|
Konu Kimliği: Konu Sahibi kamer34,Açılış Tarihi: 28 Mart 2011 (15:24), Konuya Son Cevap : 10 Ocak 2012 (04:13). Konuya 63 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
29 Mart 2011, 17:20 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Mezhep konusu bu forumda daha önce çok geniş bir şekilde işlendiğinden dolayı mezheplerin görüş ayrılıklarını işlemek yerine bugün kendisini mezheplere mensup sayanların durumlarını ele almak istedim. Bu sebeple mesele kişinin hangi mezhebe tabi olup olmadığı değildir.Mesele kendimizi nisbet ettiğimiz mezhebin görüşülerini okumamış olmamız ve Mezhep imamamızın hayatı hakkında hiç bir fikir sahibi olmamamızdır. Bugün yaşadığımız ülkede halkın %80ni takriben hanefi mezhebine mensup olduklarını sözylemektedirler buna "ferdi" de dahil. Gerçi doğu genelde şafi-i mezhebindendir fakat istisnalar kaideleri bozmazlar.Sokağa çıkıp bir anket yapacak olursak şunu görebiliriz halkın %80 nin %75 i imamı azamın ne hayatını nede fetvalarını bilmediklerini görmek mümkündür.İşte asıl dikkat çekmek istediğim konu bu idi.Bizler bugün beşiktaş galatasaray fenerbahçe gibi takımların tüm futbolcularının isimlerini kuruluş tarihlerini hangi sezonda hangi transferlerini yaptıklarını beynimizi patlatırcasına öğreniyoruz. Fakat iş mezhepler ve din konusuna gelince işte orada samimiyetliğimiz malesef sona eriyor.Bende şunu dedim eğer biz samimi isek kendi icat ettiğimiz mezhep ekollerinin fikirlerini buyrun yaşayalım.İmam Azamın fıkhı ve siyasi fikirlerinin yanından bile geçmeyen insanlar bu meseleler ortaya çıkınca hemen cahilane bir tavırla "Eyvah mezhebimiz elden gidiyor sıra şimdide peygamberde" diyerek mezhep imamlarına olan saygınlığnı ortaya koymuş oluyor.Yani bizler nasıl Kuranı terk ettiysek mezhepleride öylece terk etmişiz. Zemahşerili abim yukarudaki link teki yazının tamamını okudum orada kabuter adlı üyemiz konuyu şahane özetlemiş ve çok çarpıcı örnekler vermiştir.Kendisini kutluyorum. Osmanlı imparatorluğu hanefi fıkhını develetin anayasası olarak kabul etti ve tüm idari yürütme işlerini bu fıkıh üzerine yaptı.Fakat bunun sıkıntılarını o kadar büyük çapta yaşadıki daha sonra şöyle bir sistem geliştirdi. Farklı mezheplere tabi olan bazı bölge halklarına davacı dilediği takdirde başka mezhebin fıkhı üzerine dava açabilme kolaylığı getirdi. Bugün aynı uygulamayı devlet anayasası olarak uygulamaya çalışırsak aynı çıkmazı bizlerin de yaşayacağı kesindir. O halde gerek devlet anayası olsun gerek kişinin kendi hayatını muamelatını düşüncelerini olsun düzenlerken kuran ve sünnet eksinli yapmak farzdır zorunluluktur üzerine bir tek cümle dahi söylenemeyecek bir hakikattır.Bizler hep şunu gözden kaçıryoruz bugün bizim sahip olduğumuz kaynaklar ogünkü şartlardan dolayı imamaların sahip olduklarından çok daha fazladır. Yani bizler onlardan milyon kat daha iyi imkanlara sahibiz. Bugün gerçek bir islam devleti olsa kendi şeyhül islam makamı olur ve tüm fetvaları bu makam alır.Bazı arkadaşların dediği gibi hakimler (kadılar) bu işi yapmaz,hakimlerin görevi bu değil hakimlerin görevi şeyhül islam makamının vermiş olduğu fetvalar doğrultusunda hüküm vermektir. islamda dininde temel konular kuranda sünnette nettir bunlarda görüş ayrılığı olamayacağı gibi tali meselelerde ise din insana manevra alanaı tanımıştır.Bunda şeyhül islam makamı Kur'an ve sünnete aykırı düşmemek şartı ile yeni maddeler halinde belirleyeceklerdir. Fakat günümüzde böyle bir idare şekli olmadığından konumuz bu değildir konumuz ferd bazındadır. Evet bugün İslam aleminde bu sunni gündem ile Müslümanı Müslümana kırdırma çabasında olan Tutucu ve Cahil kesimler,Şiiyi,vahabiyi,Mutezileyi vs Müslüman kabul etmeyerek sözde İslama hizmet ettiklerini zannediyorlar,İsimlerini zikretmiş olduğum vb Mezhep mensuplarının tümü Aynı Allah’a ve Aynı İmani konulara inanmış iken kimin işine geliyor bu tür suni gündemler ile Müslümanları meşkul etmek düşünür isek cevabı açıktır.Tabiki İslam düşmanlarının ve Bu düşmanlara hizmet eden zihniyetlerin., YİTİK SEVDA adlı üyemizden alıntı Güzel abim mezhep konusu sunni bir gündem değil gündemin ta kendisidir.Mezhep imamlarının tali konulardaki görüş ayrılıkları günümüz insanlarında temel ayrılıklar olarak yer almıştır.İş hiçte bu kadar basit değildir. Bugün yeryüzünde kendisini bu mezheplere nisbet eden devletlerin hiç bir tanesinde mezhep görüşleri siyasi anlamda birşey ifade etmemektedir. Kendilerini mezheplere nisbet edenler bu mezhep imamlarının görüşlerini paylaşmıyorlar. Bu durum şia için olduğu gibi diğer mezhep mensupları içinde geçrelidir.Yani konular bugün hep itikadi boyut kazanmış mezhep imamlarının görüşleri ile bir alakaları kalmamıştır. Artık vahdet-in sağlanması söz konusu olamaz.Siz bugün şia ya mensup birini sunni bir mezhebe mensup biriyle aynı inanç esası aynı birlikteliği sağlayabilirmisiniz? bu mümkün değildir. O halde öz kaynağın etrafında toplanmadıkça gerisi bomboş bir çabadan öteye geçmez.İnsanlar tüm bildikleri dini bilgilerini silip atacak yeniden tıpkı mekkede ilk vahyin indiği an gibi iman edecek islamı kurandan öğrenmekten başka vahdaniyet söz konusu olmaz zaten olamıyorda. Rabbimiz öte alemde bize bir mezheb bağlı olup-olmadığımızı sormayacağını nerden biliyorsunuz ? Buna bu kadar nasıl emin olabilirsiniz ? Oysa, imandan sonra en birinci sual olunacak hususlardan biri namazdır. Namazımızı neye göre ve nasıl kıldığımız sorulmayacak mı ? Örneğin sizi namazda ellerinizi göbeğinizin üstüne bağlamıyor musunuz? Hambeliler ise, ellerini bağlamadan yana salıyorlar. Dolayısıyla bu husustaki bir soru bizi otomatikman mezheb uygulamalarına götürmüyor mu ? Örneğin, hiçbir mezheb uymadan kıymada ellerini başının üstüne bağlayan bir müslüman , nasıl bir cevap verebilir acaba ? Bu sebeple mezheb çok önemlidir. yakuti adlı üyeden alıntı İşte biz bu anlayışa sahip olduğumuz müddetçe bir arpa boyu yol almamız söz konusu olamaz. Yakuti bey Rabbimiz öte alemde bize bir mezheb bağlı olup-olmadığımızı sormayacağını nerden biliyorsunuz diyor. işte söylemek istediğim şey bu eğer yakuti arkadaşımız allahın kitabından haberdar olsaydı inanın bu cümleyi kullanma ihtiyacı duymazdı.ahirette bizim hangi kitaptan hesaba çekilceğimiz açıkça yazılıdır. Namazımızı neye göre ve nasıl kıldığımız sorulmayacak mı diyor yakut bey.Bu anlayış heppimizn anlayışı yani buna nasıl cevap yazacağımı dahi şaşırdım.Böyle bir anlayış olurmu Allah aşkına.Tabiki Allah'ın rasulunden başka nerden olacak.İşte bizim mezhep anlayışımız bu. Bu anlayışın bizi çok farklı bir yola koyduğuna güzel bir örnektir. Namaz kılarken kimin elini nerde bağladığı beni ne ilgilendirirki "Din konusunda kimin ne dediği yada ne yaptığı değil Allah ve rasulunun ne dediği önemli"Allah'ın rasulu nasıl bağlamış ise müslümanın yapacağı bağlama şeklide odur.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
29 Mart 2011, 18:07 | Mesaj No:12 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
konu anlaşılması çok gerekli ama çözümü bi o kadar zor aslında kalıplaşmış fikirler unutularak hiç bilmiyomuş gibi en başından konu okunursa zor değil ama ne yazıkki araştırmadan ne gördüyse onu gerçek sanan bir toplum var.. çok şahit olduğum bi şey var paylaşmak istedim..benim yaşadığım toplumda mezhep lere öyle değişik bi yaklaşım varki şaşıyorum.. şafii mezhebinden olanlara kürt,hanefi mezhebinden olanlara türk gözüyle bakılıyo..bir toplumda namaz kılarken secdede sağ elin 5 parmağıda açık değilse namazdan sonra ordaki kişilerin tutumu birden değişiyo, ibadet siyasete karışıyo..ne var sanki parmakların hepsi açık olmazsa namaz olmuyomu? bunun gibi çok örnek var aslında..asıl bakılması gerekilenler bırakıldı da şu mezhebin imamı ne demiş bu mezhebin imamı ne demişe bakılıyo... elbette bakıcaz hadislere ve aldıkları kanıtları incelicez ama bi konu araştırılıyoken tek bir mezhebe değilde bütün mezheplerde konu araştırılsa kim neyi delil olarak göstermiş diye bakılsa bu delillerden hangisi ayetlere hadislere daha yakınsa o alınsa.. şafii mezhebinden olan biri asla hanefi mezhebinden bişey yapamaz gibi sanki yapınca günah işlemiş gibi görülüyo..keşke daha çok bilinçlensek.... ben şahsen asla tek mezhebe bağlı kalmıyorum..hepsininde uygun bulduğum görüşlerini uygulamaya çalışıyorum |
29 Mart 2011, 19:03 | Mesaj No:13 |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
Mecnun kardeşimizin dediği gibi uygulamalarda hiç bir fark gözetmeden istenilene uyulur yalnız ameli hususlarda teferruatları bilmeyen kardeşlerimizin de herhangi birini taklit etmesi doğrudur ama en doğrusu tahkiki uygulamaya ulaşmak uygulamak...
| |
29 Mart 2011, 21:23 | Mesaj No:14 |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? kamer34 ten alıntı : Allahın rasulu nasıl bağlamış ise müslümanın yapacağı işte kamer34, Peki, nasıl bağlamış Allahın Rasulu bir izah ediversen ? | |
29 Mart 2011, 23:47 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Bakın namazda elin bağlı olması yada olmaması meselesi hadis kiataplarında genişçe yer almaktadır. Kişi kendisi bakar en sağlam rivayeti alır hayatına aktarır. Bu meselenin teferuatlarının girecek durumda değilim nedeni şu. Bugün insanlar Allah'ın şeriatini iptal etmiş kendi beşer akıllarına dayalı bir hayat nizamı meydana getirmek suretiyle tuğyan etmişlerdir. Bu tağutlar Allah'ı hiç hesaba katmadan kanunlar yapmakta ve insanları bu kanunlarla iadere etmektedirler. "Yeryüzünde fitne kalkıp din Allah'ın oluncaya kadar onlarla savaşın diye buyuran rabbimin çağrısı ben müslüman diyen herkesin birinci derecedede gündemini oluşturmalıdır. Bir arkadaşımız Medineweb forumda aynen şöyle bir başlık açmış "idam cezası geri getirilsinmi?" İşte bu bakış açısı benim haklılığımın tam olarak kanıtıdır. Yüce Allah'ın hesaba katılmadığı yada kendimizi nisbet ettiğimiz mezhep imamımızın görüşlerine bakmadan bu söylemi halkın onayına sunmak bizim islam dinine olan yakınlığımızın ispatıdır. Bu canı kim verdi hangi meclis kimin görüşüne sunabiliyor. Peki bu hükmü verirken acaba Allah bu konuda ne diyor diye baktıkmı tabiki hayır. Kayseride bir olaylar oluyor Burhan Kuzu idam cezası geri gelsin diyor chp bu demokrasiye aykırıdır diyor bunu gündem yapan arkadaşlarda sizler bu konuda ne diyorsunuz idam geri gelsinmi gelmesinmi diyor.İşte olay bu Bu anlayış şirktir. ŞİRK ise yeryüzünde en büyük zulümdür. Hüküm koymada Allah rasulune dahi izin vermemişken birileri eğer bunu kalkıp parlementolara veriyorsa yada kendisi hüküm koyuyorsa işte bizim kalkıp namazda elin nasıl bağlandığını tartışmamız manasız olmaktan öteye geçmez. “Allah’ın size indirdiğinin bir kısmını haram bir kısmını helal kıldığınızı görüyor musunuz? Size Allah mı izin verdi, yoksa Allah hakkında yalan mı uyduruyorsunuz?” (Yunus 59) Kayseride olan olay için için idam cezası verin yada başka bir hüküm verin diye allahtan bir habermi aldınız hani iman etmiştik hani bizim şeriatimiz allahın kiitabıydı hani peygamber önderimiz idi nerde? “De ki Haydi Allah şunu haram kıldı diye şehadet edecek şahitlerinizi getirin….” (En‟am 150) “Ne oluyor size? Nasıl hüküm veriyorsunuz? Yoksa sizin bir kitabınız var da oradan mı okuyorsunuz?” (Kalem 36 ve 37) Yüce rabbim bu zihniyetlere nede güzel cevap vermektedir. Bu ayetlerin üstüne ne denilebilirki demekki bu zihniyetlerin kuranın dışında bir kitapları vardır. "Yoksa onların Allah’ın izin vermediği şeyi kendilerine dinden bir şeriat koyan ortakları mı vardır?" (Şûra, 21) "siz de, Allah'ı bırakıp taptıklarınız da hiç şüphesiz ki cehennem kütüğüsünüz" (Enbiya, 98) Mekke müşrikleri Allah'ın rasulune gelerek ey Muhammed hele bize söyle bakalım hüküm koymada bizede bir pay varmıdır.Allah şöyle cevap verdi. ''O, hukmune hiç kimseyi ortak etmez.'' (Kehf/26 ''Huküm, yalnızca Allâh’a aiddir.'' (En'âm/57 "Sizin Allâh'ı bırakıp da kulluk ettikleriniz, Allâh'ın kendileri hakkında hiçbir delil indirmediği, sizin ve atalarınızın ad olarak adlandırdıklarınızdan başkası değildir. Huküm, yalnızca Allah'a aiddir. O, kendisinden başkasına kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan dîn işte budur lâkin insanların çoğu bilmezler." (Yûsuf/40 İdam kararının hükümünü birileri vere dursun. Nasıl olsa bizler hakkındaki hükmünü muhakkak Allah verecektir.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
30 Mart 2011, 00:10 | Mesaj No:16 |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? kamer34, Son yazdığın yazınla kendi açtığın konuyu, kendin tekizp etmişsin ! Bu "Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? konusuu siz açmışsınız. Tartışmaya bazı üyeler katılmış ve en sonunda da siz "Bu o kadarda önemli bir konu değildir !" diyerek kendi açtığın konunun gereksizliğini söylemişsin. Madem bu konular, bugün için konuşulacak konular değil, şu halde böyle konuları ne diye açıyorsunuz ? Söylemek istediklerinizi son mesajınızdaki gibi, doğrudan doğruya söyleyin ki, millet te sizi anlamkta güçlük çekmesin ! Elbetteki bu görüşlerinize de katılmayanlar olabilir. Hiç değilse kestirmeden meramınızı anlatmış olursunuz. Bence siz, metodunuzu değişrtirmelisiniz diyorum. | |
30 Mart 2011, 00:25 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Yakuti bey hakikaten hayret Ah be abim biz konuları neden böyel anlıyoruz.benim mezhepler konusunun ana teması olarak işlediğim ve vermek istediğim mesaj şuydu. bugün mezhep anlayışımız tıpkı kuran anlayışımız gibi olduğudur.bizler bugün kuranı nasıl terk ettiysek sadece söylem olarak kendimizi kurana nisbet ettiysek mezheplerde de aynı durum söz konusudur dedim. Hatta şunu söyledim eğer bizler sözümüzde samimi isek haydın buyrun imam azamın ve imam şafi-inin yoluna siyasi görüşlerine başvuralım dedim. Bugün mezhep anlayışı holiganlaşmış takım tutulur gibi tutulmakta ve kuran sünnetin önüne geöçmiştir. Bu durum benim nazarımda fıkhi bir konu olmaktan çıkmış itikadi bakış halini almıştır. Benim söyeldiğim şey namazın nasıl el bağlanacığı meselesi ile alakalıdır. Mezheplere bakış açısı değildir. Size zahmet bir daha yukarıdaki yazımı okuyun göreceksiniz benim mezhep konusundaki görüşülerim doğrultusunda verdiğim ayetler hep itikadi doğrudan alakadar eden ayetler olduğunu göreceksiniz.
