Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 2.SINIF*Güz Dönemi* > Din psikolojisi > Din Psikolojisi Notlarımız

Konu Başlıkları: Din Psikolojisi Notlarımız Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
05 Aralık 2019 19:56
nurşen35
22 Ocak 2014 15:47
erenemm
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

Alıntı:
suhtem Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Kindi rüyasında hindi görünce pskljsi bozulmş
...ve rüya pskljsi hkknda ilk telf eser yazmııış
(esrnn adı Rüyanın ve uykunun mahiyeti)
çğrşm yöntmi arkdşlr snvda çknca htrlrsnz hmn
hiç unutmayacağım ))
10 Kasım 2013 22:14
hnm
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

bu sitede her şey çok güzel olmuş emeği geçen herkes den Allah razı olsun..
05 Şubat 2013 21:56
mehmet akif2
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

DİN PSİKOLOJİSİ 9. ÜNİTE SORULARI

...... ıstılahta inanan kişinin Allah’la iletişim kurması ve ondan yardım istemesidir

a-yardımlaşma
b-dua






Sessiz duada da bir ........ vardır ve sessiz dua da bir fiildir.

a-dinamizm
b-hümanizm





dua güdüleri bireyin özelliğine göre farklılık gösterir

aşağıdakilerden hangisi bu farklılıklar arasında değildir

a-ekonomik düzeyi
b-cinsiyet
c-eğitim
d-farklı kültürlerle etkileşim
e-kültür








Vergote; 11–18 yaşarası öğrenciler üzerinde yapılan bir araştırmada Allah’a dua etmelerine sebep olarak % kaç oranında manevi sıkıntı oranı çıkmıştır

a-%45
b-%41








Vergote; 11–18 yaşarası öğrenciler üzerinde yapılan bir araştırmada Allah’a dua etmelerine sebep olarak % kaç oranında maddi sıkıntı çıkmıştır

a-%15
b-%21
c-%7






duanın en önemli güdüsü hangisidir

a-Günahlarının Bağışlanması
b-Bir Çaresizliğin Mahrumiyetin Sıkıntının Giderilmesi




Ortaokul öğrencileri ile yapılan bir araştırmada %..... dua ederken hafiflik ve huzur hissettiklerini söylemişlerdir

a-%95
b-%75
c-%93







Duanın en önemli yararı nedir

a-yalnızlık hissetmemek
b-kabul olması
c-insanın sevinip veya üzülmesi






Duada Allah’a sığınma ve bağlılık, fakat dünyaya ve diğer tüm varlıklara karşı bir özgürlük vardır.
.........5.nci ayet prensibiyle kişilikli bir özellik kazanır.

a-bakara
b-fatiha
c-nisa








.........Fransa’da dua ve telkin yoluyla tedavi yapılan ve mukaddes bir yer olarak kabul edilen Lourdes’e gelen ve şifa bulan hastalardan konu edinir. Burada önemli olan hastanın iyi olacağına kuvvetle inanmasıdır

a-dr benson
b-A carrel




........genel anlamada bireyin inanç, düşünce ve duygu dünyasında kendisini hissettiren sübjektif olgular, kalplerin derinliklerindeki dini yaşanış ve tecrübelerin, davranış halinde dışa aksetmesinden ibarettir

a-dua
b-ibadet







aşağıdaki şıklardan hangisi yanlıştır
Kulluk bilincinin bir ifadesi olan ibadetler,
insanın zihin yapısını ve düşüncesini bütünüyle etkiler,
şekillendirir,
bilgilendirir,
derinleştirir ve
onu fizik alanından fizik ötesi alana yükseltir.





diken değil gül düşünür ve gül bahçesi haline gelir. Allah' ın yarattığı her şeyde bir anlam, bir güzellik görür
bu kimin sözüdür

a-yunus emre
b-mevlana







Eski bilim adamları "fener" örneğiyle açıklarlardı.
Şöyle ki, fenerin içinde yanan lamba ......
lambayı çevreleyen camlar ise .........temsil eder.
a-inanç-ibadet
b-ibadet-inanç







aşağıdakilerden hangisi yanlıştır
İbadette Allah'a gösterilen saygı ve bağlılık;
kötü olandan uzaklaşma,
doğruya yönelme arzusu,
kişinin bunları samimiyetle Allah'tan talep etmesi,
onun kendini değerlendirmesine,
kontrollü,
ölçülü,
bilgili olmayı
güzel davranışlarda bulunmasına neden olur.






İnsanın içinde doğuştan gelen, gerek kendi gerekse başkalarının yaptığı davranışları değerlendiren ve bunlar hakkında iyi-kötü şeklinde hükümler veren bir kontrol ve yargı gücü vardır ki, buna ...... denilir

a-benlik
b-vicdan










doğum günü kutlamaları,
resmi bayram törenleri .......... ritüel,
Hz. Peygamber'in doğumunu kutlama,
bir sünnet merasimi,
bir mevlit okutma merasimi,
bir yağmur duası ........ ritüellerdir.

a-dini-genel
b-genel-dini





Mevlitle ilgili ülkemizde yapılan bir araştırmanın sonuçları, araştırmaya katılanların % ......'sının, mevlidin "sosyal kaynaşma ve yakınlaşmaya" yol açtığı anlayışına sahip olduklarını ortaya koymuştur.

a-%85
b-%86


duanın anlamlarından değildir ?
çağırmak
davet etmek
kendine güvenme
yardım istemek


hang. dua güdülerden değildir ?
Maddi ya da manevi bir arzunun, bir isteğin gerçekleşmesi
Bir çaresizliğin mahrumiyetin sıkıntının giderilmesi
insanın görevine bağlılık duyması
Allah’ın nimetlerine şükrün ifadesi
Günahlarının bağışlanması
Allah’ın yüceliğine duyulan hayranlığın vurgulanması



Kuran’da, boyun bükerek, sessizce, korku ve ümitle dua edilmesi gerektiği bildirilmektedir
a)Araf 55–56
b)Lokman 31-32



Kuranı Kerim, namazın insanı edepsiz, kötü ve çirkin davranışlardan uzaklaştırdığını kesin olarak belirtir
a)ankebut 29/45
b)araf 55/56



'bir kez gönül kırdın ise bu kıldığın namaz değil' diyen
a)yunus emre
b)orhan veli



bir kişinin kendi kendisi hakkındaki algıları ve yargıları toplamına
a)benlik
b)kişilik



cemaatle kılınan namazın sevabının, bireysel kılınan namazdan kaç kat daha fazladır
a)26
b)27



Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
28 Ocak 2013 12:38
mehmet akif2
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

DİN PSİKOLOJİSİ 10. ÜNİTE SORULARI

Gazali’ ye göre tövbe 3 boyutludur
aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir

a-bilme
b-pişmanlık
c-bilinmezlik
d-gereğini yerine getirme.




roma, bir günde bir kişiyi dine döndürmekten daha kolay inşa edilebilir sözü kime aittir

a-vinet
b-kindi






........... 20. yy da VAROLUŞSAL BOŞLUKTAN söz etme ve bunun özellikle “kendini değersiz ve anlamsız bulma” duygusuyla oluştuğunu belirtmektedir.

a-viktor frankl
b-adam frankl








aşağıdakilerden hangisi Bireyin yaşadığı din değişiminden önceki 5 önemli problem arasında değildir

a-Ruhsal problemler
b-iletişim problemleri
c-Kişilik ve karaktere bağlı problemler
d-sevgi ve saygı problemleri
e-Ekonomik problemler
f-Fiziksel problemler






Biyolojik özelliklerinin bile şekillenmesine belli oranda etkide bulunan etmen .... faktörüdür.

a-çevre
b-toplum










.......... intişarı İslam tarihi eserinde anlattığı Müslüman Türkler haçlı hacıları Antalya’da Rum dindaşlarının saldırılarından kurtardı ve onların bazıları bu güzel davranıştan etkilenerek Müslüman olmuşlardır.


a-piaget
b-victor frankl
c-t.w. arnold









Türkiye’ de İslam’dan Hıristiyanlığa dönenler üzerinde yapılan araştırmalar ..... ve .......
faktörlerin daha çok etkili olduğunu göstermektedir.

