|
Konu Kimliği: Konu Sahibi bilinmez,Açılış Tarihi: 19 Aralık 2018 (23:11), Konuya Son Cevap : 06 Nisan 2019 (23:09). Konuya 19 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
21 Aralık 2018, 17:57 | Mesaj No:11 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | çocukluğum yüce ALLAH C.C hakkında ANNEME SORULAR SORARDIM.Anne ALLAH büyük mü evet derdi.sen doğmadan öncede vardı değil mi evet ya babam annem kısaca tüm insanlar doğmadan öncede vardı demişti ben çok hayret etmiştim. yani Allah çok yaşlıydı bana göre şimdi de merak ettiğim konu ALLAH Nerede Neden göremiyoruz olmuştu. Annem bana Allahın arşta olduğu arşında gökyüzzünde olduğunuda öğrenmiştim. merakım giderek artmıştı tabi ki Allah gökyüzüne nasıl çıkmıştı?evin önünde ki elektrik direğine baktım. içimden acaba dedim.annem Allah her şeyden büyük hiç bir şeye muhtaç değil demişti yani direk olayını artık elemiştim. birde melek ve şeytan cennet cehennem bunlar hakkında arkadaşlarla iştişare ediyorduk herkes bildiğini anlatıyordu iyi insanların cennete gittiğini annem anlattı kötü insanlarında cehenneme gittiğini vs Allah'ı anlatmak için çevremize bakmak yeterlidir. bize sayısız nimetler veren anne babamizi kardeşlerimizi okulumuzu bahçemizi şirin hayvanlari arkadaş yoldaş yardımcı eden bize yememiz için çeşit çeşit nimetler yollayan güneşi yıldızları bize rehber olması için yaratandır kısacası Allahı bilmiyoruz kimse görmedi fakat yarattıklarına bakarak onun nasıl cömert olduğunu merhametli olduğunu anlayabiliriz.
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
21 Aralık 2018, 19:56 | Mesaj No:12 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Alıntı:
Allahü teâlâ için ışık anlamında nur denmez; çünkü nuru, ışığı da O yaratmıştır, yani bunlar mahlûktur. Mahlûk, halık olamaz. Bir şeye benzeterek Allahü teâlâyı tarif etmek caiz olmaz. Nur suresindeki,(Allahü nurus-semavat-ı vel-erd) âyetinde geçen nur kelimesinin tevilini bilmeden Allah’a nur demenin yanlış olduğu, İmam-ı Gazali hazretlerinin Mişkat-ül envar kitabında açıklanmaktadır. En-Nur esma-i hüsnadandır. Bu bilinen nur, ışık anlamında değildir. Âlemleri nurlandıran anlamındadır. Allahü teâlânın bir ismi Nur olduğu gibi Peygamber efendimizin bir ismi de Nur‘dur. Bu, Allahü teâlâ için kullanılan nur gibi değildir, parlaklık, ışık anlamındadır.
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR | |
22 Aralık 2018, 21:27 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | SORU 3.Allah nurdur demek doğrumudur,yanlışmı sebebini belirtiniz cevab..Allah tektir demek,aynı zamanda Allah ın araz,parça,organ dan müteşşekkil olmadığı ve zahiren teşpihi çağrıştırıcı böyle durumlardan münezzeh olduğudur. Bunun için Allah nurdur demek,Allah ın ezeli değilde sonradan yaratılan,muhdes,hadis veya mahluk olduğunu söylemek olur ki buda açık bir küfür dür.
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
22 Aralık 2018, 21:47 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | soru 4. Allah ın varlığının öncesi varmıdır?
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
23 Aralık 2018, 19:43 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 |
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
23 Aralık 2018, 19:45 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | SORU 5. Allah ın beka sıfatı deyince ne anlıyorsunuz?
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
24 Aralık 2018, 10:05 | Mesaj No:17 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Allah ebedîdir, varlığının sonu yoktur. O daima vardır. Varlığı kendinden olduğu için O, hem kadîm ve eze!î; hem de bakî ve ebedîdir. "O, evvel ve ahirdir." (el-Hadîd, 57/3) Allah 'ın beka sıfatı, Allah'ın ebedi olmasıdır. Bâki yani yok olmayacağıdır. Bâki olmanın ziddi fânidir, buda Allah için imkansızdır. Sonradan yaratılmamış (hadis-mahluk ) değildir.
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
06 Şubat 2019, 21:10 | Mesaj No:18 |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | SORU , Allah şirki,küfrü,haramı irade(diler) mi?
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |
05 Nisan 2019, 10:47 | Mesaj No:19 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Mü'min Suresi 31 "Allah, kulları için hiç bir zulmü istemez” ayetine göre; "Zulüm" hem şirk, küfür ve inkârı, hem de her türlü haksız muameleyi ifade etmektedir. Bu anlamda, Yüce Allah ne kendisi kullarına zulmeder ne de kullarının herhangi bir şekilde haksızlığa tevessül etmelerine razı olur. Allah zulüm etmez, imtihan eder. Âl-i İmran 182. Âyette şöyle denilmektedir: “Bu, dünyada iken kendi ellerinizle yapmış olduğunuzun karşılığıdır. Yoksa Allah kullarına zulmetmez.”
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
06 Nisan 2019, 23:09 | Mesaj No:20 | |
Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 | Alıntı:
bu soruya doğru cevap vermek için Allah ın irade[dileme] sifatının neyi ihtiva ettiğini bilmekle olur. tekvir suresindeki ayette, Alemlerin Rabbi Allah dilemedikçe[irade], siz dileyemezsiniz. bunun için,Allah küfrü,şirki,haramı diler bunla birlikte razı olmaz. aksi cevap,kul küfür,şirki,haramı diledi ama Allah dilemediği halde kulun dilemesi olur ama Allah ın dilemesi olmaz gibi sakat bir akide çıkar .
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
2006 Kasım Arapça KPDS Sınavı Tüm Bölümler soru cevaplar (100 soru) | f_hoca | Genel Arapça | 2 | 14 Aralık 2015 16:46 |
2006 Mayıs Arapça KPDS Sınavı Tüm Bölümler soru cevaplar (100 soru) | f_hoca | Genel Arapça | 3 | 14 Aralık 2015 16:43 |
soru-cevap ile ibadetler(diyanet sınavlarına yönelik 141 soru) | Medine-web | Seviye Belirleme Sınavı-(MBSTS) | 0 | 20 Mayıs 2014 18:07 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|