Medineweb Forum/Huzur Adresi
Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Tevhid Ve Şirk Konuları

Konu Kimliği: Konu Sahibi bilinmez,Açılış Tarihi:  22 Şubat 2018 (22:25), Konuya Son Cevap : 25 Şubat 2018 (16:30). Konuya 11 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı4Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 22 Şubat 2018, 22:25   Mesaj No:1
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27 Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.206
Konular: 309
Beğenildi:147
Beğendi:15
Takdirleri:306
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart NEBİNİN DİNİ TEVHİD DİNiDİR

NEBİNİN DİNİ TEVHİD DİNiDİR

NEBİNİN DİNİ TEVHİD DİNİDİR.
Tevhid dini ise; lâ ilâhe illAllah Muhammedun Rasulullah’ı bilmek ve bunun gerekleriyle amel etmektir.

Fakat maalesef bazı insanlar lâ ilâhe illAllah kelimesinin manasını bilmemekte, onu bozacak ameller işlemekte ve bu kelimenin sadece; yaratıcı olan, rızık veren Allah-u Teâlâ’dır manasına geldiğini sanmaktadır. Onlar bu kelimeyi, ancak bu manayı kastederek söylerler. Oysa bu kelimeyi bu manayla söylemeleri onlara bir fayda sağlamaz ve onları muvahhid yapmaz. Çünkü, bu sözleriyle sadece rububiyyet tevhidini kabul etmişlerdir. Bu şekildeki bir kabulü müşrikler de yapmakta idi.

Lâ ilâhe illAllah kelimesinin manası, böyle cahillerin zannettiği gibi değildir.

Muvahhid olabilmek için "rububiyyet tevhidi" ni kabul etmekle birlikte "uluhiyyet tevhidi" nin de kabul edilmesi gerekir.

Uluhiyyet tevhidinin kabulü; bütün ibadetlerin sadece Allah-u Teâlâ'ya yapılması gerektiğine dair imanı gerekli kılar.

Bazı insanlar, lâ ilâhe illAllah’ın gerçek manasını bilmedikleri halde dilleriyle bu kelimeyi söylerler. Bu kişiler müslüman değildir. Çünkü onlar, lâ ilâhe illAllah’ın gerçek manasına iman etmemişlerdir. Oysa bu meseleyi çok iyi bilmek ve anlamak, o meseleye inanmak için gerekli olan şartlardır. Bir şeyi bilmemek ve anlamamak ise o şeye sahip olmamaya benzer.

Bazı insanlar da, lâ ilâhe illAllah’ın manasını bildikleri halde gerekleriyle amel etmezler. Bunlar da müslüman değildir. Çünkü tevhidle amel etmek, şirkten uzak olmak ve Allah-u Teâlâ'dan başka ibadet edilenleri hem söz hem de amelle reddetmek, tevhid şehadetinin en önemli gereklerindendir. Onlar bu gerekleri yerine getirmedikleri için kafirdirler.

Tevhid hem kalp hem dil hem de amelde sağlanmalıdır. Bunlardan birisini eksik yapan kimsenin müslüman olması mümkün değildir. Tevhidi bildiği halde onunla amel etmeyen kimse, Firavun ve İblis gibi inatçı bir kafir olmuştur.

Bazı insanlar ise lâ ilâhe illAllah’ı söyledikleri halde gerçek manasını hem anlamazlar, hem de akletmezler. Bu kişiler de lâ ilâhe illAllah’ın manasını bilmeyen kişiler gibi kafirdirler.

Buna göre, her kim lâ ilâhe illAllah’ı söylediği halde tagutu reddetmezse işte o kimsenin kıldığı namaz, tuttuğu oruç, yaptığı hac ve verdiği zekat gibi salih amelleri kendisine fayda vermez. Zira, lâ ilâhe illAllah’ı sözle söylemesine rağmen aynı anda onu bozucu ameller yapmaktadır.

Tagutun her türünü reddedebilmek ve sadece o gayeyle yaratıldığımız halis tevhidi gerçekleştirebilmek için tagutu, özellikle de zamanımızın tagutlarını, her çeşidiyle çok iyi bilmemiz gerekir.

