Meşru olan tevasül.. Konuyu açmamın sebebi karşılıklı münazara ettiğimiz arkadaşlarca sanki ,bizim tevasülün islamda olmadığının izlenimi doğmuş olmasıdır.Münazara ettiğimiz bütün arkadaşların ortak bi savunmasu vardır oda her kes şunu diyor,Kuran ve kuranın pıratiği olan rasulullah[sünnet]..Bende tam olarak rasulullahın pıratiği olan kurandan yola çıkarak bu konuya kanımca açıklık getirme ihtiyacı duydum faydalı olur inşaallah ,başarı Allah tan dır. Gelelim tevasü olayının beyanına.. 1.Allahın isimleri ile tevasül. ARAF SÜRESİ. 180- İsimlerin en güzeli Allah'ındır. Öyleyse O'na bunlarla dua edin. O'nun isimlerinde 'aykırılığa (ve inkara) sapanları' bırakın. Yapmakta oldukları dolayısıyla yakında cezalandırılacaklardır. 2.Kulun kendi salih[meşru] ameliyle tevasül. BAKARA SÜRESİ. 45- Sabır ve namazla yardım dileyin. Bu, şüphesiz, huşû duyanların dışındakiler için ağır (bir yük)dır. 3.Müslümanların hayattayken birbirlerine karşılıklı yaptıkları dua. Rasulullah hayattayken peygambere gelip kendileri için meşru dua etme talebinde bulunan müslümanlara rasulullah dua eddiği gibi müslümanlarda hayttayken birbirlerine dua etmeleri meşrudur.Bunun dışında ölmüş olan velevki peygamber olsun onları aracı kılarak tevesül etmek caiz değildir.Bunuda rasulullahın vefatından sonra hz ömerin döneminde yağmur duası için peygamberin yaşlı amcası ABBAS ra gelip dua etmeleri talebinde bulunulmuştur.Yani hz ömer peygamberin kabrine niye gitmemiştir ,eğer vefat edenlerdende tevasül edilseydi hz abbasın yerine peygamberin kabrine gidilirdi,bundanda anlaşılıyor ki kişi salih biride olsa vefat edenlerden böyle talablerin yapılması caiz değildir.Kuranın bir çok ayetindedede ölülerin dirileri işitemediğini[fatır.22]sadece Allahın işite bileceğinin beyanlarıda vardır. AHKAF SÜRESİ..5- Allah'ı bırakıp kıyamet gününe kadar kendisine icabet etmeyecek şeylere tapandan daha sapmış kimdir? Oysa onlar, bunların tapmalarından habersizdirler. Bu gün tasavvuf erbabı olan arkadaşların savunduğu idda şudur ,benim mürşidimde Allahın velisidir ve bende onunla tevasül ediyorum yalnız hem ölü hem diri tevasül edmenin bu yönüde caizdir diyor.Bu tür savunma yapan arkadaşlara şunu demek istiyorum sizin veli olarak kabul eddiğiniz sadece sizi bağlar ,islam ise GENELE HİTAP eden bi dindir.Onun için dir ki veli dediklerimiz sadece bizim veli kabul etmamizle olmaz,veli dediklerimizde ilk başta kuranın VELİ KAVRAMINDA GEÇEN HASLETLER OLMALIKİ bütün müslümanlarca kabul görsün,yoksa birinin velisi,bi bölgede,diğerinin veliside başka bi bvölgede olur ki her veli kabul olunan özelde o bölgenin velisi sayılsada GENELDE HER KESİN İTAAT ETMESİ GEREKEN VELİ KİM o zaman islam vahdede çağırırken bu özelde veli sayılanlar TEFRİKA ÇIKARMIŞ OLMAZ MI,yok hayır tefrika çıkarmaz diyenlere şunu demek zorundayım o zaman ÖZEL VELİLERİNİZE BİZZAT GİDİN ŞUNU DEYİN BAKALIM NASIL Bİ TAVIRLA KARŞILAŞACAKSINIZ.Bütün velileri ya kendinizle birlikteliğe çağırın yada siz gidin diğer veliye tabi olun,birliktelikte rahmet var demi.. not..konuya katılım yapanlar lütfen ORTAK TARAFIMIZ OLAN İLK SIRA KURAN,DAHA SONRA RASULULLAHIN PIRATİKLİĞİNDE ÖRNEKLER VERMESİNİ RİCA EDİYORUM. Ayrıca şu başlıklardada konular açmayı düşünüyorum..1..Meşru olan dua ve kurandaki peygamber ve müslümanların dualarının örnekleri,..2...Meşru olan şefaat[kurandaki ve rasullerin şefaat tebyinleri..3...Kuranda meşru olan zikir ve rasullerin zikir örnekliği..
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |