Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > .::MEDİNEWEB DİN HİZMETLERİ ALAN BİLGİSİ SINAVLARI-(DHBT).::. > DHBT-1-Sınav Konuları > İslam İnanç Esasları

Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi:  09 Mayıs 2014 (17:11), Konuya Son Cevap : 09 Mayıs 2014 (17:11). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 09 Mayıs 2014, 17:11   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Meleklere İman Etmek

Meleklere İman Etmek

Her kim Allah’a, meleklerine, peygamberlerine, Cebrail’e ve Mîkâil’e düsman olursa bilsin ki, Allah da inkâr edenlerin düsmanidir. (Bakara 2/98)
MELEKLERE IMAN ETMEK;

Meleklerin mahiyeti ve özellikleri;

Melekler Allah'in nurdan yarattigi varliklardir. Erkeklik ve disilikleri yoktur.yemez, içmez, yatmaz, uyumaz, yorulmaz ve hastalanmazlar. Allah'in diledigi kadar yasarlar. Yerde, gökte ve heryerde bulunurlar. Insanlarla beraber bulunanlari da vardir.

Melekler Allah'in her emrini tam sadakatle yerine getirir, yasaklarindan sakinirlar. Gece gündüz O'na ibadet eder, tesbih, dua ve niyazda bulunurlar. Melekler son derece kuvvetli ve süratli yaratiklardir. Çesitli görevleri bulunan meleklerin sayilarini yalnizca Allah bilir.

Melekler ruhumuz gibi gözle görünmezler. Allah bizim göremedigimiz meleklerini Peygamberlerine göstermis, onlarin araciligi ile Peygamberler Allah'tan mesaj almislar, Allah'in kelamini isitmislerdir. Kuran-i Kerim'de peygamberimize böyle vahyedilmis ve meleklerin var olduklari Kuran-i Kerim'de bildirilmistir. Bu yüzden göremesek te meleklerin varligina inaniriz.

Iman esaslari, insanin kendisine rehber edinecegi ve hareketlerini ona uyduracagi prensiplerdir. Bu anlamda meleklere iman büyük önem tasir. Çünkü melekler insani iyilige çagiran vasitadir. buna inanan insan kendisini iyilige çagiran her sese kulak verir. Ayrica meleklerden bazilari sürekli insanlarla beraber bulunur, insanin yaptigi iyilik ve kötülükleri yazarlar.Bunun için imanli insan söz ve davranislarina dikkat eder. Meleklerin iyi seyler yazmasi için de sürekli iyilik ve güzellik pesinde kosar.

Baslica büyük melekler;

Cebrail (as); Allah'tan peygamberlerine vahiy ve kitap getiren, elçilik yapan en büyük melektir. (Dört büyük melekten birinin ismi olup, peygamberlere vahiy getirmekle görevlidir. Kur'ân'da bu melegin ismi Cibrîl, Rûhu'l-Kudüs, Ruhu'l-Emîn, Ruh ve Rasûl seklinde geçmektedir. Bütün peygamberlere vahyi getiren Cebrâil'dir. Kur'ân'a göre o, karsi konulmayacak bir güce, üstün ve kesin bilgilere sahip, Allah nezdinde çok itibari olan ve diger meleklerin kendisine itaat ettigi serefli bir elçidir. Bu yönüyle Cebrâil kuvvet manasina gelen Cebra ile, Allah anlamina gelen Îl'den meydana gelmis bir isimdir. Allah'in kuvveti demektir. Yenilmez bir kuvvet ve Allah nezdinde büyük bir makam sahibi oldugu ifâde edilmistir: "O (Kur'ân), süphesiz degerli, güçlü ve arsin sahibi (Allah'in) katinda itibarli bir elçinin (Cebrâil'in) getirdigi sözdür." (Tekvîr, 81/19-20) Cebrâil, Hz. Muhammed'e aslî sekliyle iki kere görünmüstür. Biri Hira magarasinda ilk vahyi getirdigi zaman, digeri de Miraç'ta "sidretü'l-münteha"da gerçeklesmistir. Bazen de Rasûlullah'a insan seklinde ashabtan yüzü nurlu olan Dihye el-Kelbî sûretinde görünmüstür. Ilgili hadislere göre Cebrâil dünyada ve ahirette Allah ile kul arasinda elçidir. Hem meleklere hem peygamberlere ilâhî emirleri teblig eder, bu sebeple de Allah ile vasitasiz konusur. Allah tarafindan Cebrâil'e yüklenen misyonu inkâr etmek veya onun görevini tam anlamiyla yerine getirmedigini iddia etmek, kisiyi küfre götürür. Müsrikler ve Yahudiler Cebrâil'e verilen görevi inkâr ettiklerinden dolayi Kur'ân'in su âyetinde kinanmislardir: "Kim, Allah'a, meleklerine, peygamberlerine, Cebrâil'e ve Mikâil'e düsman olursa bilsin ki Allah da inkârci kâfirlerin düsmanidir." (Bakara, 2/98) (F.K.) )

Mikail (as); Tabiat olaylariyla ilgili görevleri bulunan melektir.(Dört büyük melekten biri olup, tabiat olaylarini düzenlemekle görevlendirilmistir. Kelime olarak, "Allah'in küçük ve sevgili kulu" anlamina gelen Mikail Kur'ân'in bir yerinde Cebrail ile birlikte geçmektedir: "Kim Allah'a meleklerine, peygamberlerine, Cebrail'e ve Mikail'e düsman olursa, bilsin ki Allah da inkarci kâfirlerin düsmanidir." (Bakara, 2/98). (F.K.) )

Israfil (as);Kiyametin kopmasi ve insanlarin öldükten sonra tekrar dirilmeleri için sura üflemekle görevli melektir. Sur kelime olarak boru, ses çikaran boynuz demektir.

Israfil (as); mahiyetini Allah'in bildigi bir araca üç defa üfleyecektir. Ilk üfleyiste Allah'in diledikleri hariç yerde ve gökte olanlar dehsete kapilacaktir. Ikinci üfleyiste Allah'in dilediklerinden baska tüm canlilar ölecek, üçüncü üfleyiste ise ölmüs olanlar mahser yerinde toplanmak üzere dirilecektir. (Allah'in emri ile kiyamet kopacagi zaman sûra üflemekle görevlendirilen Isrâfîl, dört büyük melekten biridir. Bir hadiste Isrâfîl, sahibu'l-karn (sûr'un sahibi, borunun sahibi) olarak isimlendirilmistir (Tirmizî, Kiyamet, 8). Israfil sûr'u iki defa üfleyecektir. Birinci defa üfürdügünde, göklerde ve yerde bulunan her sey yok olacaktir: "Sûr'a üfürüldügü gün, Allah'in diledikleri müstesna, göklerde ve yerde bulunanlar hepsi dehsete kapilir ve boyunlari bükük olarak O'na gelirler." (Neml, 27/87); "Artik Sûr'a bir defa üflendigi, yeryüzü ve daglar kaldirip birbirine tek çarpisla çarpilip darmadigin edildigi zaman, iste o gün olacak olur. (Kiyamet kopar)" (Hâkka, 69/13-15). Ikinci defa üfürdügünde, bütün insanlar tekrar dirilecek ve mahser yerinde toplanmak üzere sevk edileceklerdir: "Nihâyet sûr'a üfürülecek, bir de bakarsin ki onlar kabirlerinden kalkip kosarak Rablerine giderler." (Yâsîn, 36/51) (F.K.) )

Azrail (as); Can almaya memur edilen melektir. (Dört büyük melekten birinin ismi olup, insanlarin canini almakla görevlidir. Azrâil kelimesi Ibranice asillidir. Bu melek Kur'ân ve sahih hadislerde, Azrâîl ismiyle degil, melekü'l-mevt (ölüm melegi), elçilerimiz seklinde geçmektedir. "De ki: Size vekil kilinan (bu konuda görevlendirilen) ölüm melegi caninizi alacak, sonra Rabbinize döndürüleceksiniz." (Secde, 32/11) "Nihâyet birinize ölüm geldi mi elçilerimiz (görevli melekler) onun canini alirlar. Onlar vazifede kusur islemezler." (En'âm, 6/61; A'râf, 7/37). Her insanin canini almakla görevli bir ölüm melegi vardir. Azrâîl, bu meleklerin basidir. (F.K.) )

