24 Mart 2013 22:11 | ||
mehmet akif2 | Cevap: yardım lütfen Alıntı:
allah cümlemizden razı olsun inşallah huzeyfe arkadaşımızın yerine de teşekkürünüzü aldım ![]() | |
24 Mart 2013 20:07 | ||
Zergana | Cevap: yardım lütfen Allah razı olsun. Yarın sınavım var arapça dersinden. Ben sıfat tamlamasında muzafun ileyhe ne zaman elif lam takısı geleceğini anlamamıştım sayenizde anladım.. | |
02 Aralık 2012 13:42 | ||
Medineweb | Cevap: yardım lütfen bir iki yorum daha gelsin hangilerinin doğru olduğunu yazarım şimdi karışmak istemiyorum..zilzal da bi baksında | |
02 Aralık 2012 12:32 | ||
sirace | Cevap: yardım lütfen Alıntı:
![]() | |
02 Aralık 2012 12:23 | ||
mehmet akif2 | Cevap: yardım lütfen Alıntı:
yazıya biraz daha dikkkatli bak munfasıl zamirler yani ayrı zamirler de muttasıl yani bitişik kelimeye bitişen zamirde marife sayılır diğer marife kelimeleri önceki mesajlarda ben de huzeyfe de cevapladı onlara bak öyle çöz | |
02 Aralık 2012 10:48 | ||
sirace | Cevap: yardım lütfen المنز ل , المختار, النكرة , المعرفق, الضيافق, القرى bunlar marife . يجكى, رجلا, منزل, فانلا bunlarda nekra (tabi yanlış bulmadı isem ![]() | |
02 Aralık 2012 09:15 | ||
mehmet akif2 | Cevap: yardım lütfen zilzal huzeyfenin sorusuna cevap vermiyecek misin sanırım gözünden kaçmış 1. sınıflar yukarıdaki soruya cevap verin online sınav olur | |
01 Aralık 2012 18:24 | ||
Medineweb | Cevap: yardım lütfen MARİFE VE NEKRE Marife (Belirli): Belirli bir şey için konulmuş isimdir. Nekre (Belirsiz): Belirsiz bir şey için konulmuş isimdir. İsim ve sıfatların belirli olduğunu göstermek için, başlarına ال takısı getirilir. Bu takıya, belirlilik takısı veya belirtme takısı denir. Bu belirlilik takısına Arapça da “harf’ut-tarif” denir. قلم Kelimesi nekre olup herhangi bir kalem demektir. Halbuki, bu kelimenin başına ال getirirsek durum şöyle olur: القلم artık bu, bildiğimiz, bizce belli bir kalem demektir. Böyle, bilinen belirli varlıkları gösteren kelimelere marife denir. Başında belirlilik takısı ال Bulunmayan, sonu tenvinli olup belirsiz bir varlığı gösteren بيت كتاب gibi kelimelere de nekre denir. Nekre kelimeler, başında ال getirilerek marife yapılırken, sonlarındaki tenvin yani çift harekeden biri düşer, tek hareke kalır. Marife 6 çeşittir: 1-Zamirler: هى هو gibi 2-Alem: yani özel isim زيد gibi 3-İşaret isimleri: هذه هذا gibi 4-İsmi mevsul: الى الذى gibi 5-Elif-Lam ile belirlenmiş isim: الرجل gibi Nida harfi ile belirli bir isim kastedilirse, bununla da isim belirli olur يا رجل gibi. Burada رجل kelimesi her ne kadar nekre (belirsiz) ise de, çağıran kimse tarafından bilindiği için marifedir. Yani belli bir kişidir. 6-Saydığımız bu beş çeşit marifeden birine muzaf olan kelimedir: Zeydin uşağı غلام زيد زيد özel isim olduğu için marifedir ve cümlede muzafun ileyh’ dir. غلام ise, nekredir. Fakat belirli bir kelime olan زيد de muzaf olduğu için belirlilik kazanmıştır. Yani marife olmuştur. şimdi pratik yapman için bi cümle verecem ordaki amrife nekra ları ayırabilecekmisin bakalım ![]() النَّكْرَةُ وَالمَعْرِفَةُ الضِّيَافَةُ يُحْكَى أَنَّ رَجُلاً مِنْ بَيْرُوتَ، مَرَّ، ذَاتَ لَيْلَةٍ، فِي قَرْيَةٍ مِنَ القُرَى. وَعَرَّجَ عَلَى مَنْزِلٍ، لِيَبِيتَ فِيهِ. فَرَحَّبَ بِهِ صَاحِبُ المَنْزِلِ، قَائِلاً: أَنَا المُخْتَارُ فِي هَذِهِ القَرْيَةِ، وَاسْمِي سَلْمَانُ. فَعَرَّفَ الرَّجُلُ بِنَفْسِهِ، وَقَالَ: أَنَا يُوسُفُ، تَاجِرٌ مُتَجَوِّلٌ. وَمُنْذُ تِلْكَ اللَّيْلَةِ، نَشَأَتْ بَيْنَ المُخْتَارِ وَالتَّاجِرِ، صَدَاقَةٌ مَتِينَةٌ، ظَلَّتْ تَنْمُو سَنَةً بَعْدَ سَنَةٍ. | |
01 Aralık 2012 18:20 | ||
Ene Garip | Cevap: yardım lütfen tamam anladım ikinizden de Allah razı olsun hakkınız helal edin ben birazda soru çözüp pekiştiriyim özel isimleride ezberliycez artık kitapta birkaç özel isim vermişler onları ezberlesem yeterli olcak heralde. | |
01 Aralık 2012 18:15 | ||
mehmet akif2 | Cevap: yardım lütfen zilzal huzeyfe bağlantılı derken isim tamlamasından bahsetti | |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم , بسم الله الرحمن الرحيم İnkar edenlerin, bizi yeryüzünde aciz bırakacaklarını sanmayasın. Varacakları yer ateştir. Ne kötü dönüştür?(Nur-57) | عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال İnsanın Cehenneme girmeye en çok sebep olan ağzı ve avret yeridir. | Ecel gizli olmasından, vasiyetname yazmak sünnettir. - (Emirdağ lahikası) |
|