Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Sorularla Esmaül Hüsna > El-Muahhir El-Evvel El-Âhir sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım.

Konu Başlıkları: El-Muahhir El-Evvel El-Âhir sorularla Esmaül Hüsna'ları Tanıyalım. Konu Cevaplama Paneli
Kullanıcı isminiz: Giriş yapmak için Buraya tıklayın
Aşağıdaki Kutuya Sorunun cevabını Yaz ( Bakara )
Başlık:
  
Mesajınız:
Trackback:
Kaynak olarak Ekle
Başlık Sembolleri
Konunun başında Sembol kullanmak için aşağıdaki Listeden bir Sembol seçiniz:

Diğer Seçenekler
Diğer Ayarlar
Değerlendirme
İsterseniz bu Konuyu buradan değerlendirebilirsiniz.

Konuya ait Cevaplar (Yeniler yukarda)
30 Mayıs 2020 18:30
Mihrinaz
Alıntı:
su damlası Üyemizden Alıntı Mesajı göster
15. Birçok dünya nimetine değinildikten sonra bütün bunların geçici ve üzerinde yaşayanların sonlu olduğu mutlak anlamda kalıcılığın ise Allahü Teala'ya mahsus bulunduğu hatırlatılarak ölümle sona ermeyecek bir mutluluk isteyenlerin Allah'ın hoşnut olacağı bir hayat sürmeleri gereğine işaret edilmektedir
Yukarıdaki açıklama hangisine aittir?

A. Rahman 26
B. Rahman 27
C. Rahman 28
D. Hepsi

D

26- Yeryüzündeki her şey yok olacaktır.


27- Sadece kerem sahibi, yüce Rabbinin varlığı süreklidir.


28- Peki, Rabbinizin hangi nimetini yalanlıyorsunuz?


16. Geçici varlıklara bağlanmak, kesinlikle yok olmayacak ve ebediyen var olacak olana bağlanmaktır. O'na bağlanmak yok olmayacak ve varlığı bir kesintiye uğramayacaktır

Allahü Teala'nın hangi isminden bahsedilmektedir?

A. El Muahhir
B. El Evvel
C. El Ahir
D. El Kadir
A Muahhir

17. Eğer Allah sana bir üzüntü verirse onu O'ndan başka giderecek yoktur ve eğer sana bir iyilik verirse yine O, herşeye gücü yetendir
Enam 17

Ayet bize hangi ismi şerifini anlatmaktadır?

A. El Evvel
B. El Muahhir
C. El Ahir
D. El Mukaddim
B
29 Mayıs 2020 12:10
su damlası 15. Birçok dünya nimetine değinildikten sonra bütün bunların geçici ve üzerinde yaşayanların sonlu olduğu mutlak anlamda kalıcılığın ise Allahü Teala'ya mahsus bulunduğu hatırlatılarak ölümle sona ermeyecek bir mutluluk isteyenlerin Allah'ın hoşnut olacağı bir hayat sürmeleri gereğine işaret edilmektedir
Yukarıdaki açıklama hangisine aittir?

A. Rahman 26
B. Rahman 27
C. Rahman 28
D. Hepsi

16. Geçici varlıklara bağlanmak, kesinlikle yok olmayacak ve ebediyen var olacak olana bağlanmaktır. O'na bağlanmak yok olmayacak ve varlığı bir kesintiye uğramayacaktır

Allahü Teala'nın hangi isminden bahsedilmektedir?

A. El Muahhir
B. El Evvel
C. El Ahir
D. El Kadir


17. Eğer Allah sana bir üzüntü verirse onu O'ndan başka giderecek yoktur ve eğer sana bir iyilik verirse yine O, herşeye gücü yetendir
Enam 17

Ayet bize hangi ismi şerifini anlatmaktadır?

A. El Evvel
B. El Muahhir
C. El Ahir
D. El Mukaddim
29 Mayıs 2020 09:00
su damlası
Alıntı:
Ebu Ömer Üyemizden Alıntı Mesajı göster
1. C
2. B
3 D
4 B
5A

6 B
7 C
8A
9 D
INŞALLAH MUSAIT ZAMANDA YAZARIM
Cvb lar doğru abi ..

Teşekkür ederim..

🌼🌼🌼🌼🌼🌼
29 Mayıs 2020 03:13
Nebevi Sevda 1. C
2. B
3 D
4 B
5A

6 B
7 C
8A
9 D
INŞALLAH MUSAIT ZAMANDA YAZARIM
28 Mayıs 2020 23:54
su damlası Hepsi doğru editim..
Teşekkür ederim..

🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁
28 Mayıs 2020 23:35
Mihrinaz
Alıntı:
su damlası Üyemizden Alıntı Mesajı göster
11. Eğer Allah insanları işleyip kazandıkları yüzünden hemen yakalayıp sorgulayarak cezalandırsaydı yeryüzünde hiç bir canlı bırakmazdı. Ancak onları belli bir müddet erteleyip geciktirir. Ama ecelleri geldi mi ( intikamını mutlaka alıverir ) Çünkü, Allah kullarını devamlı gözetmektedir

Ayet hangi sureye aittir ve Allahü Tealâ' nın hangi ismi celilesinden bahsetmektedir?

A. İbrahim 28/ El Evvel
B. Fatır 45/ El Muahhir
C. Hicr 5/ El Ahir
D. Enam 17/ El Ahir

B

12. İstediğini geri koyan yani dilediğini geri bırakan , arkaya bırakan, tehir eden "El Muahhir" olduğuna göre İstediğini öne alan , ileri geçiren yani dilediğini öne geçiren hangi esmadır?

A. El Muahhir
B. El Mukaddim
C. El Evvel
D. El Ahir
B


13. Ve Allah ile beraber başka bir ilaha tapma. Zira O'ndan başka ilah yoktur. O'nun yüzünden başka herşey helak olucudur. Hüküm O'nundur ve siz O'na döndürüleceksiniz

Yukarıdaki meal hangi sureye aittir?

A. Hadid 3
B. Hicr 5
C. Kasas 88
D. İbrahim 42

C


14. Allahü Teala'nın "Evvel ve Ahir" isimleri hangi sıfatlarını ifade etmektedir?

A. Muhalefetün lil havadis/ Kıdem
B. Kıdem / Beka
C. Vahdaniyet / Kıdem
D. Kıyam bi nefsihi / Beka
B
28 Mayıs 2020 11:11
su damlası 11. Eğer Allah insanları işleyip kazandıkları yüzünden hemen yakalayıp sorgulayarak cezalandırsaydı yeryüzünde hiç bir canlı bırakmazdı. Ancak onları belli bir müddet erteleyip geciktirir. Ama ecelleri geldi mi ( intikamını mutlaka alıverir ) Çünkü, Allah kullarını devamlı gözetmektedir

Ayet hangi sureye aittir ve Allahü Tealâ' nın hangi ismi celilesinden bahsetmektedir?

A. İbrahim 28/ El Evvel
B. Fatır 45/ El Muahhir
C. Hicr 5/ El Ahir
D. Enam 17/ El Ahir


12. İstediğini geri koyan yani dilediğini geri bırakan , arkaya bırakan, tehir eden "El Muahhir" olduğuna göre İstediğini öne alan , ileri geçiren yani dilediğini öne geçiren hangi esmadır?

A. El Muahhir
B. El Mukaddim
C. El Evvel
D. El Ahir



13. Ve Allah ile beraber başka bir ilaha tapma. Zira O'ndan başka ilah yoktur. O'nun yüzünden başka herşey helak olucudur. Hüküm O'nundur ve siz O'na döndürüleceksiniz

Yukarıdaki meal hangi sureye aittir?

A. Hadid 3
B. Hicr 5
C. Kasas 88
D. İbrahim 42

14. Allahü Teala'nın "Evvel ve Ahir" isimleri hangi sıfatlarını ifade etmektedir?

A. Muhalefetün lil havadis/ Kıdem
B. Kıdem / Beka
C. Vahdaniyet / Kıdem
D. Kıyam bi nefsihi / Beka
28 Mayıs 2020 11:07
su damlası Her ikinizin cvb ları da doğru 🌷

Rahman razı olsun...

🌷🌿🌷🌿🌷🌿
28 Mayıs 2020 10:02
Mihrinaz Nurşen hocamla aynı cevapları veriyorum

10. "Öncesizlik" ve "Sonsuzluk" kavranabilir mi? İnsan aklı bunu kavranabilir mi? sorusuna;

Bizce sonsuzluk kavranamaz tanımlanamaz. Birşeyi tanımlamak onu sınirlamaktir. Allah sonsuz òncesiz ve benzersiz mutlak varlıktır. Böyle bir varlığın herhangi bir tanıma sıgdirilmasi mümkün değildir.

Tanımlanan birşey bilimin konusudur. Ama Allah imanın konusudur. Bu yüzden Allah'ı tanıdıkça insanın imanı artar.

