20 Mart 2011 21:16 | |
yakuti | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? Farz-u muhal tutalım ki, kadınların da Cuma kılmalarına cevaz verilmiş olsun ! Şimdi, ortaya çıkacak olan şu manzarayı umumiyeyi böyle bir duruma sebep olanların gözleri önüne seriyorum. --- Bir çok camide Cuma Günleri bırakın kadınlara yer kalmasını erkekler dahi cami avlularına sokaklara taşarak namazlarını eda edebilemktedirler. Bu durumda erkek cemaatin yarısı kadar kadın gelmiş olsa cemaat nereye sığabilecektır ? Kadınlar erkekelerden daha geride saf bağlamaları gerektiğine göre, büyük bir ihtimalle bütün Cumaları sokaklarda namaz kılmak zorunda kalacaklardır! İkinci olarak pek çok camide kadınlara ait şadırvan veya tuvalet dahi yoktur. Bu porblemlerin halli nasıl olacaktır ? İslâmın genetiğini değiştirmek adına yapılan böyle sorunlu ve problemli teklifleri bile konuşmaya çekinmeyenler, acaba neyi amaçlamaktadırlar hiç düşündünüz mü ? |
20 Mart 2011 18:27 | |
kamer34 | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? Güzel abim ben onları fatih çarşambaya ben haps etmedim onların taşımış oldukları islam dedikleri anlayış onları oraya hapis etmiş.İşte bende bunu eleştiryorum. Birde sizin değil bazı insanların kuranı bakışını eleştirdim yoksa sizin dedğiniz doğrudur biz insanlar kuranın müteşabbih ayetlerini anlayamayız.Mealini yazdığın Ahzab Sûresi 67. ayet kafirlerle ilgili bir ayettir diyorsunuz işte tam olarak eleştirdiğim nokta budur. Bakın şuna emin olun biz böyle düşündüğümüz müddetçe kurandan tam manasıyla faydalanmış olmayız.Eğer böyle düşünür isek Kur'an-ın üçte ikisini bize hitap etmiyor diye görmezlikten gelmemiz gerekmektedir. Çünkü kuranın bir çok ayeti müşrikler bir çok ayetleride Ehl-i kitap hakkında inmiştir.Hayır Kur'an-ın tüm ayetleri ister müslüman olsun ister müslüman olmasın insan olan herkese hitap etmektedir. Şimdi eğer islam kaidelerine müracaat edecek olursak iki temel unsur görbiliriz. 1-) İnsanın dinin temel unsurlarını kendi şahsi hayatında yaşama şekli 2-) islam dininin temel unsurlarının kaideleri devlet idaresi altında yaşamsal kılnıması. Birinci durum kişinin kurandan çıkaracğı hükümler sadece kendisini bağlar İkinci durum devlet ulemasının çıkaracğı hükümler tüm ümmeti bağlayıcıdır.eğer kişiler kendi heva ve heveslerine göre hüküm çıkarıyorlarsa bu sadece onları bağlar. Diğer örneklerle bahsettiğiniz laiklik ve taşıyıcı anne konusundaki sorularınızın cevapları İslâmda vardır ve bilinmeyen bu konularda tereddüde düşülecek herhangi bir durum yoktur. Bu soruların cevapları evet doğru söylüyorsunuz islamda vardır fakat mezhep imamlarımızın fetvaları arasında yoktur bende bunu söylüyorum güzel abim.fakat biz eğer insanları bir mezhebe hapis edecek olursak işte bu söylediğimiz ile tenakuz halinde kalırız. imam malik-in muvattasını devletin idare biçimi olarak konulmak istenmesi karşısında imam siz nasıl böyle birşey düşünebilirsiniz diyerek red etmiş ve eziyetlere maruz kalmıştır. Alimlerimiz bizim için çok önemli ve güzel çalışmalar yapmışlardır hepsinden Allah razı olsun fakat onları imanın bir şartı gibi sunmak inanın islami yaklaşım değildir. Biz müslümanlar ilet bizi yarabbim salih amel işlemişlerin yoluna diyerek her namazda dua ederiz.Onların hepsi dinde kardeşlerimiz ilimdede başımızın tacıdırlar.Onları ne haketmedikleri şekilde değersizleştirelim nede dinin önüne koyalım hepsininde ilminden yararlanalım inşaAllah |
