|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 03 Nisan 2012 (19:02), Konuya Son Cevap : 14 Mart 2019 (22:55). Konuya 11 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03 Nisan 2012, 19:02 | Mesaj No:1 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Medineweb Tefsir usulü ve tarihi deneme sınavı 1-5 üniteler Medineweb Tefsir usulü ve tarihi deneme sınavı 1-5 üniteler TEFSİR USULÜ VE TARİHİ 1. ÜNİTE DENEME SINAVI 1-aşağıdakilerden hangisi vahyin sözlük anlamlarından biri değildir? ... a-elçi göndermek b-gizli konuşmak c-ilham etmek d-gizli ve süratli bir şekle bildirmemek 2-“Peygamberlerin Cebrail’den vahiy almaları,bir kere göz açıp kapayıncaya kadar gecen bir zaman dilimi içinde gerçekleşmiştir.” Sözünü kim vahyin hususiyetini ortaya koymak için söylemiştir? a-ibn Haldun b-kindi c-farabi d-mevlana 3- İlk vahiy peygamberimize, hira dağında hangi sürenin ilk beş ayetinin inmesiyle başlamıştır? a-müdessir b-hak c-alak d-bakara 4-vahyin bir müddet kesildiği döneme ne ad verilir? a-fert dönemi b-fetih dönemi c-fetret dönemi d-hiçbiri 5- Kalp gözünün açılması ve gayb aleminin görülmesini sağlayan hale ne denir? a-bilgin b-mukaşefe c-alim d-kesf 6-“Kalpleri tasfiye edilmiş kişilere ani olarak verilen tefekkür ve istidlal dışı bilgiler” bu neyin tanımıdır? a-ilhan b-ima c-imal d-ilham 7- …… Allah katından kesindir …… kaynağı belli değildir Yukarda hangi tanımlar arasındaki farklardan bahsedilmiştir? a-vahiy-ilham b-ilham-vahiy c-vahiy-kehanet d-kuran-ilham 8- …… hususi ve cüzi …… umumi ve küllidir Yukarda hangi tanımlar arasındaki farklardan bahsedilmiştir? a-tefekkür-tevekkül b-tefekkür-vahiy c-ilham-vahiy d-vahiy-ilham 9-”Duyular ve akıl yoluyla bilinme imkanı olmayan gaybi hakikatlerin gözle görünürcesine apacık bir şekilde kişiye bildirilmesidir” bu neyin tanımıdır? a-ilham b-vahiy c-mukaşefe d-kesf 10- Yüce Allah’ın insanlara ulaştırılmasını istediği mesajlarını peygamberlerine, alışılmışın dışında gizli bir yolla süratli bir şekilde bildirmesidir. Bu tanım terim olarak neyin tanımıdır? a-ilham b-ayet c-vahiy d-kuran 11- Vahyin bir müddet kesilmesinden (Fetret Devri) sonra ilk defa hangi süresinin baş tarafının inmesiyle vahyin gelişi devam etmiştir? a-alak b-müddesir c-bakara ... d-nisa 12-kurandaki ayete göre vahiy kaç şekilde gerçekleşmiştir? a-3 b-4 c-2 d-5 13- Cebrail’in görünmeden çıngırak sesine benzer bir sesle vahiy getirmesi vahyin hangi şeklidir? a-en kolay hali b-ruhul kuds c-sadık rüya d-en zor hali 14-…… bağlayıcıdır …… ise bağlayıcı değildir Yukarda hangi tanımlar arasındaki farklardan bahsedilmiştir? a-hadis-sünnet b-ilham-vahiy c-vahiy-ilham d-hiçbiri 15- Mekkede ilk vahiy katibi kimdir? a-abdullah b. Sa’d ebi sarh b-şurahbil hasene c-muğire b. Şu’be d-abdullah b. Zeyd 16- Medinede ilk vahiy katipliği yapan kişi kimdir? a-ebu Bekir b-muaviye c-ubey b. Kab d-muaz b. Cebel 17-el -hadari nasıl bir vahiy şeklidir? a-yerleşik halde iken b-gündüz nazil olan c-gece nazil olan d-yaz mevsiminde 18-el-firaş nasıl bir vahiy şeklidir? a-kış mevsiminde gelen b-peygamberimiz yeryüzündeyken gelen c-gündüz nazil olan d-peygamberimiz yatağında iken 19-es-seferi nasıl bir vahiy şeklidir? a-gündüz nazil olan b-yolculuk ve savaşta c-kış mevsiminde d-peygamberimiz semada iken 20-kuran toplama faaliyeti kaç yıl sürmüştür? a-4 b-1 c-3 d-2 Cevap anahtarı 1-d 2-a 3-c 4-c ... 5-b 6-d 7-a 8-c 9-d 10-c 11-b 12-a 13-d 14-c 15-a 16-c 17-a 18-d 19-b 20-b
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
Konu Sahibi Medine-web 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medineweb Görsel ve Slayt arşivi( kaybolmaması... | Medineweb.net Videolar | Medine-web | 4 | 135 | 23 Eylül 2024 20:24 |
Mustafa İslamoğlu Sözler | Medineweb.net Videolar | Mihrinaz | 2 | 339 | 30 Nisan 2023 16:51 |
Şirk Hakkında Kuran Ne Diyor? | Medineweb.net Videolar | Medine-web | 0 | 247 | 29 Nisan 2023 18:52 |
DÜNYA KABE'NİN NERESİNDE | Hacc-Umre-Kurban | Medine-web | 0 | 1087 | 27 Nisan 2020 21:40 |
03 Nisan 2012, 19:03 | Mesaj No:2 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Tefsir usulü ve tarihi deneme sınavı
21-peygamber efendimiz okuma-yazma öğretmek amacıyla kadınlar için kimi görevlendirmiştir? a-hz. Aişe b-hz. Sevde c-hz. Fatma ... d-hz. Hafsa 22- Hz. Peygamber uyanık iken meleğin görünmeksizin onun kalbine ilahi vahyi ilka etmesi vahyin hangi şeklidir? a-ruhul kuds b-vahyin en ağır şekli c-sadık rüya d-cebrailin asıl suretiyle görünerek vahiy getirmesi 23-aşağıda peygamber efendimiz okuma-yazma öğretmek amacıyla erkekler için görevlendirdikleri arasında yer almaz? a-Abdullah b. Said B. El- As b-zeyd b. Sabit c-Ubabe b. Samit 24- Toplanan kuran nüshasına kimin teklifiyle Mushaf adı verilmiştir? a-abdullah b. Mesud b-hz. Osman c-hz. Ömer d-zeyd b. Sabit 25-kuranın harekelenmesini kim icat etmiştir? a-ebu hureyre b-hz. Ömer c-abdullah b. Sad d-ebu’l esved 26-kuranın en kısa süresi hangisidir? a-ihlas b-felak c-kevser d-nas 27-kuranın en uzun süresi hangisidir? a-bakara b-ali İmran c-nisa d-fetih 28-aşağıdakilerden hangisi ilham anlamına gelen kelimeler arasında yer almaz? a-keşf b-feraset c-ilmü ledun d-mükeşşef e-kehanet 29-kuranı bir araya toplamak için kim başkanlığında heyet kurulmuştur? a-zeyd b. Sabit b-hz. Ebu Bekir c-hz. Osman d-abdullah b. Sad 30-“kuran, dünya semasına kadir gecesinde toptan indirildi oradan da yirmi küsur yıl boyunca parça parça nazil oldu” şeklindeki sözleri, kuranın beytü’l izze’ye toptan, buradan da peygamberimize parça parça indirildiğini haber veren sözü söyleyen kimdir? a-zeyd b. Sabit b-osman b. Affan c-ibn Abbas d-abdullah b. Revaha 31-tencimu’l kuran terimi ne için kullanılmıştır? a-kuranın toptan inmesi b-kuranın parça parça inmesi c-hiçbiri 32-“ İlahi irade tarafındanü değiştirilmesi gereken bazı hükümlerin zamanı gelince değiştirilmesine imkan sağlamıştır” bu hangi kelimelerle tanımlanır? a-nesih-mesh b-nasih-mensuh c-hiçbiri 33-peygamberimize en kolay gelen vahiy şekli hangisidir? a-vahyin çıngırak sesine benzer şekide gelmesi b-sadık rüya c-ruhul kuds d-cebrailin insan suretinde vahiy getirmesi 34-aşağıdakilerden hangisi kuranda en uzun yedi sure yani es sebut tuvel arasında yer almaz? a-en’am b-maide c-hud d-a’raf e-enfal-tevbe 35-Resü’l- Mushaf “Kur-an-ın kelimelerinin ve harflerinin yazılışında ………. tasvip ve tercih ettiği imla şekil ve tarzı” diye tanımlanır. Boşluğa hangi isim getirilmelidir? a-osman b. affan b-hz. Osman c-zeyd b. Sabit d-ebu’l esved 36-hangi dönemde kuranı kerim çoğaltılmıştır? a-hz. Ebu Bekir b-hz. Ömer c-hz. Osman d-hz. ali 37-kim Kur’an-ın bir cilt halinde toplanmasını düşünerek Hz. Ebu Bekir’e düşüncesini bildirmiştir? a-hz. Osman b-zeyd b. Sabit c-muğribe b. Şube d-hz. Ömer 38-Resm-i Osmani’nin tevkifi olduğunu savunanlardan değildir ? A-Abdulaziz ed-Debbağ B-İmam Malik C-Bakıllani D-Ahmed b. Hanbel 39-Kur’an-a bugünkü harekeleri koyan kimdir ? A-Ebu’l Esved ed-Düeli B-Halil b. Ahmed C-Ahmed b. Hanbel D-Hz. Osman 40-Kur’an-ın isinsahından sonra çoğaltılan Kur’an bazı İslam ülkelerine gönderilmiştir.İslam alimleri bu ülkelerin bazılarına Kur’an-ın gönderilmediğini söylemişlerdir . Aşağıdakilerden hangisi bu ülkelerden değildir ? A-Şam B-Mekke C-Yemen D-Bahreyn 41-Hicretin kaçıncı yılında istinsah işi başladı ? A-15 B-16 C-26 D-25 42-İstinsah işi kaç yıl sürdü ? A-5 B-4 C-2 D-1 43-Vahyin kesilmesi ile Hz.Peygamber’in vefatı arasındaki süre ne kadardır ? A-9 gün B-15 gün C-1 ay D-10 gün 44-İfk Hadisesi üzerine inen ayetler hangileridir ? A-Bakara 16-19 B-Nisa 12-13 C-Nur 11-12 D-Meryem 9-10 45-Peygamber Efendimiz’in Medine dönemi vahiy katip sayısı kaçtır ? A-65 B-75 C-55 D-85 46-kuranın toplanma işi bitince zeyd b sabitin eksik oldunu fark ettiği sure ve ayeti hangisidir? a-ahzap 26 b-ahzap 23 c-nisa süresi 3 d-bakara 286. ayet CEVAP ANAHTARI: 21-d 22-a 23-b 24-a ... 25-d 26-c 27-a 28-e 29-a 30-c 31-b 32-b 33-d 34-c 35-a 36-c 37-d 38-C 39-B 40-A 41-D 42-A 43-A 44-C 45-A 46-B
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
09 Nisan 2012, 00:06 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Tefsir usulü ve tarihi deneme sınavı TEFSİR USULÜ VE TARİHİ 1. ÜNİTE DENEME SINAVI 1-aşağıdakilerden hangisi vahyin sözlük anlamlarından biri değildir? a-elçi göndermek b-gizli konuşmak c-ilham etmek d-gizli ve süratli bir şekle bildirmemek 2-“Peygamberlerin Cebrail’den vahiy almaları,bir kere göz açıp kapayıncaya kadar gecen bir zaman dilimi içinde gerçekleşmiştir.” Sözünü kim vahyin hususiyetini ortaya koymak için söylemiştir? a-ibn Haldun b-kindi c-farabi d-mevlana 3- İlk vahiy peygamberimize, hira dağında hangi sürenin ilk beş ayetinin inmesiyle başlamıştır? a-müdessir b-hak c-alak d-bakara 4-vahyin bir müddet kesildiği döneme ne ad verilir? a-fert dönemi b-fetih dönemi c-fetret dönemi d-hiçbiri 5- Kalp gözünün açılması ve gayb aleminin görülmesini sağlayan hale ne denir? a-bilgin b-mukaşefe c-alim d-kesf 6-“Kalpleri tasfiye edilmiş kişilere ani olarak verilen tefekkür ve istidlal dışı bilgiler” bu neyin tanımıdır? a-ilhan b-ima c-imal d-ilham 7- …… Allah katından kesindir …… kaynağı belli değildir Yukarda hangi tanımlar arasındaki farklardan bahsedilmiştir? a-vahiy-ilham b-ilham-vahiy c-vahiy-kehanet d-kuran-ilham 8- …… hususi ve cüzi …… umumi ve küllidir Yukarda hangi tanımlar arasındaki farklardan bahsedilmiştir? a-tefekkür-tevekkül b-tefekkür-vahiy c-ilham-vahiy d-vahiy-ilham 9-”Duyular ve akıl yoluyla bilinme imkanı olmayan gaybi hakikatlerin gözle görünürcesine apacık bir şekilde kişiye bildirilmesidir” bu neyin tanımıdır? a-ilham b-vahiy c-mukaşefe d-kesf 10- Yüce Allah’ın insanlara ulaştırılmasını istediği mesajlarını peygamberlerine, alışılmışın dışında gizli bir yolla süratli bir şekilde bildirmesidir. Bu tanım terim olarak neyin tanımıdır? a-ilham b-ayet c-vahiy d-kuran 11- Vahyin bir müddet kesilmesinden (Fetret Devri) sonra ilk defa hangi süresinin baş tarafının inmesiyle vahyin gelişi devam etmiştir? a-alak b-müddesir c-bakara d-nisa 12-kurandaki ayete göre vahiy kaç şekilde gerçekleşmiştir? a-3 b-4 c-2 d-5 13- Cebrail’in görünmeden çıngırak sesine benzer bir sesle vahiy getirmesi vahyin hangi şeklidir? a-en kolay hali b-ruhul kuds c-sadık rüya d-en zor hali 14-…… bağlayıcıdır …… ise bağlayıcı değildir Yukarda hangi tanımlar arasındaki farklardan bahsedilmiştir? a-hadis-sünnet b-ilham-vahiy c-vahiy-ilham d-hiçbiri 15- Mekkede ilk vahiy katibi kimdir? a-abdullah b. Sa’d ebi sarh b-şurahbil hasene c-muğire b. Şu’be d-abdullah b. Zeyd 16- Medinede ilk vahiy katipliği yapan kişi kimdir? a-ebu Bekir b-muaviye c-ubey b. Kab d-muaz b. Cebel 17-el -hadari nasıl bir vahiy şeklidir? a-yerleşik halde iken gelen b-gündüz nazil olan c-gece nazil olan d-yaz mevsiminde 18-el-firaş nasıl bir vahiy şeklidir? a-kış mevsiminde gelen b-peygamberimiz yeryüzündeyken gelen c-gündüz nazil olan d-peygamberimiz yatağında iken 19-es-seferi nasıl bir vahiy şeklidir? a-gündüz nazil olan b-yolculuk ve savaşta c-kış mevsiminde d-peygamberimiz semada iken 20-kuran toplama faaliyeti kaç yıl sürmüştür? a-4 b-1 c-3 d-2 21-peygamber efendimiz okuma-yazma öğretmek amacıyla kadınlar için kimi görevlendirmiştir? a-hz. Aişe b-hz. Sevde c-hz. Fatma d-hz. Hafsa 22- Hz. Peygamber uyanık iken meleğin görünmeksizin onun kalbine ilahi vahyi ilka etmesi vahyin hangi şeklidir? a-ruhul kuds b-vahyin en ağır şekli c-sadık rüya d-cebrailin asıl suretiyle görünerek vahiy getirmesi 23-aşağıda peygamber efendimiz okuma-yazma öğretmek amacıyla erkekler için görevlendirdikleri arasında yer almaz? a-Abdullah b. Said B. El- As b-zeyd b. Sabit c-Ubabe b. Samit 24- Toplanan kuran nüshasına kimin teklifiyle Mushaf adı verilmiştir? a-abdullah b. Mesud b-hz. Osman c-hz. Ömer d-zeyd b. Sabit 25-kuranın harekelenmesini kim icat etmiştir? a-ebu hureyre b-hz. Ömer c-abdullah b. Sad d-ebu’l esved 26-kuranın en kısa süresi hangisidir? a-ihlas b-felak c-kevser d-nas 27-kuranın en uzun süresi hangisidir? a-bakara b-ali İmran c-nisa d-fetih 28-aşağıdakilerden hangisi ilham anlamına gelen kelimeler arasında yer almaz? a-keşf b-feraset c-ilmü ledun d-mükeşşef e-kehanet 29-kuranı bir araya toplamak için kim başkanlığında heyet kurulmuştur? a-zeyd b. Sabit b-hz. Ebu Bekir c-hz. Osman d-abdullah b. Sad 30-“kuran, dünya semasına kadir gecesinde toptan indirildi oradan da yirmi küsur yıl boyunca parça parça nazil oldu” şeklindeki sözleri, kuranın beytü’l izze’ye toptan, buradan da peygamberimize parça parça indirildiğini haber veren sözü söyleyen kimdir? a-zeyd b. Sabit b-osman b. Affan c-ibn Abbas d-abdullah b. Revaha 31-tencimu’l kuran terimi ne için kullanılmıştır? a-kuranın toptan inmesi b-kuranın parça parça inmesi c-hiçbiri 32-“ İlahi irade tarafındanü değiştirilmesi gereken bazı hükümlerin zamanı gelince değiştirilmesine imkan sağlamıştır” bu hangi kelimelerle tanımlanır? a-nesih-mesh b-nasih-mensuh c-hiçbiri 33-peygamberimize en kolay gelen vahiy şekli hangisidir? a-vahyin çıngırak sesine benzer şekide gelmesi b-sadık rüya c-ruhul kuds d-cebrailin insan suretinde vahiy getirmesi 34-aşağıdakilerden hangisi kuranda en uzun yedi sure yani es sebut tuvel arasında yer almaz? a-en’am b-maide c-hud d-a’raf e-enfal-tevbe 35-Resü’l- Mushaf “Kur-an-ın kelimelerinin ve harflerinin yazılışında ………. tasvip ve tercih ettiği imla şekil ve tarzı” diye tanımlanır. Boşluğa hangi isim getirilmelidir? a-osman b. affan b-hz. ali c-zeyd b. Sabit d-ebu’l esved 36-hangi dönemde kuranı kerim çoğaltılmıştır? a-hz. Ebu Bekir b-hz. Ömer c-hz. Osman d-hz. ali 37-kim Kur’an-ın bir cilt halinde toplanmasını düşünerek Hz. Ebu Bekir’e düşüncesini bildirmiştir? a-hz. Osman b-zeyd b. Sabit c-muğribe b. Şube d-hz. Ömer 38-Resm-i Osmani’nin tevkifi olduğunu savunanlardan değildir? A-Abdulaziz ed-Debbağ B-İmam Malik C-Bakıllani D-Ahmed b. Hanbel 39-Kur’an-a bugünkü harekeleri koyan kimdir ? A-Ebu’l Esved ed-Düeli B-Halil b. Ahmed C-Ahmed b. Hanbel D-Hz. Osman 40-Kur’an-ın isinsahından sonra çoğaltılan Kur’an bazı İslam ülkelerine gönderilmiştir.İslam alimleri bu ülkelerin bazılarına Kur’an-ın gönderilmediğini söylemişlerdir . Aşağıdakilerden hangisi bu ülkelerden değildir ? A-Şam B-Mekke C-Yemen D-Bahreyn 41-Hicretin kaçıncı yılında istinsah işi başladı ? A-15 B-16 C-26 D-25 42-İstinsah işi kaç yıl sürdü ? A-5 B-4 C-2 D-1 43-Vahyin kesilmesi ile Hz.Peygamber’in vefatı arasındaki süre ne kadardır ? A-9 gün B-15 gün C-1 ay D-10 gün 44-İfk Hadisesi üzerine inen ayetler hangileridir ? A-Bakara 16-19 B-Nisa 12-13 C-Nur 11-21 D-Meryem 9-10 45-Peygamber Efendimiz’in Medine dönemi vahiy katip sayısı kaçtır ? A-65 B-75 C-55 D-85 46-kuranın toplanma işi bitince zeyd b sabitin eksik oldunu fark ettiği sure ve ayeti hangisidir? a-ahzap 26 b-ahzap 23 c-nisa süresi 3 d-bakara 286. ayet Cevap anahtarı 1-d 2-a 3-c 4-c 5-b 6-d 7-a 8-c 9-d 10-c 11-b 12-a 13-d 14-c 15-a 16-c 17-a 18-d 19-b 20-b 21-d 22-a 23-b 24-a 25-d 26-c 27-a 28-e 29-a 30-c 31-b 32-b 33-d 34-c 35-a 36-c 37-d 38-C 39-B 40-A 41-D 42-A 43-A 44-C 45-A 46-B mehmet akif2 *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
09 Nisan 2012, 00:07 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Tefsir usulü ve tarihi deneme sınavı TEFSİR TARİHİ VE USULÜ 2. ÜNİTE DENEME SINAVI 1-İslam dinin en temel kaynağı nedir? a-hadis b-kuran c-tefsir d-kelam 5-aşağıdakilerden hangisi görüşü doğru olmamasına rağmen kuran kelimesinin hemzesiz ve türemiş olduğunu savunan kişidir a-maliki b-ebu zekeriyya’ Yahya b. Ziyad el-ferra c-ebu ubeyde ma’mer b. El müsenna d-ez-zeccac 6- Kur'an kelimesi sözlükte bir şeyi diğer bir şeye yaklaştırmak anlamına gelen karene fiilinden türemiştir"" görüşünü kim benimsemiştir?(bunların görüşü de doğru değildir) a-şafii ve taraftarları b-ebu’l hasan ali b. Hazm el-lihyani c- ebu ubeyde ma’mer b. El müsenna d-eşari ve ona tabi olanlar 7-1- Ebu Ubeyde Ma'mer b. el-Müsenna 2- eşari ve ona tabi olanlar 3- ez-Zeccac 4- ebu zekeriyya’ Yahya b. Ziyad el-ferra Yukarda numaralandırılmış olan isimlerden hangileri kuranın hemzeli ve türemiş olduğunu savunup Kur'an lafzı sözlükte toplamak anlamına gelen kara'e'den türemiş fu'lan vezninde bir kelimedir diyenlerdir?(bunların görüşü de doğru değildir) a-1-4 b-2-3 c-1-3 d-3-4 8- Kur'an kelimesinin hemzesiz türememiş ve alem-i mürtecel olduğunu savunanlar kimlerdir? (bunların görüşüde doğru değildir) a-şafii ve taraftarlarına göre b-ebu ubeyde ma’mer b. El müsenna c-ez-Zeccac d-eşari ve ona tabi olanlar 9- Eğer Kur'an kelimesi nasıl olsaydı onun ya tamamen "el" takısı olmadan ya da "el" takısı ile birlikte zikredilmesi gerekirdi? a-kuran hemzeli ve türemiş olsaydı b-kuran kelimesi alem-i mürtecel olsaydı c-kuran hemzesiz türememiş olsaydı 10-"Kur'an lafzı çıkarıp atmak anlamına gelen kara'e'den türemiştir" görüşünü ileri sürmüş olan kimdir? (bunların görüşü de doğru değildir) a-kutrub b- Ebu'l Hasan Ali b.Hazm el-Lihyani c- ez-Zeccac d-eşari ve ona tabi olanlar 11-kim "Kur'an lafzı "okumak"anlamına gelen kara'e den türemiş fu'lan vezninde bir kelimedir." görüşü ileri sürmüştür? (bu görüş İslam alimlerinin ekseriyeti tarafından kabul edilmektedir. Bu görüşü bizzat kuranda desteklemektedir) a-şafii ve taraftarlarına göre b-ebu ubeyde ma’mer b. El müsenna c-ebu’l hasan ali b. Hazm el-lihyani d-ebu zekeriyya Yahya b. Ziyad el-ferra 12- netice olarak kuran lafzı, sözlükte “okumak” anlamına gelen kara’e’den türemiş ve ……(bir tür özel isim) olmuştur. Boşluğa hangi kelime gelmelidir? a-alem-i menkul b- mürtecel c-alem 13- aşağıdakilerin hangisi Kur'an lafzının kökünün ibranice veya süryanice olduğunu ileri süren oryantalistler arasında değildir? a-Schwally bWellhausen c-Horovitz d-dante 14- Kur'an kelimesinin hemzesiz ve türemiş olduğunu savunanlardan hangisi kuran lafzını karinetün kelimesinin çoğulu el-karain kelimesinden türemiştir demiştir? (bu görüşü de doğru değildir) a-şafii ve taraftarları b-eşari ve ona tabi olanlar c- Ebu Zekeriyya' Yahya b.Ziyad el-Ferra d- ebu’l hasan ali b. Hazm el-lihyani 15-aşağıdakilerden hangisi kuran kelimesinin hemzeli ve türemiş olduğunu savunanlar arasında değildir? a-ebu’l hasan ali b. Hazm el-lihyani b-şafii ve taraftarları c-kutrub d-ebu ubeyde ma’mer b. El-müsenna e-ez-zeccac 16-aşağıdakilerden hangisi kuran kelimesinin hemzesiz ve türemiş olduğunu savunanlar arasında değildir? a-ebu zekeriyya Yahya b ziyad el-ferra b-şafii ve taraftarları c-eşari ve ona tabi olanlar 17- kuran lafzı İslamiyet/kuran ile beraber gelmiş “okumak” anlamındaki kara’e’den türemiş, fu’lan vezninde, arapça kökenli bir kelimedir. Bu görüş doğru mudur? a-doğru b-yanlış c-ihtilaflı 18-bizzat kuranın da desteklediği kuranın lafzı ile ilgili görüş kime aittir? a-ebu ubeyde ma’mer b. El-müsenna b-kutrub c-ebu zekeriyya Yahya b. Ziyad el-ferra d-ebu’l-hasan ali b. Hazm el-lihyani 19- Arapça Süryanice ve ibranice Sami dilleri ailesindendir. Bu dil ailesinin en eskisi üstünü gelişmişi ve zengin kelime hazinesine sahip olanı hangi dildir? a-süryanice b-ibranice c-arapça 20-kuranın yazıya geçirilmesi hicretin kaçıncı yüzyılından itibaren başlamıştır? a-1. yy b-3. yy c-2. yy d-4. yy 21-kuranın el kitab, ümmü’l kitab, el Furkan, el-mesani, en-nur, ez-zikr, el hüda gibi kaç isminin olduğu bildirilmektedir? a-50 b-45 c-55 d-40 22- …….. hedefi; tüm insanlığı hidayete getirmek amacıyla nazil olmuş evrensel bir ilahi kitaptır. İnsanlığı huzura, mutluluğa ulaştıracak yoldur. Onun dışındaki yollar insanlığı