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
30 Mart 2011, 00:37 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Yakuti abim benim açmış olduğum konuların ve Medineweb forumda yazmış olduğum tüm yazılarımda fıkıh ile ilgili bir yazı yazdığımı hatırlamıyorum. Konuların hep itikadi boyutunu yazarım dikkat ederseniz dört mezhep imamlarımzın meseleler hakkındaki görüş ayrılıklarına hiç girmedim. Doğrudam günümüz toplumunun mezhepleri nasıl kuran ve sünnetin önüne koyduklarını işledim. Çünkü biz insanlar önce düşüncede itikadımızı düzelteceğiz sonra namazın teferuatlarını işleyceğiz. Bu cümleden sonra şu dipnotu koydum dedimki kişi kendisi hadis kitaplarına bakar eli nasıl bağlayacığını karar verir. Siz bana şunu söyleyin bir meclis idam cezasını kafasına göre verebilirmi? işte böylesine sapkın inaçlar bizde varken benim tali meselere bağlanmam doğru olmaz
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
30 Mart 2011, 13:10 | Mesaj No:19 |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Yaşamaya mecbur kaldığımız bu ülkede hayat sürme iradesi bize mi ait,yoksa tamamen bizim irademiz dışında bir olay mı ? Şüphesiz irademiz dışında bir olay değil mi ? Keza, yeryüzündeki ülkelerin idare şekline ferd olarak bizim ne kadara bir dahlimiz var ? Bu durum dahi yok mesabesinde değil mi ? Şu halde, bütün bu hakikat çerçevesinde biz hayatımızı irademiz dışında olan bu şeylere mi hasredeceğiz ? Yoksa, emrolunduğumuz gibi dosdoğru müslüman olarak yaşamaya gayret edeceğiz ? Hangisi ? Önce buna bir karar verelim ! | |
30 Mart 2011, 17:38 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 13038 Üyelik T.:
14 Aralık 2010 | Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?
SELAMAUN ALEYKUM Yeryüzündeki toplumları meydana getiren bizleriz öncelikle bizler Allah'ın rasulunun yoluna davasına bilerek okuyarak anlayarak tabi olduğumuzda görceksiniz Allah'ın yardımı ile herşey düzelecektir. Fakat bizler Kuranın ve Sünnetin dışında başka şeyler ararsak bunlara itikat edersek bunlarla mael edersek emin olunki herşey daha kötüye gidecektir. İnsan ideolojisi çok önemlidir bundan dolayı mekki ayetlere baktığımızda öncelikle insanların beyinden müslüman olmalarını daha sonra ibadi hükümleri yüklendiklerini görmekteyiz. Bizler öncelikle hükmün tamamını allah has kılmamız daha sonra onun yasaları dışındaki her ne varsa red etmemiz ve düşüncede vahdaniyet sağlamamız gerekmektedir. Oysa bizler o tağutların idam kararları üzerinde anket yapıyoruz.bu durumda Allah'ın bize yardımı mümkün olabilirmi? Canı veren kim? Canı alan kim? canı anket yapan kim? işte bizim islam düşüncemiz bu.Allah bize nasıl yardım edecekki? Bizler irademizi tüm gücümüzü allahın hukukunun hakim olması için ibadetlerimizi onun rızasını kazanmak için kullanacağız.eğer gücümüzü aşan bir durum ile karşılaştığımızda da onun merhametine sığıncağız inşallah. Allah'a emanet olunuz
__________________ Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli. |
Konuyu Toplam 17 Kişi okuyor. (0 Üye ve 17 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
erken eğitim şart şart!!! | medinelii | Anket'ler-Röportaj'lar | 8 | 21 Ağustos 2021 23:51 |
Üçten dokuzâ şart olsun demek boşamak mıdır? | Medineweb | Soru Cevap Arşivi | 0 | 12 Nisan 2013 20:09 |
Kur’an’ı anlayabilmek için Arapça bilmek şart mıdır? | FECR | Kur'ân-ı Kerim Genel | 5 | 10 Nisan 2013 20:33 |
Hakkı bulmanın tek yolu Kur’ana uymak mıdır? | Belgin | Soru Cevap Arşivi | 0 | 13 Nisan 2009 16:06 |
Nafile ibadetleri gizli yapmak şart mıdır? | NUR | Namaz-Abdest-Teyemmüm | 0 | 11 Nisan 2009 00:41 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|