Tekil Mesaj gösterimi
Alt 17 Şubat 2011, 08:17   Mesaj No:16

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Haşr 7. ayette geçen, peygamberiniz neyi verdiyse onu alın.......

Diye sormuşsunuz. Bu sözlerinizi çok iyi düşünmenizi, önce akıl süzgecinden, daha sonrada kur’an süzgecinden geçirmenizi öneririm. Bugün peygamberimizin sözleri diye öne sürdükleri yaklaşık 5000 hadis olduğu söylenir. İlginçtir ilk hadis toplayanlar bu sayının 500 civarında olduğundan bahseder. Bu bilgiler elimizdeyken ve peygamberimizin hadisleri içinde, bizleri uyaran benim sözüm olup olmadığını anlamanız için, kur’an ile karşılaştırınız demesine rağmen, nasıl olurda bu sözleri söylersiniz, bunu anlamış değilim.

Cümle 4 alınrtı

Bakın Haluk bey mevlüt arkadaşımız bu haids ile ilgili açıklama yapmıştır.Ben size burdaki sözünüzde samimi olmaya davet ediyorum gelin biz elimizde sağlam olan olan kaynağımızın ışığı doğrultusunda peygamberimizin hayatını analiz edelim bütün ihtilaflar ortadan kalkar.

Geçenlerde mevlüt arkadaşımız bana çok ilginç bir olay anlattı bir anda bu konuyla lakalı fikirlerimde adeta sarsılma yaşadım.

Söylediği şuydu müşrikler ehli eşeğin etini yiyorlardı,ehli eşek binek aracı olduğundan dolayı bu haram çok daha sonra yani medine döneminde gerçekleşmiştir dedi.Bu bilgi benim için çok yeni bir bilgi eğer bu doğru ise o zaman benim daha evvel söylemiş olduğum bazı bilgiler havada kalmış olur.

Diyordum ki Allah ku'ran da Mekke müşriklerinin o günün şartlarında yedikleri haramların daha çok üstünde durmuştur.Ehli eşek,fare,solucan,kaplan,aslan gibi hayvanlar zaten o günkü kafirlerin örflerinde haram olarak kabul edildikleri yada hiç yiyilmedikleri için kuran bunlara değinmemiştir.

Bunu haram olarak kabul etmiştir.Araf/157 deki iyi şeyleri helal kötü şeyleri haram kılma olarak algılıyordum.Şuan yoğun bir şekilde araştırıyoruz.Zaten eğer samimi isek bunu yapmamız gerekmektedir.

Peygamberimizin yaşadığı dönemde en küçük yaptığı yanlışlar derhal Rabbim tarafından ikaz edilir ve özellikle kur’ana geçirilirdi. Siz öyle bir örnek veriyorsunuz ki kendinize, bugün yüzlerce hadis sanki peygamberimiz tarafından söylenmişte Allah ikaz etmemiş, onun için bunlar doğrudur mantığını yürütüyorsunuz.
cümle 5 alınrtı

Allah sizi ıslah etsin siz bana hep düşünmediğim size bir tek hadis dahi misal vermediğim halde,beni hep bununla itham ettiniz.Ben bırakın hadis yada sünnet ayırımını kuran ile peygamber ayırımına bile karşıyım hatta peygamberlerin arasını ayıranlara bile karşıyım.Hatta hatta Allah ile peygamberlerin arasını ayıranları müşriktir gözüyle bakmaktayım.

El insaf diyorum başkada birşey demiyorum.Peygamberin bir hayatı vardır bu hayatı içerisnde sözleride vardır yaşantısıda peygamberin bu topyekün hayatı benim için örnektir dedim.Bu ruhu da bu anlayışı da ku'ran'dan alıyorum.

