Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Tasavvuf-Tarikat > vesile arayın...

Konu Başlıkları: vesile arayın... Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
02 Ekim 2012 12:13
Esma_Nur
Cevap: vesile arayın...

Arkadşlar konu amacından çıkmaya başladı adeta arenaya döndü herkes yazacağını yazdı. gereğinden fazla uzadı...Konu kapanmışdır.
02 Ekim 2012 10:16
Esadullah
Cevap: vesile arayın...

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Esedullah,kimseyi tatmin etmek için bunları yazmıyorum,benim üzerinde olduğum yol budur.islam insanı tatmin yolunada gitmez,hak ve batılı ortaya koyar kim,neye inanırsa ona iredesiyle serbestlik verir.zaten rasullerinede şanı yüce tek Allah olan,alemlerin rabbide böyle bi metod uygulatmış ve çoğunlukta inanmamıştır ,bu inanmamaları onların tatmin olmayışlarındandır.

Benim Allahın rasulune karşı hangi tavrımı eleştirmişsiniz sayın esedullah, eleştirinizdeki haklılığınızın mesnediyle verirmisiniz ..
Verecek birşey kalmadı artık, dediğim gibi yolunuz açık olsun .....vesselam
02 Ekim 2012 07:50
bilinmez
Cevap: vesile arayın...

Alıntı:
Esadullah Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Cevaplarınız kesinlikle tatminkar değil ginede devam edecektim ama şu yazdığınız cümlelere eliniz ve kalbiniz gercekten razı geldiyse Resulullaha s.a.v karşı bu tavrınızdan dolayı size tek kelime bile yazmak doğru değil, Allah c.c. yolunuzu açık etsin hüsrana uğramayın inşaallah , vesselam
Esedullah,kimseyi tatmin etmek için bunları yazmıyorum,benim üzerinde olduğum yol budur.islam insanı tatmin yolunada gitmez,hak ve batılı ortaya koyar kim,neye inanırsa ona iredesiyle serbestlik verir.zaten rasullerinede şanı yüce tek Allah olan,alemlerin rabbide böyle bi metod uygulatmış ve çoğunlukta inanmamıştır ,bu inanmamaları onların tatmin olmayışlarındandır.

Benim Allahın rasulune karşı hangi tavrımı eleştirmişsiniz sayın esedullah, eleştirinizdeki haklılığınızın mesnediyle verirmisiniz ..
01 Ekim 2012 20:16
Medineweb
Cevap: vesile arayın...

alıntı yaparken bölüm bölüm alsanız kim ne yazmış hangisi alıntı anlayamıyorum birtürlü çok renk kullanmışsınız ve kendi cevaplarınızı alıntılarla karıştırmışsınız sanırım üçünüzün haricinde hangisi kimin fikri anlayan yoktur...biraz dikkat etseniz
01 Ekim 2012 17:40
Esadullah
Cevap: vesile arayın...

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43)

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 ) ...

Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ;

Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ?

cevab...esedullah kuranı bizler anlamaya çalışınca,1400 yıl önceki indiği dönemde,yani parça parça anlamaya çalışamayız,çünkü kuranın iniş süresindeki vahiy sıcak ken ve devam ederken,şuan vahiy bizim dönemimizde soğuk ve tamamlanmış bir biçimdedir.Bizler kuranı parça parça hayatımıza geçiremeyiz,yukardaki ayette geçen sarhoşluğu ve sarhoşluk nedenini KURANIN BÜTÜNÜNDE bulmaya çalışıp,hayatımıza geçirmek zorundayız.yani sarhoşluğa götüren etken ne ise,ki buda sarhoşluk vern içkilerdir ve buda yasak[haram],hükmündedir kuran bütünlüğünde..kısacası yukardaki ayetin indiği süreçte halen sarhoşluk veren içkilerin yasaklanmışlığı olmadığı için,o dönemin insanı için ,içkinin verdiği sarhoşluktan sonra ABDEST ALIP NAMZINI KILMADA SAKINCA YOKTU,AMA BİZİM ZAMANIMIZDA TAMAMLANMIŞ OLAN DİNİN VAHİYSİNDE BU DURUM TAMAMEN YASAK,İÇKİNİN HARAMLIĞINDAN DOLAYI...
.................................................. .................................................. .................................................. ........
Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..?

CEVAB..Evet her müslüman namaz kılmadan önce ayak yoluna[tuvalete],gitmişse abdest almak zorundadır,ayetin hükmüde o yöndedir.
.................................................. .................................................. .................................................. .....
Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...?

cevab..yellenmek,ayak yoluna [tuvalete] giden her insanda olan bi durumdur,ayak yoluna gitmeden yellenen insanın abdestinin bozulduğunu söyleyen görüşlerin dayandığı içtihadlerde bundan dolayıdır kanaatindeyimihatta yanılmıyorsam imamlardan birinin yellenmenin abdesti bozmadığı görüşüde var[yanılmıyorsam].bevlden sonra akan damladan,buda her insanda olmayan sağlığı ilgilendiren bi durumdur,ve bu durum çoğu insanda vesveseye yol açıyor,halbuki zaruretlerde asl olan ne ise o yapılmalı ve bende bu durum olmuyor elhamdulillah...
.................................................. .................................................. .................................................. ......
Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ?

cevab..ayeti bütünlük içinde anlamaya çalışınca,namaza kalkınca abdest alın,hitabı abdestin varsada alın demek olsaydı,devamında ayak yolunda gelmişseniz demezdi,yani bu durumlar açıklanmazdı,ben o şekilde içtihade derek varsa abdestim almıyorum,ama bazende alıyorum.ha bazı görüşlere göre her namaza kalkınca abdest alınması lazım deniliyorsa bunuda takva babında değerlendirerek gayet güzel karşılıyor ve anlıyorum.yani bi sıkıntı yok..

.................................................. .................................................. .................................................. ..
Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ?


Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim

cevab...ayette bahsedildiği kadar yeterli olandır.toprağın temizliği içinde necis barındırmamasıyla alakalıdır..
.................................................. .................................................. ....
elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı...

O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir ....

cevab..kırmızıyla renklendirdiğim kısmına tamamen katılıyorum,Rasulullahtan daha iyi anlaya bilecek bir varlık varmıki sorusu tamamen duygusallıktır ve kabul edilemez ve cevaplanamaz bi sorudur,böyle soruda,böyle sorularaad cevap olmaz.Yalnız Allahın tanımına uymaya çalışan her müslüman Allahın rasulleri kadar vahiyi anlama kapasitesindeler,yaterki Sadece Allahın metoduna uygun davransınlar,yoksa eğer her müslüman olmak isteyen Allahın vahiysini rasuller kadar anlama yetisine hayız olmasalardı,peygamberlik devam etmesi gerekirdiki,hak ve batıl apaçık insanlara ayen,beyan oluna bilsin..Alimler,veliler konusuna gelince,benim alimlik ve velilik tanımım kuranın tanımına göredir.ve sizden bi ricam siz KURANA GÖRE ALİM VE VELİLİK,adlı bi başlıkta bu konuyu bizlere günümüzede güncelleyerek açabilirmisiniz,bakalım kim alim,kim belam görelim...
.................................................. .................................................. .................................................. ....

Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse

birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım

Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...?

uzatmak istemiyorum ...vesselam

cevab...esedullah kuran sır,vır kitabı değildir,hakkı ve batılı apaçık ortaya koyan ve anlaşılır bi kitaptır,KİM BEN KURANIN SIRRINA VAKIFIM VEYA KURAN SIRLIDIR,diyorsa vallahide,billahide o kişi vır[yalan] söylüyor...ve kurana iftira atıyordur bunada dikkat...
Cevaplarınız kesinlikle tatminkar değil ginede devam edecektim ama şu yazdığınız cümlelere eliniz ve kalbiniz gercekten razı geldiyse Resulullaha s.a.v karşı bu tavrınızdan dolayı size tek kelime bile yazmak doğru değil, Allah c.c. yolunuzu açık etsin hüsrana uğramayın inşaallah , vesselam
01 Ekim 2012 17:36
Esadullah
Cevap: vesile arayın...

Alıntı:
fetihcan Üyemizden Alıntı Mesajı göster
TEKRAR ANLAMAN İÇİN

Böyle bir şeymi yazmışım?
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000
Sizinle münazara edemiyeceğimizi anlamış olduk sağolun kardeşim, vesselam
01 Ekim 2012 11:15
fetihcan
Cevap: vesile arayın...

TEKRAR ANLAMAN İÇİN

Böyle bir şeymi yazmışım?
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000
01 Ekim 2012 10:37
Esadullah
Cevap: vesile arayın...

Esadullah´isimli üyeden alıntı [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Şu yirmidört saat namaz hali Kuranda nerde geciyor öğrenmek istedim kardeşim bilgilendirirseniz sevinirim , vesselam


Alıntı:
fetihcan Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Böyle bir şeymi yazmışım?
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000

Alıntı:
fetihcan Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Can Kardeşim; algılama herkeste farklı olduğu için sanırım anlatmak istediğimin ne olduğu konusunda farklı bir görüş belirtmişsin...Yazdıkların doğrudur, ayetler de doğrudur...Namaz konusunda yazışacaksak evet sayfalar dolusu yazışırız...
Lakin benim alnlatmak istediğim;
idrak ediLmeyecekmi ki namaz bir ruh halidir,yürürken bile icra edilebilen,manada ise Allaha teslim olmaktır mesela ben 24 saat namaz halindeyim hamd olsun olamayanlar düşünsün...TESLİMİYET YOKSA GÜNDE 100 REKAT DOĞRUL KALK NAFİLEEE...
YANİ SONUÇTA anlamak anlamak anlamakkkkk....bu kadarrrr...
her kolaylığı vermiş ALLAH ayetler ile anlayanaaaa...
Ona bakarsan NAMAZ kuranda 5 vakit diye hiç bahsedilmez...Cenaze namazının kılınması yada kıldırılması zorunlu değildir? yatsı namazı – ikindi namazı – kuşluk namazı – vitir namazı – bayram namazı – tövbe namazı (normal namazda zaten tevbe ediyoruz) – üç aylar namazı – kadir gecesi namazı – kandil namazları – on gün namazı – adak namazı – güneş ve ay tutulması namazı … daha ismini sayamadığım bir çok namaz türü Kuran’da geçmemektedir....aksini ispatlayan bir ayet varsa yazın lütfen...İnsanı değiştiren insandır. Dini değiştiren şeytandır. İslam’a ve apaçık bir kitap olan Kuran’a kurulan tuzaklara düşmemenizin tek yolu, O’ndaki hükümleri iyice kavrayabilmek ve bolca Kuran okumakla mümkündür. Önemli olan işin özünü kavrayabilmek ve sonradan dine sokulmuş hurafeleri bir kenara atarak, sadece Kuran’ı esas alarak, ibadetlerimize yön vermektir esas olan. Allah kıldığı namazdan haberi olan ve namazında sürekli olan kullarından eylesin!Yani bir takım durumlar BEŞERİLERİN hayatımıza soktuğu durumlardır..İsteyen istediğini uygular GETİRİSİ ve GÖTÜRÜSÜ ona göredir LAKİN OLMAYANLARIDA BU BÖYLEDİR DİYE DİRETMEK KURANA GÖRE HANGİ DURUMA DÜŞMEKTİR?
01 Ekim 2012 09:19
fetihcan
Cevap: vesile arayın...

Alıntı:
Esadullah Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Şu yirmidört saat namaz hali Kuranda nerde geciyor öğrenmek istedim kardeşim bilgilendirirseniz sevinirim , vesselam
Böyle bir şeymi yazmışım?
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000
30 Eylül 2012 15:52
bilinmez
Cevap: vesile arayın...

Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43)

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 ) ...

Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ;

Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ?

