Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   ZİNA SUÇUNUN CEZASI CELD RECM (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/15722-zina-sucunun-cezasi-celd-recm.html)

nuryuzlum 23 Temmuz 2009 02:43

ZİNA SUÇUNUN CEZASI CELD RECM
 
Recm hakkında prof'un birine reddiye - 1
Pazar, 09 Kasım 2008



ZİNA SUÇUNUN CEZASI CELD – RECM

Son zamanlarda internet sayfalarında fetvaları ile meşhur olan şaşkınlardan bir kaçı, kendi akli yorumlarıyla, ulema arasındaki bazı ihtilaflı konuları da didikleyerek, yeni yeni yorumlara ve fetvalara giriştikleri malumunuzdur. Bunlardan biri de recm cezasıdır. Zina eden evli kadın ve erkeğe, şartları tahakkuk edince verilen cezanın adı bazen celd –sopa- olur, bazen recm –taşlanarak öldürülme- olur. Bu hususlar Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem ve halifelerinin zamanında katiyetle sabit olan hususlardır. Daha sonra mezheb imamları
–hadleri şüpheyle düşürün- hadisi şerine dayanarak, bir takım şartların tahakkukuna bakmışlar ve asırlarca süren bu uygulama, günümüze kadar fıkıh kitablarımızda beyanedilegelmiştir. Elimizde türkçe yazılı Istılahatı Fıkhıyye Kamusu gibi büyük bir eser mevcuttur. Ömer Nasuhi Bilmen hazretleri, (Allah rahmet eylesin.) son devrin büyüklerindedir. Osmanlı devam etseydi, belki de Ö.Nasuhi Efendi şeyhul islam olurdu. Onun eserinde bu husus 25 sayfa kadar anlatılır.

Yeni inkarcıların laf cambazlığına kulak asmadan, ıstılahatı fıkhiyyenin bir özetini sizlere aktaracağız. Bizi ilgilendiren asırlaca tatbik edilen mezhebimiz ve alimlerimizin sözleridir. Mantık ve felsefe yöntemleriyle cahil insanları kandırmaya çalışan bu kimseler, aslında geç kaldılar, zira onlardan evvel harici taifesi recm olayını inkar etmiştir. Onların cevabı o zamanki ashab, tabiin ve mezheb imamları tarafından verilmiştir. Şimdiki harici kafalılara da bizler cevabı hatırlatıyoruz.



Hukuku İslamiyye ve Istılahatı Fıkhiyye Kamusu Cilt: 3/ sahife: 197



<<<530- Zina, ıstılah kısmında da beyan edildiğine göre bir şer’i akde bağlı olmaksızın, kendi isteği ile haram cima (cinsel ilişki ve duhul) halidir. Zina eden erkeğe zani, kadına da zaniye denir.

531- Zina suçu bazen haddi –cezayı- icab ettirir, bazen haddi icab ettirmez. İslam yurdunda mükellef olanın hali hayatta olan veya evvelce bulunan, müştehat (şehvet yaşı-buluğa yakın) olan bir kadınla, mülkten, nikahtan ve mülk ile nikah şüphesinden hali olarak isteği ile irtikab ettiği cima işidir.

Bu suç, o kişi hakkında haddi gerektirdiği gibi, bu cima işinde nefsini rıza ile teslim eden kadın hakkında da haddi gerektirir.

532- Şüphe, sabit olmadığı halde sabite benzeyen şeydir. Haram mı, helal mi olduğu yakinen bilinmeyen şeye de şüphe, mahalli şüphe denir.

Şüpheler, mülk şüphesi, akd şüphesi, karışıklık şüphesi nevilerine ayrılır.

533- Mülk şübhesi, mahalde sabit olan şüphedir ki, bir şeyin helal olmasına mani bir delil bulunduğu halde bundan kat’ı nazar edilerek mücerred haram olmasına zıt görülen bir delilin mevcut bulunmasından ortaya çıkar. Buna mahal şüphesi de denir.

Mesela bir kişi oğlunun cariyesine tekarrüb (cinsi yakınlık) etmiş olsa bir haramı işlemiş olur, bununla beraber hakkında had/recm lazım gelmez. Çünkü evladın malı üzerinde babasının büyük bir alakası vardır. “Sen de malında babana aittir” hadisi şerifi bu hususta bir delil teşkil ediyor. Buna itibarla evladın malı, babasına iad olmuş oluyor. Bu yüzden bir mülk şüphesi oluşmuştur, bu şüphe haddin düşmesine kafidir.

534- Akid şübhesi, sureta mevcut olan bir nikah akdinden meydana gelen şüphedir ki, buna nikah şüphesi de denir. Bununla da had, İmamı A’zama’a göre düşer.

Mesela birisi şahitsiz olarak evlendiği kadınla cima etse, hakkında had lazım gelmez, eğer bu yaptığının haram olduğunu biliyorsa ta’zir suretiyle ağır ceza ile cezalandırılır.

534- Karışıklık şüphesi, bazı haklar ve hükümlerin cereyanından ortaya çıkan şüphedir.

Mesela: üç talak ile boşadığı hanımına iddet içindeyken helal zannederek cima etse, hakkında had lazım gelmez. Çünkü aralarında evvelce vaku bulmuş bir akid vardır ki, bundan dolayı akid şüphesi ortaya çıkmıştır. Kadının nafakası koca üzerinedir, birvbirlerinin lehlerine şahitlikleri geçerli değildir, ve daha başka hakları vardır. Bu durumda karışıklık şüphesi ortaya çıkıyor. Bu sebeble had düşer, hatta koca dava ederse, çocuğun nesebi sabit olur.

536- Haddi zina (zinanın cezası) na gelince; bu da şartları mevcut olduğu halde vaki ve sabit olan zina suçundan dolayı, bunu işleyenlere terettüb eden cezadır. Bu ceza muhsan ve muhsane olan (erkek ve kadın) hakkında recm (taşlanarak öldürülme), böyle olmayanlar hakkında celde (usulüne göre sopa cezasın) dan ibarettir.



KADIN VE ERKEĞİN RECMEDİLMELERİ İÇİN MUHSAN OLMALARI GEREKİR:

Muhsan olma şartları nelerdir?

537- İhsanı recm: İhsanı recm de şu yedi vasıf aranır. Akıl, buluğ, hürriyet, islam, sahih nikahla evlenmiş olmaları, hanımın da bu vasıfları taşıması, bu vasıfları cem ettikten sonra cima etmeleri. Bu vasıfları cem eden erkeğe muhsan, kadına da muhsane denir.

539- Şu sayılan altı vasıf, sahib hakkında bir nimettir. bu nimetlerden herbiri insanı nezahate sevk, gayrı meşru temayüllerden men edecek bir mahiyyettedir. Buna rağmen küfranı niömet ederek zina suçunu işlerse, mazereti olmayacağından recmi hak etmiş oluyor. Şu sayılan vasıfların hepsini cem edemeyen kişiler ise şu nimetin tamamına nail olmadıklarından, zina yaparlarsa recmedilmezler, daha düşük olan sopa cezasına çarptırılırlar.

542- Recm ve sopa cezasının meşruiyyetindeki hikmet ve maslahat açıktır. Mevla teala bu cezalar ile beşeriyyetin nezahatini, şerefi insanisini, hayvanlık haline düşmekten korunmasını temin için en kuvvetli bir müeyyide tayin etmiştir.

İslamın evvelinde zina edenler hapsedilir ve söz ile tekdir ve azarlanırdı. Sonra bir hadisi şerif ile recm ve sopa cezaları tayin edildi. Bir ateyi kerime ile de sopa cezası ayrıca açıklandı.

Bu cezalarhaddizatında matlub tesiri haiz olduğundan bunların pek nadir hadiseler hakkında tatbik edilmesi de takib edilen hikmet gayesinin tahakkuku için yeterlidir.

(Yani: Bu kadar ağır ceza konması, aslında men etmek ve insan şerefini korumaktır. Zaten tahakkuku çok nadir olan birkaç recm olayı ile insanlık zinadan men edilmiş oldu. Evet islam tarihinde recm cezasının tatbik edildiği olay parmaklar sayısın geçmez. Çünkü sayacağımız şartların tesbiti çok zordur. O yüzden inkarcılar –buna gerek kalmadı- diyerek inkar etmesinler, zaten recmi düşürmek için en ufak bir şüphe yeterli olmaktadır.)



ZİNA CEZASININ TATBİKİ ÇİN GEREKLİ ŞARTLAR

543- Zina edenlerin ceza görmesi için akil ve baliğ olmaları şarttı.

Buna göre akil ve baliğ olmayanlar arasında meydana gelen bir zina olayında had gerekmez. Bunak olanlar da sabi –çocuk- hükmündedir. Bunların cezası ta’zirdir. (Halifenin tayinedeceği miktar sopa-sürgün)

Çocuk veya deli, akıllı olan baliğa bir kadınla zina etse, hiçbirine had cezası gerekmez. Zira bu işleri tam bir zina fiili değildir. Bu hüküm, İmamı A’zam ve İmameyne göredir.

544- Zina işinin ikrahsız –kendi istekleriyle- olması gerekir.

Buna göre zorla zina ettirilen erkek ve kadına had cezası yoktur. yalnız zorlamayı yapanın zorlaması, iki tarafı da mecbur bırakacak kuvvette olmalıdır.

545- Zinanın mülk mülk şaibesi veya karışşıklığa mahal olan hususlardan uzak olması.

Buna göre birisi oğlununcariyesi veya kendi boşadığı ve iddet bekleyen hanımı ile cima etse, ta’zir lazım gelir de had lazım gelmez.

Aynı şekilde hanımı olacak kadının yanına girip, kadınlar da bu senin hanımındır deseler, fakat başka bir kadınla zifafa girse, hakkında had lazım gelmez. O kadına mehir vermesi gerekir.

Gözü kör olan kişi evlendiğinde, hanımını yanına davet etse de başka bir kadın -ben senin hanımınım- diyerek yanına gelse ve onunla cima etse, bu kör kişi hakkında had gerekmez. (Onu ilk bulduğundan başkası ile karıştırabilir.)

546- Zina fiilindeki şüphenin bir delile dayanması gerekir. Delile dayanmayan şüpheye itibar edilmez.

Meslea birisi, yabancı bir kadınla cima edip –ben onu hanımım veya cariyem zannettim- derse, bu sözüne itibar edilmez ve had cezasını yer.

Aynı şekilde bir kör, kendi yatağında bulduğu bir kadınla cima etse, had cezasını yer, zira burdaki şüpheye itibar edilmez. (Kendi yatağına giren kadının kim olduğunu anlamaması mazur değildir.)

547- Zina fiilinin nikah akti şüphesinden hali olması gerekir.

Buna göre birisi, kendisine evlenmesi neseb bakımından veya süt bakımından veya hısımlık bakımından yasak olan bir kadınla evlenip cima etse, hakkında had gerekli olmaz, zira burda nikah akti şüphesi vardır. ( İmameyne göre had cezası vurulur.)

548- Zina fiilinin kiarlama karşılığında olmaması.

Buna göre zina için bedel karşılığında kiraladığı kadınla cima etse, her ikisine de had lazım gelmez. Bunlara ta’zir cezası verilir.

549- Zina yapanın dilsiz olmaması gerekir. Dilsiz kişi zina etse, eğer dili konuşsaydı belki bir delil gösterebilirdi, bu şüphe yüzünden had cezası düşer.

553- Zina filininhayatta olan bir kadınla tahakkuku şarttır.

Buna göre ölmüş kadınla olan cima, ta’ziri gerektirse de haddi lazım getirmez. Zira tabiat ölüden nefret eder.

Hayvana yapılan fiille de had gerekmez. Ancak bu kişiye şiddetli ta’zir –sopa- cezası uygulanır. Hayvanın kesilip yakılması gerekir.



alıntı


SAAT: 23:11

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321