Allah bir ayetinde kendi açıkladıkları haricinde haramlar yapanlara ne diyordu? Haram dedikleri şahitlerini getirsinler. Sizin peygamberimizin günümüzde söylediklerini öne sürdükleri ama kur’an da hiçbir hükmü olmayan sözlerin, peygamberimize gerçekten ait olduğuna dair şahitleriniz var mı?
cümle 6 alıntı

Şimdi cümle 2 yi bir hatırlayalım hani biz Allah'ın rasulunu tam olarak araştıracaktık. Gördünüzmü işte insanın kendi kendisini yalanlaması bu olsa gerek.Aynı sorunun tersini söyleyeyim bugün elimizdeki ku'ran hangi kanaldan gelmiştir sizin bu ku'ran'ın Allah'ın rasulüne indiği ku'ran olduğuna dair şahitleriniz varmı?

Ku'ran hangi kanladan gelmiş ise peygamberin hayatıda o kanaldan gelmiştir.
Böyle bir iddaya siz ne kadar şahit bulursanız bana yönelttiğiniz soruyada ben o kadar şahit bulabilirim.Tarihte Fatih Sulatn Mehmet diye bir insanın yaşadığı söylenir yazılır çizilir fakat bana onunyaşadığına dair şahidiniz varmı derseniz tabiki yok derim.

O zaman bütün tarihi silbaştan yeniden yazalım.Böyle mantıkmı olur Allah aşkına bugün insanlık 5.000 yıllık tarih hakkında dahi bir yığın sağlam bilgiler elde etmektedirler.Haluk bey biz orta çağda yaşamıyoruz.

Yukarıdaki ayetler rabbimin elçine verdiği yetki, görev ve sorumluluğunu çok açık anlatıyor. Siz hala Rahmanın anlattığı peygamberimizin konumunu bu sözlerden anlayamadıysanız, benim anlatmam zaten mümkün olmayacaktır. Bakın Allah ne diyor ve uyarıyor bizleri.

Bakara 42: Bilerek hakkı batıl ile karıştırmayın, hakkı gizlemeyin.

cümle 6 alıntı


Haluk bey peygamberin hayatına uyulım dediğimde batılımı tercih etmiş oluyorum öylemi) Haluk bey herkese her cümle kullanılmaz ki,siz kime hangi cümle kullanılır kime hangi cümle kullanılmaz,hangi fikirlere hangi ayetler delil gösterilir onu bile idrak etmekten mahrumsunuz.

Burda ısrarla Allah'ın peygamberi diyorum onun yaşantısı diyorum siz bu düşünceye batıl diyorsunuz.Bu sizin peygambere vermiş olduğunuz değeri ortaya koymaktadır.

Hak Rahmandan gelen kur’an dır. Batıl ise emin olmadığımız bilgilerdir. Bu bilgilere kur’an onay veriyorsa almalı, yoksa kabul etmemeliyiz. Temiz bardağa bir damla pis su damlarsa artık o su içilmez. Yine Rabbim böyle yapmamamız için aşağıdaki uyarıyı yapıyor, anlayana anlamak isteyene.
cümle 7 alıntı

Bu bilgilere ku'ran onay vermiyor diyorsunuz halbuki zahmet edip o bilgileri ku'ran'a götürmediniz ki ku'ran'ın onay verip vermediğini anlardınız belki o zaman Allah aşkına bu sözünüzü doğrulayan bir tek yazınız varmı Haluk bey.

Yani peygamberden gelen bu bilgi ku'ran'a uygundur bu doğrudur dediğiniz bir tek bilgi varmı.O halde bu cümleleri kuruyorsunuz biliyormusunuz çünki ku'ran da peygamberle ilgili öyle ayetler vardırki siz o ayetlerin hışmından kurtulamk için bu cümleleri kullanıyorsunuz.

Eğer samimi iseniz peygamber ile ilgili şu bilgiyi araştırdım doğrudur dediğiniz oldumu cevap vereyim hayır 2 yada 3 tane hadis vardır onların arkasına sığınırak bazen onları dile getiriyorsunuz sözde o hadisler sizin görüşlerinzi destekliyor diye.
Alıntı ile Cevapla