a-ekonomik-duygusal
b-insan-toplum










....... göre “tüm din değiştirme hadiseleri için belirlenmiş bir süreç modelinin olamayacağı yönündedir.

a-ali köse
b-ziya gökalp








başından geçen bir olay dini duygularını harekete geçirir ve dindarlaşmaya karar verir.

bu din değiştirme tiplerinden hangisidir

a-deneysel tip
b-cebri
c-yeniden uyanış








din mensuplarına karşı sevgi ve hoşnutluk söz konusudur. Sıcaklık ararlar.

bu din değiştirme tiplerinden hangisidir

a-duygusal
b-cebri(zorlama




Terim olarak kişinin dini değerlerine aykırı olan davranışlara…………………denir?
a-günah
b-haram
c-mekruh




tövbede önce…………….değişim yaşanır.
a-fiziksel
b-zihinsel
c-bedensel




tövbeyi şu üç boyuta ayıran
1. bilme
2. pişmanlık
3.gereğini yerine getirme
Getiren kişi kimdir?

a-gazali
b-kindi
c-ibn rüşd







din değiştirme, estetik, politik ve sosyal fikirlerdeki değişimi de ifade edilir sözü kime aittir?
Ka- CONVERSİON: bi
b-VİNET
c-VİKTOR FRANKL





Kişide zihinsel tatmin arama en çok hangi yaş grubunda vardır?
a-çocukluk dönemi
b-ergenlik dönemi
c-okul çağı dönemi
d-olgunluk dönemi
e-yaşlılık dönemi






dinle, dini esas ve uygulamalarla ilgili şüphe, tereddüt ve tatminsizliklerin bireyde oluşturduğu dini yönelişlerdir.
a- Zihinsel(entelektüel) güdüler
b-duygusal güdüler
c-sosyo-kültürel güdülerRTİDAT






suçluluk ve günahkarlık duygusu en çok hangi dönemde görülür?
a-çocukluk dönemi
b-okul çağı dönemi
c-bebeklik dönemi J
d-ergenlik dönemi
e-yaşlılık dönemi






kitapları araştırarak,Kritik etme, sorgulama ve değerlendirme özelliğinin hakim olduğu din değiştirme tipi hangisidir?
a-Entelektüel
b-duygusal
c-mistik
d-deneysel
e-zorlama






İslam dinini terk ederek bir başka dine geçmeye de .............. denir.
a-ihtiha
b-mürted
c-müşrik
d-irtidat





din değiştirme ve dindarlaşma üzerine yapılan araştırmaları değerlendirerek 6 tip belirlemiştir. Entelektüel, mistik, deneysel, duygusal, yeniden uyanış, ve cebri(zorlama) tiplerine ayıran kişi?
a-lofland ve skonovd
b-T.W. ARNOLD
c-CONVERSİON:
d-vinet





........ görelim bakalım nasıl olacak, diyerek yeni dini denemeye çalışır. İbadetlere katılır.

......... din mensuplarına karşı sevgi ve hoşnutluk söz konusudur. Sıcaklık ararlar.
yeniden uyanış: başından geçen bir olay dini duygularını harekete geçirir ve dindarlaşmaya karar verir.
.......... doğrudan doğruya beyin yıkama veya sosyal baskıyla olabilir.


boşluklara sırasıyla hangileri gelmelidir?

a.zorlama-duygusal-deneysel

b.deneysel-zorlama-duygusal

c.duygusal-deneysel-zorlama

d.deneysel-duygusal-zorlama






din değiştirmede ilk aşamadır.


a.arayış içinde olma

b.gerginlik hisssetme

c.etkin bağ oluşturma






gençleri etkilemek için sevgi, dostluk, ilgi, kabul görme, günah-kurtuluş, mükâfat-ceza gibi duygu ağırlıklı söylemler, ekonomik yardım ve destekler önemli oranda kullanılmaktadır.

a.din adamları
b.misyonerler
c.alimler






Aşağıdakilerden hangisi dini değişimin zihinsel güdülerinden biridir?

A-İnsanların eşitliğine dayalı esaslardan rahatsızlık duyma
B-ölüm korkusu yaşama
c-anlam arayışı içinde olma
D-travmatik olaylara maruz kalma
E-endişe ve kaygı içinde bulunma





başka dinleri araştırmanın dini bir değişime neden olması aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir?

A-Objektif bir araştırma yapma
B-araştırdığı dini eleştirebilecek unsurlar bulma
c-iki dinin benzer ve farklı noktalarını bulmaya çalışma
D-araştırdığı dinin olumlu yönleni tespit etme
E-kendi dinini sorgulama





bir görelim bakalım nasıl olacak yaklaşımı hangi din değiştirme tipinin özelliğidir?

A-mistik tip
B-deneysel tip
c-yeniden uyanıl tipi
D-entelektüel tip
E-duygusal tip





insanların varoluşsal boşluğa düşmekten ancak hayatta belli hedefler ve amaçlar elde ederek ya da dinin açıkladığı, hayata yüklediği anlamı, ahlak ve değer yargılarını benimsemekle kurtulabileceğini vurgular.


bu kime ait bir tanımdır ?

a.L.Koenig

b.D.Hamer

c.VİCTOR FRANKL





CONVERSİON ; islamda,....anlamına gelir .

a.irtidat
b.ihtida





Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
23 Ocak 2013 19:08
mehmet akif2
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

DİN PSİKOLOJİSİ 8. ÜNİTE SORULARI

İnsanın Nihaî Hakikat tasavvurunu besleyen ve şekillendiren birincil kaynak nedir

a-dil
b-din
c-aile








Tanrı tasavvurunun şekillenmesinde ne etkili değildir

a-dil
b-kültür
c-toplum
d-milletler arası







aşağıdakilerden hangisi din psikolojisinin görevleri arasındadır

a-tanrıyı ispat etmek
b-tanrıyı tanımlamak
c-insanın inanıp bağlandığı Tanrı tasavvurunu anlamaya çalışmak
d-tanrıyı tavsif ve tasvir etmek





............nesne ve olayları temsil eden imajların, sembollerin, kavramların belli bir amaca yönelik olarak işletilmesi, idare edilmesi veya kendiliğinden gelişmesiyle tanımlanan, açık ve sembolik veya örtülü her türlü bilişsel etkinlik olarak tanımlanmaktadır.

a-düşünme
b-tanrı tasavvuru





.........dünyaya ilişkin ilk duyusal tecrübesinde nesne ve insanlar ayrımlaşmamıştır,

a-çocuk
b-yetişkin
c-genç






tanrıyı kavramlaştırma ne yoluyla yapılabilmektedir.

a-benzetme
b-taklit







....... , dinî kavramların, dinî olayların ve nesnelerin zihinde canlandırılması, şekillendirilmesidir.

a-tasavvur
b-dini tasavvur
c-tanrı tasavvuru








Bireyin Tanrı tasavvurunu şekillendiren beş faktör bulunduğu öne sürülmüştür.

aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir

1) Ana-baba ile ilişkiler.

2) Diğer önemli kişi ve gruplarla ilişkiler.

3) Kendilik kavramı veya öz-saygıya ilişkin duygular.

4) Tanrı konusundaki öğrenim ve Tanrı'nın insanlıkla ilişkisi.

5)tanrıya bağlılık gösterimi

6) Dini uygulama, dua, ibadet, kutsal metin okuma, dini tartışmalar ve kişinin kendi düşünceleri.