İbrahim (kavminin dininden beri olduğunu ilan ettikten sonra kendi dinini haykırarak) şöyle dedi: “Muhakkak ki ben, yüzümü (her şeyimi) gökleri ve yeri örneksiz yaratan Allah’a ihlasla teslim ettim ve hanif olan dine (şirkten uzak, halis tevhid dinine) bağlandım. Bilin ki ben, müşriklerden değilim (Allah’a zatında, sıfatlarında, hak ve yetkilerinde asla başka varlıkları eş koşmam, sadece O’na ibadet ederim). (Enâm: 79)

İbrahim, müşrik kavmi kendisiyle (Allah’ın tevhidi konusunda) çekişmeye (ve onu sahte ilahlarıyla korkutmaya) başlayınca kavmine şöyle dedi: “Allah hakkında (O’nun tevhid edilmesi ve ibadetlerin yalnız O’na yapılması gerektiği konusunda) mı benimle tartışıyorsunuz? Allah beni hidayete muvaffak kılmışken size tabi olmamı mı bekliyorsunuz? Bilin ki ben, sizin Allah’a eş koştuğunuz putların hiçbirinden korkmam. Rabb’im dilemedikçe başıma hiçbir zarar gelmez. Rabb’im her şeyi ilmiyle kuşatmıştır (hiçbir şey O’ndan gizli kalmaz). Hâlâ öğüt almaz mısınız (içinde bulunduğunuz küfür ve şirki terk edip Allah’ın tevhidine neden sarılmıyorsunuz)?!” (Enâm: 80)
tevhid_ ve nurşen35 beğendiler.
__________________
Tağutları red edmeden ,Allah a iman,müslümanların değil,müşriklerin özelliklerindendir...
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi bilinmez 'in açmış olduğu son 5 Konu Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
BiR SORU Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 19 702 19 Aralık 2018 23:11
SiZCE HANGİSİ MÜSLÜMAN Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 0 109 18 Aralık 2018 22:55
ALLAH A iMAN NASIL OLUR.. Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 0 170 27 Ekim 2018 21:27
HELVADAN KANUNLAR ve TEKFİR Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 0 168 03 Ekim 2018 20:57
KÜFRE RIZA KÜFÜR ÜZERiNE... Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 0 169 30 Eylül 2018 14:44

Alt 23 Şubat 2018, 07:11   Mesaj No:2
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
tevhid_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:tevhid_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 19457
Üyelik T.: 19 Haziran 2012
Arkadaşları:25
Cinsiyet:byn
Memleket:Kubbetü`l–İslâm
Yaş:23
Mesaj: 423
Konular: 84
Beğenildi:144
Beğendi:141
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
bilinmez Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

Tevhid hem kalp hem dil hem de amelde sağlanmalıdır. Bunlardan birisini eksik yapan kimsenin müslüman olması mümkün değildir. Tevhidi bildiği halde onunla amel etmeyen kimse, Firavun ve İblis gibi inatçı bir kafir olmuştur.
bilgilendirmeden ötürü Allah razı olsun hocam.
Lakin burdaki verilen bilgi bazı istisnai şartlarıda içinde barındırmıyor mu??
__________________
"İslâm; huzur ve güven"
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Şubat 2018, 16:01   Mesaj No:3
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27 Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.206
Konular: 309
Beğenildi:147
Beğendi:15
Takdirleri:306
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Nasıl bır istisnayı durum biraz acarmisiniz
__________________
Tağutları red edmeden ,Allah a iman,müslümanların değil,müşriklerin özelliklerindendir...
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Şubat 2018, 20:28   Mesaj No:4
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
tevhid_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:tevhid_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 19457
Üyelik T.: 19 Haziran 2012
Arkadaşları:25
Cinsiyet:byn
Memleket:Kubbetü`l–İslâm
Yaş:23
Mesaj: 423
Konular: 84
Beğenildi:144
Beğendi:141
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Hocam konuya yaklaşımım yanlış anlaşılmasın, bilakis doğruyu daha iyi algılayabilmek ve başkalarına öyle aktarabilmektir inşallah..

Şöyleki "kalp ile tasdik", hiçbir mazeret karşısında vazgeçilmeyen "aslî rükün", dil ile ikrar ise, dilsizlik ve ölüm tehlikesi gibi haller karşısında vazgeçilebilen ve vücubu sakıt olan "zâid rükün" öyle değil mi?
Kalp ile tasdik ortadan kalktığından kişi imandan çıkar/ kafir olur, ancak ölüm tehtidi karşısında kişi dil ile ikrar edemediğinden (böyle bir durumda söylememeyi seçme hakkı müslümana verilmiş) kalbimdeki samimi imana binaen kişi imandan çıkmaz/kafir olmaz inşallah öyle değil mi ?
__________________
"İslâm; huzur ve güven"
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Şubat 2018, 20:53   Mesaj No:5
Medineweb Site Yöneticisi
Abdulmelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Abdulmelik isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14 Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Bitlis
Yaş:45
Mesaj: 2.849
Konular: 334
Beğenildi:700
Beğendi:132
Takdirleri:1176
Takdir Et:
Standart

"Tevhid" vücudun binlerce organı için "ruh" gibidir. Ruh olmayınca vücut çürümeye/kokmaya/yok olmaya mahkum bir cesetten ibaret olur.

Bu konuda mutabıkız. Hatta bu kadar katı bir şekilde dile getirmene katılmakla birlikte, mezheplerin toleransı ile karşı karşıya kalıyoruz.
mesela salih amel olmayan iman geçerli midir? kebair günah imanı götürür mü? farzı terk kafir yapar mı? imanlıyım ama şartlar bana taktiği/gizliliği zorunlu kılıyor bu caiz midir?
gibi sorular sorunlar karşısında mezheplerimiz yukarıdaki yazı kadar katı tutumlu değildir. İmam azam'a ve diğer müctehid imamlara islamı öğretecek kadar da müctehid olmadığımıza göre dut yemiş bülbüle dönüyoruz.

yukarıdaki makaleye göz attığımızda ;
Bazı insanlar, lâ ilâhe illAllah’ın gerçek manasını bilmedikleri halde dilleriyle bu kelimeyi söylerler. Bu kişiler müslüman değildir. Çünkü onlar, lâ ilâhe illAllah’ın gerçek manasına iman etmemişlerdir.

bu tez yer yüzünde Müslüman yok dedirtiyor.böylesi bir iman müctehid alimlerde mümkündür.bu kriteri avvam tabakasına vur elinde kalır.

bir başka cümle;
Bazı insanlar da, lâ ilâhe illAllah’ın manasını bildikleri halde gerekleriyle amel etmezler. Bunlar da müslüman değildir.

bu tezi tamamen red eden 4 mezhebimiz(şafi Hanefi maliki hanbeli) mevcuttur.salih amel yoksa iman da yoktur tezi 4 mezhep imamı daha toleranslı yaklaşmış inkar etmediği sürece imanlı ama günahkar kategorisine sokmuştur.


gönül ister ki yazıdaki katılığı herkes benimsesin. Her Müslüman inancında akidesinde amelinde ciddi olsun. ama gel gör ki realite ile alakası yoktur. Hınca hınç dolan sultan Ahmet camisine gidin cuma çıkışında elinizde mikrofon uzatın tek tek sorgulayın. BİR MÜSLÜMAN BULAMAZSINIZ.
KALDI Kİ mezhep imamları da yukarıdaki yazıyı yumuşatma eğilimi göstermişlerdir. Bu yazıyı olduğu gibi kabul eden ve uygulamaya çalışan hariciler olmuştur. Onlar da eline yüzüne bulaştırmışlardır.
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Şubat 2018, 12:08   Mesaj No:6
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27 Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.206
Konular: 309
Beğenildi:147
Beğendi:15
Takdirleri:306
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
tevhid_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hocam konuya yaklaşımım yanlış anlaşılmasın, bilakis doğruyu daha iyi algılayabilmek ve başkalarına öyle aktarabilmektir inşallah..

Şöyleki "kalp ile tasdik", hiçbir mazeret karşısında vazgeçilmeyen "aslî rükün", dil ile ikrar ise, dilsizlik ve ölüm tehlikesi gibi haller karşısında vazgeçilebilen ve vücubu sakıt olan "zâid rükün" öyle değil mi?
Kalp ile tasdik ortadan kalktığından kişi imandan çıkar/ kafir olur, ancak ölüm tehtidi karşısında kişi dil ile ikrar edemediğinden (böyle bir durumda söylememeyi seçme hakkı müslümana verilmiş) kalbimdeki samimi imana binaen kişi imandan çıkmaz/kafir olmaz inşallah öyle değil mi ?

Haram işlemeye ruhsat zaruret yada mecburiyyettir..

Küfür işlemeye ruhsat ikrahi mülcidir..

İkrah anlık bir belayı def etmek için verilmiş bir ruhsattır..

İkrahın şartları vardır ..

1- İkrah altında olan kişinin ölümü tehtidi altında olması yada herhangi bir uzvunun kesilme durumu yada ölümle sonuçlanacak şekilde darp edilmesi durumu..

2- Tehdit edenin bunu yapabilecek güce sahip olması..

3- ikrah altında olanın bu tehtide karşı koyacak güçte olmaması..

4- Tehditin gerçek olması..

5- tehtidin anlık belayı def etmesi sürekliliğinin olmaması

Yani birinin birine kavga esnasında bak şunu yapmazsan seni öldürürüm demesi ikrah durumu olmaz...
tevhid_ beğendi.
__________________
Tağutları red edmeden ,Allah a iman,müslümanların değil,müşriklerin özelliklerindendir...
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Şubat 2018, 12:15   Mesaj No:7
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27 Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.206
Konular: 309
Beğenildi:147
Beğendi:15
Takdirleri:306
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
Abdulmelik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
"Tevhid" vücudun binlerce organı için "ruh" gibidir. Ruh olmayınca vücut çürümeye/kokmaya/yok olmaya mahkum bir cesetten ibaret olur.

Bu konuda mutabıkız. Hatta bu kadar katı bir şekilde dile getirmene katılmakla birlikte, mezheplerin toleransı ile karşı karşıya kalıyoruz.
mesela salih amel olmayan iman geçerli midir? kebair günah imanı götürür mü? farzı terk kafir yapar mı? imanlıyım ama şartlar bana taktiği/gizliliği zorunlu kılıyor bu caiz midir?
gibi sorular sorunlar karşısında mezheplerimiz yukarıdaki yazı kadar katı tutumlu değildir. İmam azam'a ve diğer müctehid imamlara islamı öğretecek kadar da müctehid olmadığımıza göre dut yemiş bülbüle dönüyoruz.

yukarıdaki makaleye göz attığımızda ;
Bazı insanlar, lâ ilâhe illAllah’ın gerçek manasını bilmedikleri halde dilleriyle bu kelimeyi söylerler. Bu kişiler müslüman değildir. Çünkü onlar, lâ ilâhe illAllah’ın gerçek manasına iman etmemişlerdir.

bu tez yer yüzünde Müslüman yok dedirtiyor.böylesi bir iman müctehid alimlerde mümkündür.bu kriteri avvam tabakasına vur elinde kalır.

bir başka cümle;
Bazı insanlar da, lâ ilâhe illAllah’ın manasını bildikleri halde gerekleriyle amel etmezler. Bunlar da müslüman değildir.

bu tezi tamamen red eden 4 mezhebimiz(şafi Hanefi maliki hanbeli) mevcuttur.salih amel yoksa iman da yoktur tezi 4 mezhep imamı daha toleranslı yaklaşmış inkar etmediği sürece imanlı ama günahkar kategorisine sokmuştur.


gönül ister ki yazıdaki katılığı herkes benimsesin. Her Müslüman inancında akidesinde amelinde ciddi olsun. ama gel gör ki realite ile alakası yoktur. Hınca hınç dolan sultan Ahmet camisine gidin cuma çıkışında elinizde mikrofon uzatın tek tek sorgulayın. BİR MÜSLÜMAN BULAMAZSINIZ.
KALDI Kİ mezhep imamları da yukarıdaki yazıyı yumuşatma eğilimi göstermişlerdir. Bu yazıyı olduğu gibi kabul eden ve uygulamaya çalışan hariciler olmuştur. Onlar da eline yüzüne bulaştırmışlardır.

hangi konuda mutabık değilsek ve hangi mezhep alımının sizi destekleyen görüşü varsa kaynak belirterek verirmisiniz.

Ayrıca bu günkü laik demokratik bir anayasası olan devletlerde cuma namazına cevaz verecek bir tane mezhep alımının görüşünü kaynak göstererek verirmisiniz.
Ayrıca halkların hükmünü hangi usul ve kaidelerle mezhep alimleri belirlemiştir.halklara hüküm neye göre verilir.
__________________
Tağutları red edmeden ,Allah a iman,müslümanların değil,müşriklerin özelliklerindendir...
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Şubat 2018, 15:27   Mesaj No:8
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Paylaşımcı Üyesi
tevhid_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:tevhid_ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 19457
Üyelik T.: 19 Haziran 2012
Arkadaşları:25
Cinsiyet:byn
Memleket:Kubbetü`l–İslâm
Yaş:23
Mesaj: 423
Konular: 84
Beğenildi:144
Beğendi:141
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
bilinmez Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Haram işlemeye ruhsat zaruret yada mecburiyyettir..

Küfür işlemeye ruhsat ikrahi mülcidir..

İkrah anlık bir belayı def etmek için verilmiş bir ruhsattır..

İkrahın şartları vardır ..

1- İkrah altında olan kişinin ölümü tehtidi altında olması yada herhangi bir uzvunun kesilme durumu yada ölümle sonuçlanacak şekilde darp edilmesi durumu..

2- Tehdit edenin bunu yapabilecek güce sahip olması..

3- ikrah altında olanın bu tehtide karşı koyacak güçte olmaması..

4- Tehditin gerçek olması..

5- tehtidin anlık belayı def etmesi sürekliliğinin olmaması

Yani birinin birine kavga esnasında bak şunu yapmazsan seni öldürürüm demesi ikrah durumu olmaz...
zaten tehditiin gerçekliğine bağlı olarak ve buna karşı koyamaması durumunda söylememeyi tercih etme hakkı verilmiş, tabi söyleyip şehit olma makamına ulaşmakta en bi güzel tercih olacaktır..
__________________
"İslâm; huzur ve güven"
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Şubat 2018, 22:18   Mesaj No:9
Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27 Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.206
Konular: 309
Beğenildi:147
Beğendi:15
Takdirleri:306
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
tevhid_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
zaten tehditiin gerçekliğine bağlı olarak ve buna karşı koyamaması durumunda söylememeyi tercih etme hakkı verilmiş, tabi söyleyip şehit olma makamına ulaşmakta en bi güzel tercih olacaktır..

Alimlerden nakillerle olayı birazdaha açarsak,

iKRAH ZARURETE DAİR İSLAMIN GÖRÜŞÜ...

Hafız İbn Hacer Buhari'nin “Kitabul İkrah” Başlığı altındaki hadislere yaptığı şerhin bir yerinde şöyle demektedir.....

وَشُرُوطُ الْإِكْرَاهِ أَرْبَعَةٌ الْأَوَّلُ أَنْ يَكُونَ فَاعِلُهُ قَادِرًا عَلَى إِيقَاعِ مَا يُهَدِّدُ بِهِ وَالْمَأْمُورُ عَاجِزًا عَنِ الدَّفْعِ وَلَوْ بِالْفِرَارِ الثَّانِي أَنْ يَغْلِبَ عَلَى ظَنِّهِ أَنَّهُ إِذَا امْتَنَعَ أَوْقَعَ بِهِ ذَلِك الثَّالِث أَن يكون ماهدده بِهِ فَوْرِيًّا فَلَوْ قَالَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ كَذَا ضَرَبْتُكَ غَدًا لَا يُعَدُّ مُكْرَهًا وَيُسْتَثْنَى مَا إِذَا ذَكَرَ زَمَنًا قَرِيبًا جِدًّا أَوْ جرت الْعَادة بِأَنَّهُ لايخلف الرَّابِعُ أَنْ لَا يَظْهَرَ مِنَ الْمَأْمُورِ مَا يَدُلُّ عَلَى اخْتِيَارِهِ

1- Mükrih yani zorlayan kimsenin tehdit ettiği şeyi yapmaya gücü yetmesine karşılık mükreh yani zorlamaya maruz kalan kimse kaçarak bile olsa bu tehdidi savuşturmaktan aciz kalmalıdır.

2- Tehdide maruz kalan kimse kendisinden istenilen fiili yapmadığı takdirde tehdit eden kişinin söylediği tehditi yerine getireceğine yakin derecesinde zan taşımalıdır.

