Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Tasavvuf-Tarikat (https://www.forum.medineweb.net/647-tasavvuf-tarikat)
-   -   İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri (https://www.forum.medineweb.net/tasavvuf-tarikat/20620-ibni-teymiyenin-tasavvuftaki-fena-hakkinda-gorusleri.html)

iklimya 09 Ocak 2012 00:50

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
Alıntı:

Yitiksevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 153096)
İklimya bacım kendini bilmezler kim rica etsem izah etseniz sizin nickinizle yorum yapmanız karşılığında kimse size saldırı için beklemiyor teslimiyetin esası Kuran ve Sünnetmi tasavvufmu sizin gözlemleriniz ile cevap verirseniz sevinirim kardeşim...

Sayın yitiksevda, malumunuz forumda sürekli bir huzursuzluk mevcut. Kendini bilmezler diye niteledigim kisiler ise, karısıklık cıkarıp, fesat yaymak isteyenlerdir. Zira Peygamber (s.a.v.) toplum icinde direk isim vermez aramızdan bazıları derdi....
Kardesim fitne katilden beterdir. İnsanların hür iradeleriyle tercih ettikleri ve kesinlikle Allahın kanununa, Rasulunun sünnetine aykırı bir hal almadıktan sonra tasavuf lüksüne karısılmasın.
Şer'i anlamda bir küfür mevcutsa buna zaten cümlemiz karsıyız. Halisane niyetlerle gercek mürebbiyelere talebe olmak isteyenlerin kafalarına durmadan neden vuruluyorki....
Tahtına oturmus, göbegi kendinden önce giden, yalan dolanlarla üc bes kadını barındırıp hayvani isteklerine alet eden şarlatanlara seyh demek ehillere yakısmıyor.
Genellemelerle sürekli karalamak hos degil.
Genel manada teslimiyet şeksiz şüphesiz Allah ve Rasulunedir, lakin özel manada tasavuf erleri bu teslimiyeti terbiye edici aracılıgı ile yapıyorlarsa bizene sizene kimene...
Kadın olmam hasebiyle cok fazla konulara karısmak istemiyorum cünkü bu forumda gördüm ki yine kendini bilmez erkekler güc tatmini icin kadınları tehdit ediyorlar. Bu durum cok komik oluyor ve cevaba bile layık görülmüyor.
Vesselam...

Yitiksevda 09 Ocak 2012 00:55

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
Eyvallah bacım Allah'a emanet olun saygılar...

iklimya 09 Ocak 2012 01:05

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
Alıntı:

Yitiksevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 153114)
Eyvallah bacım Allah'a emanet olun saygılar...

saygı ve hürmet bizden efendim, tsk edrm.

Esadullah 09 Ocak 2012 01:10

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
[QUOTE=mdm1;152850]Kamer hocam hoşbulduk, aslında diğer bir yazınızda oldukça güzel bir cevabınız vardı, sanırım 19 numaralı yazıydı, ALLAH razı olsun hocam oldukça anlamlı vede yerinde bir cevaptı.

İşlerim biraz yoğun ayrıca başka bir sitede uzun soluklu bir tartışmadayım. Kişisel polemiklere fazlada dalmak istemiyorum ama hakkında söylenmesi gerekiyor görüyorsunuz.

Esedullah kardeşim, gülümsediğiniz telepati kavramını somut veri olarak benimsediğimden değil, bizatihi ciddiye almadığım ve inanmadığım için yakıştırıyorum.

Ciddiye almadığınız bir şeyi o zaman kişiler üzerine yıkarak onları acımayın yada bu duyguyu uyandırmayın kardeşim, Siz ciddiye almıyo olabilrsiniz ama bunu yaşamak bu işin ciddiliğini zaten gösteriyor.Siz aslında çok güzel bir yerden bağlamışsınız olayı soyutluktan elbette zahiri bir ispatı olmaz (hamd olsun bunu biz zahirende ıspatladık bazılarına yeri geldiğinde) bu yüzden de ıspat dediğiniz zaman bunu açıklaması zor bir durum sanabilir insanlar zaten önemli olanda anlatmak değil yaşamak...Ve hatta bu tasavvufta edepsizliktir her halini ulu orta anlatamazsın bu seni bağlar ama maalesef zamanla bunlar unutulmuş ve işte bu sorunlar çıkmıştır.

