Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları > İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi) /Mevlüt Hönül

Konu Başlıkları: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi) /Mevlüt Hönül Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
28 Mayıs 2012 01:12
Mevlüt HÖNÜL
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Canım kardeşim son sözüm demek bir daha yazmayacağım anlamına gelmezki tabikide siz cevap verirseniz banada cevap hakkı doğar uzar gider Tasavvuf Şeyh ve benzerlerinin inancımda yeri yoktur onların söylemlerinide kaale almam fikrim ne ise açıkça ortaya koyarım kimin ne dediği nasıl düşüneceğinide kendime tasa etmem. Konuyu tasavvufa getirme niyetinde değilim isteyen tasavvuf ile dinini şekillendirir isteyen reddeder kimse kimseye zorlayıcı değildir tatmin edici cevap vermemi istediğiniz husus varsa buyrun istişare bazında sorun size tatmin edici cevapları Allah'ın kelamından sunayım ...
28 Mayıs 2012 01:08
JAZARİ
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Alıntı:
Mevlüt HÖNÜL Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Hacıysk Kardeşim son söz olarak şunu söyliyim Kim neye inanıyor ve itaat ediyorsa onun dinindendir onun kuludur başkada söze gerek yok isteyen istediği gibi inansın İnancımın temel kaynağı Kur'an=Sünnettir bu esaslara uyanı alırım uymayan kimden gelirse gelsin almam asla aklımı kiraya vermedim vermeyide düşünmüyorum selametle kalın...
bunların sizin son sözleriniz olduğu kanaatinde değilim.çünkü ne cevap versem cevabınız hazır :Kim neye inanıyor ve itaat ediyorsa onun dinindendir onun kuludur başkada söze gerek yok isteyen istediği gibi inansın vesaire vesaire.....ister kusura bakın ister bakmayın verdiğiniz cevaplar hiç tatmin edici değil.ayrıca her yazınızda sözlerinizi evire çevire dolaştırıp şeyhe , müride , tasavvufa bağlamak konusundaki ustalığınıza da değinmeden edemicem.
28 Mayıs 2012 00:51
Mevlüt HÖNÜL
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Hacıysk Kardeşim son söz olarak şunu söyliyim Kim neye inanıyor ve itaat ediyorsa onun dinindendir onun kuludur başkada söze gerek yok isteyen istediği gibi inansın İnancımın temel kaynağı Kur'an=Sünnettir bu esaslara uyanı alırım uymayan kimden gelirse gelsin almam asla aklımı kiraya vermedim vermeyide düşünmüyorum selametle kalın...
28 Mayıs 2012 00:37
Mevlüt HÖNÜL
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Hacıysk Kardeşim işte aramızdaki algı farkı bu Şahsım adına Öncelikle Kur'an ile bakarım Kur'anda açık bir hüküm var ise Bu hükmün üzerine Hüküm koymak kimsenin haddine değildir Allah resulünün Kur'anda geçen bir hükmün üzerine hüküm vermesi düşünülemez işte bu yüzden onun adına aktarılan lakin onun Kur'ani metoduna aykırı görüşleri kim naklederse nakletsin benimsemem ayrıştığımız nokta bu selametle kalın...İnşallah Allah'ın cemalini görmeyi Allah kendi izni ve rızası ile nasip eder diye dua ediyorum kim görmek istemezki
28 Mayıs 2012 00:33
JAZARİ
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Ebu Hureyre (r.a) dedi ki: "Bazıları: Ey ALLAH’ın Rasûlü! Kıyamet gününde Rabbimizi görecek miyiz? diye sordular. Rasûlullah (s.a.v) şöyle buyurdu: Ondördünde ay’ı görmekte herhangi bir zorluk, bir sıkıntı çeker misiniz? Hayır, ey ALLAH’ın Rasûlü dediler. Bu sefer: Önünde herhangi bir bulut yokken güneşi görmekte bir sıkıntı çeker misiniz? Onlar yine: Hayır, dediler. Peygamber -Sallallahu aleyhi vesellem- şöyle buyurdu: İşte siz O’nu böylece göreceksiniz." Buharî,Müslim

yok artık ebu hureyre, buhari , müslim'in rivayetlerine de BİRİLERİNİN RİVAYETLERİ diyorsanız zaten diyecek bi şey bulamıyorum...
27 Mayıs 2012 23:38
Mevlüt HÖNÜL
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Aslı Bacım…

Değerli kardeşim İslam tarihinin beklide en trajik tartışmalarından bir olan bu husus koca bir ümmetin asırlarca birbirleri ile kavga sebebi olmuştur. Bu fikri savunan Abbasilerden Me’mun kendi asrında Mutezile akımını devletin resmi mezhebi olarak emirname ile ilan etmiştir… Öyle bir emirki bunu reddedenlere Ölüm emri verilmesine kadar varmıştır. İmam Ahmed B Hanbel bu fikri reddettiği için işkencelere zincirle vurulmuştur.

