Tekil Mesaj gösterimi
Alt 23 Temmuz 2011, 22:08   Mesaj No:163

kamer34

Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:54
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: "Dini Konular Hakkında Sorular/Cevaplar"

Kuran'ı daha iyi anlayabilmemiz için ne tavsiye edersinis hocam?
basen takıldıgımıs yerler olabiliyo malum
takıldıgımıs esnada hangi kaynaga başvurmalıyız?
teşekkür ederim
Yaşuha adlı üyeden alıntı

Sayın YAŞUHA üyemiz sormuş olduğunuz soruya kısa ve öz cevap verecek olursak.
Kuran-ı okumak ve doğru anlamak için öncelikle Allah’tan samimi bir şekilde yardın istemek lazımdır. Günümüzde kuran konusunda prof. olmuş nice insanlar kuranı yorumlarken mevcut olan rejimlerin yada otoritelerin varlığını tehdit etmeyen manalar vermektedirler.

Halbuki kuran kendi varlığı dışındaki tüm sistemlere şiddetle savaş açar onları kökünden red eetmektedir. Allaha imanı kurana aykırı olan şeriatlerin reddine bağlayarak ancak tam bir teslimiyet göstermedikçe KURAN insana hazinelerini açmaz. İnsan kuranı okur ama ondan tevhidin aslını bir türlü çıkaramaz. Böylece batıl ile hak arası bir yol tutar yada batıl ile hakkı birbirlerine sentezleyerek yeni karmaşık bir din meydana çıkarmış olur.

Kuran okuyucunun kimisinin küffarını artırırken kimininde imanını artırır ve o imanı sağlamlaştırır. Bu kaide diğer semavi kitaplar içinde geçerlidir. Gerek yahudiler ve gerek hırisitiyanlar kendi kitaplarını okudular hatta o semavi kitaplardaki Allah’ın şeriatlerini uygulamaya çalıştılar. Fakat yaptıkları faicalardan biride kitabı kendi toplumlarına göre yorumlamaya çalışmış olmalarıdır. Yani semavi kitapları ile oynamaya başladılar hükümlerini tevil etmeye tahrif etmeye çalıştılar.

Günümüzde de durum aynıdır.

Günümüzdeki mevcut şeriat sahipleri hem Allah’ın yeryüzündeki şeriatini devre dışı bırakmışlardır,bir yandanda diyanet işleri başkanlığı ve ilahiyat kurumlarını işleterek buralarda yetiştirlen kuran profları ve din görevlileri mevcut olan tağuti rejimlerin suyuna sabununa dokunmayacak bir din anlayışı geliştirmeye çalışmaktadırlar bundanda büyük oranda başarılı olmaktalar malesef.

Yetiştirdikleri din görevlileri sabahleyin “kahr olsun şeriat” diye nara atan şeytanın dostlarını akşam ölünce cenaze namazlarını sabah sövdükleri Allahın şeriatine uygun kılmaya çalışmaktadırlar buna biz İstanbulda canlı şahit olduk. İşte bu çok yaman bir çelişkidir.

Konuya dönecek olursak kuran okumak ve ondan hüküm çıkarmak öncelikle islam devletenin ana görevlerindendir. Fakat günümüzde böyle bri devlet mevcut olamdığından dolayı her ferd kendisi kuranı okuyacak ondan hüküm çıkaracak ona göre hayatına aktaracaktır.

Kuran da anlamada zorlandığım konular yada ayetler görüdüğümde önceklikle o ayeti fizilal-il kurana bakarım daha sonra ibn-i kesirin muhtasarına bakarım sonra taberi tefsirine bakarım yada tevhümül kurana bakarım yani kısacası tefisirinden müslümanlığından emin olduğum müslüman alimlerin o ayetleri nasıl anladdıklarına ve nasıl yorumladıklarına bakarım.

BU ARADA size yararlanabileciğiniz bazı kaynakları şöyle sıaralamaya çalışayım
Kurtub-i tefsiri
Fizilal-il kuran
Tevhümül kuran
Taberi tefsiri
Muhtasar -ibn- kesir
Davetçinin tefisiri - hak yaınları
Müşkil ayetlerin tefsir ibn-i teymiyye
Tefsirül kuaran - imam leys SEMERKANDİ

Yardımcı kaynaklar
İşte tevhid - Ziyaddin el kutsi
Tevhid - Muhammed bin abdulavahab
Yoldaki işaretler -Seyyid kutub
Dört terim – Mevdudi
İşte müslüman –hak yaınları
Siyer
Tarih boyunca tevhid mücadelesi – Mevdudi
Zadül mead - İbn-i kayyım
Fıkhı sünne - Seyyid sabı
Tarih’il-islam - imama Zehebi
Şimdilik tafsiye edecebilceiğim aklıma gelen kaynaklar bunlar
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla