Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14 Ekim 2011, 09:15   Mesaj No:15

bilinmez

Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:179
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Standart Cevap: Müslümanlarda Hadis Paradoksu

[QUOTE=kamer34;142219]Ne demek ya hadisler belli kişilerce tahlile tabi tutulmuş ,tamamda imam buhari niye rivayet edilen sözlerin ayırımına gitmişte İmam ebuhanifeden nakil yapmamayı kendine dustur etmiş.Hadis alimleri bile kendi aralarında mutabık değildirler ki SİTE YÖNETİCİSİ ABDULMELİK,hocanın açıklamasına göre HADİS[SÖZ],leri kabul etmemek İMANISIZLIK OLUYOR.O zaman,Ebu hanife ve buhari arasında hangisi İMANSIZ.... Yaptığınız açıklamadaki iddanız ne kadarda SAKAT FARKINDAMISINIZ.
LA DİYEBİLMEK ADLI ÜYEDEN ALINTI

Bak şimdi güzel insan İslam devleti olduğu zaman bu devlet yapısı bir hukuk üzerine bina edilir, yani bugünkü tağuti rejimlere dayalı devlet yapısı nasıl ise İslam devlet yapısıda aynı olacaktır.

Aradaki tek fark biri Allah'ın hükümlerine göre yapısını oluşturur diğeri beşer (insanların) hükümlerine göre yapısını oluşturur.

Biraz daha konuyu acacak olursak bugün yaşadığımız ülkede nasıl sorunlar mevcut ise islam devletide olsa aynı sorunlar yaşanacaktır.

Örneğin: Trafik kazaları, tapu işlemleri, kimlik işlemleri, boşanmalar,evlenmeler, kavgalar, hastahaneler, belediye işleri ticaretle ilgili çek senet işleri gibi meselelerden tutunda apartman yöneticiliği hatta apartman görevliliği gibi birçok problemler meydana gelmeye devam edecektir.

İslam devletinde müslüman hakim bu tür meslelerle karşılaştığında nasıl hüküm verecek buna açıklayabilirmisiniz.


CEVAB...Tamam sayın başeditör,konu bu değilki konu Kuranda olan bi hükme rağmen ,başka bi hükmü rasulullaha atfedip doğruluğunu savunmak,örneğin,RECM...

Yoksa sizin sorduğunuz HAKİM BU DURUMLARDA NASIL HÜKÜM VERECEK,sorusuna gelince sayın başeditör trafik işaretlerinde İŞİ EHLİNE DANIŞIN AYETİNİN IŞIĞINDA kuranın hükmüyle çakışmayacak şekilde ADELETİ TECELLİ EDERSİNİZ OLUR GİDER.İslamın analaşırlığını bu kadarda zora sokmanın hem vebali hemde bi anlamı yok ki ..


Eğer bu meselelerle ilgili Kur-an da hüküm bulamazsa ki bulamaz o zaman bu hakim Allah'ın hükümleri ile değil insanlar tarafından konulmuş yasalarla hüküm vermek zorunda kaldığından dolayı Maide 44 ün hükmüne göre kafir olmuş olur.

Cevabım.Kuranda her meseleye cevab vardır yeterki kişi ALLAHIN HÜKMÜNE RAZI olsun.Yalnız bu önden YOK ANLAYIŞIYLA GİDEN insan zorlanıp farklı yönlerde kaya bilir.Bir insan Allahın hükmüne razı olarak kurana yeterince yönelince gayet basit bi şekildede çözüme ulaşır..Kuran nasıl hükmedilmesin her konuda açıklamıştır.8insanın başına gelecek her meseledede böyle vahyedilmiş bi rabbani metod dizynıdır].


Meseleyi şöyle anlamak lazım

İslam devlet yapısını Kur-an ve sünnet üzere bina eder.

CEVABIM.Kimin sünneti üzerine ,BU GÜNKİ TRAFİK İŞARETLERİ HAKKINDAKİ vb verdiğiniz konular hakkındaki verilecek hakim kararıda HÜKMÜ VEREN HAKİMİN SÜNNETİ OLMAZ MI sizlerin anlayışına göre,Halbuki ben sadece BİR SÜNNETE İNANANLARDANIM ODA ALLAHIN SÜNNETİ DEĞİŞMEYEN HEMDE....Hiç bir zaman ve peygamberlerin dönemlerinde bile İSLAM SADECE ALLAHIN SÜNNETİ ÜZERİNE BİNA EDİLMİŞTİR,Hiç bir peygamberinde insiyatifine bıraklmamıştır.

Örneğin sizlerin anlayışına göre HAYIRDA YARIŞMAK ADINA İBADETLERDEKİ[sünnet deyilen] nafile ibadetlerde kişiye has tır,fikir düşüncelerde her dönemin içtihadi durumlardır İÇTİHADLER DEĞİŞKENDİR,zamana ,mekana,şartlara vs DURUMLARDA,bunlar peygamberlerin dahi İÇTİHADLERİ OLSADA BU BÖYLEDİR,ve bu gün ki sözler peygamberlere isnad edilsede bunun GERÇEKLİĞİNİ BİZLER BİLEMEYİZ,Peygamberdendeduymamış yalnız müslüman için bi konuda karar verecekse kuranın hükmüne bağlı olrak gelen her bilgiyi şöyle değerlendirmrlidir,MÜSLÜMAN SÖZÜ DİNLER HAK OLANINA UYAR,zümmer,18] ,HAK VE BATILIDA ANCAK KURANIN BÜTÜNLÜĞÜNE GÖRE KARARLA VEREBİLİR..

İslam devleti bu yapısını oluştururken a dan z ye bir hukuk oluşturur. Bu hukuku oluştururken dinin aslını oluşturan kaidelerin dışında kalan meselelerde yine bir hukuk oluşturur. İşte bu hukuka İslam literatüründe fıkıh denir.
CEVAB.Her dönemde fıkıh değişe de bilir sorun bu değil ki sorun Kuranda olan bi hükme rağmen,farklı bi yolla BAŞKA Bİ HÜKÜMLE HÜKMETMEK ve bu gün her konudada bu böyledir.

Bu hukuk bazen İslama aykırı olmayan örf ve adetlerdende yararlanır.

Bu fıkıh alanı Peygamber efendimizin Kur-an-ı en ince ayrıntıları ile uygulama biçimidir. Bu uygulama biçimi Allah (a.c.) tarafından kabul görmüş biz insanlar için olmazsa olmaz olarak emiredilmiştir.

CEVAB.İnsanlar hiç bir dönem vahiysiz kalmamışki sayın başeditör TABİKİ ÖRFLERİNDE İSLAMIN HÜKÜMLERİDE OLACAK vr Allah rasulune bu yönde talimatlar vermiştir vahiyle ve rasulullahta BU YÖNDEKİ DURUMLARDA YER YER ISLAHADİ Bİ METOD UYGULAMIŞTIR.Örflerdeki bu durumlarda İNKILABİ METOD TABİKİUYGULANAMAZ BU SÜNNETULLAHA TERS Bİ DEFA,Örneğin enfal 35 te müşriklerde o dönemde namaz kılyor ve el çırparak ıslık çalarak bunu yapıp hemde tavaf yapıyorlar bu yöndede rabbimiz NAMAZIDA,TAVAFIDA,Rasulullaha vahiyle ısladi yönde kısmı yapılandırmalar yaparak ASLINA DÖNDERMİŞTİR.İnkılabi bi metod uygulansa NAMAZDA,TAVAFTA,yok edilirdi.Şimdi bu yönde NASIL RASULULLAHHÜKÜM KOYMUŞ ÖRFSEL OLARAK veya rasulullah nerde hüküm koymuş ki burda hükmü beyan eden yine ALLAH TIR..

Her hangi bir devlet,yapısını oluştururken kısır salt düşünceler üzerine bina ederse, o devlet yapısı devletten çok bir mecradan öteye geçmez.

Bu sebeple islam devleti geçmiş tarihlerde yapısını oluştururken, devlet temelini İslamın bu geniş fıkhı üzere bina etmiştir. Tarihte bunun örnekleri vardır.

Burada mesele şu olsa gerek ; Peygamberin söylediği söylenen sözlerin yada yaptığı veya yapmadığı rivayetlerle ilgili gelen haberlerin sıhhat derecesi ile ilgilidir.

Kur-an tabi ki müslümanların mihenk taşıdır, buna kimsenin itirazı olamaz. Sünnet Kur-an'ın pratiğe aktarılmış olup Allah tarafından kabul görmüş şeklidir, meseleyi böyle anlamak lazımdır.

Ne Kur-an'sız bir Peygamber ne de Peygambersiz bir Kur-an düşünmek biz müslümanların kabul edebileceği bir mesele değildir.

Allah ve rasullerinin arasını ayıran Yahudi ve Hiristiyanlar nasıl helak olduysalar bizlerde aynı şekilde helak olmuş oluruz.

Kur-an ve sünnet ilişkisini iyice anlayabilmek için İslam devlet yapısını çok iyi bilmek gerekir. Aksi takdirde din adına olan düşüncelerimiz evrenselliğini yitirmiş kısır bir döngüden öteye geçmez.

Osmanlı devletinde her ne kadar benimsemediğim tarafları olsada islam şeriati üzere yapısını oluşturmuştur. Eğer ki Osmanlı devlet yapısı iyice incelenirse ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.

Osmanlı devlet yapısını örnek vermemdeki sebep yaşadığımız zaman dilimine çok yakın tarih olduğu içindir.

Allah'a Emanet Olunuz...

Son olarak fazla uzatmıyayım HANGİ KONUYU KURANDA AÇIKLIYABİYORSUNUZ onu yazın KURAN da,iman,namaz,oruç,zekat,hac,abdest,evlilik,boşanm a,hırsızlık,vs her insanı ilgilendiren hiç bir konuya AÇIK DEĞİL DİYOR SİZİN SAVUNDUĞUNUZ ÇİZGİ ve devamındada KURANI ANLAMAK İÇİN FALANCALARIDA ANLAMAK LAZIM DENİLİYOR..EEE tabiki başka kitapları anlamak için o kadar zaman ayırıp kurana gelince hem zaten kurandada bu konular açıklanmamış NİYE KURANA BAKILSIN Kİ ...
Alıntı ile Cevapla