Bunu savunan veya reddeden kişilere Kâfir demek cesaret isteyen bir sözdür. Bilmeden kullandığınız bu söz için sizce Otorite sayılan Kusursuz görülen Buharinin ‘’Halku Ef’alil İbad’’ adlı eserine bakmanızı tavsiye edecem çünkü Buhari bu eserinde Kur’anın Mahlûk olduğunu savunuyor başkalarını yerdiğinizde kendi ittiba ettiklerinizin düşüncelerini de araştırın derim bilmeden kullandığınız sözler birçok Ulemaya dokunur buda vebaldir Bu hususlarda tartışma ihtiyacı dahi duymuyorum…

Ebu hanifeyi tanımadığımınız ve fikirlerini bilmediğiniz onun adına sunduğunuz delilden belli oluyor Aklın öncülerinden biri olan ve esas fikirleri gölgelenen bir Âlimi daha iyi araştırmanızı rica edecem… Bakın bakalım Ebu Hanifeyi Şehid eden zihniyet kimlerin eseri ve bu zihniyete karşı onurlu duruşu nasıl sergilediğini görün Allah’ın rahmeti ve Bereketi İmam Ebu Hanife’nin üzerine olsun Allah kendisinden razı olsun…

Aslı Bacım…

Kabir azabı hususunda bizlere ulaşan rivayetleri kabul etmediğimi bir daha izah edeyim Kur’anda hükmü olmayan ve bu hususta işaret dahi yokken birilerinin Allah resulüne iftira atarak onun adına Kabir azabı mevzuunu meşrulaştırmalarını kaale dahi almıyorum… Hadis Sünnet nedir bana açıklarımsınız Kabir azabı ile alakalı rivayetleri reddetmek nasıl oluyorda Allah resulünü reddetme ile eşdeğer görülüyor Allah aşkına bu nasıl bir mantık Allah Resulünün Sünneti olmasa Kur’anı ne kadar anlayabiliriz Allah resulünün sünnetini inkâr etme ancak ahmaklarının anlayışı olabilir bunu nasıl olurda bana yakıştırırsınız!

Sünnetin esası Kur’andır ameli sünnet Dinin ikinci kaynağı Kur’anın tefsiridir…

Örneğin: Yağmur yağması için dua mevzuunu bugüne kadar kimse reddetmemiş ve Ameli Sünnet olduğunu kabul etmişlerdir. Lakin Yağmur duası esnasında namaz kılma mevzuu vahit haberle belirlenmiştir. Şimdi namaz olayını kabul etmediğimizde Sünneti inkarmı etmiş oluyoruz?

Yâda Veda Hutbeleri Onbinlerin Şahadeti ile bizlere ulaşmıştır Bugüne kadar bunu reddeden hiçbir kimse çıkmamıştır Lakin içeriğinde bazı hususlarda tartışmalar mevcuttu o tartışmalara binaen fikir beyan edilse Veda hutbesinin olmadığı görüşü ortaya çıkarmı hayır asla çıkmaz Mütevatir olarak kabul edilen rivayetlerin başında gelir…

Lakin Mehdiyet Kabir kıyamet alametleri ile alakalı rivayetlerin yüzde doksan dokuzu uydurmalardan ibaret olup Allah resulüne iftiradır Allah resulüne iftiranın cezası bellidir…

İbn Ömer (r.a.)’den rivayete göre, şöyle demiştir:

Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:

Bir kimse öldüğü zaman ahiretteki kalacağı yer sabah akşam kendisine gösterilir o kimse Cennetliklerden ise Cennet’ten, Cehennemliklerden ise Cehennem’den olan yeri gösterilir ve ona işte senin oturacağın yer burasıdır, kıyamet günü Allah seni buraya gönderecek denilir.”
(Buhârî, Cenaiz: 89) hadisde geçer

Mhmet7 Adlı kardeşimizin sunmuş olduğu rivayeti dahi yanlış anlamışsınız bu rivayette geçen mana Mumin suresi 46 ayette geçen yu’radune sunmak arz etmek manasında geçen ayetin açıklamasıdır o rivayet sabah akşam gece gündüz sürekliliği arz eder Kur’ani dilde ardı ardına gelmedir… Yoksa Kabir azabına delil değildir.


Aslı bacım Allah’ı göremeyeceğimiz Kur’an ile sabit iken birilerinin rivayetleri ile görülebileceği fikri Kur’anın önüne geçmedir geçersizdir…


Ve Musa belirlediğimiz vakitte, belirlediğimiz yere (Sina Dağına) varınca, Rabbi onunla konuştu. (Musa da ) "Ey Rabbim" dedi, "göster bana (Kendini) ki seni göreyim!" (Allah): "Beni asla göremezsin. Ama yine de (istersen) şu dağa bir bak; eğer o öylece yerinde kalırsa, o zaman, ancak o zaman, beni görebilirsin!" Ve Rabbi şavkını dağa gösterir göstermez onu toza toprağa çevirdi ve Musa da bayılıp düştü; uyanıp kendine geldiği zaman "Ne sınırsız bir yücelik seninki? Pişmanlık içinde sana sığınıyorum ve (bundan böyle daima) inanların ilki olacağım!"(A’raf 143)


Musa (a.s) Allah’tan dilemesi ve Allah’ın Musa (a.s) ‘’Beni asla Göremezsin’’ hitabı ve tecellisinin dağa yansıması sonucu oluşan olay ve eğer dağ yerinde kalırsa ancak o zaman beni görebilirsin diyerek görmenin mümkün olmadığını belirtmesidir.


Sana kızmıyom ama sorduğun sorular İslam Tarihinin tartışmalarıdır ve hiçte sonu gelmeyen mevzulardır bu mevzuları tartışmanın bir anlamıda yok bize din olarak Kur’an dışında aktarılan olaylara vakıf olalım derim selametle kalın…
25 Mayıs 2012 22:12
aslıı
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

öncelikle abim kuran mahluk degildir bunu imamı azamın el vasiyye adlı kitabında ki şu yazıyla açıklama getireyim
- kuranı kerimin allahın kelamı sıfatı vahyi ve onun indirmesi oldugunu zatının ne aynı nede gayrı oldugunu ikrar ederiz belki kuranı kerim gerçekden mushaflarda yazılan lisanlarda okunan kalplerde mahfuz bulunan fakat buralara hulul etmeyen bir sıfatıdır harfler harekelr kagıt yazı bunların hepsi yaratılmıştır.çünkü bunlar kulların işleridir allahın kelamı ise yaratılmış degildir çünkü yazı harfler harekeler ayetlerin hepsi kulların ihtiyacına binaen kuran okumaya birer alettir allahın kelamı ise kendi zatı ile kaimdir ancak allahın kelamının manası ise bu ayetler vesilesiyle anlaşılır allahın kelamı yaratılmış diyen kimse kafiri billahtır. allahü teala mabuddur yani kendisine ibadet edilendir allahın kelamı ise okunur yazılır allahın zatından ayrılmadan ezberlenir ayrıca ehli sünnet alimleri kuranın mahluk olmadıgını belirtmiştir.

kabir azabı konusuna gelince bunca hadisi şerifi reddetdiniz abim burdan şu soru doguyor hadisleri inkar etmenin hükmü? öncelikle kuranda geçmiyo diyosunuz fakat neden hadisi ele almıyosunuz şimdi hadis:peygamberimizin sözleri sünnetleri
bu konu imanın şertlarına girer degerli abim yani peygamberlere iman şimdi biz peygambere inandık ama şu sözüne inanmadık desek peygambere iman etmiş olur muyuz?ben peygamberin sadece getirdigi kurana inandım digerlerine inanmadım desen peygambere iman etmiş oluyomuyuz? sadece peygamberimize kitap ögretilmediki ayeti kerimede kitap ve hikmeti ögrettik buyurmuyo mu? hikmetten kasıtda fıkıh sünnet helal haram vs... peki sadce kuran ile hareket edersek ayette geçen hikmeti ögrettik kısmı inkar edilmiş olmuyomu ? hadis sahihken kaynaklar belli iken şiimdi sen bu hadisleri inkar ettiginde mesala buhari ye sen yalancısın demiş oluyosun dahası onun o hadisi aldıgı zata yalancı vs vs.... kaç kişi yalancı olmuş oluyo kısacası peygamberimizin söylemedigi bişeyi söylemiş gibi gösterip raSUle iftira atıyo oluyo degil mi? şimdi böyle bozuk bi devirde yetişmiş insanların hayır bu uydurma demelerine inanacagızda o zamanın temiz zatlarını atı kandıranın bile hadisi alınmaz diyerek hadisini almayan titizlikdeki zatlara yalanvı deyip hadislerini inkar mı edecegiz güzel abim? hocamızın tabiriyle duvara dayanarak inkar edilenlere mi inanalım 40 tane raviye dayanan zatlara mı (buda işin espirisi) hadis sünnet kalmadıgı zaman sadece kuran kaldıgı zaman kuranı kerimin manalarını napabiliriz istedigimiz gibi yorumlayabiliriz mesala tefsir yapılıyo biri diyoki birinde salat namaz digerinde namaz e dua alarak alırsak noluyo diger ayette cünüpken duaya yaklaşmayın oysa dua edemez mi eder burda devreye hadis giriyo degil mi neyse şimdi konumuza gelelim siz kabir azabı ile ilgili hadisleri reddedince araya başka şeyler giriyo abim kabir azabı mehmet7 ninde belirttigi gibi

İbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:

Bir kimse öldüğü zaman ahiretteki kalacağı yer sabah akşam kendisine gösterilir o kimse Cennetliklerden ise Cennet’ten, Cehennemliklerden ise Cehennem’den olan yeri gösterilir ve ona işte senin oturacağın yer burasıdır, kıyamet günü Allah seni buraya gönderecek denilir.”
(Buhârî, Cenaiz: 89) hadisde geçer

rüyatullah meselesine gelelim bi iki baktım ama kapsamlı araştıramadım buhariden bi hadise rasladım peygemberimiz buyurmuş ahirette allahı görmek mümkün hatta bazı alimlerimiz derecemize göre kimisi cuma günü kimisi her gün allahü tealayla görüşecektir
neyse abim işte böyle bu yazdıklarıma kızma tamam mı kızın gibi gör ve öyle oku sinirlenmeden paylaşım yapalım inşallah kabir azabı konusuyla ilgili kısmı sohbet defterimden kendi yorumlarımla beraber yazdım bunuda belirtiyim. allah sizden de razı olsun abim konular nerden mi aklıma geldi sizin sayenizde araştırma geregi duydum mutezile vs... kaynaklardan bakarken tabi bu görüşlerede rastlayınca bunkarıda yazayım dedim sizede çok soru soruyorum ama idare edin yolun başındayım henüz araştırp ögreniyoz işte =)
25 Mayıs 2012 15:34
Mevlüt HÖNÜL
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

ASLI
peki kabir azabı ile ilgili bi çok hadisi şerif var hepsini redmi ediyosunuz mesela abdullah ibn abbasda rivayet edilen bi hadisde peygamberimiz iki kabre ugruyo ve onların azap çektigini bizzat işitiyo ve bu azabın büyük günah işlemeleri degil birincisinin nemime yapıyordu ikincisi idrarı üzerine sıçratıyordu vs.... bunun gibi bi çok hadis varken nasıl kabir azabı yok diyosunuz abim ?

Sayın ablam Allah el Adl ismine Muhalif hareket etmez Allah'ın Vaadi haktır ...

Allah hesap görmeden Ceza vermeyeceğini açıkça Beyan ediyor ve Bu beyanını ise Mahşerde gerçekleştirecektir Allah'ın adına kimse bizi önceden yargılıyıp cezaya çektiremez Kabir azabı ile alakalı Rivayetlerin hiçbiri Kur'an ile uyuşmaz o yüzden kabul etmiyorum Kabir azabı inancı Muharref inançlardan İslama girmiş kesimlerce eklemedir ...

Ruyetullah hususuna ise Şu ayetle bakalım:

Gözler O'nu görmez, fakat O gözleri görür. O latiftir (algılanamaz) ve her şeyden haberdardır.(En'am 103)

Duyuların kavramaları üç anlama dayalı olarak gerçekleşir:
Müdahale ederek kavrama
Temas ederek kavrama
Müdahale ve temas etmeksizin kavrama

Müdahale ederek kavrama: Duyma, koklama ve tatma şeklinde gerçekleşir.

Temas ederek kavrama: Dokunarak varlıkların kare ve üçgen gibi şekillerini, yumuşak, sert, sıcak ve soğuk oluşlarını algılama şeklinde gerçekleşir.

