Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KUR'ÂN-I KERİM.::. > Kurân-ı Kerîm > Kur'ân-ı Kerim Genel > 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

Konu Başlıkları: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma) Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
19 Nisan 2021 00:17
Hâdimul İslam Yasemin Ataman ve bilinmez


Alıntı:
1-)Gerçekten inanmadıkları halde inandık diyenlere,yeryüzünde bozgunculuk yapmayın denildiğin de,kendilerini nasıl savunurlar?

a)Bizler hakkıyla iman ederiz derler.
b)Bizler düzelticileriz diyerek.
c)Bizler şükredici kullarız diyerek
d)Bizler çokça hamd edenleriz diyerek.

2-)Cennetin yalnız kendilerine ait olduğunu iddia eden Yahudileri Allah, neye davet ediyor?
a)Sabretmeye
b)Ölümü temenni etmeye,
c)Tevratı iyice okumaya
d)Hz. Musa ile karşılıklı lanetleşmeye.

3-)Allahın meclislerinde Allahın anılmasını(zikrullah)engelleyen ve mescidlerin harab olmasına sebep olanları, Allah nasıl nitelendiriyor?

a)zalimler
b)Taş kalpliler
c)İzansızlar
d)Korkaklar

4-)İsrailoğulları,Allahı açıkça görmedikçe,iman etmeyiz dediklerinde, Allah onlara nasıl bir ceza verdi?

a)Kuraklık
b)Dağı üzerlerine kaldırıp tehdit etme
c)Denizde helak etme
d)Yıldırım gürültüsü

5-)Rabbimiz bizden kabul buyur,şüphesiz Sen işitensin,bilensin duası kimin tarafından yapılmıştır?
a)Hz.Musa
b)Hz.Lokman
c)Hz. Yakub
d)Hz. İbrahim ve Hz. İsmail

6-)Bakara süresinde, herkesin kendi yaptıklarından sorumlu olduğunu ifade eden ayet, aşağıdakilerden hangisidir?

a)Her kim,zerre ağırlığınca iyilik yapmışsa,onun karşılığını görür.
b)O gün tartı tam doğrudur.kimin tartıları ağır gelirse,işte onlar kurtulanlardır.
c)Onlar bir ümmetti gelip geçti.Onların kazandıkları kendilerine,sizin kazandıklarınız size aittir.
d)Kimsenin kimseye yardım etmeyeceği bir gündür! O Gün emir, yalnız Allaha aittir.

7-)Dünya hayatına tutkuyla bağlanan ve bu konuda insanların en hırslısı ahresen-nas olarak nitelenenler kimlerdir?

a)Hiristiyanlar
b)Sabiiler
c)Müşrikler
d)Yahudiler

8-)Hoşunuza gitmesede size farz kılındı ifadesiyle anlatılan yükümlülük aşağıdakilerden hangisidir?
a)Oruç
b)Zekat
c)Savaş
d)Namaz

9-)yahudi ve hiristiyanların Yahudi ve Hiristiyan olandan başkası cennete girmeyecekiddialarına nasıl karşılık verilmiştir?

a)Evet doğrudur , denilerek
b)Onların yanında sabilerde girecek denilerek
c)Bu onların kuruntularıdır, denilerek
d)Onların yanında hanifler ve Müslümanlarda girecek denilerek.

10-)Allah tealanınBen seni insanlara önder yapacağım dediği peygamber aşağıdakilerden hangisidir?

a)Hz. Musa
b)Hz. Adem
c)Hz.İbrahim
d) Hz. Nuh

11-)İsrailoğullarının cehennemle ilgili düşünceleri aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak ifade edilmiştir?

a)Cehennem semboliktir.
b)Allah, kendi kullarını yakmaz.
c) Ateş bize sayılı birkaç gün dokunur.
d) Seçkin kullar olarak bize ateş dokunmaz.

12-)Size verdiğimiz şeyi kuvvetle tutun, dinleyin emri üzerine israiloğullarının cevabı nasıl olmuştur?
a)Biz bu yükü kaldıramayız
b-dinledik ve itaat ettik
c)Dinledik ve isyan ettik.
d)Zaten bizden başkası bu yükü kaldıramaz.

13-)Kuran ifadesi ile fitne, hangi şeyden daha eşed(beter)dir?

a)Büyük ngünah işlemekten
b)Domuz eti yemekten
c)Adam öldürmekten
d)Faiz yemekten

14-)Allah(c.c) kuran dan şüphede olanlara yardımcılarıyla beraber ne yapmaları konusunda çağrıda bulunur?
A)Yeri göğü yaratmalarını
b)Kuranın benzeri bir süre getirmelerini
c)İnsanı yoktan var etmelerini
d)Hiçbiri

15-)ya rab! Seni noksan sıfatlardan tenzih ederiz, Senin bize öğrettiklerinden başka bizim bilgimiz yoktur.Şüphesiz alim ve hakim olan ancak sensin diyenler kimlerdir?

a)Yunus (a.s)
b)Adem ile Havva
c)Melekler
d)Cinler

16-)Allah ve bütün lanet ediciler kimlere lanet eder?

a)Açık delilleri ve kitapta gösterilen hidayet yolunu gizleyenlere,
b)Umre ve hac yapmayanlara
c)Namazlarını eksik kılanlara
d)Cihad etmeyenlere.

17)Yolculuk esnasında olup da alışverişi yazmak yada şahit olmak için kimse bulunmazsa, bu durumda ne yapılmalıdır?

a)Alışveriş yapılmamalıdır.
b)Alışveriş yapılmasında bir sakınca yoktur
c)Verilen borç karşılığında herhangi bir rehin alınmalıdır
d)İki tarafta birbirine teminat vermelidir.

18)Böylesinin durumu, üzerinde toprak bulunan bir kayanın durumuna benzer; üzerine sağnak bir yağmur düştü mü, onu çırılçıplak bırakıverir. Onlar kazandıklarından hiçbir şeye güç yetiremez(elde edemez)ler. Allah, kafirler topluluğuna hidayet vermez. (Bakara Suresi, 264)
Ayetteki benzetmede anlatılmak istenen nedir?

a)Kayaların üzerindeki toprağın akıp gideceği.
b)Çokça sadaka vermenin önemi.
c)Ekinlerin kayaların üzerine değil yumuşak topraklara ekilmesi gerektiği
d)Sadakaların,riya,eziyet ve minnet duygularıyla boşa götürülmemesi gerektiği.

19)Sihirle ilgili ayette geçen Peygamberin adı..ve meleklerin adları......ve....tur.

a)Nuh, Cebrail-Marut
b)İbrahim, Harut-Marut
c)Süleyman, Harut-Marut
d)Musa, İsrafil-Mikail

20)"Nice küçük topluluk, daha çok olan bir topluluğa Allah ın izniyle galib gelmiştir; Allah sabredenlerle beraberdir." (Bakara Suresi, 249)
Bu sözü söyleyenler kimlerdir?

a)Muhakkak Allah a kavuşacaklarını uman Talutun askerleri.
b)Talutun tüm askerleri
c)Calutun askerleri
d)Talutun az sayıdaki askerlerinden korkan Calutun askerleri.

21)Allah, size kolaylık diler, zorluk dilemez. İfadesi hangi konudan sonra söylenmiştir?

a)Seferde namazların kısaltılması.
b)Cihada kör,topal ve yaşlıların gitmemesi
c)Zekatı fakirlerin vermemesi
d)Yolcuların ve hastaların orucu sonra tutmaları.

22)Kendisinde şüphe olmayan,Allaha karşı gelmekten sakınanlar için yol gösterici olan kitabın adı nedir?

a)Tevrat
b)Meydanlaros
c)Kuran-ı Kerim
d)İncil

23)Onlar, gaybe inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden infak ederler.
(Bakara Suresi, 3)
Ve onlar, sana indirilene, senden önce indirilenlere iman ederler ve ahirete de kesin bir bilgiyle inanırlar.
(Bakara Suresi, 4)
İşte bunlar, Rablerinden olan bir hidayet üzeredirler ve kurtuluşa erenler bunlardır.
(Bakara Suresi, 5)
Ayetlerde kimlerden bahsediliyor?

a)Namaz kılanlardan
b)Müşriklerden
c)Muttakilerden
d)Kitap okuyanlardan

24)Şüphesiz, inkar edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için fark etmez; inanmazlar. (Bakara Suresi, 6)
Allah, onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir; gözlerinin üzerinde perdeler vardır. Ve büyük azap onlaradır. (Bakara Suresi, 7)
Ayetlerindeki hitap kimlere?

a)İnkar edenlere
b)Müslümanlara
c)Teheccüt kılanlara
d)Kuran okuyanlara
19 Nisan 2021 00:15
Hâdimul İslam Yasemin Ataman

Alıntı:
1. Cüzde Geçen Dua Ayetleri

Bizi doğru yola ilet;

(Fatihâ Suresi, 5)
Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna

(Fatihâ Suresi, 6)


Gazaba uğrayanların ve sapmışlarınkine değil.

(Fatihâ Suresi, 7)



Hani İbrahim: "Rabbim, bu şehri bir güvenlik yeri kıl ve halkından Allah'a ve ahiret gününe inananları ürünlerle rızıklandır" demişti de (Allah: �Sadece inananları değil) inkar edeni de az bir süre yararlandırır, sonra onu ateşin azabına uğratırım; ne kötü bir dönüştür o" demişti.
(Bakara Suresi, 126)


İbrahim, İsmail'le birlikte Evin (Ka'be'nin) sütunlarını yükselttiğinde (ikisi şöyle dua etmişti): "Rabbimiz bizden (bunu) kabul et. Şüphesiz, Sen işiten ve bilensin";
(Bakara Suresi, 127)


"Rabbimiz, ikimizi Sana teslim olmuş (Müslümanlar) kıl ve soyumuzdan Sana teslim olmuş (Müslüman) bir ümmet (ver). Bize ibadet yöntemlerini (yer veya ilkelerini) göster ve tevbemizi kabul et. Şüphesiz, Sen tevbeleri kabul eden ve esirgeyensin."

(Bakara Suresi, 128)


"Rabbimiz, içlerinden onlara bir elçi gönder, onlara ayetlerini okusun, Kitabı ve hikmeti öğretsin ve onları arındırsın. Şüphesiz, Sen güçlü ve üstün olansın, hüküm ve hikmet sahibisin."

(Bakara Suresi, 129)

19 Mart 2012 09:29
FECR
Cevap: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

FECR yazdı:
Alıntı:
1.CÜZ BİZLERE NELER ANLATIYOR?
FATİHA (1-7)

-Her işimizde,hayatımızın her safhasında Allah’ı hatırlamamızı
-Allah’ın rahman,rahim, alemlerin Rabbı ve hasap gününün tek yetkilisi olsunu
-Hamdın sadece ve sadece Allah’a yapılmasını gerektiğini
-Yalnızca ve yalnızca Allah’a kulluk / ibadet etmemiz gerektiğini
-Yalnızca ve yalnızca Allah’tan yardım istememiz gerektiğini
-Rabbımıza nasıl dua etmemiz gerektiğini
-Rabbımızdan dua ederken hangi isteklerde bulunmamız gerektiğini
-Sıratı mustakim üzere olmamız lazım geldiğini
-Kendisine nimet verilenlerin yolundan gitmemiz gerektiğini
-Kendilerine gazap edilenlerin ( Yahudiler gibi kimselerin ) yolundan uzaklaşmamız gerektiğini
-Hayatları sapıklık içinde geçiren ( Hıristiyanlar gibi )insanların yolundan uzaklaşmamız gerektiğini anlatıyor.

BAKARA (1-142)

-Kur’an’da hiç şüphe edilmemesini
-Kur’an’ın muttakiler için bir hidayet olduğunu
-Muttaki ( Allah’tan sakınan, korktuğunu )söyleyen olduğunu söyleyen kimselerin, gaybe iman etmeleri, namaz kılmaları,kendilerine verilen rızıklardan infak etmeleri , Kur’an’a ve diğer peygamberlere indirilen vahiylere iman etmeleri gerektiğini , ayrıca ahirete de kesin bir şekilde iman etmeleri gerektiğini
-Kalpleri mühürlü olan ve vahye kulak vermeyen küfredenleri uyarmanın onlara bir fayda sağlamadığını
-İnsanlar içinde müslümanmış gibi görünen münafıklar olduğunu
-Münafıkların Allah’ı ve müminlere aldatmaya çalıştıklarını, halbuki kendilerinin aldandığını
-Münafıkların kalplerinde hastalık-maraz olduğunu
-Yeryüzünde fesat çıkaranların kendilerini ıslahçı olarak kabul ettiklerini
-Münafıkların iman edenleri beyinsiz saydıklarını ve Müslümanların yanında iman ettiklerini söylemelerine rağmen dostlarıyla baş başa kaldıklarında Müslümanlarla alay ettiklerini söylediklerini
-Hidayet karşılığı sapıklığı satın alanlarının ticarette kaybettiklerini
-Münafıkların durumunu anlatmak için Allah’ın örnekler verdiğini
-Bütün insanların sadece Allah’a kulluğa çağrıldığını ve şirkten men edildiklerini
-Kur’an’da şüphe içinde olanlara Allah’ın meydan okuduğunu, Onun benzerini getirmelerini istediğini
-İnsanların yakıtı insan ve taş olan cehennemden sakınmaları gerektiğini
-İman edenlere cennet vaad edildiğini
-Allah’ın örnek olarak bir sivrisineği bile örnek verdiğini
-Allah’a verilen ahdi bozanların,yeryüzünde bozgunculuk yapanların fasıklar olduğunu
-Yeryüzündeki her şeyin insan için yaratıldığını
-Allah’ın yeryüzünde halife yaratmak istemesi ve melekler ile olan diyaloglarını
-Adem’in yaratılmasını ve Adem’e bütün isimlerin öğretilmesini
-İblis hariç meleklerin Adem’e secde etmesini
-Adem’in cennete konulması ve yasak ağaca yaklaşmaması için uyarılmasını,
-Şeytanın Adem ve eşini aldatması, Adem’in hatasını anlayıp tevbe etmesini
-Adem ve eşinin cennetten kovulmasını
-Allah’ın İsrailoğullarına verdiği nimetleri hatırlatılmasını ve Kur’an’a iman etmelerini istemesini
-Hakkı batıla karıştırmamayı,namaz kılmayı, zekat vermeyi ve Allah’a kulluk edilmesi gerektiğini
-İyiliği emredip de kendisi unutanlardan olmamayı
-Sabır ve namazla Allah’tan yardım dilemeyi
-Kimseden şefaatin kabul edilmediği ve fidye kabul edilmediği günden korkmamız gerektiğini
-İsrailoğullarının Firavunun zulmünden kurtarıldığını
-Musa a.s ile kavmi arasındaki durumları
-İsrailoğullarının Musa’dan isteklerini, yamukluklarını, Peygamberin sözünün dışına çıkmalarını
-Musa’ya verilen mucizeleri ve İsrailoğullarına verilen nimetleri
-İsrailoğullarının verilen nimetlerle yetinmemelerini
-İsrailoğullarının cumartesi yasağını çiğnemelerini, ceza olarak inek kurban etmeleri istenmesini ve onların kurban için çeşitli sebebler ileri sürmelerini
-İnsanlar içinde zanna ve kuruntulara uyanlar olduğunu
-Kendi yazdıkları kitapları Allah’tan gelmiş gibi lanse edenlerin büyük bir vebal altında olduğunu
-Yahudilerin cehennem ateşinin sayılı gün dokunacağı inancının yanlışlığını
-İsrailoğullarından birçok kere söz alındığını ama onların sözünde durmadıklarını
- Ehli kitabın Süleyman a.s hakkındaki yanlış zanda bulunduklarını
-Müşriklerin ve Ehli Kitanın insanlara hayır indirilmesini istemediklerini
-Göklerin ve yerin hakimiyetin Allah’a ait olduğunu
-Yahudi ve Hristiyanların cenneti kendi tekellerinde gördüğünü
-Allah’a hanif olarak kulluk etmemiz gerektiğini
-İnsanların peygamberlerden mucize istediklerini
-Ehli Kitabın dinine tabi olmadıkça onların Müslümanlardan asla razı olmayacağını
-İbrahim a.s’ın bir çok imtihana tabi tutulduğu, onun bu imtihandan başarıyla geçtiğini
-Kabenin emin bir yer ve kıyam merkezi olduğunu
-İbrahim a.s’ın Allah’a nasıl dualarda bulunduğunu
-Tarihte yaşamış toplumların kazancının kendine ait olduğunu, herkes kendi kazancından sorumlu olduğunu
-En güzel boyanın Allah’ın boyası olduğunu anlatıyor.

1.Meal cüzüne katılan tüm kardeşlerimizden Allah razı olsun
19 Mart 2012 09:26
FECR
Cevap: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

YASEMİN ATAMAN yazdı:
Alıntı:
Ülûhiyet Tevhidi: Ulûhiyet tevhidi, Allah'a, Onun belirlediği ibâdet şekilleri ile ibâdet etmektir. İbâdette Allah’ı birlemek, başkasını O’na ortak kabul etmemektir. Kalbin korkarak ve ümit ederek Allah'a bağlanmasıdır. Ulûhiyet tevhidi; ibâdette, boyun eğmede, hüküm koymada, kesin itaatte tek ve ortağı olmayan Allah’ı birlemektir.


Rubûbiyet ve ulûhiyet tevhidi beraber olmalıdır. Bunlardan biri bulunmazsa kişi muvahhid olamaz ve şirke düşer.



1.Cüz de ULUHİYET Tevhidi ile ilgili ayetler:

Biz yalnızca Sana ibadet eder ve yalnızca Senden yardım dileriz.
(Fatihâ Suresi, 4)


Ey insanlar, sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize kulluk edin ki sakınasınız.
(Bakara Suresi, 21)

O, sizin için yeryüzünü bir döşek, gökyüzünü bir bina kıldı. Ve gökten yağmur indirerek bununla sizin için (çeşitli) ürünlerden rızık çıkardı.
Öyleyse (bütün bunları) bile bile Allah'a eşler koşmayın.
(Bakara Suresi, 22)

Rabbi ona: "Teslim ol" dediğinde (O "Alemlerin Rabbine teslim oldum" demişti.
(Bakara Suresi, 131)

Yoksa siz, Yakub'un ölüm anında, orada şahidler miydiniz? O, oğullarına: "Benden sonra kime ibadet edeceksiniz?" dediğinde, onlar: "Senin İlahına ve ataların İbrahim, İsmail ve İshak'ın İlahı olan tek bir İlaha ibadet edeceğiz; bizler O'na teslim olduk" demişlerdi.
(Bakara Suresi, 133)
YİTİKSEVDA yazdı:

Alıntı:
Ey İsrail oğulları! Size bağışladığım o nimetleri hatırlayın ve Bana verdiğiniz sözü tutun (ki) Ben de sözümü tutayım; ve Benden, yalnız Benden sakının!
(Bakara-40)

Sabrederek ve namaz kılarak Allah'dan yardım dileyin. Hiç şüphesiz bu, Allah'a saygı gösterenlerden başkasına ağır gelir
(Bakara-45)

Bilmez misin ki göklerin ve yerin hükümdarlığı Allah'ındır ve Allah'tan başka sizi koruyacak ve yardım edecek hiç kimse yoktur?
(Bakara-107)

Deyin ki: "Biz Allah'a inanırız ve bize indirilene ve İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a ve onların soyundan gelenlere indirilene ve Musa'ya, İsa'ya ve Rableri tarafından (diğer) tüm peygamberlere tevdi edilmiş olana (inanırız); onların arasında hiçbir ayrım yapmayız. Ve biz O'na teslim olanlarız."
(Bakara–136)
________________
19 Mart 2012 09:19
FECR
Cevap: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

FECR yazdı:

Alıntı:
İSTİHZA: Alaya almak,dalgaya almak, işi gırgıra vurmak,karşıdaki kişiyi hafife almak, tiye almak,vahyin önüne geçmek için mesajı bulandırmaya çalışmak. Tarih buyunca peygamberler, vahiy, din kafirler tarafından alaya alınarak manipüle edilmeye çalışılmıştır


İnananlara rastladıkları zaman, «İnandık» derler, elebaşılarıyla baş başa kaldıklarında, «Biz şüphesiz sizinleyiz, onlarla sadece alay etmekteyiz» derler.( Bakara-14)

TUĞYAN:Azgınlık, haddi aşmak, sınırı aşmak, suyun mecrası dışında akması, baş kaldırmak, insanları azdıran, yoldan çıkaran anlamlarına gelir.

Allah onlarla istihza(alay) ediyor da tuğyanları içinde bocalarlarken kendilerini sürüklüyor.(Bakara-15)

NUR:Aydınlık, Kur’an’ın yolu, İslam yolu, insanları karanlıklardan kurtaran aydınlık yol, ışık, ziya anlamıma gelir. Nur’un zıddı zulümattır. Kur’an’da nur kavramı tekil olarak kullanılırken zulüm kavramı çoğul olarak kullanılıyor ki bu da Nur’un tek bir yol olduğunu , zulüm yolunun yani karanlık yolun çok olduğunu gösteriyor.

Onların misali; ateş yakan kimsenin misali gibidir ki, ateş çevresindekileri aydınlatınca, Allah onların ışığını(nurunu) giderdi. Karanlıkların içerisinde görmez halde bırakıverdi.(Bakara-17)

RIZIK:Azık,yenilen içilen ve faydalanılan her şey.Allah’ın canlılara faydalanması için vermiş olduğu bütün her şey.İnsanlığa sunulan her şey rızıktır ama rızkın helali ve haramı vardır. Allah insanlara helal rızık emretmiştir.

O, yeryüzünü size bir döşek ve göğü de bir bina kıldı. Gökten su indirip onunla size rızık olmak üzere ürünler meydana getirdi; artık Allah'a, bile bile eş koşmayın.(Bakara-22)
19 Mart 2012 09:17
FECR
Cevap: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

FECR yazdı:

Alıntı:
1.CÜZDEKİ RUBUBİYET AYETLERİ:

1-Hamd sadece Allah’a yapılır:
Hamd, Alemlerin Rabbi Allah'a mahsustur.(Fatiha-1)

2-Rab insanlara doğru yolu gösterir
İşte onlar, Rablerinden gelen bir hidayet üzeredirler ve kurtuluşa erenler de ancak onlardır.(Bakara-5)
3-Rab kendisine kulluk edinilendir.
Ey insanlar! Sizi ve sizden öncekileri yaratan Rabbinize kulluk ediniz ki, O'na karşı gelmekten korunmuş olabilesiniz.(Bakara-21)

4-Rab insanların gerçeği anlaması için bir çok örnek verir
Şüphesiz Allah (hakkı açıklamak için) sivrisinek ve onun da ötesinde bir varlığı misal getirmekten çekinmez. İman etmişlere gelince, onlar böyle misallerin Rablerinden gelen hak ve gerçek olduğunu bilirler. Kâfir olanlara gelince: Allah böyle misal vermekle ne murat eder? derler. Allah onunla birçok kimseyi saptırır, birçoklarını da doğru yola yöneltir. Verdiği misallerle Allah ancak fâsıkları saptırır (çünkü bunlar birer imtihandır).(Bakara-26)



5-Rab kendisinden korkulmaya layık olandır.
«Beni öldürmek üzere elini bana uzatırsan, ben seni öldürmek için sana elimi uzatmam, çünkü ben, Alemlerin Rabbi olan Allah'tan korkarım.(Bakara-28)

6-Rabb insanları yaratandır, var edendir
Rabbin meleklere «Ben yeryüzünde bir halife var edeceğim» demişti; melekler, «Orada bozgunculuk yapacak, kanlar akıtacak birini mi var edeceksin? Oysa biz Seni överek yüceltiyor ve Seni devamlı takdis ediyoruz» dediler; Allah «Ben şüphesiz sizin bilmediklerinizi bilirim» dedi.(Bakara-30)

7-Rab emir verir ve emirlerinin yerine getirilmesini ister
Adem, Rabbi'nden emirler aldı; onları yerine getirdi. Rabb'i de bunun üzerine tevbesini kabul etti. Şüphesiz o tevbeleri daima kabul edendir, merhametli olandır.(Bakara-37)

8-Rabb insanları zulümden kurtarır ve imtihan eder
Böylece zulmeden toplumun kökü kesildi. Hamd, âlemlerin Rabbi Allah'a mahsustur.(Bakara-45)

Size işkence eden, kadınlarınızı sağ bırakıp oğullarınızı boğazlayan Firavun ailesinden sizi kurtarmıştık; bu Rabbinizin büyük bir imtihanı idi.(Bakara-49)


9-Rab insanları nimet veren,rızık verendir , aynı zaman da inkardan ve isyandan dolayı gazaba uğratandır.
«Ey Musa! Bir çeşit yemeğe dayanamayacağız, bizim için Rabbine yalvar, bize, yerin bitirdiği sebze, hıyar, sarımsak, mercimek ve soğan yetiştirsin» demiştiniz de, «Hayırlı olanı daha düşük şeyle mi değiştirmek istiyorsunuz? Bir şehre inin, şüphesiz orada istediğiniz vardır» demişti. Onlara yoksulluk ve düşkünlük damgası vuruldu, Allah'ın gazabına uğradılar. Bu, Allah'ın ayetlerini inkar etmeleri ve haksız yere peygamberleri öldürmelerindendi; bu, karşı gelmeleri ve taşkınlık yapmalarındandı.(Bakara-61)