Eğer insan bilgisiyle Allah'ı kuşatabilseydi Allah hakkında bilgisi arttıkça imanınin azalması gerekirdi. Zira iman özü itibariyle gayba imandır. Kişinin aklıyla tanımladığı şey; gayb aleminden çıkıp şehadet alemine giren şeydir.

Allah bilgisiyle ve kudretiyle insanı kuşatır. İnsan asla Allah'ı kuşatamaz çünki insan zihni sozsuzlugu olduğu gibi kavrayamaz.
28 Mayıs 2020 04:40
nurşen35
Alıntı:
su damlası Üyemizden Alıntı Mesajı göster
6. Allah zalimlerin yaptıklarından habersiz değildir. Onlar için planı nedir?

a. Cehennemde az biraz yanıp çıkacaklar.
b. Onları ancak gözlerin dehşetle bakakalacağı bir güne erteliyor.
c. Azap üstüne azap tadacaklar
d. Şefaat beklentilerine cevap verecek.

B
İbrahim 42/43


7. Aşağıdakilerden hangisi yanlış bir bilgidir?

a. Yüce Allah’ın el-Muahhir ismini bilen, Yüce Allah’ın insanlara hataları ve günahları sonucunda derhal ceza vermediğini görüp şımarıklıkla kendi nefsini aldatmaz.
b. İbadet yapmamaktan veya günahları işlemekten sakınır. Böylece her an huşu içinde Allah’a teslimiyyet halinde yaşar.
c. Allah ( c.c,) kendine isyan edip nankörlük edenleri derhal cezalandırır
d.Allah (c.c) düşmanlarını kendinden uzaklaştırarak alçak mertebelere indirir.
C

8. Yer yüzünde bulunan her canlı yok olacak, ancak ......... ....... Rabbinin zâtı bâki kalacak.” ayetini tamamlayan doğru ifade hangisidir?

a. Azamet ve ikram sahibi
b. Rahman ve Rahim olan
c. Sonsuz kerem sahibi
d. Bağışlaması bol olan
A
Rahman 26


9. "Sayılar, tıpkı dilin diğer unsurları gibi, hakikati gösteren birer işaret ve sembodürler. Sayılara eşya ve hakikatten bağımsız olarak kendi başlarına mahiyet biçmek ve değer yüklemek, parmağın gösterdiğine değil, parmağa bakmaktir. Herşeyin sayılardan ibaret olduğunu söyleyen "Pisagor" bunu yapmıştır. Bu yaklaşımın varıp duracağı yer "Hurufiliktir." Bu açıklamaya aşagıdakilerden hangisi uygun düşmektedir?

a. El Evvel olan Allah öncesi ve sonsuz ilktir.
b. Allah'ın ilk olması sayı ile alakalı değildir.
c. Babilden Yahudiliğe, onlardan Yunan'a ve Müslüman kültürüne geçen Ebced ve Cifr, en eski Hurufilik yöntemleri arasındadır.
d. HEPSİ
D

10. "Öncesizlik" ve "Sonsuzluk" kavranabilir mi? İnsan aklı bunu kavranabilir mi?
Cevaplarınızı bekliyorum...
Bir bardağa denizin yerleşmesi mümkün olmadığı gibi sınırlı olan insan aklınında bunu kavraması mümkün değildir. İnsan anlamasa bile varlığını bilebilir. İnsanoğlu herşeyiyle sınırlı. Hayatının bir başlangıcıvar, her başlangıç bir sondan haber verdiği için bu hayatında sonu olacaktır. Beni yoktan yaratan var ve O' nun varlığı ezelidir.
Aynı şekilde her son da bize ebedi bir yaratıcının olduğunu haber verir.Bir şeyin varlığını bilmek ayrıdır, mahiyetini bilmek ayrıdır
Kainatta birçok şey vardır ki akıl onların varlıklarını bildiği halde mahiyetini kavrayamamaktadır
Annenin evladına sarılmasıyla varlığını anladığımız şefkat hissinin nasıl bir his olduğu konusunda hiç kimse fikir sahibi değildir. Ruh, elektrik, hayal gibi varlığı bilinmekte mahiyetleri ise bilinmemektedir. Allah'ın bütün sıfatları sonsuzdur, sınırsızfır, ezeli ve ebedidir.
Akıl ise sınırlıdır, sonradan yaratılmıştır
Sınırlı olan sınırsız olanı elbette kavrayamaz
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın.

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Mesaj Yazma Yetkiniz Var
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.