huzura ve mutluluğa sevk edecek seviyede değildir. Yukardaki boşluğa hangi kelime gelmelidir? a-hadis b-kelam c-tefsir d-kuran 23-kuranın en uzun ayeti ve en son indiğine dair ittifak sağlanan ayet hangisidir? a-bakara 282 . ayet b-nisa 4. ayet c-lokman 10. ayet d-nas süresi 24- ……. ye göre besmele Fatiha’nın başından bir ayettir. Ayrıca diğer surelerin başında bulunan besmelelerin de o süreden bir ayet olduğu şeklinde …….. rivayeti vardır. Boşluklara hangi isim gelmelidir? a-maliki b-şafii c-hanefi d-hanbeli 25- kime göre surelerin başında bulunan besmeleler bulunduğu süreden ayrı olarak başlı başına birer ayettir? a-maliki b-hanbeli c-şafii d-hanefi 26- kime göre sure başlarındaki besmeleler Kur’an’dan değildir. bunlar sureleri birbirinden ayırmak ve teberrük için yazılmışlardır? a-hanbeli b-şafii c-maliki d-hanefi 27- Neml suresinin kaçıncı ayetinde geçmesi nedeniyle besmelenin Kur’an’ın bir ayeti olduğunda bir ihtilaf yoktur? a-30. b-20. c-15. d.10. 28- Yüce yaratıcının en kapsamlı ismi olan ”Allah” adını rahmet ve merhametinin genişliğini ve sonsuzluğunu ifade eden “rahman ve rahim” sıfatlarını bir arada toplayan veciz bir ibare olan kelime hangisidir? a-kuran b-tefsir c-besmele 29- Sözlükte yüksek rütbe, mevki, şeref, yüksek bina, sur gibi manalara gelir. Çoğulu”suver” olan kelime hangisidir? a-ayet b-sure c-kuran d-tefsir 30-kuranda hangi surenin başında besmele yoktur a-ibrahim b-meryem c-nisa d-tevbe 31-kuranda secde ayetleri kaç tanedir? a-12 b-14 c-15 d-13 32--Kur’an’ın fazileti hakkında yazılan ilk eser Menafi’l-Kur’an’ın kim tarafından yazıldığı ileri sürülmektedir? a-imam malik b-imam Şafii c-ebu Hanife d-ahmed Hanbeli 33- terim olarak Kur’an – ın herhangi bir suresinde, bir veya birkaç kelime ya da cümleden meydana gelen ve başından ve sonundan ayrılmış olan bölümlere denen Çoğulu ay veya ayat’a olna kelime nedir? a-ayet b-sure c-sayfa d-bölüm 34-kuranın ilk inen ayetleri hangisidir? a-bakara ilk beş ayet b-alak ilk beş ayet c-kevser d-tebbet 35-kime göre kurandaki surelerin 87 ‘si Mekki 27’si ise Medenidir? a-zeyd b. Sabit b-hz. Ebubekir c-ubey b. Kab d-hz. Osman 36-kuranda kaç sure vardır? a-114 b-112 c-113 d-115 37-Ayetlerin tertibi tevkidir, yani neye dayanmaktadır? a-hadise b-sünnete c-kelam d-vahye 38-Sözlükte; iz, açık işaret, burhan emare ibret, şaşırtıcı iş ve mucize manasına gelen kelime hangisidir? a-sure b-kuran c-ayet d-tefsir 39- Fezailu ’l Kur’ an ‘ la ilgili hadisler incelendiğinde 3 kısma ayrıldığı görülür. Bunlar: 1. Kur’an – ın ……….fezaletine dair hadisler. 2. Kur’an – ın ………. fezaletine dair hadisler. 3. Kur’an – ın ……… fezaletine dair hadisler. Yukarıdaki boşluklara sırasıyla hangi kelimeler gelir? a-bütününün-surelerinin-ayetlerinin b-surelerinin-ayetlerinin-bütününün c-bütününün-ayetlerinin-surelerinin 40- sözlükte aşırı saygı göstermek tevazuyla eğilmek ve alnı yere koymak manalarına gelen kelime hangisidir? a-ayet b-kuran c-secde d-sure 41-tilavet secdesinin Hanefi mezhebine göre hükmü nedir? a-farz b-vacip c-müekked sünnet d-müstehap 42- Ayet Adedi yüzden az olan surelere ne ad verilir? a-el-mesani b-el-mi’un c-el-mufassal d-es-sebut tuvel 43-kuranda en kısa süre hangisidir? a-kevser b-ihlas c-maun d-tebbet 44-…… Mushafın son bölümü olup Kaf suresinin başından Nas suresinin sonuna kadar olan sureleri içine almaktadır. Yukarıdaki boşluğa hangi kelime gelmelidir? a-el-mesani b-el-mi’un c-el-mufassal d-es-sebu’t tuvel 45- Birinci gruptan sonra gelen ve ayet adedi yüz civarında olan surelere ne ad verilir? a-es-sebu’t tuvel b-el-mesani c-el-mi’un d-el-mufassal 46-1-Surelerin tamamının tertibi Hz.Peygamber'e dayanmaktadır.(tevkifi) 2-Sahabenin ictihadi ile olmuştur. 3-Bir kısmının Hz.Peygamber'in bildirmesiyle bir kısmının da sahabinin ictihadi ile olmuştur. Yukarıdaki surelerin tertibi hakkında oluşmuş görüşler arasında hangileri doğrudur? a-hepsi b-1-2 c-1-3 d-2-4 47- Bazen bir surenin birden fazla ismi de bulunmaktadır hangi surenin 20 den fazla ismi vardır? a-nisa b-nas c-nur d-fatiha 48- Kur'an'ı tecvid kaidelerine uyarak hızlı bir şekilde okumaya ne denir? a-kıraat b-hadr c-tertil d-tedvir 49- Tahkik ile hadr arasında olan okuyuş tarzına ne denir? a-tahkik-i hadr b-tedvir c-tertil d-kıraat 50- Kur'an'ı acele etmeden dura dura anlaya anlaya okumaya ne denir? a-kıraat b-tedvir c-tertil d-hadr 51-: Kıraat ilminde her bir harfin hakkını tam vermek medlerini yeterince uzatmak harekeleri birbirinden ayırmak şeddeleri tam yapmak ve gunnelerin hakkını vermek gibi tecvid kurallarını yerine getirmede okuyuş hassasiyetinin en son imkanını kullanarak Kur'an'ı okuma tarzına ne denir? a-tedvir b-tahkik c-hadr d-tertil 52- Kur'an'ın kelimelerinin eda keyfiyetlerini ve ihtilaflarını nakledenlerine isnat ederek bilmek olarak bilinen kelime nedir? a-kıraat b-tertil c-tedvir d-hadr 53- Yalan üzere ittifak etmeleri aklen mümkün olmayan bir topluluğun diğer bir topluluktan rivayet ettiği kıraata ne denir?(en önemlisi ve derecesi yüksek olanıdır) a-Meşhur kıraat b-Ahad kıraat c-Şaz kıraat d-mütevatir kıraat 54- senedi sahih ancak tevatür derecesine ulaşmayan kırata ne denir? (bunlara inanmak gerekir. inkar edilmeleri caiz değildir) a-mütevatir b-meşhur c-ahad d-mevzu(uydurma) 55-Hz. Osman dönemin de yazılan Kur’an’a ne ad verilmiştir? a-el Mushaf-ı imam b-kuran c-el Mushaf-ı iman 56- Ahad, Şaz ve mevzu kıraatlar ile Kur'an okumanın hükmü nedir? a-caizdir b-sünnettir c-caiz değildir d-ihtilaflıdır 57- asılsız olarak yalnız okuyanına isnat edilen kıratta ne denir(bu kıratta caiz değildir)? a-mevzu(uydurma) b-şaz c-ahad d-meşhur 58- Bugün Müslümanların ekseriyeti Kur'an'ı ……….Hafs rivayetine göre okumaktadırlar. Boşluğa hangi kıraat çeşidinin adı gelmelidir? a-nafi kıratı b-ebu amrın kıratı c-asım kıratı 59- Sadece sudan'ın bir kısmında okunan kıratın adı nedir? a-asım kıratı b-ebu amrın kıratı c-nafi kıraatı 60- Mısır hariç Kuzey Afrika'da yaşayan Müslümanlar ………. Verş rivayetine göre Kur'an'ı okurlar. Boşluğa hangi kıraat çeşidinin adı gelmelidir? a-nafi kıraatı b-ebu amrın kıratı c-asım kıratı 61- 1)içinde peygamberlerin ve geçmiş milletlerin kıssaları anlatılan şirke ve putperestliğe karşı mücadele vardır. 2)Tek Allah inancı nübüvvet ve ahirete iman esasları veciz ifadelerle anlatılır. 3)Hudud ve miras paylaşımından bahseden 4)İbadat ve muamelat konuları tafsilatlı olarak yer alan Yukardakilerden hangileri mekki surelerin konuları arasında yer alır? a-1-3-2 b-1-2 c-1-2-3 d-hepsi 62- 1)Ankebut suresi hariç munafıklardan bahsedilen 2)Cihada izin veren vecihad hükümlerini beyan eden 3)Ehl-i kitabın batıl inançları ve yanlış davranışları anlatıp onları İslam'a davet eden surelerin hepsi Medenidir. 4)Ayet ve sureler kısa ifadeler hararetli ve vurguludur. yukarıdakilerdne hangileri medeni surelerin konusu arasında yer alır? a-1-2-4 b-1-3-4 c-1-2-3 d-2-3-4 63- 1)Kasemlere fazla yer verilmiştir. 2)Ruhani cezbeler ve tatlı musiki ahenkler vardır. Bunlar hangi sure çeşidinin konusudur? a-mekki b-medeni 64- 1)Ankebut suresi hariç munafıklardan bahsedilen 2)Cihada izin veren vecihad hükümlerini beyan eden 3)Hudud ve miras paylaşımından bahseden Bunlar hangi sure çeşidinin konusudur? a-medeni b-mekki 65-kıraatların sahih olması için kaç şart vardır? a-2 b-5 c-4 d-3 66- ilk defa okumaya başlamaya veya vakıftan sonra kıraata devam etmek için tekrar başlamaya" ne denir? a-vakıf b-ibtida c-kabih d-hasen 67- Kelime üzerinde kıraata tekrar başlamak niyetiyle adet olduğu şekilde nefes alacak kadar bir zaman sesi kesmekten" ibareten olan kelime nedir? a-ibda b-ibtida c-vakıf d-vakfe 68- Kendisinden sonrası ile lafız ve mana yönünden alakası bulunmayan bir kelime üzerinde yapılan vakfa ne denir? a-tam vakıf b-hasen vakfı c-kafi vakfı d-kabih vakfı 69- Kelam lafız ve mana yönünden tamamlanmakla beraber yinede kendinden sonrası ile anlam bakımından bir alakası varsa bu tür yerlerde yapılan vakfa ne denir? a-kabih vakfı b-tam vakıf c-kafi vakıf d-hasen vakfı 70- Kelam lafız ve mana bakımından tamamlanmakla beraber Yinede onun kendisinden öncesi veya sonrası ile lafız yönünden bir ilgisi varsa bu vakfa ne denir? a- hasen vakfı b- tam vakfı c-kabih vakfı d-kafi vakfı 71- Kelami lafız ve mana yönünden tamamlanmadan ve kendisinden sonraki lafız ile her iki cihetten şiddetli alakası bulunan yerde yapılan vakfa ne denir? a-tam vakıf b-hasen vakfı c-kafi vakfı d-kabih vakfı CEVAP ANAHTARI 1-b 5-b 6-d 7-c 8-a 9-b 10-a 11-c 12-a 13-d 14-c 15-b 16-b 17-a 18-d 19-c 20-a 21-c 22-d 23-a 24-b 25-d 26-c 27-a 28-c 29-b 30-d 31-b 32-b 33-a 34-b 35-c 36-a 37-d 38-c 39-a 40-c 41-b 42-a 43-a 44-c 45-c 46-a 47-d 48-b 49-b 50-c 51-b 52-a 53-d 54-b 55-a 56-c 57-a 58-c 59-b 60-a 61-b 62-c 63-a 64-a 65-d 66-b 67-c 68-a 69-c 70-a 71-d mehmet akif2 *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
09 Nisan 2012, 00:08 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Tefsir usulü ve tarihi deneme sınavı BU SORULAR EROL71 NİCKLİ ÜYEYE AİTTİR Tefsir tarihi ve usulü 3. ünite deneme testi 1- " Kur'ân âyetlerini Arap dili ve edebiyatı açısından tahlile tâbi tutup kastedilen manayı tespit etmek " şeklinde tanımlanan kavram hangisidir? A) te'vîl B) tedvîr C) tefsîr D) tertîl 2-Emin el-Hûli'ye göre Kur'ân'ın anlamını açıklamaya yönelik olarak kullanılan tefsîr lafzı hangi kökten türemiştir? A) sefera B) evele C) fesera D) feale 3- Aşağıdakilerden hangisi tefsîr kelimesinin sözlük anlamlarından biri değildir? A) keşfetmek B) beyan etmek C) ortaya çıkarmak D) döndürmek 4- evele kökünden tef'îl vezninde mastar olup döndürmek,harhangi bir şeyi varacağı yere vardırmak anlamına gelen kelime hangisidir? A) te'vîl B) tefsîr C) tedvîn D) tedvîr 5- Te'vîl kelimesi Kur'ân bütünlüğü içerisinde farklı anlamlar ifade etmektedir. Hangisi bu anlamlardan değildir? A) sebep B) sonuç C) rüya tabiri D) tefsîr 6- âyetin lafzî tahlilinden sonra ortaya çıkan manasını makul ve kuvvetli delillerle desteklenmiş olmak şartıyla muhtemel manalarından bağlamına en uygun olana çevirme faaliyeti olarak tanımlanan kavram hangisidir? A) vakıf B) te'vîl C) ibtidâ D) tebliğ 7- "Te'vîl bir noktanın varacağı nihâi noktayı açıklamaktır " diyen Türk müfessiri kimdir? A) İbn Rüşd B) Zeyd b. Sâbit C) Ahmed b. Hanbel D) İmâm Mâturidi 8- Çeşitli Dünya dillerine yapılan Kur'ân çevirisi kaçtır? A) 159 B) 189 C) 153 D) 186 9- Kur'ân'ı daha iyi anlamak için hangi çalışmanın yapılması doğrudur? A) usul B) meal C) tefsir D) tefsir ve te'vil 10- Hangisi bir müfessirin sahip olması gereken ilimlerden değildir? A) Kur'ân ve hadis B) Mitoloji ve mistisizm C) fıkıh ve fıkıh usulü D) Arap dili ve edebiyatı 11- ........... Hz Peygamber ve sahabi sözlerine dayandığı için kesinliğe delalet eder............ lafzın muhtemel manalarından birinedayandığı için kesin değil,zanni bir bilgi anlamına gelir.Aşağıdakilerden hangisi boşluklar için uygundur? A) te'vil-tefsir B) te'vil-tedvin C) tefsir-te'vil D) tefsir-tedvir 12-Aşağıdakilerden hangisi te'vil çeşitlerinden biri değildir? A) zahiri te'vil B) burhani te'vil C) Beyani te'vil D) irfani te'vil 13- Faslül Makâl kimin eseridir? A) Emin el Hûli B)İbn Rüşd C) Süyûti D) İbn Kesir 14- Tasavvuf erbabının kalbine doğan işaret olup,kaynağını sezgi ,keşf ve ilhamdan alan te'vil çeşidi hangisidir? A) burhani te'vil B) beyani te'vil C) irfani te'vil 15- Kur'âni nasların anlamlarını subjektif(öznel) bir tercihle ortaya çıkarıp ,kesinlik ifade etmeyen,aklı naklin önüne geçirmeyen en uygun te'vil yöntemi hangisidir? A) beyani te'vil B) irfani te'vil C) burhani te'vil 16- Tefsir ile te'vil arasındaki farkların verildiği cümlelerden hangisi yanlıştır? A) Tefsir kesinlik arzeder.Te'vil kesinlik ifade etmez. B) Tefsir lafızların zahiri manalarını, te'vil içsel manalarını ortaya çıkarır. C) Te'vil semavi kitaplarda,tefsir hem semavi hem de başka kitaplarda kullanılır. D) Te'vilde tek bir anlam, tefsirde ise birden çok anlam söz konusudur. 17- Aşağıdakilerden hangisi tercüme kelimesinden türememiştir? A) tercüman B) müfessir C) mütercem D) mütercim 18- Hangisinde tercüman ile mütercim arasındaki fark doğru verilmiştir? A) Tercüman ile mütercim arasında fark yoktur. B) Tercüman sözlü olarak çeviri yapar.Mütercim yazılı olarak çeviri yapar. C) Tercüman yazılı olarak çeviri yapar.Mütercim sözlü olarak çeviri yapar. D) Mütercim tercüme edilmiş şey anlamındadır.Tercüman sözlü olarak çeviri yapar. 