10-Rab yalvarılması gereken ve aynı zaman da açıklamalarına ihtiyaç duyulandır.
«Rabbine bizim adımıza yalvar da onun mahiyetini bize bildirsin» dediler, «O, onun ne pek kart, ne pek körpe, ikisi ortası bir sığır olduğunu söylüyor, size emrolunanı yapın» dedi.(Bakara-68)

«Rabbine bizim adımıza yalvar da ne renk olduğunu bize bildirsin» dediler. «O, onun, bakanların içini açan parlak sarı renkli bir sığır olduğunu söylüyor» dedi.(Bakara-69)

«Rabbine bizim adımıza yalvar da, mahiyetini bize bildirsin, çünkü sığırlar, bizce, birbirine benzemektedir. Allah dilerse biz şüphesiz doğruyu bulmuş oluruz» dediler.(Bakara-70)

11-Rab insanlara hüccet olacak bilgiler verir

İnananlarla karşılaştıkları zaman, «İnandık» derlerdi; birbirleriyle yalnız kaldıklarında, «Rabbinizin katında size karşı hüccet göstersinler diye mi Allah'ın size açıkladığını onlara anlatıyorsunuz? Bunu akletmiyor musunuz?» derlerdi.(Bakara-76)

De ki: «Bizim ve sizin Rabbiniz olan Allah hakkında bize karşı hüccet mi gösteriyorsunuz? Bizim yaptıklarımız kendimize, sizin yaptıklarınız de kendinize aittir. Biz O'na karşı samimiyiz».(Bakara-139)

12-Rab rahmetini dilediğine kullanır ve nimet verir.

Kitap ehlinden ve Allah'a eş koşanlardan inkar edenler, Rabbinizden size bir iyilik gelmesini istemezler. Allah, rahmetini dilediğine tahsis eder. Allah büyük nimet sahibidir.(Bakara-105)

13-Rab iyilik yapanların ecrini verir
Hayır, öyle değil; iyilik yaparak kendini Allah'a veren kimsenin ecri Rabbi'nin katındadır. Onlara korku yoktur, onlar üzülmeyeceklerdir.(Bakara-112)

14-Rab insanları bir takım emirlerle dener
Rabbi İbrahim'i bir takım emirlerle denemiş, o da onları yerine getirmişti. Allah, «seni insanlara önder kılacağım» demişti. O «soyumdan da» deyince, «zalimler benim ahdime erişemez» buyurmuştu.(Bakara-124)


15-Rabb dua edilmeye en layık olan ve kullarının yaptığı duaya icabet edendir.
İbrahim de demişti ki: Ey Rabbim! Burayı emin bir şehir yap, halkından Allah'a ve ahiret gününe inananları çeşitli meyvelerle besle. Allah buyurdu ki: Kim inkâr ederse onu az bir süre faydalandırır, sonra onu cehennem azabına sürüklerim. Ne kötü varılacak yerdir orası!.(Bakara-126)

16-Rab duaları kabul edendir

İbrahim ve İsmail, Kabenin temellerini yükseltiyordu: «Rabbimiz! Yaptığımızı kabul buyur. Şüphesiz ki, Sen hem işitir hem bilirsin»(Bakara-127)

«Rabbimiz! İkimizi Sana teslim olanlardan kıl, soyumuzdan da Sana teslim olanlardan bir ümmet yetiştir. Bize ibadet yollarımızı göster, tevbemizi kabul buyur, çünkü tevbeleri daima kabul eden, merhametli olan ancak Sensin».(Bakara-128)

Rab insanlara ayetleri okuyan kitabı ve hikmeti öğreten ve fahşadan alıkoyan peygamber gönderir
«Rabbimiz! İçlerinden onlara Senin ayetlerini okuyan, Kitabı ve hikmeti öğreten, onları her kötülükten arıtan bir peygamber gönder. Doğrusu güçlü ve Hakim olan ancak Sensin».(Bakara-129)


17-Rabbin emrine kayıtsız şartsız teslimiyet lazım

Rabbi ona: «Teslim ol» buyurduğunda, «Alemlerin Rabbine teslim oldum» demişti.(Bakara-131)
19 Mart 2012 09:14
FECR
Cevap: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

FECR yazdı:
Alıntı:
HAMD: Övgü,şükür medh,sena gibi anlamlara gelse de Kur’an’ın orijinal kelimelerinden birisidir.Övgü,sena medh ve şükür yani teşekkür insanlar için de kullanılırken, hamd sadece Allah için kullanılır. İnsanlara hamd edilmez ama insanlara teşekkür edilebilir.

Hamd, Alemlerin Rabbi Allah'a mahsustur. ( Fatiha-1)

RAB:Terbiye etmek,yetiştirmek, ıslah etmek,sorumluluk almak, istediğini yapmak, başkan olmak,nimet vermek, üstünlük, efendilik , söz sahibi olmak,kendisine itaat edilen efendi, yönetici gibi bir çok anlamları vardır ki tapınılacak tek rab vardır, O da Allah’tır.

Hamd, Alemlerin Rabbi Allah'a mahsustur. ( Fatiha-1)


MALİK: Yetki sahibi, güç sahibi, otorite sahibi anlamına gelir.

Din gününün malikidir.( Fatiha-4)


İBADET: Kulluk etmek, tapmak, emre amade olmak,kölenin efendisine boyun eğdiğini,sözünü tuttuğunu göstermesi,kulluk görevini eksiksiz yapmak anlamlarına gelir. Ki insanlardan istenen sadece ve sadece Allah’a kulluk etmeleridir. Zaten insanlar Allah’a kulluk etmek için yaratılmıştır.

Allah'ım!) Yalnız sana kulluk eder, yalnız senden yardım dileriz.(Fatiha-5)

İSTİANE: Yardım dileme, zayıf olan birisinin güçlü olana sığınması, ondan medet umması, derdine çareyi Allah’tan istemesidir.
Allah'ım!) Yalnız sana kulluk eder, yalnız senden yardım dileriz.(Fatiha-5)

DALALET: Sapıklık, yoldan sapmışlık,İslam dışındaki tüm yollar, şeytanın yolu, vahye karşı cephe alanların yolu, peygamberlere karşı çıkanların yolu
Bizleri doğru yola hidâyet et, o kendilerine in'am etmiş olduğun zâtların yoluna ilet, gazaba uğramışların ve sapık bulunmuşların yoluna değil.( Fatiha-6-7)
__________________
FECR yazdı:

Alıntı:
HÜDA:Hidayete götüren.Kur’an’ın özelliklerinden birisidir.
İşte o kitap, bunda şüphe yok, müttakiler (kötülükten korunacaklar) için hidayettir.(Bakara-2)

SALAT:Türkçeye namaz olarak çevrilir.Ama namaz da Farsça bir kelimedir. Salat;dua, istiğfar dileme,destek vermek gibi anlamlarına gelir,ıstilahi olarak da bugünkü kıldığımız şekliyle namazdır. Ama “ekımus salat” ifadesiyle gelen namaz ile sadece salat diye geçen ayetler arasında anlam farklılığı vardır.

