16 Ocak 2012 12:39 | |||
talibetün | Cevap: Zerre kadar iyilik ve kötülük görülmesi bu güzel çalışmayı toparlayacak olursak; 1-kafirler için salih amel olsada ebedi cehennemliktir.(bakara 217) 2-müminlerin defteri eksiksiz karşılarına çıkar.sevaplar fazla ise cennete,az ise cehenneme (cezası kadar çekip cennete)gider.yani günahkar mümin ebedi cehennemlik değildir.(karia 6-7-8-9) ama bi şartla muminun 102-103 ü aşması için furkan 71 uygulanması lazım 3-müminin zerre sevap ve günah karşısına çıkar ve hesabını verir.büyük günahlardan kaçınanın küçük günahları affolunur,tevbe eden günah işlememiş gibidir hadisleri ışığında baktığımızda,kitabı sağ tarafından verilenlere kolaylık sağlanır.(inşikak 7-8-9) 4-ankebut 7 de sağlıklı imana sahip ve sahih amel ile ömür tüketenlerin,günahları varsa affedilir.günahlar iyiliğe sevaba çevrilir. 5-salih amel günahları yok eder.günahlar tartıda ağırlık yapmaz.(hud 114) 6-bir günah bedeli ile ödenir,bir sevap en az on kat ile mukafatlandırılır.bu demektir ki bir sevap mizanda ağırlık olarak eşittir on günah.dolayısıyla mumin biraz dikkat ederse cennete on kat daha yakındır.(enam 160) 7-muminun 102-103 çok düşündürücü ve korkunç tehdit etmekte.ebedi cehennemlik büyük bir ceza.bunun çaresi furkan 71 dir.yani tevbe şart. 8-tevbe ile silinen günahlar sevaba çevrilir.(ankebut 7) 9-mümin ahireti istemelidir.dünyayı isteyenlerede dünyalık verilir.ama sadece dünyayı isteyenlerin ahirette nasibi yoktur.(hud 15 isra 18) müminin bu noktada çok dikkatli olması lazım. 10-cennete ve cehennemde tabakalar dereceler makamlar vardır.yani tüm cennet aynı olmadığı gibi tüm cehennem de aynı değildir.amele göre konforlu veya işkenceli.cennete gecekondı olduğu gibi villada olur.cehenemde çekilmez tabakalar olduğu gibi daha hafif nezaretlerde vardır.(enam 132) not : beni kırmayıp bu değerli çalışmanız için Allah razı olsun.iman salih amel cennet cehenem tevbe tartı hakkında kafalardaki soruların hepsinin cevabı verilmiştir.ben 10 madde çıkardım.bana da lazım olan bunlardı. Allah razı olsun. muhsin hocamızdan ![]() AMA ÇOK ZOR BİR ÇALIŞMA OLUR. ÇÜNKÜ KURANDA KADINLARA DA HURİ VERİLECEĞİ TAMAMEN GAYBİ BİR KONUDUR. VE BU KONUDA YAPILACAK AÇIKLAMA DA ANCAK YORUMA DAYALI OLUR. ERKEKLERE VERİLECEK HURİLER ACABA CİNSİYET SAHİBİ MİDİR ? VE CENNETE CİNSİYET OLACAK MIDIR ? KAdın erkek diye hocam bu konuda bir bilginiz var mı? | ||
11 Ocak 2011 18:05 | |||
BEDİİ HAMİT | Cevap: Zerre kadar iyilik ve kötülük görülmesi Alıntı:
Alıntı:
ERKEKLERE VERİLECEK HURİLER ACABA CİNSİYET SAHİBİ MİDİR ? VE CENNETE CİNSİYET OLACAK MIDIR ? KAdın erkek diye SAYGILAR | ||
08 Ocak 2011 22:38 | |||
Medine-web |
bu güzel çalışmayı toparlayacak olursak; 1-kafirler için salih amel olsada ebedi cehennemliktir.(bakara 217) 2-müminlerin defteri eksiksiz karşılarına çıkar.sevaplar fazla ise cennete,az ise cehenneme (cezası kadar çekip cennete)gider.yani günahkar mümin ebedi cehennemlik değildir.(karia 6-7-8-9) ama bi şartla muminun 102-103 ü aşması için furkan 71 uygulanması lazım 3-müminin zerre sevap ve günah karşısına çıkar ve hesabını verir.büyük günahlardan kaçınanın küçük günahları affolunur,tevbe eden günah işlememiş gibidir hadisleri ışığında baktığımızda,kitabı sağ tarafından verilenlere kolaylık sağlanır.