19- Kur'ân'ı Kerim'in tercümesi hangi tercüme çeşidine göre yapılmıştır? A) tefsiri tercüme B) nazmi tercüme C) lafzi tercüme D) icazi tercüme 20- .............istidrat(daha fazla izah) mümkün değil,aslın tıpatıp aynısıdır.............istidrat yapmak caiz hatta gerekli bile olmaktadır. Aşağıdaki boşluklara uygun kelimeler hangileridir? A) meal-tefsir B) meal-tercüme C) tercüme-tefsir D) te'vil-tercüme 21-Aşağıdaki boşluklar için uygun olan kelimeler hangileridir? .........nazmında yani söz dizimi ve tertibinde aslına benzemesi gözetilen tercüme çeşididir..........nazmında ve tertibinde aslına benzeme şartı aranmayan,manaya sadık kalarak yapılan tercüme çeşididir. A) tefsiri tercüme-lafzi tercüme B) lafzi tercüme-tefsiri tercüme C) te'vil-tefsir D) tefsir-te'vil 22-Sözlükte bir şeyin özü,hülasası,akıbeti anlamına geldiği gibi,eksik bırakmak manasını içeren kelime hangisidir? A) meal B) tercüme C) tefsir D) te'vil 23- Hz. Peygamber'in ihtiyaç üzerine İbranice ve Süryanice öğrenmesini söylediği sahabi ve Fatiha Suresini tercüme etme müsadesi verdiği sahabi sırasıyla hangi şıkta verilmiştir? A) Abdullah b. Abbas-Übey b. Kab B) Zeyd b. Sabit- Übey b. Kab C) Zeyd b. Sabit- Selmanı Farisi D) Abdullah b. Abbas- Selmanı Farisi 24- Zamanımıza ulaşan en eski meal hakkındaki bilgilerden hangisi doğrudur? A) Süryanice olarak Mansur b. Nuh tarafından yaptırılmlştır. B) Latince olarak İsviçre'de basılmıştır. C) Berberice olarak Mansur b. Nuh tarafından yaptırılmış. D) Farsça olarak Mansur b. Nuh tarafından yaptırılmış. 25-İlk Türkçe Kur'ân mealleri hangi tarihten itibaren yapılmaya başlanmış? A) 8. asırdan B) 9. asırdan C) 10. asırdan D) 12. asırdan 26- Kur'ân'ı başından sonuna kadar ayet ayet ele alıp belli bir yöntemle açıklamaya çalışan kişiye ne denir? A) müfessir B) mütercim C) mütercem D) tercüman 27- Hangisi müfessirliğin kriterlerinden değildir? A) nasih-mensuh B) lügat-nahiv C) beyan-bedii D) felsefe 28-Müfessirliğin kriterlerini sıralarken öne çıkan temel iki özellik nedir? A) Arap dili ve Kur'ân'ın nazil olduğu tarihi arka plan bilgisi B) Arap Dili ve Edebiyatı ile ilgili Hadis bilgisi C) Kur'ân ilimleri ve Astronomi D) Fıkıh usulü ve Sosyo-Kültürel tarih 29-Aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır? A) Kur'ân'ın bütün ayetleri muhkem(anlaşılır) değildir. B) Yüce Allah Peygamber'e Kur'ân'ı tefsir etmesini emretmiştir. C) Kur'ân'ı Kerim'de bilimsel hakikatler içeren kevni(kozmolojik) ayetler bulunmamaktadır. D) Kur'ân ilk muhataplarının terim olarak anlamını bilmediği bir takım kavramlara yeni manalar yüklemiştir. 30-Aşağıdakilerden hangisi tasavvuf erbabının tercih ettiği irfani te'vilin aşamalarından biri değildir? A) tedebbür B) tahammül C) teemmül D) tefekkür 31- İlk tefsir hareketi hangi dönemde başlamıştır? A) Abbasi B) Emevi C) Kur'ân'ın yeryüzüne inişiyle D) tâbiin dönemi 32- Hangisi tefsirin öznelliği hususunda Kur'ân'dan kaynaklanan öznellik değildir? A) Kur'ân naslarının zahiri tarafını hiç dikkate almayarak yalnızca batıni yönüne itibar edilmesi B) Kur'ân farklı yorumlanmaya müsait gaybi konulara da değinmektedir. C) Kur'ân sıradan, filozof, fikir ve bilim adamları gibi geniş bir kitleyi muhatap almaktadır. D) Arap toplumundaki bireysel ve toplumsal hayatla ilgili cevaplar, tesbitler,emir ve yasakların,tefsirin rivayetlerine dayanılarak yapılması. 1) C 2) C 3) D 4) A 5) D 6) B 7) D 8) A 9) D 10) B 11) C 12) A 13) B 14) C 15) A 16) D 17) B 18) B 19) A 20) C 21) B 22) A 23) C 24) D 25) B 26) A 27) D 28) A 29) C 30) B 31) C 32) A erol71 *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
09 Nisan 2012, 00:09 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Tefsir usulü ve tarihi deneme sınavı BU SORULAR EROL71 NİCKLİ ÜYEYE AİTTİR Tefsir Tarihi ve Usulü 4. Ünite Deneme Soruları 1- "Ey Peygamber! Sana Rabbinden gönderileni tebliğ et. Eğer bunu bunu yapmazsan O'nun yüklediği elçilik görevini ulaştırmamış olursun"Hz. Peygamber'e elçilik görevinin verildiğini bildiren bu âyet hangi sûrededir? A) Nahl 44 B) Maide 67 C) Maide 58 D) Nahl 41 2-Hz. Peygamber Kur'ân'ı tefsir ederken belli şekil ve usuller doğrultusunda yapmıştır. Hangisi bu usulün dışında kalır? A) Muhkemin beyanı B) Mübhemin tafsili C) Mutlakın takyidi D) Müşkilin tavzihi 3-Mübhem:Anlam bakımından belirsizliği,anlaşılmazlığı ifade eden lafızlardır.Belirsizliği ortadan kaldırmak için ..........faydalanılmıştır.Boşluğa gelebilecek uygun kelime hangisidir? A) Akli yaklaşımlar B) sünnet C) sahabe kavilleri D) fıkıh 4-Hz. Peygamber'in tefsiri Kur'ân'ın bir kısmını içermektedir tezini ortaya atan ilk İslam bilgini kimdir? A) İmam Suyuti B) İmam Nevevi C) İmam Yusuf D) İmam Gazali 5-Hz Muhammed'in "Allahım onu dinde fakih kıl ve ona te'vili öğret" şeklinde dua ettiği sahabe kimdir? A) Cafer b. Ebi Talib B) Abdullah b. Mes'ud C) İbn Abbas D) Enes b. Malik 6-Hz. Peygamber'in tefsiri Kur'ân'ın tamamını kapsar tezini ilk ortaya atan kimdir? A) Gazali B)İbn Teymiyye C) İbn Rüşd D) Suyuti 7-İslam bilginlerine göre Hz. Peygamber'in tefsiri iki fonksiyon icra eder. Bunlar hangileridir? A) beyan-teşri B) mübhem -mücmel C) müşkil-mücmel D) teşri-mübhem 8-Aşağıdaki boşluklar için uygun olan kelimeler hangileridir? Allah Resulü'nün Kur'ân'daki genel manalı ayetleri sınırlandırması ,mübhem,mücmel,müşkil ayetleri açıklamasına..........denir.Allah Resulü'nün durum ve şartlara göre hüküm koymasına .......... denir. A) teşri-beyan B) tefsir-te'vil C) beyan-teşri D) te'vil-tefsir 9-Hz. peygamber'in sürekli Allah'ın kontrolünde olması ne demektir? A)Te'vilin vahiy olduğu B) Tefsirin vahiy olduğu C) Teşrinin vahiy olduğu D) Sünnetin vahiy olduğu 10-Sünnetin değeri konusunda "Hadis ya Allah tarafından gönderilmiş bir vahiydir ya da Hz. Peygamber'in yapmış olduğu bir içtihattır "diyen kimdir? A) Şâtibi B) Suyuti C) Gazali D) Bakıllani 11- Özellikle müteşabih nasları tefsir etme konusunda çekingen davranarak re'y (görüş) ile tefsire karşı çıkan iki sahabe kimdir? A) Hz.Osman-Hz. Ömer B) Hz. Ebubekir -Hz. Ömer C) Hz.Osman-Hz. Ebubekir D) Hz. Ali-Hz. Ömer 12-Tefsirde arap şiirini çok kullanan kimdir? A) İbn Abbas B) Zeyd b.Sabit C) Übey b. Ka'b D) Abdullah b. Abbas 13- Aşağıdakilerden hangisi Sahabenin tefsirde müracaat ettiği kaynaklardan değildir? A) Kur'ân'ın Kur'ân'la tefsiri B) Kur'ân'ın Sünnetle tefsiri C) Yahudi ve Süryani kültürleri D) Şiirle istişhad etmek 14-Sahabilerin kendi bilgi birikimlerine dayanan haberlere ne denir? A) merfu haber B) mevkuf haber C) mücmel haber D) mübhem haber 15- Hangisi önde gelen sahabi müfessirlerden değildir? A) Hz. Ebu Bekir B) Hz. Osman C) Ebu Musa el Eş'ari D)Hz. Ömer 16-Hangisi en fazla rivayet edenler arasında yer alır? A) Abdullah B. Mes'ud B) Hz. Osman C) Hz. Ömer D) Hz. Ebu Bekir 17- Fetvalarının çokluğundan dolayı fıkıh ilmine, maksirûn (çok hadis rivayet eden) bir sahabi olarak hadis ilmine katkısı olan kişi kimdir? A) Abdullah b. Abbas B) Abdullah b. Mes'ud C) Ubey b. Ka'b D) 18- Ebu Cehili Bedir Savaşından bir gün önce öldürdüğü için