09Haziran 2018 17:07 | |
Ömer.asaf | Hocam 4 ay 10 gün beklemesi gerekiyor ama kadın hamle ise dogumdan hemen sonra evlenebilir iddeti beklemeye gerek yok |
09Haziran 2018 16:38 | |
Nebevi Sevda |
Soruya devam ediyoruz. Kocası vefat eden bir kadın ölümünden hemen sonra evlenebilir mi? |
30 Mayıs 2018 10:21 | |
Nebevi Sevda | Soru : Bir insanın canı o an kuran okumak istiyor ama abdesti yok. Mushafa eline alıp okuyabilir mi? |
30 Mayıs 2018 10:20 | |
Nebevi Sevda |
Hocam ne güzel özetlemiş.Allah ondan ve sizden razı olsun Ramazan dan sonra bizlerde katılımı yogunlastiririz inşallah |
30 Mayıs 2018 01:20 | |
Mihrinaz |
Ramazan yoğunluğu hocam.Zaman ayıramıyoruz. Malum 15 gün kaldı uğurlamaya...Bu bonus günlerini değerlendirme telaşında forumsever üyeler... [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ta tuttuğumuzu varsayarsak))) Sonrasında daha aktif katılım yaparlar inşallah.. |
30 Mayıs 2018 01:16 | |
Mihrinaz |
Müslüman kendisi oruçlu iken, başkalarının orucunun yenmesine yardımcı olamaz. Kendisi alkol kullanmayan bir Müslüman’ın başkalarının alkolünü satmasına benzer bir durumdur bu. Nasıl bir iftar vermekle oruçlunun sevabını umuyorsak, aynı şekilde yenen orucun vebalini de üstlenmiş oluyoruz. Bu ilkeden şu istisnaları çıkarabiliriz: 1- Müslüman olmayanların yani kâfirlerin oruç tutmaları gerekmemektedir. Kâfir olduğu bilinen birinin yemeğini yedirmede sakınca olmayabilir. Özellikle Hanefi mezhebi içtihatları açısından kâfirlere Ramazan gününde lokanta veya büfede yemek verilebilir. Bu da gayet sınırlı bir ruhsattır. Zira kimin kâfir olduğu için kimin de günahkâr bir mü’min olduğu için yemek yediğini bilmek nerede ise mümkün değildir. Hiçbir mü’minin bulunmadığı bir yer için belki böyle bir ruhsat kullanılabilir. Türkiye gibi, herkesin Müslümanlık iddia ettiği yerlerde, bile bile Ramazan ayının ağırlığını çiğnetmekten başka bir şey olmayacağı için bu ruhsatın kullanılmasının mümkün olmadığı kanaatindeyiz. Müslüman bir insan, Ramazan ayı gündüzünde dükkanını açmamalıdır. Mü’min bir insana servis yapıyorsa, bunun da o orucun yenmesinin vebaline ortak olmak olduğunu bilmesi gerekmektedir. 2- Ramazan ayında oruç tutmama ruhsatı olanlar, mesela yolcular ve hastalar gibiler için elbette yemek yemelerinde bir sakınca yoktur. Böylelerine Ramazan gününde yemek servisi yapılmasında sakınca olmaz. Buna göre de Hastanelerdeki kantin ve lokantalar, otobanlardaki veya şehirler arası karayollarındaki lokantalar, havaalanlarındaki yemek yeme yerleri ve benzeri mekânlar, Ramazan gününde işletilebilir. Zira buralarda yemek yiyenler, ağırlıklı olarak oruç tutmama ruhsatı olanlardır.Sakınca yoktur.. Bu iki ayrıntının dışında Ramazan ayında açık bir lokantanın anlamı, Müslüman olup da hastalık veya yolculuk gibi meşru bir mazereti olmadığı halde oruç tutmayanların bu gibi kamuya açık yerlerde, halkın gözü önünde yemek yemesi Allah’a isyana razı olmaktır. Harama destek olan da haram işlemiştir. Haramın işlenmesine rıza göstermek de haramdır. Bu kadar hassas bir konuda zafiyet gösterdikten sonra bizim şeytanla nasıl savaşacağımızı anlamak mümkün olmaz. Allah yardımcımız olsun. Nurettin Yıldız |
29 Mayıs 2018 22:54 | |
Nebevi Sevda |
2. Soru çelişkili Başka cevap var mi? Sorulara katılım cok az. Ramazan etkisi olsa gerek. |
29 Mayıs 2018 01:37 | |
Ömer.asaf | 3 cevap Meşru olan davete icabet bazı âlimlere göre vacip, çoğunluğa göre ise sünnettir. |
29 Mayıs 2018 01:33 | |
Ömer.asaf | 2 cevap Lokanta işletmek caizdir yolcu olan hasta olan olabilir |
28 Mayıs 2018 20:01 | |
Nebevi Sevda |
Soru:2 Ramazan ayında lokanta işletmek caiz mi? Soru :3 Her iftara davet ediliyorsaniz gitmeme hakkini kullanmak caiz mi? Davete icabet etmenin hükmü nedir? |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|