(inşikak 7-8-9) 4-ankebut 7 de sağlıklı imana sahip ve sahih amel ile ömür tüketenlerin,günahları varsa affedilir.günahlar iyiliğe sevaba çevrilir. 5-salih amel günahları yok eder.günahlar tartıda ağırlık yapmaz.(hud 114) 6-bir günah bedeli ile ödenir,bir sevap en az on kat ile mukafatlandırılır.bu demektir ki bir sevap mizanda ağırlık olarak eşittir on günah.dolayısıyla mumin biraz dikkat ederse cennete on kat daha yakındır.(enam 160) 7-muminun 102-103 çok düşündürücü ve korkunç tehdit etmekte.ebedi cehennemlik büyük bir ceza.bunun çaresi furkan 71 dir.yani tevbe şart. 8-tevbe ile silinen günahlar sevaba çevrilir.(ankebut 7) 9-mümin ahireti istemelidir.dünyayı isteyenlerede dünyalık verilir.ama sadece dünyayı isteyenlerin ahirette nasibi yoktur.(hud 15 isra 18) müminin bu noktada çok dikkatli olması lazım. 10-cennete ve cehennemde tabakalar dereceler makamlar vardır.yani tüm cennet aynı olmadığı gibi tüm cehennem de aynı değildir.amele göre konforlu veya işkenceli.cennete gecekondı olduğu gibi villada olur.cehenemde çekilmez tabakalar olduğu gibi daha hafif nezaretlerde vardır.(enam 132) not : beni kırmayıp bu değerli çalışmanız için Allah razı olsun.iman salih amel cennet cehenem tevbe tartı hakkında kafalardaki soruların hepsinin cevabı verilmiştir.ben 10 madde çıkardım.bana da lazım olan bunlardı. Allah razı olsun. | ||
08 Ocak 2011 17:41 | |||
BEDİİ HAMİT | İbrahim 51: Allah herkese kazandığının karşılığını vermek için (onları diriltecektir.) Kuşkusuz Allah, hesabı çabuk görendir. "Kötü bir iş yapan, sadece yaptığı kadarıyla cezalandırılır." ( Mumin 40 ) Mumin 40: Kim bir kötülükte bulunursa ancak onun misli olan bir ceza ile cezalanır ve erkek olsun, kadın olsun, inanarak iyi bir işte bulunansa işte o çeşit kişilerdir ki cennete girerler, orada sayısız rızıklanırlar. CEZA DA VE MÜKAFATTA AMELLERE GÖREDİR. Yani amel defterinde yaptıkların salih ameller çoksa, ahirette daha fazla mükafatlanırsın. Tersi ise yani amel defterindeki kötü amellerin miktarı pek çok ise Cezanda o derece katmerli olur. Enam 132: Herkesin amellerine göre dereceleri vardır. Rabbin onların yaptıklarından habersiz değildir. Muminin amel defterindeki durumunu bir benzetme ile şöyle yapabiliriz. Sanki Bir termometre gibidir. Nasıl ki termometre sıcaklık değişimine bağlı olup , sıcaklık değişimi gösteriyor ve sıcaklığa bağlı olarak artıyor ve azalıyorsa, İşte amellerin durumu da böyledir. Yani Salih amel işleyip sevap kazanıldığında ibre üst seviyeye çıkar. Kötü amel ve günahlarla ibre aşağıya döner . Sonuçta sıfır göstergesinin üstü kurtuluştur. Altı ise eksidir. Hüsrandır. Üstelik bu termometre rabbimin kafir olmayan kulları için bire on atıyor. Çok güzel amellere duyarlı bu termometre, bir derece yerine 10 derece birden artıyor. Şayet bununla beraber yine de sıfır noktasının üzerinde değilseniz................ ENAM 160: Kim (Allah'ın huzuruna) bir hasene ( Bir iyi amel ile ) gelirse, artık onun on misli, onundur.Ve kim bir seyyie ( Bir kötülük ) ile gelirse, o zaman onun mislinden başkası ile cezalandırılmaz. Ve onlar onlar haksızlığa uğratılmazlar. ENAM 160 AYETİNDE AÇIKLANAN BİR İYİ AMELE KARŞILIK EN AZ ON İYİ AMEL SEVABI VARDIR. Sözlerimi Peygamber efendimizin şu sözleri bitirmek istiyorum Hesaba çekilmeden önce, kendinizi hesaba çekiniz. Kıyamet gününde amelleriniz tartılmadan, amellerinizi tartınız. Hz. Muhammed (s.a.v.) BEDİİ HAMİT [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] | ||
