![]() |
Abdestle İlgili Meseleler İlmihalde Abdestin Sünnetleri ve Abdestin Edebleri olarak iki ayrı başlık var. Bu edebleri kısmı da sünnet değil midir? Neden ayrı bir başlıkta ele alınmış? Abdestin Sıhhatine Engel Olmayan Şeyler başlığı altında: "146- Boyacıların tımaklarında kalan boyalar, zaruret gereği tırnakların üzerinde ince bir tabaka teşkil eden ve altlarına su işlemesine engel olan boyalar, abdeste manidir. Abdest organlarına yapışan hamur, mum, çapak, balık pulu gibi şeyler de böyledir." yazmakta. Burada bir basım hatası mı var? Hem başlığa ters hem zaruret olan bir durum olduğu belirtilmesine rağmen abdeste manidir denmiş. |
146- Boyacıların tımaklarında kalan boyalar, zaruret gereği abdestlerine zarar vermez.Fakat bir zarurete bağlı olmayıp tırnakların üzerinde ince bir tabaka teşkil eden ve altlarına su işlemesine engel olan boyalar, abdeste manidir. Abdest organlarına yapışan hamur, mum, çapak, balık pulu gibi şeyler de böyledir." İlmihalin aslı bu şekildedir. O bölüme baktım, bu şekilde yazıyor |
Alıntı:
|
Alıntı:
Abdestin edepleri bahsedilen şeyleri sünnet kabul etmek, peygamberimiz öyle yapardı demekle aynıdır. Ayrıca iklim şartlarının farklı olan yerlerde edepler farklı olabilir/değişebilir. Ama sünnetler değişmez. |
Alıntı:
Edebi, sünnetten ayrı düşünemiyorum. Eğer bunlar edebse Peygamberimiz bunları yapmamıştır diyemeyiz. Peygamberimiz bunları yapmış olmasaydı, asıl o zaman bunlar bidat olmaz mıydı? Alıntı:
|
Alıntı:
Edeple sünnete aynı kabul etmek için Allah Rasulu a.s'ın hadislerinde o edeplerin geçmesi /anlatılması gerekir. Fıkıh alimleri bile aynı kabul etmiyor ki edep ve sünneti ayrı kategoride ele almıştır. Sizin aynı kabul etmemiz edebin sünnet olduğu anlamına gelmez.Abdestin edep şartlarına bakın bakalım, hangisiyle ilgili hadis bulacaksınız. Bunlar edeptir , bidat sayılmaz. Bidat sayılabilmesi için dinin bir kuralı gibi kabul edilmesi lazımdır. Mesela bu abdestin edeplerini siz sünnet kabul etmiş olursanız siz bidat ortaya koymuş olursunuz. Çünkü onlar kitap ve sünnette yoktur. Kitap ve sünnette olmayan bir şeyi Allah Rasulunun sünneti kabul etmek bidattır. İslam Fıkıh alimlerinin dahi abdestin edeplerine sünnet deme cesareti gösteremediği yerde edeplere "sünnet" demek büyük cesarettir. Bu düşüncenizi tekrardan gözden geçirmenizi tavsiye ederim Dini konularda herkes istediğini sünnet, helal , haram , mubah, mekruh ortaya koyamaz. Her toplumun kendine göre adetleri olabilir, o adetleri devam ettirebilir ama adetlerini dinin emri gibi lanse etmeye kalkışmak , dine ilave etmek demektir ki bu bidattır. Dinde olmayan bir şeyi dinin emri saymak ise bidattır ve haramdır |
Belki bir nev'i olamaz mı? Kesin bir kanaatte olmadığım ve bu durum kafama oturmadığı için soruyorum. Çünkü dediğiniz gibi hadislerde geçmeyen şeyler değil. Mesela sağ elle su vermek, suyu israf etmemek bu minvalde hadisler yok mu? |
Alıntı:
Abdest alırken kıbleye doğru dönmek sünnet değil, bir adaptır.Eğer sünnet olsaydı bütün abdest şadırvanlarının kıbleye doğru yapılması lazımdı. Sünnet kabul ettiğimizde onun zıddını yapmak mekruh olur. Abdestten önce veya sonra dua okumak sünnet değildir, adaptır. Sünnet kabul edersek o duaları yapmamak abdestte eksiklik olmuş olur. Bu tür örnekler daha çok verilebilir. |
Alıntı:
|
Alıntı:
|
SAAT: 08:50 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.