cevab...esedullah kuranı bizler anlamaya çalışınca,1400 yıl önceki indiği dönemde,yani parça parça anlamaya çalışamayız,çünkü kuranın iniş süresindeki vahiy sıcak ken ve devam ederken,şuan vahiy bizim dönemimizde soğuk ve tamamlanmış bir biçimdedir.Bizler kuranı parça parça hayatımıza geçiremeyiz,yukardaki ayette geçen sarhoşluğu ve sarhoşluk nedenini KURANIN BÜTÜNÜNDE bulmaya çalışıp,hayatımıza geçirmek zorundayız.yani sarhoşluğa götüren etken ne ise,ki buda sarhoşluk vern içkilerdir ve buda yasak[haram],hükmündedir kuran bütünlüğünde..kısacası yukardaki ayetin indiği süreçte halen sarhoşluk veren içkilerin yasaklanmışlığı olmadığı için,o dönemin insanı için ,içkinin verdiği sarhoşluktan sonra ABDEST ALIP NAMZINI KILMADA SAKINCA YOKTU,AMA BİZİM ZAMANIMIZDA TAMAMLANMIŞ OLAN DİNİN VAHİYSİNDE BU DURUM TAMAMEN YASAK,İÇKİNİN HARAMLIĞINDAN DOLAYI...
.................................................. .................................................. .................................................. ........
Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..?

CEVAB..Evet her müslüman namaz kılmadan önce ayak yoluna[tuvalete],gitmişse abdest almak zorundadır,ayetin hükmüde o yöndedir.
.................................................. .................................................. .................................................. .....
Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...?

cevab..yellenmek,ayak yoluna [tuvalete] giden her insanda olan bi durumdur,ayak yoluna gitmeden yellenen insanın abdestinin bozulduğunu söyleyen görüşlerin dayandığı içtihadlerde bundan dolayıdır kanaatindeyimihatta yanılmıyorsam imamlardan birinin yellenmenin abdesti bozmadığı görüşüde var[yanılmıyorsam].bevlden sonra akan damladan,buda her insanda olmayan sağlığı ilgilendiren bi durumdur,ve bu durum çoğu insanda vesveseye yol açıyor,halbuki zaruretlerde asl olan ne ise o yapılmalı ve bende bu durum olmuyor elhamdulillah...
.................................................. .................................................. .................................................. ......
Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ?

cevab..ayeti bütünlük içinde anlamaya çalışınca,namaza kalkınca abdest alın,hitabı abdestin varsada alın demek olsaydı,devamında ayak yolunda gelmişseniz demezdi,yani bu durumlar açıklanmazdı,ben o şekilde içtihade derek varsa abdestim almıyorum,ama bazende alıyorum.ha bazı görüşlere göre her namaza kalkınca abdest alınması lazım deniliyorsa bunuda takva babında değerlendirerek gayet güzel karşılıyor ve anlıyorum.yani bi sıkıntı yok..

.................................................. .................................................. .................................................. ..
Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ?


Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim

cevab...ayette bahsedildiği kadar yeterli olandır.toprağın temizliği içinde necis barındırmamasıyla alakalıdır..
.................................................. .................................................. ....
elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı...

O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir ....

cevab..kırmızıyla renklendirdiğim kısmına tamamen katılıyorum,Rasulullahtan daha iyi anlaya bilecek bir varlık varmıki sorusu tamamen duygusallıktır ve kabul edilemez ve cevaplanamaz bi sorudur,böyle soruda,böyle sorularaad cevap olmaz.Yalnız Allahın tanımına uymaya çalışan her müslüman Allahın rasulleri kadar vahiyi anlama kapasitesindeler,yaterki Sadece Allahın metoduna uygun davransınlar,yoksa eğer her müslüman olmak isteyen Allahın vahiysini rasuller kadar anlama yetisine hayız olmasalardı,peygamberlik devam etmesi gerekirdiki,hak ve batıl apaçık insanlara ayen,beyan oluna bilsin..Alimler,veliler konusuna gelince,benim alimlik ve velilik tanımım kuranın tanımına göredir.ve sizden bi ricam siz KURANA GÖRE ALİM VE VELİLİK,adlı bi başlıkta bu konuyu bizlere günümüzede güncelleyerek açabilirmisiniz,bakalım kim alim,kim belam görelim...
.................................................. .................................................. .................................................. ....

Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse

birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım

Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...?

uzatmak istemiyorum ...vesselam [/QUOTE],

cevab...esedullah kuran sır,vır kitabı değildir,hakkı ve batılı apaçık ortaya koyan ve anlaşılır bi kitaptır,KİM BEN KURANIN SIRRINA VAKIFIM VEYA KURAN SIRLIDIR,diyorsa vallahide,billahide o kişi vır[yalan] söylüyor...ve kurana iftira atıyordur bunada dikkat...
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.