Bugün insanoğlu bir çok soyut kavramı zaten açıklayamıyor örnekte verdiğim gibi mesela Rüya evet gördüm deniyor ama ne kadar gerçek? Mesela akıl var deniyor ama nerde ? bu şekilde deselerde biz evet diyoruz Allah c.c. bunu bildirmiş işte bu hallerde buna benzer kardeşim...

Rabıta konusunda akademik denilebilecek ölçüde, eski nakşi şey-hi Ferit Aydının mükemmel bir çalışması var. Sonraki bir yazımda e-kitap linkini verebilirim. Yine İbrahim Sarmış ın Teorik ve pratik açıdan tasavvuf ve İslam kitabıda oldukça etkili bir kitaptır.

Ben acizde Rabıta hakkında bir çok eser okudum ve münazarada bulundum hepside Akademik seviyede, ki ben Ferit Aydını kitaplığıma bile almam bu konuda onun sizi cezbetmesi Rabıtayı inkarındandır.Kendisi o eserinde zaten bunuda belli etmiştir.Ama yöneldiği akıma ayak uyfurmak içinde bu şarttır.İbrahim Sarmışı tanımam ama bakarız nasıl yaklaşmış diyerekten inşaALLAHU Rahman...


Bana somut verilerle hiçbir farazi türetilmiş kavramın yakıştırılmış anlamını ispat edemezsiniz. Çünkü kavramların kendisi soyut olmakla beraber, anlam bakımından şerhe gidilirse, bütün sözler döner dolaşır gaybı taşlar durur.

Siz birisi çıksın demişsiniz bende buyurun dedim kardeşim ve halada diyorum Allahın c.c. izni ile Allah c.c. eğer dinine yardım edilirse soyutları bir anda somutada çeviremezmi?

Aslında sahabe hayatını bir okumak lazım tavsiye ederim baştan sona hemde , mesela Ali İmran Suresi 123 125 Ayetleri bu melekler soyut varlıklar, hem sahabede bu melekleri hiç görmemiş nasıl olmuşta yardım etmiişler acaba ? E Allah dilerse elbette soyut somut kavramı kalmaz biz buna Zahir ve Batın yada Madde ve Mana deriz ...

Şeriat Zahire bakar elbette ama Maneviyatı olgunlaşmamış bir kişi Zahiri boyuttaki Emirleri yarıne getiremez getirsede o Kuranda bahsedilen noktalara ulaşamaz, Tasavvufta kişinin Batıni boyutunu güçlendiren ve bunu yaparkende Kuran ve Sünnete itina gösteren yani yine Şeriatı ve Muhammedi Ahlakı ön planda tutarak bunu yapar.Şeksiz, Şüphesiz ve elbetteki Şirksiz...

Sahtekar şey-hler diyorum çünkü şey-hlik iddasında olan her kim varsa sahtekarın ta kendisidir.

Şeyhlik iddasında olanlar eğer Şeriat-ı Ahmediyye çizgisi dışında heva ve heveslerince gerçekten bunu sahtekarlık altında yapıyorsa elbette sahtekarlık damgası vurulur kardeşim, Şeyh ne demek ki hem biliyorsunuzdur ama tekrar bakalım ;

1. Araplarda Kabile yada Topluluk Reisi büyüğü

2. Bir ilim dalında ihtisas etmiş olan.

3. Mürşîd-i kâmil; insanlara Allahü teâlânın emir ve yasaklarını anlatan, dîni, İslâm'ı yayan ve onların mânen olgunlaşmalarını sağlayan rehber zât. Çoğul şekli meşâyıh ve şüyûhtur. (Bkz. Meşâyıh)

Ehl-i sünnet yolunda (Peygamber efendimiz ve O'nun Eshâbının yolunda) bulunan ve onu yayan şeyhinizin sohbetini büyük nîmet biliniz. Nasîhatlarına kıymet veriniz. Gösterdiği yolda bulununuz. (İmâm-ı Rabbânî)

Şeyhlerin âlim olması ve mes'eleleri herkesin anlıyabileceği şekilde çözmesi lâzımdır. Son zamanlarda tekkeler, câhillerin eline düştü. Dinden, îmândan haberi olmayanlara da şeyh denildi. Bu gibi şeyhlerin sözlerini, işlerini din sanmak, bunları tasavvuf büyükleri ile karıştırmak çok yanlıştır. Dîni bilmemek, anlamamaktır. (Seyyid Abdülhakîm Arvâsî)


Bakın Tasavvuf erbablarıda bu şekilde açıklamışlar demekki sahtekar olmamak lazım Tasavvufa görede...

Bana delilin var mı diyorsunuz,peki kardeşim bu zatların şey-h veya evliya olduğuna sizin ALLAH katında deliliniz var mı_?

Şimdi yukarda ne demek olduğunu verdik yani Akademik açılımı bu , demekki Şeyh bir eğitici ,Peygamber ve Ashabının yolunda giden ki yolları Kurandır, İslami ilimleri bitirmiş ve eğtimini almış sonrada insanlara bunu tebliğe başlamış kimsedir.

Nasılki biz okula giderken öğretmenlere senin öğretmen olduğuna dair Allah katından bir delil varmı diye sormuyor ve onun diplamasına eğtimine bakıp önüne oturuyoruz işte Anlamı öğretici olan ve kendi alanında ilim almış Şeyhede bunu sormak ve bir delil beklemek ona karşı bir art niyet olmazmı?

Evliyalığa gelince Allah c.c. Veli kullarını zaten Kuranda anlatmış yaşantısına bakarız eğer Kuran ve Sünnet dışı ise elbette Evliya değildir.Yani Allahın c.c. nitelendirdiğinin dışında hareketleri varsa döner gideriz...

Hem şunuda hemen aktarayım hiç bir Mürşid kendisin Evliya yada Mürşid olduğunu dile getirmez Şeyhlik vasfını söyler belki çünki eğtimini aldığı bir şeyi dile getirmesi gayet normal bir davranıştır.Ama asla ve asla ben Evliyayım ben Mürşidim ben Gavsım demez dememiştirde zaten buna yeltenirse ceremesi ağır olur.Bu tip söylevler kişilere hastır bunu söylerkende dediğim gibi Yaşantısı ve İslama verdiği ehemmiyete bakarak söylerler...


Demek ki delili ilk sunması gerekenler idda ve zan zahipleri. Bu arada mesela Rumi ve Arabi gibi sahtekarların küfür dolu eserlerinden ve sözlerinden çok uzun soluklu konular açabilirim.

Bakın bu forum çok güzel bir forum ama bazen bu tarz hitaplar okumak çok üzücü kardeşim Mevlana Celaladdin Rumi ksa yada Muhyiddin ibni Arabi ksa insanlığa yüzler eser bırakmış Alimlerdir.Alim olarak bile görmeyabilirsiniz ama sahtekar yaftası takmanız ve bu üslubta hitabınız ne kadar doğrudur sizce?

Abdullah b. Ömer'den rivayet edilen bir hadiste de "Ölülerinizin iyiliklerini, güzelliklerini anın ve kötülüklerini sarfı nazar edin." buyurmuştur. (Tirmizi, Sünen, Cenaiz, 33, c. II, s. 215; Ebu Davud, Sünen, Edeb, 49, c. IV, s. 275.)

Efendimiz s.a.v ne güzel demiş bakın şimdi bu Onun ümmeti olan bize ne kadar yakışır kardeşim?Siz buraya uzun soluklu değil isterseniz bir Külliyat dahi koysanız eğer kişilere sırf müslüman oldukları için iyi taraflarındanda bakmazsanız ne anlamı olur? Bizde uzun soluklu konular açabiliriz lakin eğer ben kişileri sahtekar gibi "hele helede zamanında el üstünde tutulan ve ölmelerine rağmen hala akımlarıın ve eserlerinin birer kaynak olarak kaldığı kişilerse " ifadelerle adandıracaksam ben bundan utanırım, sözünü dahi etmem ki ben bunu yapacaksamda evvela Onun kadarda ilmim olması lazım derim ve haddimi bilirm...