Onlar, gaybe inanırlar, namazı kılarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan yerli yerince sarfederler.(Bakara-3)

İNFAK:Kelime olarak harcama,sarfetme anlamanına gelir.Istılahi olarak;İnsana Allah tarafından verilen malın yoksullara, ihtiyaç sahiplerine verilmesi,harcanmasıdır. Ama infakı sadece mal ile sınırlamak doğru değildir. Allah’ın bize verdiği ilimi başka insanlarla paylaşmak da infak kavramının içine girer.
Onlar, gaybe inanırlar, namazı kılarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan yerli yerince sarfederler.(Bakara-3)

YAKİN:Sözlükte tereddütsüz , kesin,şüphesiz ilim anlamına gelir. Tereddütün olmadığı, kalpte şüphe bulundurmayan bilgi. Yakin üçe ayrılır:1-İlme-l yakin 2-Ayne-l yakin 3-Hakka-l yakin.
Onlar, sana indirilen Kitap'a da, senden önce indirilenlere de inanırlar; ahirete de yalnız onlar kesinlikle inanırlar.( Bakara-4)

İNZAR: Uyarmak, ikaz etmek, dikkati çekmek anlamına gelir. İçinde korku bulunan bir haberdir.Müjdelemenin zıddıdır.Istılahi anlam olarak; Allah'ın, kitapları ve Peygamberleri vasıtasıyla insanları, inkar, şirk, nifak ve isyan gibi, ilahi azaba ve cehenneme girmeye sebep olacak her türlü inanç, söz, fiil ve davranışlardan sakındırması, gelecek tehlikeyi önceden bildirmesi, böylece onları iman, ibadet ve itaate yöneltmesidir.Bütün peygamberlerin en önemli görevlerinden birisi inzardır.

Şüphe yok ki, inkar edenleri, başlarına gelecekle uyarsan( inzar etsen) da uyarmasan da birdir, inanmazlar.(Bakara-6)

AZAB:Ceza, eza,işkence, insana elem veren ve zor gelen şey.İnkarve isyan edenlerin Allah tarafından dünya ve ahirette cezalandırmasıdır.
Allah onların kalblerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de perde vardır ve büyük azab onlar içindir.(Bakara-7)

MARAZ: Hastalık,illet,dert anlamına gelir.

Kalblerinde hastalık(MARAZ) vardır, Allah hastalıklarını artırmıştır. Yalan söyleye geldikleri için onlara elem verici azab vardır.(BAKARA-10)

SEFİH-(çoğulu)SÜFEHA: Beyinsiz, aklı ermez,akıl noksanlığı olan. Görüş ve düşüncede heva ve hevese uymak, akıl ile değil zevk ile hareket etmektir: Bu da aklın hükümsüz kalmasından dolayı budalalıktan kaynaklanır.Ağırbaşlılık ve akıllı olmanın zıddıdır.
Onlara: İnsanların iman ettiği gibi siz de iman edin, denildiği vakit «Biz hiç, sefihlerin (akılsız ve ahmak kişilerin) iman ettikleri gibi iman eder miyiz!» derler. Biliniz ki, sefihler ancak kendileridir, fakat bunu bilmezler (veya bilmezlikten gelirler).( Bakara-13)
19 Mart 2012 09:11
FECR
Cevap: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

la diyebilmek yazdı:

Alıntı:
Rahman..Yaratıcı olan ve kendine ortak kabul etmeyen Allahın yarattığı her varlığa,ister Allahı kabul etsin ister etmesin ecelinin süresine kadar ona merhameti ile eceline kadar müsade edip yaşamını sürdürecek araçları ona bahşeden.

Rahim.Yaratıcı olan ve kendine ortak kabul etmeyen Allahın yarattığı varlıkları imtihan sürecinde geçirterek,SADECE AHDİMİSAĞINA[Allahın belirlediğine uymayı söz verip sözünü değiştirmeyen] BAĞLI KALANLARA,karşılığını ecelinden sonra ahirette mükafatlandırarak veren

Din günü..Yaratıcı olanve klendine ortak kabul etmeyen Allahın varettiği ve imtihana tabi tuttuğu varlıkların ecelinden sonra mükafat ve ceza olarak HESAP GÖRDÜĞÜ GÜN..

muttaki..Yaratıcı olanve kendine ortak kabul etmeyen Allahın vahiy ile belirttiği şekilde SAKINMA BİLİNCİYLE YAŞAYAN..

gayb..Bilgisi sadece Yaratıcı olan ve kendine ortak kabul etmeyen Allahın bildirdiği ile biline bilecek olan..

ahiret..Yaratıcı olan ve kendine ortak kabul etmeyen Allahın sorguya çekeceği hesabın yapılacağı,yer ve zaman.

iman..Hak veya batıl olan herhangi bi yaşantıdaki bilgiye göre hayatını yaşamaya inanarak karar vermek.[ya hakkıyla iman,ya hakkıyla inkar]

hidayet..Araçları hadi olan ve kendine ortak kabul etmeyen Allahın belirlediği ve vahiy ile ANCAK tespit edilen istikamet..

fesat ..Hangi toplumlarda olursa olsun ayrışmaya,saf tutmaya götüren HAK VEYA BATIL bilgi...Kişi hangi bilgiye saf tutarsa o saftadır,ve batılda olanda kendini hak üzer sana bilir elindeki bilgi ile ÖNEMLİ OLAN BİLGİNİN KAYNAĞIDIR HAK ÖLÇÜSÜ OLARAK..Örneğin her peygamber geldiği toplumda FİTNECİ[fesat çıkaran] DAMGASINI YEMİŞTİR..

şahit..Her hangi bi olayda bulunduğu kadarıyla ve DUYULAR İLE kavradığı kadarıyla BİLGİSİ OLMAK..

kafir..zan ile gerçeği karıştıran,örten,inkar eden...

ahd..yeminli ve şahid tutarak söz verme işi...

halife..temsil eden,ve temsil ettiğinin belirlediği bilgiye dair yöneten,yönlendiren,haberdar eden...