Ayrica devamli olarak insanlarla bulunan ve insanlarin iyilik ve kötülüklerini yazan melekler vardir. Bunlara "Kiramen Katibin = yazici melekler" denir.

Meleklerin bazilari da öldükten sonra insanlara sorular sorarlar. Bunlara da "Münker-Nekir" denir. her ikisine birden "Münkereyn" de denir. Bilinmedikleri ve taninmadiklari için bu adla anilmaktadirlar.

Cin ve seytan; Meleklerden baska Allah'in cin ve seytanlar gibi göremedigimiz ancak var olduklarini bildigimiz yaratiklari vardir. Bunlarin varliklari Kuran-i Kerim'de bildirildigi için kesinlikle dogrudur.

Cin insanoglundan önce yaratilmistir, Allah'in izniyle çesitli sekillere girerler, Allah'in izni olmadikça kimseye zarar veremezler. Cinlerde insanlar gibi Allah'i taniyip ibadet etmekle görevlidir.

Seytan cinlerden olup göremedigimiz varliklardan birisidir. Seytan, ilk insan Ademoglundan önce yaratilmistir. Uzun süre Allah'a ibadet etmis ve melekler arasinda yer almistir. Allah Adem Peygamberi (as) yaratinca meleklere Ona secde etmelerini emretmis, bütün melekler bu emre uyarak secde etmis ancak Seytan (Iblis) bu emre uymamis, "Ben ondan daha hayirliyim çünkü beni atesten yarattin, onu ise çamurdan yarattin" diyerek Adem'e (as) secde etmemistir. Bunun üzerine Allah "Öyle ise oradan çik, çünkü artik kovuldun" buyurarak onu rahmetinden uzaklastirmistir. Seytan Allah'tan insanlarin diriltilecekleri güne kadar yasama izni istemis, bu izin kendisine verilmistir. Bundan sonra seytan yeryüzünde yasayan insanlari tüm imkanlariyla Allah'a giden yoldan uzaklastirip saptiracagini söyleyerek Allah'in katindan ayrilmistir. Allah, Kuran'da iblis olarak ta geçen seytani insanoglunun düsmani olarak tanitmis, seytana uyanlarin cehennem ile cezalandirilacagini söylemistir. Cinlerden iman etmeyenler de seytanin yardimcilaridir.

MELEKLERE IMAN ETMENIN FAYDALARI

Bitki, hayvan ve cansizlarin yapitasi ayniyken hayatlari varken, insanin yaptiklari bazi seyler kainattan farklidir. O zaman insanda hayattan baska bir sey daha bedene giriyor demektir. Hayati bilmeyen bu esrarengiz seyi de bilemez. Bu varligin adi RUH’tur. Biz onun hakkinda çok az sey biliyoruz. Bu varlik bizi içli disli oldugumuz esrarengiz alemin sinirlari içine getiriyor.

Bu alem bir taraftan ahiret alemine uzanan öte yandan bizim maddi alemimizdeki ruhani varliklari içine alan GAYB alemidir. Bu ruh ve diger manevi varliklar iki alem arasinda köprü teskil eder. Gayb aleminin varliklari denilince melekler ilk önce akla gelir.

Görmedigimiz ama inandigimiz bizimle yakindan ilgili varliklardir. Melekler e iman etmek farzdir. Inkârlari imani bütünüyle kaybettirir. Gözümüzün sinirlari nedeniyle onlari göremeyiz. Bu nedenle Allah ve Resulünün bildirdikleri esastir. Melekler nurdan yaratilmistir. Kur’anda geçtigi gibi 2, 3, 4 kanatli olabilecekleri gibi çok daha fazla kanatli olabilirler. Ancak bu kanatlar bizim bildigimiz kuskanadi gibi midir? Degil midir bilemeyiz.

