Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/16374-bir-evliyayi-vesile-ederek-dua-edilirmi.html)

Belgin 24 Eylül 2009 09:38

Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Duâ ederken sadece doğrudan Allah’a yönelmek lâzımdır. Bir evliyayı vesile etmek şart değildir. Duâda kalp en çok Allah’a yakındır. İşte âyet: “Kullarım senden Beni sordukları vakit, de ki: Ben muhakkak çok yakınım. Bana duâ ettiği zaman, duâ edenin duâsına cevap veririm. Öyleyse onlar da Benim dâvetime uysunlar ve Bana îman etsinler ki, doğru yolu bulsunlar.”1

Âyetten anlaşılıyor ki duâ, bir ucu hep dinlemede olan bir telefon ahizesi gibidir. Allah hep dinlemededir. Yeter ki kul, “Allah’ım!” desin. Peygamber Efendimiz (asm) bildiriyor ki: Kul, “Ya Rabbi.. Ya Rabbi.. Ya Rabbi..” dediği zaman, şanı yüce olan Allah, “Buyur kulum, iste, istediğin verilir” buyuruyor.2

Bir başka hadiste Peygamber Efendimiz (asm) şöyle buyuruyor: “Her gece Rabbimiz, gecenin ilk üçte biri geçince dünya semasına rahmetiyle iner. Ve: ‘Melik Benim! Melik Benim! Kim bana duâ edecek? Kim bana duâ ediyorsa duâsına cevap vereyim. Kim Benden bir şeyi istiyorsa, onu vereyim. Kim Bana istiğfarda bulunuyorsa, onu bağışlayayım’ buyuruyor.3

Dipnotlar:
1- Bakara Suresi: 186.
2- Camiü’s-Sağir, 1/226.
3- Buhari, Tevhid, 35, Teheccüd, 14, Daavat, 13
Süleyman Kösmene

Beyan 24 Eylül 2009 12:38

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Yaratanla aramıza aracılar koymak İslamın ruhuna terstir.
Allahu Teala bütün yaratıklarını aracısız duymaya ve görmeye muktedirdir.Kitabımız incelendiğinde bunu görmek çok kolaydır.Allah razı olsun kardeşim.

Yitiksevda 24 Eylül 2009 13:03

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
ALLAH'IN İslam'ına göre Değil evliya hiç kimse Kul ile ALLAH arasında aracı olamaz .Çünkü Allah insana şah damarından yakın olduğunu ve Dua edenin duasına icabet edeceğini buyurmaktadır.Yani günümüzde Allah ile kullar arasına yerleşmiş olan aracılar yoktur Tevhid'i İnanç gereği bu Tür Aracılıkların konumu bellidir Şimdi burda detaylıca yazsam birileri hemen Tartışmak için fırsat kollayacak anlayan anlar ne demek istediğimi ....

Dua edenlerin dikkat etmeleri gereken Bağırıp çağırarak, taşkınlık yaparak duada bulunmak kişiye hiçbir fayda getirmeyecektir.

Çünkü Allah'u teala şöyle buyurmaktadır.

“Rabbinize yalvara yakara ve sessizce dua edin. Çünkü O haddi aşanları sevmez”

Dua yaparken Allah’ın huzurunda olduğumuzu unutmadan edeple ve saygıyla kendisinden istekte bulunmalı, emri vaki davranış şekillerinden kaçınmalıyız.

asa 24 Eylül 2009 17:15

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
“Siz ancak içinizdeki zayıf ve garib görünümlü salih kimselerin dua ve bereketiyle ilahi yardıma ve zafere ulaşırsınız” (Buharî, Ebu Davud, Tirmizî)

“Zayıf görünümlü salihleri ihmal etmeyiniz Çünkü siz onlar sayesinde rızıklandırılır ve ilahi yardıma mazhar kılınırsınız” (Nesaî)

