Konu Başlıkları: Nisa/60. Ayetin Hükmü
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 12 Nisan 2011, 18:49   Mesaj No:1

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Nisa/60. Ayetin Hükmü

Nisa/60. Ayetin Hükmü

Nisa/60. Ayetin Hükmü
“Bismillahirrahmanirrahim”
60- Gerek sana ve gerekse senden öncekilere indirilen kitaplara inandıklarını ileri sürenleri görmüyor musun? Bunlar karşı çıkmakla, tanımamakla emredildikleri Tağutun hakemliğine başvurmak istiyorlar. Şeytan onları koyu bir sapıklığa düşürmek istiyor

Burada yüce Allah'ın şeriatı dışındaki bir kaynağın, yani Tağut'un hakemliğine başvurmak istedikleri açıklanan kimselerin kimler olduğuna gelince bunlar münafıkların bir kesimi olabilirler. Nitekim onların tutumlarını açıklayan sözler bu ihtimale güç kazandıracak niteliktedir. Bunun yanısıra bu adamlar yahudilerin bir kesimi de olabilirler.


Çünkü yahudiler, gerek kendi aralarında ve gerekse Medine halkı ile aralarında çıkan anlaşmazlıkların çözüme bağlanması için Allah'ın kitabının hakemliğine çağrılıyorlardı. Bu adamlar kimi zaman Tevrat'ın ve kimi zaman da bazı olaylarda görüldüğü üzere doğrudan doğruya Peygamberimizin hakemliğine çağrıldıkları zaman bu kaynakların hakemliklerini reddederek o günün BATIL geleneklerinin hakemliğine başvuruyorlardı.


Fakat biz ilk ayette yer alan "Gerek sana ve gerekse senden öncekilere indirilen kitaplara inandıklarını ileri sürenler" şeklindeki açıklamayı göz önüne alarak ilk var sayımımızı tercih ediyoruz. Çünkü yahudiler Peygamberimize indirilen kitaba (Kur'an'a) inandıklarını hiç ileri sürmemişlerdi. Gerek Peygamberimize ve gerekse daha önceki peygamberlere inandıklarını ileri sürenler münafıklardı. Müslüman gibi görünme politikası güden bu iki yüzlü kimseler İslâm inancının gereği olan bütün peygamberlere inanma şartını sözde yerine getiriyorlardı!
İslam dinini anlamak.

İslam dini Allah ile kul arasındaki vicdani bir mesele olduğu anlayışı Kur'an-ın hakikatlerinin üstünü örtme olarak nitelemek sanırım doğru bir tesbit olsa gerek. O halde islamdaki sosyal yardımlaşma ve dayanışma islam toplumunun dinamiklerinin nasıl olduğunu açıklamakta yarar görmekteyim. İslam dini soyal yardımlaşma karşılıklı merhamet birbirine öğüt verme hoş görü güven adalet sevgi ve temizlik ilkeleri olarak düzenlemek,islam olmayan toplumlarından arta kalan tortuları ortadan kaldırmak,yeni ve aydınlatıcı karakterleri geliştirip kökleştirmek bu sistemin amacını oluşturur.

Fakat bunun yanı sıra başka bir amacı daha vardır bu amaçla islam toplumunu köklü biçimde etkileme bakımından bir önceki amaçla paralellik arz eder. Bu amaç islam dininin anlamını iman edişin tanımını islam şeriatini belirleme ve gerek ferdi gerekse sosyal hayatı yönlendiren bütün kurumları ve yasal düzenlemeleri dinin bu belirli anlamına imanın ve islamın bu açık tanımına bağlama amacıydı.

Din insan hayatının bütünü için Allah tarafından belirlenmiş bir düzen bu hayatın akışına tepeden tırnağa yön verecek bir sistemdir. Bu sistemi ortaya koymanın yetkisi tek olan yüce Allah’ın tekelindedir. "Gökte de, yerde de ilah olan O'dur." (Zuhruf, 84)

Din allah’ın otoritesini önderliğini uymak ve boyun eğmektir. Dini salt bir inanç ve bir takım ibadetlerden ibaret sanmak Kur'an hakikatleri ile bağdaşmaz. Dine Allah’ın rasulunun hakmeliğinin dışında bir takım hakemler kabul etmek onlara muhakeme olmak Allah’ın şeriatine aykırıdır.

65- Hayır, hayır! Rabbine andolsun ki, onlar aralarında çıkan anlaşmazlıklarda senin hakemliğine başvurmadıkça sonra da vereceğin karara, gönüllerinde hiçbir burukluk duymaksızın, kesin bir teslimiyetle uymadıkça mümin olamazlar.


Buna göre islam toplumu kendine has bir inanç ve düşünce sistemine sahip olduğu gibi kendine has bir otoriteye önderliğede sahiptir. Bu otorite peygamberimizin kişiliğinde ve kendisine yüce Allah tarafından indirilen ilkelerde somutlaşır. Bir takım beynini çarşıda (güyya ehli Kuran) bırakmış kişiler islam dininin bu prensipler üzerine kurulu sistemini göremediklerinden dolayı başka otoritelere hakem olma hakkını tanırlar.

İslam toplumu bu ilkeler doğrultusunda varlığnı gerçekleştirmediği müddetçe gerçek manada islamdan söz edilemez. Bu kesin bağlılığın vaz geçilmez şartıda her konuda yüce Allah'ın ve peygamberimizin hakemliğine baş vurmak her problemin çözümünü Allah havale etmek peygemberimizin hakemliğini kabul etmek,verdiği hükme içtenlikle razı olmak kabul ve teslimiyet içerisinde bu hükmü yürürlüğe koymaktır.

Allah’ın rasulunun hakemliğini benimsemeyen ona ve ondan önce indirilmişkitaplara iman ettiğini iddia etmek ancak ve ancak münafıkların işidir müslümanların değil.

Allah'a Emanet Olunuz
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi kamer34 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
“..Allah’ın velileri kimlerdir..?” Allah(c.c) Kara Kartal 14 6716 17 Mart 2012 02:37
“İbn-i Teymiyye/ve/vahdeti-vücut “ Tevhid Ve Şirk Konuları Esadullah 6 3364 16 Mart 2012 20:24
""Velayet..Şirki"" Tevhid Ve Şirk Konuları kamer34 0 1902 06 Mart 2012 19:05
"Seyyid Kutub kimidir...?" Alimler(Rh) bilinmez 42 16603 20 Şubat 2012 23:31
""Tasavvuf/Büyüklerinin/Şirkleri""... Tasavvuf-Tarikat hiranur86 52 21349 08 Şubat 2012 21:11