04Haziran 2012 18:55 | |||
KürtOğlu | Cevap: Sunneti reddin sonuclari Alıntı:
Abdulhamid Abi vefat ettiğini duydum.rabbim rahmetiyle seni affeylesin.( | ||
30 Ağustos 2010 20:31 | |||
Emekdar Üye |
sünneti red etmek, keledoşun etsiz yenmesi, bahçelinin kürtçü olması, medinewebin muhtarsız olması gibi birşey.. (çok mütevaziyim) | ||
21 Ağustos 2010 19:56 | |||
Yitiksevda | Bu iki hüküm kelimesinin manalarını ayırmak şartıyla peygamberimiz hüküm verebilir derim. Günümüz dede zaten bu yolla hükümler verilmektedir. Sanırım düşüncelerimi anlatabilmişimdir İşte Bu Kadar biri asli ve bağımsız olan Allah'a ait olan diğeri Kuran ve örneklğinde verilen hüküm...Teşekkürler. | ||
21 Ağustos 2010 19:18 | |||
Abdulhamit 1 | Alıntı:
Evet peygamberimiz kuran ayetlerine bakarak ve ondan çıkardığı yorumla hüküm verebilir. Bu görüşünüze katılıyorum. | ||
21 Ağustos 2010 19:14 | |||
HALUK GÜMÜŞTABAK | Değerli kardeşim Allah razı olsun, aslında genelde aynı şeyleri söylüyoruz, ama sanırım bir birimizin sözlerini anlarken, düşünürken bir yerlerde bir kopukluklar oluyor bazen. Ayrıca birbirimize de ön yargıyla bakmadığımızda ben inanıyorum ki kur'anda birleşmememiz mümkün değildir. Önemli olan doğruda bulaşabilmemizdir gerisi unutulur gider. Rabbim yardımcımız olsun.Saygılarımla Halukgta | ||
21 Ağustos 2010 19:05 | |||
Abdulhamit 1 | Alıntı:
Nisa 105. Kuşku yok ki, biz bu Kitap'ı sana, insanlar arasında Allah'ın sana gösterdiği ile hükmedesin diye hak olarak indirdik. Sakın hainlere yardakçı olma. Maide 49 Sen de aralarında, Allah'ın indirdiğiyle hükmet. Onların keyiflerine uyma. Alıntı:
| ||
21 Ağustos 2010 13:20 | |||
HALUK GÜMÜŞTABAK | Düşüncenize ve inancınıza saygı duyarım. Çünkü hiç birimiz bir başkasının söylediklerinden ve imanından yaptıklarından hesaba çekilmeyecektir. Gerçek doğruyu Rabbim bilir, herşeyi hüküm günü göreceğiz. Ceza gününün maliki o gün kararını verecektir. Dilerim cümlemiz hesabı veren kulları arasında oluruz. SAYGILARIMLA Halukgta | ||
21 Ağustos 2010 13:06 | |||
EbdA | Anladığım kadarı ile elinizde delil olarak sadece sizin yorumunuz var. Halbuki bizim elimizde Allah Resulune inen her vahyin Kuran-ı Kerim'de geçmediğine dair yüzlerce delil var işte bu nedenle Allah Peygamberine eşek etini haram kılmasını söylemiştir fakat Kuran-ı Kerim'de geçmemiştir ve yine bu nedenle Namazın nasıl kılınacağını yine Allah Peygamberine (AS) vahyetmiştir fakat Kuran-ı Kerim'de geçmemiştir zaten geçmesine gerek te yoktur yoksa her vahiy Kuran-ı Kerim'de geçse ciltler dolusu bir kitap olaması lazım gelirdi. Sözün kısası "Peygambereimizin verdiği hükümler aslında Allah'ın verdiği hükümlerdir diğer bir deyişle O (SAV) bir Yürüyen Kurandır." | ||
21 Ağustos 2010 12:47 | |||
HALUK GÜMÜŞTABAK | Benim için son sözüm demiştim ama, arkadaşımızın sorduğu soru önemli, onun için cevap vermek isterim. Söyler misin bana Peygamber Efendimize inen her vahyin Kuran-ı Kerimde olduğuna dair elinizde bir delil var mı? Aslında bu soruya kur'an ekseninde cevap vermemiz gerekirse, evet arkadaşım vahiy bizleri ilgilendiriyor, bağlayıcılığı varsa ve hüküm içeriyorsa kur'anda geçmelidir. Yok eğer ilgilendirmiyorsa elbette geçmesi düşünülemez. Çünkü Rabbim bizleri kur'anın ipine sarılmamızı emrettiği yine kur'anın gönül gözlerimizi açacağı, bizleri doğruya ulaştıracağını söyler. ALLAH BİZLERİ BU KİTAPTAN HESABA ÇEKECEĞİM dediğine göre, bizleri ilgilendiren vahiy mutlaka KURANDA GEÇMELİDİR. Benim için Rabbin bu ayeti delildir. Bunun aksi kur'anın ilkelerine ve yüzlerce ayetine ters düşer. | ||
21 Ağustos 2010 12:37 | |||
EbdA | Haluk kardeş Allah Resulun'un (SAV) haram kıldıkları zaten Allah'ın haram kıldıklarıdır. O hevasından konuşmaz, onun konuştukları vahiyden başkası değildir ve Ona (AS) inen her vahiy Kuran-ı Kerim'de geçmek zorunda değildir. Söyler misin bana Peygamber Efendimize inen her vahyin Kuran-ı Kerimde olduğuna dair elinizde bir delil var mı? | ||
Bu Konuda 10 fazla Cevap bulunuyor. Bütün Cevapları görmek için buraya tıklayın. |
![]() |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|