..........., Tanrı kelimesine dair entelektüel içeriği yansıttığını;

......... duygusal tepkilerle yakından ilişkili bireysel tecrübelere işaret ettiğini ifade edebiliriz.

a-tanrı kavramı-tanrı tasavvuru
b-tanrı tasavvuru-tanrı kavramı








.......... içeriği duygusal tecrübe

.......... içeriği öncelikle duygusaldır

a-tanrı tasavvuru-tanrı kavramı
b-tanrı kavramı -tanrı tasavvuru







..........yöntemi gereği "aşkın (müteâl) olanı araştırma dışında tutar".

a-din psikolojisi
b-din sosyolojisi










...........bilinçdışı dünya görüşlerini düzenleyen, dolayısıyla onların ilişkisel epistemolojilerini yapılandıran veya yorumlayan, insanın temel ilişki modelinin parçası olarak tanımlanmaktadır.

a-düzenleyici ilke
b-yapılandırma









........hem biyolojimizi ve hem de değer ve tutumlarıyla birlikte
psikolojimizi kapsayan bütün diğer ortak sistemlerin içsel uyumu demektir

a-insan temel modeli
b-hayat anlamı sistemi









ilişkesellik tezinde Tanrı, gerçekte insanları kendisiyle ilişki kurmaya çağırır.
Dolayısıyla Tanrı tasavvuru, tabiatı itibariyle temelde ..........

a-ilişkiseldir
b-bilişseldir









İslam düşünce ekollerinden ..........'ın, Allah ile ilgili olarak geliştirdiği en temel tasavvur,

Allah ile diğer varlıklar arasındaki ilişkinin kişisellik taşıdığı şeklindedir

a-kelam
b-tasavvuf
c-fıkıh







Vergote ‘e göre .........yaşındaki çocuklar Tanrı'yı nesnel sıfatları bağlamında tasavvur etmektedirler.

a-9-10
b-12-13







vergote'e göre ........yaşlarındaki çocuklarda Tanrı'nın özellikleri iyilik ve adalet olarak düşünülmekte; Tanrı'nın hâkimiyeti, bağışlayıcılığı ve Baba oluşuna vurguda bulunulmaktadır

a-13-14
b-12-13






vergote'e göre 15-16 yaşlarındaki çocuklarda, Tanrı'nın güç ve güzellik sıfatları baskın görünmektedir.
Bu dönem Tanrı tasavvurlarında ne yoktur

a-korku
b-terketme
c-şüphe
d-diyalog
e-bağlılık
f-saygı
g-sevgi
h-dua











14-16 yaşları arasındaki Kanadalı ve Fransız öğrenciler üzerinde gerçekleştirilen bir araştırma (Godin 1975) sonucunda,
Tanrı'nın üç farklı şekilde tasavvur edildiği ortaya konulmuştur.

aşağıdakilerden hangisini bu üç tasavvurun arasında değildir

a-otoriter
b-içsel
c-dışsal
d-duygusal






Belçika'da yapılan bir araştırmada ........yaşları arasındaki gençlerin Tanrı tasavvurları,
her yerde hâzır ve nâzır olan,
dünyaya hulûl etmiş, üstün, din, ahlak, yaratıcı, anlam, yardım, sığınak, olumsuz övgü ve gerçek dışı gibi farklı nitelemeler göstermiştir

a-15-18
b-17-18







............'daki okullarda öğrenci olan 7-20 yaş arasındaki çocuk ve gençlere yöneltilen "Benim Tanrım neye benzer?" sorusuna
küçük yaşlardakiler tarafından güvenilir, bağışlayıcı ve yardımsever cevabı verilirken,
yaş yükseldikçe Tanrı'nın, her yerde hâzır ve nâzır, güçlü ve yaratıcı olarak tasavvur edildiği anlaşılmıştır.

a-finlandiya
b-belçika







gençlerle (13-18 yaş arası) 1975 yılında Amerika'da yapılan bir başka araştırmada, gençlerin %.......'inin Tanrı'nın varlığı ile ilgili şüpheleri bulunduğu veya inanmadıkları görülmüştür

a-%45
b-%30
c-%31





........ anlama, kavrama, ilişki kurma gibi bütünüyle insani bir çabadır
a)düşünme
b)tasavvur






hang. düşünme etkinliklerinin arasında yer alır?
kavram oluşturma
akıl yürütme
sorun çözme
hatırlama
tasavvur etme
hepsi







dini kavramların, dini olayların ve nesnelerin zihinde canlandırılması, şekillendirilmesi
a)tanrı tasavvuru
b)dini tasavvur






Bireyin Tanrı tasavvurunu şekillendiren beş faktörden değildir ?
Ana-baba ile ilişkiler
Diğer önemli kişi ve gruplarla ilişkiler
Kendilik kavramı veya öz-saygıya ilişkin duygular
insanın kendisiyle ilişkisi
Tanrı konusundaki öğrenim ve Tanrı'nın insanlıkla ilişkisi
Dini uygulama, dua, ibadet, kutsal metin okuma, dini tartışmalar ve kişinin kendi düşünceleri






din psikolojisinde dini düşünce ve kavram gelişimi konusundasık sık başvurulan dönemlerden değildir ?
duyusal - motor dönem (0-2 yaş)
işlem - öncesi dönem (2-7 yaş)
somut işlemler dönemi (7-12 yaş)
soyut işlemler dönemi (12 yaş ve üzeri)
soyut -somut işlemler dönemi







........ akli istidlal, zihni tecridve mantıki kıyas'ı kullanırken; .......... keşf ve marifet'i tercih eder
a)kelam - tasavvuf
b)tasavvuf - kelam






.......... ruhsal deneyim için bir çerçeve sağlar ve ruhsal gelişimin devamını teşvik eder
........... ruh sağlığı ile doğrudan ilişkilidir
a)olumsuz tanrı tasavvuru - olumlu tanrı tasavvuru
b)olumlu tanrı tasavvuru - olumsuz tanrı tasavvuru






............... üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, Allah ile içsel temas kuran, o na sığınan, güvenen, sık sık hatırlayan gençlerin ruh sağlıklarının diğerlerine göre daha iyi düzeyde olduğu bulunmuş
a)çocuklar
b)üniversite öğrencileri







Tanrı'nın aleminin mimarı olduğu, onu harekete geçirdiği ancak artık ona karışmadığı şeklindeki tasavvur
deizm
ateizm
panteizm
teizm
antropomorfizm






-güdümlü dindarlık ile geleneksel Hıristiyanlığın yaratıcı, merhametli, kutsayıcı, haşmetli, iyi yürekli ve hoşgörülü Tanrı tasavvuru arasında;
-güdümlü dindarlıkla da hiddetli ve öfkeli Tanrı tasavvuru arasında bir ilişki bulunduğu görülmüştür

a.dış-iç
b.iç-dış






.... göre, baba, ilahî ve ezelî terimleri gibi soyut bir terim değildir. Ailevi ilişkilerden alınmış bir terimdir.


a.Vergote
b.Godin ve Hallez







Tanrı tasavvuru gerçekte "yaşayan bir Tanrı'nın" canlı bir tasavvurudur ..kime göre böyledir..

a.freud
b.Rizzuto
c.maslow






.... göre, Tanrı tasavvurunun izlenebilir ilk bileşeni anne yüzüdür.

a.maslow
b.freud
c.rizzuto






Dinî kavramları anlama, yorumlama ve tasavvur etme .....ile gerçekleşmektedir.

a.din dili
b.yabancı dil






Tanrı tasavvuru, büyük ölçüde dinî ilişkinin ... belirler.

a.özünü
b.içeriğini
c.saatini





..... sadece duygusal nitelikli bireysel bir tecrübe değil, kavramlar arasındaki ilişki bağını kuran, dünya görüşlerini yapılandıran, hayata dair anlamlar üreten ve bütün bunları tutarlı ve uyumlu bir halde düzenleyen daha üst bir yapılanmadır.

a.din tasavvuru
b.Tanrı tasavvuru





Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
21 Ocak 2013 16:20
mehmet akif2
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

DİN PSİKOLOJİSİ 7. ÜNİTE SORULARI

aşağıdakilerden hangisi imanın sözlük anlamları arasında değildir

a-güven vermek
b-güven duymak
c-sevgi vermek
d-tasdik etmek
e-gönülden benimsemek








din psikolojisinin dine yaklaşımı nasıldır

a-dini kuralları inceler
b-bireyin inançla ilgili tutum ve davranışlarını inceler
c-dindar dindar olmayan arasında ayrım yapar