20 Mart 2011 17:14 | |
yakuti | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? Syn. Editör bendeniz kuranı anlayamayız mantığını değil, Kurana hiç kimse kendi heva ve hevesinden anlam vermemelidir mantığını taşıyorum. Bizler öte alemde Kurandan değil, imandan ve işlediğimiz amellerden hesaba çekileceğiz. Ypoksa, Kuran-ı kerimdeki bütün ayetlerin analmalarını neden öğrnemedin diye bir sual kimseye sorulmayacaktır. Çünkü, her müslüman elbetteki bu dünyada uymuş olduğu imamının sancağı altında olacaktır. Yani, bizim hak olan bir mezhepte ve sırat-ı mustakim olan bir imamın bayarğaı altında olma zorunluluğumuz vardır. Mealini yazdığın Ahzab Sûresi 67. ayet kafirlerle ilgili bir ayettir. Müslümanlarla bir ilgisi yoktur. Diğer örneklerle bahsettiğiniz laiklik ve taşıyıcı anne konusundaki sorularınızın cevapları İslâmda vardır ve bilinmeyen bu konularda tereddüde düşülecek herhangi bir durum yoktur. İslâmı ve müslümanları, sadece Fatih Çarşamba semtindeki insanlarla sınırlandırmanız hiç doğru değil ! |
20 Mart 2011 16:31 | |
kamer34 | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? Yakuti arkadaşım Ben zaten açıkladım tabiki bazı ayetler müteşabbihtir.Helal haram günlük muamelat ilgili ayetler Kur'an-ın çoğunluğnu oluştururlar.İslam devleti idari hukukunu işte bu ayetler üzerine bina eder.Yani, anlayacağımzı o ki, Kuranın her ayetini hereksin anlaması asla söz konusu olamaz diyorsunuz. Bakın güzel abim bu anlayış doğru olmakla beraber bu anlayşın asıl amacı biz kuran-ı anlayamayızdır mantığıdır.Biz Kur'an-ı anlayamayız mantığı Kur'an-a aykırı bir anlayıştır. Allah Kur'an da sizler bu kitaptan hesaba çekileceksiniz derken sadace alimlerin anlayabilceği bir kitaptan söz etmemektedir.Bu Allah'ın adaletine aykırı olmazmı.? Mesele biz kullar mahşerde yarabbim sen bize öyle bir kitap gönderdinki biz onu anlayamdık tabi olduğumuz alimlerde bize doğru bilgi vermediler bunda bizim suçumuz ney dersek. (Beylerimize şeyhlerimize yöneticilerimize ve) büyüklerimize itaat ettik de bizi yanlış yola götürdüler.» Rabbimiz! Onlara iki kat azap ver ve onları büyük bir lânetle rahmetinden kov.”33/Ahzab-67 İşte biz ahirette böye demeyelim diye Allah bizi önceden uyarıyor. Arapçayı bilmek ayrı birşey islam hukukunu bilmek ayrı birşeydir bunları sanırım karıştırmaktayız.Bakın şimdi biz türkçe konuşuyor ve tükçe yazıyoruz bu bizim tc.nin hukuk sistemini bilmemiz anlamınamı geliyor? tabiki hayır. Hiç kimse "Ben de müçtehidler kadar içtihad yapabilirim!" diyerek yeryüzünde arz-ı endam ve sanki Amerikayı yeniden keşfediyormuş gibi hareklet edemez ! Her işin bir erbabı vardır diyorsunuz. Bu sözünüz tabiki yerine göre doğru bir sözdür. Bakın müctehid olmak ayrı birşey insanın kendi dininin temel kurallarını bilmesi ayrı birşeydir.Şöyle bir sesli düşünelim. Günümüzde demokrasi ve laiklikle yönetildiğimiz bir gerçek şimdi size desem ki siz bana dört imamın fetvaları arasından bu rejimlerle ilgili bir hüküm buluverin siz bu durumda ne yaparsanız. Yada günümüzde bir insanın menisi alınarak eşi olmayan başka bir dadına taşıyıcı anne adı altında çocuk peydahlamaktadırlar.Şimdi siz bana dört imamnın bu konuda fetvasını verebilirmisiniz. Bu örnekleri çoğaltabiliriz.İşte güzel abim bizim asıl sorunumuz bu düşünceleri taşımamızdır.Eğer bizler Kur'an-ı yaşadığımız çağa uygun olarak tefsir edemezsek doğruyu bulmuş olmayız. Fatih çarşambaya gittinizmi bilmiyorum o ilçeye girdiğinizde sanki 1400 sene öncesinin dünyasına girmiş gibi olursunuz.Dükkanlar giyim kuşamlar konuşmalar hepsi güyya sünnet adı altında koskoca islam dinini küçücük bir ilçenin küçücük bir mahallesine sığdırmışlardır. Bizlerin bu gibi islam dışı anlyayışları Allah'ın izni ile bırakarak Allah'ın kitabına sarılacak onu okuyacak onunla amel edeceğiz ki bizleri din tacirleri Allah'ın adını kullanarak aladatmasınlar. Allah'a emanet ol ve olunuz |
20 Mart 2011 15:35 | |
yakuti | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? S6yn. Editör, Kuran ayetlerinin hepsinin değil, bazılarının müteşabih olduğundan bahsediyor ayet... Yani, anlayacağımzı o ki, Kuranın her ayetini hereksin anlaması asla söz konusu olamaz ! Eğer, böyle bir şey olsaydı, Arapçayı iyi bilen bütün Arapların MÜFESSİR olmaları icabederdi ki, böyle bir şey elbetteki mümkün değildir. Kaldı ki, Cuma Sûresinin 9. ayetinin "mücmel" bir ayet olduğunu beyan etmiştik...Mücmel ayetlerin müçtehidlerin içtihdları ile bizlere mezhepler şeklinde ulaştığını bilmek gerekiyor ! Hiç kimse "Ben de müçtehidler kadar içtihad yapabilirim!" diyerek yeryüzünde arz-ı endam ve sanki Amerikayı yeniden keşfediyormuş gibi hareklet edemez ! Her işin bir erbabı vardır. müslüman olarak bizler haddimizi ve seviyemizi bilmeliyiz diyorum! |
20 Mart 2011 15:00 | |
kamer34 | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? Selamun Aleykum YAKUTİ arkadaşım sizin burada örnek verdiğiniz ayet bir önceki yazıdaki görüşünüzü tekzip etmekedir nedeni şu. Allah bu ayette açıkça beyan ederek Kur'an-ın "Rab"ça değil insanların Kur'an-ı anlaması için kolaylaştırdığını bildirmektedir.Eğer Kur'an "Rab"ça indirilmiş olsa idi o halde Kur'an-ın tamamı müteşabbih olurdu ve biz insanları onu anlamazdık. Kur'an-ın ceza hukuku helal haram günlük muamele ve müslüman kafir tanımları muhkem ayetlerle anlaşılabileceği şekilde açıkça beyan edilmiştir.Bu hükümler insan aklına ve fıtratına uygun olarak inzal olunmuştur. Kur'an da birde mütaşabbih ayetler vardır bunlar anlamları levh-i mahfuzda saklı olup anlamlarını ancak yüce Allah bilmektedir. Örneğin:"Allah bir şeye ol der o şeyde hemen oluverir." işte bu olay fizik kurallarının ve insan aklının çok üstünde bir hakikattır.İnsan aklı ile düşündüğümüzde herhangi bir monekülü olmayan bir şeyin kendisinde var olma ihtimalı varmı? Tabiki yok.Bu YOK biz insanların aklına göredir. Örneğin: Arş ve ötesindeki varlık Biz daha yaşadığımız evreni bile henüz çözmüş değiliz ötesi hakkında kafa yorduğumuzda malesef hep sonuçsuz kalmaya mahkumuz.İşte Allah onun bilgisini rabbinden başkası bilmez diyor. Kalplerinde hastalık olan insanlar bu mütaşabbih ayetlerin üzerine dininn esaslarını oturtarak yok efendim ben rüyamda şunu gördüm yok efendim ben ruhlar aleminde yolculuk yaptım diyerek kalplerinin hastalığını ortaya koymaktadırlar. Bu kalpleri hasta olanlar sonra bize dönerek sakın ha Kur'an okumayın siz gidin ilmihal kitaplarını okuyun dininizi beşer eliyle yazılmış olan kitapları okuyun derler,bizleri kimiz sahih bile olmayan şeylere yönlendirmektedirler. Bakın bu sözüm yanlış anlaşılmasın ben alimlerimizin kitaplarını okumayalım onların emeklerinizden yararlanmayalım demiyorum. O kaynakları Allah'ın kitabının peygamberin önüne geçirmeyelim diyorum. Biz sürekli Kur'an okuyalım,Kur'an okuyan bir toplum olalım,Kur'an doğru anlaşıldığında yeryüzünde adalet yeryüzünde insana halife olma vasfı vermektedir. Yeterki biz onu okuyarak yaşamaya çalışalım Allah siz bildiklerinizle amel edin biz size bilmediklerinizi öğreteceğiz diye buyurmaktadır |
20 Mart 2011 11:01 | |
yakuti | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? ALLAH İNSANLARIN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE KURANI İNDİRDİK DİYOR demesine de aynı Allah Al-i İmran SÛresi 7. ayeti celilesinde de ; "Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem (hüküm ihtiva eden, mânâsı açık olan) âyetlerdir, onlar Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir (yoruma açık âyetlerdir). Fakat kalplerinde eğrilik (bâtıla meyil) bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara (yorum gerektirenlere) tâbî olurlar. Ondan fitne çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: "Biz O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır" derler, onlar da tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab (daimi zikrin ve sırların sahipleri) (tezekkür edebilir)." buyuruyor ..Sizin bu ayetten hiç haberiniz olmadı mı ? müslümanm kardeş, Cuma Günü müslümanları Allahımızın zikrine çağıran ayet, bu olayın hangi vakitte olacağını bildirmiş mi ? Cuma Günü neden öğle namazı vaktinde Cuma Namazı eda ediliyor ? Ayette Öğle vaktinde bu namazı eda edin diye bir şey var mı ? |
19 Mart 2011 17:19 | |
Medineweb | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? cuma namazı bayanlara fazr değildir ama kıla bilirler kılınmaz denmiyo...sizin konuyu açarken örnek verdiğiniz ayette erkek bayan ayırmıyo ama daha sonraki uazmış olduğunuz gibi Cuma namazının yolculuk, hastalık, yağmur, çamur, cana ve mala yönelik tehlike gibi mazeretlerin bulunmaması halinde büluğ çağına gelmiş erkeklere farz olduğunda ittifak vardır. Kadınlara Cuma namazının farz olmadığı hükmünde de bütün mezhebler ve müctehidler görüş birliği içindedirler ayette bu gibi özürlerdende bahs etmiyo..eğer sizin dediğiniz gibi alırsak konuyu hastada olunsa,yolculuk ve can güzenliği durumlarıda dahil hiçbiri mazeret sayılmayacak demektir..yani bazı toplumlarda hadis leri gereksiz gibi gösterip sadece ayet ler alınmakda ama Peygamber efendimizin ahlakı Kur'an ahlakıdır ı unutmakdalar...yada unutturmak çabasındalar.. ha farz kılınmamaıştır ama bayanlar kılamazda denmemiştir..yani eğer uygun şartlar sağlandığı vakitte dileyen bayan kılabilir.. "Hürriyetine sahip olmayan köle, kadın, çocuk ve hasta müstesna olmak üzere, cemaatle cuma namazı kılmak, her müslüman üzerinde vacip bir haktır." (Ebu Davud, Salat, 168, Hadis No:1O67; Beyhekı, III, 172) buyurulmuştur |
19 Mart 2011 16:52 | |
kamer34 | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? YAKUTİ Güzel söylemişsin fakat vermiş olduğun hadislerin kaynakları noktasında sıkıntı var sanırım.İlmihal kiatplarının okunmasını tavsiye temişsiniz ama şunuda unutmamak lazım ilmihal kitapkarındaki bir çok rivayetleleri incelediğimizde muteber kabul ettiğimiz muhadislerimizin o hadisleri almadığını görmekteyiz. O halde müslümanın yapması gelen şey öyle her ilmihal denilen kitapları değil kuranı ve onun uygulaması olan sünnetti okumalardır. M.İslamoğluna ucube fikirli demişsin bu konuda size katıldığımı söyleyeyim. Çünkü kadınlarında cuma namazına gidilebileceğini o söylüyor |