Her melege görevine yönelik imkânlar verilmistir. Yiyip içemezler. Cinsiyeti disidir yakistirmasi yanlistir. (Erkekli disili veya cinsiyetsiz olabilirler dogrusunu Allah bilir) Melekler Allah’in emirlerine mutlak itaat ederler. Ne görev verilirse onu yaparlar. Melekleri kanatli çocuklara, kizlara benzetmek cezaya çarptirilacak düsüncelerdir. Hele onlari Allah’in kizlari kabul etmek dogrudan Allah’a sirk kosmaktir.

Iman bir tilsimdir. O bir kalbe girdimi bütün kâinat bir dost meclisi olur.

Bu durumda canli cansiz her sey insana güler, hiç birsey insani ürkütmez, hiç birsey yabanci gelmez. Görünmeyen alemde de en vefali, en candan dostlari görür insan. Bu dostlardan yardim görür, armaganlar alir. Nereye gitse onlarladir. Meleklerin dualari mü’minler içindir. Yanimizdakilerden yüce alemlerin meclislerindekilere kadar her yer meleklerin tesbih ve duasi ile doludur.

Bu dostlar insanlarin bagislanmasini diler, mümin iyilik yapinca melekler daha çok dua ve istigfar eder. Hayir yapana, alime dua ederler. Bir Müslüman din kardesine giyabinda dua etse melek ona “bir misli de senin olsun” diye dua eder. Mü’minin namazi bitene kadar melekler onun için “Allah’im onu bagisla, ona magfiret et” diye dua eder. Mü’min dua edince melekler de “Âmin” der. Bir mümin hasta ziyaret etse yetmis bin melek gece boyunca onun için istigfar eder. Mü’minler ve melekler arasinda iman kardesligi vardir.

Rabbe iman etmek ve O’na kul olmak Allah’in mülkünde bütün kapilari açan anahtardir. Bu anahtari eline alan insan alemlerin Rabbi katindaki meleklere arkadas olur, onlarin dilinden düsmeyen dua ve istigfar listelerine adini yazdirir.

Melekler bazen yeryüzündeki müminlere fiilen de yardim eder. Müskülat durumunda Rabbinin emriyle melekler yardima kosar. Melekler görünse veya görünmese de yapacagini yapar ve emri yerine getiriri, acze düsmez. Kisi melekleri unutsa da melekler onu hiç unutmaz. Ömürden sonra gizlilikler açiga çikarilirken ebedi hayat gözler önüne serilince müminler sadik melek dostlarini iste o an gözleriyle görür. Mümin dünyadan meleklerin müjdesi ile ugurlanir, ahirette de müjdelerle karsilanir.

Cennete giriste cennette meleklerin ziyaretçi akinina ugramakta mümine kismettir.

Dünyada maalesef bu muhtesem manzarayi göremiyoruz. Kur’an’da denilen kadarina inaniyoruz.

Insan melek dostlugu ne kadar büyükse Allah ve peygamberlerini yalanlayan inkârcilara karsi da meleklerin düsmanligi o kadar gerçektir. Melekler müminlere düskündür. Kâinatlar dolusu melek hepsi dost hepsi duaci.

Kimdir bunlari bize dost yapan? Kimdir kâinati meleklerin peygambere salatlariyla, ümmetine dualari ile çinlattiran? O, rahmetiyle her seyi kusatan Allah’tir.

“Gökte dört parmaklik bir yer dahi yoktur ki oraya bir melek Allah’a secde için basini koymus olmasin” (Tirmizi, Zühd,9)

Biraz düsünürsek zerreden yildizlara kadar her türlü cisim ve hadise için görevli, farkli rütbe ve yetenekte sayisiz meleklerin gece gündüz, tam bir itaatle mükemmel ahenk içinde is gördügünü anlariz.