Efendimiz tarafından övülmüş ve Kûfe tefsir ve fıkıh medresesinin temellerini atmış olan sahabe kimdir? A) Ebu Musa el Eş'ari B) Abdullah b. Mes'ud C) Ubey b. Ka'b D) Abdullah b. Abbas 19-Ebul Münzir ve Ebut Tufeyl künyesinin sahibi olup Hz. Peygamber'in Medine'deki ilk vahiy katibi olan sahabe kimdir? A) Hz. Ali B) Hz. Ömer C) Ubey b. Ka'b D)Zeyd b. Sabit 20-Tefsir,hadis ve fıkıh ilminde ashabı kiram arasında otorite olan,muâhât (kardeş edinme) sırasında Hz. Peygamber'e kardeş olan sahabe kimdir? A) Hz. Ömer B) Hz. Ali C) Hz. Osman D) Hz. Ebu Bekir 21- Tâbiûn dönemi tefsirinde öncelikle ..............ve........... başvurmuşlar daha sonra esbabı nüzul, mübhemat, gaybla ilgili konularda sahabilerin görüşlerini tercih etmişlerdir. Boşluklar için uygun kelimeler hangileridir? A) beyan ve teşri B) te'vil ve beyan C) mübhem ve müşkil D) Kur'an ve Sünnet 22-Hangisi tefsirde şöhrete ulaşan tefsir mekteplerinden değildir? A) Kûfe Re'y Mektebi B) Mekke Tefsir Mektebi C) Şam Tefsir Mektebi D) Medine Tefsir Mektebi 23-Mekke tefsir mektebinin kurucusu kimdir? A) Abdullah b. Abbas B) Ubey b. Ka'b C) Abdullah b. Mes'ud D)Zeyd b. Sabit 24- Medine tefsir mektebinin kurucusu kimdir? A) Hz. Ali B) Abdullah b. Mes'ud C) Ubey b. Ka'b D) Abdullah b. Abbas 25- Kûfe Re'y Mektebi'nin kurucusu kimdir? A) Hz. Ebu Bekir B) Ubey b. Ka'b C) Abdullah b. Mes'ud D)Zeyd b. Sabit 26- "Resûlullah'tan gelen baş göz üstüne ,sahabeden gelen hakkında serbestiz,tabiundan nakledilene gelince,onlar da insan biz de insanız "sözünü kim söylemiştir? A) İmam Şafi B) Ebu Hanife C) İmam Yusuf D)İmam Maliki 27- Tabiun dönemi tefsiri hakkında aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Bu dönemde Kur'ân'ın bütünü tefsire konu olmuştur. B)Ehli kitap alimlerine sahabe döneminden daha fazla müracaat edilmiştir. C) Şiirle istişhad yapılmamıştır. D) Bazen kıyas yolunu kullanmışlar. 28- Tefsirin tedvini (yazıya geçirilmesi) hangi dönemde olmuştur? A) Sahabe dönemi B) Hz. Peygamber hayatta iken C) Tabiun dönemi D) Etbau'tabiin dönemi 29- Tefsirin tedvini (yazıya geçirilmesi) hangi tarihte olmuştur? A) Hicri 2. Asrın 2. yarısında B) Hicri 2. Asrın 1. yarısında C)Hicri 1. Asrın 2. yarısında D) Hicri 1. Asrın 1. yarısında 30- Tedvin döneminde hadisleri toplayıp yazmak için çeşitli İslam beldelerini dolaşan muhaddisler aşağıda verilmiştir. Hangisi onlardan biri değildir? A) Yezid b. Harun b. es-Sülemi B) Şu'be b. el-Haccac C) Süfyan es Sevri D) Ebu Musa el Eş'ari 31-Kur'ân'a dair nakilleri bir araya toplayarak onu baştan sona tefsir eden ilk şahıs kimdir? A) Süfyan es Sevri B) Mukatil b. Süleyman C) Abdullah b. Mes'ud D) Yahya b. Sellam 32- et- Tefsirul Kebir kitabı kime aittir? A)Yahya b. Sellam B) Abdurrezzak b. Hemmam C) Süfyan es Sevri D) Mukatil b. Süleyman 33- Ezber kabiliyeti güçlü olduğu için bütün muhaddisler tarafından güvenilir (sîka) bir râvi olduğu ileri sürülen müfessir kimdir? A) Yezid b. Harun b. es-Sülemi B) Abdurrezzak b. Hemmam C) Süfyan es Sevri D) Şu'be b. el-Haccac 34- Tefsirle ilgili rivayetleri nakledip, onları tenkide tabi tutan, sonra onlar arasından tercihte bulunan, musannafat (yazılı eser) sahibi müfessir kimdir? A) Süfyan es Sevri B) Mukatil b. Süleyman C) Yezid b. Harun b. es-Sülemi D) Yahya b. Sellam 35- Lügat ve tefsir ilmi konusunda Halil b. Ahmed'den ve Yunus b. Habib'den ders alan, Meanil Kur'ân adlı tefsir kitabını yazan kimdir? A) Ferra(Yahya b. Ziyad) B) Abdurrezzak b. Hemmam C) Süfyan es Sevri D) Mukatil b. Süleyman 36- Basra nahivcilerinin en meşhurlarındandır. Tenkitçi bir üsluba sahiptir. Mecazul Kur'ân adlı eserin sahibidir. Bu müfessir kimdir? A) Abdurrezzak b. Hemmam B) Ebû Ubeyde Mamer b. el Müsenna C) Yezid b. Harun b. es-Sülemi D) Yahya b. Sellam 37- Ömrünün sonuna doğru gözlerini kaybeden, Tefsir adlı eseri kaleme alan kimdir? A) Yezid b. Harun b. es-Sülemi B) Abdurrezzak b. Hemmam C) Süfyan es Sevri D) Mukatil b. Süleyman 1) B 2) A 3) C 4) D 5) C 6) B 7) A 8) C 9) D 10) A 11) B 12) A 13) C 14) B 15) D 16) A 17) A 18) B 19) C 20) B 21) D 22) C 23) A 24) C 25) C 26) B 27) C 28) D 29) A 30) D 31) B 32) D 33) C 34) D 35) A 36) B 37) B erol71 *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
09 Nisan 2012, 22:02 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: Tefsir usulü ve tarihi deneme sınavı TEFSİR TARİHİ VE USULÜ 5. ÜNİTE DENEME SINAVI 1-müfessirlerin ortaya koydukları tefsirlerde hangi yöntemler kullanılır? a-rivayet-dirayet b-rivayet c-dirayet 2-sözlükte birini su kaynağına götürmek ve su içirmek gibi anlamlara gelen kelime hangisidir? a-tefsir b-fıkıh c-rivayet d-dirayet 3-kimler arasında "kuran kendi kendisini tefsir eder" sözü meşhurdur? a-sahabe b-tabiun c-müfessir d-alimler 4-kim "üç şeyin aslı yoktur: tefsir, melahim ve meğazi" şeklindeki sözü, rivayet tefsirinin zaaf noktalarına dikkat çekmek için söylemiştir? a-imam şafii b-ahmed b. hanbel c-suyuti d-begavi 5-kimin orta büyüklükte bir hacme, açık ve akıcı bir dile sahip olan "tefsiru'l-kur'ani'l-azim" adlı eserinde ebu ubeyde ma'mer b. el-müsenna'dan sıklıkla alıntılar yapmış, nüzul sebepleri, kıraat farklılıkları ve nesih konularına ağırlık vermiş, aynı zamanda tasavvuf-işari ekolünün ilk örneklerinden kabul edilmiş, itikada dair görüşleri maturidilik paralelinde oluşturmuştur? a-begavi b-taberi c-ibn kesir d-ebu'l-leys es-semerkandi 6-aşağıdakilerdne hangisi rivayet tefsiri alanında eser vermemiştir? a-taberi b-ibn abbas c-begavi d-ibn kesir e-ebu ishak es-sa'lebi 7-kelime anlamı bir şeyin mahiyetinde bilmek, kavramak, idrak etmek demek olan kelime hangisidir? a-tefsir b-rivayet c-dirayet d-fıkıh 8-sünnet ilminde otorite olmasından dolayı kendsine "muhyi's-sünne" ve "rüknu'd-din" gibi lakapları olan kimdir? a-imam malik b-begavi c-ibn kesir d-ebu'l-leys es-semerkandi 9-kırk yıl, her gün kırk varak yazarak muazzam eserlerini telif ettiği anlatılan kimdir? a-taberi b-suyuti c-zehebi d-ibn kesir 10-hanefi mezhebinin meşhur fakihleri arasında olan hanefi fakihler hiyerarşisinde "meselede müctehit" kabul edilen kimdir? a-suyuti b-nesefi c-kadı beydavi d-ebu'l-leys es-semerkandi 11-yalnızca rivayetlere bağlı kalmayıp dil, edebiyat, mantık, kıyas ve daha başka ilimlere dayanılarak yapılan kuran tefsiridir bu neyin terim anlamıdır a-rivayet tefsiri b-hadis c-tefsir d-dirayet tefsiri 12-şafii mezhebine mensup olan begavinin rivayet tefsiri alanında verdiği eser hangisidir? a-tefsiru'l-kur'ani'l-azim b-melimu't-tenzil c-ed-dürrü'l-mensur