........birine duyulan güven, inanma duygusu inanılan şey, görüş ve öğreti" olarak tanımlanmaktadır

a-iman
b-itikat






Allah'tan tebliğ ettiği kesin olarak bilinen hususların bütününde peygamberi tereddütsüz olarak tasdik etmek" neyin terim anlamıdır

a-iman
b-itikad
c-inanç







........göre inanç, son aşamada iman haline gelir.

a-allport
b-clark







vergote imandaki hangi unsur üzerine durmuştur

a-güven
b-inanç
c-tasdik






..........göre iman, kişinin kendisine, diğerlerine ve evrene karşı yönelimi veya toplam cevabıdır.

a-vergote
b-clark
c-simith




..........iman ve inanç kavramları arasında bir ayırım yaparak, imanın "temel bir insani nitelik" olduğunu belirtir

a-fowler
b-simith






........göre iman, inancı ifade etme ve iletmenin önemli tarzlarından biridir.
İnanç, imandan daha derindir, Bilinç dışı güdülerimizi kapsadığı gibi, bilinçli iman ve fiillerimizi de içerir.

a-fowler
b-simith
c-clark






"dileyen iman eder, dileyen inkâr eder" ayeti hangi surededir

a-nahl
b-bakara
c-kehf





iman her şeyden önce güven ve bağlılığı içeren .....dayalı bir yapıdadır.

a-ahde
b-güç





aşağıdakilerden hangisi zihinsel faaliyetlerin bütününü anlatmak için kullanılan kavramlar arasında değildir

a-düşünme
b-algı
c-hafıza
d-akıl
e-akıl yürütme
f-kavrama






sözlük anlamı istemek olan kelime hangisidir

a-irade
b-güç
c-sevgi








aşağıdakilerde hangisi İmanın duygusal yapısı içerisinde bulunan unsurlar arasında değildir

a-fedakarlık
b-sabır
c-tevekkül
d-akıl
e-rıza
f-sevgi
g-korku




iman hangi duyguya dayalıdır

a-sevgi
b-korku
c-hepsi








Dinler tarihçisi ...... din, inanç (faith) ve iman (belief) kavramları arasındaki farklılıkların belirgin bir şekilde birbirinden ayrılması fikri ile inanç gelişim kuramı üzerinde büyük etkisi vardır.

a-fowler
b-piaget
c-simith







aşağıdakilerde hangisi İmanın Psikolojik Etkileri arasında değildir
inancın etkisi;
kişinin bağlandığı dine,
ait olduğu mezhebe veya cemaate,
dinle bütünleşme düzeyine,
aileye,
çevreye,
duruma,
kişinin fiziksel ve zihinsel sağlık ve mutluluğu gibi
bir takım faktörlere bağlı olarak değişiklik gösterebilmektedir





inanç ve inanç esaslarıyla ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır

a.inanç esasları,bir dine mensup olabilme için kabuledilmesi ve benimsenmesi gereken ilkeler demektir

b.inanç durağan bir yapıya sahiptir
c.inanç esasları her din için farklılık arzeder
d.inanç risk taşır,iman kesinlik taşır








hangisi bilişsel kesinlik ifade eder ?

a.iman
b.inanç








imanı inançtan farklı ve özel kılan yönü nedir ?

a.kabul edilir olması
b.gaybi olması









*bilinç ve bilinç dışını,
*biliş,
*duygu ve davranışı

Yukarıdaki tüm kavramları kapsayan sistem hangisidir ?

a.güven
b.dini inanç
c.iman








iman ve inanç için hangisi söylenemez ?

a.iman duygusal,inanç bilişseldir
b.iman risk ,inanç kesinlik taşır
c.iman genel,inanç özeldir








6 basamaklı inanç gelişim kuramı kime aittir ?

a.james
b.vergote
c.fowler
d.jung









imanın boyutları arasında yer verilmesede önemli olan boyutu hangisidir ?

a.davranış boyutu
b.psikolojik boyutu
c.duygusal boyutu








duygusal boyutu sıralasak en önemlisi hangisidir ?

a. sevgi
b.fedakarlık
c.güven








j.fowlerin kuramının özünde asıl olan hangisidir ?

a.dini içeriklere sıkı sıkıya bağlılık
b.bireyin önem verdiği herhangi bir değere olan güven ve bağlılığı







inancın daha çok güçlenmesinede inançsızlığada sebeb olabilen kavram hangisidir ?

a.güven
b.sabır
c.şüphe
d.iman







kelimelerle dini algılamada sorun yaşayan insanın halini hangi şüphe çeşidi ifade eder ?
a.Arayış şüphesi
b.bilimsel şüphe
c.kavramsal şüphe






illüzyon teorisinin mimarı kimdir ?

a.james
b.jung
c.freud
d.fowler







inanma iradesi kimin eseridir ?

a.fowler
b.james
c.jung






inanç gelişim kuramlarına hangisi katılamaz ?

a.teoloji ve din psikolojisi
b. uyum psikolojisi
c.gelişim psikolojisi
d. bilişsel psikoloji






2.iman ve inaçla ilgili hangisi yanlış bir ifadedir
a.iman genel,inanç özel bir yapıdadır
b.iman duygusal,inanç daha bilişseldir
c.inanç durağan,iman dinamiktir
e.iman özel,inanç genel yapıdadır







kelam ve akaid kitaplarına göre iman ve inanç esasları nasıl tanımlanır
a.kalp ile tasdik dil ile ikrardır
b.kalp tasdik etmeden dilin söylemesi yeterli görülmüştür
c.hepsi






psklojik kaynaklarıyla ilgili hangisi yanlıştır
a.biyolojik temeli esas alan görüşte imanın bir içgüdü olduğu ileri sürülmektedir
b.sonsuzluk duygusuna dayandıran görüş vardır
c.sonluolanı idrak görüşü
d.insani bir gelişim olduğu yönünde varsayım
e.güven-şüphe ilişkisi içinde olan varsayım








yanılsama yani illüzyon teorisinin temelinde hangi fikir yatmaktadır
a.tanrı güven iman demektir
b.insan inaçsız yaşayamaz ve tanrıya inanır
c.tanrı herşeyin üzerinde mutlak gçtür
d.tanrının somut bir gerçekliği yoktur










zihinsel olarak tanrının mevcut olmadığını varsaymak ve bu yönde düşünce üretmek

a.bilimsel ateizm
b.terimsel ataizm
c.teorik ateizm







inançsız ve kötü niyetli ateist kişilerde rastlanan şüphe çeşidi hangisidir
a.kavramsal
b.bilimsel
c.inkarcı
d.allah ıslah etsin başımıza taş yağacak






inanç gelişim kuramı kime aittir
a.w.james
b.freud
c.fovler








hangisi inanç aşamalarının boyutlarını oluşturan biçimler arsında değildir

a.mantık yürütme biçimi
b.bakış açısı edinme
c.ahlaki yargılama biçimi
d.sosyal sınıf biçimi
e.otorite merkezi
f.dünyayı tutarlı görme biçimi






şüphe çeşitlerinden hangisi yanlıştır
a.arayış şüp.
b.bencillik şüp.
c.sadakat şüp
d.deneysel şüp
e.kavramsal şüp
f.inkarcı şüp





bir insanı herhangi bir dinin mensubu yapan temel unsur ?
a) o insanın mensup olduğu dinin inanç esaslarını bilmesi, kabul etmesi ve bağlanması
b) o insanın mensup olduğu dinin inanç esaslarını sorgulamak






iman ve inanç arasındaki farkın büyük ölçüde psikolojik olduğunu, inancın durağan imanın ise dinamik ve canlı olduğunu belirten kişi ?
a) vergote
b) clark
c) allport



imanı özel kılan ve diğer bütün beşeri inanç çeşitlerinden ayıran temel özellik
a) gayba iman
b) itikad




iman, taklitten tahkike oradan da zevke doğru yol alır diyen ?
a)allport
b)fowler
c)gazzali




bireyin, dinin istekleri ve yasakları doğrultusunda davranışlarını ayarlama gücü
a) dini irade
b) inanç




inancın zirvesi olan aşama ?
a)birleştirici
b)evrensel



Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur.
18 Ocak 2013 23:03
mehmet akif2
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

DİN PSİKOLOJİSİ 7. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR



İnanç aşamalarının boyutlarını ise;

Kodlama: (otorite-dünya-(oraya ayak) b-a-s-ma (oyayı) işle)


otorite merkezi,

dünyayı tutarlı görme biçimi,

bakış açısı edinme,

ahlaki yargılama biçimi,

sosyal farkındalık biçimi,

mantık yürütme biçimi ve

sembole yüklenen işlevsellik oluşturmaktadır (Fowler, 2001).

