11 Aralık 2014 21:26 | |
Hâdimul İslam | OMU İLİTAM FIKIH USULÜ 13.Ünite Soruları 13. ÜNİTE 1. Kuvvet bakımından birbirine denk iki delil arasındaki muhalefete ne denir? A. Teâruz B. Kıyas C. Muvafaka D. Telif E. Nesh 2. Hangisi teâruz kapsamına girmez ? A. Haber-i vahid ile Kur’an arasındaki muhalefet B. İki âhâd haber arasındaki muhalefet C. İki kıyas arasındaki muhalefet D. İki ayet arasındaki muhalefet E. Hiçbiri 3. Aşağıdakilerden hangisi tearuzu defetmede Cumhur′un takip ettiği metodtur? A. Nesih – Tercih – Telif B. Nesih– Telif– Tercih C. Tercih – Telif –Nesih D. Telif – Tercih – Nesih E. Telif – Nesih – Tercih 4. Aşağıdakilerden hangisi tearuzu defetmede Hanefi usulcülerin takip ettiği metodtur? A. Nesih– Telif– Tercih B. Tercih – Telif –Nesih C. Telif – Tercih – Nesih D. Telif – Nesih – Tercih E. Nesih – Tercih-Telif USUL-İ FIKIH Sayfa 50 5. “……..……en sık başvurulan telif yöntemidir.” Boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir? A. Teâruz B. Tahsis C. Kıyas D. Nesh E. Takyid 6. Ȃlimler nesh ile ilgili hangi konuda görüş ayrılığına düşmüşlerdir? A. Neshin sadece nassa dayalı deliller arasında gerçekleşebileceği B. Kur’an’ın Kur’an’la, neshedilip edilmeyeceği C. Sünnetin Sünnetle , neshedilip edilmeyeceği D. Kur’an’ın Sünnetle, Sünnetin de Kur’an’la neshedilip edilmeyeceği E. Hepsi 7. Usul-i fıkıh terminolojisi’nde “nesh” ne anlama gelir? A. Hadisler arasını uzlaştırmak mümkün değilse müçtehid daha güçlü bulduğu delili ötekine tercih etmesidir. B. Şariin şer‟î bir hükmü, daha sonraki şer‟î bir hükümle kaldırmasıdır. C. Nassları uzlaştırma ve arayı bulma esasına dayanan bir yöntemdir D. Kuvvet bakımından birbirine denk iki delil arasındaki muhalefet hükmüdür E. Hepsi 8. Nesh ile tahsise ilişkin aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A. Tahsiste hüküm baştan itibaren ȃmm’ın bazı fertleriyle ilgilidir. B. Hanefilere göre tahsis edici delilin umumi ifadeyle eş zamanlı (mukârin) olması gerekir. C. Hanefilere göre neshedici delilin âmmın gelişinden sonraya kalması gerekir. D. Cumhura göre neshedici delilin âmmın uygulama vaktinden sonraya kalması şarttır E. Nesh hem nakil hem de akıl ile gerçekleşir 9. Aşağıdaki mezheplerden hangisi Kur’an-Sünnet arasındaki nesih ilişkisini kabul etmez? A. Şafiiler B. Hanefiler C. Malikiler D. Hanbeliler E. Hepsi I. Kitap II. Kıyas III. Sünnet IV. Istıshab V. Maslahat-ı mürsele 10. Yukarıdaki şer’i delillerin hangisi/ hangilerinde (nesh) gerçekleşebilir? A. I ile II B. Yalnız I C. I ile III D. I ile IV E. Yalnız V 13. ÜNİTENİN CEVAP ANAHTARI 1 A 2 A 3 D 4 E 5 B 6 D 7 B 8 E 9 A 10 C alıntıdır... |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|