Onun için bu güzel münazaraları bu tip hitaplarla daraltıp boğmazsak ne kadar güzel olur kardeşim...



Genel olarak sahtekar şey-hler diyorum ama, kişi bazında bir çok örnek verebilirim. Kendi sözlerinden, kendi eserlerinden nakillerle.


Çok yorgun ve uykusuzum sonra devam etmek üzere, selam ve dualarla...

Dua ederizki Allah Azze ve Cel bizleri Hak yoldan çıkarıpta sapıtanlardan uzak eylesin, kendisini Allah c.c. yolunda gösteripte çeşitli isimler altında insanları kandıranlardan ve İslam ile Kuran ile Sünnet ile sömürenlerden uzak eylesin ...

Ve aynı şevk ve muhabbetle ve daha fazlası ile tekrar yönelir ve derizki Allah Azze ve Cel bizleri Kuran ve Sünnet ve Muhammedi Ahlak yolunda olupta Hak yolda Sıratel Müstakimde şaşmadan gidenlerin yanından ayırmasın ve bizleri İsra 71 ayeti sırrınca Hak yolda olan imamlar ve önderlerle çağırdıklarından eylesin...amin amin amin ya Mucib ya Muin

vesselam

Esadullah 09 Ocak 2012 01:24

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
Alıntı:

iklimya Üyemizden Alıntı (Mesaj 153092)
Muhterem medineweb ailesi,

Uzun zamandır sitemizde bir tasavuf kavgasıdır sürüp gidiyor. Artık önümüze bakma vakti gelmedi mi? Yetmedi mi bu kadar hakaret asağılama tenkit...
Kardeşim bırakın insanları, rahat bırakın.
En evvelinde şunu bilmenizi rica ediyorum, TASAVUF DİN DEGİLDİR. Allah katında din İSLAMDIR.
Tasavuf sadece şeriatin fantazisidir. isteyen bu fanteziyi kullanır, istemeyen kullanmaz. Kullanmayana hakaret etme özgürlüğü yoksa kullananada olmaması gerekir.
Bu bir tercih meselesidir. Size ne oluyor ki böyle galeyana gelip insanları irdeleme derdine düsüyorsunuz. Birsey anlatacaksınız felsefi bakıslarla cümleleri
corba edip millete servis ediyorsunuz. ŞUnu unutmayınız ki, her tasavuf sempatizanı cahil degildir.
Cok Kıymetli tasavuf ehilleri,
Kendinizi savunmaya kalkısmayınız. Neye güvenerek bu savunmayı yapıyorsunuz. Hangi ayeti, hadisi delil olarak sunabilirsiniz.
Tasavufta akıldan önce teslimiyet ön plandadır. Fakat bunu kime anlatabilirsiniz. Tasavuf, farz mı, sünnet mi, vacib mi, müstehab mı, Nedir söyler misiniz?
Cevap veremiyoruz dimi. Yapmayın Allah aşkına, bu kendini bilmezlerin eline malzeme verip kendinizi kücük duruma düsürmeyin. Hem farkında mısınız, sizin yüzünüzden insanlar günaha giriyor.
Kötü söz sahbinindir. Onların her türlü densiz sözlerine karsı SELAM deyip geciniz.
Hmm bu arada bir yorumda bulundumya Bismillah, nickimi gören kosarak gelir, buyrun gelin bakalım, göreceginiz vardır...

Bakın iyi kalpli kardeşim , kul sadece Allah c.c güvenir ve Allah c.c. herşeyi delilleri ile yaratmıştır.Bizde evvela Allaha güveniyor ve Ona sığınıyoruz ki sığınacak başka bir kapı yoktur zaten ...

Anlaşılan buraya gelip bir kaç yazı yazmamız sizleri rahatsız etti eyvallah biz olmadan huzurunuz olucaksa sizin huzurlu olmanız bizi memnun eder.Amacımız kimseyi Tasavvuf içine sokmak yada fitne çıkartmak ve huzur bozmak değildir.

Ama görüyoruzki siz gerçekten geriliyorsunuz kusurumuza bakmayın biz sadece sizin gibi müslüman olduğumuzu anlatmak için geldik sizi yermek ve aranıza fitne sokmak için değil

Allah yolunuzu açık etsin vesselam

Yitiksevda 09 Ocak 2012 01:34

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
Esadullah kardeşim İklimya bacımızın serzenişinde haklı yönü Daha İslam'dan bi haber binler milyonlar dururken bizim birbirimiz ile uğraşmamıza yöneliktir sakın yanlış anlamayın gerçekten Sizin ilmi yönünüzden faydalanmak hakka hak batılada batıl demek istiyoruz bizi terketme düşüncenizi kabul etmiyorum kardeşin olarak daha çok hakikatleri hep birlikte ortaya koyacağız Allah'a emanet olunuz saygılar...

kamer34 09 Ocak 2012 02:23

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
İklimya bacım yine birilerinin bir yarasına dokunup gçemişsiniz. Özel meselelerin özelde kalması hepimiz adına inşallah daha hayırlı olur.

Bakın arkadaşlar nasıl islam dininin olmazsa olmazları var ise tasavvuf dinininde tasavvuf olabilmesi için olmazsa olmazları vardır. Tasavvufu din olan olarak telaki ettik diye iklimya bacım hemen karşı çıktınız.

Din terimini daha evvel geniş bir şekilde işlemiştik forumda vardır. Kısaca özetleyecek olursak bir ideolojinin dünya ve ahiret ile ilgili fikirleri varsa kendine has bazı ibadetler geliştirmişse bunun adı DİN dir.

Tasavvufunda hem dünya hem ahirete yönelik fikirleri var olduğuna göre bu din tanımına tam olarak uymaktadır.

Şimdi anladığım kadarıyla sizler bazı tasavvuf akınlarının kötü bazılarınında iyi olduğunu, bizlerinde sap ile samanı karıştırdığımızı söylüyorsunuz.

Tasavvuf dinini şahsen tenkit ederken tasavvufun olmazsa olmazlarını hep ele almaya gayret ettim onlarda şu kavramlardı

Vahdeti-vücut
Rabıta
Fenafillah
Enelhak
Tevessül
Fenafişeh
Seyrülük vs kavramları islam dini ile karşılaştırdığımızda şehit ibn-i Teymiyyeninde beyan buyurduğu gibi Firavunun tevhid diniyle aynı olduğunu gördüm.

Şayet sizler hayır biz o tanımları kabul etmiyoruz diyorsanızsa o halde sizler tasavvufçu değilsiniz. Tasavvuf büyükleri tasavvufu öyle tanımlamışlardır...

Cenabbi Allah kuranda zümer/3. Ayette Mekke putperestlerinin şirk düşüncelerini izah ederken onların aynen şöyle dediklerine tanık oluyoruz.

“Biz bunlara tapmıyoruz bunlar Allah’ın sevgili kullarıdırlar,bunlar bizim Allah katındaki aracılarımızdırlar” şimdi bu düşünceyle tasavvuftaki şeyh mür-it arasında ki düşünce arasında ne farkı vardır. Bana bunu kim izah edecek...

Bizler tasavvufu eleştirirken tasavvuf dinin içerisinde bazı kendi bilmez şeyh bozuntularını yada yoldan çıkmış bazı müritlerden söz etmiyoruz...

Şuna emin olun elimden geldiği kadar yorumlarımı kuran ve sünnete muhalif olmayacak şekilde yazmaya çalışıyorum.

Tasavvufuda eleştirirken asla ezbere konuşmamaya dikkat ederek onların kendi kitaplarında geçen düşüncelerini ele alıp ona göre reddiye yazıyorum.

Temeli insan aklına dayanan bir ideolojinin islam dini ile hiçbir bağlantısı söz konusu olamaz. Tasavvuf dini temelini kavramlarını hayata dair düşüncelerini insan aklından alır.

Batını yada rüya gibi soyut delillendirilemeyecek gibi düşüncelerin üzerine asla din oluşturulmaz... İslam dini kaynağını doğrudan yüce Rabbimizden alır. Bu dinin bir kitabı ve bir de peygamberi vardır. Bizler kendi kafamıza göre dinde aslı astarı olmayan israliyatların, yada hayali düşüncelerin peşine takılamayız.