------------------------------

Dinî Şüphe Çeşitleri:

(A-Sa-Bi- Ka-b-in)


ArayışŞüphesi

Sadakat Şüphesi

Bilimsel Şüphe

Kavramsal Şüphe

BencillikŞüphesi

İnkârcı Şüphe

--------------------------------
18 Ocak 2013 22:25
mehmet akif2
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

DİN PSİKOLOJİSİ 7. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR

İmanda Bilişsel Yapı: Kabul ve Tasdik
Biliş (kognisyon),

Kodlama:(d-a-h-a-ka)

düşünme

algı,

hafıza,

akıl yürütme,

kavrama gibi

---------------------------


Ancak güven imanda tek duygu değildir.

İmanın duygusal yapısı içerisinde

Kodlama: (fe-sa-t-se-k-rıza)

rıza kelimesini erkek ismi olarak kodladım

Fedakârlık,

sabır,

tevekkül,

sevgi,

korku ve

rıza gibi diğer duygular da en az güven kadar etkindir.

------------------------
02 Ocak 2013 23:26
Ehlibeyt
Cevap: Din Psikolojisi Notlarımız

Sıralı Hali....

DİN PSİKOLOJİSİ 1. ÜNİTE

1-Din psikolojisinin temel ilgi alanı?
a-dindarlık
b-dini olgular



2-din psikolojisinin araştırma konularından değildir?
a-dini törenler
b-dindarlığın gelişimi



3-din-toplum ilişkisi ve etkileşimini ve bu çerçevede ortaya çıkan olgular, süreçler, kurumlar ve gruplaşmaları inceler?
a-din fenomenolojisi
b-din sosyolojisi



4-dini olguların temel manasını oluşturan değişmez özü, asıl yapıyı ortaya çıkarmaya çalışan bilim dalı?
a-din fenomenolojisi
b-din sosyolojisi
c-din antropolojisi



5-Belli zaman ve mekanlarda özel bazı inanç ve uygulamaları (özel bir mit,ritüel)araştıran din psikolojisine yardımcı olan bilim dalı?
a-din fenomenolojisi
b-din sosyolojisi
c-din antropolojisi


6-dini inanç, tecrübe ve olguyu felsefe bakış açısıyla ele alıp değerlendiren bir disiplindir?
a-din antropolojisi
b-din felsefesi


7-İnsanlık tarihi boyunca ortaya çıkan tüm dinleri karşılaştırmalı olarak, tecrübi bilgi nesnel bilimsel yöntemle inceleyen bir disiplindir?
a-dinler tarihi
b-din sosyolojisi


8-w.james önemli şahsiyetler üzerinde hangi araştırma yöntemini kullanarak incelemeler yapmıştır?
a-sistemli gözlemler
b-kişisel dökümanların incelenmesi
c-deneyler


9-yazılı soru kağıtları hangi araştırma yönteminde kullanılan araçların başında gelir?
a-mülakatlar
b-deneyler
c-anketler
d-istatiksel analizler


10-din değiştirme olayları üzerine yapılan araştırma yöntemi?
a-kişilik testleri
b-mülakatlar
c-davranışların analizleri


11-tanrı tasavvuru üzerine yapılan araştırmalarda hangi yöntem kullanılmıştır?
a-semantik analizler
b-deneyler


12-din psikolojisinde dini kavramların bireyler tarafından nasıl anlaşıldığı ve tasavvur edildiğini ölçerek anlam haritaları oluşturan yöntem?
a-semantik analizler
b-kişilik testleri


13-k.k de nefs kavramı kaç yerde geçmektedir?
a-300
b-500


14-insanın kişilik yapısı iç dünyası ve davranış eğilimlerini ifade eden kavram?
a-nefs
b-fıtrat


15-doğal inanma yeteneği;?
a-fıtrat
b-sadr
c-lübb


16-Kur’an da en geniş şekilde işlenen psikoloji?
a-iman ve inkar
b-ahiret


17-İslam dünyasında psikolojik bakış açısıyla insanın iç hayatını inceleyen ilk bilgin?
a-kindi
b-haris el-muhasibi


18-er-Rıaye li hukuk’ı-llah psikolojik tahlillerin yer aldığı en önemli eseridir?
a-kindi
b-haris el-muhasibi


19-İslam dünyasında rüya psikolojisi hakkında yazılan ilk telif eser ve yazarı?
a-risale fi mahiyyeti’n nevm ve’r-ruya / farabi
b-risale fi mahiyyeti’n nevm ve’r-ruya / kindi


20-rüya ve vahy psikolojisi konusunda sistemli bir teori ilk olarak kim tarafından ortaya konuldu?
a-farabi
b-İbn sina


21-aristo’dan devraldığı Faal akıl kavramını İslam inancındaki vahy meleği ile eşitleyerek bunu er-Ruhu’l Emin, Ruhul Kuds gibi isimlerle karşılamıştır?
a-İbn Sina
b-Farabi


22-İslam filozofları içerisinde psikoloji ve din psikolojisinin çeşitli konularında en çok eser yazmış isim?
a-gazzali
b-İbn sina


23-insan psikolojısının doğal açılımını Roman olarak yazan ''hayy b.yekzan''alim kimdir..

çizgi filmıde yapılmıştı?

A-ibni hayyam
b-ibni tüfeyl


24-et-Tıbbu’r-Ruhani isimli eseri gerek kavramsal gerekse içerik açısından ilk ve özgün bir ruh sağlığı kitabıdır.bu eser kime aittir?
a-ibn Haldun
b-ebu Bekir razi


25-gazalinin otobiyografisidir?
a-ihyau ulumid-Din
b-el munkizu mine’d-Dalal


26-Asabiyet adını verdiği dayanışma ve sosyal bütünleşme güdüsünü, bütün tarihi ve toplumsal olayların temelindeki psikolojik faktör olarak gören kimdir?
a-fahrüddin razi
b-ibn Haldun


27-din psikolojisinin modern zamanlardaki asıl kurucusu ve atası olarak kabul edilir?
a-w.james
b-s.freud


28-psikanaliz ekolünün kurucusu?
a-allport
b-s.freud


29-Dini tecrübede kişisel boyutun önemini savunan Dinler değerler ve doruk deneyimler kitabın yazarı?

a-W james
b-E from
c-A maslow
d-G allport


30-I korku ve fayda temeline dayalı dindarlık
II dini inancın kaynağı toplum ve tabiat karş.yaşanan çaresizlik
III din insanların aklının gelişmesini engeller
görüşlerinin sahibi
a-G Allport
b-S Freud
c-CG Jung


31-dini nasslar üzerinde çalışırlar,Muradı ilahiyi anlamaya çalışırlar,

A-ilahiyat ilimleri
b-dini biimler




32-"Kişiliğin dengeye ve bütünlüğe kavuşması kendini gerçekleştirmesi bilinç dışı ile bilincin bir bütünhaline gelmesi ile mümkündür"(bireyselleşme)"

Görüşü kime aittir
a-G Allport
b-S Freud
c-C.G Jung





2.ünite soruları

1.dini tanımlamadaki zorluklardan biri değildir?
a-çok yönlü olup basite indirgenemiyor olması
b-insan ve toplum hayatının her boyutunda olması
c-ilahi olması






2.dinin tanımlanmasının zor olması bilimsel olarak incelenmemesi................
a-anlamına gelir
b-anlamına gelmez






3.dini oluşturan asıl unsurlar açısından ele alınarak yapılan din tanımına ne denir?
a-ilkesel tanımlar
b-öznesel tanımlar






4.aşağıdakiler hangi tanımın özellikleridir?
dinde esas olan şey tabiat üstü ile olan ilişkidir
insanın ötesinde nesnel bir gerçeklik olan tanrı ile insanınkendini ilşkide hissettiği içsel bir gerçekliktir
a-işlevsel tanım
b-özsel tanım






5.Geertz e göre Özü itibari ile dinin işlevi
a-sıradışı akıl ötesi
b-duygusal destek
c-ahlaki ölçütler
d-Hepsi
e-Hiçbiri






6.Dini külltür içinde yer alan semboller sistemi olarak ele alan tanım kime ait?
a-Geertz
b-Batson
c-E.From






7.dini oluşturan unsurlardan değildir
a-inanç
b-öğreti
c-ahlak
d-kutsalla ilgili
tutumlar
e-idealizm






8.Hangisi özsel olarak dini meydanagetiren unsurlardan biri değildir?
a-Dini zaman mekan
b-dini güdüler
c-Dini tutumlar
d-Dini eylem ve etkinlikler
e-Dini kavramlar





9.Din psikologlarının görevi..........incelemektir
a-Dini terimleri
b-İnsan tecrübesinde ortaya çıkan tezahürleri





10.Din canlı varlık olduğumuzu ve mutlaka birgün diğer canlı varlıklarla öleceğimizi bilmemiz olgusundan doğan sorumluluğu tektek şahsen bizi sevk eden herşeydir sözü kime ait?
a-Fromm
b-Batson






11.Nesnell bir gerçelik olarak Dinin unsırlarından değildir?
a-Dini zaman mekan
b-dini Kurum,şahıslar,
c-Din dili,Dini nesneler
d-Dini uygulama eylem heyecanlar
e-dini topluluk görenek,törenler






12........Belli bir dinin inanç ve öğretilerinin belli bir zaman ve şartlarda belli bir kişi, grup ya da topluluk tarafından yaşanmasıdır.

a-dindarlık
b-toplu yaşam






13.Hangisi dindarlığın özellikeri arasında yer almaz
a-Değişen dinamik birsüreçtir
b-Tek biçimli sabittir
c-Kişi ve grubların din anlayışıdır
d-Artabilir azalabilir
e-Hayatın her alanında etkisini gösterir






14.İnsanların yaşadıkları dinin 3 farklı yapısı vardır:
İman (taklit)
fikir(ilim)
marifet (sevk, şevk) devreleridir.





Buna “dindarlığın uzunlamasına boyutları” denilebilir.
bu dindarlığın boyutlarıyla ilgili kimin görüşüdür
a-gazzali
b-e. fromm






15.Dindarlığın 5 boyutlu tanımlaması kime aittir?
a-From-Barson
b-Glock-Stark
c-C.Jung-GW Alport





16.Baston ve ventis gibi araştırmacılar için din nedir
a-araç
b-araştırma
c-amaç





17.Dış güdümlü İç güdümlü dindarlık tanımı kime aittir?
a-G.W Alport
b-S.Freud






18.Dış güdümlüler ..kendileri ......için,iç güdümlüler... Allah rızası..... için yaşar.






19.İç güdümlü dindarlar için din........
a-Zamanzaman başvurdukları dış değer
b-Toplumsal makam itibar kimlik kazanma aracı
c-Kolayca vazçebilecekleri inanç sistemi
d-Nihai ilgi ve amaç konusudur
e-Hayatlarında birinci derece önem taşımaz






20.Manevi yaşam içindeki yaşantılar:
1-Yaşamda bir anlam arama,
2-Aşkınlıkla (yücelikle) bir karşılaşma,
3-Nihai gerçek arama,
4-toplumsal ilişki
5-Gizemli varlığa saygı ve minnettarlık,
6-Kişisel değişim
yukardakilerden hangisi yanlış şıktır

a-6
b-4
c-3






21........güdümlüler kendileri için,

......güdümlüler Allah rızası için yaşar

a-dış-iç
b-iç-dış
















DİN PSİKOLOJİSİ

3. ÜNİTE SORULARI


Vicdani mahkumiyetini ifade eden suçluluk duygusunun dindeki karşılığı?
a-Vicdan duygusu
b-günahkarlık duygusu
c-Korunma duygusu
d-Merak duygusu
e-Bağlanma duygusu



Hangisi dindarlığın sosyal ve kültürel kaynakları arasında gösterilemez?
a-bilişsel zeka
b-Aile
c-Vakıf
d-Cemaat
e-okul



Aşağıdakilerden hangisi bir üst kimlik ifade eder?
a-Türk
b-İngiliz
c-Arap
d-Mısırlı
d-Hristiyan


Dindarlığın kalıtımsal olduğunu düşünen bilim adamı?
a-K Koening
b-W James
c-A Maslow
d-S Freud
e-CG Jung



SPECT Beyin Haritalama Yöntemini ........... kullanmış.Tanrının beynin sabit parçası olduğunu savunmuş
a-A.Newberg
b-W James


Beynin farklı bölümlerinin din ile ilgili farklı işlevleri vardır.Beynin bir noktası vahdet/birlik fikrini anlamaya,diğer noktası Tanrının dünyada olup bitenleri nasıl düzenlediğini anlamaya çalışır.Dini tecrübelerden bir kısmı insanın belleğinden ölünceye kadar silinmeyecek ölçüde etkili olur.
Görüşü kime ait?
a-W James
b-E D Aguli
c A Newberg



canlıların kalıtımsal karakterini taşıyan ve zamanı geldiğinde ortaya çıkışını sağlayan kalıtım faktörü?
a-Hücre
b-Gen
c-doku
d-Beyin
e-Sinir



I Toplumsallaşma
II Bireysellleşme
III Sosyal öğrenme
IV Eğitim öğretim
Taklit benzeme özdeşleme davranışları yukardaki süreçlerden hangisiyle daha çok ilgilidir?
a-IV
B-Hepsi
c-III
D-I
E-II


Anlam arayışını öğretisinin merkezine yerleştiren yaklaşım?
a-Psikoterapi
b-Neoterapi
c-Logoterapi
d-Fizyoterapi


Dindarlığın psikolojik kaynaklarından değildir?
a-anlam arayışı
b-ölüm korkusu-ölümsüzlük
c-çaresizlik engellenme
d-bilişsel tatmin
e-suçluluk günahkarlık duygusu
f-toplumsal baskı
g-Cografi çevre



Tüm davranışları beyin sinir sisteminin içinde oluşan elektriksel ve kimyasal olaylarla ilişkilendiren bilim dalı?
a-Nöroteoloji
b-Nöroloji
c-Nörobiyoloji
d-Psikobiiyolojı
e-Teolojı



Tanrı noktası kavramı üzerine araştırmalar yapan isimler?
a-S.Freud-C jung
b-W James-G Allport
c-A maslow-S Freud
d-M persinger-VS Ramachandıran
e-M persinger-G Alport


Tanrı Geni kavramını ortaya atan bilim adamı?
a-Hamer
b-M persinger
c-VD Ramachandran
d-V Frankl
e-W James


V Frankl ortaya attığı insanın anlam arzusunu tatmin etmek ve insanı anlamsızlıktan kurtarmak olan düşünce tedavi ekolu hangisidir?
a-Fizyoterapi
b-nörobiyoloji
c-Logoterapi
d-Psikoterapi
e-Biyofizyoloji


Din herşeyin derinliğinde bulunan anlamı keşfetmede en büyük güçtür.Zira din bütün dünya görüşleri arasında en tutarlı ve en kapsamlı olanı ortaya koyar der."görüşü
a-G W Allport
b-Geertz



........İnsanın yaratıcısını tanımaya ve O’na bağlanmaya doğuştan eğilimli olması.

a-din
b-fıtrat






Dini ve mistik yaşantıların biyolojik temellerini araştıran bilime ne denir


a-nöroteoloji
b-nörobiyoloji





DİN PSİKOLOJİSİ 4. ÜNİTE SORULARI

insanın tabiat üstü bir varlık olarak tanımladığı tanrıyla kurduğu ruhsal ve manevi ilişkiye ne denir?
a-inanç
b-din




dinin insan psikolojisini zorladığı ve ruh sağlığını bozduğunu iddia eden filozof
a-tales
b-freud




psikotelojii nedir?

