylenen sözlerin fillerin Kuranla bağdaşmayan rivayetlerin peşine takılıp acaba budamı hadistir budamı sünnettir diye kafa yormuşlardr.

Kuran ounun hayatı,onun hayatı da Kuran idi.

Onun için Kuran Ayetlerini Allah,ın kast etmiş olduğu manayı anlayabilmenin tek yolu ona Hz Muhammed Mustafaya gitmekttir.başka da çaremiz yoktur.

Cuma namazı onun (sav) uygulamsında vardır,ve 2 rekattır öğlen namazı yerine geçer.

kadınlar bu cuma namazına eğer şartlar uygun ise iştirak edebilirler.tşkr edrim herkese.

Allah doğru anlamıyı nasip etsin.

AMİN
04 Ocak 2011 00:19
kamer34 şurası çok önemli

benim görüşüme göre farz olan bir ibadeti hiç bir mazareti olmadan terk-i mümkün değildir

hatta dahada ileri giderek diyorum ki farz olan bir ibadeti keyfi bir şekilde terk eden kişi islam dairesinin

dışına çıkar.

halbuki peygamber efendimizin bütün amellerini biz müslümanlar yerine getiremiyoruz.

zaten istesekte onun gibi olmamız mümkün değil çünkü o (sav)

ahlakın en yücesine sahip idi onun bütün yaptıkları bizim için farz olsaydı cennet bizim için hayal bile olmazdı.
04 Ocak 2011 00:07
kamer34 Yitik sevda arkadaşım

İSLAM da teşfik etmek ayrı birşey farz çok çok ayrı birşey
az önce yazdım bir amelin farz olabilmesi için kesin nas gereklidir.

Domuz eti size haramdır gibi.
04 Ocak 2011 00:03
kamer34 bir amelin farz olabilmesi için hakında kesin nas olması gerekir
bir takım yorumlardan yola çıkarak şu haramadır şu helaldir
şu farzdır denilemez
03 Ocak 2011 23:59
Yitiksevda Kamer kardeşim Cuma suresinde geçen ayetin zahirine bakarak Kadınlara Farz dır denilebilirmi Allah Resulünün uygulamalarını o zaman askıya almış olmazmıyız sadece ayetin zahiri ile hükmeder isek ?
03 Ocak 2011 23:51
redyellow
Alıntı:
HakikaT Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Allah Resulunün yapmış olduğu her bir hal ve hareket müslüman kullara örnek olması değilmidir..Bunun için emir gerekirmi..?
Öncelikle bayram namazları bırakın kadınlar için farz olmayı, erkekler için dahi farz değildir bunu belirtelim.

Allah resulünün yaptığı her hal ve hareket müslüman kullara örnek olmasıdır ama farz olması demek değildir, lütfen sünneti, vacibi, müstehabı, farzı birbiriyle karıştırmayalım.

Allah resulunun her yaptığı hareket farz değildir.
03 Ocak 2011 23:49
HakikaT Bize İbn Cureyc tahdîs edip şöyle dedi: Bana Atâ, Câbir ibn Abdillah'tan haber verip şöyle dedi: Ben Câbir'den işittim, Peygamber (S) ramazân bayramı günü ayağa kalkıp, bayram namazı kıldırdı. Yânî evvelâ namazla işe başladı. Sonra hutbeyi yaptı. Peygamber hutbeyi bitirince bulunduğu yerden indi ve kadınların yanına geldi. Bilâl'in eline dayanarak kadınlara va'z etti.
Bilâl elbisesini açmıştı. Kadınlar sadakalarını onun içine atıp duruyorlardı. Râvî İbn Cureyc: Ben Atâ ibn Ebî Rebâh'a: Kadınların bu verdikleri ramazân bayramı zekâtı mı idi? diye sordum. Atâ: Hayır, lâkin o zamanda vermekte oldukları
*bir sadaka idi. Herbir kadın kendi gümüş halkalarını atıyor, hepsi de atıyorlardı, dedi [48]
03 Ocak 2011 23:40
Yitiksevda Bayram namazı Zaten Farz bir namaz değildir Sünnettir sünnet olan bir şeyin farz olması düşünülemez hakikat kardeşim musallaya çıkarma çok farklı namaza iştirak etme çok farklı olaylar ona bakarsan İmam Hasan ve Hüseyin de akılları ermesede her daim Allah resulü ile birlikte camide idiler ve oynuyorlardı orda bununla ilgili bir çok rivayet mevcut....
03 Ocak 2011 23:22
HakikaT Allah Resulunün yapmış olduğu her bir hal ve hareket müslüman kullara örnek olması değilmidir..Bunun için emir gerekirmi..?
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.