Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > SAMSUN OMÜ İlitam > OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları

Konu Başlıkları: OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
11 Aralık 2014 21:06
Hâdimul İslam
OMU İLİTAM Fıkıh Usulü 9.Ünite Soruları

9. ÜNİTE

1. "Şâriin (Allah Teâlâ‟nın) kulların
fiillerine ilişkin hitabı ile sabit olan
şeydir" şeklinde Şer’î hüküm’ü
tanımlayan fukaha usulcüleri
kimlerdir?
A. Şafiiler
B. Malikiler
C. Hanefiler
D. Hanbeliler
E. Caferiler
2. Şâriin mükelleften bir işi yapmasını
veya yapmamasını istemesi ya da
onu muhayyer bırakmasına ne
denir?
A. Vazi hüküm
B. Caiz hüküm
C. Vacip hüküm
D. Teklifî hüküm
E. Şartlı hüküm
3. ………………göre ister kat'î delille,
isterse zannî delille olsun bir şeyin
yapılması muhataptan kesin olarak
istenirse o vâcib olur ve farz ile eş
anlamlıdır.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
gelmelidir?
A. Kelamcılara
B. Fakihlerin cumhuruna
C. Şafiilere
D. Malikilere
E. Hiçbiri
4. Hangisi Hanefilerin vacip ile farz
konusundaki görüşlerinden biri
değildir?
A. Farzı inkâr eden kâfir olur
B. Vâcibi inkâr eden kâfir olmaz.
C. Farz ile vâcib eş anlamlıdır
D. Farz, Kur'ân, mütevâtir veya
meşhur sünnet gibi kat'î bir delil
ile sabit olandır.
E. Vâcib haberi vahit gibi zannî bir
delil ile sabit olandır.
5. Hanefilere göre bir kimse Safa ile
Merve arasında sa'y'ı terk ederse o
kimsenin haccı ile ilgili aşağıdakilerden
hangisi doğrudur?
A. Sa'y' farz olduğu için hacc’ı batıl
(geçersiz) olur.
B. Sa'y' vacip olduğu için hacc’ batıl
(geçersiz) olur.
C. Sa'y' vacip olduğu için hacc’ı
batıl değildir
D. Sa'y' sünnet olduğu için hacc’ı
batıl değildir
E. Hiçbiri
6. Hanefilere göre bir kimse namazda
fatihayı okumazsa o namazın hükmü
ne olur?
A. Namazın iadesi sünet olur
B. Namazın iadesi farz olur
C. Namazın iadesi vacip olur
D. Fatihanın okunması vacip olduğu
ve okunmadığı takdirde namaz
bozulmayacağı için namazın
iadesi gerkmez .
E. Hiçbiri
USUL-İ FIKIH
Sayfa 29
7. Hangisi şâriin kesin olmayarak
yapılmasını istediği iştir?
A. Mübah
B. Caiz
C. Farz
D. Mendub
E. Vacib
8. Hangisi sünnet-i müekkede kapsamında
değerlendirilmez?
A. Abdest alırken ağıza su verme
B. Pazartesi ve perşembe günleri
tutulan oruç
C. Namazı cemaatle edâ etmek
D. Sabah namazının farzından önce
kılınan iki rekât namaz
E. Her beş vakit namaz için Ezan
okumak
9. Hangisi sünnet-i zevaid’e örnektir?
A. Hz. Peygamber'in beyaz elbise
giymesi
B. Abdest alırken ağıza su verilmesi
C. İkindi namazının farzından önce
kılınan iki rekât namaz
D. Sabah namazının farzından önce
kılınan iki rekât namaz
E. Pazartesi ve perşembe günleri
tutulan oruç
10. Aşağıdaki teklifi hükümlerinden
hangisi vâcibin ikmali ve korunması
için yardımcıdır?
A. Mendub
B. Farz
C. Vacib lizatihi
D. Farz-ı kifaye
E. Müstehap
11. Fakihlerin cumhuruna göre ister
kat'î, isterse zannî delille olsun bir
şeyin yapılmaması muhataptan
istenirse o …………….olur.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
getirillmelidir?
A. Mübah
B. Haram
C. Mekruh
D. Tenzihen mekruh
E. Hiçbiri
12. ……………haramın sabit olması için
Kur'ân, mütevâtir veya meşhur
sünnet gibi kesin bir delile
dayanmasını şart koşarlar.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
getirillmelidir?
A. Şafiiler
B. Malikiler
C. Hanefiler
D. Hanbeliler
E. Caferiler
13. Hanefiler, haramlığı haberi vahit
gibi zannî bir delil ile sabit olan bir
şeye ……………..adını verirler.
A. tahrîmen mekruh
B. tenzihen mekruh
C. haram
D. haram liğayrihi
E. haram lizatihi
USUL-İ FIKIH
Sayfa 30
14. Haram liAynihî ne demektir?
A. Haramlığı haberi vahit gibi zannî
bir delil ile sabit olan hükümdür.
B. Haramlığı kat’i delil ile sabit olan
hükümdür.
C. Şâriin geçici bir sebebe dayalı
olmaksızın baştan itibaren ve
temelden haram kıldığı fiildir
D. Temelde meşru olduğu halde,
haram kılınmasını gerekli kılan
geçici bir durumla bağlantılı olan
fiildir.
E. Hiçbiri
15. “Cuma vaktinde alışveriş yapmak
haramdır.” Hükmü aşağıdakilerden
hangisine örnek teşkil eder?
A. Tahrîmen mekruh
B. Tenzihen mekruh
C. Haram liğayrihi
D. Haram lizatihi
E. Vacip ligayrihi
16. …………e göre mekruh, şâriin zannî
bir delille yapılmamasını istediği
şeydir.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