3- Zor kullanan kimsenin yaptığı tehdit o an için geçerli olmalıdır. Tehdit yönelten kimse “ Eğer şöyle yapmasan seni yarın döverim” dese bu tehdide maruz kalan kimse ikrah altında sayılmaz. Ancak tehdit yönelten kişi çok kısa bir zaman dilimini telaffuz etse veya tehdidden dönmemek gibi bir adeti bulunsa bu takdirde kişi ikraha maruz kalmış sayılır.

4- Tehdide maruz kalan kimse yaptığı fiili gönül rızasıyla işlediğini gösterecek davranışlar sergilememelidir.”

(Feth’ul Bari, 12/311 Türkçesi için bkz: 13/543)

Hamd b. Atik Vela-Bera meseleleriyle alakalı kaleme aldığı hacmi küçük kıymeti büyük bir risale olan “Sebil’un Necat Ve’l Fikak min Muvalat’il Mürteddin Ve’l Etrak” Adlı eserinde ikrah meselesini açıklarken şöyle demiştir:

وأما ما يعتقده كثيرا من الناس عذرا، فإنه من تزيين الشيطان وتسويله، وذلك أن بعضهم إذا خوفه أولياء الشيطان خوفا لا حقيقة له، ظن أنه يجوز له بذلك إظهار الموافقة للمشركين، والانقياد لهم.وآخر منهم إذا زين له الشيطان طمعا دنيويا، تخيل أنه يجوز له موافقة المشركين لأجل ذلك، وشبه على الجهال أنه مكره. وقد ذكر العلماء صفة الإكراه.

“İnsanların çoğunun mazeret olarak addettiği şeylere gelince şüphesiz bunlar şeytanın süslemesi ve aldatmasıdır. Böylece bazı kimselere şeytanın dostları mesnetsiz korkular saldığında onlar bu durumda müşriklere zahiren uyum göstermenin, onlara itaat etmenin caiz olduğunu zannettiler, onlardan bir kısmına da şeytan, dünyevi arzuları süslü gösterdi onlar da böyle şeylerden dolayı müşriklere muvafakat edebileceklerini zannettiler. Böylece bu cahillere ikrah altında oldukları telkinini yaptı. Halbuki alimler ikrahın mahiyetini açıklamışlardır.”

Buhari (r.a) bu Ayet-i Kerimeleri zikrettikten sonra şöyle demektedir:

فَعَذَرَ اللَّهُ المُسْتَضْعَفِينَ الَّذِينَ لاَ يَمْتَنِعُونَ مِنْ تَرْكِ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ، وَالمُكْرَهُ لاَ يَكُونُ إِلَّا مُسْتَضْعَفًا، غَيْرَ مُمْتَنِعٍ مِنْ فِعْلِ مَا أُمِرَ بِهِ

“Allah, kendisinin emrettiği şeyi terk etmekten kaçınamayan kimseleri mazur saymıştır. İkraha tabi tutulan kimse ise mustazaftan yani kendisine emredilen şeyi yapmaktan kaçınamayan zavallı ve aciz bir kimseden başkası değildir. Onu tehdid eden, yaptığı tehdidi yerine getirmeye kudreti olan bir kimsedir.”

tevhid_ beğendi.
__________________
Tağutları red edmeden ,Allah a iman,müslümanların değil,müşriklerin özelliklerindendir...
Alıntı ile Cevapla
Alt 25 Şubat 2018, 00:18   Mesaj No:10
Medineweb Site Yöneticisi
Abdulmelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Abdulmelik isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1
Üyelik T.: 14 Haziran 2007
Arkadaşları:7
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Bitlis
Yaş:45
Mesaj: 2.849
Konular: 334
Beğenildi:700
Beğendi:132
Takdirleri:1176
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
bilinmez Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
hangi konuda mutabık değilsek ve hangi mezhep alımının sizi destekleyen görüşü varsa kaynak belirterek verirmisiniz.

Ayrıca bu günkü laik demokratik bir anayasası olan devletlerde cuma namazına cevaz verecek bir tane mezhep alımının görüşünü kaynak göstererek verirmisiniz.
Ayrıca halkların hükmünü hangi usul ve kaidelerle mezhep alimleri belirlemiştir.halklara hüküm neye göre verilir.
GÜNAH İŞLEYEN KAFİR MİDİR?