Dokunmaksızın ve müdahale etmeksizin kavrama yöntemine gelince: Bu da görme ile olur. Çünkü göz, varlıklara dokunmadan ve onlara müdahale etmeden, onları fiziki kapsamına almadan, kendi yerlerinde algılar.

Saymış olduğumuz üç algılama metodunda Cismani bir varlık ancak görülebilir Allah ise hiçbirşeye benzemez benzetilemez Herşeyden Münezzehtir Görülmesi şu şekil olabilir Ancak İzni ile dilerse olur buda Allah'a kalmış bir hüküm olup Gaybidir Allah'u A'lem demekten başka çaremiz yok Ama gönlümüz Yaradıcımızı görmek kadar büyük bir saadete nail olmayı ister ...

Aslı Bacım Maşallah İslam Tarihinin en kapsamlı konularını sormak nerden aklına geldi. Emin Ol bu konuları çok gündemde tutmak istemediğimden ele almıyorum siz sormasa idiniz yine de kimseye anlatmayacak ya da fikrimi beyan etmeyecektim. Allah sizden razı olsun bildiklerimizi tekrar etmeme vesile oldunuz. Günümüz sorunlarını değerlendirelim derim Allah bizleri hizipçilikten taassuptan nifaktan Muhafaza etsin ....
25 Mayıs 2012 13:46
aslıı
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Alıntı:
Mevlüt HÖNÜL Üyemizden Alıntı Mesajı göster
-kabir azabı yoktur

Kur'ana göre Kabir Berzah Alemi vardır Azabının varlığına ait delil yoktur Firavun ve Ailesi hususundaki ayeti delil alanlar ayetin manasını yanlış yorumlamaktadırlar Ayetin manası sürekliliği anlatmak için Ahiret alemi hesaptan sonrası içindir Kabir azabına inananlar düşünsün böyle bir sıkıntım yok...


-rüyatullah mümkün degildir..

Allah'ın görülmesi olayı Kur'ana göre imkansızdır Gözler onu idrak edemez Ruyetullah mümkün değildir bu görüşü benimsiyorum itirazınız olursa her iki hususta size tüm delilleri Kur'andan sunarım Selametle kalın Allah yardımcınız olsun...

Mutezile Alimler diğer ekolleri savunan Alimler gibi kendi görüşlerini ortaya koymuşlardır Hatalı görüşleri olduğu gibi doğru görüşleride çoktur Hatalı görüşlerinden dolayı herhangi bir İslam ekolüne dil uzatmak Sapkın yaftası vurmak yanlıştır başıboşluktur Kabul etmez isek usulünce etmiyoruz deriz...
peki kabir azabı ile ilgili bi çok hadisi şerif var hepsini redmi ediyosunuz mesela abdullah ibn abbasda rivayet edilen bi hadisde peygamberimiz iki kabre ugruyo ve onların azap çektigini bizzat işitiyo ve bu azabın büyük günah işlemeleri degil birincisinin nemime yapıyordu ikincisi idrarı üzerine sıçratıyordu vs.... bunun gibi bi çok hadis varken nasıl kabir azabı yok diyosunuz abim ?

rüyatullahı görmek mümkün mü bu konuda kapsamlı bi bilgim yok bi kaç duyma söz var aklımda o yüzden dogru yada yanlış diyemiyorum uzgn diger cevaplarınız içinde teşekkürler
25 Mayıs 2012 12:55
aslıı
Cevap: İslam Dininde Ekoller (Mutezile-Şia-Ehli Sünnet-Vahhabi)

Alıntı:
HACIYSK Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Yok hocam arkadaşımızın kastetmek istediği KIRTAS HADİSESİ galiba.

Resûl-u Ekrem (aleyhissalatü vesselam) “bana bir kağıt(kırtas) kâlem getirin size bir şey yazayım da ondan sonra dalalete gitmeyin” buyurdular. Alevilere ve Şiaya göre, burada Peygamber Efendimiz kendisinden sonra Hazreti Ali’ye tabi olunmasını isteyecekti. Fakat Hazreti Ömer buna mani oldu ve Peygamberimizin rahatsızlığını sebep göstererek meseleyi kapattı. Efendimiz de son sözü söyleyemedi.
evet bu anlattıgınızı soruyorum benim kaynakda gırdas diye geçiyo ama bu vasiyet olayını sordum lakin burda hz ömer kuran bize yeter rasulü yormayalım dedi ve şiilere görede dediginiz gibi hz alinin halifeligini engellemiş oldu bu olay hakkında bilgi ve düşüncenizi sordum
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.