Bunu yaptığımız takdirde islam dini ile bağımız koparmış ve asla müslüman olamayız..

“fiemaniAllah”

kamer34 09 Ocak 2012 02:29

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
Güncellllllll

mdm1 09 Ocak 2012 12:22

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
Sayın Abdulmelik demişsiniz ki;

__________________________________________________ ____________
medineweb forum kurallarının 19.maddesi;
19. Alimler, Hocaefendiler, Tarikatlar, Cemaatler, İslam Tarihindeki Şahsiyetler ve Toplum tarafından değer verilmiş Saygın ve Kariyer sahibi, Siyasi Parti, Oda, Dernek, Kurum, Kuruluş VE Başkanlarını Küçük düşürücü, aşağılayıcı, Karalayacı, tekfir edici,Hakaret türünden Paylaşımlara İZİN verilmez.ve bu kurallara uymayan üye uyarılır,tekrarı halinde kalıcı siteden uzaklaştırılır.
__________________________________________________ _______________


1-Şeyh kelime anlamıyla yaşlı pir demektir. İslam ıstılahına göre hiçbir ayrıcalık taşıyan kavram değildir, İslami, Kur"ani bir kavramda değildir...

2-Müminler arasındaki üstünlük Takva iledir, müminler muttaki olmak için yarışırlar, kimin müttaki ve takvalı olduğuna ise kullar değil, ALLAH subhanehu karar verir. Ayrıcalıklı kişi seçme hakkı beşerlerde değil velev ki peşinde milyarlarca müntesibi olsun.

3-Sahte şeyh sözcüğü, yani yaşlı pir anlamına gelen sözcük, anlamından farklı olarak, adlandırıldığı kişide, diğer insanlara göre statü farkı olarak görülüyorsa, adlandırıldığı kişinin hristiyanlardaki ruhbanlık gibi, kutlu ve yarı ilahsal sıfatlarma mümeyyiz olmasına inanılıyorsa, keramet, görüm, yakaza, duasının mutlak kabulu, bereket, hidayet kaynağı olarak görülüyorsa, bu eylemler ve inanışlar İslam şeri usulune göre sahtekarlığında ötesinde, kademeli saydığım veçhe doğrultusunda küfür ameliyesini üzerinde kendiliğinden taşır...

4-Bir küfür rejimi için nasıl ki açık açık tağut, zalim, fasık hükümlerini dillendirebiliyorsak, bir cemaatin, bir örgütün, kendilerine tebea toplamak adına veya toplumu cemaatleri altına katma propagandası olarak, sahte kavramlara, yalan ve hiç olmayacak anlamları yüklüyor, ve yine bu sahte ve yalanları bazı kişiler üzerinde muttasıf görüyorlarsa, nasıl ki kavrama yüklenen anlam sahte ise, bu sahte ameliye ile insanları kandırma eylemine giren her kim olursa olsun SAHTEKARDIR...

5-Yukarıdaki madde ile bana vermiş olduğunuz uyarıya karşılık ise;

Kişilerin ameliyesi, kullandıkları materyale, kavrama sahte anlamlar yüklemesi, bu sahte kavram ile toplum bazında kendisine seçkin, lider, kutlu önder, yarı ilahsal sıfatlarla donanmış beşer vasıflarını yüklüyorsa, çekinmeden, ve ya bu saydığım özellikleri kendisine tabi olanlar, takipçileri yakıştırıyorsa, bu kendi ameliyelerinin küfrünü açıklamaya yeter derecede, kendi şahsı münhasırlarından açıkça sadır olmuş karine ve delillerdir.

Yukardaki maddeye göre, kişilerden, cemaatlerden, toplumlardan, kuruluşlardan, açıkça sadır olan küfür eylemleri var ise, bu maddeye istinaden kendi kendini tekfir eder mahiyetteki eylem sahiplerini tekfir edemeyeceksek, sahte kavramlar arkasına, sahte abartılı, hiç olmayan ve olmayacak anlamları yüklüyor ve bu kişileri ALLAH ve resulu haricinde dokunulmazlık addediyorsak;

Kusura bakmayın kardeşim, bana adeta ayetmiş gibi yazdığınız bu maddeyi tanımıyorum, bu son mesajımlada sitede son yazımı yayınlamış olarak, bir daha velevki başka nikle bile dahi olsa bu siteye kalıcı olarak katılımda bulunmayacağımı garanti veriyorum...