08 Ocak 2011 17:06 | |||
BEDİİ HAMİT | Alıntı:
İnanan ve iman edenler de cehenneme gidebilir. İnananlar arasında kötü söz ve davranışın yayılmasını arzulayan kimseler için dünyada da, ahirette de acı veren bir azab vardır. (Her şeyi) Allah bilir; siz bilmezsiniz. (NUR/19) Her kim Rabbine suçlu olarak gelirse, şüphesiz ki ona cehennem vardır. Orada ne ölür, ne de dirilir. (TAHA/74) Ey inananlar! Kendinizi ve ailenizi bir ateşten koruyun ki onun yakıtı insanlar ve taşlardır. Onun başında gayet katı, şiddetli, Allah'ın kendilerine buyurduğuna karşı gelmeyen ve emredildikleri şeyi yapan melekler vardır. (TAHRİM/6) TAHRİM 6 AYETİ APAÇIK İNANANLARA- İMAN EDENLERE HİTAPTIR Kİ, HEM KENDİNİZİ VE HEM DE AİLENİZİ ATEŞ AZABINDAN KORUYUN. | ||
04 Ocak 2011 15:47 | |||
BEDİİ HAMİT | YAPTIKLARI İYİ AMELLERİN KARŞILIĞINI BU DÜNYADA ALANLAR. Yaptıkları iyi amellerin karşılığını bu dünyada almak isteyen insanlar ahireti önemsememiş veya ahiret hayatına inanmamış olan kimselerdir. Allah bu gibi kullara şöyle diyor. "Madem ki, ahiret hayatını istemeyip bu dünya hayatına razı oldunuz, dünya hayatını çok istiyorsunuz, o halde yaptıklarınızın karşılığını bu dünyada veririm. Ama ahirette sizin için iyi amellerinize karşılık MİZAN TUTULMAZ. Bu gibi amelleriniz MİZANDA tartılmaz. HUD 15:Her kim dünya hayatı ve onun süsünü isterse böylelerinin yapıp ettiklerinin karşılığını kendilerine bu hayatta tam olarak veririz. Onlar dünyada hiçbir eksiltmeye uğratılmazlar. DİKKAT ! AYET DERİN MANALI AYETTİR Dünya hayatını ve onun gösterişini isteyenlere, hiçbir şeyi eksik bırakılmadan, yaptıklarının karşılığını dünyada tastamam ödeniyor. Ahirette bir nasipleri kalmıyor. NASIL BİR TİCARET AMA ? NASIL BİR ZARAR, NASIL BİR İFLAS BU ? Çünkü, İyi Amellerinin karşılığını bu dünyada tamamen ödeniyor, geriye hiç birşey kalmıyor. Dünya hayatını ve onun görkemini, zenginliğini isteyenlere onlara bu (hayatta) yapıp ettiklerinin karşılığını tam olarak ödenir ve onlara hak ettiklerinden asla yoksun bırakılmayacaklar. İSRA 18: Kim bu aceleci(dünyâ)yı isterse, orada ona, (evet) istediğimiz kimseye hemen çabucak dilediğimiz kadar veririz; ama sonra yerini cehennem yaparız! Kınanmış ve kovulmuş olarak oraya girer. ALİ İMRAN 145: Hiçbir kimse Allah’ın izni olmadan ölmez. Ölüm belirli bir süreye göre yazılmıştır. Kim dünya menfaatini isterse, kendisine ondan veririz. Kim de ahiret mükafatını isterse, ona da ondan veririz. Biz şükredenleri mükafatlandıracağız. NİSA 134:Kim dünya sevabı (nimeti) istiyorsa (bilsin ki), dünya sevabı da, ahiret sevabı da Allah katındadır. Allah hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir. ŞURA 20:Kim âhiret kazancını isterse, onun kazancını artırırız. Kim de dünya kazancını isterse, ona da istediğinden veririz, fakat onun ahirette hiçbir payı yoktur. CENNET VE CEHENEMDE HERKESİN DERECELERİ VARDIR. HERKESİN KAZANDIĞINA KARŞILIK MEVKİ, MAKAM DERECELERİ BİRBİRİNDEN FARKLIDIR. Enam 132: Herkesin amellerine göre dereceleri vardır. Rabbin onların yaptıklarından habersiz değildir Nisa 145: Şüphesiz ki münafıklar, cehennem ateşinin en aşağı tabakasındadırlar. Onlara hiçbir yardımcı da bulamazsın. "Kötü bir iş yapan, sadece yaptığı kadarıyla cezalandırılır." ( Mumin 40 ) DEVAMI OLACAK | ||