İblis..Yaratıcı olan ve kendine ortak kabul etmeyen Allahın yarattıklarının arasında ilk hükmüne karşı çıkıp tevbe etmeyen ateşin zehirinden yaratılan varlık..
****
batıl..Bilgisi vahiye uymayan her şey...

huşû ..Yaratıcı olan kendine ortak kabul etmeyen Allahın,belirlediği şekilde Allaha yönelmedeki durum ..

şefaat..Yaratıcı olan ve kendine ortak kabul etmeyen Allahın müdahalesiyle sadece olabilecek YARDIM...onun için Allahtan başakasına yönelmeden talep edilmesi gereken sözlü talep.Burdaki yardım KULUN YAPAMAYACAĞI bi yardım türüdür şefaat ve peygamberlerde bütün varlıkta Allahın şefaatine muhtaçken sadece Allahtan istenilmesi gerekli bir eylemdir.

zalim..Allahın koyduğu ölçü olan kanunla,hükümle hükmetmeme işini yapan..

misak..Bunu AHDIN[sözün] VERİLDİĞİ MEKAN VE ZAMAN olarak anlıyorum ...

lütuf..Karşılıksız verilen

ihsan ..Sunmak,ısmarlamak,belli bi ölçüde dağıtmak
__________________
19 Mart 2012 09:09
FECR
Cevap: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

FECR yazdı:

Alıntı:
RAHMAN:Çok merhamet sahibi. Öyle bir merhamet sahibi ki dünyadaki merhameti sadece müminler için değil kafir, münafık , müşrik gibi kimseleri de kapsayan bir merhamettir. Hatta bu merhamet sadece insanlar için değil kainattaki bütün canlılar için bir merhamet sahibidir.

RAHİM:Çok merhamet sahibi ama bu merhameti sadece müminlere özel bir merhamettir.Allah'ın rahim sıfatını, müminlere karşı merhametini, onları ahirette cennete koymakla ortaya koyacaktır.

DİN GÜNÜ: Hesap günü, ceza günü , dünyada yapılan iyilik ve kötülüklerin karşılığını bulduğu gün, kimseye haksızlık edilmediği gün, adaletin tesis edildiği gün.Kimsenin kimseye fayda veremediği gün. Ak koyunun da kara koyunun da ortaya çıkacağı gün.

MUTTAKİ:Allah'ın sınırlarını koruyan kimse. Allah'tan nasıl korkulması gerektiği gibi korkan kimse.Sorumluluk ahlakına sahip kimse.Allah'ın haramlarından sakınan emirlerini titiz bir şekilde yapan kimse.Çamurlu yollarda yürürken üzerine çamur,pislik bulaşmaması için azami gayret gösteren kimse.

GAYB: Bilinmeyen, açıklama olmadan hakkında ufacık bir bilgi dahi elde edilemeyen. Mesela cennet-cehennem, ahiret hayatı, ya da gelecekte olacak olaylar Allah tarafından bize bildirilmediği sürece bizim bizim için gaybtır. Bunların tefarruatı üzerinde düşünmekten ya da araştırmaktan ziyade biz gaybe iman ile sorumluyuz.

AHİRET:Kelime olarak son anlamına gelir.Dünya hayatından sonraki hayat demektir. Bu hayatın içinde cennet ve cehennem gibi insanların dünyadaki amellerine/itikatlerine göre yerleştikleri mekanlar vardır.Dünya sonludur ama ahiret hayatı sonsuzdur.

İMAN : Kelime olarak emin olmak, güvenmek, itimat etmek anlamına gelir. Istılahi olarak da kalpten samimi bir şekilde şüphe duymaksızın Allah'a tam bir güvenle bağlanmak, bu bağlanmayı dil ile ikrar etmek ve ameliyle de samimiyetini , Allah'a olan güvenini ortaya koymaktır.Kalp-dil ve amel üçlüsüne sıkı sıkıya bağlılığını ortaya koymaktır.

HİDAYET:Çölde devesini kaybeden kişinin kişinin devesini bulması gibi insanların en doğru olan yola ulaşmalarıdır. Sapıklığın zıddı olan hidayet, insanları karanlıklardan aydınlığa çıkaran yoldur.

FESAD: Bozmak, ifsad etmek, karışıklık çıkarmak anlamına gelir.Fesad'ın zıddı Islahtır. Fesad kavramına Kur'an'ın yüklediği anlamı yüklemezsek, fesatçılar kendileri toplumu ıslah ediciler olarak lanse edebilir ki Kur'an'da bunun örnekleri vardır. Toplumu ıslah etmeye gelen peygamberleri kavimleri fesadçı, toplumun düzenini bozucu olarak lanse etmişlerdir. Halbuki gerçek fesadçılar Allah'a kulluğu red eden kimselerdir.

ŞAHİT:Tanıklık eden kimse. Söylemiyle eylemini ortaya koyan, iman-amel ilişkisini somut bir şekilde ortaya koyan kimsedir.Gözümüz gördüklerine tanık, kulağımız duyduklarımıza tanık, ayaklarımız gittiğimiz yerlere tanık,kalbimiz içimizden geçenlere tanık, ellerimiz yaptıklarına tanıktır.Herkes herkese tanık,Peygamberler ümmetlerine tanık, ümmetler peygamberlerine tanık yani kısaca hayat her şeye tanıktır, şahittir.
__________________
19 Mart 2012 09:06
FECR
Cevap: 1.Cüz Notları ( Ortak Çalışma)

YİTİKSEVDA yazdı

Alıntı:
Kafir: Hakikati inkar eden, üstünü örten aklın kavrayışının devre dışı kalması…

Ahd, misak: Yemin, misak söz verme. Onlar ahitlerinde sadık kaldılar cümlesi gibi.

Müminler arasında öylesi var ki Allah'ın huzurunda verdiği sözü (her zaman) yerine getirir; kimi (ölüme gitmek suretiyle) ahitlerini yerine getirmiştir, kimi de (kararlarından) vazgeçmeden (ahitlerini yerine getirmeyi) beklemektedir.
(Ahzab–23)

Halife: Yeryüzünde ona sahip çıkacak olan. Lider. Yeryüzünde Allah’ın adaletini, emirlerini tatbik edecek olanlar.

