Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Soru Cevap Arşivi > Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

Konu Başlıkları: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi? Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
19 Şubat 2012 19:50
BÜŞRA NUR
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

''Kuran okuyup sevabını bağışlamanın ölüye faydası olurmu'' sorusuna 4 mezhebin fukahası ''olur''cevabını vermiştir.
yalnızMaliki ve şafi'i mezhebinin mütekaddim(önceki)uleması bunun mekruh olduğunu okunan kuranın sevabının ölüye ulaşmayacağını söylemiş bu iki mezhebin müteahhir(sonra) gelen fukahası bu konuda onlara muhalafat ederek diğer iki mezhep fukahasıyla aynı görüşü benimsemiş ve okunan kuranın ölüye fayda vereceğini kabul etmişlerdir.





Bununla birlikte İmam eş-Şâfi'î'nin bu konuda olumsuz bir kanaatte olduğu bilinmektedir. Onun benimsediği görüşe göre okunan Kur'an'ın sevabı ölüye oluşmaz. Ancak yukarıda da belirttiğim gibi mezhebin muhakkık fukahası aksi görüşü benimsemiştir.

İbnu'l-Kayyım, Kitâbu'r-Rûh isimli eserinde(2) bu meseleyi enine boyuna tartışmıştır. Dileyen bu eseri mütalaa ederek konu hakkında bir fikir edinebilir. Ayrıca Fıkıh kitaplarının kitâbu'l-Cenâiz bölümlerinde de farklı mezheplere mensup fukahanın yaklaşımlarına muttali olmak mümkündür. Derli-toplu bilgi edinmek isteyenler için ise Vehbe ez-Zuhaylî'nin el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh isimli eseri ile (3) el-Mevsû'atu'l-Fıkhiyye'ye (4) bakabilirler.


1) el-Fetâva'l-Hindiyye, I, 166.

2) İbnu'l-Kayyım, Kitâbu'r-Rûh, 223 vd.

3) Vehbe ez-Zuhaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh, II, 550 vd.

4) el-Mevsû'atu'l-Fıkhiyye, XVI, 42 vd[/QUOTE]
19 Şubat 2012 17:33
kamer34
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

Alıntı:
muallime Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Diyelimki okuduğumuz kuranlar ölmüşlerimize gitmedi.Okuyanlar ne kaybetti? HİÇ!!! en azından okuma sevabları var.ve dahi diyelimki bizimki doğru siz ne kaybettiniz?!!!

Aman Allah’ım bu nasıl bir mantık böyle muallime hanım....Bizler din adına konuştuğumuz vakit kendi aklımıza göre şuna helal buna haram yada bu caiz bu mekruh yada ne olacak mantıklarını öne süremeyiz... İmam azamın karşısında bu sözü söylemiş olsak acaba bize karşı tavrı ne olurdu....?

“Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayısıyla şuna helal, buna haram demeyin. Çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş olursunuz. Şüphesiz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa ermezler” Nahl/116

O zaman bizler hıristiyanların noelinide kutlayalım ne kaybederiz diyebilirmiyiz....?

Yahudi ve hıristyanları kurandan okumak lazım.. Dinlerine nasıl eklemeler ve çıkartamalar yaptıklarından dolayı düştükleri durumu çok güzel tasvir etmeketdir....

Daha evvel bu konuyu delilleri ile birlikte asmıştım...Tekrar dört mezhebe göre görüşleri inşallah hafta içi asacağım....İnsan toplumdaki insanlarla din konusunu mülaza ettikçe neden yüzyıllardır tağutlar tarfından yönetildiğimizi daha iyi idrak etmektedir.....

Rabbim hidayet nasip etsin...etsinki belki can vermeden bidatlerden hurafelerden arınmış bir toplum islam ile yönetilen bir rejim görmüş oluruz...

Bu mantığın üzerine ancak bu fıkra gider....

ÖLÜYE 3 GULHÜ 1 ELHAM OKUYALIM BAKALIM-
Mezarlığın önünden geçiyoruz olum teybi kapat.
- Niye?
- Ölüye hiç mi saygın yok lan. Onlar işitir.
- Sen mi ölülere işittireceksin?
- Onlar bizim burdan geçtiğimizi sezer.
- Yalanın batsın emi.
- Tamam susta üç gulhü bi elham oku bari.
- O niye
- Yav ne lüzumsuz adamsın, o niye bu niye elinin körü işte. Oku dediysek oku.
- Abi tamam da bunun ölüye ne faydası olacak, merak ettim.
- Şifa niyetine ruhlarına hediye edeceksin.
- Hediye alıyorlar mı?
- Allah belanı yav sus oku.
- Tamam okuyorum. De ki "Allah tektir"
- O ne lan, çift diyen mi oldu?
- İyi de sen demedin mi gulhü oku diye, ben de okuyorum işte.
- Şunun arapçasını adam gibi oku, allamei cihansın bi gulhüyü ezberleyemedin mi?
- Anlaşalım o halde, sen arapçasını oku, ben türkçe mealini vereyim. Daha iyi anlasın ölüler.
- Bıdı bıdı yaptın mezarlığı da geçtik bak.
- Bak şimdi ben sana türkçelerinin ne olduğunu söyleyim gerisine sen karar ver.
- Söyle bakalım.
- De ki: Allah ahaddir, sameddir, doğmamış ve doğrulmamıştır, hiçbirşey O'nun dengi değildir. Şimdi bunu ölülere söyleyince ölüler fazladan iki rekat namaz mı kılacak.? Hele bir de fatiha oku diyorsun. Ölmüş adam nasıl hamdetsin, Kulluğunu yapmış pılısını pırtısını toplamış gitmiş.

Bizi doğru yola ilet diyorsun. Yahu ölü yaşıyor mu doğru yola gelecek. Eğrisiyle doğrusuyla çekip gitmiş. Kalk gününü bekliyor. Ölülere hidayet eder mi ALLAH. Hidayet bu dünya için geçerli. Bu dünyada hidayete ermişse mesele yok zaten.
Sırf millet yapıyor diye yapıyorsun. Ölüye güttüğün saygının onda birini dirilere gütmezsin.

Ölülere gelince saygıda kusur etmessin. Ne biçim adamsın sen. Ölülere okuyacan o sureler dirilere gönderildi. Sen diri değil misin. Sana okuyum mu üç gulhü bi elham şimdi. Belki faydası dokunur. Bu sureler ölülere değil dirilere rahmettir. Sen bu rahmetten faydalanmak istemiyorsan, aha burda yatanlardan ne farkın var. Yarın senin evin önünden geçerken ben de sana okuyam o zaman. Olmaz mı?
- Tamam tamam sus da teybi aç.

Not: Hele bir de Yasin okumaları var ki, tam evlere şenlik. Diri olanları uyarmak için (36/70) gönderilen bu sureyi, ölülere okumak riyakarlığın daniskasıdır. Görevden kaçmaktır. Dirilerin misyonunu ölülere yüklemektir. Gerçekten bu toplum KUR'AN'ı unuttular. Ona arkalarını döndüler. Vahye kulak verenlere selam olsun.

FECR adlı üyemizden alıntı
19 Şubat 2012 16:45
bilinmez
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

Alıntı:
muallime Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Diyelimki okuduğumuz kuranlar ölmüşlerimize gitmedi.Okuyanlar ne kaybetti? HİÇ!!! en azından okuma sevabları var.ve dahi diyelimki bizimki doğru siz ne kaybettiniz?!!!

Şöyle düşünün diyelim ki Allah böyle bir usul koymadı dinde ve sizde uyguladınız DİNİNİZİ BOZMUŞ OLMAZ MISINIZ...

