Cevap: Kur'an dışından HÜKÜMLER ARAMAK doğrumudur?
Değerli Yitiksevda arkadaşım. Şu sözleriniz üzerine düşünelim. (Bu işin asıl nedeni AHLAKİ boyutudur. Gönüllerde bulunan karşılıklı sevgi ve saygının o kişilerin aynı anda erkeğin nikahının altında bulunması kıskançlık ve hasede yol açar.Sılai rahimi yok eder...
Ahlaki boyutu ile bakmaz isek emin olun işin içinden çıkılmaz...Yok eğer illaki 3 ünü bir arada nikahımda bulunduracam diyen varsa da buyursun yapsın kimse onlara engel çıkarmıyor ....)
Değerli arkadaşım ahlak anlayışı toplumlarda bazen farklılık arz edebilir. Önemli olan rabbin hükümlerine ters düşüp düşmediğidir. Allah birden fazla evlenmenin zaten adaletsiz olduğunu söyleyip, tek eşliliğe yönlendirmiştir bizleri. Birden fazla evliliği önermemesinin nedeni, zaten eşler arasında kıskançlığın çok yoğun olmasıdır. Tabi bunun haset, düşmanlık getirmesi kaçınılmazdır. Örneğin birçok insan peygamberimizin evlatlığının boşadığı eşi ile evlenmesini kabullenemez kendi ahlaki anlayışına göre, ama burada anlatılmak istenen gözden kaçırılmış, duygularımızın esiri olarak ayete bakıyoruzdur da, onun için anlayamamışızdır ayeti. Üçünü bir arada alacağım diyen varsa buyursun alsın, kimse onlara engel çıkarmıyor dediğinizde, aynı şeyi düşündüğümü ama farklı anlattığımızı gördüm, memnun oldum. Ben zaten yazımın başında birden fazla evlenmenin Allahın istemediği bir durum olduğunu söylemiştim. Onun içindir ki bu yazıyı yazmama neden, bahsedilen konuda evlenmesinin normal olduğunu anlatmak değildir amacım. Amacım konmayan bir yasak hakkında peygamberimizi hüküm verip, bizleri bağlarcasına hiç bir şey söylemeyeceğini anlatmaya çalışmamdır. Yoksa birden fazla evlenmenin de ne adalete nede huzura yol açmayacağını zaten rabbim söylüyor.
Bizlere düşen kur’anın hükümlerinin bizlere nasıl bir yön çizdiğine bakmaktır. Allah birden fazla evliliği doğru bulmadığını anlatmasına rağmen, bizlerin sorduğu yazımın konusundaki soruları gündeme getirmemiz dahi, bana göre normal değildir. Çünkü bu sorular kafa karıştırır.
Peygamberimiz bizlere, kendisiyle ilgili ulaşan sözlerin, kendisine ait olup olmadığını anlamamız için kur’an ile karşılaştırınız diyorsa, bizlere düşen onun ışığında yürümek olmalıdır. Emin olmadığınız bilgilerin ardı sıra gitmeyin diye uyaran rabbimin, bu ayetin üzerinde çok düşünmeliyiz.
Gerçek doğruyu rabbim bilir. Bizlere kur’ana sarılın sizi bana ulaştıracak, çünkü sizleri bu kitaptan hesaba çekeceğim diyorsa, bu sözleri yabana atmadan, bizlere ulaşan rivayetleri çok iyi kur’an ile değerlendirmeliyiz. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK |