08 Şubat 2013 22:59 | |
BİLGE | Cevap: tefsir notlarımız .......suresi 6. ayette el-meftun formunda geçen fitnenin anlamlarında biri de deliliktir. a-kalem b-alak ![]() |
08 Şubat 2013 22:58 | |
BİLGE | Cevap: tefsir notlarımız ………. Suresi ……ayette maddi menfaat beklentileri ile imanın gerçekleşemeyeceğine işaret edilmiş olup müminin imanı sebebiyle dünyevi kar-zarar ve nimet-külfet dengesini hesap etmesinin doğru olmayacağına vurgu yapılmıştır. a-hac/11 b-bakara/191 |
21 Ocak 2013 19:35 | |
mehmet akif2 | Cevap: tefsir notlarımız TEFSİR 8. ÜNİTE KISA NOTLAR *Maruf-Münker-İman İlişkisi; Al-i İmran/110. Ayette * Maruf-Münker-Namaz İlişkisi; ankebut/45 *Maruf-Sadaka-Islah İlişkisi kavramlarının birlikte zikredildiği tek ayet Nisâ/114. Ayettir. *Adalet-İhsan-İnfak-Münker-Fahşa-Bağy İlişkisi (Topluma Yönelik Üç Olumlu Üç Olumsuz Kavram) Olumlu ve olumsuz hususların bir arada geçtiği tek ayet Nahl/90. Ayettir. Bu ayette; adaletin karşıtı fahşa ihsanın karşıtı münker akrabaya yardımın karşıtı bağy olarak geçer |
21 Ocak 2013 19:15 | |
mehmet akif2 | Cevap: tefsir notlarımız TEFSİR 8. ÜNİTE KISA NOTLAR *maruf a-re-fe kökünden gelmiştir *marifetin zıddı nekre *marifet özeldir *marifet kelimesi a-re-fe kelimesinden türemiştir *ilimin zıddı cehalet *ilim geneldir *münker ne-ke-re kökünden gelir *Nahl/90’da münkerin zıddı olarak ihsan kelimesi zikredilir. *Kavlun marufun’un zıddı münkeren minel kavl’dir. *a-re-fe kuranda 71 defa geçer *ne-ke-re kuranda 37 ayette geçer *Ne-Ke-Re’den sadece bir ayette emir sigası kullanılmıştır (Neml/41). |
14 Ocak 2013 19:13 | |
mehmet akif2 | Cevap: tefsir notlarımız TEFSİR 10. ÜNİTE SORULARI .......... insanın doğasında bulunan bireylerin sevdikleri objelere göre pozitif ya da negatif yönlerde değişebilen bir duygudur a-sevgi b-aşk Sevgi pasif bir duygu değil bir etkinliktir ve bu kavramın temelinde ........ değil ........vardır. a-)almak-vermek b-)vermek-almak Sevginin tutku haline gelerek kalbi sarmasına .......... denir. a-tutkun b-aşk b-meşk “Sevgi” kavramının Kur’an’daki adı ........tur. a-hubb b-hobb c-kubb aşağıdakilerden hangisi kur'an'da "hubb" kelimesinin semantik alanına giren kelimeler arasında değildir alaka ğaram hanan ani heva hullet sababe şeğaf vudd .........kökünün de bir türevi olan hubb kelimesidir a-)ha-ba-be b-)ha-bi-be kuranda "aşk ve "meşk" kelimeleri geçmekte midir a-hayır geçmemektedir b-evet geçmektedir hubb kelimesi Kur’an’da ....... kavramının anahtar kelimesidir a-aşk b-sevgi ........seveni sevgiliye bağlayan güçlü ve soyut bir bağdır. a-hubb b-aşk hubb; Bir şeyin çok istenmek suretiyle ona bağlanıldığı ve bu bağlılığın kalbde/gönülde yer ederek her türlü şart altında devamlı olarak kaldığı hiçbir şekilde gönülden çıkmadığı bir duygudur. bu tanım hubb kelimesinin semantik tanımı mıdır a-evet b-hayır aşağıdakilerden hangisi muhibb'in anlamları arasında değildir? a-aşırı yorgunluk sebebiyle çöktüğü yerden başka yere gidemeyen yorgun deve b-seven adam c-seven kadın .......kulağa takılan küpeye denir a-habb b-hibb ........yılan ve şeytanın diğer bir ismidir a-habebu b-hubab ……..malik olmakla hoşlanılan sevilen şey ve büyük su küpü anlamlarına gelir a-habib b-hubbu ........hayvanların işkembelerinde suyun uzun süre durması nedeniyle susuzluğa dayanmalarının uzaması ve dost edinmek anlamındadır a-istihbab b-hubbu ha-ba-be kökünde "bağlı olmak, bağlanmak" anlamı da vardır bu anlamı, daha belirgin olarak hangi kelimede görüyoruz a-hibb b-istihbab aşağıdakilerden hangisi "hubb" kelimesinin semantik anlamları arasında değildir? a-dört tahtanın birbirine bağlanması ile yapılan ve üzerine küp yerleştirilen oturak b-devenin çöktüğü yerden kalkamayıp, o yere bağlı olarak durması, ordan ayrılmaması c-kulağa takılan küpe kuran'da sadece bir ayette hubb kelimesi mahabbe diye geçmektedir bu ayet hangi surededir? a-yasin/40 b-taha/39 aşağıdakilerden hangisi kuranda sevgi kavramıyla yakın ilişkisi olan kelimeler arasında değildir a-rahmet b-saygı c-velayet d-rıza kuran'da "takva" , "sevgi" ile "korku" gibi iki aşırı duygunun arasında tam merkezdedir takva'da "sevgi" ve "korku" nun birleşmesinden doğan bir ........... vardır a-saygı b-sevgi iki şeyi birbirine bağlayan ip, bağ, vuslat, münasebet, ilgi ve sevgi ve mensubiyet, cesur ve dayanıklı olmak ? a)ha-ba-be b)râbıta Hubb un, Kuran siyakındaki anlamlarından değildir tane, tohum yeğlemek, tercih etmek sevgi, muhabbet aşık olmak sevgi, tutku, bağlılık suyun etrafındaki acı ve tuzlu otlardan otlayıp hiç ayrılmayan deveye .... a)el-berake b)nakatun vadıatun gece devenin göğsünde biriken , sabahleyin sağılan bol miktardaki süte .... bol süt veren deveye de .... denir a)birke - berike b)berike – bikre Arapça'da sevgi anlamına gelen kaç isim bulunur? a)95 b)60 Hubb kelimesi kuran’da türevleriyle birlikte kaç ayette geçer? a-80 b-95 c-90 Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
14 Ocak 2013 19:12 | |
mehmet akif2 | Cevap: tefsir notlarımız Tefsir 10.ünite 1-Çağımızdabireyselciliğin hakim olmasıyla ruh sağlığı giderek önem kazanmaktadır. 2-hangisi sevgi kavramıyla ilgili değildir? A-insanın doğasında bulunur. B-yaşanarak hayata aktarılır. C-insanın kalbinde tutkuya dönüşen duygudur. 3-hangisi sevginin psikolojideki tanımıdır? a-duygunun heyecen ve hazzın bir türü b-bir şeye tabiatın , nefsin meyletmesidir. 4-hangisi sevginin tasavvuftaki tanımlamasıdır? a- duygunun heyecen ve hazzın bir türü b-bir şeye tabiatın , nefsin meyletmesidir. 5-sevginin tutku haline gelerek kalbi sarmasına ne denir? a-hasret b-aşk c-ayrılık 6-sevgi bilgi ve sorumluluk demektir.insanın fıtratında bulunur.bilgi yoksa sevgi olmaz.sorumluluk duygusu yoksa sevgiden söz edilemez. a-doğru b-yalnış 7-sevgi nefret in zıddıdır. a-aşk b-nefret c-kin 8-sevginin sürekli olmasının şartı nedir? a-bir emeğin sonunda oluşması b-sevilen şeyin güzel olması c-sevilen şeyin kusurlarını görmezden gelme 9-sevgi hangi alanda yer almamıştır? a-felsefe b-psikoloji c-sosyoloji d-edebiyat e-matematik 10-sevgi kavramının kurandaki adı HUBBtur. 11-aşağıdakilerden hangisi kurandaki sevgianlamlarından biri değildir? *alaka *ğaram *hanan *heva *hullef *şeğaf *vuud *aşk 12-hubb kelimesi kurandaki sevgi kavramının anahtar cümlesidir. 13- *anlamı sevgili sevimli olan *durmak anlamınada gelen *buğzun zıddı ,sevmek,beğenmek,rağbet etmek ,aşık olmak anlamına elen kavram hangisidir? a-habbe b-ehabbe 14-* sevmek ,istemek ,meyletmek anlamına gelir. *anterenin muallakasında divanda geçen bir çok beyittede görmekteyiz. Yukarıdaki tanımlama hangi kavrama aittir? a-ehabbe b-hubb c-tahabbe 15-hangisi habbebe kavramının açıklamasıdır? a-bir şeyi sevdirmek b-birbirini sevmek c-sevimli bulmak ,hoşlanmak 16-sevmek,sevimli bulmak hoşlanmak anlamlarına gelen kavram? a-tehabbe b-habbebe c-istehabbe 17-suyun üzerindeki kabarcıklar,suyun ve kumun çok olduğu yer,çiğ,rüzgarın su üzerinde meydana getirdiği silsili halindeki yollar anlamına gelen kavram? a-istehabbe b-habbe c-hababu 18-buğday ve arpa gibi tahılların tanesine ve tohumuna verilen ad hangisidir? a-habbu-hebbe-hibbe b-habebe-tehabbe-istehabbe 19-aşırı yorgunluk sebebiyle çöktüğü yerden başka yere gidemeyen ,yorgun deve,seven kadın anlamına gelen kavram? a-mubibb b-ihbab c-hubab 20-sevgili anlamına gelen kavram? a-habib b-hubbu 21-hayvanların işkembelerinde suyun uzun süre durması nedeniyle susuzluğa dayanmalarının uzaması ve dost edinmek anlamındadır? a-istihbab b-muhab c-istehabbe 22-kulağa takılan küpedir. Üzerine şu beyit yazılmıştır.’dilini uzatmış bir yılan,sırları dinleyerek küpe yerinde geceler. a-hibb b-hubab c-hubb Hazırlayan: ayşeşan Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
11 Ocak 2013 16:52 | |
mehmet akif2 | Cevap: tefsir notlarımız TEFSİR 9. ÜNİTE SORULARI Fitne kelimesi Arapça ........ kökünden türemiş bir isimdir. a-)f-t-n b-)f-n-t fitne kelimesi mastar olarak da fetn fütun fitne ve meftun kalıplarıyla kullanılmaktadır bu bilgi doğru mudur a-doğru b-yanlış aşağıdakilerden hangisi f-t-n kökünün araplar arasındaki anlamlarından değildir? *Bir şeyi ateşin içerisine atmak ve ateşte eritmek. *Bir şeyi sınamak denemek test etmek ve denemek için özellikle güç işlere maruz bırakmak. *altını gümüşü eritmek *Öldürmek azap ve işkence etmek eziyet etmek sıkıntı ve belaya sokmak ve sıkıntıya düşmek. * Bir şeyin kalbe çok hoş ve sevimli gelmesi insanı ne yapacağını bilmeyecek derecede şaşkına çevirmek tutkun olmak ve aşık olmak. Kamusu’l-Kur’an kimin eseridir a-ibn sina b-dameğani Dameğani “Kamusu’l-Kur’an” adlı eserinde fitnenin türevleriyle birlikte Kur’an’da şu onbir farklı anlamı içerdiğini belirtmiştir. aşağıdakilerden hangisi bu onbir anlam arasında değildir? Şirk; küfür; akıllı olmak; azap; imtihan; ateşle yakma; öldürme; doğru yoldan alıkoyma; sapıklı; mazeret; fitne; delilik. “Her nefis ölümü tadacaktır. Bir imtihan (fitne) olarak sizi hayır ile de şer ile de deniyoruz. Ve siz ancak bize döndürüleceksiniz.” Mealindeki 21/Enbiya suresinin 35. Ayetinde geçen fitne kelimesi de .............ve .......anlamında kullanılmıştır. a-imtihan-sınama b-baskı-zulüm c-sapma saptırma-ayartma Bir kişinin bir kişiye veya bir topluluğun başka bir topluluğa eziyet ve kötülük yapması ..................sözcükleriyle ifade edilir. a-baskı-zulüm ve işkence b-sapma- saptırma ve ayartma ……… suresi 191. Ayetinde geçen fitne kelimesi özellikle inanca yönelik olarak yapılan baskı zulüm ve işkence anlamını ifade etmektedir. a-bakara b-en’am ......suresi 7. Ayetinde geçen fitne kelimesi hakikati karmaşık gösterip insanları şüpheye düşürmek ve şaşırtmak suretiyle doğru yoldan uzaklaştırmak ve saptırmak anlamını ifade etmektedir. a-yasin b-a'raf c-al-i İmran Dilimizde fesat karışıklık kargaşalık ortalığın birbirine düşüp karışması kötülük nifak hile kötülük düşünme insanları birbirine düşürme bozukluk çürüklük anlamındadır bu bilgi doğru mudur? a-doğru b-yanlış ………. Suresi ……ayette maddi menfaat beklentileri ile imanın gerçekleşemeyeceğine işaret edilmiş olup müminin imanı sebebiyle dünyevi kar-zarar ve nimet-külfet dengesini hesap etmesinin doğru olmayacağına vurgu yapılmıştır. a-hac/11 b-bakara/191 ........ suresi 13-14. ayetlerinde yüftenun ve fitneteküm formlarında geçen fitne azap anlamını ifade eder. a-zuhruf b-zariyat .......suresi 6. ayette el-meftun formunda geçen fitnenin anlamlarında biri de deliliktir. a-kalem b-alak Aşağıdakilerden hangidi fitne kelimesinin semantik yapısıyla ilgili değildir? 1-F-t-n kökünün ilk temel anlamı yakmak ve bir şeyi ateşle yakmaktır. 2. Bir şeyi ateşim içerisine atmak ve ateşte eritmek. 3. Bir şeyi sınamak denemek test etmek ve denemek için özellikle güç işlere maruz bırakmak. 4. Öldürmek azap ve işkence etmek eziyet etmek sıkıntı ve belaya sokmak ve sıkıntıya düşmek. 5. Bir şyin kalbe çok hoş ve sevimli gelmesi insanı ne yapacağını bilmeyecek derecede şaşkına çevirmek tutkun olmak ve aşık olmak. 6. Bir şeyi istemede çok aşırı gitmek. 7. Döndürmek vazgeçirmek ve kişiyi üzerinde olduğu durumdan uzaklaştırmak. 8. Birini ayartmak azdırmak ve saptırmak. 9. Kötülüğü istemek ve kötü yola düşmek. 10. Fitnenin(fitne kabul edilen bir şeyin) içine düşmek birini fitnenin içine düşürmek ve dalalete düşmek. 11. İnsanlar arasında huzuru ve mutluluğu sağlama 12. Cin ve şeytanların musallat olmasıyla belaya uğramış ve fitneye tutulmuş kimse. her nefis ölümü tadacaktır.bir imtihan olarak sizi hayır ve şer ile deniyoruz.ve siz ancak bize döndürüleceksiniz meali hangi ayette geçmektedir?? a-enbiya-35 b-enbiya-34 c-enfal-28 bilin ki mallarınız ve çocuklarınız birer sınav aracıdır. Allah katında ise büyük bir mükafat vardır.meali hangi ayette geçmektedir?? a-enfal-14 b-bakara-12 c-enfal-28 hangisi kuranda fitne kavramını karşılayan bir kelime değildir? a-bela-ibtila b-imtihan c-müsibet d-zulüm e-eza f-hayırhah hangisi fitne kavramının kurandakı anlamları arasında yer almaz? a-çelişki b-imtihan c-zulüm d-delilik e-iğva hangısı fıtne kavramının kurandaki kullanımları arasında yer alır_ a-gitmek b-ayartmak c-düşünmek e-gelmek dilimizde .........dünyada günah işleyenlere ahirette verilecek ceza anlamındadır.zariyat süresi 13-14 ayetlerinde yeftenün ve fitneküm formlarında geçen fitne......anlamına gelmektedir. a-azap b-zulüm c-musibet imtihan anlamını ifade eden fitne daha çok.....ayetlerde geçer.baskı,zulüm,işkence ,sapma,saptırma ,ayartma anlamında kullanılan fitne daha çok medeni ayetlerde geçmektedir. a-mekki-medeni b-medeni,- mekki *aslına vakıf olmak *derinlemesine düşünmek *denemek *soruşturmak *imtihan etmek *arıtmak,temizlemek *boyun eğmek *kırbaçla dövmek vb.anlamlarına gelen kavram hangisidir??????? a-eza b-musibet c-imtihan d-fesad *eskitmek *sınamak *yıpratmak *sınamak *gam *musibet vb.anlamlarını ifade eden kavram? a-imtihan b-eza c-bela-ibtila İmtahan anlamaini ifade eden fitne ...... Ayetlerde gecmekte.baski zulum iskence sapma saptirma...... Ayetlerde gecmektedir. A.MEKKİ--MEDENİ B.medeni...mekki C.kapali...acik "Bela musibet fesat kargasa karsiklik cikarma"..anlamini ifade eden fitnenin gectigi ayetler.....".azab ve delilik"anlamindaki fitnenin tamami.......ayrtlerdir A.mekki medeni B.MEDENİ--MEKKİ Hangi ayette gecen fitne kelimesi inanca yonelik baski zulum.iskence anlamini ifade etmektedir? A.BAKARA 191 B.ankebut 34 C.lokman 45 Fitne kelimesi kuranda en cok hangi anlamda kullanilmistir? A.İMTİHANİ,KABİLİYETİ OLCMEK İCİN YAPİLAN YOKLAMA B.ateste yanmak F-t-n kokunun ilk temel anlami nedir? A.iskence etmek acimamak B.YAKMAK,BİR SEYİ ATESLE YAKMAK Fitne kelimesinin bela musibet gibi anlamlarda kullanildigi s Hac suresi 11.ayetidir A.DOGRU B.yanlis bir kimsenin kendi kendine sapması,yolunu şaşırması,doğru yoldan ayrılması a.iğva b.gava c.ibtila kuranda fitnekelimesinin anlam alanına giren kelimelerden hangisi yanlıştır a.musibet b.zulüm c.imtihan d.fesad e.eza f.hıyanet gdalalet h.iğva birinin ahlaksız arzusunu ifade etmektedir hangisi bu ifadelerden değildir a.fütinel kavm b.fütiner racul c.fütiner kulub fitne kelimesi hangi surede türkçede kullanıldığı anlamda yani,fitne çokarma, kargaşa ve karışıklık çıkarmak gibi anlamlarda kullanılmıştır a.enbiya -35 b.teğabün-15-16 c.tevbe-47-48 arpların birşeyi çok isteyen,ona çok düşkün olan anlamında kullandıkları kelimelerden değildir a.meftunun bid-dünya b.fetenethüd-dünya c.ah yalan dünya ![]() Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
10 Ocak 2013 18:53 | |
mehmet akif2 | Cevap: tefsir notlarımız TEFSİR 8. ÜNİTE SORULARI aşağıdakilerden hangisi a-re-fe nin kök anlamlarından değildir -Atın yelesini kırkmak -Çok koku sürünmek -Kokusu güzel olmak -Kavmin reisi olmak -Bilmek -İtiraf etmek -İşleri düzenlemek -İkrar etmek -Sabretmek -Koku sürünmeyi terk etmek -İdare etmek -işleri yapmak aşağıdakilerden hangisi aynı kökten gelen kelimeler arasında değildir a-arif b-arafat c-a'raf d-tarif Târif ikiye ayrılır: 1) Târif-i Hakikî: Bir lafzın ........manası için konulması 2) Tarif-i Lafzî: Lafzın bir manaya delâletinin .........olması a-gerçek-açık b-açık-gerçek .........Tefekkür yolu ile bir şeyi idrak etmek. a-marifet b-maruf ....... kelimesi “A-Re-Fe” kelimesinden türemiştir. a-marifet b-arif Marifet nekrenin zıddıdır. Kesp vasıtasıyla idrak edilen şeylerde kullanılır. .......... a-özeldir b-geneldir İlim kelimesi A-Le-Me kelimesinden türemiştir. İlim cehaletin zıddıdır. Kullanım yeri fark etmez. ........... a-özeldir b-geneldir münker Ne-Ke-Re kökünden gelir. a-doğru b-yanlış aşağıdakilerden hangisi Ne-Ke-Re’nin Kök Anlamları arasında değildir -Bilmemek -Tanımamak -iyi olmak -Zeki ve güzel görünüşlü olmak -Güç ve şiddetli olmak -Hoş olmamak a-re-fe kuranda kaç defa geçer a-75 b-70 c-71 aşağıdakilerden hangisi A-Re-Fe’nin Fiil olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamları arasında değildir -tanımak -bilmek -haya etmek -günahı itiraf etmek Ne-Ke-Re’den sadece bir ayette emir sigası kullanılmıştır bu ayet hangi surededir a-neml (41) b-kasas (12) Maruf-Münker-Namaz İlişkisi olan ayet ankebut süresi kaçıncı ayettir a-ankebut (45) b-ankebut (35) Maruf-Sadaka-Islah İlişkisi olan tek ayet ........ 114. ayettir a-bakara b-nisa ........ Sorumluluk; akıl sahiplerinin azim ve kast ile yaptıkları fiilden doğan sorumluluktur. a-maddi b-ahlaki Emr Bi’l-Maruf / Nehy Ani’l Münker/Şûra İlişkisi Kur’an-ı Kerim’de bu kavramı içeren üç ayet vardır aşağıdakilerden hangisi bu ayetelerin yer aldığı süreler arasında değildir a-şura b-bakara c-nisa d-ali imran .Kuranda maruf munker ılıskısınden bahsedilmeyen katagorı? A namaz B iman C sabır D ıslah E zaman .Maruf konusunda aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A kadınları ilgilendirir B ebeveynı ilgilendirir C yetimleri ilgilendirir D konuşmayı ilgilendirir E komşular arasındaki ilişkileri ilgilendirir .Islamda savaş hususunda batının malumatını yetersiz olduğunu söyleyen? A Muhammed esed B martin lıngs C Abdullah draz D ızutsu E Roger garaudy .İnsanların görüş beyanı ve fıkır alışverişi? A sorumluluk B emri maruf C istişare D ıslah E dayanışma A iyiliği emretmek B kotulukten men etmek C Allah a inanmak D faizli alışverişi bırakmak 5.Alımran 110 ayette göre hangılerı hayırlı ummetın özellikleridır A a,b B b,c C b d D a b c E Hepsi Adalet Ihsan infak munker fahşa bağy başlığı altında olumlu olumsuz hususların birarada geçtiği tek ayet? A nur 21 B nahl 90 Hapsetmek birkimseyi bırseyden alıkoymak tutmak terim olarak aklın dinin gerekli gördüğü şeye kişiyi yöneltmek A maruf b ıslah C sabır d adalet Tanınmamış görülmemiş manasında nükür kelimesi hangi ayette geçer? A talak8 B kamer 6 C hac 44 D sebe 45 E sura 47 Çocuğun emzirılmesı Zor şartlarda mumınlerın kenetlenmesı Allaha olan güvenin sarsılmaması Yukarıdaki kavramlar emri marufun hangi başlığı ıle ilgilidir? A şura B sorumluluk C emanet Deha zeka güzel görüşlü olmak güç ve siddetli olmak anlamlarında A nekr B marifet C ilim D maruf hangisi maruf ve münker kelimelerinin daha önceki anlamlarından farklı kullanılan,sözlü davranışı ifade eden kelimeler arsında değildir a.kavlun marifun b.zur c.münkeren minel kavl d.sabr marufun kök anlamları içerisinde hangi anlam yoktur a.çok koku sürünmek b.işleri düzenlemk c.kavmin başkanı olmk d.atın yelesini kırkmak e.bilmek f.görebilmek g.itirafetmek aşağıddaki bilgilerden hangisi yanlıştır a.marifet ilimden daha özel bir bilgiyi ihtiva eder b.ilim kesb vasıtası olsun yada olmasın idrak edilen şeylerde kullanılır c.ilim marifetten daha özel bilgiyi ihtiva edr d.marifet hissi olarak,ilim ise haber olarak müşahade ettin şey ,tanımı tasavvufa aittir en yüksek yer,en yüksek sur anlamına gelen kelime, a.nekr b.araf c.kesb d.hepsi kelimenin manasında,bilmemek,tanımamak,zeki ve güzel görüşlü olmak,güç ve şiddetli olamk anlamları vardır a.müşahade b.marif c.münker d.urf nekra,inkar,nekir kelimeleri hangi kavramla ilgilidir a.maruf b.marifet c.hiçbiri d.münker maruf kelimesinin cahiliye dönemimde ifade ettiği anlamlardan değildir a.maruf kelimesi tanınan bilinen iyi anlamlarında kullanılmaktadır,güzel söz gibi anlamada gelir b.cahiliye döneminde kelime,asabiyeti anlatan,cahil anlmına gelir c.hiçbiri d.hepsi akrabaya yardım etmenin zıdını ifade eden kelime nedir a.bağy b.ıslah c.sabır a.nahl suresi 90.ayette geçer b.ayette adaletin zıddı olarak kullanılmış c.aşırı derecede şehvete uymak, d.zina gibi yasaklara sapmak e.ölçü dışına taşmak yukarda bahsedilen kavram hangisidir a.münker b.bağy c.fahşa d.ihsan e.hepsi hapsetmek,bir kimseyi bir şeyden alıkoymak,tutmak gibi anlamlara gelen kelime a.sadaka b.ıslah c.sabır hayırlı ümmet olma özelliği, a.iyiliği emretmek b.kötülükten nehyetmek c.allaha inanmaya bağlanmıştır yukarda maruf-münker kapsamında hangi kavramla ilişkiden bahsedilmiştir a.namaz b.sabır c.adalet d.iman allah sadece onun adil ve kötülüklerden korunmasına raazı olur. münker ve maruf olmaz ve maruf da zayi olmaz beyti kime aittir? a-nabiği b-ibn mukbil c-ebu tammam n-k-r kökünden ism-i meful olup kök anlamını bilmemek tanımamak ve zeki görüşlü olmak , güç ve şiddetli olmak hoş olmamak manasıyla kullanılan kavram? a-münker b-nekra c-inkar maruf ve münker kavramlarının lügat kavramlarının lügat anlamlarını yazınız.. bildirmek anlamında.tarif bir lafzın gerçek manası için konulması tarif-i hakik-i lafzın bir manaya delaletin açık olması.tarif-i lafzi felaket bilinmeyen zor iş anlamına gelen tanıma ve bilme anlamındaki marifetin zıddı olan kavram? a-münker b-nekir bir şeyi kabul etmemek ,red atmek anlamına gelen kavram ? a-inkar b-münker c-nekra emr-il bil maruf nehy-i ani-l münker ile toplumdaki hangi yalnış düşünce geçerzileşmeye başlamıştır? a-bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın b-her koyun kendi bacağından asılır Hem cahiliye hem de İslami dönemi yaşamış olan hasan ibn sabit kendisinden bahsederken maruf ile tanındığını dile getirirken aşağıdakilerden hangisinden bahsetmez? a-onlar benim kavmimdir ,tamamını kavmin en hayırlılarındandır b-her görev ve sorumlulğu en iyi şekilde yerine getirmeleri hangi ayet maruf-münker-iman ilişkisinin göstergesidir? a-siz insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmet oldunuz.iyiliği emreder kötülüğü men edersiniz ve Allah a inanırsınız . b-kitaptan sana vahyedilenleri oku namazını kıl .çünlü namaz fahşa ve münkerden vazgeçirir.Allah ı anmak elbette en büyük şeydir.Allah yaptığınızı bilir. kuşkusuz biz emaneti göklere yere ve dağlara teklif ettikde onlar bunu yüklenmekten çekindikleri için onu insan yüklendi çünkü o çok zalim ve cahildir. geçen ayet aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir? a-sorumluluk iliş b-bir görevin yerine getirilmesi c-sabır ilişkisi emr-i bil maruf nehy anil münker aşağıdakılerde hangisiyle ilgisi yoktur? a-sorumluluk iliş. b-emanet iliş. c-şüra iliş. d-aile iliş A-Re-Fe’nin Kök Anlamlarından biri değildir. -İşleri düzenleme -Atın yelesini kırkmak -Çok koku sürünmek -Kokusu güzel olmak -Kavmin reisi olmak -Bilmek -İdare etmek -İtiraf etmek -İkrar etmek -Sabretmek -Koku sürünmeyi terk etmek -zeki ve güzel görünüşlü olmak Ma’ruf un İsim olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamlarından biri değildir??? -günahı itiraf etmek -Karz-ı Hasen (malı Allah için harcamak) -Zînet (süs) -Kadının uygun şekilde iddetini beklemesi -Hayırla dua etmek -İnsana kolay gelen şeyler -Tevhid -Peygamberlere tabî olma -İyi -Güzel -Hayırlı olan şeylerin emredilmesi Ne-Ke-Re Kur’an’da ........ayette geçer. Bunların ........’ü isim .........ü fiil olarak kullanılmıştır. a-37-33-4 b-23-45-7 maruf kavramıyla ilgili aşağıdakılerde hangisi doğrudur_ a-arkadaşlıkla ilgilidir b-komşulukla ilgilidir c-kadınlarla ilgilidir aşağıdakılerden hangisi emri bil maruf nehy anil münkerle ilgili ayetlerden değildir? a- Al-i İmran/104-110-114 b-Tevbe/67-71-112 c-Hac/23 d-Lokman/17 ...... kelimesi A-Le-Me kelimesinden türemiştir. İlim ........ zıddıdır. Kullanım yeri fark etmez. ......dir. a-ilim-cehalet-geneldır b-alim-cahıl-özeldir Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. |
10 Ocak 2013 12:15 | |
Nesli_Nur | Cevap: tefsir notlarımız 8.ünite allah sadece onun adil ve kötülüklerden korunmasına raazı olur. münker ve maruf olmaz ve maruf da zayi olmaz beyti kime aittir? a-nabiği b-ibn mukbil c-ebu tammam n-k-r kökünden ism-i meful olup kök anlamını bilmemek tanımamak ve zeki görüşlü olmak , güç ve şiddetli olmak hoş olmamak manasıyla kullanılan kavram? a-münker b-nekra c-inkar maruf ve münker kavramlarının lügat kavramlarının lügat anlamlarını yazınız.. bildirmek anlamında.tarif bir lafzın gerçek manası için konulması tarif-i hakik-i lafzın bir manaya delaletin açık olması.tarif-i lafz-i felaket bilinmeyen zor iş anlamına gelen tanıma ve bilme anlamındaki marifetin zıddı olan kavram? a-münker b-nekir bir şeyi kabul etmemek ,red atmek anlamına gelen kavram ? a-inkar b-münker c-nekra emr-il bil maruf nehy-i ani-l münker ile toplumdaki hangi yalnış düşünce geçerzileşmeye başlamıştır? a-bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın b-he rkoyun kendi bacağından asılır Hem cahiliye hem de İslami dönemi yaşamış olan hasan ibn sabit kendisinden bahsederken maruf ile tanındığını dile getirirken aşağıdakilerden hangisinden bahsetmez? a-onlar benim kavmimdir ,tamamını kavmin en hayırlılarındandır b-her görev ve sorumlulğu en iyi şekilde yerine getirmeleri hangi ayet maruf-münker-iman ilişkisinin göstergesidir? a-siz insanlar için çıkarılmış en hayırlı ümmet oldunuz.iyiliği emreder kötülüğü men edersiniz ve Allah a inanırsınız . b-kitaptan sana vahyedilenleri oku namazını kıl .çünlü namaz fahşa ve münkerden vazgeçirir.Allah ı anmak elbette en büyük şeydir.Allah yaptığınızı bilir. kuşkusuz biz emaneti göklere yere ve dağlara teklif ettikde onlar bunu yüklenmekten çekindikleri için onu insan yüklendi çünkü o çok zalim ve cahildir. geçen ayet aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir? a-sorumluluk iliş b-bir görevin yerine getirilmesi c-sabır ilişkisi emr-i bil maruf nehy anil münker aşağıdakılerde hangisiyle ilgisi yoktur? a-sorumluluk iliş. b-emanet iliş. c-şüra iliş. d-aile iliş A-Re-Fe’nin Kök Anlamlarından biri değildir. -İşleri düzenleme -Atın yelesini kırkmak -Çok koku sürünmek -Kokusu güzel olmak -Kavmin reisi olmak -Bilmek -İdare etmek -İtiraf etmek -İkrar etmek -Sabretmek -Koku sürünmeyi terk etmek -zeki ve güzel görünüşlü olmak Ma’ruf un İsim olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamlarından biri değildir??? -günahı itiraf etmek -Karz-ı Hasen (malı Allah için harcamak) -Zînet (süs) -Kadının uygun şekilde iddetini beklemesi -Hayırla dua etmek -İnsana kolay gelen şeyler -Tevhid -Peygamberlere tabî olma -İyi -Güzel -Hayırlı olan şeylerin emredilmesi Ne-Ke-Re Kur’an’da ........ayette geçer. Bunların ........’ü isim .........ü fiil olarak kullanılmıştır. a-37-33-4 b-23-45-7 maruf kavramıyla ilgili aşağıdakılerde hangisi doğrudur_ a-arkadaşlıkla ilgilidir b-komşulukla ilgilidir c-kadınlarla ilgilidir aşağıdakılerden hangisi emri bil maruf nehy anil münkerle ilgili ayetlerden değildir? a- Al-i İmran/104-110-114 b-Tevbe/67-71-112 c-Hac/23 d-Lokman/17 ...... kelimesi A-Le-Me kelimesinden türemiştir. İlim ........ zıddıdır. Kullanım yeri fark etmez. ......dir. a-ilim-cehalet-geneldır b-alim-cahıl-özeldir |
10 Ocak 2013 08:37 | |
mehmet akif2 | Cevap: tefsir notlarımız TEFSİR 8. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR A-Re-Fe’nin İsim olarak geçtiği yerlerde kullanılan anlamlar: Ma’ruf olarak; -Karz-ı Hasen (malı Allah için harcamak) -Zînet (süs) -Kadının uygun şekilde iddetini beklemesi -Hayırla dua etmek -İnsana kolay gelen şeyler -Tevhid -Peygamberlere tabî olma -İyi -Güzel -Hayırlı olan şeylerin emredilmesi KODLAMA: İnsana kolay gelen şey Tevhid Peygambere tabi olma Hayır olan şeylerin emredilmesi(dir) İyi Güzel Zinet(süs) Kadının uygun şekilde iddet beklemesi Hayırlara dua etmesi(dir) Karz- hasen Yani malı Allah için harcamak en büyük hayırdır |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|