MÜRCİE: amel ile iman ayrı konular olduğundan büyük günah işleyen mümindir. kafir olmaz.

MÜTEZİLE: amel ile iman birdir. ameli olmayanın imanı da yoktur. büyük günah işleyen ne kafirdir ne de mümindir.O, imanla küfür arasında bir yerde (el-menziletü beyne`l-menzileteyn), yani fasıklık noktasında bulunmaktadır.

HASAN BASRİ:büyük günah işleyen münafıktır.

EHLİ SÜNNETİN 4 MEZHEBİ :büyük günah işleyen kafir olmaz. günahkardır. Allah affeder etmez Allah'ın bileceği bir alandır.

HARİCİLERİN EZARİKA KOLU: büyük küçük fark etmez günah işleyen müşriktir.

HARİCİLERİN NECEDAT KOLU: günah olduğunda ümmet ittifakı/icma olan fiili işleyen hem kafirdir hem müşriktir.

İBADİYE: büyük günah işleyen iman yönünden değil nankörlük yönünden kafirdir.( ne demek ise artık)

HARİCİLERİN BAZI KOLLARI: büyük günah işleyenlerin münafık olduğunu, münafığın ise küfürden daha kötü olduğunu söylemişlerdir.

TABİUN VE ÜMMETİN ÇOĞU: büyük günah işleyen mümindir kafir olmaz. Ona verilecek isim fasıklık olur.

BEDİÜZZAMAN: günah işleyen nefsi hareket etmiştir akli değil. günahkardır kafir olmaz.kebairi (büyük günahları) işlemek, imansızlıktan gelmiyor, belki his ve hevesin ve vehmin galebesiyle, akıl ve kalbin mağlubiyetinden ileri gelir. tevbe edip günahı imha etmezse küfre düşebilir.


BÜYÜK GÜNAH İŞLEYENLERİN KAFİR OLACAĞINA KARAR VEREN ALİMLERİN DELİLİ:
‘’ Kim Allah’a ve Resulu’ne karşı isyan ederse ve İlahi sınırları aşarsa, Allah, devamlı kılacağı bir ateşe sokar; onun için alçaltıcı bir azap vardır’’ (Nisa 14.)

BÜYÜK GÜNAH İŞLEYENLERİN MÜŞRİK OLACAĞINA KARAR VEREN ALİMLERİN DELİLİ:

‘’ Artık Rabbine kavuşmayı arzu eden kimse iyi iş yapsın ve Rabbine ibadette hiçbir kimseyi ortak koşmasın’’ ( Kehf 110)


KONU UZUNDUR. EHLİ SÜNET ALİMLERİNDE İTTİFAK VARDIR.DİĞER FIRKALAR KARMAŞIKTIR.

DERLEDİĞİM KAYNAKLAR:
1-KİTABÜ’T – TEVHİD (EBU MANSUR EL-MATURUDİ)
2-ANAHATLARIYLA İSLAM AKAİDİ ve KELAM’A GİRİŞ
3-TÜRKİYE DİYANET VAKFI ANSİKLOPEDİSİ
4-MEZHEPLER TARİHİ
5-DÖRT MEZHEP FIKHI
__________________

Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Forum Ana Kategori Başlıkları

Cevaplar Son Mesajlar
haftanın hutbesi:15.04.2016- TEVHİD VE VAHDET MEDENİYETİ alperkara Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat 0 14 Nisan 2016 11:09
KELiMEYi TEVHİD,AYNI ZAMANDA KELİMEYİ TEHDİDDİR. bilinmez Tevhid Ve Şirk Konuları 5 04 Aralık 2013 04:21
Haftanın Konusu TEVHİD Yitiksevda Hafta'nın Konusu 1 14 Ağustos 2010 10:46
TEVHİD CADDESİ A.HELİM ALMALI Üyelerimize Ait Makaleler 2 02 Kasım 2009 19:57
Kosova'nın Dünü ve Bugünü Seleme İslam/Dinler/Mezhepler 0 23 Temmuz 2008 16:05

Yeni Sayfa 1

www.medineweb.net Ana Sayfa

Tefekküre Davet Köşesi

Medineweb Sosyal Medya Guruplarımıza Katılın

facebookacebook   twitter Twitter   InstagramInstagram

Medineweb Alemdarhost sunucularında barındırılmaktadır.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285