Cevap: Kur'an dışından HÜKÜMLER ARAMAK doğrumudur? Eğer bizlerin anlamayacağı bir konu kur’an da muhkem ayetler içinde olsaydı, acaba Allah elçisi bizlere naklederken kur’an da açıkça yazmaz mıydı, bunu da düşünelim. Hatırlayalım eğer kur’an dışından hükümlerde olsaydı, Allah elçisi hadis yazımını neden yasaklasın? Bu yasak dört halife devrinde neden devam etsin? Önce izin verdiği ama gördüğü yanlışlıklardan, kendi sözlerinin nasıl değiştirilerek karşısına geldiğini fark eden peygamberimiz, daha o devirde kur’anın devre dışı kalacağının farkına varmasından dolayı yasak getirmiştir. Bu yasağı harfiyen dört halife devri titizlikle devam ettirmiştir. Bu konuda birçok hadisler vardır biliyorsunuz. Şunu da düşünün, aynı konuda mezheplerdeki peygamberimizin sözlerinin hangisinin gerçek, onun sözleri olduğunu bilecek var mı aramızda?
HALUK GÜMÜŞTABAK ADLI ÜYEDEN ALINTI
Bakın sayın HALUK arkadaşım dikkat ederseniz sizinle bu konuyu konuştuğumuz günden bu yana size herhangi bir hadis yazmadım.Yitik sevda arkadaşımız iyi niyetli olarak hadislerden delil getirmiş olabilir bunada saygı duyarım.Çünki hadisler hakkında ki fikrinizi bildiğim için bunu yapmadım.
Şimdi size şunu söyleyeyim buharide ve müslimde tirmizide öyle şeyler vardırki bunlara inandığınız vakit kuranı inkar etmeniz gerekebilir.Kuranın mihenk taşı olduğunu ben her fırsatta ve günlük hayatımda dile getirmişimdir.Ben kuran ve sünnet ayırımında karşıyım aslında hatta bir yazımda şöyle demiştim kuran eşit sünnet sünnet eşittir kuran ben böyle bilirim çünki peygamberin kurana aykırı birşey demesi düşünülemez.
Hadislerin dört halife zamanında yazılmadığı bir gerçek fakat şunu unutuyoruz.Dört halife döneminde peygamberin sünneti (uygulaması) ile ilgili o kadar rivayet vardırki buraya yazsam herhalde sığmaz.Biz öncelikle sünnet ve hadisleri karıştırmayalım.Peygamberin doğumundan vefatına kadar olan hayatı kayıt altındadır.Hatta peygamberden önceki hayatta kayıt altına alınmıştır.
Ben asla şunu idda etmedim edene de karşı çıkarım buhari ve msülim yada diğer muhadislerin topladıkları deliller mutlak manada doğrudur demedim böyle bir cümlem yoktur.Ben peygamberin uygulaması ve bu uygulama esnasındaki söz ve fiillerinin kuran açık bir şekilde mutlak manada itaati gerektirir diyorum.
Haluk abim günlerdir okuyoruz o linkleri lütfen sadde öz cümlerlerle ve ayetlerden anladığınız payegamber görüşünüzü sordum bu kadar basit.beni o linklerin içine koymayın lütfen boş zamanımda yine okurum.
Ben yukrauya ne güzel yazdım şu şu görüşler var dedim siz bu görüşlerden birini taşımıyorsanız kendi görşünüzü açıklayın dedim bu kadar.
Çünki insanların peygamber tanımı ortaya çıkmaz ise bu konu uzar gider.
Bedii hamit arkadaşımızn bir sözü aklıma geldi şöyle
Bakın ben hep ayet yazıyorum diyor bende diyorum ki
Mesele sizin ne kadar ayet yazdığınız değil o ayetlerden ne anladığınızdır
Bilmem yanlışmıyım
Teşekkürler
|