a-psikoloi ile insan fizyolojisinin uyuşması
b-psikoloji ile dinin uyuşması




din inanan insan için yaşama gücü ve hayat kaynağıdır'' diyen araştırmacı psikolog?
a-v.frankl
b-w.james




dinini inanç ve pratiklerin ruh sağlığına olumlu katkılarını klinik deneylerle defalarca kanıtlayan araştırmacı psikolog?
a-koenig
b-jung





kim dindar olan kişiler arasında daha az intihar olayının yaşandığını söylemiştir?

a-freud
b-james
c-koening





Koening ortalama yaşları 70 olan 542 kişide yaptığı araştırmada .........’ında dinin hayatta aldıkları önemli kararlarda belirleyici olduğu sonucuna varmış.

a-%45
b-%50
c-%90
d-%75





Dini inanç ve davranışların etki ve işlevinde belirleyici olan ruhsal yönelim ...... kavramıyla ifade edilir
a-niyet
b-akıl




.........dini ibadetlere fazla katılan kişilerde depresyon göstergesinin düşük olduğunu tespit etmiş.
a-koening
b-jung
c-james
d-allport





........güdümlü dindarlıkta benlik saygısı güçlü, yüksek

.....güdümlü dindarlıkta daha düşüktür.
sırayla boşluklara hangi kelimeler gelmelidir?
a-dış-iç
b-iç-dış





hangisi psikotelojide dini başa çıkma yöntemi değildir?
a-kendini yönetme
b-takdire uyma
c-aracı koyma
d-işbirliği





Dini inanç ve pratiklerin psikopatoloji ile birlikte anılmasının nedeni ..... tecrübelerdir.
a-mistik
b-akılcı




........ 'ın Logoterafi anlayışına göre ruhsal tedavinin 3 özelliği vardır:
1-Hastanın kendine olan güvenini ve saygısını kuvvetlendirmek
2-Ona daha iyi durumlara yönelmesi için çalışma gücü vermek
3-Davranışlarını uydurması için, kendisine daha iyi bir takım davranış örnekleri göstermek yeni ve sağlıklı uyum kazandırmak.

a-V.Frankl
b-w.james





ibadetini yerine getiren inanan yerine getirmeyen inanandan %50 daha az depresyona girdiği tesbit edilmiştir
a-doğru
b-yanlış







batıda kitabı muaddes ile desteklenen ruhsal tedavi metodu?
a-psikotelojik tedavi
b-postoral tanı ve tedavi





kişinin yaşadığı toplum veya özdeşleştiği grupların özelliklerini temel alarak yaptığı öznel değerlendirmeye ne denir?

a-kollektif benlik saygısı
b-kişisel benlik saygısı





..........Kutsalla ilişkiye girmek, insanın iç dünyasında manevi bir alan yarattığından, sosyal olarak yalnız hisseden insanın en azından bu alanda yalnızlık hissetmeyeceği, olumsuz yansımaların en alt düzeye ineceği söylenebilir.

a-güvenlik duygusu ve din
b-yalnızlık duygusu ve din




insan hangi özelliğinden dolayı şuur dışı olarak ölümsüzlüğü düşünür?
a-fanatizm
b-narsizm





........çalışmalarında “önyargı” da dinin rolünün çift taraflı olduğunu

yani hem önyargının oluşmasına zemin hazırladığını

hem de önyargının etkilerinin olumsuzluğunu giderebileceğini söyler.

a-koening
b-allport





.........Dini inançlar insana ebedilik inancı(ahiret) ile ölüm korkusunu azaltıcı etki yapar.

Diğer yandan hesap verme suçluluk duygularını ön plana çıkarır burada da Tanrının affediciliğini vurgulayarak aşmak ister.

a-ölüm korkusu ve din
b-yalnızlık duygusu ve din





yardım isteme-iç hayatı canlandıran büyük bir kuvvet-sevgi terennümü tabirleri hangi terimin tanımıdır?
a-iman kuvveti
b- dua




Bireyin kişisel özellikleriyle ilgili öznel değerlendirmelerine ne denir

a- kişisel benlik saygısı
b-kollektif benlik saygısı




....... dini ibadetlere fazla katılan kişilerde depresyon göstergesinin düşük olduğunu tespit etmiş.

a.freud
b.w.james
c.Koening
d.allport




ruhsalbakım ve hijyen hareketinin ilk halkasını kimler oluşturur
a-nebiler
b-din adamları





Kaygı Çağı olarak isimlendirilen?
a-20 YY ikinci yarısı
b-20 YY başları
c-19 YY sonları
d-20.YY sonları





Hangisi Dış etkilere karşı bir tür tepki olarak tanımlanır?
a-Ümit
b-Kaygı
c-Stres
d-Depresyon





Kişilerin dini hayatında bazen olumlu bazen olumsuz sonuçlar doğuran duygu?
a-Tövbe
b-Suçluluk
c-Affedilme
d-Niyet
e-Günahtan korunma




dindar insan açıklayamadığı olayları inanmış olduğu kutsal varlığın bir hikmet olarak yarattığını kendisinin bunları anlamaktan aciz olabileceğini düşünerek kendisini rahatlatır
Bu duygu din ile hangi kavramın ilişkisini ortaya koyar?
a-Güvenlik ihtiyacı ve din
b-dinlenme ihtiyacı ve Din
c-İyimserlik ve din
d-Yalnızlık duygusu ve din
e-Stres Kaygı ve din




namazı egzersiz orucu perhiz gören kişinin dindarlığı hangi kavramla açıklanır?
a-İç güdümlü
b-Dış güdümlü
c-İç-Dış güdümlü






I Psikoloji
II Psikoterapi
III Felsefe
IV Din
hayatın bütünün etkileme açısından bakıldığında hangisi /hangileri ilk sıralarda yer alır?

a-Yalnız I
b-I-II
C-IV
D-III-IV
E-III





çalışmalarında din önyargı ilişkisini irdeleyen dinin hem önyargıların gelişmesine zemin hazırladığını hem de önyargıların toplum içinde doğrulabileceği etkileri azaltabileğini ileri süren bilim adamı hangisidir?
a-S.Freud
b-allport
c-Koening
d-W James
e-V Frankl





dini sosyal organizasyonlara katılmak, ibadethaneye gitmek,insanlara yardım etmek " Din ile hangi duygunun ortaya çıkardığı şartlardandır?
a-Yalnızlık Duygusu-Din
b-Dinlenme ihtiyacı ve din
c-Güvenlik ihiyacı ve Din
d-İyimserlik ve Din





"Dış güdümlü dindarlık önyargıya zemin hazırlar" yargısı kime ait?
a-allport
b-w james
c-Koening






5. ÜNİTE SORULARI

Batı Avrupa ve ABD eksenli araştırmalara göre kadınlar erkeklere göre daha dindardır

a-doğru
b-yanlış



ilk eğitim kurumu hangisidir

a-ilkokul
b-anaokulu
c-aile




Köy ve ilçe boyutunda ise köydekiler inancın daha çok ..........boyutunda

İlçelerdekiler inancın daha çok ......... boyutuyla daha ilgilidir.

yukarıdaki boşluğa sırasıyla ne gelmelidir?

a-davranış-inanç
b-inanç-davranış





-sadece seküler odaklı eğitim,

-din ile bilimin karşı karşıya gelmesi,

-yüksek öğretim sürecinin getirdiği sorgulayıcı akademik zihinsel yapıdır.

yukarıdakiler neyin nedenleridir?

a-eğitim yükseldikçe dindarlık düşer çünkü;
b-eğitimi düşük olan kişide dindarlık düşer çünkü;




Dindarlığı etkileyen demografik faktörlerden değildir?
a-Cinsiyet
b-Yaş
c-Öğrenim Durumu
d-Kırsal-Kentsel çevre
e-sosyo Ekonomik durumu
f-cesaret
f-Medeni durumu






hangisikadınların erkeklerden daha dindar olduklarını savunanların görüşlerinden değildir?
a-günahkarlık duygusuyla ilişkisi
b-Kadınlara has kişilk özellikleri
c-Etkilenme ikna edilebilirlik
d-Engellenmiş hissi
e-Sosyo ekonomik durum





hangisi cinsiyet din araştırmasının farklı çıkmasına neden olan etken değildir?
a-yaş
b-öğrenim durumu
c-gelir düzeyi
d-erkek olmak
e-meslek





geleneksel kuramla ilgili olrak hangisi doğrudur?
a-18-30 yaş arası dini yönelite düşüş
b-40 yaş sonrası dini yaşayışta düşüş
c-bireyin dindarlığı belirli bir çerçevede sürer
d-Yaş aralığı ile dindarlık arasında ters orantı vardır
e-Yaş ilerledikçe dindarlık zayıflar






dindarlığın çok boyutlu ele alındığı araştırmalarda yaş artıkça hangisinde artış görülmesi beklenmez?
a-genel dindarlık
b-sosyal dindarlık
c-tanrıya adanmışlık
d-yargılayıcı tanrı tasavvuru
e-tövbe etme







eğitim yükseldikçe dinin hangi boyutlarında önemli düşüşler yaşanmaz?
a-İbadet
b-Tecrübe
c-Etki
d-İnanç





hangisi cinsiyet dindarlık ilişkisini doğrudane etkileyenfaktörlerden değildir?
a-kültürel etkiler
b-Toplumsal ilişkiler
c-dini eğilimler
d-İçgüdüsel tepkiler
e-Kişisel ilgiler






liseli gençler üzerinde yapılan araştırmada dindarlık düzeyinde en düşük puanı alan grub?
a-Anadolu liseleri
b-Fen liseleri
c-İmam hatip liseleri
d-Özel liseler





hangisi ergenlik dönemi dinden uzaklaşma sebeblerinden değildir?
a-sosyal çevre
b-serbestlik ortamı
c-aileden uzaklaşma
d-biyolojik-Psikolojik etkiler
e-meslek edinme




ülkemizde hangi yailgisizlik kuramı görülür?
a-18-20
b-20-30





ülkemizde köylerde ve içine kapalı ailelerde hangi kuram görülür?
a-geleksel kuram
b-kararlılık kuramı






dindarlık-yaş ilşkili türkiyede en çok hangi inanç kuramı görülür?
a-kararlılık kuramı
b-geleneksel kuram






hangisi bireyin dindarlık kalitesini etkileyen olgulardan değildir?
a-yaş
b-eğitim -öğretim
c-cinsiyet





hangisi demografik değişkenler-dindarlık açısından,abd-avrupa ile türkiye de ters orantılı olarak görülür?
a-dindarlık-cinsiyet
b-dindarlık-medeni durum






hangisinde demografik değişkenler-dindarlık ilişkisinde abd-avrupa ile Türkiye'de görülme oranı paralellik göstermez?
a-kırsal-kentsel çevrede dindarlık
b-geleneksel yaş kuramı-dindarlık
c-cinsiyet-dindarlık
d-medeni durum-dindarlık






dindarlığın en genel tanımı hangisidir?
a-dinin kesin çizdiği kuralları,içselleştirmeksizin yaşamaktır
b-bireyin bağlandığı dinin kendi hayatındaki özel yansımasıdır





tek bir dine inanan bir toplumda kaç çeşit dindardan söz edilebilir?
a-tek çeşit dindar

b-tarikat ve mezhebler kadar çeşit dindar

c-inanan insan sayısı çeşitinde dindar













6. ÜNİTE SORULARI


Dindar olmayan ana babasıyla 'güvenli bağlanma' ilişkisinde olanlarda dindar olma ihtimali ne kadardır

a-azdır
b-çoktur







2-7 yaş.
zihni soyut mantıksal açıdan düşünemez.
Algıladığı şey realiteye eşittir

yukarıdaki bilgiler piagetin bilişsel gelişim teorisinin hangi evresidir

a-formal işlem evresi
b-işlem öncesi evre





piagete göre 9-10 yaşlarına kadar çocuklar ölümü ne olarak düşünür

a-kötü
b-güzel
c-tatil




........oluşturduğu ilk çekirdeğe göre: İlk 6 ay ve 6 yaş arası anne ilişkisi çok önemlidir.

a-piaget
b-bowlby





Bebek ve annesi arasında 3 bağlanma vardır:
-Güvenli
-güvensiz
-gerilimli ve kaçınımlı
hangisinde anne bebeğe fiziksel temastan uzak durur, uygun olmayan zamanlarda ilgi gösterir.


a-güvensiz
b-gerilimli ve kaçınımlı






kime göre Tanrı, insanı her zaman tehikelerden koruyan ve güvenlik hissi veren baba gibidir.

a-bowlby
b-kirkpatrick







kimin teorisi Bağlılık ve gizemle Tanrı anlayışının değişmesi ve gelişmesidir.

a-bowlby
b-baldwin



kim Piaget teorisini dini gelişmeye uygulayarak geliştirmiştir

a-ekind
b-harms





kimin teorisi Harms ın teorisine çok yakın olmakla birlikte Piaget terminolojisiyle ifade edilir.

teorisinde birinci geçiş aşaması ikinci geçiş aşaması gibi evreler vardır

a-bowlby
b-goldman







Bazı psikologlar ergenlik dönemine 'yeniden doğuş ' demiştir.

a-doğru
b-yanlış







Batı ülkelerinde yaş ve sınıf seviyesi arttıkça Tanrının varlığını kabul eden gençler .................


a-azalmaktadır
b-fazlalaşmaktadır






Ülkemizde Hökeleklinin bizzat yaptığı çalışmada ergenlerin %..... dini şüphe yaşıyor.


a-%40
b-%30





I algı noksanlığı
II Hayatın sürekliliği
III Nesnenin devamlılığı
Elkind'in hangi aşamasını ifade eder?
a-Temsil arayışı
b-İlişkiarayışı
c-Korunma arayışı
d-İdrak arayışı







çocukların dine yönelmesinde dini yaşayışın çekirdeğini oluşturan unsur?
a-Şüphe
b-Himaye altında bulunma
c-İçsel çatışma
d-Öğrenme isteği
e-Bilişsel çatışma








Piagetin 0-2 yaş aralığına denk gelen evresi.....
a-Somut işlem
b-İşlem öncesi
c-Duyuşsal devimsel evre
d-Formal işlem
e-Bilişsel









2-7 yaşarası çocukların zihni soyut kavramları düşünemez Çocuğun algıladığı şey realiteye eşittir.
Buna göre hangisi Piaget in bu açıklmasıyla örtüşen teorisidir?
a-Somutişlem
b-İşlem öncesi
c-Duyuşsal devimsel evre
d-Formal evre
e-Bilişsel








I Bilşisel faktörler
II Sosyal faktörler
III Kişisel faktörler
Ergenlik döneminde dini gelişiminde belirleyici faktörler hangisidir?
a-I
b-II
c-I-II
d-II ve III
e-Hepsi








Çocukların devler hayaletler kanatlı melekler ve Noel Baba tasavvurları peri masalları evresi hangi bilim adamının teorileri arasında yer alır?
a-Elkind
b-Harms
c-Baldwin
d-Kirpatrick
e-Bowlby








Çocukluk dönemi dindarlığın en karakteristik özelliği?
a-Anlam arayışı
b-Düşünmeden kabul
c-Mistik eğilimler
d-Şüphe ve çatışma
e-Sorgulama








Ergenlikde en çok güçlükle karşılaşılan problem?
a-Fiyolojik problemler
b-Madddi problemler
c-Manevi problemler
d-Kimlik problemi
e-Sosyal problemler







İnsanbiçimcilik (Antropomorfizm) hangi yaşdan itibaren ruhanileşme yönünde kesinleşir?
a-8
b-11
c-12






Ödül,ceza,pekiştirme,taklit,model alma ilkeleri hangi öğrenme yöntemine aittir?
a-Duyuşsal İlişki
b-Bilişsel gelişim
c-Sosyal öğrenme






Allah inancına, ölüm sonrası hayata , ilahi mahkemeye, cennet ve cehennemin varlığına olan inancın en çok artan dönem?

a)orta yaş dönemi
b)yaşlılık dönemi





Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.