![]() |
sıkıcı olmak için sıkıcı olmamak için!!! 1 Öğrencilere hiçbir şey yaptırmayın Öğrencilerin bir şeylerle Uğraşmalarını sağlayın. 2 hiçbir şey bilmediklerini varsayın. Bildiklerini ortaya çıkarıp Paylaşmalarını sağlayın. 3 Çok fazla usandırıcı alıştırmalar verin. Anlamlı alıştırmalar vermeye çalışın. 4 Her şeyi sıkı bir kontrol altına alın. Ölçülü bir biçimde özgür Olmalarına izin verin. 5 Kendiniz tekrar edin;her zaman her şeyi aynı şekilde yapın. Öğrencilerinizi, alışık olmadıkları Değişik yöntemler kullanarak Şaşırtın. 6 Tartışmak üzere sıkıcı konular bulun. İlginç yada önemli konular seçin. 7 Her zaman doğruyu siz söyleyin. Öğrencilerinizin de görüşlerini alın. 8 Tek bir kitabın dışına çıkmayın. Destekleyici kaynak kullanın. 9 Çok fazla konuşun. Susun, neonların da Konuşmalarına izin verin. 10 Onları dinleyin. Söyledikleri şeyi de dikkate alın. 11 Çok kolay yada zordan Başlayın. Merak uyandırıp çekici ama çok Zor olmayan bir yerden başlayın. 12 Anlayıp anlamadıklarını hiç Yoklamayın. Adım adım sizinle ilerleyip İlerlemediklerini değil, sürekli yoklayın. 13 Her şeyi kendiniz için ve kendinize Göre yapın. Yol gösterin; bırakın size yol Göstersinler. 14 Öğretmen kürsüsünü terk etmeyin. Sınıf içinde dolaşın; hem siz, hem Onlar. 15 Monoton bir sesle konuşun. Canlı bir sesle konuşun. 16 Öğrencilerinizin isteklerini ve Gereksinimlerini gözerdi edin. Bir şeyi yaparken öğrencilerinizin de görüşlerine başvurun. 17 Kullandığınız yöntemi Öğrencilerimizin anladığını varsayın. Neyi, niçin yaptığınızı açıklayın. 18 Her zaman “hayali durumlar” Yoluyla öğretmeye çalışın. Hangi alanın bilgisini vereceksiniz O yolla bilgilenmelerini sağlayın. 19 Anlatım yönteminden şaşmayın. Drama ve mimikleri kullanın. 20 Hiç durmadan devam edin. Ne zaman duracağınızı bilin. |
Cvp: sıkıcı olmak için sıkıcı olmamak için!!! acizane öğreticilik yapıyorumve bu teknikleri henüz yeni yeni kullanıyorum.özellikle çocukları sıkmamak için uğraşıyorum.mesela, çoğu yaptığım etkinliği onların üzerine yıktım:) onlardan öğrendiklerimizle ilgili panolara asmak için çalışmalar yapmalarını istedim. konu dışında müdehale de etmedim.ana detayları şöyle , böyle yapın diye söyledim.ertesi gün yaptıklarını getirmişler.hayran kaldım ve kendime dedim ki, her ama her çocuğun içinde gün yüzüne çıkarılmayı bekleyen inanılmaz yetenekleri var.eğiticilere düşen artık öğretmen merkezli eğitimi terkedip, eğiitimi örrenci merkezliye çevirmek... dümdüz konu anlatırken bile arada kesip onlara bol bol soru lar sorup cevap almak ta iyi bir yöntem...meğer neler de düşünüyorlarmış.kırk yıl düşünsem böyle bir şey düşünemezdim diye hayretler içerisinde kalıyorum... medineli çok güzel paylaşımların, teşekkürler... kaydettim yazını:) |
Cvp: sıkıcı olmak için sıkıcı olmamak için!!! rica ederim nurum, sana yararlı olduysa ne mutlu bana.... eğitim zor hem onlarla aynı sevıyede olmak hemde onlarda ndaha enejık olmak gerekıyor. mesela ben hıperaktıfım ama bazen benı gecenler bile oluyo. çocukların dıkkat suresı zaten kısıtlı bunu dahada sıkıcı hale getırmemek lazım. örnegin ayakta dolasarak uygulanan bir derste glümseme oranı artacaktır, gülen bi insanında en az akarsu kadar hızlı vew enerjık bır beyınle konuya odaklanması zaten aşikardır.... Allah razı olsun okudugunuz için |
Cevap: sıkıcı olmak için sıkıcı olmamak için!!! kişiye özgü eğitim modelinin yaygınlaştırılması gerekiyor.. Allah razı olsun medineli kardeşim.. |
SAAT: 12:10 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.