13 Kasım 2007 08:20 | ||
iblissavar | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz "sureleri; Namazlarda sabah akşam ve yatsının ilk 2 rekatında sesli diğerlerinde neden sessiz okuyoruz ?" ...... isra suresi 110 derki: namazında sesini yükseltme , kısmada ikisi arası bir yol tut. genel kaide budur. öğle ve ikindi namazında sureler hepten sessiz okunur. bunun nedeni bahsi geçen vakitlerde müşriklerin tavırlarına karşıdır. sabah akşam ve yatsı daha tenha vakitlerdir. genel olarak ise mesela yatsı namazında neden ilk iki rekatta sesli okunur? sonraki iki rekatta sessiz? tamamen geleneksel ifadelerdir. imam sonraki iki rekattada sesli okusa birşey olmaz. amac cemaat yani birliktelik ruhunu taşımaktır. çerçeve isra 110 dur sevgilerle... | |
29 Ekim 2007 22:44 | ||
melik | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz Alıntı:
estf. ne yapalım nasip | |
29 Ekim 2007 22:43 | ||
sui_zan | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz islamın yayılması tedricen olmuştur sessiz okumalar da daha sonra yarısı sesli okunmak kaydiyle bir mesafe kaydetmiştir. | |
29 Ekim 2007 22:42 | ||
Medine-web | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz Gündüz kılınan; Bayram ve Cuma namazları ile, cemaatle kılınması halinde akşam ve yatsı namazının ilk iki rek’âtinde, sabah namazında, teravih ve vitir namazlarında imamın Fatiha ve Zamm-ı Sûreyi açıktan okumasının vacip olduğunu; cemaatle veya ferdî olarak kılınması fark etmeksizin, öğle ve ikindi namazının tüm rek’âtleri ile, akşamın üçüncü ve yatsının üçüncü ve dördüncü rek’âtlerinde ise Fatihayı ve Zamm-ı Sûreyi gizli okumanın vacip olduğunu biliyoruz. Tek başına namaz kılanlar, sesli kıraatli namazlar olan akşam, yatsı ve sabah namazlarında dilerse kıraati sesli yaparlar, dilerse sessiz yaparlar. Kaza namazlarında da hüküm aynıdır. Kazasını yaptığımız namaz akşam, yatsı ve sabah namazı ise, tek başına kılmamız halinde–gündüz veya gece fark etmeksizin—sesli veya sessiz kıraat yapmak tercihimize bağlıdır. Bu namazların kazâsını cemaatle kılanlar ise—gündüz de olsa, gece de olsa—sesli kıraatte bulunurlar. Öğle ve ikindi namazı gibi sessiz kıraatli namazların kazası gece de yapılmış olsa, ister cemaat, ister ferdî olsun fark etmez, kıraatinin sessiz yapılması vaciptir. Nafile namazlara gelince; cemaatli veya cemaatsiz fark etmez, hüsuf, küsuf, tahiyyetü’l-mescit... vs. namazları gibi, gündüz kılınan nafile namazlarda sessiz kıraatte bulunmak vaciptir. Gece kılınan nafile namazlarda ise istenirse sesli, istenirse sessiz kıraatte bulunulabilir. Yağmur namazı cemaatle kılınması halinde, kıraati sesli yapmak menduptur. Yağmur namazını ferdî olarak da kılmak mümkündür.. özetle kaynaklarımızda böyle geçiyor.sorunuzun cevabına ulaşamadım maalesef. | |
29 Ekim 2007 22:38 | ||
melik | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz tamam öğlen ve ikindi tamam bende diyorum ya ilk olarak soylendiğinde tamam anladım demiştim sorumun cevabını almışım sanmıştım ama düşündüğümde o zamn akşamın 3. rekatı neden sessiz bir şekilde ve yatsının son 2 rekatı neden sessiz bir şekilde diye düşünmeye başladım ve anladımki sorumun cevabını tam alamamışım | |
29 Ekim 2007 22:35 | ||
sui_zan | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz gündüz vakitleri sessizlik olsun diye öğlen ve ikindinin ilk iki rekatı hoca okurken dışardan duyulmasın diye öyle söylemişti. | |
29 Ekim 2007 22:31 | ||
melik | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz Alıntı:
Bende bu şekilde duymuştum ama kişiye sormayı unuttum. tamam ilk 2 rekat sesli de sonrasındaki 2 rekat veya tek rekat neden sessiz bir şekilde okunuyor | |
29 Ekim 2007 22:26 | ||
sui_zan | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz ben bunu bir hoca efendiye sormuştum bana müşriklerin o zamanlar müslümanlara eziyetleri çoktu onun için gizli okunurdu gündüz vakitleri daha sonra islam hakim oldu isede uygulama devam edegelmiştir dedi ne kadar doğru bilemem | |
29 Ekim 2007 21:38 | ||
Medine-web | Cvp: sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz Okuyuşun sahih olabilmesi için, en az kendisi işitebilecek kadar bir teleffuzla okumak lazımdır. Yanında bulunan kimsenin en hafif bir sesle duyması da gizli okuyuşun azami derecesidir. Okuyuş hükmüne girebilmesi için, en az okuyucu yanındakilerin kıraati duymuş olması şarttır. -Kalpten geçen nezirler geçerli değildir nezir olamaz. - Kalpten geçen itak (köle hür etme) lafızla olmadıkça bir geçerliliği yoktur. - Kalpten geçen secde ayeti ne kadar geçerse geçsin secdeyi gerektirmez. - Kalpten geçen zikirler asla kıraat değildir. - Kalpten geçen Kur’an ibadet olmaz. Sabahın iki rekatında, akşam ve yatsının ilk iki rekatlarında kaza dahi olsun imamın kıraati sesli yapması vaciptir. Yalnız kılan sesli ve sessiz okumada serbesttir. islami kaynaklarda işin özü budur. sorduğun incelliği ise kaynaklardan araştırıyorum.paylaşırım inşaallah.. | |
29 Ekim 2007 21:02 | ||
melik | sureleri bazı rekatlarda neden sessiz okuyoruz sureleri ; Namazlarda sabah akşam ve yatsının ilk 2 rekatında sesli diğerlerinde neden sesssiz okuyoruz |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم , بسم الله الرحمن الرحيم Andolsun, Biz gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde yarattık; Bize hiç bir yorgunluk dokunmadı. (kâf-38) | عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال Gerçek zenginlik, mal çokluğunda değildir. Fakat gönül ve kanaat zenginliğindedir. |
İki günü Bir Birine eşit olan zarardadır. H.z. Muhammed sav |
|