03 Ocak 2011 18:36 | |||
HALUK GÜMÜŞTABAK | Allah razı olsun, benim de sözlerim sizin söylediğiniz tipten insanlaradır. Ama ne yazıkki günümüzde buna inanan okadar çok müslüman kardeşim varki. | ||
03 Ocak 2011 18:33 | |||
BEDİİ HAMİT | Alıntı:
Şayet Allah onu affetmemişse İman eden müslüman da olsa yaptıkları kötü amellerin cezasını görmez mi ? Görmez diyen kim ? Hangi ayete göre nasıl görmez denir. Görmez diyenler Rabbimin ayetlerini görmeyen körlerdir. Görme özürlü olması gerekir. | ||
03 Ocak 2011 18:13 | |||
HALUK GÜMÜŞTABAK | Sayın arkadaşım önce geçmiş olsun. Allahtan acil şifalar dilerim. Yazdıklarınızı iyi okudum, zaten orada yazdıklarımın birçoğu size cevap niteliğinde olmadığını da belirtmiştim. Genel anlamda aynı konu ile düşüncelerimin detaylı haliydi. Yazdığım yazıda benim anlatmak istediğim çok önemli bir nokta vardı, oda rabbin açıkça söylemediği bir konuyu, bizler ayete ilave edemeyiz, söyleyenlere de inanamayız. Allah birçok ayetinde bizlere olacaklar konusunda açıklama yapıyor, ama çok önemli bir nokta var, asla detaylı bir bilgi vermeden yapıyor bunu. Gereken konularda detay veren rahman, eğer bu konuda fazla detaya kaçmıyorsa, bunun bir nedeni var demektir. Peki, bizler ne yapıyoruz, beşeri rivayetleri sanki Allah katından bilgiymiş gibi alıyor ve ayetleri onlarla açıklamaya çalışıyoruz. Örneğin Allah bir hüküm veriyor ve diyor ki, içinizde kimse yok ki oraya, yani cehenneme uğramasın. Bu kesin bir hüküm açıkça bildiriliyor. Daha sonra devam ediyor ve yalnız şu açıklamayı yapıyor bizlere Rabbim; daha sonra iman edenleri kurtaracağız, diğerlerini dizleri üstünde cehennemde de bırakacağız. Buradan sonra bizler başlıyoruz kendimizce beşeri yorumlar yapmaya, ya da rivayetleri alıp ayetlere ilave etmeye başlıyoruz. Diyoruz ki iman eden hiçbir Müslüman ceza görmeyecek, cehenneme buradaki durumu görmesi için gelecek iman edenler. Buradan hiçbir ceza görmeden cennete hep birlikte gidilecek. Peki, bu bilgiyi kim söylüyor? Evet, sormak isterim, Allahın yapmadığı bu açıklamayı kimler yapıyor? HÂŞÂ Rabbimin vermediği detayı, kimler verme yetkisine sahip? İşte benim anlatmak istediğim konu burası. Ben diyorum ki, detay yoksa bizlere konuşmak düşmez. Buradan bir kurtarılma varda detay verilmediyse, gelin bizler detay vermeyelim, fikirler yürütmeyelim. İman edenlerin kurtarılacağını Allah söylüyor, ama hep birliktemi yoksa farklı zamanlar damı kurtarılış var, bu konuda detay vermeyen Rabbimin hükmüne bence saygılı olmalıyız. Çünkü Allah kendi katımda açıklama yapmadığım konularda konuşmanızı HARAM kılıyorum diyor. Bence üzerinde düşünülmesi gereken bir konu değil mi? Elbette bu benim düşüncem herkesin düşüncesine de saygı duyarım. Değerli arkadaşım benim cevabım kimseye karşı değil, ortaya söylenen bir sözdür sizi kırdıysam ya da üzdüysem özür dilerim. Size tekrar acil şifalar dilerim. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK | ||
03 Ocak 2011 17:30 | |||
BEDİİ HAMİT | İNŞİKAK 7-8-9: Artık kimin kitabı sağ yanından verilirse. O, kolay bir hesap (sorgu) ile sorguya çekilecek. Ve kendi yakınlarına sevinç içinde dönmüş olacaktır. Hakka 19-20-21-22: İşte o vakit, kitabı kendisine sağından verilen kimse der ki: “Gelin, kitabımı okuyun!”“Çünkü ben, hesabımla karşılaşacağımı zaten biliyordum.”Artık o, hoşnut bir hayat içindedir.Yüksek bir cennettedir. Müminlerin bu sevinç ve coşkusuna karşın inkar edenler büyük bir utanç ve pişmanlık içindedirler. Ölmeyi hatta yok olmayı isterler. Üstteki ayetin devamında inkarcıların çaresizlikleri şöyle haber verilir: Hakka Suresi, 25-29: Kitabı sol eline verilen ise; o da, der ki: "Bana keşke kitabım verilmeseydi. Hesabımı hiç bilmeseydim. Keşke o (ölüm herşeyi) kesip bitirseydi. Malım bana hiçbir yarar sağlayamadı. Güç ve kudretim yok olup gitti." Başka ayetlerde, sağın ve solun adamları arasındaki farkı Allah şöyle bildirmektedir: (İnşikak Suresi, 7-15): Artık kimin kitabı sağ yanından verilirse. O, kolay bir hesap (sorgu) ile sorguya çekilecek. Ve kendi yakınlarına sevinç içinde dönmüşolacaktır. Kimin de kitabı ardından verilirse. O da, helak (yok olmay)ı çağıracak. Çılgın alevli ateşe girecek. Çünkü o, (dünyada) kendi yakınları arasında sevinçliydi. Doğrusu o, (Rabbine) bir daha dönmeyeceğini sanmıştı. Hayır; gerçekten Rabbi, kendisini çok iyi görendi. Kitaplardaki ameller, hesap günü için özel hazırlanmış duyarlı terazilerde tartılır. O gün, Allah'ın adaleti karşısında kimse zerre kadar haksızlığa uğratılmaz: Enbiya Suresi, 47: Biz ise, kıyamet gününe ait duyarlı teraziler koyarız da artık, hiçbir nefis hiçbir şeyle haksızlığa uğramaz. Bir hardal tanesi bile olsa onu getiririz. Hesap görücüler olarak Biz yeteriz. Artık, adalet terazilerinde tartılan ameller sonuçları ile birlikte amel defterinde gösterilir. Affı ile affedilmedikleri ile de İbrahim Suresi, 37-41 ........... Rabbimiz, hesabın yapılacağı gün, beni, anne-babamı ve mü''minleri bağışla. İbrahim ( as ) Hem kendisi için, annesi ve babası için ve hem de tüm müminler için AF EDİLİP bağışlanmaları için duada bulunuyor. Peki Ne zaman ? Ayet açık , Hesabın yapılacağı gün yani ahiret gününde, YANİ MİZAN GÜNÜNDE Daha açık bir ayet var ŞUARA-82- Hesaplaşma günü günahlarımı affedeceğini umduğum da O'dur. ( Evet, İşte ibrahim as böyle der.) Demek ki, Şuara 82 ayetinin bildirimi ile Günahların affı ahirette MİZAN GÜNÜNDE vuku bulacak bir hadisedir ki, bu afla kimisi için ( Kitabı sağından verilenler için ) bir kurtuluş vesilesi olacak iken kimileri için de ( Kitabı soldan verilenlerin )helak sebebi olacak. İSRA 14 “Oku kitabını! Bugün hesap sorucu olarak sana nefsin yeter. O gün İnsana hesap sorucu olarak kendi nefsin yeter.- OKU yaşam bilgini (kitabını)! Bilincin bu aşamada, yaptıklarının sonucunun ne olduğunu görmeye yeterlidir. "Defterinde yazılanları oku. Hayat filmini gör ve seyret. Bugün bir muhasebeci olarak kendi işini görmeye kendin pekala yetersin. Bugün hesabını görmek için kendi kendine yetersin. Çünkü bugün kendi hesabını kendin çıkaracak durumdasın! Amellerin karşısındaki Tartıyı, mizanı, muhasabeyi, Bilançonu sen de yapabilecek durumdasın.Bu ölçütlere göre sen kendi nefsine yetersin. Kendi nefsinle hesaplaş ! Ve Kendi nefsine sor. Acaba ben cenneti mi yoksa cehenemi mi hakkettim ? Devamı olacak | ||
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|