Medineweb Forum/Huzur Adresi
Geri Git   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İBADETLER.::. > İbadetler > Oruç-Ramazan

Konu Bilgisi: Konu Sahibi MERVE DEMİR,Açılış Tarihi:  11.Nisan.2009 (19:24), Konuya Son Cevap : 11.Nisan.2009 (19:24). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler
Alt 11.Nisan.2009, 19:24   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:MERVE DEMİR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5587
Üyelik tarihi: 05.Aralık.2008
Arkadaşları:14
Cinsiyet:
Bulunduğu yer:İstanbul
Yaş:28
Mesajlar: 2.543
Konular: 2040
Beğenildi:65
Beğendi:0
Takdirleri:281
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Sahura kalkmanın önemi hakkında bilgi

Sahura kalkmanın önemi hakkında bilgi

Sahura kalkmak formu koruyorUzmanlara göre Ramazan ayı boyunca kilo almamak ya da kaybetmek için sahura kalkarak yemek yemek, bilinenin tam tersi sonuçlar veriyor

Mersin Üniversitesi (MEÜ) Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Uzman Diyetisyeni Zühal Aynacı Bayel, ramazan süresince beslenmeye çok dikkat edilmesi gerektiği, aksi halde verim düşüklüğü başta olmak üzere bazı sağlık rahatsızlıkları gibi çeşitli olumsuzlukların yaşanabileceğini söyledi Ramazan süresince toplam gıda alımının azaldığını belirten Bayel, ”Azalma yaşansa bile, iftarın ardından yenilen yemek çeşidi ve açlığın verdiği duyguyla, akşam saatinde tüketim miktarı artacaktır Ayrıca iftarın ardından yemek yeme sıklığı da artabiliyor Bunun sonucunda da kilo alınabiliyor” dedi
Oruç tutarken doğru ve bilinçli beslenilmesi halinde, vücut formunun korunabileceğine ve orucun toksinleri temizleyici etkisinden dolayı organizmanın bir ay süreyle dinlenerek, kendini yenileyeceğine dikkati çeken Bayel, şöyle devam etti: ”Bazı insanlar, ramazanda kolaylıkla kilo verilebileceğini düşünüyor
Ancak bu sanıldığı gibi kolay değil Ramazan süresince vücut zaten yeterince aç kalarak, zindeliğini kaybedecektir Bunun yanında sahura da kalkmayıp, yorgunluk ve vücuttaki enerji düşüklüğü daha da artırılarak, sindirim sisteminin yavaşlamasıyla geceden yenen gıdaların hazmı zorlaşacaktır”
”SAHURA KALKIN” ÖNERİSİ

Ramazanda formunu koruyarak çıkmak isteyenlere ‘’sahura kalkın” önerisinde bulunan Bayel, şunları söyledi: ”Ramazanda formumuzu koruyabilmek için sadece sahura kalkmak da yeterli değil Sahur yemekleri azar azar, iyice çiğnenerek yenmeli ve çiğ sebze, domates ve salatalık gibi yiyeceklere mutlaka yer verilmeli Ayrıca iftarda orucu hafif besinlerle açtıktan sonra, sebze yemekleri tüketip, ağır yemeklerden kaçınılmalı Ramazan süresince bol bol su içip, gün içindeki susuzluk giderilmeli, gece yatarken de süt veya sütlü tatlılar yenmeli”
İFTAR VE SAHUR YEMEKLERİ
İftar yemeğinin ne çok sıcak, ne de çok soğuk olmamasına özen gösterilmemesi gerektiğini anlatan Bayel, iftarda önceliğin çorbaya verilmesi ve bunun ardından bir süre bekleyip, mideyi dinlendirdikten sonra yemeğe devam edilmesini tavsiye etti Bağırsak problemi çekenlere çorbalarına kepekli ekmek katmalarını öneren Bayel, şunları kaydetti: ”İftarda vücudu yorduğu düşüncesiyle etli yemeklerden kaçılıyor, ancak, vücudun direncini kaybetmemesi için etli yiyeceklere de yer verilmeli Ancak, etin yağsız olmasına özen gösterilmeli Ayrıca iftar sofralarında yoğurt ve meyvelere de yer almalı Sahurda ise protein içeriği fazla olan gıdalar, midenin boşalma süresini uzatarak, acıkmayı geciktireceği için yumurta, süt, yoğurt ve peynir yenmesi gün içindeki verimliliği arttıracaktır Sahurun kahvaltı şeklindeki bir öğün olarak düşünülmesi ve tuzlu besinlerin tüketilmesinden kaçınılması gerekir Çünkü tuz, gün içinde susuzluğun hissedilmesini arttırır”
Bayel, oruç tutmanın, sağlıklı insanların metabolik dengesini değiştirmeyeceğini, ancak şeker hastalarının, hamilelerin, bebek emziren annelerin ve 9 yaşın altındaki çocukların oruç tutmaları halinde metabolizma dengelerinin bozabileceği uyarısında bulundu
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi MERVE DEMİR 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN ülke tv Canlı... Videolar/Slaytlar Abdulmelik 1 1334 22.Ağustos.2013 22:41
İran Emperyalizmi Üyelerimize Ait Makaleler Abdulmelik 6 1269 26.Ocak.2013 21:53
gerekli gereksiz bir şiir.. Üyelerimize Ait Makaleler MERVE DEMİR 0 1130 06.Aralık.2012 09:48
olmamış kayınbiradere mektup :) Komik Paylaşımlar Allahın kulu_ 10 1871 03.Kasım.2012 22:19
İslamın kurtuluşu bilinçlenme ile mümkündür Üyelerimize Ait Makaleler Esadullah 11 2058 02.Ekim.2012 19:16

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Ziyaretçi)
 
Seçenekler

Yukarıdaki Konu Başlığına Benzeyen,Medineweb'de Otomotik Bulunan 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Cuma gününün önemi hakkında bilgi verir misiniz? Verda_Naz Cuma-Bayram-Kandiller 2 07.Ağustos.2015 13:05
Tıbbi olarak sahura kalkmanın önemi MERVE DEMİR Oruç-Ramazan 0 11.Nisan.2009 19:25
Ebu talip hakkında bilgi _bülbül_ Bilgi Dağarcığı 0 10.Nisan.2009 10:56
İslamda temizliğin önemi hakkında bilgi MERVE DEMİR Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09.Nisan.2009 22:47
Ağaç dikmenin önemi hakkında bilgi MERVE DEMİR Soru Cevap Arşivi 0 07.Nisan.2009 20:25

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

  Medineweb Ana Sayfasının en iyi Görüntüsü 1280*768 olarak ayarlıdır.

 Camii Vakitmatik



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267