fi tefsiri'l me'sur d-mefatihu'l-gayb 13-terim anlamı olarak kuranı kuran, hz. peygamberin sünneti ve selefin açıklamaları ile tefsir etmeye ne denir a-rivayet b-dirayet 14-rivayet tefsirinin tarihinde ilk bahsedilmesi gereken malzeme nedir a-sahabe görüşü b-mezhepler görüşü c-hz. peygamber'in tefsiri d-alimler 15-rivayet tefsirinin diğer adı nedir? a-nakli(me'sur) b-akli c-ameli d-itikadi 16-aşağıdakilerden hangisi rivayet tefsirinin zaaf noktalarından değildir? a-tefsirde uydurma haberin çok olması b-isnatların hazfedilerek sadece metinlerin yer alması c-israiliyata dair haberlerin tefsire karışması d-hadisin güvenilir isnada sahip olması 17-eserinde "tefsir" yerine "te'vil" kelimesini kullanır tefsir anlayışını gösteren anahtar kavramlardan birisi "zahir" kelimesidir ona göre asıl olan kuranın zahiridir batın veya mecaz; ancak istisnai ve hüccet durumunda söz konusu olabilir yukarıda bahsedilen kimdir? a-begavi b-suyuti c-taberi d-razi 18-ilim seyahetlerinde bulunmamış merv şehrine yerleşerek ilmini bu şehirde tamamlayan kimdir? a-taberi b-begavi c-ibn kesir d-ibn abbas 19-aşağıdakilerdne hangisi rivayet tefsiri yöntemine ilişkin uygulamalar arasında değildir? a-kuranın kuranla tefsiri b-kuranın rivayetle tefsiri c-hadis 20-aşağıdakilerden hangisi rivayet tefsiri alanında eser vermiştir? a-razi b-alusi c-ebussuud d-taberi 21-ilminin derinliğinden dolayı "numan-ı sani" (ikinci ebu hanife), "hatibu'l-müfessirin ve "rum diyarının zemahşerisi" gibi lakapları olan kimdir? a-alusi b-ebussuud c-suyuti d-taberi 22-aşağıdakilerden hangisi maturidi mezhebine mensup olan ebussuud'un başvurduğu kaynaklardan biri değildir? a-keşşaf b-envaru't-tenzil c-mefatihu'l-gayb d-runul-meani fi tefsiri'l-kur'ani'l-azim 23-aşağıdakilerden hangisi dirayet tefsiri alanında verien eserlerden biri değildir a-ibn kesir - tefsiru'l-kur'ani'l-azim b-alusi - ruhu'l-meani fi tefsiri'l kur'ani'l- azim c-elmalılı hamdi yazır - hak dini kur'an dili d-hatib şirbini - es-siracu'l-münir 24-aşağıdaki kitap eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır? a-zemahşeri - el-keşşaf an hakaiki't-tenzil b-razi - mefatihu'l-gayb c-ebu'l-leys es-semerkani - tefsiru'l-kur'ani'l-azim d-begavi - camiu'l-beyan an te'vili ayi'l-kur'an 25-aşağıdakilerden hangisi dirayet tefsirinde müfessirin başvurduğu kaynaklardandır? a-kuran b-sünnet c-sahabe kavli d-rey ve içtihat e-hepsi 26-aşağıdakilerden hangisi dirayet tefsirinin diğer adlarıdır a-rey-içtihad b-rey-akli tefsir c-nakli tefsir d-rey-nakli tefsir 27-dirayet tefsirinde müfessirin hataya düşmemesi, yanlış görüş ve yorum bildirmemesi aşağıdaki hangi kurallara bağlıdır? a-müteşabih alana ait hususiyetlerin farkında olmak b-kişisel ve subjektif yorum yapmaktan kaçınmak c-mezhep taassubundan uzak durmak d-delilsiz olarak allah'ın muradı konusunda kesin yargıya varmamak e-hepsi 28-dirayet müfessirinin kur'an'da üç çeşit ilim olduğunu ve bunların da kesin olarak bilinmeyeceği hatırdan uzak tutması gerekir aşağıdakilerdne hangisi bunla ilgili alan değildir? a-allah'ın zatı, sıfatı ve gaybi konular alanı b-allah'ın peygambere bildirdiği alan c-sahabe kavli d-allah'ın peygamberini tebliğ etmeğe memur ettiği alan 29- "camiu'l-beyan an te'vili ayi'l-kuran" kimin eseridir? a-begavi b-taberi c-razi d-kadı beydavi 30-aşağıdakilerden hangisi zemahşeri'nin eseridir? a-ruhu'l-meani fi tefsiri'l-kur'ani'l-azim b-mefatihu'l-gayb c-es-siracu'l-münir d-el-keşşaf an hakaiki't-tenzil 31- nakli, akli ve tabiat ilimlerinde derin kültür sahibi olan büyük alimdir ilminin ilk kaynağı, rey hatibi olarak tanınan babasıdır yukarıda bahsedilen kimdir? a-nesefi b-razi c-kadı beydavi d-ibn kesir 32-mefatihu'l-gayb kimin eseridir? a-kadı beydavi b-razi c-ebussuud d-alusi 33-ruhu'l-meani fi tefsiri'l kur'ani'l-azim kimin eseridir? a-alusi b-suyuti c-ibn kesir d-taberi 34-envaru't-tenzil ve esraru't-te'vil kimin eseridir? a-razi b-zemahşeri c-kadı beydavi d-nesefi 35-irşadu'l akli's-selim kimin eseridir? a-ebussuud b-razi c-ibn kesir d-begavi 36-medariku't-tenzil ve hakaiku't-te'vil kimin eseridir? a-kadı beydavi b-nesefi c-alusi d-elmalılı hamdi yazır 37-bazı rivayet tefsirlerinde haberlere ait isnatlar, fazla yer tuttuğu, okuyucuya bıkkınlık verdiği gerekçesiyle hazfedilmiştir mesela bu konuyla ilgili ed-dürrü'l-mensur fi tefsiri'l-me'sur adlı rivayet tefsiri öyledir bu eseri kim yazmıştır? a-suyuti b-ibn kesir c-ibn hacer d-ebussuud 38-ebu'l-leys es-semerkandi orta büyüklüteki b,r hacme, açık ve akıcı dile sahip olan tefsiru'l-kur'ani'l-azim adlı eserde sıklıkla kimden alıntılar yapmıştır? a-suyuti b-buhari c-ebu ubeyda ma'mer b. el-müsenna d-begavi 39-kim ibn kesir hakkında "imam, müftü, sağlam bir muhaddis, alim, mütefennin bir fakih, nakilci bir müfessirdi faydalı eserleri vardı" demiştir a-ibn hacer b-zehebi c-suyuti d-ibn tanğriberdi 40-ibn kesir için kim "hadislerin rical ve metinnlerini tetkik ile meşgul oldu pek çok faydalı eser hazırladı eserleri sağlığındayken şöhret kazandı ölümünden sonra da insanlar onlardan yararlandılar muhaddis fakihlerdendi" demiştir? a-ibn hacer b-ebussuud c-razi d-nesefi CEVAP ANAHTARI 1-a 2-c 3-d 4-b 5-d 6-b 7-c 8-b 9-a 10-d 11-d 12-b 13-a 14-c 15-a 16-d 17-c 18-b 19-c 20-d 21-b 22-d 23-a 24-d 25-e 26-b 27-e 28-c 29-b 30-d 31-b 32-b 33-a 34-c 35-a 36-b 37-a 38-c 39-b 40-a mehmet akif2 *Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur* |
14 Mart 2019, 22:40 | Mesaj No:10 | |
Durumu: Medine No : 57235 Üyelik T.:
10 Mart 2017 | Alıntı:
GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi | |
Konuyu Toplam 4 Kişi okuyor. (0 Üye ve 4 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Medineweb Tefsir Tarihi ve Usulü 2013 Bahar Dönemi Ara Sınavı ve Dönem Sonu Sınavı | nurşen35 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 21 | 23 Mart 2017 20:45 |
Tefsir Tarihi ve Usulü 2014 Lider ve Karacan Akademi Deneme Sınavı Videoları | nurşen35 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 1 | 29 Eylül 2015 13:52 |
tefsir tarihi ve usulü 5. ünite deneme sınavı | mehmet akif2 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 0 | 21 Nisan 2012 18:17 |
Medineweb Tefsir Tarihi ve Usulü 4. Ünite Deneme Soruları | erol 71 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 0 | 02 Mart 2012 12:35 |
Medineweb Tefsir tarihi ve usulü 3. ünite deneme testi | erol 71 | Tefsir Tarihi Ve Usulü | 0 | 29 Şubat 2012 11:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|