getirillmelidir?
A. Malikiler
B. Hanefiler
C. Hanbeliler
D. Hanefîler
E. Fakihlerin çoğunluğu
17. Hangisi Şâriin yapılmamasını kesin
olmayarak istediği şey olup cum -
hurun mekruh dediğine karşılık
gelmektedir?
A. Tahrîmen mekruh
B. Tenzihen mekruh
C. Haram liğayrihi
D. Haram lizatihi
E. Hiçbiri
18. ……………………haramlığı haberi vahit
gibi zannî bir delil ile sabit olan bir
şeydir.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
getirillmelidir?
A. Tahrîmen mekruh
B. Tenzihen mekruh
C. Haram liğayrihi
D. Haram lizatihi
E. Hiçbiri
19. Hanefilere göre hangisi tahrimen
mekruhtur?
A. Abdest alırken suyu israf etmek
B. Camiye gidecek kimsenin soğan
yemesi
C. Erkeklerin ipekli elbise giyinmesi
D. Kadınların altın yüzük takması
E. Hepsi
I. Cumhur
II. İmam Muhammed
III. İmam Malik
IV. İmam-ı Şafii
V. Ebu Hanife
20. Yukarıdakilerden hangileri tahrîmen
mekruhu haram kapsamında
saymışlar?
A. I veII
B. I veIII
C. IIve IV
D. I ve V
E. IV ve V
USUL-İ FIKIH
Sayfa 31
21. …………..meşakkat, zaruret gibi arızî
bir özre bağlı olmaksızın baştan
konan aslî hükümlerdir.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
getirillmelidir?
A. Maslahat
B. Sedd-i Zerayi
C. Ruhsat
D. Azimet
E. Hiçbiri
I. Farz
II. Vâcib
III. Haram
IV. Mübah
22. Hangisi/hangileri azimet kapsamındadır?
A. I veII
B. I veIII
C. Yalnız III
D. Yalnız IV
E. I, II, III veIV
23. …………..,zaruret, meşakkat gibi arızî
sebeplere bağlı olarak kullara azimet
hükmünü terk etme imkânını veren
ve hafifletilmiş hükümlerdir.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
getirillmelidir?
A. Maslahat
B. Sedd-i Zerayi
C. Ruhsat
D. Azimet
E. İstihsan
24. Hasta ve yolculara karşılaştıkları
güçlük sebebiyle oruç tutmama
kolaylığının tanınması aşağıdakilerden
hangisiyle ilgilidir?
A. Maslahat
B. Sedd-i Zerayi
C. Ruhsat
D. Azimet
E. İstihsan
25. ……………şâriin bir şeyi başka bir şey
için sebep, şart veya mâni kılmasıdır.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
getirilmelidir?
A. Kıyas
B. Azimet
C. Ruhsat
D. Maslahat-ı mürsele
E. Vaz'î hüküm
26. ………………..göre sebep şart veya
mâni kılmanın bizzat kendisi,
……………göre ise sebep, şart veya
mâni kılmanın sonucu vaz'î hükmü
meydana getirir.
Cümlede boş bırakılan yerlere
sırasıyla hangisi getirilmelidir?
A. Usulcülere – fukahaya
B. Şafiilere – cumhura
C. Şafiilere – Ebu Yusufa
D. Kelamcılara – fukahalara
E. Malkilere – Hanbelilere
USUL-İ FIKIH
Sayfa 32
I. Sebep, illetten daha geneldir
II. Her illet sebeptir fakat her sebep
illet değildir.
III. “güneşin batıya eğilmesi” ve
“ramazan ayının görülmesi” için
sadece sebep denebilir, illet
denemez
IV. “yolculuk hali” için sadece İllet
denebilir.
27. Sebep ve illetle ilgili ifadelerden
hangileri doğrudur?
A. Ive II
B. Yalnız II
C. II veIII
D. I, IIve III
E. II veIV
28. ……………..bir şeyin varlığı kendi
varlığına bağlı olan ve onun
yapısından bir parça teşkil eden
unsurdur.
Cümlede boş bırakılan yere hangisi
getirilmelidir?
A. Şart
B. Mani
C. Rükün
D. Farz
E. Vacip
29. Aşağıdakilerden Hangisi bir
rükündür?
A. Namazın içinde Kur’an tilaveti
yapılması
B. Ramazan ayında mukabele
şeklinde Kur’an-ı kerimin
okunması
C. Namaz için abdest alınması
D. Namaz için kişinin kıbleye doğru
göğsünü yönelmesi
E. Hepsi
30. Aşağıdakilerden Hangisi rükün değil
şarttır?
A. Namaz için abdest alınması
B. Namaz için kişinin kıbleye doğru
göğsünü yönelmesi
C. Kişnin oruç tutması için ergen
olması
D. Cuma namazını öğle vaktinde
kılmak
E. Hepsi şarttır

ALINTIDIR


9. ÜNİTE

CEVAP ANAHTARI

1 C 2 D 3 B 4 C 5 C
6 D 7 D 8 B 9 A 10 A
11 B 12 C 13 A 14 C 15 C
16 D 17 B 18 A 19 C 20 A
21 D 22 E 23 C 24 C 25 E
26 A 27 D 28 C 29 A 30 E

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
  أعوذ بالله من الشيطان الرجيم , بسم الله الرحمن الرحيم Gerçekten bundan 'içi titreyerek korkacak kimse için elbette bir ibret (ders) vardır. (Naziat-26)               عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال               Kim benim bir sünnetimi ihya ederse beni seviyor demektir. Kim de beni severse cennette benimle beraber olacak.   Allah'ın dinine zam yada iskonto yapmak,Allah'a dini öğretmektir! Bu Haddini bilmezliktir!
Muhsin Arslan

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.