Veya şöyle düşünelim,akşam namazının farzını 3 kılıyorsunuz,bunu 4 kılsanız ne olur...

her ikisindede dinde kuralı siz mi ,yoksa Allah mı koydu....
19 Şubat 2012 16:26
muallime
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

Elhamdülillah
19 Şubat 2012 16:21
talibetün
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

Alıntı:
muallime Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Ben babacığıma hergün yasin tebareke amme okurum.Evimde bereket olsun diye vakıayı da okurum.Ölülerimede bağışlarım.Elhamdülillah.
elhamdülillah
dinimiz ne kadar da güzel değilmi dardeşim
19 Şubat 2012 15:53
muallime
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

Ben babacığıma hergün yasin tebareke amme okurum.Evimde bereket olsun diye vakıayı da okurum.Ölülerimede bağışlarım.Elhamdülillah.
19 Şubat 2012 15:49
muallime
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

Diyelimki okuduğumuz kuranlar ölmüşlerimize gitmedi.Okuyanlar ne kaybetti? HİÇ!!! en azından okuma sevabları var.ve dahi diyelimki bizimki doğru siz ne kaybettiniz?!!!
19 Şubat 2012 15:42
talibetün
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

tamam kardeşim siz kendi yolunuza ben kendi yoluma
ben de inşallah ilk başta kuran-ı kerimden daha sonra hadislerden daha sonra 4 mezhep imamından ve daha sonra 100 yılda bir gelen müceddidlerden faydalanırım Rabbimin izniyle
sizi de bu hususta inandıracak değilim
zaten hadislere bile itimad etmiyorsunuz Rabbim ıslah etsin hepimizi
selametle
19 Şubat 2012 15:30
muallime
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

''Kuran okuyup sevabını bağışlamanın ölüye faydası olurmu'' sorusuna 4 mezhebin fukahası ''olur''cevabını vermiştir.
yalnızMaliki ve şafi'i mezhebinin mütekaddim(önceki)uleması bunun mekruh olduğunu okunan kuranın sevabının ölüye ulaşmayacağını söylemiş bu iki mezhebin müteahhir(sonra) gelen fukahası bu konuda onlara muhalafat ederek diğer iki mezhep fukahasıyla aynı görüşü benimsemiş ve okunan kuranın ölüye fayda vereceğini kabul etmişlerdir.

Bu, mezhep fukahasının öncekileri taklid dışında bir şey yapmadığı şeklindeki yaygın kanaatin doğru olmadığını gösteren ilgi çekici örneklerden birisidir. Her mezhebin içinde "muhakkık" denen tahkik ehli ulema vardır ve onlar mezheplerinin sahih, muteber ve fetvaya esas alınması gereken görüşünü tesbit ederler. Bu örnekte de Şâfi'î ve Mâlikî mezhebinin muhakkık ulemasının büyük bir dirayet örneği göstererek mezheplerinin müketakkim ulemasına muhalefetten geri durmadıklarını görüyoruz.

Hanefî mezhebi imamlarından Muhammed b. el-Hasen'in, kabir başında ölüye Kur'an okumanın caiz olduğu görüşünü benimsediğini görüyoruz.(1)

Bununla birlikte İmam eş-Şâfi'î'nin bu konuda olumsuz bir kanaatte olduğu bilinmektedir. Onun benimsediği görüşe göre okunan Kur'an'ın sevabı ölüye oluşmaz. Ancak yukarıda da belirttiğim gibi mezhebin muhakkık fukahası aksi görüşü benimsemiştir.

İbnu'l-Kayyım, Kitâbu'r-Rûh isimli eserinde(2) bu meseleyi enine boyuna tartışmıştır. Dileyen bu eseri mütalaa ederek konu hakkında bir fikir edinebilir. Ayrıca Fıkıh kitaplarının kitâbu'l-Cenâiz bölümlerinde de farklı mezheplere mensup fukahanın yaklaşımlarına muttali olmak mümkündür. Derli-toplu bilgi edinmek isteyenler için ise Vehbe ez-Zuhaylî'nin el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh isimli eseri ile (3) el-Mevsû'atu'l-Fıkhiyye'ye (4) bakabilirler.


1) el-Fetâva'l-Hindiyye, I, 166.

2) İbnu'l-Kayyım, Kitâbu'r-Rûh, 223 vd.