İşte o zaman Rabbin meleklere: "Bakın, Ben yeryüzünde ona sahip çıkacak birini yaratacağım!" demişti. Onlar: "Seni övgüyle yüceltip takdis eden bizler dururken, orada bozgunculuğa ve yozlaşmaya yol açacak ve kan dökecek birini mi yaratacaksın? Dediler. (Allah) "Sizin bilmediğiniz (çok şey var, onları) Ben bilirim!" diye cevapladı.
(Bakara 30)

(Ve şöyle dedik) "Ey Davud! Seni (bir Peygamber ve böylece) yeryüzündeki halifemiz kıldık: öyleyse insanlar arasında adaletle hükmet, boş arzu ve heveslere uyma, sonra onlar seni Allah yolundan saptırır. Allah yolundan sapanları ise, Hesap Günü'nü unuttuklarından dolayı şiddetli bir azap bekler!"
(Sad–26)

İblis: Şeytanın ismi değil, içine düştüğü açmazı en güzel şekilde ifade eden sıfatıdır.

El-İblas: Belanın şiddeti karşısında düş kırıklığına uğrayarak, ümitsizliğe kapılmak. (Rağıb) Şeytanı iblisleştiren Allah ilişkisinin anlatıldığı yerde iblis. Adem’le ilişkisinin anlatıldığı yerlerde ise şeytan olarak anılır. Şeytanı iblisleştiren umutsuzluktur.

Kısa ve öz olarak: Allah’tan umut kesmek, Yes’e düşmek insanı iblisleştirir.

Batıl: Hakkın zıddı olan kavram. Batıl her daim hakk olan kavramlardan yararlanma sureti ile anlayışını doğrulamaya çalışır. Günümüzde batıl ideolojiler yapılanmalar din anlayışlarının hemen hepsi Hakkın kavramlarından yararlanma sureti ile kendi yanlışlarını doğru olarak sunmaya çalışırlar…

Örneğin: Doğu güneydoğuda varlığını sürdüren örgüt insanları etrafına toplamak için Hakkın Adalet, Özgürlük, İnsan hak ve Hürriyetleri, Toplumsal dayanışma gibi kavramları kendi anlayışının eseri olarak gösterme sureti ile insanları kendi tarafına toplamayı başarmıştır. Bunda en büyük yanlışımız bu hakk olan kavramları bizler insanlara sunmak ile mükellef iken köşemize çekildik ve bu kavramların ne denli topluluklar meydana getirdiğini yeni yeni anlamaya başladık… İşte kendi öz değerlerimizi bizler anlatmaz isek yaşatmaz isek bunu kendi batıl ideolojilerini haklı çıkarmak isteyenler bu şekilde kullanır sonrasında ise bizler neden niçin bu kadar güçlendiler diye ah vah çekeriz…

Bu kavramı tarikat ve benzeri yapılanmalar da kendi batıl anlayışlarını haklı çıkarmak için çokça kullanmaktadırlar. En basit örneği ‘’Vesile’’ ‘’Rabitu’’ ‘’Tevessül’’ ‘’Şefaat’’ Kavramlarını kendi anlayışlarına uydurma sureti ile kullanma yeterli gelir inşallah.

huşû : İdrakın erişebildiği en üstün an vakit …Namazlarda teslimiyet rabbe kayıtsız şartsız yönelme.
YİTİKSEVDA yazdı:
Alıntı:
Zalim: Nefsine zulmeden, gerçeğin hakkını vermeyen, şirk koşan, rabbani hakikatleri hatırladığı halde yüz çeviren, hakikati inkâr eden, gözleri olupta görmeyen, kulakları olupta duymayan, hidayetten nasiplenmeyen…

Ve asla zulümde ısrar edenlerden yana eğilim göstermeyin. Yoksa (ahirette) ateş size de dokunur ve Allah'tan başka koruyucunuz olmadığına göre, o zaman (O'nun tarafından da) yardım edilmez size
(Hud–113)

Zalimlere destek zalimliktir sözünün ispatı yine yüce yaradan tarafından bu ayetle çok güzel bir şekilde ortaya konmuştur…

Lütuf: İyi ile kötüyü ayırd etme anlayışı,kurtuluş yolunun Allah tarafından takva sahiplerine gösterilmesi.

Ey iman edenler! Allah'a karşı takva çerçevesinde hareket ederseniz, O size iyi ile kötüyü ayırmaya yarayan bir anlayış (Furkan) verir, günahlarınızı örter ve sizi bağışlar
(Enfal 29)

Kuran kendisini tanımlarken Muttakiler için hidayet rehberi olduğunu söylemektedir.(Bakara-2) Dolayısıyla takvanın bir sonucu olarak ihsan edilen Furkan’a nail olmadan vahyin nurundan yeterince istifade edilemeyeceği anlaşılmaktadır.

Kim Allah'a karşı saygılı davranırsa (takva sahibi olursa) Allah ona bir çıkış ve kurtuluş yolu gösterir.(Talak 3)

Bu ayetlerden yola çıkalım Muttakilere iyi ve kötüyü ayırd edebilecek yolları gösterme ALLAH’IN indinde olan LÜTUF’ TUR.

İhsan: Kelime kökü H.S.N Den gelen hissi ya da manevi güzellik olup, sözlerde fiillerde bulunmaktır. Güzel düşünüp güzel davranmak, Allah ile beraberlik

Öyleyse, Allah'ın sana verdiklerinden yararlanarak yalnızca ahiret yurdunda (iyi bir yer tutmanın) yolunu ara; bu arada, pek tabii, bu dünyadaki nasibini de unutma ve Allah nasıl sana iyilikte bulunduysa, sen de (başkalarına) öyle iyilikte bulun; ve sakın yeryüzünde bozgunculuk, karışıklık çıkarmaya çalışma: çünkü, şüphesiz, Allah bozguncuları sevmez!" dedikleri zaman,
(Kasas–77)

Hayırlı ve erdemli amaçlar için çalışmak. Bu hususta Allah bizlere şöyle buyurmaktadır.

Ve böylece sizin dengeli ve ölçülü bir toplum olmanızı istedik ki (hayatınızla) tüm insanlığın huzurunda hakikatin şahitleri olmanız ve Elçi de sizin huzurunuzda ona şahitlik yapsın. Ve Elçi'ye uyanlar ile ökçeleri üzerinde gerisin geri dönenler arasında açık bir ayrım yapabilmek amacıyla senin, (ey Peygamber) daha önce yöneldiğin hedefi (bu topluluk için) kıble olarak tayin ettik: Şüphesiz bu, Allah'ın doğru yola ulaştırdığı kişilerden başka herkes için zor bir sınavdı. Allah sizin inancınızı kesinlikle göz ardı etmeyecektir; zira, unutmayın ki, Allah insana karşı en şefkatli olandır, rahmet kaynağıdır.
(Bakara–143)
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.