Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31 Mart 2011, 01:05   Mesaj No:25

HakikaT

Medineweb Aktif Üyesi
HakikaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:HakikaT isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10886
Üyelik T.: 04 Ekim 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Memleket:ArzdaN SeMaYa ÜmmeTiN OlmaK İçiN DuaDayıM...
Yaş:37
Mesaj: 203
Konular: 22
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır?

Ve..Aleyna..Aleyküm..Selam..

ALLAH c.c a hamd Onun son peygamberi Hazreti Muhammed s.a.v. e salat islama ve onun son beygamberine uyan tüm müminlere selam olsun...

Allah yanında en yüce makam sahibi ve insanlar içerisinde çıkarılan en hayırlı ümmet Hazreti Muhammed s.a.v in ümmetidir..Bu ümmet islam a ve onun ebedi hakikatı olan Kuran a sarıldıgı müddetçe en hayırısı olacaktır..Kuran a sarılmanın tek yolu onu hayat rehberi edinerek son beygamber Hz. Muhamed in sünnetini yerine getirmekle olur...

İslam iman ve amel gibi birbiriyle sıkı bağlar içinde olan ve bu nedenle birbirini tamamlayan iki temel esastan meydana gelir..İmansız amel etmenin bir anlamı olmadıgı gibi amelsiz imanın da devamlı ve sıhhatli olması mümkün değildir..Yüce ALLAH..İnsanlar sadece iman ettik demekle denemeden geçirilmeden bırakılıvericeklerinimi sandılar..buyurarak yalnız iman etmenin yeterli olmadıgını bizlere bildirmektedir..Resulullah s.a.v de hadisi şeriflerinde şöyle buyurmakta ALLAH tan başka ilah olmadıgına Muhammed in s.a.v ALLAH ın Resulu olduguna şahadet edinceye namazlarını kılıp zekatlarını verinceye kadar insanlara savaşmakla emroldum..buyurarak sadece imanın kurtuluş için yeterli olmadıgını ifade etmiştir. Şu halde imanla birlkte gerekli olan islamın amel cephesi yani Namaz Oruç Hacc Zekat Ve Muammelat fert ve toplum hayatının tabi olması gereken kurallara helal haram hudutlarını tayin eden hükümler vardır...Müslüman yapması ve yapmaması gerekenleri bilmek zorundadır..Aksi halde islamı yaşaması mümkün olmaz..Din olarak islam insanların yaradılış gayesine ulaşabilmesi için takibi gereken ilahi bir nizamdır..Bu nizam kıyamete dek baki kalacaktır..Maddi manevi olarak her husustasadet meyvesi veren bu ilahi nizamın hükümlerinde Hz Muhammed s.a.v ın irtihalinden sonra derin ilim sahibi olan imamların içtihadları neticesinde bir takım görüş farklılıkları doğmuşturki mezheplerin çıkışı burdan gelmektedir..Bu görüş farklılıkları sadece çeşitli mezhepler arasında değil..Aynı mezhep dairesinin içinde bile vardır..Fıkıh konularında bilgi sahibi olmayan herhangi bir kişi böyle bir ihtilafa şaşabilir..Mademki din aynı şeriat aynı hak tektir çağlamaz kaynak tektir oda ilahi vahiydir görşler niçi çoğalıyor..Niçin mezheler çıkmış niçin tek ümmet olmaları dikate alınarak müslümanların üzerinde yürüyeceği tek bir yol kabul edilmiyor denilebilir..Hatta mezheplerin ihtilafının şeriat veya teşri kaynağında çelişkiye götürecek bir ihtilaf oldugu vehmine de düşüledebilir..Bütün bunlar hepsi vehimdir batıldır..Alah cc korusungayri müslümlerin ortodoks ve katolik gibi bölümelerine benzer bir akide ayrılığı gibi de akla gelebilir..İslam mezheplerinin ihtilafı ümmet için rahmet ve kolalık övünç ve iftifak kaynağıdır..Usul kaide ve itikatta değildir.Bütün bunlarınhepsinden anlaşılıyorki fakihlerin ihtilafı sadece islam şeriatının amelle ilgili kaynaklarıyla sınırlıdır..Hatta şunuda diyebiliriz..Mezhepler şeri delillerden bazılarının hükmünün doğrudan anlaşılması çin içtihadın bizzat kendisinin zorladığı bir zarurettir..Nitekim dünya tarihlerinde bellidir ki bazı kanun maddelerinin tefsir meselesi ve yazımcılarn kendi aralarında ihtilaf çıkmasıda bu kabildendir..İslam mezhebindeki ihtilafların bir kaynağıda nassların anlaşılması hükümlerin sebep ve neticelerini anlamadaşahsi fikirlerin ve düşüncelerin farklılığıdır..Bütün bunlar teşri kaynağının birliğine ve şeriatta çelişki bulunmasına ters değildir..Çünkü şeriatta çelişki yoktur..

Bütün insanlar çoğu konularda aciz oldukları gibi müştehitlerin de şeriatın bazı ahkamında elbette acizlik çekmeleri sebebiyle ihtilaf doğmaktadır..Fakat müçtehitlerin bu görüşlerinden herhangi biri ile amel etmek caizdir..Tereddüt hallerinde anlayış ve yorumarın farklı olmaması için uygun bir zemindir..Amr bin as ve Ebu Hureyre r.a den rivayetle Peygamberimiz s.a.v buyuduki.. Hakİm içtihat edip isabet ederse iki ecir vardır yanılırsa bir ecir vardır..Bu Hadisi şeriften açıkça anlaşılmaktadır kiİslamın teşri kaynağınn yorumuna kendini veren alimler yanılsalarda yinede bir sevap alırlar..Artık burdan siz yola çıkın ..VESSELAM..
__________________
Henüz Resmedilmemis Bir Hüznün Çizgilerini Tasir Suretim...
İste Bu Yüzdendir İçten İçe Döküntülerim...
Alıntı ile Cevapla