Selam ile...

bilinmez 09 Ocak 2012 13:17

Cevap: İbni Teymiyenin Tasavvuftaki Fena Hakkında Görüşleri
 
Alıntı:

iklimya Üyemizden Alıntı (Mesaj 153111)
Sayın yitiksevda, malumunuz forumda sürekli bir huzursuzluk mevcut. Kendini bilmezler diye niteledigim kisiler ise, karısıklık cıkarıp, fesat yaymak isteyenlerdir. Zira Peygamber (s.a.v.) toplum icinde direk isim vermez aramızdan bazıları derdi....
Kardesim fitne katilden beterdir. İnsanların hür iradeleriyle tercih ettikleri ve kesinlikle Allahın kanununa, Rasulunun sünnetine aykırı bir hal almadıktan sonra tasavuf lüksüne karısılmasın.
Şer'i anlamda bir küfür mevcutsa buna zaten cümlemiz karsıyız. Halisane niyetlerle gercek mürebbiyelere talebe olmak isteyenlerin kafalarına durmadan neden vuruluyorki....
Tahtına oturmus, göbegi kendinden önce giden, yalan dolanlarla üc bes kadını barındırıp hayvani isteklerine alet eden şarlatanlara seyh demek ehillere yakısmıyor.
Genellemelerle sürekli karalamak hos degil.
Genel manada teslimiyet şeksiz şüphesiz Allah ve Rasulunedir, lakin özel manada tasavuf erleri bu teslimiyeti terbiye edici aracılıgı ile yapıyorlarsa bizene sizene kimene...
Kadın olmam hasebiyle cok fazla konulara karısmak istemiyorum cünkü bu forumda gördüm ki yine kendini bilmez erkekler güc tatmini icin kadınları tehdit ediyorlar. Bu durum cok komik oluyor ve cevaba bile layık görülmüyor.
Vesselam...

sayın iklimya,hak ile batıl arasındaki mücadelede FİTNE olur ve unutmayın ki Allah rasulunede FİNECİ diyorlardı ve rasulullahta geldiği toplumun içinde ilk 40 yıl boyunca mekke şehir devletindekilerle geçinip gidiyorlardı ve hatta rasulullah EMİN diyenler,Rasulullahın vahiyle tanışıp hayatına vahiyi taşıdığı an ,Rasulullaha daha önce EMİN diyenler,bu defa FİTNECİ dediler,neden mi rasulullah hakikatı söylediği an atalarının geleneği üzerinde olanlar rahatsız oldular ve rasulullahta verdiği bu rahatsızlıktan dolayı hiç bir zaman geri durmayıp özürde dilemedi verdiği rahatsızlıktan dolayı,daha sonra ne oldu BEDİRDE baba ve oğul bir birine kılıç çektiler,niye peki çeklidi bu kılıçlar,FİTNE den dolayı ,evet iklimya,hak batılla olan mücadeleed FİTNE ismiylede isimlendirile bilinir.

ve kuranı mübinde,atalarının geleneği üzerinde olan fravun,hz musanın getirdiği vahiye karşı çıkarak musa peygambere şunu diyordu,EY KAFİR,bunu musa peygambere diyen fravundu,ne garip değil mi....

son olarak rasulullahı örnek alan her müslüman yaşadığı cahiliye toplumu içerisinde FİTNECİ yaftasıyla muhattab olur bu olmassa olmazdır.

Tasavvufun din oluşuda şundandır,her din bi yaşama biçimidir,her yaşama biçimide bi DİNDİR.

Allah katındaki din islamdır,ibadetinden tutun bütün hükmünü koyan Allah tır.

Tasavvufta ibadetin bi kısmını koyan ŞEYHLERDİR,şekil ve hükümleriyle,Bunlardan bi akç örnek vereyim,1.Rabıta,2.kafa sallayarak yapılan zikir,3.ilim kaynağı olarak ölülerle görüşüp bilgi almak vs,vs..


SAAT: 12:32

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321