Enes b Malik (RA) anlatıyor: “Hz Ömer döneminde, müslümanlar kuraklık yüzünden kıtlık tehlikesiyle karşı karşıya geldiler Durumu halife Ömer’e anlattılar O da Hz Peygamber’in amcası Abbas’ı (RA) yanına aldı, onu vesile ederek Allah’tan yağmur talebinde bulundu, şöyle yalvardı: - ‘Allahım! Bizler daha önce Peygamberimiz’i vesile edinerek sana niyazda bulunurduk, sen de bize yağmur verirdin Şimdi ise O’nun amcasını vesile kılıyor ve senden talep ediyoruz; bize yağmur ihsan et’ Dua ve vesilesi kabul edildi; o anda yağmura kavuştular” (Buhari, Aynî) Hz Ömer (RA) böyle davranmakla, Hz Peygamber (AS)’dan başka salih insanları ve özellikle Peygamber’e yakınlığı bulunan kişileri vesile edinerek yağmur isteneceği hususuna işaret etmiştir Bu hareketi ile müslümanlara vesilenin mahiyetini anlatmak ve Kur’an’da emredilen tevessülün sadece salih amelleri değil; aynı zamanda salih zatlarla tevessülü de içine aldığını belirtmek istemiştir Ayrıca, bu davranışı ile Ehl-i Beyt’in faziletini vurgulamak istemiştir

asa 24 Eylül 2009 17:22

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Alıntı:

kıyameri Üyemizden Alıntı
Bir başka hadiste Peygamber Efendimiz (asm) şöyle buyuruyor: �Her gece Rabbimiz, gecenin ilk üçte biri geçince dünya semasına rahmetiyle iner.

birincisi :değil ki evliyayı peygamberi bile vesile ederek dua etmek yanlıştır.

ikincisi :Allah zaman ve mekandan münezehtir ona mekan izafe etmek islami bir yaklaşım değildir. onun beli zamanlarda gök semasına inmesi ile ilgili bu hadisin uydurma olduğu aşikardır.


Bir hadisin uydurmamı sahih mi olduğuna karar verebilmek için sadece zahiri anlamına takılıp kalırsak hata yaparız. Allah'ın gök semasına inmesinden kasıt zatının değil rahmetinin semaya tecelli etmesidir. Dolayısyla Kuran-ı Kerimde ayetlerin mealleri ve tefsirleri nasıl varsa; bazı hadislerinde açıklamaları vardır. Hadiste kastedilen semaya inme olayıda; Araf suresi 143. ayette geçen Allahu Teala'nın dağa tecelli etmesi gibidir.

Medine-web 24 Eylül 2009 17:26

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
islam ifrat ve tefriti kabul etmez.orta yol vasat dinidir.Kitabı korunmuş tek evrensel,kıyamete kadar güncel geçerli dindir.
vesile ile dua abartılmadan,dengesini kaybetmeden yapılması makbul,abartılı şirkli ufak tefek rabları(!) ortak etmek hem merduttur hem küfürdür.
gıdayı fazla pişirirseniz vitaminini yok edersinz,az pişirirseniz mikroplu tüketirsiniz..
evliyayı tamamen red etmek,tamamen benimsemek de bu dinin ruhuna aykırıdır...
dara sıkıntıya giren bir müslüman ;"ya abdulkadiri geylani yetiş" demesi şirkin küfrün ta kendisidir.
"ya rabb sevdiklerinin hürmetine bana acı,kurtar " duanın ta kendisidir...
saygılar...

Yitiksevda 24 Eylül 2009 17:28

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
"(Ya Muhammed) De ki: "Allah'ın dilemesi dışında ben ken*dime bile bir fayda ve zarar verecek durumda değilim." (Araf 7/188)

Asa kardeşim şimdi şu ayeti kerime ile bakalım Allah'ın istemesi dışında kendisine dahi faydasının olmayacağı belirtilirken nasıl oluyorda aracı olarak alabiliyoruz.O zaman sizin söyleminize göre kendilerine dahi faydaları olmayan ölüleride aracı kılmamız lazım?Allah huzurunda hesaba çekileceğimiz Kaynak Kuran iken Kuran ile çelişen herşeyi Reddetmemiz lazım Çünkü ALLAH bizleri hadise inandın ve ya inanmadın diye hesaba çekmeyecek çünkü böyle bir Delil yok Peygambere Uymak derseniz zaten KURANA uymak Peygambere uymaktır.

Kuran'a göre aracılık yokken Hadise göre nasıl oluyor Kuran ile çelişmemesi lazım Ha derseniz beraberce duaya icabet etmektir tamam derim.

asa 24 Eylül 2009 19:31

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Abdulmelik gayet güzel açıklamış. Allah razı olsun. Duanın kabul olma hususları vardır. Bunlardan biride Allah rızası doğrultusunda yaşamaktır. Günah içinde yaşayan biriyle Allah yolunda olan birinin duaları Allah katında bir değildir.

Allah kendisini her daim anan birinin duasına; kendisini 40 yılda bir ananın duasına nazaran daha çok değer verir. Dolayısıyla dua ederken; dualarını kabul ettiğin kullarının hürmetini bizlerin dualarınıda kabul et demek şirk değil aksine duanın makbul olması için bir vesiledir...

Kur'an'da şefaat kelimesi 30 yerde geçer. Bu âyetlerden 13 tanesi, genel olarak şefaatin geçersizliği, kabul edilmeyeceği ile ilgilidir. Bu âyetler, doğrudan şefaat düşüncesini devre dışı bırakır. Bu âyetleri, Kur'an bütünlüğünde değerlendirdiğimizde, bu kabul edilmeyen şefaat, âhirette kâfirler için fayda vermeyen şefaattir. Yine bu şefaatin, Allah'ın izin vermediği durumlarla ilgili olduğu görülür.

Kuran, şefaat olayının daha çok Âhiretteki durumunu anlatmaktadır.O'nun izni olmadan, O'nun katında şefaat edecek kimdir?(Bakara 255) ayeti, eğer Allah izin verirse başkalarının da şefaat isteğinde bulunabileceği anlamına geldiği gibi; müşriklerin şefaat umdukları bütün putlar ve benzerleri asla şefaatçi olamazlar, çünkü Allah (c.c.) onlara böyle bir yetki vermemiştir manasına da gelir.
Yûnus Sûresi 3. âyette de benzer ifadeleri görüyoruz. Allah (c.c.), kendi katından ahid (söz) almışlara (Meryem 87. ayet)Hakka şâhidlik edenlere,(Zuhruf 86) dilediği ve râzı olduğu kimselere(Necm 26. ayet) şefaat etmeleri için izin vermektedir.

Daha önceleride defalarca belirttiğim üzere bazı hususlarda Kuran'dan bazı ayetleri yazarak hüküm çıkarmak sadece aldanmaktan ibarettir. Bazı konularda hüküm verebilmek için Kuran'a bir bütün şeklinde bakmak gerekir...Vesile ve şefaat konusuda çeşitli ayetleri ayıklayıp yazmakla değil. Kuran'ın bir bütün şeklinde ele alıp incelenmesi neticesinde hüküm verilecek meselelerdir.

Şu hususta önemlidir Duaya icap eden Allah'tır. Allah'ın sevdikleri hürmetine dua edince dua: Allah'ın sevdiklerine edilmez( bu şirktir) dua Allah'a edilir, veli kulları vesiledir sadece...

KuM TaNeSi 24 Eylül 2009 21:23

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı
islam ifrat ve tefriti kabul etmez.orta yol vasat dinidir.Kitabı korunmuş tek evrensel,kıyamete kadar güncel geçerli dindir.
vesile ile dua abartılmadan,dengesini kaybetmeden yapılması makbul,abartılı şirkli ufak tefek rabları(!) ortak etmek hem merduttur hem küfürdür.
gıdayı fazla pişirirseniz vitaminini yok edersinz,az pişirirseniz mikroplu tüketirsiniz..
evliyayı tamamen red etmek,tamamen benimsemek de bu dinin ruhuna aykırıdır...
dara sıkıntıya giren bir müslüman ;"ya abdulkadiri geylani yetiş" demesi şirkin küfrün ta kendisidir.
"ya rabb sevdiklerinin hürmetine bana acı,kurtar " duanın ta kendisidir...
saygılar...


teşekkür ederim abi çok güzel özetlemişsiniz..daha söylenecek söz kalmamış..allah razı olsun...evet000

Emekdar Üye 24 Eylül 2009 22:56

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Hastalıktan,musibetten,sapmışlıktan korunma,helal rızkın genişliğinden vs. Yalnızca ALLAH’TAN istenmesi gerekli olan hususlarda Fatiha suresinin Yalnız senden ister yalnız senden bekleriz emri gereği İster Peygamber ister Veliler olsun ALLAH ile KUL arasında olan işlerde başkalarının Hatırları yüzü suyu hürmetleri vs Kelimeler kullanarak ARACI olmalarını istemek gibi ALLAH’IN kullarına mevki makam tayin etmek Bu şahısları Melekleştirmektir.Çünkü Aracı kılınanlarda Allah’ın rızasını kazanmak için amelleri ile gayret gösterenlerdir.

Dua İbadet olduğu için Her zaman tekrar ettiğimiz İbadetlerimiz gibi Allah’a aracısız has kılmak mecburiyetindeyiz.Peygamber efendimizin hayatını incelediğimizde Dualarında Atası İbrahim vs İsimlerini kullanmamıştır Salihlerin Şehitlerin Yolunu istemiştir,Bunları aracı kılmamıştır,Allah’tan Bu gibi Salih Kullarının Zümresinden olmayı talep etmiştir..Yani birilerinin ALLAH’A daha yakın oldukları bilinci ile Allah ile kul arasında olan İbadetlerde Aracı kılmak hatadır. Bakara suresi 186 ayeti kerime’de Duada ölçü belirlenmiştir.

Sahabe Peygamber efendimizden kendileri için dua etmelerini istedikleri vakit Allah resulü Onlarla beraber Dua etmiştir Yani kendi adını andırarak dua ettirmemiştir Dualarının kabul olmasını Allah’tan istemiştir Burada aracılık değil bizzat onlarla beraber Dualarına icabet etmiştir.


De ki: ben, yalnızca sizin gibi bir beşerim. (Şu var ki) bana, ilah'ınızın sadece bir ilah olduğu vahy olunuyor. Artık her kim, Rabbine kavuşmayı umuyorsa, salih amel yapsın ve Rabbine ibadette hiçbir şeyi ortak koşmasın." (Kehf, 18/110)

asa 24 Eylül 2009 23:22

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Alıntı:

MEVLÜT HÖNÜL Üyemizden Alıntı

Sahabe Peygamber efendimizden kendileri için dua etmelerini istedikleri vakit Allah resulü Onlarla beraber Dua etmiştir Yani kendi adını andırarak dua ettirmemiştir Dualarının kabul olmasını Allah�tan istemiştir Burada aracılık değil bizzat onlarla beraber Dualarına icabet etmiştir.

Osman b. Huneyf (ra)’ten şöyle rivayet edilmiştir: Gözleri âmâ olan bir adam Peygamber (asm)’a gelerek “Allah’ın beni afiyete kavuşturması (gözlerimin açılması) için duâ et!” dedi. Peygamber (asm) da “Eğer istersen duâ edeyim, eğer istersen (sana yapacağım duâyı) tehir edeyim. Bu senin için daha hayırlıdır” dedi. Adam; “Duâ et!” dedi. Peygamber (asm) ona güzelce abdest alıp, iki rekât namaz kılmasını ve şöyle duâ etmesini emretti: “Allah’ım! Senden istiyorum ve rahmet peygamberi olan peygamberin Muhammed ile sana yöneliyorum. Ey Muhammed! Bu ihtiyacımın yerine getirilmesi için senin ile Rabbime yöneldim. Allah’ım onun benim hakkımdaki şefaatini kabul eyle.” (Adam Peygamberimizin dediği gibi yaptı ve gözleri açıldı.) (Ahmed c.4, s.138, Tirmizi c.5, s.569, İbn Mace c.1, s.441)
Ahmed b. Hanbel bu hadis için “İsnadı sahih ve râvileri sikadır” demiştir.
Bu sahih hadis fazla beyana lüzum kalmayacak derecede vesilenin câiz ve müstehap olduğuna delildir.

Yahudiler Tevrat’ta âhir zaman peygamberinin geleceğini görmüşler ve onu bekliyorlardı. Hatta savaşlarda bekledikleri peygamberi vesile yaparak savaşıyor ve muzaffer oluyorlardı. Şu âyet ona işaret eder:
“Onlara Allah tarafından yanlarında bulunanı (Tevrat’ı) tasdik edici bir kitap (Kur"ân) gelince -ki daha önce (o gönderilecek peygamberi vesile yaparak) inkâr edenlere karşı fetih istiyorlardı- işte bildikleri (o peygamber) kendilerine gelince, onu inkâr ettiler. Bu yüzden Allah’ın lâneti kâfirler üzerinedir.” (Bakara 89)


Ebû Nuaym Delail-i Nübüvve adlı kitabında Ata, Dahhak tarikiyle İbn Abbas (ra)’dan şöyle rivayet etmiştir: “Benî Kureyza ve Nadir Yahudileri Muhammed (asm) peygamber olarak gönderilmezden önce kafirlere karşı Allah’tan fetih istiyorlar ve şöyle duâ ediyorlardı: “Allah’ım! Ümmî peygamber hürmetine senden düşmanlarımıza karşı bize yardım etmeni istiyoruz. Allah da onlara yardım ediyor ve muzaffer oluyorlardı. (Ed-Dürrül Mensur c.1, s.216) Hâkim ve Beyhaki’nin İbn Abbas’tan yaptığı rivayette ise Yahudilerin “Ahir zamanda bize göndereceğini vaat ettiğin ümmî peygamberin hürmetine bize yardım eyle” diye duâ ediyorlardı. (4)
Eğer vesile şirk olsaydı bu âyette Cenâbı Hakk Yahudileri şirkle takbih ederdi. Üstelik onların peygamberimizi vesile etmelerinin ardından düşmanlarına karşı muzaffer olmaları Allah’ın onların duâsını kabul ettiğinin ve o duâdan razı olduğunun delilidir.
Peygamberimiz daha doğmadan Hz. Âdem (as) ve Yahudilerin onu vesile yaparak ettikleri duâya Allah’ın icabet etmesi, onun vefatından sonra da duâlara vesile yapılacağına delil olur.


Ebû Said El-Hudri (ra)’dan yapılan rivayetin bir kısmında Peygamberimiz (asm) “Kim evinden namaza çıktığında “Allah’ım senden isteyenlerin hakkı için, bu yürüyüşüm hakkı için istiyorum derse…” denilmiştir. (İbn Mace, c.1, s.256, Ahmed s.3, s.21, Müsned-i Ebûl Cad, 1-299, Musannef İbn Ebi Şeybe, 6-25)
Benzer bir hadis İbn Merduye tarafından yine Ebû Said El-Hudri (ra)’dan rivayet edilmiştir: “Resûlullah (asm) namazını bitirdiği zaman, Allah’ım! İsteyenlerin senin üzerindeki hakkı için istiyorum. Muhakkak ki isteyenlerin senin üzerinde hakkı vardır.” (Eddürrül Mensur c.2, s.224)

Emekdar Üye 24 Eylül 2009 23:32

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Asa kardeşim şunu diyim Kuran'i Kerimde Dua ederken Birilerini vesile kılma varmı?Öncelikle Rica etsem bununla ilgili bir Ayeti kerime varsa verin bizde ona göre hareket edelim.

Hadisler mevzuunda çok fazla sıcak değilim Kabul edeceklerim var etmeyeceklerim var yani hepsine doğru gözü ile bakamıyorum.Şimdi bu konuda Şiaya baksam yüzlerce Hadis bulabilirim yalnız güvenemiyorum çünkü Onlara göre bu olay daha da meşrudur.

Canım kardeşim bizlerin gayesi Velileri saf dışı etmek değil saygı duyarız Allah'ın Salih kullarına hürmet ederiz .Lakin Bunu yaparkende Allah ile Kendi aramızda vesile olarak görmeyiz Çünkü Kul ile ALLAH arasına girilmez benim görüşüm budur.Tevhid inancı gereği Her tavır ve eylemimizde Dini yalnızca ALLAH'A has kılmaktır.Bu benim görüşümdür kimsenin böyle inanması noktasında zorlama da yapmam kim nasıl inanırsa saygı gösteririm ....Amacım tartışma değildir kendi görüşümü sundum.

Emekdar Üye 24 Eylül 2009 23:36

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Şunuda ekliyim Zaten Namaz bizim için bir dua değilmidir? Namaz kılarken zaten Allah'tan Fatiha suresinde gerekeni İhlaslıca kıldığımız Namazlarda istiyoruz Ve kimseyi aracı kılmadan rahatlıkla yapabiliyoruz O zaman bu kadar rahat iken neden İlla birilerini Kendim ile Allah arasına aracı olarak alayım.

asa 24 Eylül 2009 23:58

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Öncelikle sadece Kuran'ı rehber edinerek mümin olunamaz. Kuran sünnetle bereber yaşanırsa mümin olunabilir. Dolayısıyla herşeyi Kuran da bulmak mümkün olsaydı hadislere sünnetlere gerek kalmazdı. Nitekim Kuran namaz kılın der ama nasıl kılınacağı yer almaz.

Kuran'da yok diye bazı şeyleri yokmuş gibi kabul edersek; O halde bende yatar pozisyonda namazımı kılarım bu Kuran'a ters olmaz. Direk dua ederken birilerini vesile kılma ayeti vardır oda yukarda yazdıgım bakara suresinde geçen ayettir

“Onlara Allah tarafından yanlarında bulunanı (Tevrat’ı) tasdik edici bir kitap (Kur"ân) gelince -ki daha önce (o gönderilecek peygamberi vesile yaparak) inkâr edenlere karşı fetih istiyorlardı- işte bildikleri (o peygamber) kendilerine gelince, onu inkâr ettiler. Bu yüzden Allah’ın lâneti kâfirler üzerinedir.” (Bakara 89)

Ha böyle bi ayet olmamış olsa bile sadece Kuran'da yazmıyor diye herşeyi inkar etmek islama uıygun değildir.

Tevhid dini sadece Kuran'a uymaksa tevhid ehli bidat sahibidir. Ama Tevhid dini Kuran'a ve sünnete uymaktır. Resulume uyunki doğru yolu bulasınız ayeti kerimeside buna işaret eder...

Bir yaprak bile kımıldarken Allah'ın dilemesi ile kımıldar. Ama Allah o yaprağın kımıldaması için rüzgarı vesile kılmıştır. Eminönünde kuşlara yem verirsiniz. O kuşlar rızıklanır. Rızklarını görünürde biz vermiş gibi olsakta; özünde o kuşlarında rızkını veren Allah'tır biz sadece vesile olmuşuzdur. Trafik kazasında biri ölür. Eceli gelmiştir ondan ölmüştür ama buna trafik kazası vesile olmuştur.

Dolayısıyla hayatta herşey Allah'ın dilemesiyle gerçekleşir ama hepsi içinde Allah bir vesile kılmıştır. Dua ların da kabulu için birilerini vesile kılmasıda olağandır...

Emekdar Üye 25 Eylül 2009 00:13

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Dediler ki: "Bizim kalplerimiz örtülüdür." Hayır; Allah, inkârlarından dolayı onları lanetlemiştir. Bundan dolayı pek azı iman eder. (88)

Allah katından yanlarında olan (Tevrat)ı doğrulayan bir Kitap geldiği zaman, -ki bundan önce inkâr edenlere karşı fetih istiyorlardı- işte bilip-tanıdıkları gelince, onu inkâr ettiler. Artık Allah'ın laneti kafirlerin üzerinedir. (89)

Allah'ın kullarından, dilediğine kendi fazlından (peygamberliği) indirmesini 'kıskanarak ve hakka baş kaldırarak' Allah'ın indirdiklerini tanımamakla, nefislerini ne kötü şeye karşılık sattılar. Böylelikle gazab üstüne gazaba uğradılar. Kafirler için alçaltıcı bir azab vardır. (90)

Verdiğin ayeti kerimede Vesile ile alakalı bir durum söz konusu değildir.

Asa kardeşim ayetleri bir bütün olarak bakmamız gerektiği hususunda hemfikiriz Kuransız ve Sünnetsiz bir Müslümanlık olmayacağının Allah'a şükür idrakindeyim.Sana başta dediğim gibi hadislerde ölçüm sahih olanlardır.Kuran'da olmayan bir şeyi kabul etmemek diye bir lüksümüz olamaz KURAN ile karşılaştırır Sünnetullaha ters düşmez ise Kabullenmek zorundayız.Kısaca şöyle belirteyim kim nasıl istiyorsa öyle kabullensin benim görüşümde böyle bir şey yoktur olanlarada saygı duyarım uzatmaya gerek yok kanımca.

asa 25 Eylül 2009 00:33

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
o ayeti kerimenin farklı meallerinde ve tefsirlerinde yahudilerin tevrattan öğrendıklerı Hz. Muhammed(sav) ın hürmetine dua istedikleri yer alır...

Vaktâ ki onlara (Yahudî’lere), Allah katında beraberlerindekini (Tevrat’ı iman esaslarında) tasdîk eden Kur’an geldi, (bunu tanımadılar); halbuki Kur’an gelmeden önce, (bu yahudîler, arap müşrikleri ile mücadelelerinde zor duruma düştükleri zaman: Tevrat’da anılan âhir zaman Peygamberi gelseydi de bize yardım etseydi diye) o müşriklere karşı (Allah’dan) imdat diliyorlardı. İşte o (Tevrat’da vasfını) bildikleri (Peygamber) onlara gelince, onu inkâr ettiler. Artık Allah’ın lâneti o kâfirler üzerine olsun...

Kendilerine ellerindekini (Tevrat’ı) tasdik eden bir kitap (Kur’an) gelince onu inkâr ettiler. Oysa, daha önce (bu kitabı getirecek peygamber ile) inkârcılara (Arap müşriklerine) karşı yardım istiyorlardı. (Tevrat’tan) tanıyıp bildikleri (bu peygamber) kendilerine gelince ise onu inkâr ettiler. Allah’ın lâneti inkârcıların üzerine olsun.


Bakara 89. ayet teferruatlı olarak incelenirse yahudilerin Hz. Muhammedi(Sav) vesile kılarak Allah'tan arap müşriklerle olan savaşlarında zafer istedikleri bir çok kaynakta yer aldığı görülür.

Netice olarak müslüman herşeyin Allah'tan geldiğini bilmelidir. Herşeyin Allah'ın dilemesiyle olduğunun idrakındaysa dualarında birilerini vesile etmesi şirk olamaz. Çünkü bilirki duaya icabet edecek olan Allah'tır.

Emekdar Üye 25 Eylül 2009 00:35

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Kesinlikle Şirk olarak nitelemedim diyenleri de benimsemem Allah'ın lütfu ve merhameti sonsuzdur ..Yani şirk kelimesini kullanmak helede Müslüman kardeşlerine çok ağır bir itham...

asa 25 Eylül 2009 00:41

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Alıntı:

MEVLÜT HÖNÜL Üyemizden Alıntı
Kesinlikle Şirk olarak nitelemedim diyenleri de benimsemem Allah'ın lütfu ve merhameti sonsuzdur ..Yani şirk kelimesini kullanmak helede Müslüman kardeşlerine çok ağır bir itham...

kardeş ben sen şirk diyorsun demedim yaf. Genel olarak yazdım. Netice olarak konuyu daha fazla uzatmanında bir anlamı yoktur.

Emekdar Üye 25 Eylül 2009 00:44

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Eyvallah zaten ben senin için demedim genele hitap için dedim Teşekkürler önemli olan saygı duyabilmek.

namzet davadar 25 Eylül 2009 19:16

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
uzak ALLAH tasavurundan kaynaklanan bir şey olduğunu düşünüyorum.

FECR 25 Eylül 2009 19:26

RE: Bir evliyayı vesile ederek dua edilirmi?
 
Dua nasıl yapılmalı ile ilgili
http://forum.medineweb.net/thread-7683-post-142098.html&#pid142098

Kara Kartal 14 Ocak 2023 23:49

Kullarım senden Beni sordukları vakit, de ki: Ben muhakkak çok yakınım. Bana duâ ettiği zaman, duâ edenin duâsına cevap veririm. Öyleyse onlar da Benim dâvetime uysunlar ve Bana îman etsinler ki, doğru yolu bulsunlar.”


SAAT: 17:17

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321