Tekil Mesaj gösterimi
Alt 06 Ağustos 2014, 12:15   Mesaj No:154

Medine-web

Medineweb Site Yöneticisi
Medine-web - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medine-web isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:8
Cinsiyet:Erkek
Yaş:50
Mesaj: 2.993
Konular: 339
Beğenildi:1182
Beğendi:349
Takdirleri:8123
Takdir Et:
Standart Cevap: Bir Sorum var Hocalarımızdan cvp bekliyorum...

Alıntı:
aybikegökçen Üyemizden Alıntı Mesajı göster
hayırlı akşamlar, sorum malum Kuran'a abdestsiz dokunulabilir mi okunulabilir mi? özelikle de kadınlar hayız halinde iken Kuran'ı okuyabilir mi?
bildiğimiz gibi vakıa suresi 79. ayetti"ona tertemiz temizlenmiş olanlardan başkası el süremez" abdestsiz dokunulmayacağının veya okunulmayacağının kanıtı olarak gösterilmekte fakat bu sürenin iniiş amacının cinleren ve şeytanlardan aktarıldığına dair ithaflara karşı meleklerle gönderildiğine cevap olarak indirildiğinin ve abdestle alakası olmadığı zaten abdestin farz oluşunun da bu sureden sonra inen maide 6 yla geldiği belirtilmekle hayız halindeyken veya abdestsiz okunulabileceği belirtilmekte. mezhepler açısından bunun açıklamasını paylaşabilir misiniz?

Bu konu sanal alemde hep tartışıla duruldu. Soruyu samimice soranlar olduğu gibi, kafa karıştırmak amaçlı soranlarda vardır. Konumuza vereceğimiz cevap kafa karıştırıcı dejenere amaçlı Art niyetli olan marazlı kafaların amacına değil, samimi ihlaslı bilgi/belgeye ulaşmak isteyen muttaki kardeşlerimize yöneliktir.

bu soru ile muhatap olduğumuzda, kaynaklarımızı incelediğimizde fıkıh ekolleri müçtehit ulemanın ekserisi kurana abdestsiz dokunulamayacağı görüşünde birleşmiştir. Hangi mezhebe bakarsanız bakınız(istisnalar hariç) fıkıh olarak alacağınız cevap bu yönde; "dokunamazsın!"

fıkıh uzmanı olmadığımızdan, müçtehit imamları tenkit etmek konumunda olamayacağımızdan bilgi ve belgeye ulaşmak amaçlı soracağımız sorular mevcuttur.
şu soruları soralım :
1-delil olarak getirilen vakia 79 abdest ayeti maide 6 dan önce nazıl olduğundan,halen farz olmayan abdest durumu ve vakia 79'u nasıl izah edeceğiz? vakia 79 bu emri abdest anlamında ise maide 6 yoktu ki o dönemde?

2-abdesti geçelim...hayız nifaz lohusa olan kadını kurandan uzaklaştırmak hem de ömrünün nerdeyse 3/1 hatta yarısı ne ila izah edilecek.hem kuran deyımı ile eza olan hayz konusunda kadının suçu ne? hem kuranla sorumlusunuz hem de ömrünüzün yarısı kurana dokunamazsınız? bunu izah etmek cidden zor. Ömründe bi kez Hacc fırsatını yakalayabilen bir kadın hayz olması durumunda ömrünün tek fırsatından uzaklaştırmak mıdır çözüm? yada 1000 aydan daha hayırlı olan kadir gecesinde o gecenin feyzinden uzaklaştırmak mıdır çözüm? bu kadın suçum nedir ki rabbimden koparıyorsunuz derse insani vicdani cevabımız ne olur ?

3-diyanette yada mesleği kuran hocası olan kuran kursu bayan hocaları ne yapacağız ? ayda 10 gün hayız izni verilen kuran kursu hocasına verilen izne rastlamadım. Bu kadın devlet memuru ve derse girmek zorunda. İzin de verilmeyeceğine göre?

4-hayızlı kadın necis ise istihaze kadın neden necis sayılmıyor? necaset kanamadan dolayı ise ikisinin farkı ne? istihaze olan kadına verilen ruhsat hayızlı kadına verilemez mi ? necis ise ikisi de necis. Yok necis değil diyorsanız ikisinin farkı yok. Bırakın kuran ile hemhal olsun. Uzaklaştırmayın...

genel anlamda fetva haddim olmamakla birlikte, şahsi kanaatim şudur ;" Allah'ın kitabına saygı edep anlamında tertemiz yaklaşmak edeptendir olması gerekendir. Roman okumuyorsunuz Allah'ın kelamını okuyorsunuz. Keyfi olarak abdestsiz lik edepsizlik saygısızlık sayılır. ama hayız nifas lohusa gibi özrünüz varsa bu sizi kurandan uzaklaştırmamalı."

Allahu alem...

2009 da sorulan soruya şu cevabı yazmışız;

Alıntı:
Abdulmelik Üyemizden Alıntı Mesajı göster
nisa taifesinin hayız,nifaz,lohusalık dönemlerinde ibadet yapmaları yasaktır.
çünkü hayızlı nifaslı ve lohusa kadın;
1-namazın dışındaki şartlardan hadesten necasetten teharet ile maluldur.necaset yüklü birey ibadet yapamaz.mazurdur kuran deyimiyle eza ile maluldur.
2-bu durumdaki kadının sorunu üreme organlarıyla alakalı olduğundan ve cünüplük hükmündedir..şunu düşünmek lazım neden, istihazeli olan kadın her namaz için abdest almak kaydıyla ibadet yapmak zorundadır.kan görmesi bakımından,hayızlı ile istihazeli farkı yok netice itibariyle.
ama hayızlı-nifazlı kadın cünüp muamelesi görüyorda,istihaze(özürlü) kanı gören cünüp değil ve ibadet etmesi gerekiyor..birincisine ibadet yasak ikincisine farz..burada asıl olan kan değil kanın cinsidir...
3-eğer cünüp değil derseniz,hayızdan çıkan kadın abdestini alıp namaz kılabilmelidir mantığı söz konusudur.ama boy abdesti almak zorundadır ki,namaz kılabilsin.cünüp değilse bile cünüp muamelesi görmektedir..
4-kuran teferuat değildir ki ince meselelere girsin.ince meseleler,teferuatlar,ve kuran ahkamının tatbikatıyla görevli nubuvet makamı işidir..hayır kuran herşeyı detaylı açıklamış,kuran yeterlidir derseniz,nubuveti israf hğkmüne sokmuş olursunuz...nubuvet görevlisi ptt den farkı kalmıyor..bu durumda islamın ikinci ayağı olan nubuvet sakat olur..
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla