![]() |
İslamda İstihaze Kanı ile ilgili durumlar İstihaze Haline Ait Meseleler 132- Bir kadından üç günden az ve on günden fazla gelen kan, hayız kanı değildir Buna istihaze kanı denir Gebelik halinde olan bir kadından gelen kan da hayız kanı değildir; o da istihazedir (İmam Malik ile İmam Şafiî'ye göre, gebe olan kadınlar da adet görebilirler Doğumdan önce gelen kan hayız sayılır Bununla beraber Şafiî'lere göre, çocuk tamamen doğduktan sonra gelen kan nifastır Bundan önce gelen kan ve çocukla beraber gelen kan nifas değildir Bu kan, kadın hayızlı bulunmuş ise, adet kanıdır Hayızlı bulunmamış ise, illet kanıdır Hanbelî'lere göre, doğumla beraber çıkan kan ve doğumdan iki veya üç gün önce doğum sancısının belirtisi olarak gelen kan nifas sayılır) 133- İstihaze adı verilen kan, diğer organlardan gelen kan gibidir Böyle bir kanın gelmesi ile yalnız abdest bozulur Devamlı gelirse, özürlü hükmüne geçer ve özür sahiblerine ait olan hükümler bu gibilerde uygulanır Böyle müstahaze sayılan bir kadından namaz sorumluluğu düşmez Orucunu kazaya bırakamaz Onunla cinsel ilişki kurmak haram olmaz 134- Henüz dokuz yaşına girmemiş kızlardan gelen kan, istihazedir Bu yaştaki çocuklardan kan gelmesi nadirdir Nadir için ise hüküm yoktur 135- İyas (Aadetten kesilme) yaşı denen çağa girip adetten kesilmiş ve iyasına hükmedilmiş bir kadından daha sonra gelen kan istihaze kanıdır Mesela yetmiş yaşına girmiş bir kadından daha sonra kan gelecek olsa bu istihaze kanı sayılır Diğer bir görüşe göre, bu kadın eskiden olduğu gibi akar kan görürse, adeti geri dönmüş olur Fakat az bir yaşlık görmesi adet sayılmaz islam ilmihali ömer nasuhi bilmen |
SAAT: 10:51 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.