19 Mart 2011 09:50 | |
yakuti | Cevap: CUMA NAMAZI HANIMLARA FARZ MIDIR ? Yaw, böyle bir konu sanki İslâm Uleması tarafında gerekçeleriyle beraber açıklığa kavuşturulmamış gibi, birisi çıkmış yeniden Amerikayı Keşfetmeye çalışmış ve kadınlara da Cumayı farz kılmış !!! Kuran-ı Kerimden herkes direk manâ çıkarmaya kalkışırsa varılacak yolun snunda ancak böyle kaosla karşılaşabilirsiniz ! Başka bir şeyle değil ! Burada da o olmuş ... Şimdi efemlere şöyle söyleyeyim ki; "Ben de müslümanlardanım" diyen bütün erkekleri, sanki Cuma kılmalarını sağlayabilmişiz ve sıra kadınlarımıza gelmiş gibi komik bir durum olması dolayısıyla, konuyu çok uçuk bulduğumu söyleyerek söze başlıyorum... Evet, Cuma Sûresi 9. ayetin anlamına göre "Cuma Günü namaz için çağrıldığınız vakit, hemen Allahı zikretmeye koşun" emr-i şerifine göre kadın erkek herkes namaz için beş vakit çağrıldığımıza göre, 5 vakitte camilere koşmamız lazım gelirdi ! Çünkü, ayette vakit de bildirilmemiş ! Şu halde bizler ne yapmamız lazım geliyor ? Raslullah (s.a.v.) Efendimizin uygulamasına ve ve varsa bu konudaki açıklamalarına yani, Sünnet-i Seniyyeye ve hadislere bakmamız elveriyor. Eğer, böyle hareket etmez isek, Cuma Günü 5 vakitte de kadın-erkek bütün müslümanların camilerde cem olması gerekir ! Dolayısıyla böyler "mücmel" olan bir ayetin tefsiri sünnet-i senityyede aranmalıdır. İşte müçtehid imamlar da bunu yapmışlar ve sünnet-i seniyyeye bakarak Cumanın hem sıhhatinin ve hem de edasının şartlarını biz müslümanlara sıralamışlardır. Elbetteki bu şartlar ve içtihadlar mezhepsizleri hiç bağlamaz ! Çünkü, onlar kendi başlarını buyruk tuhaf ve ucube düşünceli şahıslardır! Kanatimizce de bu "Kadınlar da Cuma kılmalıdırlar !" şeklindeki hezeyanlar bunların ucube görüşlerinin bir neticesidir. Çünkü, "mücmel" olan Cuma Sûreisndeki 9. ayet-i celilenin açıklamsında Raslullah (s.a.v.) Efendimiz şöyle buyurmuştur : "Kadınlara Cum'a, cenaze namazı ve bir de cihad hariç, erkeklere farz olanların hepsi farz kılınmıştır." (Feyzu'l-Kadir-Abdurrauf Münavi) ---Bir düğer hadis-i şerifte ;" Allah-u Tealâya ve ahitret gününe iman eden bir kimseye Cuıma Namazı farzdır. Ancak, seferi halde bulunan kimseye , kadına, çocuğa, köleye ve hasta olana farz değildir. (İmam-ı Kasani- El-bediuas-Senai fi tertibiş Şerai) İşte her kim ki, ortaya çıkar da "Efendim, ben bu şartları bilmem (!) ayette "Ey iman edenler!" diye kadın erkek herkese hitab var derse; Rasulullah(s.a.v.) Efendimiz yalanlamış olur ki, onun adına İslâm Dininde "mulhid" derler. Çünkü, Rabbimiz Rasuü Ekrem Efendimize itaat etmemizi de biz müslümanlara farz kılmıştır. Bu konu, çeşitli ilmihâl kitaplarında çok ince detaylarına varıncaya kadar açıklanmış bir konudur. Lütfen bu eserlere bakarak bilginizi arttırınız. Hiç kimse bir müfessir ve müçtehid gibi, Kuran-ı Kerimden ve hadis-i şeriflerden kendi kısır aklıyla hüküm verip müslümanlara ahkâm kesmeye kalkışmasın diyorum. Müslüman olmaklığımızın bir şartı da haddimizi ve seviyemizi bilmektir vaesselâm. |
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|