Meleklerin sayi, tür ve görevleri hakkinda çok sey bilmiyoruz.

CEBRAIL; Kur’an’da en çok sözü edilen, degisik isimlerle anilan melektir. En büyügüdür. En önemli görevi peygamberlere Allah’in vahyini ulastirmaktir. Kur’an O’nu “muazzam kuvvetlere, üstün akil ve dirayete sahip, pek kuvvetli, Ars’in sahibi yaninda itibarli, sözü dinlenen ve güvenilen, pek serefli bir elçi” diye tarif eder. “Cibril”, “Ruhu’l-Kudüs”,”Ruhü’l-Emin” ve “Ruh” olarak geçer. Hz. Meryem’e de insan suretinde görünerek konusmus ve Hz.Isa’yi müjdelemis, Peygamberimizin sahabelerine de insan suretinde göründügü zamanlar olmustur.

MIKAIL; Mahlûkatin riziklarini yönetmekle görevli melektir. RIZIK; Yeryüzündeki hayatin en can alici, en hayret verici yönüdür. Gezegendeki milyonlarca tür canli (bilinen yedi yüz bin, ama tahmin edilen on ile yüz milyon arasi) arasindaki iliskiler, bagimliliklar hata kaldirmaz. Biri kontrolsüz kalsa yeryüzü felakete ugrar. Her canlinin her bir lokmasi hesap edilir. Yoksa ortalama bir hesapla rizik dagitilsa bir süre sonra canlilar arasi denge bozulurdu. Oysa hayatta ahengi bozan sadece insan elinin bilinçsiz müdahaleleridir.

AZRAIL; Ölüm melegidir. Can almakla görevli pek çok melek vardir. Azrail bunlarin üstünde komutan durumundadir. Ölümden anlamamiz gereken “adam öldürme” degil, “ruhumuzu teslim etmek”tir. Mümine ölmek kolaydir. Kafir ve zalimler ise dehset, hüsran ve pismanliga müstahaktir.

ISRAFIL; Görevi kiyametin kopmasini ve tekrar dirilisi ilan etmektir. (O zamana kadar yaptigi görevi Allah bilir.)

HAFAZA/HAFIZIN/KIRAMEN KATIBIN; Sürekli insanla beraber olan, insanin yaptiklarini kaydeden meleklerdir. Bu gözetim hem yaptiklarimizin hesap günü için saklandigini, hem de Allah’in meleklerince korundugumuzu bildirir. “Kiramen Katibin” adi ise bunlarin Allah katinda çok degerli yazicilar oldugunu gösterir.

MÜNKER VE NEKIR; Müminlerin berzah aleminde kendilerini agirlayacak ilk dostlaridir. Kabirde insanlari sorgulayacaklari ve cevaba göre muamele edecekleri Peygamberimizce haber verilmistir. Derecesi ne olursa olsun bütün melekler, bütün müminler dosttur.

CINLER; Atesten yaratildigini Kur’an ve hadislerden biliyoruz. Insanlarla ortak yönleri hem iyilige hem kötülüge yetenekli olmalaridir. Peygamberimiz cinleri bazen görmüs, Kur’an’in bildirdigi kadariyla Hz. Süleyman (as) cinleri bazi islerde çalistirmistir. Cinlerle gayba ulasma gayreti ezelden beri sürer. Fakat Kur’an cinlerin gaybi bilmedigini haber verir. Sema yolu cinlere kapalidir. Meleklerden haber alamazlar. Bazen meleklerden kulak hirsizligi yapip duyduguna yüz yalan katan seytanlarin bunu kâhin dostlarina aktardiklari da hadislerde geçer. Cinleri tesvik eden de, onlarin elinde oyuncak olan da insandir. Bu tuzak cinlerin elinde falcilik, büyücülük, kâhinlik, arraflik, medyumluk, astroloji, ruh çagirma gibi oyunlara ve insanlarin buna ragbet etmesine yol açmistir. Kâhinlikten kazanilan para fuhusla bir tutulmus, bu kimselere gidenlerin kirk gün namazinin kabul edilmeyecegi ve kahinin dedigini tasdik edenin Islam’i inkar etmis sayilacagi hadislerde yer almaktadir. Cinler arasinda dost ta düsman da vardir. Cinlerin Müslüman olanlariyla imanimiz ebedi kardeslik tesis eder. Kafir cinler ise mümin imaninin zorlu düsmanidir.

SEYTANLAR; Meleklerin ziddina kötülük üreten yaratiklardir. Cinlerdendir. Iyilik ve kötülük iradeli cinlerden ayri düsünülürler. Atalari iblis, Hz. Adem’e secde etmedigi için Allah’in rahmetinden kovulmus, insana düsman olmustur. (Ana sayfadaki ahde bkiniz)

Şeytanin özelligi hem azgın olusunda, hem de başkalarını azdırma hevesinde oluşundadır. Azan ve azdiran insanlarda ayetlerde “seytan” diye anilmaktadir. Insan seytanlarinin bazilari cin seytanlarina ilham verebilmektedir. Seytan tüm gücüyle insani yoldan çikarmaya çalisir. Ama Kur’an seytanin hilesini pek zayif diye niteler. Iman edip Allah’a tevekkül edenler üzerinde onun gücü olmadigini ifade eder. Öte yandan müminleri tuzaga düsmeme konusunda uyarir. Hile zayif olsa da seytana firsat verilmis ve insanlar onun vasitasiyla imtihana tabi tutulmustur. Bu sayede bir kisim insan yoldan çikarken, bir baskasi da içindeki güzellikleri meydana çikarir. Seytan bu ulvi hizmete, hizmet eder.

Gerçekten insan şeytandan şeytan, melekten melek olabilecek bir yaratılıştadır. Hangisini seçecegi kendisine baglıdır. Fazilet cevherinin ortaya çikması için kötülükle karşılaşıp, savaşıp, onu yenmek gerekir.

Cin ve insan seytanları olmasaydı mübarek sahsiyetler yetişemezdi. Sırf iyilik veya kötülük olsaydı insanın yaratılışının da anlami olmazdı. Seytana karşı mümin elinde dogrulugu gösteren (pusula) Kuran ve hadislerdir. Allah sığınılacak yer kendi rahmetini göstermiş, sığınanlara şeytanın zarar veremeyecegini buyurmuştur.

Melek veya şeytan kimin izini takip edip kimin sesini dinleyecegimiz bize baglıdır. Isteyen melekleri duaci yapar, isteyen seytanin oyuncagi olur, akibeti de onun gibi olur.

Dostu iyi seçmek gerekir.

Hamd, gökleri ve yeri yaratan, melekleri ikiser, üçer, dörder kanatli elçiler yapan Allah’a mahsustur.(Fatir 35/1)





iman ilmihalinden alıntıdır
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar nurşen35 87 29103 23 Mayıs 2015 21:53
Gülmek isteyenler tıklasın :))) Videolar/Slaytlar Kara Kartal 3 3900 10 Mayıs 2015 16:16
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar İslami Haberler Medineweb 0 2562 10 Mayıs 2015 16:13
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' Ayın Üyesi 9Esra 13 8194 30 Nisan 2015 14:29
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor Tefsir Çalışmaları Medineweb 0 3034 19 Nisan 2015 15:45

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Meleklere İman Ayetleri MusabBinumeyr Konular İle İlgili Ayetler 1 30 Mart 2023 21:11
Peygamberlere İman Etmek Medineweb İslam İnanç Esasları 0 09 Mayıs 2014 17:10
Kitaplara İman Etmek Medineweb İslam İnanç Esasları 0 09 Mayıs 2014 17:09
Nebi ve Rasullere İman Etmek Nisanur UŞMA Peygamberler(a.s) 2 19 Mart 2012 21:49
Allah'ın İndirdiği Kitaplara İman Etmek Elif Nur Uşma Allah(c.c) 1 07 Mart 2012 23:48

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.