3) Vehbe ez-Zuhaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletuh, II, 550 vd.

4) el-Mevsû'atu'l-Fıkhiyye, XVI, 42 vd
19 Şubat 2012 14:34
bilinmez
Cevap: Hatim sevabı birden fazla kişiye bağışlanabilir mi?

KAMER34 dün yazdıklarından sonra bir şey yazmayacaktım ama bi müslüman olarak bidaha kıa bi açıklık getireyim dedim...

Sayın talibetün,bakın siz önce karşınızdakinin ne dediğini bi anlayın sonra savunmaya geçin...

Kısaca ben ve kuran ve kuranın pıratiği olan peygamber ilişkimi kısaca anlatayım..

Syın ablam,ben fikrimi ve pıratiğimi kurandan alır daha sonra gelen bütün ,söz[hadis] ,tarihi malumatıda kuranın anlatımına göre değrlendiririm ,yani kuran metedolojim budur....Kuranın verdiği bilgiye uymayan ve hangi hadis kitabında olursa olsun isterseniz yüzbinlerce sahabiye mal edilen bi bilgiyi asla ve asla kabul etmem...

Düşünün Alah rasulunun VEDA HUTBESİ,nin bile yüzbinlerce sahabi tarafından dinlenildiği söylenmesine rağmen,üç ayrı versiyonu vardır..

.1.size şu emanetleri bırakıyorum onlara uyarsanız doğru yolda olursunuz bu emanetler,KURAN VE SÜNNET...[EHLİ SÜNNET KAYNAKLARI]

2.Size şu emaneti bırakıyorum onlara uyarsanız doğru yolda olursunuz bunlar,KURAN VE EHLİ BEYTİMDİR.[ŞİA KAYNAKLARI]

3.Size şu emanetleri bırakıyorum onlara uyarsanız kurtulursunuz bu emanet KURANDIR...

Şimdi sayın talibetün sizce,ehli sünnetin,şialarca şianın,bazı kesimlerinde sadece KURAN diyenler var ve hepsinin dayanağıda HADİSLERDİR...ve bu veda hutbesi bi kaç kişi tarafından değil yüzbinlerin şahid olduğu söylenir,böyle yüzbinlerin şahid olduğu tarihi bi olayda böyle farklı 3 versiyon varsa,diğer hadis olarak verilenlerde artık siz düşünün...

Tekrar diyorum ben kuranın verdiği fikirle fikrimi oluşturur daha sonraki bilgileride kurana uyuyorsa alır öylede uygularım,ve savunmamıda peygamberin pıratiği olan kuran ile yaparım

Siz ve sizin gibi düşünen gelenekçiler,ilk başta bi FİKİR OLUŞTURURSUNUZ,sonrada kurandan değil,rivayetlerle fikrinizi savunursunuz...

Gelelim beni anlamak yerine önyargılı anlamadan savunmanıza,

Bakın sayın talibetün ben KABİR HAYATI YOKTUR DEMEDİM,KABİR AZABI YOK DEDİM,
Kuranda kabir hayatının olduğunu bununda sadece UYKUDAN İBARET OLDUĞUNU YİNE KURAN DİYOR KABİR İLE İLGİLİ AYETLERE BAKIN[Yasin süresi,50,51,52ye bakın]..

Ayrıca azabın ve mükafatın ve hesab ile ilgili ayetlere bakıncada,sorgulamanın mahşerde,ceza ve mukafatında cennet ve cehennemde ile olacağını rabbimizin beyanı kuran diyor...

Ben kuranın ve kuranın pıratiği olan rasulullahın fikrini,siz ise rivayetlerin,ve gelenekçilerin fikrini savunuyorsunuz...

Ayrıca müminun 46.ayette kabir ile ilgili değildir,fravun ve onunla birlikte olanlara has bi uygulama ile ilgilidir ayetin siyak ve sibakınada mı bakmadınız...

not.Ayrıca ben sizden uygulamanızı bırakmanızı değil,inandığım doğruları yazıyorum,siz uygulamanıza devam edin sayın talibetün..
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.